Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilové novinky v roce 2009: Velký přehled (Alfa Romeo až Ferrari)

Alfa Romeo 149, nejméně sedm modelů Audi, Aston Martin V12 Vantage, nový Bentley Arnage, BMW Z4 a nový crossover a SUV z Mnichova, Citroën C3 nebo hned tři novinky od Ferrari – na to vše se můžeme těšit v roce 2009.
Zpět na článek
2. 1. 2009 13:08
2. 1. 2009 15:36
neregistrovaný "507--"
2. 1. 2009 13:11
3. 1. 2009 12:46
neregistrovaný "Donovan"
2. 1. 2009 15:34
neregistrovaný "woodoo"
2. 1. 2009 18:07
3. 1. 2009 16:24
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 12:19
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 20:04
neregistrovaný "Donovan"
2. 1. 2009 21:16
neregistrovaný "Mans"
3. 1. 2009 17:29
neregistrovaný "507--"
4. 1. 2009 14:24
neregistrovaný "Donovan"
4. 1. 2009 14:47
neregistrovaný "507--"
3. 1. 2009 21:05
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 1. 2009 16:52
2. 1. 2009 13:03
A těsně před Fiatem to utnou, ach jo...
Už aby vyšel další díl přehledu...
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2009 13:08
od Fiatu
nečekej zázraky.... Oficiálně nic nového plánované není. Facelift Sedici (spíš k horšímu než k lepšímu). Možná přijde nástupce Pandy, přijde nové Uno... atd.. ale ofiko se asi zatím mlží... uvidí se co a jak dál...

Podle mne to co avizují u Audi je sice hezké... ale aby kluci ušatí nesplakali nad výdělkem...(ale jako jsou kabrňáci pokud to dorží v době krize přijít s těmito auty, které dnes nikdo nechce)) Jak říkám... Uvidíme..
Rozbalit vlákno
12
2. 1. 2009 15:22
Re: od Fiatu
O Audi se neboj, ti přesně ví kam směřují a jdou si pevně za svým. Prodeje to potvrzují.

Pokud je nějkaý evropský koncern v relativně dobré kondici, je to bez debat VW. Ten si postupně prošlapává cestičku na trhy, které budou v budoucnu stěžejní - Rusko a Čína.

Fiat bude mít jeětě hodně těžkou hlavu s Lancií a Alfou, aby ho to nestáhlo na dno.
neregistrovaný "507--"
2. 1. 2009 15:36
Re: od Fiatu
:yes:
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 01:16
Re: od Fiatu
Vidím, milý jossalito, že vy "zapálený" "koncernista" ;-)
No vkus lidí je někdy velmi nečekaný a není to tak dávno co vw o život zápasil a ITALSKÝ styl (první generaci golf, který byl pro tehdy potápějící se vw záchranou pět minut po 12té je italským dílkem - osudu MILUJE černý humor) ho na nohy postavil :-)
Když vy takový "fanda" koncernové politiky, co říkáte na miliardy utracené/promrhané na Phaeton a na další "rozstřílené" na skleněnou továrnu v Dresden a na další utracené na veyron, který i přes šílenou cenu tak jako phaeton musí dotovat/sponzorovat KAŽDÝ kupec levného seatu vw či škodovky? A jak se vám líbí "socialistická" pracovní doba v koncernových továrnách (ne teď v souvislosti s hospodářskou recesí, myslím desetiletí nazpět)? A co říkáte na ty miliardy co zpupné šéfstvo za Rolls Royce utratilo?
Víte já měla vw docela ráda a jejich přístup mi byl sympatický a koncem 80 let jsem si nemohla vynachválit audi A80 se skvělým benzínovým pětiválcem a ... ale pak se to (zhruba v době pádu železné opony, nebo krátce potom) nějak "zlomilo" a "přístup" firmy se razantně změnil (skoro až z extrému do extrému) a ... to mne nebaví.
Samozřejmě pokud na to koukáte z pohledu "peníze, nic než peníze" a ze strany výrobce ... smekám a uznávám ... ale mne na autíčkách zajímá něco jiného.
PS: Ale já si (NErada hraju) NEhraju na "tahle značka - ANO", "tahle značka - NE" ...neb to "bubost" je a krom toho že posledních 15 let "politiky" koncernu (poprávu/popravdě) kritizuji, tak stejně jako řeknu že TD-Td-td-iii ve verzi pumpe-düse mne opravdu NEnadchl, tak klidně pochválím nové (no, i staré :-) ) Scirocco, nebo R8, nebo třeba dvoulitr TFSi.
Třeba se Fiat opravdu dohromady s PSA dá a pokud by fůzi managersky zvládli, možná by mnohým svým know-how v menších vozech a "totaldominancí" v naftových motorech (Cadillac, Saab, Opel, Volvo, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Mini) trošičku zamotali ..
Šéfové marketingu udělali před lety evidentně chybu a famózní sportovní lancii co jedno vítězství za druhým sbírala "chybně" nasměrovali ..., ale poslední model Delta nepůsobí špatně a připomnělo mi to nedávný pořad na Z1 kde v porovnání 4 "top" modelů automobilek byl i opravdu originální Thesis a ... ehm, Phaeton NEzvítězil ... (ale jak správně říkáte, rozhoduje "dav" - i když v TOMTO případě vw nevítězí, tady je to spíše "plichta" obé prodeje "nicmoc" ;-\
V číně už vyrábí "všichni", kterak se podaří tamní miliardu "obubnout" to je jiná ..
PS: Jaký máte (chtěl byste mít) vůz? Teď nemyslím "vysněné" auto, ale takové "víceméně" či "ještě" reálné .. (na své "kartě" jste zcela "anonymní" - jsem zvyklá spíše na německé servery, tam je to spíše naopak, většina se "normálně" presentuje, jen malá část zůstává anonymně "u-/skryta")
3. 1. 2009 12:02
Re: od Fiatu
Opět si pletete domy a pojmy. Že nemáte ráda koncern? Váš problém. VW je tím nejzdravějším evropským koncernem s uceleným portfoliem značek. Nebudu ho tedy kritizovat za jeho vývoj Phaetonu, který bude mít dalšího nástupce (proč, když se dle Vás tak špatně prodává?), nebo za vyvinutý Veyron, který je broušeným briliantem v automobilovém světě. VW to nepoloží, můžou si to dovolit a soudruzi z Německa to mají velmi dobře spočítáno. Tohle nejsou vyhozené peníze, je to investice.
Mě osobně je vzestup koncernu sympatický. Nespí na vavřínech (jako někdo), něco pro to dělá a výsledky se dostavují. Stačí se podívat na to, co představí v tomto roce Audi. Audi umí, udělali obrovský skok kupředu, jejich modely jsou výborné a mnohé jim může konkurence tiše závidět. Nabídnou preciznost, minimum chyb, žádné kompromisy. Mě je to sympatické.

