Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Misanick
16
Naměřená kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,9 4,9 >:D >:D >:D . To se teda povedlo, ten test probíhal na okreskách při dodržování povolené rychlosti?
ikarus
Focus pro mladé nebo na vyblbnutí, Octavia když už jsou děti. Otázka je, jak moc je cca 180 koní sportovní auto. Sám při těchto výkonech vidím spíš možnost předjet všechny naráz, než nějaké parádičky za volantem.
Uživatel_5340709
jestli se u škodovky u apexu a na výjezdech zvedalo vnitřní přední kolo, tak co je to proboha za "sportovní naladěni" >:-[] ??? To vypovídá o jedinném - vysoký zdvih pružin, měkkčí tlumiče. Na výjezdy pod plynem se může zapomenout, a když povrch v zatáčce nebude rovný, na hrbech protáčející kolo ještě krásně zaposkakuje. Sečteno podtrženo - tento diesel "RS" jezdí jako každá jiná dieselová oktávka, nebo passat. Netvrdím, že je to špatně, ale asi bych trochu šetřil se slovy sportovní a podobně, i když chápu, že to prodává.
Typicky kupujici tridy HH povazuje za nejvetsi prioritu rychlost, ale pritom pri zachovani veskereho komfortu a prakticnosti. Dobra spotreba je pro nej taky plus, takze z toho vyleze rychly autobus, kde je nejaka sportovnost jenom marketingem. Nic vic nez efektivnost (ve smyslu schopnost jet i s prumernym ridicem velmi rychle) pri zachovani vsech vlastnosti rodinnych automobilu bych u techhle aut nehledal, takze me ani zadny turbodiesel pod kapotou neceho takoveho nerozhodi, naopak je to uplne logicke. Mozna az idealni.
Ale jo, pravda, jen mě vždycky ta kombinace sportovní a tyto rychlejší rodinná auta trochu vytočí. ;-) V tom je třeba pochválit ford, že když lepí na něco znáček sportovní, tak se snaží, aby to auto fungovalo nejen v přímce.
No prave, ze to nefunguje nikde. Jenom na hladkych cestach, nebo na okruhu takove auto provozovat u nas nikdo nebude a jinde je to pry se sebezaprenim. Navic octavka ma taky jiny podvozek, nez bezna verze. Pouze ne tak ultimativni. Jedina vytka smerovala k prisnejsimu ESP a hrabajicim kolum, coz muze byt dano treba i pouzitym pneu.
Proto nechapu redaktory, kdyz u Focusu ST daji do minusu mensi komfort. Sakra tohle je auto pro radost ridice z jizdy a ne pro jezdeni na hrbitov a zpet, kdyz jsou dusicky.
Hlavně že v ůvodu je zvýrazněno, že to není klasický test, ale test zaměřený na "sportovno". Jenomže v této sféře není "disciplina" ve které by škoda převažovala, tak aby to nebylo takové fiasko, boduje aspoň tím litrem na spotřebě a komfortem. :-)
To si nemyslím. Když kupuji hot hatch, kupuji přecijen už auto, které by mělo být "hot", tedy ostřejší než běžná produkce. To znamená nejen silnější, ale hlavně tvrdší, poskytující víc zpětné vazby, reagující víc prudce na pokyny řidiče. Kdyby to mělo být jen o té rychlosti a komfortu, tak to není hot hatch, ale normální auto se silným motorem.
HH bude vzdycky trosinku odlisny, ale oproti ostatnim motorizacim stejneho vozu jde o minimalni zmeny (tvrdsi tlumice a pruziny, vic tlaku v turbu, vetsinou nejak tzv."ostre" vygenerovany zvuk v interieru a jine predni sedacky). Nemuze prekrocit limity dane svou koncepci a nechce menit charakter vozu. HH prave uz dneska je normalni auto se silnym motorem a vsechny plamenne diskuze se toci okolo nepochopeni toho, kam tahle kategorie vozu v soucasne dobe dosla. Neni to ale nic spatneho- vyrobci nabizi prave to, co chteji kupujici, nic vic, nic min.
No, a tyhle rodinne autobusy dokazou v rukach profesionala i na okruzich zajizdet casy klidne az srovnatelne se sportovnimi kupe se zadnim pohonem. Vetsina nas beznych smrtelniku s nimi naopak pojede rychleji, nez by zajela treba s tim coupe a az na vyjimky tahle neuveritelna efektivita bez zabavy lidem staci.
No, a tyhle rodinne autobusy dokazou v rukach profesionala i na okruzich zajizdet casy klidne az srovnatelne se sportovnimi kupe se zadnim pohonem. Vetsina nas beznych smrtelniku s nimi naopak pojede rychleji, nez by zajela treba s tim coupe a az na vyjimky tahle neuveritelna efektivita bez zabavy lidem staci.
Jak jsou čím dál tím víc efektivnější sportovní vozy, tak je následují i běžné vozy (HH atd.). Třeba Stig Blomqvist se k titulu mistra světa se svým autem mnohem více nadřel a možná se i víc bavil, ale rozhodně se nedá říct, že by byli oproti němu Loeb anebo Ogier břídilové, spíš naopak. Říká se tomu vývoj, díky němuž jsou auta generaci od generace dokonalejší a vše je "lehčí" ;-)
Pokud si chceš vychutnat opravdový řidičský zážitek, tak doporučuji motokáru. 99,9% všech aut je oproti tomu jen kompromis.
Pokud si chceš vychutnat opravdový řidičský zážitek, tak doporučuji motokáru. 99,9% všech aut je oproti tomu jen kompromis.
