Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:29
Měl jsem jsem 2 roky jako služební tento model ve variantě kombi s motorem 1.6 TDCi. Měl jsem v té době děti v autosedačkách. Auto se projevilo jako naprosto nanicovaté. Ergonomie byla slovy otřesná. Ovladače malé a nelogicky umístěné. Měl jsem automatickou klimatizaci. V rukavicích naprosto nepoužitelné. Do auta jsem si musel koupit řidičské rukavice, protože mi v něm v zimě mrzly ruce a řadící páka klouzala z ruku nemluvě o titěrných ovladačích topení. Zvuk z rádia byl silně podprůměrný. Přední sedadla byla naprosto nevyhovující. Po dvou hodinách jsem z něho lezl po čtyřech s obrovskou bolestí zad. Problémy se zády normálně nemám. Trochu pomohl opěrný polštář.
Praktičnost byla podprůměrná. Není v něm nic praktického. Jsou tam dveře, jsou tam kličky.
Radovan
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:42
Teda, nevím, co si s tim autem měl, ale jestli si nezvládl ovládat klimu, tak to asi nebude uplně chyba vozu... co z ergonoime ti vadilo? Není odlišná, než u ostatních vozů... Mne osobně vadí na nových fokusech obrácené ovládání PP a rádia a jiný tempomat na volantu, než to má Mondeo.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:47
S tou klimou má pravdu. Automatická klima má drobné, švindlchromem opatřené otočné ovladače. Sice to dobře vypadá, ale kloužou po tom prsty. Pogumované ovladače jsou ergonomicky lepší.
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:56
To záleží, jestli myslíš před FL nebo po FL :-) Před FL byly takový kolečka černý. Po FL to je jako v Mondeu MK IV a tam problem nemam, možná jen že tlačítka jdou trochu ztuha (u všech Fordů této generace)
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:27
Po FL (2011), chromovaná kolečka, *** klouzavý >:D
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 08:11
Tak si pořid ovládání hlasem, u ty klimy to funguje docela dobře >:D
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:56
Šlo mi o velikost a materiál točítek, hladká, malá.
Vadilo mi ovládání světel a mlhovek otočným tlačítkem.
Nevíc mi ale vadila řadící páka, která byla malá, lesklá a hladká.
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:09
Světla a mlhovky otočným tlačítkem? Tak to má třeba i koncern, máš radši pod volantem alá Francouzi? :-) Mne tedy vyhovuje spíše to otočné tlačítko, ale vesměs je mi to spíš jedno >:D

Jak starý Fokus to byl?
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:16
Vyhovuje mi to, jak to mají italové, vrchní část palubovky s podsvícením. Přepnutí světel přitažením k sobě a zapnutí otočením.
Štvala mne i nemožnost odděleného zapnutí předních a zadních mlhovek například v koloně apod. Naštěstí si to už nepamatuji. Tuším, že jsem měl modelový rok 2007.
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:25
Tak to byl asi jeste starý FoFo :-)
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:29
Pouze doplním, že je zřejmě míněno, že se jednalo o model uvedený v článku před faceliftem.
Avatar - simon_sez
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 12:19
prvym povytiahnutim zapinas predne a dryhym aj zadne hmlovky;
takze bud ti svietia len predne alebo predne aj zadne.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 13:12
To je právě ono. V mé hlavě to funguje tak, že mám vypínače na obě mlhovky zvlášť. Pokud jedu na konci kolony například zapnu jenom zadní nebo v dešti, pokud je používám kvůli zvířené vodě.
Avatar - simon_sez
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 14:03
ale predne hmlovky by nemali nicomu/nikomu vadit, praveze budes vyzerat viac kuuul :-)
Avatar - twistedTSD
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 21:52
No, úplně stejně to má i VWelký koncern. Jak říká simon, přední mlhovky obvykle ničemu nevadí a třeba mně tohle ovládání překáží až ve chvíli, kdy chci někoho zadní mlhovkou upozornit na jeho mlhovky nebo dálková světla...Teď mě ale už půl roku na autě s odděleným ovládáním prudí, že NIKDY neodhadnu, které jsou které, takže výsledek je stejný. >:D A světla pod volantem jsem si asi 2x-3x vypnul při odbočování. :-)
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 17:55
To nemaj jen Francouzi, ale i Japonci a Korejci. Takže vlastně vetšina aut. Němci s Američanama víc dohromady asi nedaj. Švédský manufaktury nepočítám. SAAB neexistuje a Volvo..... je vlastně už taky Asie.
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 15:29
Tak to ovladani radia na prave straně to je ergonomicky přešlap jak hrom. Nevim jestli to odkoukali od frantiku nebo to vymyslela nějaka "chytra" hlava ve Fordu. Jak přehnaněji napsal jeden kluk na Ford clubu....to už rovnou mužu ovladat radio na středovem panelu. Hlavně že za tohle se někteři FR fans bijou o 106.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 09:50
Tu doplnim, ze vacsinu tvojich problemov riesi vybava Titanium. Mal som dva FFII, jeden vylietany TrendX pred faceliftom kombi, vymenil som ho za pofaceliftovy hatchback TitaniumX. Ten som kupil ako novy. Postrehy:

