Pražský magistrát vytvoří společně se zástupci taxislužeb dvě pracovní komise. Jedna bude připravovat podmínky přezkoušení řidičů, druhá určí standardy.
Jenze v tom Londyne se neuci ty ulice nazpameti proto, ze by to k necemu bylo, ale proto aby to slouzilo jako regulacni faktor. Oni maji mnohem vice zajemcu nez licenci, tak timhle filtruji ty, kteri taxikarit po Londyne opravdu chteji a jsou ochotni pro to neco udelat.
No vis co, sam nevim.
Na jednu stranu mame GPSky, na druhou stranu v Londyne maji ty klasicky cerny taxiky test, ze musi umet KAZDOU ulici V CELEM Londyne ... a vida, ono i to je mozne (ikdyz v Londyne, ktery ma stejny pocet obyvatel jako CR to povazuji docela za extrem).
Ale tak mi neco rika, ze kdyby chteli, urcite by se tu Jihlavu dokazali naucit, 2/3 uz znaji a doucit se tu 1/3 by zvladli s mapou v ruce za par dni... :-!
Tento týden proběhla v TV Nova reportáž o "katastrofálních nedostatcích" ve znalostech taxikářů z Jihlavy. Nevěděli, kde je ta nebo ona ulice. Prý budou odebírat licence. Prý že řidič, který neví, kde je ta nebo ona ulice musí jet logicky delší cestou.
Ad jedna: řidič, který ví, kde je ta nebo ona ulice, může jet delší cestou taky a řekl bych, že o dost lépe /tzn. tak, že to klient nepozná/ než řidič, který neví. Ad dvě: v době navigací by mně vůbec neurazilo, kdyby přede mnou řidič do GPS zadal ulici a ta následně našla cestu nejkratší, navíc, pokud by byla vybavena patřičkou aplikací pro sledování hustoty provozu, našla by i cestu nejrychlejší, tak aby se vyhnula zácpám.
Prostě se mi to jeví jako zbytečná buzerace taxikářů...
Na jednu stranu super zapracoval trh, takze dneska ma Praha jedny z nejlevnejsich taxiku na svete a da se project cela Praha za uplnou hubicku na druhou stranu pravdou je, ze poctive se uz vyplati jezdit malokomu. Takze jednak se zkousi ruzne podvody a jednak se to dostalo do situace, kdy se nad ranem clovek nedostane domu, protoze nejsou volne taxiky. V posledni dobe se mi stava skoro pravidelne, ze o vikendu mezi treti ctvrtou ma clovek v Praze smulu, ani jeden dispecink neprijima objednavky nebo je prijima s tim, ze taxik dorazi nejdrive za pul hodiny. :'-(
Krnda dělá bubáka. Praha, republika je prožraná lží a korupcí. Proč mají dělat taxi zkoušky, když už jimi prošli? Restaurace která má problém s čistotou, jde zavřít její provoz a není to problém. Taxikáři kteří nedodržuje zákon a ČOI jim neumí odebrat koncesi, licenci,už nejde pochopit. Problém není v taxi, ale ve vedení města. Odebrání koncese, třeba i na doživotí. Ceny jízdného na dveřích, ocejchovaný a řádně zaplombovaný taxametr - nemáš a nebo okrádáš - konec.
Jako člověk pravidelně využívající služeb taxi tohle považuju skutečně za poněkud přifouklý problém. V Praze existuje dnes mnoho společností provozující taxi, od těch zaměřených ryze na cenu, přes ty soustředícich se na rychlost kapacitu a spolehlivost, až po ty nabízející lepší vozy a servis. Většina z nich má propracované dispečinky a mobilní aplikace, dá se sledovat přijezd vozidla, předem určit trasa a cena atd. A tam je tedy ten prostor pro neseriózní jednání minimální, a případný problém řeší provozovatel většinou ke spokojenosti zákazníka, takže v čem je problém? Že si vezmu nějakého pouličního řidiče který jezdi sám na sebe a není si kde stěžovat, na taxametru má turbo a veze mě vyhlídkovou jízdou? No tak to je samozřejmě špatně, ale tomu riziku v tu chvíli já jdu zcela dobrovolně vstříc a nesu to riziko.