Ojetiny
Když tak pročítám diskuze, tak všichni na tento dvojkový Focus vzpomínají jako na nejlépe jezdící hatchback. Ano, jezdí super, ale já si pořád neodpustím to, že i nové Fokusy jsou pořád na špičce třídy.
Interiér hlavně po faceliftu se opírá o Mondeo MK IV včetně měkčených materiálů. Tam vůz během faceliftu prošel velkou proměnou. Zkušenost mám s pofaceliftovaným 2.0Tdci v kombiku, což je jízdě vyníkající auto, kufr velký, žádný schod, rovná ložná plocha.
Pro mne ale nejhezčí Fokus všech dob je STčko II. generace ideálně v oranžové barvě 😄 Třeba se někdy poštěstí 😄
Interiér hlavně po faceliftu se opírá o Mondeo MK IV včetně měkčených materiálů. Tam vůz během faceliftu prošel velkou proměnou. Zkušenost mám s pofaceliftovaným 2.0Tdci v kombiku, což je jízdě vyníkající auto, kufr velký, žádný schod, rovná ložná plocha.
Pro mne ale nejhezčí Fokus všech dob je STčko II. generace ideálně v oranžové barvě 😄 Třeba se někdy poštěstí 😄
S benzínovým FoFo II 1,6 jsem najel asi 40 tkm, takže přidám svoji trošku do mlýna. Přednosti vozu jsou v článku popsané celkem dobře. Pokud jde o slabiny - není zmíněn nedostatek odkládacích prostor, láhev s pitím prostě není kam dát a to ani malou. Největší slabinou je ale odhlučnění motoru. V článku je to sice letmo zmíněno, ale skutečnost je prostě tragická. Benzinová jednašestka je živý a točivý motor, který se ochotně žene do otáček, jenže jakmile rafička překročí 3000 ot/min, tak kabinu zaplní protivné hučení, před kterým není úniku. V reálu tak je jízda snesitelná do 90 km/h, vyšší rychlost je akustické utrpení. Dálniční přesun je v tomhle jinak povedeném autě za trest.
Tak naplno rádio a jedem... dělám to tak u služebních 1.9TDI a jak to je jinak povedený motor >😁
Tohle mi vzdycky rikal otec, kdyz jsem si stezoval, jak je motor v jeho Renault 19 1.9 D strasne hlucnej - prej pust si vic radio.
tak ten hluk som si ani neuvedomil, asi zalezi z akeho si presadol;
nesuhlasim, ze ta 1.6ka je tociva, praveze ma relativne dost sily aj v strednych otackach, a nejako nie je dovod tocit ju do obmedzovaca.
pre mna najvacsim prekvapenim bol podvozok - makky, podajny, auto sa naklana (mam kombi), naladenie povedal by som az pretacave (majitelia zadokoliek - nesmejte sa 😉 ), ale utrhnut ho chce riadnu davku odvahy.
Nechal som sa ukecat na Eibach pruziny + som rovno vymenil tlmice, ale lutujem to, lebo som prisiel o ten komfort, sice auto sa uz nenaklana a pribudol pocit istoty + vzhlad, ale na cestach po kt. sa najviac pohybujem to neviem ocenit, a uz vobec nie, ked mam deti v zadnych sedackach...
ako negativa by som spomenul este rozne ficurky inzinierov od fordu😒br /> otvaranie kapoty klucom
3 diery v zadnom narazniku na odtok vody
nerovna podlaha vpredu (je to aj u inych aut??)
umiestnenie peloveho filtra (staci vybrat plynovy pedal...)
"mechanizmus" otvarania/zatvarania bocnych kaps v batozinovom priestore
nezistitelne mnozstvo vody v ostrekovaci + ostrekovacie trysky
nesuhlasim, ze ta 1.6ka je tociva, praveze ma relativne dost sily aj v strednych otackach, a nejako nie je dovod tocit ju do obmedzovaca.
pre mna najvacsim prekvapenim bol podvozok - makky, podajny, auto sa naklana (mam kombi), naladenie povedal by som az pretacave (majitelia zadokoliek - nesmejte sa 😉 ), ale utrhnut ho chce riadnu davku odvahy.
Nechal som sa ukecat na Eibach pruziny + som rovno vymenil tlmice, ale lutujem to, lebo som prisiel o ten komfort, sice auto sa uz nenaklana a pribudol pocit istoty + vzhlad, ale na cestach po kt. sa najviac pohybujem to neviem ocenit, a uz vobec nie, ked mam deti v zadnych sedackach...
ako negativa by som spomenul este rozne ficurky inzinierov od fordu😒br /> otvaranie kapoty klucom
3 diery v zadnom narazniku na odtok vody
nerovna podlaha vpredu (je to aj u inych aut??)
umiestnenie peloveho filtra (staci vybrat plynovy pedal...)
