Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota už prodala více než 8 milionů hybridů, které ušetřily miliardy litrů paliva
84 komentářů
Egi
Ušetřil jsem desítky miliard litrů paliva....
Prsím
Já mám sterého Aurisa hybrida, jezdím cca 70km každý den do práce a mám spotřebu 5,0 litrů kdo to má ? s motorem 1.8 nádhera >😒]
Já jezdím pracovně a mám spotřebu 12 litrů, kdo to má? s motorem 2,5 nádhera >😁 A moje auto má "negativní" vliv na ekologii země asi jako vliv na "slanost" Středozemního moře, když do něj vyliješ lžičku sladké vody, tzn. stejný jako tvoje 😉
... auto nieje ekologický vynález. Každý má svoje priority, ja by som tiež jazdil apoň na 6 valci každý deň ale zdroje sú obmedzené 😄 Ale až vyrastiem a budem bohatší bude aj to....
Pokud by mu nešlo o ekologii, tak by byl pro něj ekonomicky výhodnější diesel (jak pořizovací cena auta, tak i provoz, kdy s klidem můžeš jezdit i pod 5l).
... no nesúhlasím... prevádzka moderného dieslu nieje výhodnejšia - ani cena nieje lepšia - porovnávajme automat diesel v porovnateľnej výbave.... o jazde s dieslom ani nehovorím - myslím pocit v aute.
A k tomu pridajme nekomfort dvojspojky a jej výdrž oproti tomuto riešeniu čo je v toyotách. Mám nejaké iné automaty ale toto je komfortne najvyššie.
A k tomu pridajme nekomfort dvojspojky a jej výdrž oproti tomuto riešeniu čo je v toyotách. Mám nejaké iné automaty ale toto je komfortne najvyššie.
Tak třeba Focus 1,5 TDCi vychází s automatem o 20 tis. Kč míň, spotřebu má taky lepší. A jízda bude určitě (nejen pocitově) přijemnější ve 120 k turbodieslu než 100 koňovém hybridu.
Co je jízdně (nebo i pocitově) příjemného na nýtujícím 4válcovém sazometu pod houbnou 8-s
Nic moc, v obou případech to je víceméně z bláta do louže, ale určitě je třeba přijemnější předjíždět ve 120 koňovým turbodieslu než 100 koňovým hybridu nebo atmosféře 😉
Pocitově bude nezvyklý asi jenom zvuk, pružné zrychlení má 100 kW (ne 100 koňový) hybrid solidní.
Souhlasím s Provocateurem, Prius jsem si v rámci výběru druhýho auta vzal na víkend k vyzkoušení. Nedal bych mu zvlášť kvůli akustickýmu diskomfortu přednost. Navíc jsem měl připomínky i ke kvalitě jízdy na 17" kolech. V této formě tedy pro mě ne. Naopak GS450h je jízdně skvělý (včetně pohonnýho řetězce).
a v tom forde bude aká prevodovka? Ak dvojspojka tak je to o level nižšie čo sa týka komfortu. Treba sa v tom povoziť... čo sa týka komfortu cestovania a hlavne obsluhy auta žiaden dizel s robotizovanou prevodovkou sa hsd nemôže rovnať. Tu sa diskusia ani nedá viesť. Ale samozrejme každému chutí niečo iné. Ja som bol prekvapený že ten výkon je plne dostačujúci aj na dialničnú jazdu, tých 120-130-140 bez problémov, žiaden " z posledných síl", spotreba aj na dialnici slušná. Takže za mňa je to univerzálne auto, čím viac mesto tým lepšie.
K dieslom len jednu poznámku - všetci sa chvália ako to dobre ide, ako málo žerie, ako je to spoľahlivé ale keď si otvorím nejaké forum kde sa hľadajú odpovede na chyby auta tak odvrchu po spodok dookola problémy s TDI-PD,CR,TDCi,HDI. Takže akú výhodu ponúka v sumáre diesel pre bežného vodiča čo najazdí svojich 15 000km za rok?
K dieslom len jednu poznámku - všetci sa chvália ako to dobre ide, ako málo žerie, ako je to spoľahlivé ale keď si otvorím nejaké forum kde sa hľadajú odpovede na chyby auta tak odvrchu po spodok dookola problémy s TDI-PD,CR,TDCi,HDI. Takže akú výhodu ponúka v sumáre diesel pre bežného vodiča čo najazdí svojich 15 000km za rok?
Pokud najezdím 15t za rok, tak nebudu řešit spotřebu, ale vezmu si nějaký motor pro radost, ta cca. 1Kč/km není při takovém nájezdu argument. Pokud by to ale bylo z poloviny po městě, tak asi jo, proč ne hybrid.