PS: Své auta nemám potřebu ukazovat a nechat si nadávat, jak je zde na mojeauto zvykem. Auto mám německé (velké) a francouzské (malé), s oběma jsem spokojen. Nic více k nim nemám potřebu psát.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 16:49
Re: Nejzdravější ...
... evropský koncern? Wirklich ;-)? A já se domnívala, že už to má "za pár" a "do roka a do dne" bude "pozřen" schopnějším/dravějším soupeřem ;-\, ale třeba/asi víte něco co já ne ..
Tedy mít takový přehled o bilancích automobilek bych také chtěla .. neprozradíte mi (alespoň) kdo je třeba 2hý? A kdo je 3tí, víte také?
A čtvutý? A poslední? A ...
Dobře už dám pokoj (když mi to následující pořadí vyzradíte ;-) ).
Proti sympatiím nic nenamítám (ať k audi, nebo k ...), mně se zase docela "líbí" nový Jag XJ a nový motor 3.0 HDi a "biturbo" motory vůbec (teoreticky i prakticky).
VW "ůlet/finanční ztráty" z Phaeton a Veyron a Rolls Royce samozřejmě "ustojí", nic to ale nemění na tom že to lze označit za HRUBÉ chyby minulého vedení a až "nehorázné" plýtvání prostředky (když už, mohli snad raději jít do WRC, nebo do F1, nebo vzhledem k množství oněch peněz snad i do obého atd.)
PS: Já své auto na jednom jiném českém serveru "ukázala" a máte pravdu ... PĚKNĚ jsem to "schytala" .. , tak jsem si řekla, že ... si příště novou verzi téhož vozu koupím (neb s ním móóóc spokojená jsem :-)
Pěkný den
3. 1. 2009 18:11
Re: Nejzdravější ...
Na interentu je dostupných analýz a výročních zpráv o zdravosti koncernů/značek poměrně dost. Stačí hledat. Poté si můžete sestavit žebříček - klidně vlastní.

Nový motor 3.0 HDi je parametricky zajímavý, leč přichází tak trochu s křížkem po funuse. Tedy v době, kdy začíná diesel ustupovat. Prodejům určitě pomůže, ale nemyslím si, že by je nějak dramaticky násobil.
O žádném novém Jagu XJ nic nevím, tedy jen to, že ho ohlásili, ale kdy přijde...

Finanční prů*ery hodnotit nebudu. Každý jich pár má, někdo si je dovolit může a chyb si je vědom (VW), jiný na ně doplácí (Fiat), někdo je nepoučitelný a generuje další (GM).

VW řídí finančníci, nikoli srdcaři. Vstup do F1 můžeme v klidu vyloučit. Asi každý soudný si dovede představit účelněji vynaložené peníze. F1 je jako černá díra.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 20:13
Re: Nejzdravější ...
Chtěla jsem napsat XF (!) - omlouvám se. XJ mne sice také neuráží, ale XFFFFF se mi "líbí" a tím "líbí" myslím: "považuji jej za povedené kvalitní auto".
Výroční zprávy je nutné s rezervou bráti, podle nich si ani GM nestojí (už 20 let!) až tak "tragicky" (já bych doporučila současného i minulého šéfa a celé představenstvo neprodleně "odstavit" a na onom "masakru" co způsobili se finančně "spolupodílet" >:-[] - ti by asi "koukali" :-)
Technologie "biturbo" (ve všech variacích, od maličkého 1.4 TFSi - já vím ... to je kompresor/turbo .. přes 23 d od bmw a 2.2 HDi od citroën až po bmw třílitry "d" i "i" a ..atd.) se mi "líbí" a jsem přesvědčena že TUDY povede cesta do budoucnosti pohonných jednotek (až se maličko "uklidní/zreální" momentální ekologicko/ekonomické "šílenství").
Pravda, každý má nějaké finanční "chybky/hrubky/průšvihy i průs.., ale proč nepojmenovat absolutního vítěze desetiletí v této dispiclíně?
S tou F1 máte pravdu (já PODSTATNĚ raději WRC - už proto, že to je "reálnější/bližší" "normálním" vozům, ostatně ve formuli už ani nejsou řidiči, ale "piloti" - to je prostě "mimo"), nicméně i TAK by se mi to jevilo "rozumnějším" řešením, než ony "odtoky" peněz do výše zmíněných ...
Co se GM týče, já osobně (byť chápu důvody a chování am. vlády) bych ho nechala "padnout" - myslím že to je JEDINÁ šance.
NEmyslím, že nový třílitr (náhrada také dvouturbového 2.7 HDi) přichází nějak "pozdě", ten "ústup" dieslů je jen momentální "vlnka" a další důkaz, že lidé opravdu autům NErozumí ("typ" motoru si přeci vybírám podle mnoha "soukromých" parametrů a "omezení" jen a jen na přepočet "spotřeba/peníze-náklady" je prostě další (ultra)bubost (copak JEDINÉ kritérium při výběru nové televize apod. je SPOTŘEBA? Ano, je rozumné to vzít v úvahu, ale JEN a JEN JEDEN JEDINÝ parametr?!? Mimochodem já osobně "raději" benzín, ale zrovna na tento dieslošestiváleček s biturbem bych "zálusk" měla (Zn: Sponzoři vítáni ;-))
Já vím, kdo vw řídí a i když si myslím, že současné vedení je LEPŠí než to minulé, opravdu se těším na vedení/převzetí vw NEJZDRAVĚJŠÍ EVROPSKOU AUTOMOBILKOU - myslím, že to klukům ve Wolfsburg "prospěje", tedy že to přímo POTŘEBUJí - Wendelin "Wunderkind" Wiedeking bude "lepším" šéfem - tedy doufám :-)
PS: Mimochodem vw "nejzdravější" evropskou automobilkou ... NENí! A opravdu bude zřejmě "dorokaadodne" "převzat/pohlcen" ... to ale asi také víte, na internetu je k tomu dostupných zpráv/analýz poměrně dost. Stačí hledat. :-)
Pěkný den a než se vrátím jdu se projít po pláži (prý tam máte pěkně "chnusně" a zimuzimuzimu, brrrrr) 8-s
3. 1. 2009 22:21
Re: Nejzdravější ...
Píšete spousty textu, ale nezaměňujte kvalitu s kvantitou.

Já NIKDE nepsal o tom, že VW je "vw "nejzdravější" evropskou automobilkou". Píši o koncernu. Není to poprvé, co mi podsouváte něco, co jsem nenapsal. Dejte si na to pozor, jak jsem psal dříve, nemám dutou hlavu a toto mi vadí.

XF je auto příliš mladé na to, abych já osobně mohl něco prohlásit o jeho kvalitách. Je to prvotina a ty většinou trpí dětskými nemocemi. Já v hodnocení vyčkávám. Viděl (nejel) jsem ho pouze 2x. Auto pěkný, ale má rezervy. Nepřijde mi tak nekompromisní jako staré XJ (ač vím, že jde o jinou třídu).

Přemýšlím teď, jestli má smysl vůbec něco dále psát. Stejně si to vykládáte po svém a špatně/jinak.

Jestli někdo někoho bude přebírat/kupovat je jejich věc. V době recese na tom můžou vydělat, nebo taky prodělat. Vše je na prodej, je to jen otázka ceny. A ano, i já o tom vím, nicméně tohle není skutečnost, kterou bych zde chtěl pitvat.