"mechanizmus" otvarania/zatvarania bocnych kaps v batozinovom priestore
nezistitelne mnozstvo vody v ostrekovaci + ostrekovacie trysky
Přesedl jsem do toho z dieselu, těšil jsem se na tichoučký sametový zvuk motoru - a byl jsem zklamán. Ono nejde jen o absolutní hladinu hluku, ale také o charakter toho zvuku. Když to srovnám např. s C4 1,4 VTi, tam je motor ve vyšších otáčkách taky slyšet, ale motor vyluzuje milý, takřka sportovní sound, ktežto ve FoFo je to jakési protivné hučení. Pokud jde o tu točivost, netvrdím, že ten motor je v nižších otáčkách mrtvý, ale chová se jako typický šestnáctiventil, po překročení 4000 ot/min chytne druhý dech a začne opravdu táhnout.
tak C4 je asi co sa tyka odhlucnenia najlepsia v triede, nie?
no prave ten druhy dych nad 4000 ot/min som velmi nezaznamenal, mozno je to o zabehnuti konkretneho motora... kym mazdacku 1.5ku som hnal k obmedzovacu relativne casto (a aj kvoli zvuku), pri tejto 1.6ke nevidim zmysel.
co sa tyka zvuku motora - nic moc, ci uz volnobeh alebo vytoceny motor.
no prave ten druhy dych nad 4000 ot/min som velmi nezaznamenal, mozno je to o zabehnuti konkretneho motora... kym mazdacku 1.5ku som hnal k obmedzovacu relativne casto (a aj kvoli zvuku), pri tejto 1.6ke nevidim zmysel.
co sa tyka zvuku motora - nic moc, ci uz volnobeh alebo vytoceny motor.
Tak C4 z te predchozi generace ma predevsim benzin 1.6 120k puvodem od BMW, takze bavit se o 1.4 nedava smysl 😄
Jinak jsem s FoFo2 1.6 100k neco najezdil a autor to vytihnul presne, je to super atmosfera, na dalnici je proste hlucnejsi - ale podle me stale prijemnejsi nez vetsina dieselu v teto tride a tohoto data vyroby. A nemuzu nez napsat to, co kazdy - ten podvozek je super, ikdyz na dlouhe trase je to trochu mene pohodlne, ale jsem rozmazlenej z Golfa. Jo a Focus 2 ma docela blby rejd nebo polomer otaceni nebo jak se tomu rika... 😄 A je o dost sirsi nez cokoliv v te tride v ty dobe bylo :-!
Jinak jsem s FoFo2 1.6 100k neco najezdil a autor to vytihnul presne, je to super atmosfera, na dalnici je proste hlucnejsi - ale podle me stale prijemnejsi nez vetsina dieselu v teto tride a tohoto data vyroby. A nemuzu nez napsat to, co kazdy - ten podvozek je super, ikdyz na dlouhe trase je to trochu mene pohodlne, ale jsem rozmazlenej z Golfa. Jo a Focus 2 ma docela blby rejd nebo polomer otaceni nebo jak se tomu rika... 😄 A je o dost sirsi nez cokoliv v te tride v ty dobe bylo :-!
Zkušenost mám sice jen s poface verzí, zato docela intenzivní – vystřídal jsem 3 kusy a najel na nich během roku necelých 90 tkm. Další tři nebo čtyři jsem projel v rámci poolových aut.
1.6 TDCi s DPF je prima motor, s nespolehlivostí u trápených kusů ale musím souhlasit – u prvního kusu odešel při 130 tkm vstřikovač, vzal s sebou prakticky celý válec a nejelo se nikam. Druhý kus běžel šíleně hrubě, ale zase s tím nebyly žádné problémy až na houkající turbo a spotřebu oleje cca 0,5 l na 1000 km – tenhle kus jsem odkoupil, teď má 260 tisíc a stále jezdí jak zamlada. U poolových aut byli všichni rádi, že se při 140 tkm vracely leasingovce. Co se provozu týče, na těch 66 kW Focus jede moc pěkně, dokud v tom člověk jede sám, spotřeba při kombinaci dálnice 70 %, okreska 20 % a město 10 % oscilovala okolo 6 litrů s neustále zapnutou klimou a jízdou dost nad dálniční limit. Při rozumné jízdě není problém jet lehce nad 4 litry. Pozor na de*ilní zpřevodování.