Pokud se rád ploužíš krajinou a minimálně předjíždíš, tak budiž, v tom případě ti tvůj názor vyvracet nebudu 😉
... a o 20 000 míň je celkom slabý argument, 10 000 mi v Toyote dali dole bez toho aby som o cene začal rozprávať....
... okrem kvapalín a filtrov malo auto do 105 000km vymenené raz 4 sviečky. Pôvodné aj doštičky....
... okrem kvapalín a filtrov malo auto do 105 000km vymenené raz 4 sviečky. Pôvodné aj doštičky....
Slevy dávají jen v Toyotě a jinde ne? Zrovna třeba u Toyoty nebo Subaru se při slově SLEVA prodejci kroutí nejvíc 😄
CVT je komfortnější? V čem, v ječení při sešlápnutí plynu?
Jelikož má CVT hdm-měnič, tak komfortnější je jakékoliv drobné manévrování, jízda bez přeřazování nejspíš taky, ale tohle nemůžu objektivně srovnat, jediné dsg (7st, suché spojky), co jsem jel nebylo zrovna v dobré kondici. Jinak pro uvolněný jízdní styl se mi jeví cvt jako docela optimální.
Já jsem u DSG se šestiválcem nic podobnýho nezareagoval, dorbný cuknutí u R4 jsou pro mě daleko přijatelnější, než vytí motoru při jakýmkoliv sešlápnutí plynu.
Ono cvt tě odnaučí zběsile dupat na plyn, pak žádné vytí nepozoruješ 😉
Zběsile? Při drobnějším zrychlení je to to samý. Prostě nefunguje to tak jak preferuju já.
Při drobnějším zrychlení "vyletí" otáčky z 1500 na řekněme 2800 (jestli vůbec). Jaké pak vytí?
A zvuk motoru? Funguje to jako vysavač, nezpochybňuju že to jiným může vyhovovat. Mě rozhodně ne. Nota bene, měl jsem leta A4 s Multitronicem na firmě. Dá se na to zvyknout, ale pokud nemusím, nekoupím to.
Jezdil jsem s Multitronicem v A4 Cabrio a byly tam (asi natvrdo) předvolené stupně... je teda fakt, že se tím trošku ztrácí kouzlo plynule proměnného převodu, ale uživatelsky mi to sedí líp.
DSG nebude nikdy pri malých posunoch na parkovisku, pri potrebe pomalého pohybu v kopci tak plynulá komfortná ako klasický automat alebo toto eCVT v hybridoch.
mikinko
Ja som kúpil nedávno aurisa - jazdenka, cca 2.5 roka stará.... potrebujem automat na jazdu v meste a cca 15km okolo mesta, dialnica výnimočne, medzimesto zriedka. Výber medzi automat benzin a hybrid je jasný v prospech hybridu. Jednak spotreba v meste a paradoxne jednoduchá údržba - odpadajú starosti s automatom lebo to automat nieje, žiadne hnacie remene, tichý chod, som prekvapený že ani mimo mesto sa moje benzínové klasické automaty nechytajú čo sa týka spotreby. Berie to menej ako omnoho ľahšie auto trieby B s automatom.Oceňujem vyladenosť systému - funguje to neskutočne intuitívne, krásne. Batérie neriešim, beriem to ako niečo za niečo, áno môžu zlyhať ale aj to sa dá servisovať.
Hybrid je teda voľba pre niekoho kto potrebuje automat, nevyznáva vyslovene športovú jazdu aj keď výkonovo je to dobre nastavené hlavne rozbehy sú výborné, jazdí menej dialnice a uprednostňuje benzín.
Výhody oproti dieslom asi netreba rozpisovať.
To mám starý auris, nový poriešil miesto v kufri a zlepšil podvozok.
Hybrid je teda voľba pre niekoho kto potrebuje automat, nevyznáva vyslovene športovú jazdu aj keď výkonovo je to dobre nastavené hlavne rozbehy sú výborné, jazdí menej dialnice a uprednostňuje benzín.
Výhody oproti dieslom asi netreba rozpisovať.
To mám starý auris, nový poriešil miesto v kufri a zlepšil podvozok.
Co se automatu týče - nějak moc se o to nezajímám, ale mám za to, že Toyota nejčastěji používá převodovky typu CVT... a ty obecně nejsou z pohledu bezúdržbovosti nic moc, obvykle se považují za méně spolehlivé než ostatní typy automatů (napříč značkami, Audi by mohlo se svým Multitronicem vyprávět). Ale je fakt, že u Priusů jsem žádné velké stížnosti neslyšel.
