Snad v inej farbe... tato tmava toho dost utaji hlavne na predku, inak prve co ma napadlo bolo, ze šereda, po chvilke skumania si tam EU oko nieco najde, chcel by som vidiet cerveny, alebo strieborny... pochvala moznosti volby 6 MT v USA, taky Nissan by sa mohol priucit...
Honda mi viacej pasuje dizajnom, Nissan technikou... Maxima je zaujimava, elegantna a tesi ma, ze na nej zapracovali, bude to silny hrac... no moja sialka kavy to uplne nie je, mam dojem, ze mieri na dost starsiu klientelu co je v poriadku vzhladom na zameranie modelu, ale mne to nereze tym padom... Honda ma taky viac strohy, ostry a akcnejsi design, pripominajuci mnou milovane 90te roky, samo nejaky civic neratam, bavim sa o accorde coupe...
Ted mě napadá, jedna věc. Tohle coupé je čistě pro usa, v evropě by mělo být více-méně neprodejné. Ale taková A5 se u nás a evropě dobře prodává, přitom je to vlastně stejný segment.
Prémia je špecifická, tá sa kupuje aj/najmä kvôli značke (plus možnosti ísť výkonovo oveľa ďalej); pozri sa ale, kto z mainstreamových výrobcov v súčasnosti ponúka kupé strednej triedy. Ono mainstreamové kupé strednej triedy nemá moc veľkú logiku a dôvod kúpiť si ho. Dostaneš iba techniku konvenčného sedanu, z ktorého je odvodené, t.j. predný pohon, čo samé osebe vylučuje nejakú športovosť (naviac veľkoobjemový šesťvalec tejto Hondy by bol v EU nepriechodný, takže by zostal nezaujímavý atmo štvorvalec). Vizuálne tiež kupé strednej triedy neponúkajú viac, ako tzv. štvordverové sedany, ktoré sú aktuálne v kurze a majú okrem rovnako dynamicky strihnutej karosérie výhodu zadného páru dverí (porov. Passat CC). Takže podľa mňa je úplne logické, že v EU strednotriedne mainstreamové kupé vymreli.
Já bych o jednom mainstreamovém coupé střední třídy, co bych velmi rád alespoň na čas jezdil, vím. A to je Laguna coupé.... za ty peníze je to nádherný kus auta, který si troufnu říct vzbudí u méně znalých podobný "image" jako podobná prémiovka.
Kdo neví, že je to "jen" Renault, se nejprve otočí a kdo ani netuší, co je to Renault, těm se prostě líbí.... mnohokrát vyzkoušeno u vícero dam ;)
Laguna Coupé tak 50:50. Zozadu áno, krásne línie kupé: [odkaz] naviac to pôsobilo vyslovene astonovsky, spredu to bola ale typická renaulťácka podivnosť tej doby, taký žabí ksicht: [odkaz]
Ale iudex mluvil o soušasném coupé ( i když teda ani ta Laguna už dnes není v nabídce). To s tebou souhlasím, 406 byl jen jedna. Ale v té době ani ty velké coupé od Hondy nebyly marné :-)
Jj, v té době sice už končily ale byly také super - mazda mx6, ale to už je historie.
Jinak můj soused je p. Pokorný z Brna z reanultu, domů často jezdí vyšperkovanou lagunou coupé. Mě na tom autě vadí dost velká příbuznost se sedanem, vč. světé výšky, mimo sametového V6 mi připadá že moc víc nenabídne, design rozporuplný, i když ne špatný.
No, MX6 na tu už si skoro nepamatuji, ale díky za osvěžení, ta byla taky krásná, ale to jsme už v 90tkách, kde najdeme i jiné perly, třeba Calibru, Supru, Eclipse a tak :-)
Já ti nevím, ta "4D Coupe" rozhodně vizuálních kvalit klasických kupé nedosahují. A je to furt jen sedan, nic nenaděláš. Mít kupé, to bylo vždycky "něco". Teď je frajer ten, kdo má SUV, co naděláme.
Mít kupé je (zbytečný) luxus a "zbytečné" auto si většinou koupí ten, kdo si to může dovolit. A kdo si to může dovolit, hledá určitou prestiž, kterou mu nabídne prémie. A Evropa dost drasticky chudne, ideálně kdyby tak jedno auto mohlo posloužit jako všechno dohormady a když už to fakt nejde, pořídí se SUV nebo kombi.
Možno najkrajší "č-dv. sedan" nedosahuje krásy najkrajšieho 2dv. kupé, ale tento Accord rozhodne najkrajším kupé nie je. A v porovnaní s trebárs Passatom CC tam nevidím žiadny vizuálny náskok Accordu: [odkaz] [odkaz] Pritom Cc nie je zrovna najkrajšie auto svojho druhu, prémia je dizajnovo ďalej: [odkaz]
Inak s druhým odstavcom súhlas.