Jinak pláž nepokrytě závidím a závidím i obyčejný zasněžený kopec. Já jsem celý den v posteli s čajem, poněvadž mě zklátila nějaká choroba.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 22:59
Re: Je milé, že ...
...autor slov, že "JEDINÉ relevantní měřítko je kvantita prodejů" - mne na "různost/odlišnost" těch dvou zdánlivě podobných slov upozorňuje...jak už jsem tu napsala, já (jednoznačně) hledám/preferuji kvalitu, počet prodaných aut/CD atd. mne příliš "nebere". ;-)
NEchtěla jsem něco podsouvat, také jsem měla spíše na mysli vw (koncern), ostatně opakovaně jsem zde v souvislosti s "kritikou" vw psala o tom že jeho "prodělečné experimenty" platí majitelé ibiza (seat) a fabia (škoda) atd., ostatně i ty "finanční dobrodružství" byla "jiných" značek (bugatti, rolls royce - bentley) - ale máte pravdu, napsala jsem "automobilka", nikoliv "koncern".
To nic nemění na tom, že tento "nejzdravější evropský KONCERN" do roka a do dne "skončí", bude NEdobrovolně "převzat/koupen/pohlcen" jinou automobilkou (jak to tak vypadá .. :-)Já o XF zatím slyšela/četla jen samá pozitiva, "pojetí" vozu se mi líbí, jsem zvědava na nový pětilitr, třílitrový diesel s 202 kW by mohl/měl být VELMi zajímavý - jeho konstrukční "předchůdce/dárce DNA" se mi zamlouvá a to velmi velice hodně a moc.Co se spolehlivosti týče, patří Jag mezi nejPODceňovanější automobilky, nedávno se mi do ruky dostaly tabulky DEKRA a všechny modely si stojí/stály velmi dobře, občas dokonce obsadily 1 (!) místo ve své kategorii, tedy nejspolehlivější vůz své třídy vůbec! Neočekávala bych naráz "totální" propad od těchto výsledků ..
To "převzetí" vw (koncernu) "silnějším" konkurentem "probíhá/připravuje se" již dlouho/dávno, to se současnou hospodářskou recesí nemá nic společného. "De facto" je/jsou (majoritním) akcionářem již dnes, "absolutnímu" převzetí brání už jen jeden zákon, který je ale stejně "protiprávní" a je jen otázkou času kdy bude zrušen. Tím chci říci, že "nejzdravější evropský koncern" (shodou okolností zrovna nedávno) přešel pod plnou kontrolu jednoho ze "soupeřů" a "de jure" se tak stane ... těžko říci přesně, ale řekněme "zanedlouho"
Já pláž a šplouchání a šnorchlování atd. v moři/oceánu "mibluju" miluju mám moc ráda a dostat mne z vody je opravdu problém :-) - velký, tedy VELKÝ! Zatímco do sněhu bláta zimy mrazu se věru NEtěším ;-\
PS: V čem spatřujete ony "rezervy" nového Jagu?
PPS: Přeji buzké uzdravení .. :yes:
3. 1. 2009 23:48
Re: Je milé, že ...
Kvantita, kvalita, prodeje, úspěch... Nechci se do toho pouštět znovu. I já vím, co je kvalitní vůz, z těchto pojmů a závěrů mne opravdu zkoušet nemusíte. Na spoustě věci bychom se určitě shodli.

VW bude pohlcen, ale jde jen o formální akt. Vyrábí se dál, plány se nemění. Já z toho těžkou hlavu nemám.

Někde experimenty hradí zákazníci a někde úvěry od bank, co je lepší? Asi víme oba.