HH ale podle me byly vzdy takove. Rychlejsi a stabilnejsi verze obycejnych aut. Jinak rozdeleni do techto kategorii vnimam nasledovne: normalni auta - nejpohodlnejsi a nejpomalejsi, HH - pri bezne jizde nepatrne ostrejsi a pro vetsinu tedy mene prijemna, zasadni rozdil je v silnejsich motorech a v tom, ze naklony karoserie prichazi o neco pozdeji, takze lze jet rychleji, aniz by to bylo neprijemne, pred limitem se muzou objevovat vetsi, ci mensi naznaky hravosti, no a sportaky jsou auta, ve kterych je bezna jizda jeste otravnejsi, ta rychlejsi zase mene efektivni, protoze ty "naznaky hravosti" se objevuji pri nizsich rychlostech, nez u HH, ale ta prava ridicska nirvana prichazi prave na limitu, kde je muze zkuseny ridic krotit. No a podle teto definice, navic s prihlednutim k faktu, ze HH byla prapuvodne auta, jako Golf GTI, 205 GTi atd., mi vychazi ta octavka jako vic HH, nez treba Megane RS.
lled
"Zatímco škodovkou můžete svižně cestovat za průměry kolem pěti litrů, fordu je nutno v každém režimu připočíst zhruba litr. A když se budete chtít svézt jako dieselhead, klidně se dostanete k číslům začínajícím osmičkou." >:D
Obávám se, že palivoměr Škody spíše více kecá. Pro 2.0 TDI je spotřeba při svižné jízdě 6-6,5 l, 2.0 TDCi si vezme zhruba o 2-3 deci více. 5 l/100 km u 2 litrového dieselu o cca 180 ks je možná, ale rozhodně se nebude jednat o svižnou jízdu, spíše naopak velice plynulá a defenzivní v rámci rychlostních limitů s minimem dálnic a nákladu. To i 1.6 TDCi, jenž je úspornější, než oba tyto dvoulitry, si vezme více, než jen oněch 5 l. Vychází mi z toho jediné: palivoměr/BC Škody Octavia 3 více kecá.
Dronte Mauricijský.
Dronte Mauricijský.
U nafty jsem to nezkoušel, ale BC u benzínové O3 je zatím přesný.
2.0TDI není problém držet do 6 litrů i při hodně svižné jízdě, stáhnout to o litr ale už opravdu chce nějaké sebeovládání. Dálniční 130 tempomat ale je do 5 pokud si vzpomínám, tam tomu pomáhá dlouhá převodovka.
2.0TDI není problém držet do 6 litrů i při hodně svižné jízdě, stáhnout to o litr ale už opravdu chce nějaké sebeovládání. Dálniční 130 tempomat ale je do 5 pokud si vzpomínám, tam tomu pomáhá dlouhá převodovka.
Kdysi jsem si vyzkoušel změřit spotřebu 1.6 TDCi (16 ventilová varianta) metodou dotankování, neb mi BC neukazoval okamžitou spotřebu. Dálnice Plzeň-Bratislava (pokračoval jsem ještě na Banskou Bystricu), 4 lidi, tempomat, GPS cca 126-128 km/hod., minimum brždění. Spotřeba 6,2-6,3 l/100 km.
Jinak jsem jen málokde viděl přesné měření spotřeby BC při motoru na naftu.
Vysvětluji si to tím, že se bude jednat o měření tlakové diference na potrubí, kde se ze známého průměru palivového potrubí bude počítat za použití údaje diferenčního manometru spotřeba. A protože nafta je konzistencí v podstatě řidší olej, jenž obsahuje i biosložky, tak může docházet k zanášení tohoto čidla a tím i nepřesnostem. Benzín nemá takovou tendenci tvořit šlemy a úsady a tak tímto zanášet čidla.
Možná se ale třeba mýlím a někdo mi to tu lépe objasní.
Dronte Mauricijský.
Jinak jsem jen málokde viděl přesné měření spotřeby BC při motoru na naftu.
Vysvětluji si to tím, že se bude jednat o měření tlakové diference na potrubí, kde se ze známého průměru palivového potrubí bude počítat za použití údaje diferenčního manometru spotřeba. A protože nafta je konzistencí v podstatě řidší olej, jenž obsahuje i biosložky, tak může docházet k zanášení tohoto čidla a tím i nepřesnostem. Benzín nemá takovou tendenci tvořit šlemy a úsady a tak tímto zanášet čidla.
Možná se ale třeba mýlím a někdo mi to tu lépe objasní.
Dronte Mauricijský.
Gvick2
jak SM měřil spotřebu, když Autozeitung, kde ji měří přesně na definované zkušební trati, naměřil Focusu o tři čtvrti litru spotřebu lepší (6,1) než u Octavie (6,8).
[odkaz]
[odkaz]
Zjímavé,Peugeot porazil vítěze zde,také bych raději vzal P308 GT než ostatní :yes:
V autozeitung namerali focusu kombi 1558 kg a octavii kombi (automat) 1473 kg a focus má menšiu spotrebu aj CO2 (162 verzus 181 g/km). Robí ten rozdiel automat ?
V tomto teste má focus za sebou len 4600 km, takže všetkým je jasné že nový motor sa musí zabehať. Otázka znie koľko km mala na tachometri octávka, na fotkách to totiž nie je.
EDIT: táto octavia má povinné poistenie od 12.3.2014. Tak si porovnaj spotrebu auta 1,5 roka starého verzus 4600 km nového.
V tomto teste má focus za sebou len 4600 km, takže všetkým je jasné že nový motor sa musí zabehať. Otázka znie koľko km mala na tachometri octávka, na fotkách to totiž nie je.
EDIT: táto octavia má povinné poistenie od 12.3.2014. Tak si porovnaj spotrebu auta 1,5 roka starého verzus 4600 km nového.
po 4600 km je ten motor (i z hlediska spotreby) prakticky zabehnuty anebo uz uplne zk@rveny. Zabeh motoru samozrejme probiha nelinearne, velke zmeny nastavaji v prvnich desitkach nebo stovkach kilometru, od cca 2000 km (a tady zalezi na motoru a zpusobu jizdy - nikdy nevime, kolik ktery motor na 2000 km nakroutil otacek) uz dochazi k jemnemu doladeni a zlepseni vykonu a spotreby jsou uz jen velmi nepatrna. samozrejme turo fazi je dobre nepodcenit, spravne zabehnute pistni skupiny se pote odmeni dlouhovekosti a minimalni spotrebou oleje... jen jsem chtel rici, ze nelze ocekavat nejaky vyraznejsi pokles spotreby po najezdu dalsich 5000 km, apod.
Diesel si klidně sedá co se týká snížení spotřeby i do 10-15 tisíc.
A co se týká benzínu, tak u současného auta přišel výrazná pokles někde kolem 3, pak 5tis a až do nějakých cca 7 tisíc ještě trochu klesal směrem dolů.