2.0 TDCi je ale o galaxii lepší, spotřeba víceméně stejná (stlačit tedy jde jen k 5 litrům), ale k dynamice není vůbec co dodat – na okresce člověk může strašit díky úžasnému podvozku mnohem silnější auta a ani při plném obsazení se na dálnici neztratí.
Ostatní věci v bodech: v sociálních verzích hnusné materiály a příšerné sedačky, standardní rádio je děsné, místa na zadních sedačkách není na rozdávání, kufr je perfektní, lak slabý i na dnešní poměry a sladění pedálů je opravdu kus od kusu.
Trojkový Focus je mnohem dospělejší auto, platí pro něj ale úplně to samé jako pro dvojkový model – v nízkých rychlostech prostě nefunguje, zakopává, nejede, drncá. Jakmile se ale drží pod krkem, jede nádherně a nerovnosti najednou žehlí jak auto o třídu větší.
1.6 TDCi s DPF je prima motor, s nespolehlivostí u trápených kusů ale musím souhlasit – u prvního kusu odešel při 130 tkm vstřikovač, vzal s sebou prakticky celý válec a nejelo se nikam. Druhý kus běžel šíleně hrubě, ale zase s tím nebyly žádné problémy až na houkající turbo a spotřebu oleje cca 0,5 l na 1000 km – tenhle kus jsem odkoupil, teď má 260 tisíc a stále jezdí jak zamlada. U poolových aut byli všichni rádi, že se při 140 tkm vracely leasingovce. Co se provozu týče, na těch 66 kW Focus jede moc pěkně, dokud v tom člověk jede sám, spotřeba při kombinaci dálnice 70 %, okreska 20 % a město 10 % oscilovala okolo 6 litrů s neustále zapnutou klimou a jízdou dost nad dálniční limit. Při rozumné jízdě není problém jet lehce nad 4 litry. Pozor na de*ilní zpřevodování.
2.0 TDCi je ale o galaxii lepší, spotřeba víceméně stejná (stlačit tedy jde jen k 5 litrům), ale k dynamice není vůbec co dodat – na okresce člověk může strašit díky úžasnému podvozku mnohem silnější auta a ani při plném obsazení se na dálnici neztratí.
Ostatní věci v bodech: v sociálních verzích hnusné materiály a příšerné sedačky, standardní rádio je děsné, místa na zadních sedačkách není na rozdávání, kufr je perfektní, lak slabý i na dnešní poměry a sladění pedálů je opravdu kus od kusu.
Trojkový Focus je mnohem dospělejší auto, platí pro něj ale úplně to samé jako pro dvojkový model – v nízkých rychlostech prostě nefunguje, zakopává, nejede, drncá. Jakmile se ale drží pod krkem, jede nádherně a nerovnosti najednou žehlí jak auto o třídu větší.
Já mám s 1,6 Tdci zkušenost z trojkoveho fokusu. 74 kW hatchback. Spotřeba 4,5-5 maximalne dlouhodobý prumer a nijak sem nešetřil. Motor sice není raketa, na dálnici nad 130 mu dochazi dech oproti dvoulitru, ale na okrsce normální auto s kterým lze i předjíždět.
TDCi bylo jen v 66 a 80 kW verzi, slabší verze s i bez DPF, silnější jen s DPF. Jelo to víceméně podobně, rozdíl těm 14 kW ani neodpovídal. Pořád ale spíš pro klidný řidiče.
I slabší verze uměla na jedničku protočit kola, což třeba u trojkového Focuse prostě nejde (a to má ofiko o 4 kW vic a stejně krátkou jedničku).
Měl jsem to auto fakt rád 😄
I slabší verze uměla na jedničku protočit kola, což třeba u trojkového Focuse prostě nejde (a to má ofiko o 4 kW vic a stejně krátkou jedničku).
Měl jsem to auto fakt rád 😄
V trojkovém Fokusu je TDCi 1,6 také ve verzi (sorry 77kw, sekl jsem se výše). Je to Focus Econetic, [odkaz]
Aha, vypadlo mi to "trojkový", sorry - tam jsem si užil svoje se 70 kW verzí. Předjíždět se dá jen na 3 a 4...ale ke 200 GPS se to stejně roztáhne.
To už bude asi stejná "palba" No, musíš hodně řadit, to mne na tom autě dost překvapilo, ten econetic je šestikvalt, ale ta šestka je opravdu jen udržovací na dálnici a na šetření. Spotřeba super, jízdní vlastnosti taky super, ale takovejch 50 koní navrch musí být super.
Hrozně moc bych si chtěl projet 5dv fofo s tim silnym Ecoboostem (1.6 či 1.5) (stačí i 110kw), to musí bejt super svezení, jel sem jen kombiky s Ecoboosty.