K XF: Na tom autě jsou prvky, ze kterých prýští exkluzivita a charizma. Naopak jsou zde také partie, které jsou na tom přesně naopak. Není to vyvážené.
Nějvětší výhrady mám k exteriéru a hlavně přední části. Ta nová maska prostě není Jaguar. Neodkazuje na předchozí modely, nenavazuje na nic. A přitom se nedá říci, že by Jag neměl odkud čerpat. Zbytečně se pustili do hledání nové tváře.
K technice toho moc nenapíšu, auto jsem nejel, tedy tuto stránku nehodnotím. Papírově jde o době odpovídající klasiku.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2009 11:11
Re: Ale tak to většinou bývá ...
...že koupě/"pohlcení" konkurenta (nejen v autoprůmyslu) spíše NEznamená koupi za účelem "zrušení" (i když i to se stane), ale "normální" pokračování (bmw v posledních letech koupila rolls, mini a rover; ford koupil jag a volvo a aston ... atd.atp.). Já nemám "těžkou hlavu" ani z momentálně se blížícího prodeje volvo (býť to možná bude nějakému "exotickému" majiteli), možná/třeba to firmě dlouhodobě se finančně "na hraně" potácející nakonec i prospěje .. ostatně to samé si myslím - o "mírně socialistické" struktuře vw - /konkcern/, nové "impulsy", nová "krev" možná trochu "zatuchlý" systém "provětrá" a jen mu "prospěje/pomůže"). Já také "vím" (domnívám se), že se (asi) shodneme, my jen tak "kroužíme" kol/okolo :-)
Já osobně za "nejhorší" momentálně považuji "vlévání" miliard do "mrtvých" amerických automobilek (snad do ford to má smysl). To je HRUBÁ "systémová" chyba a stejně to bude (dle mne) "k ničemu" (a to, že si pro "sociální" podporu někdo létá vlastním tryskáčem je stejné, jako když si pro ní jede mercedesem - ne že by se to nestávalo).
S tím VW "roztáčením peněz" jsem na to upozornila JEN proto, že opravdu "překročili hranici. To bych jim snad prominula i létání za brazilskými prostitutkami a proúčtovávání těhle "výletů" jako služební cesty (přestože to je u lidí jejich příjmů "ubohé"), nicméně ty sumy byly "směšné" proti "chybným" a snad až "zpupným" investicím do oněch "výrazně" prodělečných projektů. To co mne na tom tak "uráží" je opravdu v zásadě jen TEN fakt, že tyto "legrácky" opravdu platí JEN a JEN "normální" kupci/uživatelé fabia HTP apod. - doslova. Že "v reálu" byl po "provalení se" všech (no, toť otázka) "malérů/úletů" potrestán "jen" zástupce odborů v dozorčí radě - toť nechutné (a "socialistické" - z mého pohledu; v tomto směru si šéfstvo vw-koncern buduje "postavení" vedení GM - 20 let "zvorali" na co sahli - no samozřejmě ne vše - a i tak jsou "nedotknutelní" - to se mi NElíbí - to nazývám "socialistickými praktikami"). A opravdu dál na každý prodaný jeden veyron a phaeton se dál "skládají" ti majitelé octavek a golfů a ... což mi vskutku příjde :no:
Vím, že jsem v "pohledu" na auta trošičku "jiná" (to ta "výuka" od "kolébky"), ale já na vzhled až tak moc nedám (jak říkal tatínek: čím luxusnější "kabátek" - exteriér i interiér - tím více se muselo šetřit POD ním ... při stejné ceně u "vzhledově" hezčího/ošklivějšího, lepšího/horšího .. vozu, je "dobrá" šance že technika pod "kabátkem" té "b varianty" bude ... "lepší" - a i když se to do světa zrovna "nekřičí" - většinou to tak i je/bývá). Tím nechci říci, že vzhled mi je "úplně" fuk, ale v praxi se spíše zajímám o interiér a zase ne až tak o "design", ale aby se mi na vše "dobře" sahalo,když si sednu dovnitř a zaklapnu dveře .. moc moc důležitý je "pocit" atp.). Ale shodneme se, já také spíše "konzervativní" a kdysi se mi móóóóć líbila cupka XJS V12 (tedy líbí se mi dodnes) někdy z počátku 90tých let - to pro mne je (a asi navždy zůstane) "klasický" jaguár a i když vím, že to byly jaguáří "problémová" léta a trápila je poruchovost atd, stejně .. TOHLE je ten jediný a "pravý" Jaguár (dle/pro mne).
PS: Na chorůbku doporučuji Coldrex NIght (nebo něco obdobného) kalíšek na noc, budete spát "jako dub" (tak 8 hodin minimálně), ale ráno možná neskáčete z postele jako mraveneček (nebo jak je to v té říkance), ale lépe vám bude
PPS: Tfuj, tfuj - zítra budu v evropě :-(
4. 1. 2009 13:29
Re: Ale tak to většinou bývá ...
Co se týče XJS, tak to je i pro mne jeden z pravých Jaguarů. Design je i po letech úchvatný ze všech úhlů. Jak ve verzi kupé tak i cabrio. Ojetiny stojí doslova pár šupů, ale odrazuje svojí "spolehlivostí". Koukal jsem pod kapotu V12 a svojí složitostí mne doslova odradil.
PS: Kalíšek si určitě dám. ;-)
Krásně nám tu sneží.
Avatar - DBS
2. 1. 2009 13:11
Ferrari
No teda jestli bude nástupce F430 kupékabriolet,jak se v článku píše,tak to už podle mě nebude tak nějak ono.A moc nechápu jak by se dalo zkombinovat kupékabrio s motorem uprostřed.Kam by se jako ta pevná střecha složila?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 12:46
Re: Ferrari
Tomu já osobně nevěřím, podle mě to bude klasické kupé. To by si Ferrari šlapalo po klasice. F430 je základem modelové řady, takže to prostě MUSÍ být FERRARI. Kompromisy (hmotnost/tuhost karoserie) typu CC si nemůžou dovolit.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 13:25
Re: Také se mi tomu nechce věřit ..
..to by mne ferrari až "zklamalo". California se mi "líbí" a je to takové ferrari (trošičku) "pro holčičky", takže tím spíše bych čekala, že nástupce 430 bude naopak "tvrdě" sportovní, klasická cupka - tedy alespoň "doufám" :yes:
neregistrovaný "woodoo"
2. 1. 2009 15:34
Také se mi tomu nechce věřit ..
teba nikto nechce
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2009 18:07
Bohaty rok
Tak to vypada na rok plny zajimavych novinek. Ja se ze zde vypsanych osobne nejvic tesim na Audi A7, novou A8, AM Rapide a nove Bentley Arnage. Ale obzvlast na tu "a-sedmu" jsem zvedavy. Vubec bych se nezlobil, kdyby vysledek vypadal jako ta skica. Verim, ze Ingolstadtsti opet predvedou kus poradne prace a predstavi nam opravdovy majstrstyk. Uz ted se tesim na souboj CLS vs. A7 :-)
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 18:24
Re: 4dveřové coupe ...
...není to "bubost" 8-s ?
Není "rozumnější" pořádná/normální "cupka", co má tužší karoserie a tak "opravdovou" výhodu coupe (a když někdo potřebuje/chce s sebou vozit ještě jeden pár dveří, tak "normální" sedan/limuzína)? Není to jen "obubování"? Můj "Buřtík" (něco mezi basketbalistou a zápasníkem sumo) co se do Ečka vejde "no problem" si jednou sedl do CLS a ani ve třech se nám ho nedařilo zpoza volantu dostat a kdyby časem nezhubl, sedí tam dodnes! To jsem se nechala sice "malilinko" unést, ale ten základ pravda je ;-)
2. 1. 2009 18:52
Re: 4dveřové coupe ...
Ale o to tady přece vůbec nejde.
Jde o oslovení co nejširšího okruhu zákazníků. Co nejvíc jich získat. A toho dosáhnu pouze tehdy, pokud budu mít širokou nabídku modelů, které se budou lišit třeba jen v "detailech".
Je tu čím dál více lidí, kteří si za tuto možnost rádi připlatí, tak proč toho nevyužít? Neudělám to já, udělá to konkurence a já budu mít akorát to pověstný houno.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 19:48
Re: 4dveřové coupe ...
Asi je to "úhel pohledu", mně to přijde opravdu "jen" jako "obubování" zákazníka, resp. kterak za více peněz prodat "to samé" :no:
NEmám nic proti "šířce nabídky", ale tohle nějak nee..
Ale "přístup" automobilek chápu - dle průzkumu si lidé opravdu VĚTŠINOVĚ vybírají dle "vzhledu" apod. NIKOLIV dle "reálné" kvality (zrovna tak si prý lidé NEumějí vybrat motor - dle svých konkrétních "potřeb" - ale vybírají ...
PS: No nic, já bych spíše preferovala "pravou" cupku, neb ta opravdu "chová se/jezdí/řídí se" lépe - což MÁ smysl (narozdíl od té "hry" na cupku, kde je v praxi spíše "jen" MÉNĚ místa.. ;-\ )
2. 1. 2009 20:40
Re: 4dveřové coupe ...
Tyhle modely mají smysl. Viz prodeje CLS - bez debat.
Vše je o penezích i auta.

Ve spoustě firem je dáno, že služebním vozem může být pouze model s čtyřdvéřovou karosérií. Žádné kupé nebo kabriolet. Hlavně na takový typ trhu směřují tyto modely. Viz Passat CC.

Já prostě auta nehodnotím dle smysluplnosti, ale dle toho, jestli na nich automobilka dokáže vydělat, případně jestli dokáže obsadit/prosadit trh.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 21:50
Re: 4dveřové coupe ...
"NEhodnotíte auta dle "smysluplnosti" = kvality, ale dle "výdělku"?!? ;-\
Tak to já skoro naopak. Zajímá mne "kvalita" jako taková ..
Vy tedy, jestli to chápu správně, vlastně NEhodnotí auta, ale "marketing" ... ten má podle mne "famózní" koncern vw (dnes vlastně spíše Porsche Holding).
No nic, já raději auta jako taková a PROTO se mi tak líbí třeba přístup firem jako je Lotus nebo Subaru atp. - komerčně sice žádné "zázraky", ale o to "zajímavější" vozy ..
Naopak já NErada "nesmyslné" úřednické "vynálezy" typu přepážka pro odpočet DPH - to je snad "bubost desetiletí" :no:
PS: Passat CC je dobrý příklad kterak by to NEmělo vypadat. Pomalu odcházející model je vlastně jen trochu "faceliftován" a za něco "new" presentován ... ale pokud držíte "kasičku" u výrobce, jistě zajímavé .. já myslím že i taková (opravdová) cupka jako je Renault Laguna se v reálu řídí příjemněji a v reálu je "lepším" vozem (ale jistojistě se prodá více CC - o tom nepochybuji)
PPS: Ano služení vůz MUSí mít 4 dveře - bože PROČ? Vždyť je VĚTŠINOU obsazen jen jedním člověkem - právě tyhle nesmysly já "nerada"
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 22:12
Re: 4dveřové coupe ...
Mimochodem, není lepší aby na mě výrobce vydělal spíše "co nejméně", než co nejvíce?
Já sice kdysi v jedné automob. pracovala, ale jinak jsem "uživatel", takže ..
PS: Vy jste účetní nějaké automobilky ;-)
2. 1. 2009 22:44
Re: 4dveřové coupe ...
Za prvé, méně emocí, více uvažování.
Smyslupnost se NErovná kvalita. Možná u Vás doma, u mě ale ne. Příkladem může být BMW X6, jakožto nesmyslné monstrum, o jehož kvalitě snad nikdo ani pochybovat nemůže.
Druhý, často démonizovaný fakt je marketing. Ano, je důležitý, ale ani špičkový marketing neprodá nepoužitelný produkt v takové míře, jako třeba Vámi zmiňovaný VW.