1) Sportove sedadla s bedrovou opierkou su ovela, ovela lepsie.
2) benzinovy motor 1,6 16V sa sialene rychlo ohreje na prevadzkovu teplotui - ziadne mrznutie ani nic podobne. Kuri uz ked obehnem barak. Samozrejme, pri naftaku to problem byt moze
3) ergonomia je subjektivny problem, ale aj mne este stale vadi ten maly panel ovladania klimatizacie
4) zatial ho mam 8 rokov a mal som dve dve poruchy - pokazil sa zamok vo dverach vodica (oprava 150 eur) a zacalo vrzgat sedadlo vodica (oprava 120 eur). Inak uplne bez starosti, iba pravidelne vymeny oleja.
5) na dialnici toci na 5 prevodovom stupni (sestku nema) pri realnych 130 km/h cca 4000 otacok
6) dlhodoba spotreba je 7,1 litra. Vacsinou jazdim mesto a okresky, dialnice tak 2-3x do roka
7) jazdne vlastnosti aj riadenie su na spickovej urovni. Trosku bucha na nerovnostiach, ale stopu drzi ako na kolajniciach
8) oblozenie batozinoveho priestoru je vskutku mizerne a lahko sa poskriabe a osucha. Ja som to vyriesil obrovskou gumovou vanou od polskeho vyrobcu, ktora vyrazne pretrca nad okraje. Nie je to ani trosku esteticke, ale aspon sa mi to neponici a nic mi v kufri nelieta
9) pokial vam aspon trosku zalezi na audiu v aute, urcite treba priplatit za model s radiom Sony a viac repro. Nie je to stale ziadny extra zazrak, ale to, co davaju do TrendX, je strasny hnoj

Zaver: FFII je velmi dobre auto, ktore by som si bez problemov kupil znovu a nelutujem ani chvilu penazi danych za vyssiu vybavu
Avatar - twistedTSD
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 21:57
4000 ot. při 130 mi na 1.6 přijde docela dost.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 10:23
První, co mě napadlo po přečtení tohoto příspěvku, bylo, že se ti podařilo koupit nějakou čínskou kopii.

Mám s tím autem zkušenosti a nemyslím si, že by bylo něco mimořádně špatně. Naopak, oproti konkurenci na mě auto působí slušně v interiéru (sedačky, materiály, ergonomie, prostornost) a jako celek mimořádně bytelně a rozumně prakticky (5dv hatchback). Velkou devizou je šířka auta, které významně přispívá k prostornosti.

O té prostornosti a bytelnosti si mohou novější generace Focusu nechat jen zdát, stejně jako o jízdních vlastnostech.

V tvém případě bych viděl spíš problém (podle popisu) diesel -> pomalé topení -> rukavice -> komplikace s tím související.
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 15:35
S tou bytelnosti to opravdu mysliš važně ? No nevim ale kluci na Ford clubu jsou jineho nazoru. A ja jen doufam že u trojkoveho Focusu po FL to bude lepši.
No a jizdni vlastnosti jsou s přehledem nejlepši u 3 generace včetně schopnosti podvozku a hlavně kultura přejezdu nerovnosti jsou ne o třidu ale o 2 lepši než je tomu je u generace druhe. Takže nejdřiv si 3 vyzkoušej a pak piš. Naopak to nema smysl.
V čem se 3 generace jina tak to je odtažitost ale stale je na tom v součastne třidě vic než dobře a troufam si řict že lepe na tom bude maximalně Mazda 3 ale to jen odhaduji.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 16:33
No, jsme rádi, že sis tu třetí generaci objednal, ale zase si nelži do kapsičky,
Jakkoli je nový model komfortnější než dvojka, rozhodně nejezdí lépe - co se schopností podvozku týče, je to krok zpět (respektive směrem ke Golfu a Astře).
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 16:37
Za těmi schopnostmi podvozku si plně stojim. A už nějaky patek mam i přime porovnani pravě s Golfem na stejnych usecich. A jak jsem psal nedavno jsem měl opět v ruce dvojkoveho Focuse. Vtaženi do děje to ano ale jizdni schopnosti opravdu ne.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 17:28
Staré generace FoFo si dávaly losí test s prstem v nosu jako jedny z nejlepších ve třídě, poslední generace vybouchla na celé čáře, doslova třídní propadák, sice pohodlný, ale prakticky neřiditelný.
[odkaz]
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 02:21
Co mysliš tim prstem v nose ? Nějaky rozdil 1 nebo 2 km ? A co takova Škoda Praktik nebo supersport Xantia ktera si da ke snidani sem tam nějake BMW , Porsche nebo dokonce Lotus. Navic je to test o nastaveni ESP. Koukni se na zahranični testy kde se porovnava slalom a handling tam Focus 3 FL nechava za sebou i takovou Mazdu 3 ty neřiditelne auto.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 20:34
A já v těch autech každý den jezdím (měsíčně mezi 5 a 7 tkm), každý týden skoro stejnou trasu - jak jsem psal, F3 je mnohem dospělejší, odtažitější a komfortnější, jeho limity jsou ale podstatně blíž, než u F2.
Ověřeno například na této trase: [odkaz] (jedna z nejhezčích tras v ČR, dost se tam projeví limity auta) a pak v téhle zatáčce: [odkaz] - trojka tam na stejných pneumatikách jde do neřiditelna o nějakých 15 km/h dříve.