Hrozně moc bych si chtěl projet 5dv fofo s tim silnym Ecoboostem (1.6 či 1.5) (stačí i 110kw), to musí bejt super svezení, jel sem jen kombiky s Ecoboosty.
Dvojkovýho Focuse v hatchbacku jsem dlouho chtěl a i dlouho hledal, ale ten výběr je prostě tragickej. Většina jich je úplně v tý první verzi tzn před faceliftem, kde to auto ještě není tak pěkný a samozřejmě v nejnižím stupni výbavy. A za tuhle věc chcou lidi pořád na mě až moc velký peníze. Samozřejmě auta mají už celkem velký nájezdy a nebu u těchto oblíbených aut nemůžete vědět do čeho vlastně jdete.
Nakonec jsem skončil u C4, kterou jsem pořídil levněji, novější rok, menší nájezd a ještě v plný výbavě a po pár tisíc Km musím říct, že jsem sakra dobře udělal ...
Nakonec jsem skončil u C4, kterou jsem pořídil levněji, novější rok, menší nájezd a ještě v plný výbavě a po pár tisíc Km musím říct, že jsem sakra dobře udělal ...
Focus má mnoho předností. Jeho volba má ale zásadní trhliny😒br />
1) TDCI jsou u hromádkou neštěstí a s ohledem na skutečnost, že většinou jde o dovozy z DE či IT, je většina právě v dieselech
2) KOROZE - i Focus z roku 2005 dokáže být při běžné údržbě (nebouraný) shnilý na "odpis". Focusy mají prostě velmi zlou antikorozní ochranu a vyniká to obvzláště při porovnání s Octaviemi. Pokud už Focus II, pak rozhodně po FL.
Nedostatky Focusu jdou na vrub zcela odlišného postavení auta na západě, kdy takto staré auto je prostě šrot a je zcela nezajímavé. Focus je prostě levné spotřební auto pro každý den pro západní trhy, a tomu odpovídá zpracování, volba materiálů a antikorozní ochrana...
Jinak ale jízdně velmi zajímavé auto, podvozek vydrží. Prostornost zcela adekvátní. Škoda té koroze ;-\
1) TDCI jsou u hromádkou neštěstí a s ohledem na skutečnost, že většinou jde o dovozy z DE či IT, je většina právě v dieselech
2) KOROZE - i Focus z roku 2005 dokáže být při běžné údržbě (nebouraný) shnilý na "odpis". Focusy mají prostě velmi zlou antikorozní ochranu a vyniká to obvzláště při porovnání s Octaviemi. Pokud už Focus II, pak rozhodně po FL.
Nedostatky Focusu jdou na vrub zcela odlišného postavení auta na západě, kdy takto staré auto je prostě šrot a je zcela nezajímavé. Focus je prostě levné spotřební auto pro každý den pro západní trhy, a tomu odpovídá zpracování, volba materiálů a antikorozní ochrana...
Jinak ale jízdně velmi zajímavé auto, podvozek vydrží. Prostornost zcela adekvátní. Škoda té koroze ;-\
v rodine mame 6-rocne malo jazdene kabrio, kupene od bohatej sukromnej osoby, ziadny bazar a musim ho pochvalit😒br />
- mazdacky dvojliter jazdi pekne, tak ale treba pocitat s 8 litrami benzinu, papierova spotreba je 7,5
- rozvody navzdy je plus, celkovo sa nema velmi co motoricke pokazit
- da sa prerobit na LPG, ale kto by to pri malom najazde robit
HLAVNA VYHODA😒br /> Je pouzitelny ako celorocne auto pre dvoch s 500 litrovym kufrom, to sa u kabrioletov len tak nevidi. Na kratke vzdialenosti sa da aj ako 2+2. Aj ked je strecha dole, kufor ma stale 250 litrov, tak ale otvor je vtedy dost maly, takze ziadne kufre tam vtedy nevojdu, ale na pomer kabrioletov je 250 litrov pri streche dole uzasne... Xenovove svetla su super, vyhrievane sedadla tiez, audiosustava kvalitna, pevna strecha obrovske plus pre celorocne vyuzitie.
Prijem radia je pomerne slaby.
Je to skor tvrdsie auto s tuhsim riadenim, ale krasne drzi v zakrute a nijake naklananie sa nekona, presne ide za natocenim volantu, ford bol jednoducho sportovo ladeny. Samozrejme to nie je najtichsie auto - vytoceny motor pocut, pri nasich tankodromovych cestách je pocut podvozok viac a bezramove okna su hlucnejsie
Motor je schopny a dych mu len tak nedojde, ale so zrychlenim 10,3 a poriadnym tahom ulozenym dost vysoko je vidno, ze podvozok by zvladol aj silnejsi motor. Na druhej strane vo vyssich rýchlostiach je vidno, ze motor este vladze zrychlit a netrapi sa, jednoducho taka vysokootackova atmosfera.