Už vůbec bych sem netahal nějaké přepážky apod. Ty sem zde neřešil a mimochodem mám na ně stejný názor jako Vy.

Passat CC není žádný facelift, ale svébytný model, který uzavírá paletu kombi, sedan a CC. Prostě další karosářská varianta, která má na trhu místo/úspěch.

Služební vůz musí reprezentovat, musí být použitelný pro náhodnou a pohodlnou přepravu 4 lidí. Nesmí vyjadřovat orientaci jen na řidiče (jako kupé), neměl by být nápadný a tím pádem vyjadřující jistou aroganci a nadřazenost. To se v obchodním styku a mezi zákazníky moc nehodí.

Pokud jde o výdělek. Jen pokrytec nebo blázen by nechtěl na svém produktu vydělat co nejvíce, na charitu si tu nehrajte. Pokud živíte zaměstnance, určitě víte, co myslím.

PS. Nejsem účetní, jen nemám dutou hlavu.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 23:29
Re: 4dveřové coupe ...
Možná jsem se nevyjádřila zcela přesně, ale to CO jsem myslela kvalitou a "smysluplností" je (myslím ;-) ze souvislostí pomětrně jasné ..
Jsem ráda, že jste jako příklad uvedl právě výborné X6! To totiž, narozdíl třeba od passat CC, NENí JEN X5 s "oseknutou" zádí, ale podvozkově jednoznačně "jiná" - LEPŠí varianta konstrukčně s X5 sice příbuzná, ale jak prakticky (konstrukčně - podvozkem), tak "pocitově" řízením/ovládáním lepším vozem (pozná to i blondýna jako jsem já - kamarád si koupil 35d - já bych chtěla ozkoušet 50i, jsem moc zvědava na M6). TAKOVÝto "posun" smysl samozřejmě má ..
Stejně to "cítím" u tuning(u). Obrovité blýskavé koncovky výfuku jsou (dle mne) ... "o ničem, k ničemu", vyměnit CELÝ výfuk (a na koncovky se klidně "vykašlat") to smysl věru má, stejně jako já si raději nechám dát nový sportovní filtr, než ... mračítka.
U vozů jako passat cc (a u audi 7 to bude - obávám se - podobné) je to spíše ta pochromovaná koncovka výfuku (a lidé si ji-koncovku/ho - passat CC raději koupí, i když je dražší ... je to totiž "vidět"). Já raději to co klidně méně je vidět, ale "funguje" ...jako třeba "lepší/kvalitnější" celou tu část PŘED blýskavou koncovkou výfuku ;-)
Je mi líto, passat cc NENí žádný svébytný model, má jen trošičku jinak tvarovaný, snad maličko "pozlacený" "kabátek", mechanika vozu, motory, převodovky je zcela identická s verzí s "obyč" kabátkem. S místem na trhu .. k tomu jsem se už vyjádřila, ale že to na "dav" funguje, to (moc dobře) vím ..
S vaším pohledem na marketing bych až tak NEsouhlasila, snad dokonce VĚTŠINOU "vítězí" NE kvalita, ale ... Já třeba raději Suzanne Vega než Britney Spears a "A Clockwork Orange" než "Titanic" a ...
Se služebním vozem to vidím tak "napůl". Já také měnila z tohoto důvodu "ostrou vysokootáčkovou" cupku za "nudný" vůz střední třídy (který mi ale jinak velmi vyhovuje), ale s tím počtem dveří to i tak vidím za nesmysl. Samozřejmě pokud se jedná o místo, kde opravdu občas může nastat situace že povezu více lidí .. ale i tak je průměrná obsazenost vozu tady v evropě nějakých 1 a 3/4 člověka a právě u spousty/snad i většiny služebních aut by málem stačilo jedno sedadlo
PS: Ale uznávám že já "ve výhodě", mne odmala tatínek "učil" co a jak (a on autům rozumněl)
PPS: Třeba mám dutou hlavičku pod blond vlásky já :-), kdo ví ..
3. 1. 2009 00:17
Re: 4dveřové coupe ...
Napíšu jen pár drobností. X6 není žádný příklad "toho pravého" jak by co mělo vypadat. Je velké, vysoké, těžké, žravé a fyzika na něj platí taky. Nicméně i já ho považuji za mistrovský kus. X6 hraje na jiné smysly lidí než třeba Passat CC. Pro někoho tedy může být X6 právě tou óbrchrom koncovou. Příkladem budiž diskuze tu na Auto.cz k článku o X6 - doporučuju přečíst.
CC doplňuje modelovou řadu Passatu a není tedy divu, že stojí na stejném podvozku a nabízí stejné motory. Když se člověk podívá na portfolio koncernu VW, musí dojít k názoru, že prostě Passat CC je takový, jaký má být.

Jaké má být služební auto, je dané. Důvody jsem uvedl.

Celé bych to uzavřel slovy, že úspěchy modelů určuje trh - zákazníci. To je jedinné relevantní měřítko. Nějaké dojmy lidí v diskuzích (o to více tu) nejsou směrodatné.

PS: A já třeba raději Janis Joplin než Suzanne Vega. Každému dle libosti nejen auto/muziku/film.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 00:48
Re: 4dveřové coupe ...
Tak se nějak nemohu rozhodnout, zda s tou X6 "uhýbáte" od podstaty úmyslně nebo jste to opravdu "nepochopil" (co jsem tím chtěla říci).
Takže noch einmal. Já osobně příliš NEmiluji vozy SUV (ať mají "jakékoliv" označení, pro mne to je všechno "gázik"). Ale v KONSTRUKCi/mechanice je mezi X5 a X6 rozdíl (což poznáte i při běžné jízdě v zásadě v první projeté zatáčce - zadní diferenciál s distribucí točivého momentu na vnější kolo funguje skvěle a "totálně" eliminuje "našponovanost/nedotáčivost" vozu v zatáčce a kroucení hydromotorů ve stabilizátorech).
Z TOHOTO pohledu je např. (!) mezi vozy X5 a 6 docela rozdíl (shodou okolností je něco podobného /tedy úplně jiného, ale "velikost" rozdílu je "podobná"/ mezi stejnými "číslíčky", tedy Citroën C5 a C6, stejný podvozek, ale ... ale to už jsme někde jinde)
S bmw X6 jste ostatně přišel VY :-)!
X6 samozřejmě hraje "podobnou" hru jako třeba onen passat, ale proč jej hodnotím "kladněji", je to, že tu nejde JEN o "hezčí" kabátek (na to lidé dají), ale je tu i "hezčí/lepší" technika.
Ano občas "mrknu" na porfolio vw ... a trošičku mi to "splývá" :-), já totiž ještě pamatuji doby, kdy vw byl opravdu zajímavou levnější alternativou "konfekci" - uběhlo "pár" let a je to téměř naopak - maximálně konfekční zboží často s nejvyššími cenami v třídě a nedávno jsem četla srovnávací testík třílitrových dieslů od "prémiových" značek a včetně výbavy bylo audi už nejdražší (v době kdy se hroutila železná opona to bylo právě naopak, audi tou dobou poprvé proniklo někam do úrovně bmw a mb - ale "voršpruňg durch reklama" funguje, já vím :-)
S tím služebním vozem .. to NENí "danné" - to JEN nějaký "Karl, Josef, Emil" se tak "rozhodl" - to je VELKÝ rozdíl 8-s !
Ano rozhoduje trh = zákazníci = "dav" bez technických znalostí. Také PROTO existují takovéto diskuze, aby se jedni "vykecali", ale tu a tam někteří i "poučili" ..
PS: Když už chcece skočit někam do dob Janis Joplin, tak já z té doby spíše Carole King - Tapestry je "fabelhaft" deska! Ale to jste TAKÉ trochu "odskočil" od "smyslu" mého příkladu ;-)
PPS: Já prostě "komerční výsledky/prodeje" za jedinné relevantní měřítko nepovažuji a až NEchápu, PROČ tento pohled tak hájíte .. to dává smysl JEDINĚ pokud jste prodejce nějakého takového "masového" zboží, jestli ne, tak to těm "masovkám" ještě usnadňujete a málem se za ně ještě "bijete" ..přiznávám že opravdu nechápu (to víte, možná "dutá hlava", navíc určitě blondýna)
3. 1. 2009 11:35
Re: 4dveřové coupe ...
VW se vypracoval. Dělá vozy po všech stránkách vyvážené, které mají opravdu minimum slabin. A že jsou pro Vás drahé? Cenu vždy určuje trh a Vy máte možnost volby.