Na druhou stranu, teď jsem přesedlal na O3 a je to neštěstí i ve srovnání s F3 na Kléberech.
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 02:54
Jak jsem psal nedavno jsem měl možnost projet si po delši době FOFO 2 se standard podvozkem na 16" 1.6TDCi. Nemam sice přesně odsledvano o kolik km je meně schopnějši než třeti generace po FL 1.5EB se standard podvozkem na zakladnich 16" kolech v zatačkach kde znam každy kaminek. Ale v těch ostřejšich je rozdil poměrně maly pokud jde však o tahlejši ne tak ostrou zatačku tak dvojka jasně ztraci. Přesně odsledovany mam rozdil akorat mezi pravě 3 FL vs muj předchozi Golf 6 generace ktery jsem měl take na zakladnich kolech tedy 15". Jedna se o tuhle zatačku [odkaz] a rozdil je 20 km/h což je hodně a až takovy rozdil jsem opravdu nečekal. Tu dvojku mužu mit k dispozici da se řict kdy budu chtit takže nejen tuhle zatačku ale i jinde odsleduji přesne rozdily.
Jinak několik let jsem vlastnil i jedničkoveho Focuse a ten je ze všech 3 generaci řidičsky nejpřivětivějši ale jednoznačně nejmeně schopny. Jinak ještě k te dieslove 2 u ni je teda řizeni nic moc oproti benzinovym dvojkam. Řekl bych že i trojka ma řizeni lepši. Minimalně rychlosti je na tom určitě lepe.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 06:38
Je to i hodne o pocitech řidiče. A taky je mozny, ze ten EB bude mit jine vyvazeni/lehky cumak.
Kazdopadne do Havirova v patek jedu, vezmu F3 a zatacku proverim :-)
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 09:51
Neboj snažim se pocity a realitu rozlišovat. Jinak jsem zvědavy jak velke maš koule. >:-[]
Rychlost je zkoušena z Ostravy směrem na Haviřov. Golf zvladl projet 150km/h a Focus 170km/h. V obou připadech to byla opravdu hranice kdy dalši navyšeni rychlosti už by znamenala velkou pravděpodobnost utrženi a raději dal nedomyšlet. A jak jsem psal přesně odsleduji i jine useky a konkretni zatačky.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:07
Si nejsem úplně jistej, že se to s 1.6 TDCi na těch 170 rozjede >:D
Koukám, že máš PremiumContacty, ty proti mým Michelin EcoSaverům a Kléberům udělají asi taky dost. :-)
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:21
jj knk 2....samo že pneu uděla hodně. No ja to tam dostal s 1.2TSI celkem v poho. Ale ja jsem takovy jak někteři o mě řikaji Simir. Kolega ma u te 1.6TDCi 80kw obuty Bridgestone Turanza T001 ktere jsem mu doporučil protože byli v 16" za tušim 1340kč. Těžko srovnavat na docela rozdilnych autech ale za tu cenu určitě vyborna pneu. Minimalně na suchu velice pěkně drži a jsou poměrně tiche. I bočnice je poměrně tuha , jen se mi zda že jsou mirně tvrdši.
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 08:18
Ono je to i tim, že ty nové FoFo3 do zatáček přibruzdují vnější kolo, takže si vůz krásně zaklekne a vykrouží zatáčku pod plynem. S tím pofaceliftovaným Fokusem sem jel pouze v kombiku (taky 1.5EB) a i tak sem si v zatáčkách pěkně zařádil. I ten motor je krásně točivý ( i když mi přijde, že z 1,6EB něco trochu ztratil), proto se nedivim, že ti FoFO 2 přišel horší. On je méně komfortní (ve FoFo3 tlumí hodně nerovností podvozek i akusticky), ale neřekl bych že horší :-)