Navíc tedy úplně nerozumím tomu, proč linkuješ předoboční fotky v diskuzi o tvarech kupé a "kupé", kde jde o siluetu. A promiň, prémie neprémie, tohle [odkaz] se prostě s klasickým kupé rovnat nemůže a to ani s tím japonským póvlovým [odkaz] . :-|
Nemôžeš to zúžiť čisto na siluetu. Ale i keby sme sa bavili len o tom, realita je taká, že dnešné 4-dverové kupé (akokoľvek ten výraz nemám rád) sa posunuli silne k líniám klasického kupé: [odkaz]
Samozrejme rozdiel tam stále je (musí byť, kvôli ďalšiemu páru dverí), ale už je dosť malý na to, aby dizajn (profil) odrádzal od kúpy štvordverového auta. Skrátka a dobre tým, že automobilky skĺbením sedanu a kupé vytvorili asi optimálny kompromis atraktívneho dizajnu kupé a praktickosti sedanu dosť zobrali vietor z plachiet klasickým kupéčkam, ktoré tým stratili svoj hlavný argument proti sedanom.
toto moc nechapem, viacero ludi si mysli, ze maxima, alebo toto coupe v EU, ale dufam, ze to sem nikdy nedonesu tu to je nepredajne... tu si nikto nekupi coupe s 3,5 ani 2,4, kto chce vacsie auto vo vyssej triede ten je posr aty z D3 tam najde co hlada, male napumpovane dieslaky, male i vacsie turba pripadne jaguar, maseratti atd... velky japonec sa v EU nenosi, tu si to nikto nekupi, pozri sa na bmw 4 alebo cls ci A5 tie su designom uplne inde... rokmi vypilovany, prepracovany a v povedomi ludi vybudovany, ako by mohol takyto strohy uprimny a akcny design zaujat medzi nimi ? toto su auta pre uplne inych ludi, rozhodne by sa to nepredavalo, v EU za to nikto nevysoli peniaz ked moze mat D3 atd...
V6 3.5 SOHC i-VTEC , 207 kW a v manuálu to může pěkné poježdění. Škoda že tu nejsou údaje jak se jim vypínáním válců podařilo snížit spotřebu, protože předchůdce v Legendu relativně dost papal /adekvátně době vzniku/.
Automat jedině pokud fakt bude držet rychlosti i těsně v červeném poli. Na volnější ježdění ok, ale pokud z té hondy budeš chtít něco dostat, tak manuál.
tie japonske automaty... uvidime ako zhodnotia nove CVT v maxime, uz by to nemal byt taky vysavac a malo by to ist stylom subaru v poslednych modeloch aj ked tie V6ky s tym vedia zacvicit tak vlastne to nie je taky vysavac v tychto objemoch
tak nejak sa pytam sam seba kde zmizol peugeot 406/407 coupe? kde zmizlo volvo C70? kam sa nenapadne vytratila laguna coupe ci alfa Brera? ( technicky derivat od 159tky ) ...... zda sa ze v eu nam nemiznu len MPV... ale aj tieto vacsie kupatka ( dnes ich v eu ponuka hadam uz len premia )
paci sa mi ze ta honda ponuka poctivy sestvalec a vidim tam aj mechanicku rucnu brzdu.... a aj vzhladom to vidim na uzasne auto :yes:
406 ? Krásné, bohužel si přišel o 15 let později >:D
407 ? Také se mi líbí, ale elegance 406 už nedosáhlo a Peugeot vsadil na RCZ
Laguna Coupe? Nádherné auto, doufám, že se dočká nástupce, francouzi umí.
Brera? Tak, jelikož Alfa chystá teprve nový sedan, nástupce 159, tak nezbývá než doufat, ale u Alfy si sporťáka pořád koupíš :-) Sice trochu v jiném duchu, ale je krásný >:D
laguna coupe je uzasna..... nazivo dokonala...... az sa divim preco to auto vidim tak maximalne dvakrat za rok..... a A5ku od audi pritom stretnem kazdy den aj dvakrat .... opat jedna zo zahad ktoru asi nikdy nevyriesim
Ale hrá, A5 - prémie, super technika, super motory. Kdo má na to, aby si koupil coupé, tak si radši koupí prémiovku. Obyčejnější člověk většinou nemá na to, koupit si k obyčejnému autu ještě coupé a když už, tak ne v ceně střední třídy.