Obrovskym plusom je jedinecnost, co automobilku nepotesi, ale v PO kraji vraj nie je ziaden, v KE kraji jeden...clovek ma za maly peniaz pocit exkluzivity, cloveka s rovnakym autom len tak nestretne.
S otvorenou strechou😒br /> - iba pre dvoch, vzadu je prievan
- tak do 100 km/h, potom zacne odmrzat hlava
- treba si zobrat siltovku, aby slnko neprazilo na hlavu😁.
- rozvody navzdy je plus, celkovo sa nema velmi co motoricke pokazit
- da sa prerobit na LPG, ale kto by to pri malom najazde robit
HLAVNA VYHODA😒br /> Je pouzitelny ako celorocne auto pre dvoch s 500 litrovym kufrom, to sa u kabrioletov len tak nevidi. Na kratke vzdialenosti sa da aj ako 2+2. Aj ked je strecha dole, kufor ma stale 250 litrov, tak ale otvor je vtedy dost maly, takze ziadne kufre tam vtedy nevojdu, ale na pomer kabrioletov je 250 litrov pri streche dole uzasne... Xenovove svetla su super, vyhrievane sedadla tiez, audiosustava kvalitna, pevna strecha obrovske plus pre celorocne vyuzitie.
Prijem radia je pomerne slaby.
Je to skor tvrdsie auto s tuhsim riadenim, ale krasne drzi v zakrute a nijake naklananie sa nekona, presne ide za natocenim volantu, ford bol jednoducho sportovo ladeny. Samozrejme to nie je najtichsie auto - vytoceny motor pocut, pri nasich tankodromovych cestách je pocut podvozok viac a bezramove okna su hlucnejsie
Motor je schopny a dych mu len tak nedojde, ale so zrychlenim 10,3 a poriadnym tahom ulozenym dost vysoko je vidno, ze podvozok by zvladol aj silnejsi motor. Na druhej strane vo vyssich rýchlostiach je vidno, ze motor este vladze zrychlit a netrapi sa, jednoducho taka vysokootackova atmosfera.
Obrovskym plusom je jedinecnost, co automobilku nepotesi, ale v PO kraji vraj nie je ziaden, v KE kraji jeden...clovek ma za maly peniaz pocit exkluzivity, cloveka s rovnakym autom len tak nestretne.
S otvorenou strechou😒br /> - iba pre dvoch, vzadu je prievan
- tak do 100 km/h, potom zacne odmrzat hlava
- treba si zobrat siltovku, aby slnko neprazilo na hlavu😁.
Mám FFII 1,6 kombi 2005. 1,6ka by opravu potřebovala delší pětku. Ze začátku mi její zvuk přišel docela protivný a chtělo se mi řadit výš, ale nebylo kam. Teď už jsem si zvyknul. I 12 hodin na dálnici jsem přežil. Jede to docela pěkně a bere si cca 7 l/100 km (+cca litr oleje mezi výměnami - originál olej je za 120 Kč/l, nemá smysl kupovat neorigo). je zbytečné to moc točit, ve vyšších otáčkách to už jenom řve a víc to nejede, takže netřeba hnát do omezovače. Při prvních jízdách mě příjemně překvapilo, jak se krásně stáčí do zatáčky. Je to hbité auto a přitom pohodlné a na svou třídu i velmi prostorné. Je dost široké a vzadu se sedí výše. Mám ale nižší výbavu (jen manuální A/C, rádio s CD, 6x ABG, přední okna a zrcátka v el.), takže interiér celý v plastu, žádné čalounění, což mi vadí hlavně u opěrky na dveřích. Tvar stínítek (zužují se směrem k A sloupkům) taky není zrovna na pochvalu. Sedadla mi vyhovují. Nemají extra boční vedení, ale opora zad a stehen mi vyhovuje. Jen stačí kapka čisté vody a jsou na nich mapy, jak by se na ně někdo poch*al. Taky mi chybí úplné stažení/vytažení oken na jedno zmáčknutí. Jde to jen u řidiče a ještě jen dolů. prý toho víc umí jen verze s 4 el. okny. Jo a ještě přepínání dálkových světel ... K sobě světelná houkačka i trvalé zapnutí. Občas zatáhnu moc při snaze jen probliknout a nechca zapnu dálkové natrvalo. raději bych "od sebe=dálkové trvale" a "k sobě=světelná houkačka). Nicméně, to jsou spíše drobnosti a celkově mi to auto dost sedí. Být to poFL s benzínovým dvoulitrem s lepší výbavou, jsem nadšen 😄
FF2 2005
220tis km
1.6 16v 100PS
Mam ho od 156tis km od roku 2010. Jazdeny hlavne v meste po vymlatenych cestach.