Ty si zase šel do Forda? To už na to teda přestaneš nadávat? >:D
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 09:46
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 09:58
O tom přibržďovani vnějšiho kola vim. Ale už když mi byly 2 Focusy pujčeny tak mi bylo jasne že schopnosti podvozku jsou určitě třidně nadstandardni. Zatim mam u meho najeto 4tkm a pravě jsem si ty schopnosti na některych usecich potvrdil. Jinak neboj vytek mam poměrně dost a o některych jsem psal v Mojeauto a určitě se někdy zminim až bude přiležitost. Zatim jen napišu že od takoveho koncernu se ma Ford ještě co učit. Na druhou stranu Ford v určitych oblastech udělal velky pokrok takže mouchy už prakticky nejsou a jedna se spiš o mušky. A pak jsou i věci ktere zvlada naopak velmi dobře a to lip než ten božsky koncern.
Jinak co se komfortu tyče tak některe silnični nedostatky či nastrahy Focus 3 FL žehli třidně až nevěřicně. Napřiklad panelakovka naši skvěle dalnice nebo přejezd retarderu. To jsem docela čučel tedy na nižši středni a navic u jinych aut teto třidy je to o dost horši. Např. takova 308 retarder tak pěkně nepřejde jako pravě Focus po FL. Golf 6 ještě huř a minimalně Golf 7 s traverzou na zadi ještě huře. Na a dvojkovy Focus to už je docela trakař.
A i když je 3 nejvice řidičsky odtažita ze všech generaci Focusu tak stale je to řidičsky přivětivy vuz.
Jinak tu je par foto meho noveho povozu....
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:17
Máš to fakt pěkný :-)
Inu kola a barva dělaj auto - já mám jen jednu fotku Fíkuse a vypadá tam dost jetě.
[odkaz]
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:29
Diky.
Tvuj odkaz je nefunkčni. :-(
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:47
Uz funguje :-)
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:49
Tak mě se až tak ojety nezda ale do***eprace jak si ho tam dostal ? To vlastniš snad vrtulnik ? >:D
Nebo si byl znasilněn až po odstaveni ?
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:54
Hele napoprvy, uz to mam celkem v ruce a ta Alfa za mnou je odbrzdena. Ale vyfotit jsem si to musel >:D
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 12:02
Tak to palec nahoru za good work. :yes:
To s tim odbržděnim bude zřejmě domluva se sousedy ? No u nas je to s parkovanim taky docela tragedie ale až tak extremně jsem to ještě řešit zatim nemusel.
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 12:49
To je taky moje, auta nechavam viset jen na kvaltu - normalne parkuju v garazich, ale tehdy se rekonstruovalo a auta musela byt venku :-)
Ale uprimne receno na ulici je to i pres zony fakt peklo, staci jedni sousedi navic a uz musim hledat misto okolo bloku.
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 12:03
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:37
Pěkný, hezká barva..... pamatuji si jak sem ti před nějakou dobou ať běžíš do salonu Fordu se podívat , jak ten Fokus po fl vypadá >:D >:D Vzal si tu z gruntu >:D

Motor je ta 1.5EB?

Já nejvíc najezdil s tímto, bohužel však v Naftě

[odkaz]
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 11:47
Ano 1.5EB.
No bezhlavě jsem Focuse ale určitě nepořidil a da se řict že puvodně jsem o něm ani moc neuvažoval. Ale když jsem uviděl Focuse po FL tak jsem byl docela v šoku jak se vzhledově z meho pohledu polepšil a to jak exterierem tak interierem. I znami a okoli reaguje hodně pozitivně. Navic puvodně jsem ani změnu neplanoval. Jenže diky tomu že si koncern neskutečně drži cenu a za Golfa mi na protiučet nabidli po 5 letech 210tkč tak jsem řekl proč ne změnu.
Koukam přeed FL takže buď 1.6 nebo 2.0....
Avatar - Ozzman
Prověřit sedadla a praktičnost
| 18. 8. 2015 12:04
Ano 1,6 Tdci 77kw econetic písí o nem ve vlaknu vyse. Výbava nevím, asi nějaký trend , jednoznačne nejchdsi Fofo 3 co sem jezdil a oproti pofl interiér horsi.
Avatar - miromen
Prověřit sedadla a praktičnost
| 17. 8. 2015 12:35
Nedavno jsem jel po dlouhe době dvojkovym Focusem po FL a opravdu je to uvnitř klasicky Ford. Prostě slabota. Hlavně se mi opět potvrdilo že Ford neumi sedadla. Ty předni navrhovalo nějake s prominutim hovado. Nedavno byl test Focus III FL kde recenzent napsal.....konečně Ford ktery ma pořadna sedadla což mužu potvrdit. I celkově je novy Focus nejen interierově uplně někde jinde a je plně srovnatelny s tou nejlepši třidni konkurenci. To se o předchozich Focusech řict nedalo.
Avatar - Ozzman
Legenda
| 17. 8. 2015 09:40
Když tak pročítám diskuze, tak všichni na tento dvojkový Focus vzpomínají jako na nejlépe jezdící hatchback. Ano, jezdí super, ale já si pořád neodpustím to, že i nové Fokusy jsou pořád na špičce třídy.

Interiér hlavně po faceliftu se opírá o Mondeo MK IV včetně měkčených materiálů. Tam vůz během faceliftu prošel velkou proměnou. Zkušenost mám s pofaceliftovaným 2.0Tdci v kombiku, což je jízdě vyníkající auto, kufr velký, žádný schod, rovná ložná plocha.