Navíc ani jako ojetých jich moc nevidíš, ale jejich ceny jsou zajímavé. Bohužel jsou nejvíce s automatem a 3,5 V6 dci, což taky neni ideální kombinace pro šetřílky >:D
ok ale zober si ze svojho casu sa 406 coupe predavala slusne.... alebo aj take 306 cabrio ( tiez od pininfariny ) a neboli to pritom lacne vozy.... ono lahko sa premiovkam dnes predava ked "mozna konkurencia" od inych znaciek sa sama distancovala .... keby tato honda accord coupe bola v eu a mam moznost vyberu ci tato honda alebo bmw 4 ci audi A5 .... tak by som siahol po honde... jednoducho ma pre mna ovela vacsie caro a kult osobnosti a jedinecnosti a charizmy ako akokolvek D3 kupatko ... ale je pravda ze ja nie som zrovna ten kto by bol ukazkovy zakaznik D3 automobiliek .... som v tomto v mensine voci europsky zmyslajucim zakaznikom ....
Protože ty bez urážky nechápeš ten rozdíl prémie X mainstram, jelikož si to nikdy nezkusil. Jde o to, že když ty peníze máš, proč by sis kupoval Hondu, která možná není uplně ošklivá a není nekvalitní, ale když můžeš mít Coupé, které má nejmodernější techniku uvnitř, skvělé materiály a navíc ho dostaneš i s mnohem výkonnějšími motory. Tady bych dal Hondě přednost asi jen v případě, že za ojeté D3 coupé (třeba i v naftě) ve slabé výbavě mám novou Hondu s šestiválcem. Pokud však peníze mám, mám také mnoho možností výběru.
A proč se prodávala 406 coupé? Byla krásná a navíc dnes jsou ceny aut níže, než dříve, jsou tedy dostupnější, takže kdo na to má, jde do BMW, Audi apod...
No, v Genesisu jsem seděl, je určitě povedený i v interiéru, ale na úrovni tak VW či Fordu..... pokud zkusíš D3, hlavně tedy v nějaké výbavě (nemluvím o holých 1er či 3er), tak pochopíš :-)
vybava dnes robi vela to je pravda... dokaze dvihnut cenu vozu aj o dalsich 30 percent.... ovsem genesis uz nie je ziadne orezavatko svojej triedy ani holatko ( ako kedysi ) .... je to uz seriozny automobil na urovni najlepsich v triede .... velmi majestatny .... samozrejme aj premiovky sa medzi sebou lisia..... detailami.... ale v principe je to uz parada.... nemas zle auto dnes uz .. z genesisu som doslova uneseny.... uzasne auto
Genesis je už konečně seriozni automobil... tim bych ale asi skončil. Na nejlepší ve třídě mu dost schází, vždyť je to voda 7er, Sclasse, A8 .... Zase doplácíš na to, že si to viděl jen na obrázku.
S tím ostatním bych souhlasil, pokud by se vzala Genesis, zmenšila na velikost i40, nechala se technika a cena by byla do toho milionu ve vrcholné specifikaci, pak ještě nějaký ten pořádný diesel pod kapotu. Možná pak by se Hyundai mohl měřit s Passatem :-)
je to tak :yes: len u nas v eu ma asi kazdy pocit ze genesis ide po krku S klade.... stale ale neviem preco .... a potom vznikaju taketo divne nazory a sklamania ohladom genesisu ... ved konkurent genesisu je predsa rada 5, Ecko, A6tka..... lexus GS ... a par dalsich vozov tejto triedy ....
kámo to je nieco... fakt, toto treba poslat do Korei...
´´genesis uz nie je ziadne orezavatko svojej triedy ani holatko ( ako kedysi ) .... je to uz seriozny automobil na urovni najlepsich v triede .... velmi majestatny .... samozrejme aj premiovky sa medzi sebou lisia..... detailami.... ale v principe je to uz parada.... nemas zle auto dnes uz .. z genesisu som doslova uneseny.... uzasne auto ´´
urcite ich ma, nikde som nepisal, ze to nie je zatial to naj co hyundai vyrobil v tej triede, aj motoricky sa mi to paci... vsetko OK na to ze to je hyundai, no k premii sa to rovnocenne nemoze postavit... uz len kvoli menu, logu a historii, povedomiu...kvalitami tiez nie, na tej urovni to nie je, no je to urcite krok spravnym smerom
hned mi to pripomenulo niekdajsie kupe-kabrio SC430 od lexusu [odkaz] akurat ze tu na tejto fotke je auto bez strechy ... inak vyzera rovnako ladne a elegantne zaoblene ako infinity
chce to lepsiu foto.. svojho casu sa mi velmi pacilo [odkaz] ..... ;-) ... a ani dnes by som sa mu nebranil ..... dokonca aj interier vyzera este aj dnes pomerne slusne [odkaz] ... :yes: ..
naopak 350Z bol z ineho sudka.... ten mal na muske skor boxter.. mozno aj carreru
No, teda ta další fotka je ještě horší..... ještě si k tomu vždy představím, jak se v něm proháněl Okamura a dávám ruce pryč.