A co se týká benzínu, tak u současného auta přišel výrazná pokles někde kolem 3, pak 5tis a až do nějakých cca 7 tisíc ještě trochu klesal směrem dolů.
Nafta si údajně skutečně sedá déle. Osobní zkušenost mám s tsi, kde spotřeba klesla až po 5-6 tisících
samozrejme, ze si nafta seda dele, v principu totiz jezdi na nizsi otacky. skokove zmeny ve spotrebe jsou ovsem v tomto procesu nesmysl, uplny nesmysl je, ze prvnich 5 tisic mas spotrebu konstantne vyssi a pak najednou skokove jde dolu. tak to totiz nefunguje.
Samozřejmě to neni ze dne na den, nicméně byl jsem sám překvapen, že se to poměrně rychle a výrazně zlomilo. Jezdil jsem pořád stejné trasy +- stejným stylem, naopak čím později tím víc prasácky >:D
Vis co jeste hraje na spotrebu vyznamnou roli? ze se po par tisicich kilometrech s novym autem naucis jezdit. podle sluchu vis kdy radit, kolik plynu staci pridat, co si muzes s autem dovolit, apod. tento faktor ma svou vahu (u ruznych ridicu ruznou, zalezi take z ceho do ceho presedas) a malokdo o tom vi a dokaze to do uvah ohledne zmen chovani "auta" zapocitat.
... a nas to objektivne zmerene nebo je to pocit? .... zabrusovani a jemne prizpusobeni prakticky vsech soucasti v motoru se deje po nejake klesajici exponenciale. to znamena velke zmeny na zacatku, s postupem doby zmeny mensi. to je holy fakt. skokove zmeny do tohoto procesu nepatri.
Sorry, ale to co píšeš je slovíčkaření....samozřejmě to není tak, že bum na tachometru mam 3 tisíce a spotřeba najednou skokově spadne, pak se to drží do 5 tisíc a znovu skokově zlom, ale sleduješ to průběžně. Nehlídáš každé deci po pár ujetých km, ale právě třeba od těch 3 do 5tis je tam pak viditelný rozdíl například 0,5l - 1,0l a nebo víc ...atd....myslím, že kdo někdy zajížděl nové auto, tak mě pochopil.
ja reaguju primarne na to, ze nekdo ma pocit, ze motor s najezdem 4600 km je syrovy a proto ma vysokou spotrebu. celkem zjednodusene se snazim vysvetlit, ze v teto fazi ma uz (ted placnu) 95% veskereho zabehu za sebou a z tech zbylych 5-ti procent uz z hlediska spotreby a nebo vykonnosti nic znatelneho neziskas (pul decky?, nevim; rozhodne muzes zapomenout, ze by jeste spadla spotreba o vice nez pul litru a vyrovnas tim konkretni testovanou octavii)o slovickareni z me strany nemuze byt rec. subjektivni pocity jsou pouze subjektivni pocity.
jinak jeste z jineho soudku - uz jsem zajizdel take par motoru, je fakt, ze pokles spotreby jsem u nich "nemeril", protoze me spotreba moc nezajima a tocivost nebo vykonnost motoru jsem rovnez "nemeril", protoze nejsem blbec, abych hnal syrovy motor na plne kule. u vsech motoru jsem dosahl toho, ze maji zcela minimalni spotrebu oleje (u benzinu jsem mel 30000 km interval vymeny, jeden motor si za tuto dobu bral 0,5l oleje a druhy 0,4l, u naftaku menim po roce, moc toho na jednom aute nejezdim, protoze stridam momentalne dve sve a jeste ruzne sluzebni povozy), co se absolutniho vykonu tyce, tak nejsem opet schopen jakkoliv posoudit, jenom u tech benzinu mam zkusenost, ze po 100tkm na me "testovaci" draze (= akcelerace do vrchu a na vrchu kuk na tachometr ;-) ani jeden z motoru nevykazoval pokles vykonu. tohle si myslim je schopen uzivatel realne zhodnotit, dalsi porci dat jedine na brzde, okruhu, apod.
jinak jeste z jineho soudku - uz jsem zajizdel take par motoru, je fakt, ze pokles spotreby jsem u nich "nemeril", protoze me spotreba moc nezajima a tocivost nebo vykonnost motoru jsem rovnez "nemeril", protoze nejsem blbec, abych hnal syrovy motor na plne kule. u vsech motoru jsem dosahl toho, ze maji zcela minimalni spotrebu oleje (u benzinu jsem mel 30000 km interval vymeny, jeden motor si za tuto dobu bral 0,5l oleje a druhy 0,4l, u naftaku menim po roce, moc toho na jednom aute nejezdim, protoze stridam momentalne dve sve a jeste ruzne sluzebni povozy), co se absolutniho vykonu tyce, tak nejsem opet schopen jakkoliv posoudit, jenom u tech benzinu mam zkusenost, ze po 100tkm na me "testovaci" draze (= akcelerace do vrchu a na vrchu kuk na tachometr ;-) ani jeden z motoru nevykazoval pokles vykonu. tohle si myslim je schopen uzivatel realne zhodnotit, dalsi porci dat jedine na brzde, okruhu, apod.
No vidis a me u turbobenzinu pri najetych 20 tKm spotreba klesla o pul litru. A pritom jezdimn stejnou trasu, nepozoruji na sobe jiny styl, ale proste spotreba klesla.
hm, dobry a muzes to trochu rozvest? jaka byla prvnich 100km, jaka byla v 5 tkm, jaka v 10 tkm, jaka v 15tkm, jaka ve 20 tkm, jaka v 30 tkm, v 50tkm, metodika mereni?
nezlob se na me, ale thle je diskuze o nicem, vetsi spotrebu a horsi vykon ma syrovy motor diky vetsimu vnitrnimu treni jednotlivych komponent (nejdulezitejsi roli v tom asi hraji pisty a valce). jejich povrch pri znacnem priblizeni vypada tak trochu jako alpy. po prvnich stovkach kilometru uz vypada jako sumava, protoze ostre "vrsky" se zbrousi pomerne snadno a rychle. uz po teto dobe znacne klesne vnitrni treni a tudiz i spotreba. srovnat sumavu se zemi pak trva dalsich par tisic kilometru (klidne do tech 10-15 tisic), efekt z hlediska poklesu spotreby v teto dobe uz se tezko vyrovna tomu prvotnimu prechodu z alp na sumavu. tolik fakta, ostatni jsou jen pocity.