Pro mne ale nejhezčí Fokus všech dob je STčko II. generace ideálně v oranžové barvě :-) Třeba se někdy poštěstí :-)
Avatar - twistedTSD
Legenda
| 17. 8. 2015 22:02
Oranžové FoFo II ST, to má něco do sebe. Ono je celkově zajímavé, jak nudně předFL v základu vypadá a jak moc mu dovede pomoct pár doplňků.
FoFo II
| 17. 8. 2015 09:41
S benzínovým FoFo II 1,6 jsem najel asi 40 tkm, takže přidám svoji trošku do mlýna. Přednosti vozu jsou v článku popsané celkem dobře. Pokud jde o slabiny - není zmíněn nedostatek odkládacích prostor, láhev s pitím prostě není kam dát a to ani malou. Největší slabinou je ale odhlučnění motoru. V článku je to sice letmo zmíněno, ale skutečnost je prostě tragická. Benzinová jednašestka je živý a točivý motor, který se ochotně žene do otáček, jenže jakmile rafička překročí 3000 ot/min, tak kabinu zaplní protivné hučení, před kterým není úniku. V reálu tak je jízda snesitelná do 90 km/h, vyšší rychlost je akustické utrpení. Dálniční přesun je v tomhle jinak povedeném autě za trest.
Avatar - Ozzman
FoFo II
| 17. 8. 2015 09:45
Tak naplno rádio a jedem... dělám to tak u služebních 1.9TDI a jak to je jinak povedený motor >:D
FoFo II
| 17. 8. 2015 11:15
Tohle mi vzdycky rikal otec, kdyz jsem si stezoval, jak je motor v jeho Renault 19 1.9 D strasne hlucnej - prej pust si vic radio.
Avatar - Ozzman
FoFo II
| 17. 8. 2015 11:42
Tak v Renckovi 9 je ta 1,9 skoro nesmrtelná... kamarádova 19tka, kterou zrušil na parkovišti opilý polský pilot F1, do té doby najezdila 350 tisíc a sloužila přes 20 let skoro bez chybičky :-)
Avatar - simon_sez
FoFo II
| 17. 8. 2015 12:53
tak ten hluk som si ani neuvedomil, asi zalezi z akeho si presadol;
nesuhlasim, ze ta 1.6ka je tociva, praveze ma relativne dost sily aj v strednych otackach, a nejako nie je dovod tocit ju do obmedzovaca.
pre mna najvacsim prekvapenim bol podvozok - makky, podajny, auto sa naklana (mam kombi), naladenie povedal by som az pretacave (majitelia zadokoliek - nesmejte sa ;-) ), ale utrhnut ho chce riadnu davku odvahy.
Nechal som sa ukecat na Eibach pruziny + som rovno vymenil tlmice, ale lutujem to, lebo som prisiel o ten komfort, sice auto sa uz nenaklana a pribudol pocit istoty + vzhlad, ale na cestach po kt. sa najviac pohybujem to neviem ocenit, a uz vobec nie, ked mam deti v zadnych sedackach...

ako negativa by som spomenul este rozne ficurky inzinierov od fordu:
otvaranie kapoty klucom
3 diery v zadnom narazniku na odtok vody
nerovna podlaha vpredu (je to aj u inych aut??)
umiestnenie peloveho filtra (staci vybrat plynovy pedal...)
"mechanizmus" otvarania/zatvarania bocnych kaps v batozinovom priestore
nezistitelne mnozstvo vody v ostrekovaci + ostrekovacie trysky
FoFo II
| 17. 8. 2015 13:16
Přesedl jsem do toho z dieselu, těšil jsem se na tichoučký sametový zvuk motoru - a byl jsem zklamán. Ono nejde jen o absolutní hladinu hluku, ale také o charakter toho zvuku. Když to srovnám např. s C4 1,4 VTi, tam je motor ve vyšších otáčkách taky slyšet, ale motor vyluzuje milý, takřka sportovní sound, ktežto ve FoFo je to jakési protivné hučení. Pokud jde o tu točivost, netvrdím, že ten motor je v nižších otáčkách mrtvý, ale chová se jako typický šestnáctiventil, po překročení 4000 ot/min chytne druhý dech a začne opravdu táhnout.
Avatar - simon_sez
FoFo II
| 17. 8. 2015 14:00
tak C4 je asi co sa tyka odhlucnenia najlepsia v triede, nie?
no prave ten druhy dych nad 4000 ot/min som velmi nezaznamenal, mozno je to o zabehnuti konkretneho motora... kym mazdacku 1.5ku som hnal k obmedzovacu relativne casto (a aj kvoli zvuku), pri tejto 1.6ke nevidim zmysel.
co sa tyka zvuku motora - nic moc, ci uz volnobeh alebo vytoceny motor.
FoFo II
| 18. 8. 2015 01:15
Tak C4 z te predchozi generace ma predevsim benzin 1.6 120k puvodem od BMW, takze bavit se o 1.4 nedava smysl :-)
Jinak jsem s FoFo2 1.6 100k neco najezdil a autor to vytihnul presne, je to super atmosfera, na dalnici je proste hlucnejsi - ale podle me stale prijemnejsi nez vetsina dieselu v teto tride a tohoto data vyroby. A nemuzu nez napsat to, co kazdy - ten podvozek je super, ikdyz na dlouhe trase je to trochu mene pohodlne, ale jsem rozmazlenej z Golfa. Jo a Focus 2 ma docela blby rejd nebo polomer otaceni nebo jak se tomu rika... :-) A je o dost sirsi nez cokoliv v te tride v ty dobe bylo :-!
Fíkus
| 17. 8. 2015 10:25
Zkušenost mám sice jen s poface verzí, zato docela intenzivní – vystřídal jsem 3 kusy a najel na nich během roku necelých 90 tkm. Další tři nebo čtyři jsem projel v rámci poolových aut.