V hybridoch nieje klasický automat je to len "rozvádzač" momentu medzi jednotlivými motormi a kolesami. Žiadne lamely, žiaden HD menič. Ano, auris je aj v prevedení CVT ale presne toto vedľa HSD stráca zmysel - cena je totiž porovnateľná. Ano, klasický CVT má svoje plusy a jeden hlavný mínus - servisovateľnosť. Jednak to málokto vie servisovať a hlavne niektoré poruchy sú neopraviteľné a je nutná výmena za inú - novú-jazdenú prevodovku.
Toyota nepoužívá klasická CVT s dvojicí řemenic, ale spíš planetové převodovky. Každá část pohonného řetězce je připojená k jiné části planetové převodovky. To je klasický HSD, typický pro Prius a menší auta.
Nevím, jak to mají velké modely a Lexus, ale mám pocit, že podobně.
Nevím, jak to mají velké modely a Lexus, ale mám pocit, že podobně.
Hybridy od Toyoty nepouzivaju CVT ale eCVT, co je dost zasadny rozdiel a neda sa povedat, ze eCVT je typom prevodovky CVT. To by sa potom dalo tvrdit, ze dvojspojka je typom klasickej prevodovky.
Převodovka v hybridech Toyoty se sice chová jako CVT, ale má úplně jinou konstrukci než typická CVT. Je to jeden planetový převod (těch má klasický automat několik, typicky jeden na každé dva stupně dopředu), v případě "vyšších" Lexusů (mimo EU možná i Toyot) pak jeden Ravigneaux (tady už je samozřejmě potřeba spojka/ brzda, podobně jako v klasické automatické převodovce). Po mechanické stránce velmi jednoduché řešení.
4bytelnýkola
ideální volba pro město a občasné výlety, teď má výbornou nabídku hybridu Ford Mondeo, má někdo zkušenosti s hybridem na dálnici, třeba i Lexus, jaká je spotřeba tam?
spotreba bude vždy porovnateľná s podobne výkonným autom klasického pohonu resp. nižšia pretože benzínový motor hybridu je úspornejší ale "problém" je v tom že na dialnici beží len ten benzín, ten je úspornejší ale menej výkonný ako klasika v danom objeme a hlavne kedže je tam typická prevodovka motor beží vo vyšších otáčkach s typickou zvukovou kulisou hlavne pri akcelerácii. Vo vyšších Lexusoch sú zrejme silnejšie motory... neviem porovnať so slabším aurisom-priusom.
proč kupovat hybrid od Fordu ? Toyota tomu vévodí a má stím nejvíce zkušeností,a nejsou vůbec poruchové ! a mám známého co má nový Lexus NX 300H f sport a když chce jede kolem 7-8 litrů na dálnici. Ale je pravda že hybridní ústrojí je hlavně do měst a okolí,na dálnici moc výhod nemá
proč kupovat hybrid od Fordu ? Toyota tomu vévodí a má stím nejvíce zkušeností,a nejsou vůbec poruchové ! a mám známého co má nový Lexus NX 300H f sport a když chce jede kolem 7-8 litrů na dálnici. Ale je pravda že hybridní ústrojí je hlavně do měst a okolí,na dálnici moc výhod nemá 😉
Jezdím několikrát za měsíc trasu Luhačovice Hradec Králové s priusem 1,8.
Jedu dva úseky po dálnici.Rozdíl mezi úspornou jízdou a (pilou) na této trase je cca 1 L benzínu.
Nelepší spotřebu mám 4,2 při průměru 72 Km za hodinu a nejhorsí 5,2 s průměrem 90 Km.
Není pravda,že prius 1,8 žere na dálnici je to tom jak se umí využít schopnost hybridu.
Jedu dva úseky po dálnici.Rozdíl mezi úspornou jízdou a (pilou) na této trase je cca 1 L benzínu.
Nelepší spotřebu mám 4,2 při průměru 72 Km za hodinu a nejhorsí 5,2 s průměrem 90 Km.
Není pravda,že prius 1,8 žere na dálnici je to tom jak se umí využít schopnost hybridu.
Na té dálnici ale moc času nestrávíš, ne? Výhoda hybridu je pak především na plné dálnici, kde stále zrychluješ a brzdíš, protože rozjezdy jsou s asistencí elektřiny a zpomalování zase dobíjí akumulátor... Při plynulé jízdě souvislou rychlostí nad stotřicet bude hybrid spíš v nevýhodě.