X6 je sice našlapané technikou, ale je taky zatraceně drahé a ve slušné výbavě a s motorem je na ceně dvou passatů CC. Takže jde o "pozlátko" pro jinou sortu lidí.

K tomu testu třílitrových dieslů se dá napsat asi tolik, že opět zde Audi dokazuje, že dovede bez problému konkurovat BMW i MB. S klidným svědomím můžu napsat, že Audi své konkurenty v mnoha ohledech převyšuje. Mercedes E je ten nejslabší, jak motoricky, tak podvozkově. BMW je tvrdé, hlučné a v interiéru hodně svérázné. Audi nabídne špičku ve všem, quttro, interiér, výkonný motor. A opět, že je drahé? Je nejprodávanější nejen u nás. Silně pochybuji, že ten, kdo si jde pro (nejdražší) A6, tak nevyzkouší BMW 5 nebo MB E.
Tady nejde o to, co je pod plechem za techniku, ale jak to dokáže fungovat a jak se to jeví "navenek". Tedy nejde jen o pohled, ale o fakta. Nic špatného nemá šanci na dnešním trhu uspět s cenovkou nastavenou na takové úrovni.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 14:20
Re: 4dveřové coupe ...
Milý Jossalito! Já bych na vašem místě zas tak "klidné svědomí" neměla, náhodou jsem zrovna dočetla v Auto Moto und Sport dva testy ("Kompakt-SUV der Edelmarken im Diesel-Vergleich" - Q5, GLK, X3 a "Knackt der neue 7er die Diesel-Konkurrenz?" - A8, 7 a S) a věřte/nevěřte, Audi zas tak "nepřevyšuje konkurenty", jak se domníváte .. je to prostě (v posledních letech) "alternativa" ;-) - asi je "jasné", že "drtivě" tyto nové testy asi NEvyhrálo, že? ANO - za "problém/chybu" také považuji to, že NEJDE o techniku, ale o to "jak se to jeví navenek" - to se věru SHODNEME! :-) Bohužel (většina) lidí "pod obal" tak sofistikovaného výrobku jako je auto NEvidí, technice NErozumí, tak volí ... často podle úplně "chybných" kritérií (nedávno v jedné podobné diskuzi mi jakýsi váš "myšlenkový souputník" odmítal věřit, že "nosná" poháněná náprava je i v takovém "citrónu" C5 "lepší/kvalitnější/sofistikovanější" než v passat ... po pár odkazech na "důkazy" to uzavřel tím, že passat je ve VŠEM průměrný = tedy celkově LEPŠÍ). Já NEmám s (některými) výrobky koncernu problém a /naštěstí ;-)/ pro mne NEjsou drahé - jak se, bůhvíproč, domníváte/ale za drahé=poněkud předražené - vzhledem k použité technice/ je vskutku považuji, to ano.
NEnapsala jsem že "nemám ráda koncern", ale NĚKTERÉ jeho praktiky z posledních let (to je VELKÝ rozdíl!!!) - až "gigantické" plýtvání s penězi na úkor "běžných" kupců jeho produktů (doporučuji občas mrknout na německý tisk - má na věc ODLIŠNÝ názor než vy) - ostatně PROTO byl přece "odejit" minulý šéf firmy!
Zdali je konkrétně X6 dražší či levnější než passat cc - o to přeci NEjde. PODSTATA "problému" je, že passat je JEN/POUZE "jiný" "hezčí/atraktivnější" kabátek pro tutéž techniku, například (zdůrazňuji NAPŘ.) u X6 a X5 jde o JINÉ technické řešení podvozku (+ také onen, v reálu důležitý a více než by tomu mělo být, "atraktivnější" kabátek). Já se prostě domnívám (vím ;-) ), že "cosi" nazývané "4dveřové kupé" je "nesmysl/bubost" opravdu jen "obubování" zákazníka (těmi 4mi dveřmi kupé ...ztratí smysl, ztratí to své "+", jímž je tužší karoserie a z ní plynoucí ...). Já prostě NADřazuji TECHNIKU nad BYZNYS a pokud jste jako já "uživatel" a ne "prodejce/účetní/atp.", nějak NEchápu "logiku" vašeho přístupu (navíc píšete že si pletu "dojmy/pojmy" a "více uvažování" a "dutá hlava" atd. - no já nevím, já "naučena" na takovýto přístup a zatím "u mně dobrý") :yes:
Mimochodem váš "pohled" na značky MB a BMW a Audi je trošičku "mimo/out", řekla bych já .. Alespoň mne učili, že NELZE tako paušalizovat, je nutné model od modelu, motor od motoru to brát .. ostatně ty testíky co jsem zrovna dnes četla naznačují, že možná spíše na MÉM "přístupu/pohledu" něco může být .. (ale NEbojte, já VÍM, že někdy zase "vyhraje" Audi, ale PAUŠALIZOVAT - to za "chybný" přístup, snad až "hrubku" považuji ... a občas vyhraje třeba ten nejlevnější - TO byla má "kritika" k cenové politice Audi, kdy se (domácí/německá !) redakce "pozastavila" nad tím, že za výbavu která je ve třídě /i u "prémiových" mb a bmw/ "běžná", jako je klimatizace a disky z lehkých slitin atd. se u audi /a POUZE u audi/ "připlácí" /ale vaše přesvědčení, že AUDI "automaticky" v testech vítězí je ... milé :-) ..
Snad ještě k prodejům? Z jakých zdrojů máte informaci, že na domácím trhu je z uvedené trojice Audi NEJprodávanější (loňské tabulky jsem ještě neviděla, ale nepletete se)?
PS: Že se Phaeton NEprodává už dávno NEní tajemství, stejně jako to že do oné "nesmyslně" koncipované továrny byla díky tomu přenesena výroba jiného modelu jiné značky (ale to že se něco podobného statne předpokládali někteří analytici ještě PŘED zahájením tohoto "monstrózního" projetku, ostatně i mne by "překvapilo", kdyby vysocí manageři "odvrhli" své eSkové Mercedesy, 7ičkové BMW, LSLexusy a XJéčkové Jaguary a vyrazili nach Dresden dívat se do "prosklené" továrny na výrobu svého "lidový vůz phaeton", tedy ti kteří hledali alternativu k Audi A8 - to prostě BYL nesmysl - to tak na 99% NEmohlo opravdu vyjít! A nevyšlo .. :'-( PROČ to "popíráte" věru NEchápu už vůbec, tohle je přeci NEoddiskutovatelný FAKT.