1.6 TDCi s DPF je prima motor, s nespolehlivostí u trápených kusů ale musím souhlasit – u prvního kusu odešel při 130 tkm vstřikovač, vzal s sebou prakticky celý válec a nejelo se nikam. Druhý kus běžel šíleně hrubě, ale zase s tím nebyly žádné problémy až na houkající turbo a spotřebu oleje cca 0,5 l na 1000 km – tenhle kus jsem odkoupil, teď má 260 tisíc a stále jezdí jak zamlada. U poolových aut byli všichni rádi, že se při 140 tkm vracely leasingovce. Co se provozu týče, na těch 66 kW Focus jede moc pěkně, dokud v tom člověk jede sám, spotřeba při kombinaci dálnice 70 %, okreska 20 % a město 10 % oscilovala okolo 6 litrů s neustále zapnutou klimou a jízdou dost nad dálniční limit. Při rozumné jízdě není problém jet lehce nad 4 litry. Pozor na de*ilní zpřevodování.

2.0 TDCi je ale o galaxii lepší, spotřeba víceméně stejná (stlačit tedy jde jen k 5 litrům), ale k dynamice není vůbec co dodat – na okresce člověk může strašit díky úžasnému podvozku mnohem silnější auta a ani při plném obsazení se na dálnici neztratí.

Ostatní věci v bodech: v sociálních verzích hnusné materiály a příšerné sedačky, standardní rádio je děsné, místa na zadních sedačkách není na rozdávání, kufr je perfektní, lak slabý i na dnešní poměry a sladění pedálů je opravdu kus od kusu.

Trojkový Focus je mnohem dospělejší auto, platí pro něj ale úplně to samé jako pro dvojkový model – v nízkých rychlostech prostě nefunguje, zakopává, nejede, drncá. Jakmile se ale drží pod krkem, jede nádherně a nerovnosti najednou žehlí jak auto o třídu větší.
Avatar - Ozzman
Fíkus
| 17. 8. 2015 10:35
Já mám s 1,6 Tdci zkušenost z trojkoveho fokusu. 74 kW hatchback. Spotřeba 4,5-5 maximalne dlouhodobý prumer a nijak sem nešetřil. Motor sice není raketa, na dálnici nad 130 mu dochazi dech oproti dvoulitru, ale na okrsce normální auto s kterým lze i předjíždět.
Fíkus
| 17. 8. 2015 10:40
TDCi bylo jen v 66 a 80 kW verzi, slabší verze s i bez DPF, silnější jen s DPF. Jelo to víceméně podobně, rozdíl těm 14 kW ani neodpovídal. Pořád ale spíš pro klidný řidiče.
I slabší verze uměla na jedničku protočit kola, což třeba u trojkového Focuse prostě nejde (a to má ofiko o 4 kW vic a stejně krátkou jedničku).
Měl jsem to auto fakt rád :-)
Avatar - Ozzman
Fíkus
| 17. 8. 2015 11:09
V trojkovém Fokusu je TDCi 1,6 také ve verzi (sorry 77kw, sekl jsem se výše). Je to Focus Econetic, [odkaz]
Fíkus
| 17. 8. 2015 11:13
Aha, vypadlo mi to "trojkový", sorry - tam jsem si užil svoje se 70 kW verzí. Předjíždět se dá jen na 3 a 4...ale ke 200 GPS se to stejně roztáhne.
Avatar - Ozzman
Fíkus
| 17. 8. 2015 11:19
To už bude asi stejná "palba" No, musíš hodně řadit, to mne na tom autě dost překvapilo, ten econetic je šestikvalt, ale ta šestka je opravdu jen udržovací na dálnici a na šetření. Spotřeba super, jízdní vlastnosti taky super, ale takovejch 50 koní navrch musí být super.

Hrozně moc bych si chtěl projet 5dv fofo s tim silnym Ecoboostem (1.6 či 1.5) (stačí i 110kw), to musí bejt super svezení, jel sem jen kombiky s Ecoboosty.
Fíkus
| 18. 8. 2015 01:25
Mam par tisic zkusenost s Focusem 3 1.6 EcoBoost a ten nezakopava, jede (a jak!) a nedrnca.
A jak podvozek, tak pohodli, presnost rizeni i odhlucneni je podle me vsechno o dost lepsi nez FoFo2.
Moc drahý
| 17. 8. 2015 10:37
Dvojkovýho Focuse v hatchbacku jsem dlouho chtěl a i dlouho hledal, ale ten výběr je prostě tragickej. Většina jich je úplně v tý první verzi tzn před faceliftem, kde to auto ještě není tak pěkný a samozřejmě v nejnižím stupni výbavy. A za tuhle věc chcou lidi pořád na mě až moc velký peníze. Samozřejmě auta mají už celkem velký nájezdy a nebu u těchto oblíbených aut nemůžete vědět do čeho vlastně jdete.
Nakonec jsem skončil u C4, kterou jsem pořídil levněji, novější rok, menší nájezd a ještě v plný výbavě a po pár tisíc Km musím říct, že jsem sakra dobře udělal ...
Avatar - rohYpnol
Volba s vykřičníkem
| 17. 8. 2015 11:00
Focus má mnoho předností. Jeho volba má ale zásadní trhliny:

1) TDCI jsou u hromádkou neštěstí a s ohledem na skutečnost, že většinou jde o dovozy z DE či IT, je většina právě v dieselech

2) KOROZE - i Focus z roku 2005 dokáže být při běžné údržbě (nebouraný) shnilý na "odpis". Focusy mají prostě velmi zlou antikorozní ochranu a vyniká to obvzláště při porovnání s Octaviemi. Pokud už Focus II, pak rozhodně po FL.