Opravy (od najnovsich)😒br /> - nutna mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur
- strajkuje klima
- predne silentbloky
- lanka rucnej brzdy
- zamok vodicovych dveri
- zapalovacie kable
- tesnenie veka ventilov
- prasknuta servo hadica (cca 300 eur)
- lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran
- spojka komplet
- spinac kufra
- zapalovacie kable + cievka
- mrazove poistky
- zadne lozisko
Malo? Vela?
220tis km
1.6 16v 100PS
Mam ho od 156tis km od roku 2010. Jazdeny hlavne v meste po vymlatenych cestach.
Opravy (od najnovsich)😒br /> - nutna mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur
- strajkuje klima
- predne silentbloky
- lanka rucnej brzdy
- zamok vodicovych dveri
- zapalovacie kable
- tesnenie veka ventilov
- prasknuta servo hadica (cca 300 eur)
- lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran
- spojka komplet
- spinac kufra
- zapalovacie kable + cievka
- mrazove poistky
- zadne lozisko
Malo? Vela?
Normalni auto teto tridy kolem 200 tisic km ... asi trochu smuly k tomu ... To je prave to ze tech prvnich 150 tis nedelas skoro nic a potom se ukaze, co ma za sebou a tak ...
Kdybys mel pocit, ze kamosi tyhle problemy se svymi ojetinami nemaji, je to vetsinou proto, ze o nich nevedi nebo je ani neopravuji a jezdi vrakem ... 😊
Kdybys mel pocit, ze kamosi tyhle problemy se svymi ojetinami nemaji, je to vetsinou proto, ze o nich nevedi nebo je ani neopravuji a jezdi vrakem ... 😊
Kolik zhruba stoji takove opravy a material?
Detailny rozpis.
Mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur (ceny su z neznackoveho servisu za NEoriginal diely)😒br /> - zadna naprava silentbloky 2x 16
- velke rameno zadna naprava 2x 98
- male rameno zadna naprva 2x 50
- geometria 30
- praca cca 100
Predne silentbloky + drazkovy remen.
- drazkovy remen 24
- silentblok ramena predny 2x 30
- geometria predok 20
- praca 42
(NEoriginal diely zo servisu)
Lanka rucnej brzdy + zamok vodicovych dveri😒br /> - hlavne lanka BOSCH 26
- koncove lanka BOSCH 2x 6.20
- zamok vodicovych dveri (second-hand) 35 (novy origos je tusim cez 100 eur)
- praca 87
(diely kupene mimo servis)
Zapalovacie kable NGK 40.
Tesnenie veka ventilov + cistenie/mazanie bubnov + dorobenie kabla na kameru 40 eur komplet. (NEoriginal servis)
Prasknuta servo hadica (cca 300 eur).
- servo hadica 125
- 2 drazkove remene 78
- holender 18
- kvapalina 12
- praca 60
(NEoriginal servis)
Lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran - 200 eur.
(NEoriginal servis)
Spojka komplet😒br /> - Valeo 200
- spinac kufra (second hand 20)
- praca 180 (original servis)
Zapalovacie kable + cievka, vymena mrazovych poistiek😒br /> - kable (second-hand, 20)
- cievka (pouzita, 40)
- praca 100 (original servis)
Zadne lozisko s nabojom SKF a pracou 150eur. (NEoriginal servis)
Ceny dielov si vies pozriet napr. na AutoKelly. Su ale hodne predrazeny.
Cena prace samozrejme zaleziaod servisu a od vzajomnej dohody.
Original Ford pyta na Focusa od 40 eur/hod.
[odkaz]
Mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur (ceny su z neznackoveho servisu za NEoriginal diely)😒br /> - zadna naprava silentbloky 2x 16
- velke rameno zadna naprava 2x 98
- male rameno zadna naprva 2x 50
- geometria 30
- praca cca 100
Predne silentbloky + drazkovy remen.
- drazkovy remen 24
- silentblok ramena predny 2x 30
- geometria predok 20
- praca 42
(NEoriginal diely zo servisu)
Lanka rucnej brzdy + zamok vodicovych dveri😒br /> - hlavne lanka BOSCH 26
- koncove lanka BOSCH 2x 6.20
- zamok vodicovych dveri (second-hand) 35 (novy origos je tusim cez 100 eur)
- praca 87
(diely kupene mimo servis)
Zapalovacie kable NGK 40.