PPS: Ještě jeden "dotazík" k vašemu textu: Co KONKRÉTNĚ mohou ostatní (konkurence) Audi "jen tiše závidět"?
Avatar - Andromeda
3. 1. 2009 15:06
Re: 4dveřové coupe ...
Souhlas Kylie,a poklona k tomu ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 15:36
Re: 4dveřové coupe ...
Ehm, děkuji ;-) a skoro se "červenám", ale NEstěžuji si ... tohle já můžu .. a vy můžete i ... i "více" ..já to "unesu" ;-)
PS: To byl vtíp!
PPS: Ale jinak se mi váš text "líbil", kterak byl pěkně "vyvážený" a "konkrétní" a ...
Pěkný den
Avatar - Andromeda
3. 1. 2009 15:49
Re: 4dveřové coupe ...
Tak nejen vtipná,ale i statečná("já to unesu" :-))) )
Jsem už takhle ješitná potvora ;-) a bystré spoluhráče "já rád"...
Považuji si "stejnou krevní skupinu"...
PS:A nechci mít jako ten Ivan hlavu medvědí... ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 16:37
Re: 4dveřové coupe ...
Milá mimozemská ješitná potvoro! ZNAČNĚ mne zaujal a "se mi moc líbil" váš kvíz a "měkčené" stránky vůbec a HNED se pozná, že nejednám s pozemšťanem! Mimochodem, je-li ona trojciferná číslovka odkazem na "pesy", tak gratuluji k dobrému vkusu ;-) :yes:
Avatar - Andromeda
3. 1. 2009 17:01
Re: 4dveřové coupe ...
Díky milá pozemšťanko ;-) ,nicméně tebou navštívené stránky jsou produktem"typických pozemšťanů",do jejichž klubu jsem byl díky jejich velkorysosti přijat...V celém známém vesmíru se dobrý nápad cení...
Uvedené číslo je vlastně dnes již zabanovaný nick jednoho "netradičního přispivatele",jehož originální tvorbu najdeš v diskuzích zhruba půl roku zpátky...Sám "božský"(moje pojmenování) tím myslel model BMW 507 ...To na vysvětlenou aby to nevypadalo,že se chlubím cizím peřím... ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 17:15
Re: 4dveřové coupe ...
Tedy popravdě, doma mi říkají ET, ale tu "pozemšťanku" zkusím nějak "přežít" ;-)
S těmi stránkami nevadí, prostě se mi "líbí", takovýto "přístup" oceňuji ..
Já s 507 byla "v současnosti" (myslela jednou současné auto), ale "nová verze" (samozřejmě i ta původní, ale přiznávám že "veteráni" mne až tak NEoslovují) 507 se mi také moc líbila a před pár lety jsem vedle ní u bmw stála a "vzdychala" a "toužila" a ... nijak to nepomohlo .. no pochopil byste to?
Avatar - Andromeda
3. 1. 2009 17:24
Re: 4dveřové coupe ...
Dobrá,nejjasnější hvězdo mého severního nebe :yes: (doufám,že toto oslovení už je ok )...
Ano,507 byla povedená a pokud vím,tak ji bavorští chtěli reinkarnovat myslímm 508,což bylo také nádherné kabrio,ovšem bohužel obchodně neúspěšné(jsme u Tebou zmiňovaných "zákaznických paradoxů" ;-) ...
A s nenaplněním oněch tužeb a přání je to ze strany BMW nebál bych se říci SKANDÁL,NEHORÁZNOST a NEOMALENOST...diplomaticky řečeno... 8-s
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 17:33
Re: 4dveřové coupe ...
Vy vypadáte na NADĚJNÝ "materiál" ;-)
Oslovení "přijímám" ... děkuji :-)
Pokud si pamatuji, to "intenzivně" mnou okoukané cabrio/cupka se jmenovalo Z8 a opravdu bylo/působilo ... famózně a jeho ještě "vylepšenou/upravenou" variantu nabízela i Alpina, ale cenová politika byla ... sice asi "odpovídající", ale ..
Ale i dražší (a horší) automobily se prodávají ... prostě tak to někdy bývá ("co" se bude "davu/většině" líbit/nelíbit, ani po těch letech odhadnout neumím - tedy ten phaeton jsem si "tipla" správně ..)
ANO, ANO, ANO - závěr vašeho příspěvku MUSÍM opět JEN a JEN chválit.
Jsem potěšena, když narazím na takového "mistra pera" - nestyďte se, neomezujte se ... jen tak dál, jen víc, jen houšť! ;-)
PS: Ale někdy později, zrovna "končím/přepínám", vypínám.
Pěkný den
Avatar - Andromeda
3. 1. 2009 17:48
Re: 4dveřové coupe ...
Fajn,príma večer nejjasnější... ;-)
Příště další kolo...
3. 1. 2009 15:08
Re: 4dveřové coupe ...
Já nepíšu informace z nějakých vyčtených testů, já píšu z osobních zkušeností. Mé příspěvky tedy nejsou citací nějakých psaných testů, jak se domníváte. Vyjadřují můj postoj. Testy snad ani nečtu. Z drtivé většiny jsou zaplaceny - zkušenost.

Nechci tady hodnotit co má kdo za techniku a jak s ní nakládá, ale hodnotím efekt, který to způsobí.
Nepatřím mezi pokrytce, kteří něco nazývaji blbostí a nesmyslem na kolech, jen proto, že se to neshoduje s jejich filozofií, přesvědčením nebo tělesnou stavbou. To já nikdy k žádnému vozu nenapsal. Nepatřím tedy mezi odsuzovače a normalizátory. Každé auto, které má místo na trhu, je správné a najdou se ti, kteří to ocení.
Taky nepíšu o tom, že Audi ve všech třídách a modelech převyšuje konkurenci. Psal jsem konkrétně o A6, BMW 5 a MB E - a to z osobních zkušeností. Tedy nepaušalizuji, ale uvádím KONKRÉTNÍ fakta.

K prodejům: Pohledejte tady na serveru, články o prodejích ve třídách vychází snad každý měsíc. Ve zkratce. A6 i s Allroadem se prodá měsíčně více, než MB E a BMW 5 dohromady.