nezlob se na me, ale thle je diskuze o nicem, vetsi spotrebu a horsi vykon ma syrovy motor diky vetsimu vnitrnimu treni jednotlivych komponent (nejdulezitejsi roli v tom asi hraji pisty a valce). jejich povrch pri znacnem priblizeni vypada tak trochu jako alpy. po prvnich stovkach kilometru uz vypada jako sumava, protoze ostre "vrsky" se zbrousi pomerne snadno a rychle. uz po teto dobe znacne klesne vnitrni treni a tudiz i spotreba. srovnat sumavu se zemi pak trva dalsich par tisic kilometru (klidne do tech 10-15 tisic), efekt z hlediska poklesu spotreby v teto dobe uz se tezko vyrovna tomu prvotnimu prechodu z alp na sumavu. tolik fakta, ostatni jsou jen pocity.
AUDIRS6
Vcelku v pohode testik so zaujimavymi zisteniami:
"...Na výjezdech jsme tak museli s plynem zacházet opatrně, abychom pneumatiku jen tak zbůhdarma neprotáčeli..."
- takze v O III RS TDI nefunguje XDS+ ? alebo ho nema ? Tento system by mal pribrzdenim vnutorneho kolesa pomoct s prenosom momentu na koleso vonkajsie...
Fakt, ze sa ale koleso odlahcuje az tak moc, ma prekvapil. Skor by som cakal presun hmoty aj v pozdlznom smere a teda odlahcenie zadneho kolesa - to ale asi riesil multilink a jeho vhodne naladenie.
Dynamika - 0-100 za 8,1s. Hmmm, nuz co uz. Ano, su to len predohraby a len 135/136 kW, ale aj o vyse pol tony lahsie ako "nas novy autobus >:-[] " ktory by ich na semaforoch vysmial aj so "zelenym" stitkom ultra na zadku ;-)
Hmotnost - kedze ste robili aj nejake svoje merania ( brzdnu drahu tam vidim...), nemohli ste auta zobrat na vahu ?! :-( Kedy Vas to uz kurna konecne napadne ?
Spotreba - tu sa este musim vratit nazad k tabulke a v nej uvedenej aj max. rychlosti:
S defakto totoznym vykonom maju dane auta dost rozdielnu MPR. Co to znamena ? - aerodynamika lift / hatch, alebo poskladanie prevodovky, alebo kombinacia obojeho ?
Neverim, ze by vo Forde nevedeli dobre ( tak teda aspon dostatocne ) poskladat prevodovku. Takze aerodynamika liftu sa tu prejavila dost pozitivne a ma asi znacny vplyv aj na.....:
Spotreba - 4,9 / 5,9...hmm - ano, aerodynamika vraj hra vyraznu rolu az pri rychlostiach nad 100 km/h. ALe nejaku ma aj uz okolo 80, 90... Zeby toto bol kluc k lepsej spotrebe ? Alebo je to TDI, a jeho prevodovka fakt tak carovne zladena ?
Ma sice niezsie otacky na najvyssi stupen, ale ( nechce sa mi to presne ratat, ale vyjde to tak...) rozdiel cca 100 rpm pri 90-ke - zeby toto bol rozdiel 1 litra na 100 km ?
Asi nie. Takze gratulacia do VW a MB, ze pre non-petrol a non-diesel heada spravili usporny a zaujimavo vyzerajuci lift.
Do modreho ovalu ale gratulacia za celkovo jazdne zaujimavejsie auto ! A kaslat na nejaky liter ;-)
Edit: Ked sa divam na prispevok hore - Gvick2 - tak som roztrpceny a len krutim hlavou...!
Takze moje ody na VW motor+getriebe ciastocne odvolavam :-)
"...Na výjezdech jsme tak museli s plynem zacházet opatrně, abychom pneumatiku jen tak zbůhdarma neprotáčeli..."
- takze v O III RS TDI nefunguje XDS+ ? alebo ho nema ? Tento system by mal pribrzdenim vnutorneho kolesa pomoct s prenosom momentu na koleso vonkajsie...
Fakt, ze sa ale koleso odlahcuje az tak moc, ma prekvapil. Skor by som cakal presun hmoty aj v pozdlznom smere a teda odlahcenie zadneho kolesa - to ale asi riesil multilink a jeho vhodne naladenie.
Dynamika - 0-100 za 8,1s. Hmmm, nuz co uz. Ano, su to len predohraby a len 135/136 kW, ale aj o vyse pol tony lahsie ako "nas novy autobus >:-[] " ktory by ich na semaforoch vysmial aj so "zelenym" stitkom ultra na zadku ;-)
Hmotnost - kedze ste robili aj nejake svoje merania ( brzdnu drahu tam vidim...), nemohli ste auta zobrat na vahu ?! :-( Kedy Vas to uz kurna konecne napadne ?
Spotreba - tu sa este musim vratit nazad k tabulke a v nej uvedenej aj max. rychlosti:
S defakto totoznym vykonom maju dane auta dost rozdielnu MPR. Co to znamena ? - aerodynamika lift / hatch, alebo poskladanie prevodovky, alebo kombinacia obojeho ?
Neverim, ze by vo Forde nevedeli dobre ( tak teda aspon dostatocne ) poskladat prevodovku. Takze aerodynamika liftu sa tu prejavila dost pozitivne a ma asi znacny vplyv aj na.....:
Spotreba - 4,9 / 5,9...hmm - ano, aerodynamika vraj hra vyraznu rolu az pri rychlostiach nad 100 km/h. ALe nejaku ma aj uz okolo 80, 90... Zeby toto bol kluc k lepsej spotrebe ? Alebo je to TDI, a jeho prevodovka fakt tak carovne zladena ?
Ma sice niezsie otacky na najvyssi stupen, ale ( nechce sa mi to presne ratat, ale vyjde to tak...) rozdiel cca 100 rpm pri 90-ke - zeby toto bol rozdiel 1 litra na 100 km ?
Asi nie. Takze gratulacia do VW a MB, ze pre non-petrol a non-diesel heada spravili usporny a zaujimavo vyzerajuci lift.