Tesnenie veka ventilov + cistenie/mazanie bubnov + dorobenie kabla na kameru 40 eur komplet. (NEoriginal servis)
Prasknuta servo hadica (cca 300 eur).
- servo hadica 125
- 2 drazkove remene 78
- holender 18
- kvapalina 12
- praca 60
(NEoriginal servis)
Lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran - 200 eur.
(NEoriginal servis)
Spojka komplet😒br /> - Valeo 200
- spinac kufra (second hand 20)
- praca 180 (original servis)
Zapalovacie kable + cievka, vymena mrazovych poistiek😒br /> - kable (second-hand, 20)
- cievka (pouzita, 40)
- praca 100 (original servis)
Zadne lozisko s nabojom SKF a pracou 150eur. (NEoriginal servis)
Ceny dielov si vies pozriet napr. na AutoKelly. Su ale hodne predrazeny.
Cena prace samozrejme zaleziaod servisu a od vzajomnej dohody.
Original Ford pyta na Focusa od 40 eur/hod.
[odkaz]
Jazdené vozidlo je proste kompromis, rozum s tým nemá čo veľmi robiť. V konečnom dôsledku sa každá jazdenka predraží a voči novému autu nie je zďaleka taká výhodná ako sa na prvý pohľad zdá. Rozumná voľba je nové auto, aj keď lacnejší model, so slabším motorom a menej vybavený. Nové bude vždy nové.
P.S. S výnimkou čínskych "tiežáut".
P.S. S výnimkou čínskych "tiežáut".
Kompromis. Dobře vybrat, koupit radši dražší a v max výbavě. Kámoš ho kupoval u Trotiny v Hradci. Mělo to samý problém. Kolega v práci kupoval u Auto ESA- do auta narval další pade aby jezdilo. je to fakt někdy těžký vybrat. Já dobré zkušenosti taky nemám.
Praktičnost byla podprůměrná. Není v něm nic praktického. Jsou tam dveře, jsou tam kličky.
Radovan
Vadilo mi ovládání světel a mlhovek otočným tlačítkem.
Nevíc mi ale vadila řadící páka, která byla malá, lesklá a hladká.
Jak starý Fokus to byl?
Štvala mne i nemožnost odděleného zapnutí předních a zadních mlhovek například v koloně apod. Naštěstí si to už nepamatuji. Tuším, že jsem měl modelový rok 2007.
takze bud ti svietia len predne alebo predne aj zadne.
1) Sportove sedadla s bedrovou opierkou su ovela, ovela lepsie.
2) benzinovy motor 1,6 16V sa sialene rychlo ohreje na prevadzkovu teplotui - ziadne mrznutie ani nic podobne. Kuri uz ked obehnem barak. Samozrejme, pri naftaku to problem byt moze
3) ergonomia je subjektivny problem, ale aj mne este stale vadi ten maly panel ovladania klimatizacie
4) zatial ho mam 8 rokov a mal som dve dve poruchy - pokazil sa zamok vo dverach vodica (oprava 150 eur) a zacalo vrzgat sedadlo vodica (oprava 120 eur). Inak uplne bez starosti, iba pravidelne vymeny oleja.
5) na dialnici toci na 5 prevodovom stupni (sestku nema) pri realnych 130 km/h cca 4000 otacok
6) dlhodoba spotreba je 7,1 litra. Vacsinou jazdim mesto a okresky, dialnice tak 2-3x do roka
7) jazdne vlastnosti aj riadenie su na spickovej urovni. Trosku bucha na nerovnostiach, ale stopu drzi ako na kolajniciach
😄 oblozenie batozinoveho priestoru je vskutku mizerne a lahko sa poskriabe a osucha. Ja som to vyriesil obrovskou gumovou vanou od polskeho vyrobcu, ktora vyrazne pretrca nad okraje. Nie je to ani trosku esteticke, ale aspon sa mi to neponici a nic mi v kufri nelieta
9) pokial vam aspon trosku zalezi na audiu v aute, urcite treba priplatit za model s radiom Sony a viac repro. Nie je to stale ziadny extra zazrak, ale to, co davaju do TrendX, je strasny hnoj
Zaver: FFII je velmi dobre auto, ktore by som si bez problemov kupil znovu a nelutujem ani chvilu penazi danych za vyssiu vybavu
Mám s tím autem zkušenosti a nemyslím si, že by bylo něco mimořádně špatně. Naopak, oproti konkurenci na mě auto působí slušně v interiéru (sedačky, materiály, ergonomie, prostornost) a jako celek mimořádně bytelně a rozumně prakticky (5dv hatchback). Velkou devizou je šířka auta, které významně přispívá k prostornosti.