Co konkurence nemá a Audi ano? Liší se to model od modelu. Težko takhle napsat. Chce to osobně vyzkoušet.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 16:17
Re: 4dveřové coupe ...
S těmi prodeji jsme si (asi) NErozumněli, já měla na mysli NĚMECKÉ tedy DOMÁCÍ prodeje; český trh je, krom toho že je dost "maličký" (i v samotném München se prodá více nových vozů ..), je značně "specifický", navíc se sem mnoho modelů, motorů a "variant" různých automobilek ani nedováží (a trochu překvapivě se zde STÁLE ještě prodá více ojetin, než nových vozů). Tabulky prodejů např. v (německém) Auto moto und Sport občasně sleduji a až někde narazím na celkové roční prodeje v Deutschland - zkusím nezapomenout a sem je doplnit.
Ne všechny testy jsou "podvod", ale máte pravdu že je poměrně těžké/náročné/složité se v tom orientovat. Docela dobře se znám s jedním (dnes spíše bývalým) redaktorem a některé věci co mi vyprávěl opravdu berou dech. Já mám dobrou zkušenost dlouhodobě německé britské a italské testy sledovat a po čase si člověk najde jména kterým lze důvěřovat a naučí se něco i "vyvodit" a domyslet atd. Naopak NErada testy (teď nedávno jsem na to narazila v jednom českém časopise, nemohu si ale vybavit v kterém, nějaký ten "levnější") kde NENí jméno autora, jen anonymní zkratka či "redakce" a to pod článkem téměř "NESTOUDNÝM". Jsem za těch pár let co se "zajímám" už "zvyklá" na občas ZCELA jiné až "opačné" výsledky testů identického vozu v různých státech.
Já sice za posledních xy (to je TAJNÁ informace - chápejte ;-)) let měla možnost vyzkoušet/testovat poměrně dost vozů různých značek (občas mám možnost zapůjčení novinářských vozů), ale na testy a statistiky "dám" - byť samozřejmě NE slepě (tedy "snažím" se ..)
Čistě teoreticky se domnívám, že i v kategorii vyšší stř. tř., tedy E a 6 a 5 a GS a XJ je to spíše o konkrétní "variantě/motorizaci" - jen tak "narychlo" jsem mrkla na (německé) AMS a AutoZeitung a najdete tam opět jak "pochvalu - třeba nové RS - s maličkými výhradami vpodstatě za absolutní "1", tak .. což mne třeba maličko "překvapilo" srovnání s Volvo V70T6AWD a tam Audi, ne o moc - ne dramaticky, ale prohrálo atd. - tolik alespoň má zkušenost, ostatně kdyby v jedné každé motorizaci byl (někdo - kdokoliv) VŽDY nejlepší - bylo by to až "divné" (jinak ony 3 německé automobilky jsou také trochu o "jiném" pojetí, což nutně neznamená "lepší/horší"). Já osobně jezdím vozem, který jsem si vybrala po důkladném zvážení a VÍM PROČ - i když někomu jinému by nemusel vyhovovat (vtípkem z kategorie černého humoru je, že vpodstatě to co mu - povětšinou spíše mladí "nadšenci" redaktoři - vytýkají - tak právě TO mi na mých občasných mnohasetkilometrových cestách vyhovuje).
Já osobně si třeba myslím, že ve třídě audi A6 je docela podceňovaným Jaguar a to jak nový XF, tak v bazarových prodejích starší verze (po faceliftu) S - type ..
Pěkný den
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 16:24
Re: 4dveřové coupe ...
Prodeje uváděné zde na auto.cz jsou ale jen prodeje v ČR, pokud se nemýlím...
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 17:18
Re: 4dveřové coupe ...
Také se domnívám, a český trh je navíc opravdu trošičku "jiný/svůj" a navíc opravdu "maličký", myslím že německé prodeje jsou více/lépe "vypovídající".
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 12:19
Re: 4dveřové coupe ...
Jen přidám svých pět centů, protože chci vyjádřit, že ohledně vnímání kvality plně souhlasím s Kylie - nerozumím tomu, proč se zejména v diskusích tady na auto.cz tolik hodnotí čísla prodejů. Když si něco kupuji (ať už to je hudební CD, notebook nebo auto), tak mě skutečně moc nezajímá, kolik dalších lidí má totéž. Spíš mě zajímá, jaké to je.

Další věc je, že zejména ve střední třídě (Passat a spol.) o tom, jaké auto zvolit, velmi často nerozhoduje ten, kdo tím autem bude nakonec jezdit, že? V tomto kontextu už začíná být hodnocení vozů dle prodejnosti komické. 8-s
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 17:37
Re: 4dveřové coupe ...
Já souhlasím a děkuji, ale malou otázečku na vás mám: "Také na vás občas jako na "bubku" se dívají?"
PS: Ano, s tou prodejností aut je to stejné jako třeba s těmi CD - to nejPRODÁVANĚJŠÍ věru nejKVALITNĚJŠÍ (většinou) NEbývá .. řekla bych já :-)
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 20:04
Re: 4dveřové coupe ...
ad. otázečka: Nemám ten pocit :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2009 20:17
Re: 4dveřové coupe ...
To se máte (se) :-). Já když "jiné" názory mám, tak mi občas příjde, že za "bubku" mne považují (ale holčičky to trošičku "těžší/složitější" mají ... třeba to v příštím životě poznáte..
Pěkný den, dobrou noc ;-)
neregistrovaný "Mans"
2. 1. 2009 21:16
Poďakovanie
Skvelý článok. Ostáva nám len dúfať, že Taliani sa vyberú tým správnym smerom. Ved toľko desaťročí smerovať do pekla... :-) To vyžaduje dlhý čas nápravy. Zdá sa ale, že ani teraz to nebude výhra. Ved Lancia bude končiť v segmente C, úbohé. Z Lancie sa stane akýsi bestard. Na prémiovú triedu môže zabudnúť, na lowend je zase príliš drahgňá. Tak snád to výde s Alfou Romeo. Ved 8C Competizione, to je nádhera. To je smer do neba. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "507--"
3. 1. 2009 17:29
Re: Poďakovanie
8C je naozaj nádherná, ale Mito, to je hnus. Zdá sa, že ani Alfa Romeo nesmenruje do neba. Veď Mito dizajnom-smeruje rovno do pekla, rovno k čertovi.
neregistrovaný "Donovan"
4. 1. 2009 14:24
Re: Poďakovanie
No uvidíme, Mi.To je jako malé auto si může takovýto design celkem dovolit, tady se připouští různé výstřelky. Otázka je, jak na tom bude 149ka. Mezi kompakty to je už totiž zase jiný povídaní a pološílenej výraz vykulených očí se tu předpokládám tolerovat nebude... Jsem vážně zvědav.
neregistrovaný "507--"
4. 1. 2009 14:47
Re: Poďakovanie
Presne tak. Myslím si, že aj keď ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE je pekná, tak zakladať na nej celý dizajn nemusí byť našťastnejšie a skôr by mali zájsť k bohovi dizajnu. GIORGETTO GIUGIARO.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 1. 2009 21:05
Re: Poďakovanie
8C je současná bohyně automobilového designu. Fenomenální... :yes:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
4. 1. 2009 18:43
Škodovka
A nezapomeňme na škodovku, která si pro nás připravila SuperB combi [odkaz] a také Yety
Rozbalit vlákno
1
5. 1. 2009 16:52
Re: Škodovka
Nepreji Skode nic spatneho SuperB combi je naprosto logicky krok ktery mel uz prijit davno, bohuzel v soucasne situaci si osobne myslim ze Yety bude naprosty propadak. Ne ze by to byla spatna myslenka, ale bohuzel prichazi v naprosto nespravnou chvili. Potencialni klientela pro kterou byl urcen tak bude mit uplne jine starosti. :'-( Jinak Skoda mela uz davno zapracovat
v segmentu uzitkovych automobilu, toto opomenuti se ji v soucasnosti muze velmi vymstit a dle omezovani vyroby uz zacalo.