Do modreho ovalu ale gratulacia za celkovo jazdne zaujimavejsie auto ! A kaslat na nejaky liter ;-)
Edit: Ked sa divam na prispevok hore - Gvick2 - tak som roztrpceny a len krutim hlavou...!
Takze moje ody na VW motor+getriebe ciastocne odvolavam :-)
GeekStar
Chápu smysl Octavie RS TDI. Je to rychlé kombi s pěkným decentním bodykitem a relativně silným, ale úsporným motorem, ve kterém není problém denně jezdit do práce a o víkendu vyvézt rodinu na dovolenou.
Nechápu ovšem smysl Focusu ST. To je skutečný hot hatch, tedy auto, které pro běžné ježdění už je do určité míry omezující z pohledu komfortu. Jako kompenzace za to omezení nabízí skutečně sportovní jízdu, ovšem to podle mne totálně zabíjí ta nafta.
Nechápu ovšem smysl Focusu ST. To je skutečný hot hatch, tedy auto, které pro běžné ježdění už je do určité míry omezující z pohledu komfortu. Jako kompenzace za to omezení nabízí skutečně sportovní jízdu, ovšem to podle mne totálně zabíjí ta nafta.
Z podstaty veci ma v obou byt benzin.
Kdyz mas 200-300 tis aby sis priplatil za RS/ST, mohlo by ti vyjit i na ten benzin do benzinovyho dvoulitru...
Protoze temto dieselum 1.8 TSI resp 1.5 EcoBoost 180k nejspis napraskaji ikdyz nemaji tak tuhy podvozek...jenze k cemu je tuhej podvozek u aut s diesly se 180k...
Kdyz mas 200-300 tis aby sis priplatil za RS/ST, mohlo by ti vyjit i na ten benzin do benzinovyho dvoulitru...
Protoze temto dieselum 1.8 TSI resp 1.5 EcoBoost 180k nejspis napraskaji ikdyz nemaji tak tuhy podvozek...jenze k cemu je tuhej podvozek u aut s diesly se 180k...
Kombi? Ja tu vidm lift vs hatch.
Focus sa robi tiez ako kombi btw.
Ked hothatch tak jedine benzin!
Focus sa robi tiez ako kombi btw.
Ked hothatch tak jedine benzin!
Vcelku souhlas, kombinace nafta + ST mi taky moc smysl nedává.
Proc ne?
Benzinak tocis maximalne na nejakych 6000, diesel na 5000, to uz neni rozdil jako kdyzsi 8500 vs 3500 otacek, a pokud zrovna nejedes sportovne, nebo jako hovez, tak spotreba je nizsi a v Evrope porad jeste i prodejnost auta dale lepsi. Vetsina lidi casem prijde na to, ze s jedinym autem v rodine litaji maximalne do/z prace, a radost si udelaji nekde behem te cesty a vetsinou nekde na semaforech, nebo pri predjizdeni a na to je diesel se 400Nm urcite OK...
Benzinak tocis maximalne na nejakych 6000, diesel na 5000, to uz neni rozdil jako kdyzsi 8500 vs 3500 otacek, a pokud zrovna nejedes sportovne, nebo jako hovez, tak spotreba je nizsi a v Evrope porad jeste i prodejnost auta dale lepsi. Vetsina lidi casem prijde na to, ze s jedinym autem v rodine litaji maximalne do/z prace, a radost si udelaji nekde behem te cesty a vetsinou nekde na semaforech, nebo pri predjizdeni a na to je diesel se 400Nm urcite OK...
diesel točíš do 5000? kterej? spotřeba u dieselu bude menší ale o kolik? už to dávno není 10na100 vs 4.5na100 . Je mi líto lidí kteří si dělají radost někde na semaforech nebo při předjíždění (felicií) těm asi ten příplatek za TDI RS stojí . 8-s
rohYpnol
1. Diesel a sport nejde dohromady ... dávno neplatí. Jsou tu desítky případů a vyberu jeden. Le Mans a TDI od Audi.
2. Jízdní vlastnosti benzinové Octavie jsou úplně jinde? A u Focusu tohle neplatí?
Tohle není pohled dieselhead vs. petrolhead, tohle není pohled dieselhead vs. normalhead. Octavia RS je jednoduše ve srovnání s HH typu Type-R/OPC/Renault-Sport RS/ST jízdně nezajímavé auto, které však vesměs cílí úplně jinam.
Octavia RS je autem na každodenní ježdění s více koňmi pod kapotou a trochou toho sportovního nádechu. Ostatní jsou úplně jinde :-!
2. Jízdní vlastnosti benzinové Octavie jsou úplně jinde? A u Focusu tohle neplatí?
Tohle není pohled dieselhead vs. petrolhead, tohle není pohled dieselhead vs. normalhead. Octavia RS je jednoduše ve srovnání s HH typu Type-R/OPC/Renault-Sport RS/ST jízdně nezajímavé auto, které však vesměs cílí úplně jinam.
Octavia RS je autem na každodenní ježdění s více koňmi pod kapotou a trochou toho sportovního nádechu. Ostatní jsou úplně jinde :-!
Nafta je v Le Mans jen z obchodnich duvodu. Pravidla jsou umyslne nastavena tak aby byla naftova a benzinova auta vyrovnana. Pokud by platila jedna pravidla pro benzin i naftu tak si nafta ani neskrtne.
taky preferuji : sport = benzín ;-)
To uz davno neplati.
Sport = hybrid :-) A o cochvila elektrina.
Minulorocny titul WEC ziskala Toyota - benzinovy hybrid, tento rok v LeMans vyhral benzinovy hybrid.
Bez hybridu si nepipnes ani v LMP1 ani v F1... Vykladne skrine kategorie hypercars su hybridy - Porsche, McLaren...
Pikes Peak vyhral elektromobil :-)
Sport = hybrid :-) A o cochvila elektrina.
Minulorocny titul WEC ziskala Toyota - benzinovy hybrid, tento rok v LeMans vyhral benzinovy hybrid.
Bez hybridu si nepipnes ani v LMP1 ani v F1... Vykladne skrine kategorie hypercars su hybridy - Porsche, McLaren...