Nedostatky Focusu jdou na vrub zcela odlišného postavení auta na západě, kdy takto staré auto je prostě šrot a je zcela nezajímavé. Focus je prostě levné spotřební auto pro každý den pro západní trhy, a tomu odpovídá zpracování, volba materiálů a antikorozní ochrana...

Jinak ale jízdně velmi zajímavé auto, podvozek vydrží. Prostornost zcela adekvátní. Škoda té koroze ;-\
Volba s vykřičníkem
| 20. 8. 2015 11:10
A proc az po FL, kvuli te korozi nebo sedadlum?
k verzii coupe cabriolet
| 17. 8. 2015 11:15
v rodine mame 6-rocne malo jazdene kabrio, kupene od bohatej sukromnej osoby, ziadny bazar a musim ho pochvalit:
- mazdacky dvojliter jazdi pekne, tak ale treba pocitat s 8 litrami benzinu, papierova spotreba je 7,5
- rozvody navzdy je plus, celkovo sa nema velmi co motoricke pokazit
- da sa prerobit na LPG, ale kto by to pri malom najazde robit

HLAVNA VYHODA:
Je pouzitelny ako celorocne auto pre dvoch s 500 litrovym kufrom, to sa u kabrioletov len tak nevidi. Na kratke vzdialenosti sa da aj ako 2+2. Aj ked je strecha dole, kufor ma stale 250 litrov, tak ale otvor je vtedy dost maly, takze ziadne kufre tam vtedy nevojdu, ale na pomer kabrioletov je 250 litrov pri streche dole uzasne... Xenovove svetla su super, vyhrievane sedadla tiez, audiosustava kvalitna, pevna strecha obrovske plus pre celorocne vyuzitie.

Prijem radia je pomerne slaby.

Je to skor tvrdsie auto s tuhsim riadenim, ale krasne drzi v zakrute a nijake naklananie sa nekona, presne ide za natocenim volantu, ford bol jednoducho sportovo ladeny. Samozrejme to nie je najtichsie auto - vytoceny motor pocut, pri nasich tankodromovych cestách je pocut podvozok viac a bezramove okna su hlucnejsie

Motor je schopny a dych mu len tak nedojde, ale so zrychlenim 10,3 a poriadnym tahom ulozenym dost vysoko je vidno, ze podvozok by zvladol aj silnejsi motor. Na druhej strane vo vyssich rýchlostiach je vidno, ze motor este vladze zrychlit a netrapi sa, jednoducho taka vysokootackova atmosfera.

Obrovskym plusom je jedinecnost, co automobilku nepotesi, ale v PO kraji vraj nie je ziaden, v KE kraji jeden...clovek ma za maly peniaz pocit exkluzivity, cloveka s rovnakym autom len tak nestretne.

S otvorenou strechou:
- iba pre dvoch, vzadu je prievan
- tak do 100 km/h, potom zacne odmrzat hlava
- treba si zobrat siltovku, aby slnko neprazilo na hlavu:D.
Avatar - wakantanka
k verzii coupe cabriolet
| 17. 8. 2015 20:09
V Presove som donedavna jeden cerveny vidal. Mozno tu este stale jazdi. Tusim najcastejsie som stretaval nejaku pani. Aky motor a vybava netusim. Zeby to bol ten od vas?
Jak já to vidím.
| 17. 8. 2015 15:15
Mám FFII 1,6 kombi 2005. 1,6ka by opravu potřebovala delší pětku. Ze začátku mi její zvuk přišel docela protivný a chtělo se mi řadit výš, ale nebylo kam. Teď už jsem si zvyknul. I 12 hodin na dálnici jsem přežil. Jede to docela pěkně a bere si cca 7 l/100 km (+cca litr oleje mezi výměnami - originál olej je za 120 Kč/l, nemá smysl kupovat neorigo). je zbytečné to moc točit, ve vyšších otáčkách to už jenom řve a víc to nejede, takže netřeba hnát do omezovače. Při prvních jízdách mě příjemně překvapilo, jak se krásně stáčí do zatáčky. Je to hbité auto a přitom pohodlné a na svou třídu i velmi prostorné. Je dost široké a vzadu se sedí výše. Mám ale nižší výbavu (jen manuální A/C, rádio s CD, 6x ABG, přední okna a zrcátka v el.), takže interiér celý v plastu, žádné čalounění, což mi vadí hlavně u opěrky na dveřích. Tvar stínítek (zužují se směrem k A sloupkům) taky není zrovna na pochvalu. Sedadla mi vyhovují. Nemají extra boční vedení, ale opora zad a stehen mi vyhovuje. Jen stačí kapka čisté vody a jsou na nich mapy, jak by se na ně někdo poch*al. Taky mi chybí úplné stažení/vytažení oken na jedno zmáčknutí. Jde to jen u řidiče a ještě jen dolů. prý toho víc umí jen verze s 4 el. okny. Jo a ještě přepínání dálkových světel ... K sobě světelná houkačka i trvalé zapnutí. Občas zatáhnu moc při snaze jen probliknout a nechca zapnu dálkové natrvalo. raději bych "od sebe=dálkové trvale" a "k sobě=světelná houkačka). Nicméně, to jsou spíše drobnosti a celkově mi to auto dost sedí. Být to poFL s benzínovým dvoulitrem s lepší výbavou, jsem nadšen :-)
Avatar - simon_sez
Jak já to vidím.
| 18. 8. 2015 07:32
pekne spisane; do bodky suhlasim s poslednou vetou :yes:
FF2 2005 - servisna historia
| 17. 8. 2015 21:57
FF2 2005
220tis km
1.6 16v 100PS
Mam ho od 156tis km od roku 2010. Jazdeny hlavne v meste po vymlatenych cestach.

