Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje alternativních pohonů v EU zpomalují, daří se jim v Itálii a Francii

David Bureš
Diskuze (43)
Největší zájem mají Evropané o CNG a LPG. I jejich prodeje se však v období duben až červen zpomalily.

V Evropě se během prvního pololetí roku prodalo 327.619 automobilů s alternativním pohonem, což je o 26,5 % více než ve stejném období loňského roku. V druhém čtvrtletí roku se ale prodejní růst zpomalil na 21 %.

Prodejní čísla elektromobilů, hybridů a aut na LPG nebo CNG vyplývají ze statistik zveřejněných Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA). Organizace do statistik počítá prodejní data z 23 států Evropské unie (bez Chorvatska, Lucemburska, Kypru, Malty a Slovinska) doplněné o prodeje v Norsku a Švýcarsku.

Největší zájem je o vozy spalující CNG nebo LPG, dohromady se takových aut v Evropě během prvního pololetí roku prodalo 136.683 exemplářů, o 13,7 % více než před rokem. Ve druhém čtvrtletí roku ale nárůst prodejů těchto automobilů činil jen 3,2 %.

Největší evropské trhy s vozy na alternativní pohon
Poř.ZeměProdeje 1-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]Prodeje 4-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]
1.Itálie121.124+1160.121+4,5
2.Francie48.256+56,820.420+59,7
3.Velká Británie37.903+62,617.123+62,4
4.Německo26.687+6,714.118+2,9
5.Norsko22.445+50,711.614+74,1
6.Nizozemí16.811-5,38.317-16,9
7.Švédsko10.819+22,25.751+20,2
8.Španělsko9.958+75,04.955+58,0
9.Švýcarsko6.711+46,83.894+58,6
10.Belgie6.523+11,73.077+9,5
-CELKEM327.619+26,5159.103+21
-Česká republika2.803+128,41.429+109,8

Největším trhem pro tato alternativní paliva je Itálie, kde se takových aut prodalo během ledna až června 106.823 kusů. Druhá následuje Francie s 10.427 prodanými auty na LPG a CNG. V České republice bylo v prvních šesti měsících letošního roku registrováno 2.250 vozů na LPG a CNG, o 121 % více než ve stejném období roku 2014. Díky tomu Česko patří mezi největší evropské trhy pro automobily na tato alternativní paliva.

Největší evropské trhy s vozy na CNG/LPG
Poř.ZeměProdeje 1-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]Prodeje 4-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]
1.Itálie106.823+10,153.178+4,5
2.Francie10.427+109,918+157,1
3.Německo6.011-14,22.920-23,6
4.Švédsko3.375-4,41.687-3,0
5.Polsko2.997+72,61.336+61,5
-CELKEM136.683+13,762.94+3,2
-Česká republika2.250+121,71.115+93,2

Aut s elektrickým pohonem se na starém kontinentu letos zatím prodalo 72.741 exemplářů, o 77 % více než před rokem. ACEA do tohoto čísla počítá jak ryzí elektromobily, tak plug-in hybridy a vozy s palivovými články.

Rájem pro elektromobily, plug-in hybridy a vozy s palivovými články jsou Norsko, Velká Británie a Francie, kde jsou zákazníkům nabízeny různé pobídky na nákup takového automobilu. Od ledna do června bylo v Norsku registrováno 16.990 těchto aut, o 66 % více než před rokem. V Británii se ve stejném období prodalo 14.838 vozů s elektrickým pohonem, o 262 % více než před rokem, v zemi galského kohouta pak 10.427 aut (+110 %).

Největší evropské trhy s elektromobily, plug-in hybridy a vozy na palivové články
Poř.ZeměProdeje 1-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]Prodeje 4-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]
1.Norsko16.990+66,18.914+100,0
2.Velká Británie14.838+262,36.164+164,3
3.Francie10.427+109,96.690+114,8
4.Německo9.653+66,25.111+45,1
5.Nizozemí6.730-18,73.479-33,3
-CELKEM72.741+76,938.245+65,0
-Česká republika202+304,0116+329,6

Mezi největší evropské trhy pro vozy s elektrickým pohonem patří také Nizozemí, kde si zákazníci letos zatím koupili 6.730 elektromobilů a plug-in hybridů. To je o výrazných 18,7 % méně než v prvním pololetí roku 2014. V Estonsku se pak podle statistik ACEA v druhém čtvrtletí roku neprodal ani jeden elektromobil nebo plug-in hybrid, před rokem to přitom bylo 79 takových aut.

Full hybridů a mild-hybridů se pak na evropských trzích během prvního pololetí roku 2015 prodalo 118.195 kusů, o 21 % více než před rokem. Jejich prodeje v druhém čtvrtletí letošního roku se mírně zrychlily, vzrostly o 22,4 %.

Největší evropské trhy s mild hybridy a full hybridy
Poř.ZeměProdeje 1-6/2015 [ks]Meziroční změna [%]Prodeje 46/2015 [ks]Meziroční změna [%]
1.Francie27.402+31,513.712+41,8
2.Velká Británie23.065+20,010.959+33,4
3.Itálie12.937+13,76.347+2,0
4.Německo11.023-9,66.087-4,5
5.Nizozemí9.607+24,54.625+27,9
-CELKEM118.195+21,057.918+22,4
-Česká republika351+116,7198+157,1

David Bureš
Diskuze (43)
16. 8. 2015 10:34
Re: V naší ulici...
Tahle možnost mě ani nenapadla. Možná pro pohon generátoru na konstantních otáčkách, ale i tak. Něco jako 1,9SDI se už nikdy nevrátí.
Re: Dalsi fail auto.cz alebo ako nepisat clanky o statistike
:yes: :yes: :yes:

Ale alespon ty perly autorství "novináru" ACZ pobaví.
Re: Smutné, keď novinár nevie používať pojmy...
>:D >:D >:D

Jak píses, bylo treba chodit do skoly. Ale nekterým místním "intelektuálum" ani skola nepomohla/nepomuze. Ale i tak by bylo docela zajímavé videt ty exempláre co ti dávají palce dolu.
16. 8. 2015 09:37
Re: V naší ulici...
Statisticky těžko, protože neexistují oficiální statistiky počtu LPG aut ani na celostátní úrovni, natož pro jednotlivé oblasti.
Ale když vezmu lidi, které osobně znám a vím, co mají za auta, tak je na prvním místě jednoznačně benzín, pak s odstupem LPG a těsně za ním nafta.
BTW Neznám osobně nikoho, kdo by měl elektromobil, hybrid, CNG nebo ethanol.
Avatar - AUDIRS6
16. 8. 2015 09:11
Re: Smutné, keď novinár nevie používať pojmy...
vysvetlene uz vcera ;-)
A ako vidis, je za to mozne dostat 4 :no:
>:D