350Z je parádní stroj, ale na Carreru? >:D To fakt nemá.... měl sem tu čest, určitě skvělé auto na víkendy, atmo V6, náhon na zadek... závoďák pro "chudé" :-)
No, upřímě, i když by mi to u 350ztka kompenzovaly jiné kvality, tak třeba ten interiér je... jak to říct... no až na volant a řadicí páku to je prostě takové japonsky plastové. Sedačky super, jel sem i kusem, co měl audio od Bose, takže solidní zvuk, jenže navigace taková již zastaralá na svou dobu (jezdil jsem r.v. 2008 a 2009), grafika přístrojů také jak z 90.let, tady si myslim, že 370Z udělalo větší skok, ale když třeba tu 350tku srovnán s novým QQ (Pulsar mne tolik neoslovil a jiným novým Nissanem sem nejel, myslím palubku a materiály), tak je vidět, kde Nissanu scházelo.
co sa tyka SC430 - mne to pripomina taky ten bristky aristokraticky kabrio styl ale prevedeny na sposob lexusu..... ten interier by slusal aj hocijakemu jaguaru z tych rokov a rovnako aj zadne partie ( svetla, zaoblene linie ) ... slo by to ... lexus sa mi pacil uz vtedy....
No ja Ti neviem, je to stále len predohrab, takže ani pomerne výkonný motor z toho športovca nespraví, naviac veľkoobjemový šesťvalec s pomerne nízkym litrovým výkonom indikuje skôr pohodový charakter a k takémuto grandturizmu sa ani manuál nejak moc nepýta.
Japonec to aj tak rozbali hore, samo ze 3,5ka ide v celom spektre dobre, ale nad 4k to proste dostane nieco zo seba hlavne pokial ide o hondu, ale i nissanacke 3,5 a 3,7 su take iste, medzi 5-7tisic to naj...
Tak předposlední zase tak těžký nebyl, bylo to FWD, ale zase byl o kus větší. tehdy se mi vůbec nelíbil, sedělo se v něm hrozně vysoko. Dneska by to možná bylo jinak, po faceliftu byl takový lexusoidní. :yes:
Konečně Honda trochu ustupuje z podivností a Accord už trochu vypadá, snažím se z každého úhlu najít auto, u kterého si řeknu, sakra, to je paráda, to se mi líbí, ale i když není vyloženě ošklivé, pořád mi na něm něco vadí, možná jistá nevyváženost. Škoda, že se k nám už nemá vozit, bude i kombik? Asi ne, když už pro Evropu není určen což? Tam by se proporce mohly pěkně vyrovnat.
Hondafans se snad neurazí, ale mne tohle připomíná proporcemi Hyundaie Coupé, popřípadě Genesis Coupé. Do elegance velkých GT z Evropy (D3) to má ještě hodně daleko. Přitom to Honda Accord v minlých generací uměla solidně
Ono je to možná trošku paradoxní, ale z dvojice Accord Coupe/Accord vypadá lépe ten sedan. Právě díky lepším proporcím, vyváženosti a ostřejší přídi (myslím světlomety). Hranatý kombík ve volvostylu by tomu rozhodně slušel. ;-)
Ano, ten Accord vypadá dobře, Sprior je už fakt pohledný sedan, mne trochu nevyhovuje ale ten interiér, ty dvě obrazovky nad sebou a volant... ale to už bych asi překousl.
Ještě k těm proporcím - to je přece logicky dáno koncepcí. Když máš přední kolo hned za čumákem, vypadá to prostě lépe, než dlouhá kastle (a že tahle dlouhá je) na relativně krátkém rozvoru. Na FWD kupé je to myslím hodně povedená záležitost, žádný liftback-style, klasické kupé s typickou siluetou a spoustou hran.
C a 4 jsou jinde, u A5 bych ale byl na vážkách. Netvrdím, že je ošklivější, ale chybí jí dynamický náboj a výraznost Accordu.
No, tak to je jasné, že za to připlatíš, ale o tom jsme diskutovali výše. Pokud máš už peníze na coupé, ještě k tomu nové coupé této třídy, tak už tě asi pravděpodobně netrápí, jestli zaplatíš o pár stovek tisíc více. Jasně, že je to individuální :-) Nýbrž reagoval jsem na to, že A5 chybí dynamický náboj :-)
jj suhlas... aj ako milovnik jpn vozov, predsa by som len siel odskusat aj D3, pokial by ma jpn presvedcila tak OK, ale neslo by to len tak na zaklade fandu