Opravy (od najnovsich):
- nutna mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur
- strajkuje klima
- predne silentbloky
- lanka rucnej brzdy
- zamok vodicovych dveri
- zapalovacie kable
- tesnenie veka ventilov
- prasknuta servo hadica (cca 300 eur)
- lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran
- spojka komplet
- spinac kufra
- zapalovacie kable + cievka
- mrazove poistky
- zadne lozisko

Malo? Vela?
FF2 2005 - servisna historia
| 18. 8. 2015 01:37
Normalni auto teto tridy kolem 200 tisic km ... asi trochu smuly k tomu ... To je prave to ze tech prvnich 150 tis nedelas skoro nic a potom se ukaze, co ma za sebou a tak ...
Kdybys mel pocit, ze kamosi tyhle problemy se svymi ojetinami nemaji, je to vetsinou proto, ze o nich nevedi nebo je ani neopravuji a jezdi vrakem ... :)
FF2 2005 - servisna historia
| 18. 8. 2015 11:26
Kolik zhruba stoji takove opravy a material?
FF2 2005 - servisna historia
| 18. 8. 2015 12:45
Detailny rozpis.

Mala GO zadnej napravy v cena asi 500 eur (ceny su z neznackoveho servisu za NEoriginal diely):
- zadna naprava silentbloky 2x 16
- velke rameno zadna naprava 2x 98
- male rameno zadna naprva 2x 50
- geometria 30
- praca cca 100

Predne silentbloky + drazkovy remen.
- drazkovy remen 24
- silentblok ramena predny 2x 30
- geometria predok 20
- praca 42
(NEoriginal diely zo servisu)

Lanka rucnej brzdy + zamok vodicovych dveri:
- hlavne lanka BOSCH 26
- koncove lanka BOSCH 2x 6.20
- zamok vodicovych dveri (second-hand) 35 (novy origos je tusim cez 100 eur)
- praca 87
(diely kupene mimo servis)

Zapalovacie kable NGK 40.

Tesnenie veka ventilov + cistenie/mazanie bubnov + dorobenie kabla na kameru 40 eur komplet. (NEoriginal servis)

Prasknuta servo hadica (cca 300 eur).
- servo hadica 125
- 2 drazkove remene 78
- holender 18
- kvapalina 12
- praca 60
(NEoriginal servis)

Lakovanie prednych blatnikov - standardne hrdzavenie hran - 200 eur.
(NEoriginal servis)

Spojka komplet:
- Valeo 200
- spinac kufra (second hand 20)
- praca 180 (original servis)

Zapalovacie kable + cievka, vymena mrazovych poistiek:
- kable (second-hand, 20)
- cievka (pouzita, 40)
- praca 100 (original servis)

Zadne lozisko s nabojom SKF a pracou 150eur. (NEoriginal servis)

Ceny dielov si vies pozriet napr. na AutoKelly. Su ale hodne predrazeny.
Cena prace samozrejme zaleziaod servisu a od vzajomnej dohody.
Original Ford pyta na Focusa od 40 eur/hod.
[odkaz]
(Ne)rozumná voľba
| 17. 8. 2015 22:15
Jazdené vozidlo je proste kompromis, rozum s tým nemá čo veľmi robiť. V konečnom dôsledku sa každá jazdenka predraží a voči novému autu nie je zďaleka taká výhodná ako sa na prvý pohľad zdá. Rozumná voľba je nové auto, aj keď lacnejší model, so slabším motorom a menej vybavený. Nové bude vždy nové.
P.S. S výnimkou čínskych "tiežáut".
Dobrá volba
| 24. 8. 2015 20:27
Kompromis. Dobře vybrat, koupit radši dražší a v max výbavě. Kámoš ho kupoval u Trotiny v Hradci. Mělo to samý problém. Kolega v práci kupoval u Auto ESA- do auta narval další pade aby jezdilo. je to fakt někdy těžký vybrat. Já dobré zkušenosti taky nemám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku