Za 8 let používání vozu na CNG mám zkušenost takovou, že provoz je super, ale stát nijak lidi nemotivuje ke koupi, jak je to jinde. A pro natankování jezdím50km k nejbližší stanici. Celou dobu se hlásá, že bude taková stanice v každém větším městě a houby.
Teď se ho zbavuji.
Já bych si myslel, že tě motivuje jezdit za korunu... Pokud bydlíš větší město, potom je to možná volba. V Brně jsou dvě a co tak vidím, docela to roste...
To nestačí... jezdit o cca 0.60 Kč na km levněji při rozdílu pořizovací ceny nějakých 60 tisíc fakt nedává smysl... pokud se k tomu nepřičte i jiný výhoda, než prostá úspora na palivu.
Jo, auto se rozpadá. Nový už nechci. Ani výstavba v okolí se nechystá. Řešila by to domácí, ale v paneláku to nejde. Radši budou podporovat Řepku olejnatou.
Potom mu dají na budku. Znáš to, něco doporučíš a potom se to obrátí proti Tobě. Bude domů chodit kanálama. Ale vlastně ne, on tam tiše doplachtí v elektro módu. Se mu to nakonec přece jen vyplatí. >:D
Ať už bude ropa zlevňovat nebo zdražovat, tak diesel má to nejlepší za sebou a ani ve svých nejlepších letech benzín porazit nedokázal. S EU6 to už nedokáže ani omylem.
Nesouhlasím.
Jen se vydal "slepou uličkou"... myslím, doufám, že je jen otázka času, než přestanou vznikat "sportovní vysokovýkonné diesely"... a nafťák se vrátí tam, kam patří = jednoduchý pohon pro dálkové cestování...
Ani pod Euro6 není problém postavit diesel bez všech těch ptákovin a xurvítek... akorát bude mít při objemu zhruba dva litry tak 70kW... no a co?
Na dálkové přejezdy autem tak do 4,5 metry délky to úplně stačí...
No jo, Praha. Ale tady u nás na venkově jsou podíly alternativních pohonů ještě vyšší, LPG je tu druhé hned za benzínem. Ale je pravda, že to se do statistiky v článku nedostane, protože vše jsou individuální přestavby.
Statisticky těžko, protože neexistují oficiální statistiky počtu LPG aut ani na celostátní úrovni, natož pro jednotlivé oblasti.
Ale když vezmu lidi, které osobně znám a vím, co mají za auta, tak je na prvním místě jednoznačně benzín, pak s odstupem LPG a těsně za ním nafta.
BTW Neznám osobně nikoho, kdo by měl elektromobil, hybrid, CNG nebo ethanol.
Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike.
Titulok: "Prodeje alternativních pohonů v EU zpomalují". Realita, je ze rastu. Ci klesa tempo rastu je ina otazka, ale k tomu neskor.
Clanok: "V Evropě se během prvního pololetí roku prodalo 327.619 automobilů s alternativním pohonem, což je o 26,5 % více než ve stejném období loňského roku. V druhém čtvrtletí roku se ale prodejní růst zpomalil na 21 %".
Jeden maly problem, pan redaktor. Porovnavate neporovnatelne.
Obdobie 1-6 vykazuje rast 26.5% a obdobie 4-6 rast 21%. Len statisticky amater moze napisat, ze sa rast spomalil, pretoze obdobia 1-6 a 4-6 su z hladiska statistiky neporovnatelne, kedze druhe je podskupinou prveho.
Ak by bol rast v obdobi 4-6 2014 30%, tak by sa dalo napisat, v 4-6 2015 sa RAST spomalil na 21%, hoci samotne predaje boli stale o 21% vyssie ako v 4-6 2015.
Ale tvrdit, ze v obdobi 4-6 sa rast spomalil oproti obdobiu 1-6 je blbost. Statisticka aj logicka.
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Jenže také období 4-6 je podmnozinou 1-6 a z toho mj. jednoduše dopocitas změnu za 1-3. A zde byl meziroční nárůst prodeje vyšší, než v kvartále druhém.
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Statistika tak může fungovat... ale chybí definice.
Takže v čem máš pravdu je, že vlastně nevíme, o čem autor píše... a úplně popravdě? obávám se, že ani autor to neví. ;-)
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Chtěl jsem něco takového taky napsat, ale pak jsem si uvědomil, že zrychlení nebo zpomalení je derivace rychlosti (tempa růstu/poklesu), takže článek má pravdu. Prodeje rostou, ale zpomalují.
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Este raz, mieru rastu/poklesu mozes hodnotit len v ramci identickych obdobi - Year on Year, Quarter on Quarter, atd. Ale nie Year on Quarter, resp. v tomto pripade nemozes porovnavat polrok voci stvrtroku, ked je navyse dany stvrtrok sucastou onoho polroku.
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Z hlediska růstu a poklesu je tam vždycky srovnání s identickým obdobím daného roku, takže to je OK.
Z hlediska toho zpomalování/zrychlování se pak porovnává poslední půlrok s posledním kvartálem, což je nezvyklé, protože logika velí srovnávat první kvartál s druhým kvartálem.
Ale když si to dopočteme sami, tak za první kvartál byl růst prodejů 32 % vůči stejnému období minulého roku a za druhý kvartál je to těch uvedených 21 %, takže nadpis "má pravdu".
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
Ako moze nieco spomalovat ( dosahovat mensie hodnoty ) ked v porovnani s minulym rokom - porovnavane obdobie- je rast 21% ???
Je to rast, teda predaj nespomaluje ale rastie !
Znizilo sa tempo rastu, teda rast sa spomalil, ale nic ine !
V roku XXX predas niecoho 1000 ks
v roku YYY predas niecoho 1200 ks
v roku ZZZ predas niecoho 1300 ks ......
Takze klesas ? Spomalujes ? >:D
tempo rastu ti spomalilo, ale rasties. ;-) Predaje nespomaluju. Aj ked tu uz by sa nejaky lingvista mohol obut do toho slovneho spojenia, ktore znie dost blbo, nakolko predaje sa obycajne zvysuju, znizuju, alebo stagnuju... :-!
Z nadpisu nejako vyplýva, že to s predajmi áut na alternatívne pohony ide z kopca. A ono sa len spomalilo tempo rastu...
Vie vôbec autor, čo tento pojem znamená?
Spomalenie tempa rastu je zákonitý proces. Ak sa v jednom roku predajú 1000 autá, a v ďalšom 2000, tak je to rast o 100 %. Ak sa v ďalšom roku roku predá 3500 áut , tak je rast len o 75 %. Dôležité sú v tomto smere absolútne, nie relatívne čísla...
Jak píses, bylo treba chodit do skoly. Ale nekterým místním "intelektuálum" ani skola nepomohla/nepomuze. Ale i tak by bylo docela zajímavé videt ty exempláre co ti dávají palce dolu.