Pikes Peak vyhral elektromobil :-)
a ve formuli mají KERS že, vybírejme nám z dostupných. Nevím jak u Vás, ale můj příští vůz hybrid nebo elektro ještě nebude :-)
no dobre, ale jak bys je chtel nastavit? kdyz omezis otacky na 8000 jdes na ruku benzinu, kdyz je omezis na 4000, jdes na ruku dieselu. to neni tak jednoduche, pokud totiz nastavis jednotna pravidla, muze ti jako nejvyhodnejsi soustroji vyjit treba parni stroj (napr. mas povolenou krabicku sirek, kostku pepa a vagon uhli).. a to je pak pohonne ustroji, ktere v nejake variaci pouziji vsichni ucastnici. takze samozrejme ma nafta i benzin regule ruzne, aby mohly v obou pripadech vznikat konkurenceshopne motory. nerikam, ze je to dobre, ale to, cos napsal, je ne zcela spravna zkratka - kdyz reknes, ze pri jednotnych pravidlech by si diesel neskrtl.
Přesně tak. Snaží se udržet co nejvyrovnanější podmínky, což znamená různá omezení pro různá řešení. Nevýhoda je, že se omezení musí někdy celkem často měnit, podle toho, jak postupuje vývoj. Samozřejmě to není perfektní. Bylo by zajímavé vidět, co by vzniklo bez omezení. Ve vytrvalostním závodu může být menší spotřeba pořád zajímavým lákadlem a pomalé ty diesely zrovna nebyly.
"1. Diesel a sport nejde dohromady ... dávno neplatí. Jsou tu desítky případů a vyberu jeden. Le Mans a TDI od Audi."
Prosím i další příklady. Le Mans je vytrvalostní závod a jde v něm také o spotřebu.
Napíšu třeba Tractor pooling nebo závody tahačů, ale tam jaksi to z podstaty věci jinak nejde.
Na každý příklad závodu aut s dieslovým motorem je možné vymyslet několik desítek či stovek závodů aut na benzín.
Jinak souhlasím s tím, že Oktávie RS TDI je auto na normální časté (více jak 30 000km ročně) ježdění pro tatíka od rodiny kterej chce "uspořit" za pohonné hmoty a chce mít trochu víc koníků pod kapotou.
Focuse ST TDCI si koupí mladek kluk na blbnutí a musí to být zastánce nafty a nebo tatíček má stavební firmu či zemědělskou farmu a občas z traktoru ukápne zelená nafta do Focusu.
Prosím i další příklady. Le Mans je vytrvalostní závod a jde v něm také o spotřebu.
Napíšu třeba Tractor pooling nebo závody tahačů, ale tam jaksi to z podstaty věci jinak nejde.
Na každý příklad závodu aut s dieslovým motorem je možné vymyslet několik desítek či stovek závodů aut na benzín.
Jinak souhlasím s tím, že Oktávie RS TDI je auto na normální časté (více jak 30 000km ročně) ježdění pro tatíka od rodiny kterej chce "uspořit" za pohonné hmoty a chce mít trochu víc koníků pod kapotou.
Focuse ST TDCI si koupí mladek kluk na blbnutí a musí to být zastánce nafty a nebo tatíček má stavební firmu či zemědělskou farmu a občas z traktoru ukápne zelená nafta do Focusu.
Pepa_007
Nějak nechápu proč si u sportovně laděné Oktávky připlacet 17 000kč za naftovej motor kterej mi pak poskytne o 30kw nižší výkon a horší dynamické parametry, atd... ???? Např. zrychlení na 100km/h: 6,8s vs 8.1s ?????
Stejné "dilema" je jakýkoli příplatek za naftu, ať už je to 1.4TDI oproti 1.2TSI nebo 1.5dCi proti 1.2TCe.
Proč? Prostě proto, že žere o tři litry míň a dynamika je pořád hodně slušná.
Proč? Prostě proto, že žere o tři litry míň a dynamika je pořád hodně slušná.
No nevím s těmi 3mi litry?
Viz.
Diesel:
[odkaz]
Benzín:
[odkaz]
Tam to vychází na 2l rozdílu.
Ale pořád tam je to: Víc peněz za auto s nižším výkonem a horší dynamikou v případě sportovní verze RS??? Trochu protichůdné..... .
Viz.
Diesel:
[odkaz]
Benzín:
[odkaz]
Tam to vychází na 2l rozdílu.
Ale pořád tam je to: Víc peněz za auto s nižším výkonem a horší dynamikou v případě sportovní verze RS??? Trochu protichůdné..... .
A stejně jako v ostatních případech je prakticky z ekonomické stránky pro spotřebitele takový příplatek nevratný. Ale chápu, že evropský zákazník to tak chce a je ochoten ty peníze zaplatit, což je vidět třeba na poměru RSek v benzínu a naftě, kde je to tak 1:4.
Když vezmu vrcholné verze, tak rozdíl ve spotřebě bude "pouze" okolo dvou litrů, ale za naftu si připlatím (OIII) nebo v případě Focusu za stejné peníze dostanu auto o velmi výrazných 50kW slabší.
Jenže když pominu především designové prvky a podívám se na jízdní dynamiku a výkony, tak po této stránce už se v případě spotřeby dostáváme na rozdíl ve spotřebě někde okolo 1,2 litru, zato v kupní ceně klidně na rozdíl 200tKč, protože tyto vcholné naftové motorizace jsou obdobou 1.8TSi (v případě tohoto podladěného motoru navíc s přivřenýma očima) nebo silnějších 1.5/1.6EB.
V případě Oktávky je dokonce naftové RSo v jízdních výkonech i reálné spotřebě srovnatelné s 1.4 TSi 110kW.
Když vezmu vrcholné verze, tak rozdíl ve spotřebě bude "pouze" okolo dvou litrů, ale za naftu si připlatím (OIII) nebo v případě Focusu za stejné peníze dostanu auto o velmi výrazných 50kW slabší.
Jenže když pominu především designové prvky a podívám se na jízdní dynamiku a výkony, tak po této stránce už se v případě spotřeby dostáváme na rozdíl ve spotřebě někde okolo 1,2 litru, zato v kupní ceně klidně na rozdíl 200tKč, protože tyto vcholné naftové motorizace jsou obdobou 1.8TSi (v případě tohoto podladěného motoru navíc s přivřenýma očima) nebo silnějších 1.5/1.6EB.