O té prostornosti a bytelnosti si mohou novější generace Focusu nechat jen zdát, stejně jako o jízdních vlastnostech.
V tvém případě bych viděl spíš problém (podle popisu) diesel -> pomalé topení -> rukavice -> komplikace s tím související.
No a jizdni vlastnosti jsou s přehledem nejlepši u 3 generace včetně schopnosti podvozku a hlavně kultura přejezdu nerovnosti jsou ne o třidu ale o 2 lepši než je tomu je u generace druhe. Takže nejdřiv si 3 vyzkoušej a pak piš. Naopak to nema smysl.
V čem se 3 generace jina tak to je odtažitost ale stale je na tom v součastne třidě vic než dobře a troufam si řict že lepe na tom bude maximalně Mazda 3 ale to jen odhaduji.
Jakkoli je nový model komfortnější než dvojka, rozhodně nejezdí lépe - co se schopností podvozku týče, je to krok zpět (respektive směrem ke Golfu a Astře).
[odkaz]
Ověřeno například na této trase: [odkaz] (jedna z nejhezčích tras v ČR, dost se tam projeví limity auta) a pak v téhle zatáčce: [odkaz] - trojka tam na stejných pneumatikách jde do neřiditelna o nějakých 15 km/h dříve.
Na druhou stranu, teď jsem přesedlal na O3 a je to neštěstí i ve srovnání s F3 na Kléberech.
Jinak několik let jsem vlastnil i jedničkoveho Focuse a ten je ze všech 3 generaci řidičsky nejpřivětivějši ale jednoznačně nejmeně schopny. Jinak ještě k te dieslove 2 u ni je teda řizeni nic moc oproti benzinovym dvojkam. Řekl bych že i trojka ma řizeni lepši. Minimalně rychlosti je na tom určitě lepe.
Kazdopadne do Havirova v patek jedu, vezmu F3 a zatacku proverim 😄
Rychlost je zkoušena z Ostravy směrem na Haviřov. Golf zvladl projet 150km/h a Focus 170km/h. V obou připadech to byla opravdu hranice kdy dalši navyšeni rychlosti už by znamenala velkou pravděpodobnost utrženi a raději dal nedomyšlet. A jak jsem psal přesně odsleduji i jine useky a konkretni zatačky.
Koukám, že máš PremiumContacty, ty proti mým Michelin EcoSaverům a Kléberům udělají asi taky dost. 😄
Ty si zase šel do Forda? To už na to teda přestaneš nadávat? >😁
Jinak co se komfortu tyče tak některe silnični nedostatky či nastrahy Focus 3 FL žehli třidně až nevěřicně. Napřiklad panelakovka naši skvěle dalnice nebo přejezd retarderu. To jsem docela čučel tedy na nižši středni a navic u jinych aut teto třidy je to o dost horši. Např. takova 308 retarder tak pěkně nepřejde jako pravě Focus po FL. Golf 6 ještě huř a minimalně Golf 7 s traverzou na zadi ještě huře. Na a dvojkovy Focus to už je docela trakař.
A i když je 3 nejvice řidičsky odtažita ze všech generaci Focusu tak stale je to řidičsky přivětivy vuz.
Jinak tu je par foto meho noveho povozu....
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Inu kola a barva dělaj auto - já mám jen jednu fotku Fíkuse a vypadá tam dost jetě.
[odkaz]
Tvuj odkaz je nefunkčni. 😒
Nebo si byl znasilněn až po odstaveni ?
To s tim odbržděnim bude zřejmě domluva se sousedy ? No u nas je to s parkovanim taky docela tragedie ale až tak extremně jsem to ještě řešit zatim nemusel.
Ale uprimne receno na ulici je to i pres zony fakt peklo, staci jedni sousedi navic a uz musim hledat misto okolo bloku.
Motor je ta 1.5EB?
Já nejvíc najezdil s tímto, bohužel však v Naftě
[odkaz]
No bezhlavě jsem Focuse ale určitě nepořidil a da se řict že puvodně jsem o něm ani moc neuvažoval. Ale když jsem uviděl Focuse po FL tak jsem byl docela v šoku jak se vzhledově z meho pohledu polepšil a to jak exterierem tak interierem. I znami a okoli reaguje hodně pozitivně. Navic puvodně jsem ani změnu neplanoval. Jenže diky tomu že si koncern neskutečně drži cenu a za Golfa mi na protiučet nabidli po 5 letech 210tkč tak jsem řekl proč ne změnu.
Koukam přeed FL takže buď 1.6 nebo 2.0....