V případě Oktávky je dokonce naftové RSo v jízdních výkonech i reálné spotřebě srovnatelné s 1.4 TSi 110kW.
RS TDI jsem měl půjčenou několikrát... a je to dynamičtější a zároveň úspornější volba než 1.4TSI. Navíc máš lepší podvozek s multilinkem, hezký bodykit a slušnou výbavu.
Uvědom si, že Octavia je převážně firemní auto, často s 2.0TDI. Pokud si začneš zaškrtávat výbavové prvky jako xenony apod., tak je RS za chvíli racionální volba.
Uvědom si, že Octavia je převážně firemní auto, často s 2.0TDI. Pokud si začneš zaškrtávat výbavové prvky jako xenony apod., tak je RS za chvíli racionální volba.
A tu dynamičnost má reálně změřenu, nebo jen klasicky vycházíš z pocitu, kde jen prostým charakterem TDi se zdá, že to "jede", na rozdíl od plochého a nevýrazného benzínu?
Když vezmu technická data, tak naftové RS je o 200 kilo težší, než 1.4TSi, což je nezanedbatelných 16% navíc, tudíž jen tento fakt maže v dynamice rozdíl 20kW. A současné TSi už má těch kilowatt 110, přicemž jak RS, tak 1.4TSi mají dle automobilky sprint za shodných 8,1s. A co udělá rozdíl 200 kilo v ovladatelnosti si asi každý dokáže představit, i přes deficit lepší nápravy.
A zde k té spotřebě, i když data jsou zatím z 103kW verze TSi, 110kW alespoň v Golfu si řekne o 3 deci více, takže:
[odkaz]
[odkaz]
Takže opakuji, svezení velmi podobné, spotřeba v reálu rozdíl do půl litru. A cena od 426 vs. 669. Tudíž ten, kdo netrvá na nějaké extra výbavě a designu a jde mu o svezení si ekvivalent naftového RS v benzínu může pořídit výrazně levneji.
Ano, Octavia je převážně firemní auto a třeba u nás jsme nafťáky už za 1.4TSi začali 2 roky zpět měnit. A přes počáteční nedůvěru pak všichni čuměli, za kolik a jak to skutečně jezdí.
Jako racionální volbu v případě RSa vidím benzín, u nafty mi racionálnost na celé čáře unik, ale chápu, že je to evropský trend, kterého se teď chytl u STčka i Ford.
Když vezmu technická data, tak naftové RS je o 200 kilo težší, než 1.4TSi, což je nezanedbatelných 16% navíc, tudíž jen tento fakt maže v dynamice rozdíl 20kW. A současné TSi už má těch kilowatt 110, přicemž jak RS, tak 1.4TSi mají dle automobilky sprint za shodných 8,1s. A co udělá rozdíl 200 kilo v ovladatelnosti si asi každý dokáže představit, i přes deficit lepší nápravy.
A zde k té spotřebě, i když data jsou zatím z 103kW verze TSi, 110kW alespoň v Golfu si řekne o 3 deci více, takže:
[odkaz]
[odkaz]
Takže opakuji, svezení velmi podobné, spotřeba v reálu rozdíl do půl litru. A cena od 426 vs. 669. Tudíž ten, kdo netrvá na nějaké extra výbavě a designu a jde mu o svezení si ekvivalent naftového RS v benzínu může pořídit výrazně levneji.
Ano, Octavia je převážně firemní auto a třeba u nás jsme nafťáky už za 1.4TSi začali 2 roky zpět měnit. A přes počáteční nedůvěru pak všichni čuměli, za kolik a jak to skutečně jezdí.
Jako racionální volbu v případě RSa vidím benzín, u nafty mi racionálnost na celé čáře unik, ale chápu, že je to evropský trend, kterého se teď chytl u STčka i Ford.
Pocitově jede 1.4TSI hezky, reakce na plyn jsou samozřejmě benzínově bezprostřednější... ale třeba v rychlostech 200+ je jasně cítit, že má RS TDI poměrně výrazně navrch a v libovolném pružném zrychlení typu 120-160 taky (ať si s 1.4TSI řadíš jak chceš).
S RS TSI se dá jezdit za 8... za příznivých podmínek, tj. svižně spíše delší trasy v mixu okresek a dálnic... ale těch dálnic nesmí být moc, případně se musíš dost krotit. RS TDI je ve stejném režimu na 5,5. Pokud na dálnici zatopíš pod kotlem, dostaneš se s TDI někam pod 7 a s TSI někam k 10... prostě ten rozdíl je tak od 2,5 do 3,5l/100 podle jízdního režimu.
S RS TSI se dá jezdit za 8... za příznivých podmínek, tj. svižně spíše delší trasy v mixu okresek a dálnic... ale těch dálnic nesmí být moc, případně se musíš dost krotit. RS TDI je ve stejném režimu na 5,5. Pokud na dálnici zatopíš pod kotlem, dostaneš se s TDI někam pod 7 a s TSI někam k 10... prostě ten rozdíl je tak od 2,5 do 3,5l/100 podle jízdního režimu.
Zapomněl jsi na jednu podstatnou věc...1,4 má krouticí moment 250 a RS TDI 380Nm a to je už je sakra rozdíl....jak píše Emel v pružném zrychlení budou tyhle rychlé kamna někde jinde, něž 1,4TSI.
Klidně tu myšlenku rozvin dále,třeba v kontextu s tím, že podobnou dynamiku jako naftové RS má třeba M3 G165, která má pouhých 210Nm.
Běžně dostupné údaje jsou maximálka a zrychlení... a ty korelují s tím, co by člověk nakonec i intuitivně čekal. Lehčí Mazda s benzínem se relativně rychle odlepí z místa a na první dva rychlostní stupně atmosféra při zrychlení nic neztrácí (8.2s vs. 8.1s), ale jakmile už se auto rozjede a ke slovu přijdou těžší převody, bude ve všech režimech rychlejší nafta, což ve finále potvrzuje maximální rychlost 210 vs. 232km/h - to je rozdíl třídy.
Maximální rychlost u M3 především vypovídá o nějakém podivném zpřevodování, protože s tímto výkonem by maximálka měla být na úrovni okolo 220-225km/h, viz třeba 1.8T nebo diskutované TSi se 110kW, podobně jako TDi 110 Kw - ve všech případech 216.
A svým předchozím příspěvkem jsem chtěl naznačit hlavně to, že točivý moment (bez dalších údajů) neříká vůbec nic o zrychlení.
A svým předchozím příspěvkem jsem chtěl naznačit hlavně to, že točivý moment (bez dalších údajů) neříká vůbec nic o zrychlení.
Jenže výkon taky není všechno. Pokud je výkonová křivka hodně strmá, tak pak prostě není ten motor schopen dodat dostatečný výkon pro zrychlení třeba 210 na 230, protože to efektivně znamená třeba 5400-6000 otáček a výkon při těch 5400 není na zrychlování z 210 dostatečný a přitom nižší kvalt už by byl zase moc lehký.
Třeba RX-8 potřebuje na maximálku 235km/h 170kW.
Třeba RX-8 potřebuje na maximálku 235km/h 170kW.
250nm bohatě stačí , v dobách O1 TDI měli podobný kroutící moment a jaký to byli "rakety" . takže na bezpečné předjíždění i dneska úplně stačí. 380nm je pěkný a rozdíl to je ale tomu TSI stejně neujede sice na sešlapnutí plynu vystřelí znatelně víc pořád to není taková darda aby 1.4 TSIčku zmizela za horizontem . A na co teda 380nm?? na tu chvíli slávy ?? na ten momentíček ?? to jako má byt to sportovno? >:D
Ak Octavia vitazi jazdnym komfortom, tak v suboji kvazi sportovych aut je porazenym.
Inymi slovami, Octavia vRS je uplne obycajne, nesportove, priemerne auto svoje triedy s vyssim vykonom.
Focus sa snazi predstierat sportove ambicie tvrdostou. Octavia predstiera znackou vRS.
Inymi slovami, Octavia vRS je uplne obycajne, nesportove, priemerne auto svoje triedy s vyssim vykonom.
Focus sa snazi predstierat sportove ambicie tvrdostou. Octavia predstiera znackou vRS.
Focus nic nepredstira, on ve verzi ST sportovni je a ta tvrdost k tomu proste patri. Vykompenzuje to skvelym chovanim v zatackach, kde se limit oproti ,,normalni" verzi posune o neco dale. Je nutne zduraznit, ze pro kazdeho je komfort neco jineho, me treba tvrde auta nevadi.
Osobně bych podvozek nového STčka nenazval tvrdým, ale spíš pevným. V zatáčkách "podrží", ale při jízdě přitom dokáže filtrovat nerovnosti a nepřenáší je dál, změna proti minulé generaci je udivující. Netvrdím, že je přmo komfortní, ale ani dlouhé jízdy v tomto autě nejsou z pohledu podvozku nijak obtěžující a omezující.
V poslední době jsem jel několik dlouhých tras, kdy spolucestující byli překvapeni, jak "nenápadně" se ten podvozek při běžné jízdě v kontrastu té sportovní chová.
V poslední době jsem jel několik dlouhých tras, kdy spolucestující byli překvapeni, jak "nenápadně" se ten podvozek při běžné jízdě v kontrastu té sportovní chová.
dr.Remorey
Dat 800 tis za auto nižší střední třídy mi přijde naprostá siilenost. Chápu to v případe benzinových, skutečně vrcholných verzí, ale tohle mi hlava nebere. Za ty prachy mazdu6 a oktávka se propadne hanbou do kanálu, napiš RS to nenarovna
hedvin
U focusu se FL povedl a je o poznání pěknější než býval, zato octavia by už potřebovala nějakou decentní úpravu vzhledu. v té stříbrné vypadá jak nějaká normální verze jen s většími koly a křídlem a ten šišatý volant je šílenost.
Moik
Ja si nemuzu pomoct ale predevsim ta Oktavka je imho pro fotry (mentalne) co se chtej odlisit ale nemaj na to koule...tak aspon oktavku s cingrlatkama a lepsim grilem jak soused - TDI. Jedine ze se jinak 135kW nenabizi...
Taky jsem fotr (miluju naseho Multivana), jezdim vic jak tri roky BMW E90 320d 135kW a nikdy jsem nemel pocit, ze je to HH-asi tomu chybi ty plasty. Auto na svizny presuny.
Taky jsem fotr (miluju naseho Multivana), jezdim vic jak tri roky BMW E90 320d 135kW a nikdy jsem nemel pocit, ze je to HH-asi tomu chybi ty plasty. Auto na svizny presuny.
Ozzman
Tak kdo to vyhrál? Tyhle testy mivaji přeci bodove ohodnocení shrnute v tabulce, koneckonců je to i v testu kdo ztratil bod atp.... Nebo že když by mohla Oktávka prohrát, tak se to hodi na plichtu? ORS se mi Libi jako již tradicne, ale vedle ST vypadá jak ořezávátko. ...
alapli
[odkaz]
Komfort ve stylu vodní postele bohužel končil u první ostřejší nerovnosti. Až jsem se lekl rány, která se ozvala po přejezdu vytrčených železničních kolejí stejně jako hluboko schovaného kanálu.
Tohle vy napíšete až při další generaci superbu? Proč tak jednostraně zamlčujeteč chyby u škodovek a u konkurentů je tak barvitě popisujete? :-( :no:
Komfort ve stylu vodní postele bohužel končil u první ostřejší nerovnosti. Až jsem se lekl rány, která se ozvala po přejezdu vytrčených železničních kolejí stejně jako hluboko schovaného kanálu.
Tohle vy napíšete až při další generaci superbu? Proč tak jednostraně zamlčujeteč chyby u škodovek a u konkurentů je tak barvitě popisujete? :-( :no:
melo
skodovka zabrzdi za 32,7m? :yes:
no dobre, zaver testu uz nebol okato jasny, ale uz len uplne jasny pre skodovicu :-)
no dobre, zaver testu uz nebol okato jasny, ale uz len uplne jasny pre skodovicu :-)
SWAT
z 100 - 0 .... 32,7m to ako vážne ? >:D >:D >:D >:D
toto nie simply clever ... toto je simply the BEST .... ever
toto nie simply clever ... toto je simply the BEST .... ever