Na dálnici Praha Zlín cca 4,8 L. Při použití tempomatu bere víc.Na běžné silnici jezdí za 4.
Čím víc je aut na cestě a jede se za tím pomalu jedoucím ve předu se dá s 1,8 i za 3,5 na sto.Stalo se mě to na cestě Luhačovice Mošnov v obou směrech.
Čím víc je aut na cestě a jede se za tím pomalu jedoucím ve předu se dá s 1,8 i za 3,5 na sto.Stalo se mě to na cestě Luhačovice Mošnov v obou směrech.
unicorn64
Anglican odporuca vo videu hybrid od Toyoty, na Priuse ma za 11 rokov najazdenych 700.000 km bez vymeny baterie (tvrdi, ze bateria je ako "nova"), servis len beznych veci (olej, pneu, brzdy, stierace), ziadne zavady (okrem jedneho defektu) [odkaz]
dobrej odkaz :yes: hybrid je super, ale do města. častá akcelerace a decelerace. kdo jezdí ustálenou rychlostí po dálnici tak moc neušetří
Mě moje značka nabídnout benzínový šestihrnek s hybridem, kterej dokáže ujet 50km na baterky, tak neváhám ani chvilku. I kdyby na dálnici měla zůstat spotřeba jako u konvenčního šestiválce.
A už to ta "tvoje značka" aspoň chystá? Nebo zatím stále tlačí naftu v tisíci variantách?
Tvrdí o plný elektrice od 2017 s dojezdem 500km. To mě nechává chladným taky. Chybí infra, aby jsi měl kde nabíjet. Tzn, hybrid jaký jsem popsal je pro mě zatím v rámci snů.
A nafta v tisíci variantách? Nerozumím.
A nafta v tisíci variantách? Nerozumím.
ked bude takychto ciest dostatok aj u nas.....
[odkaz]
potom mozem o tom kludne zacat uvazovat aj ja 😉
a myslim ze aj ty a aj viaceri... 😉
[odkaz]
potom mozem o tom kludne zacat uvazovat aj ja 😉
a myslim ze aj ty a aj viaceri... 😉
Zrovna u vas si na infrastrukturu dobijecich stanic nemuzes stezovat, trochu to nastuduj 😉
ale mne neide o staticke nabijanie, ktore ma casovo obmedzuje.
Tato myslienka - s mensimi baterkami a dobijanim pocas jazdy - sa mi paci. 😉
Keby "tankovanie" elektriky a dojazd na nu bol dajmetomu aj len polovicne vyhodny oproti tankuvaniu "ropy", aj to berem. ( dajme tomu - 10 min. / dojazd 300 km ) 😉
Tato myslienka - s mensimi baterkami a dobijanim pocas jazdy - sa mi paci. 😉
Keby "tankovanie" elektriky a dojazd na nu bol dajmetomu aj len polovicne vyhodny oproti tankuvaniu "ropy", aj to berem. ( dajme tomu - 10 min. / dojazd 300 km ) 😉
6 hrnek by byl, jen ten dojezd na baterku je slabe 3km a neni to Audi no >😁 popravde trosicku zvazuju Passat Variant GTE, lec tam je holt jen 1.4 a tedy ne 6 hrnek, tak treba se Audi umoudri a misto toho foukanyho 4 valce do nejake budouci A6 daji i podobnou koncepci jakou ma Lexus s 6 valci a navic i ten elektrickej dojezd okolo padestaky, ..... jen skoda ze takove sny nam Audi nesplni
akoze nie ????
ved su aktualne standardizovane 2 plug-in hybridne "zostavy" pre MLB-evo 😒br /> 1. 3.0 TDi 190 kW + el. motor
2. 2.0 TFSi 185 kW + el. motor
v oboch pripadoch je dojazd pre Q7 na baterky 56 km ( papierovo ), realne to ale vraj 40-50 km vie urobit - uz som niekde na nemcoch cital...
Pre vsetko od A4 hore budu v ponuke tieto plug-iny. Akurat ze v EU asi budu predavat len ten diesel-hybrid a benzin-hybrid nechaju pre US a Čínu.
ved su aktualne standardizovane 2 plug-in hybridne "zostavy" pre MLB-evo 😒br /> 1. 3.0 TDi 190 kW + el. motor
2. 2.0 TFSi 185 kW + el. motor
v oboch pripadoch je dojazd pre Q7 na baterky 56 km ( papierovo ), realne to ale vraj 40-50 km vie urobit - uz som niekde na nemcoch cital...
Pre vsetko od A4 hore budu v ponuke tieto plug-iny. Akurat ze v EU asi budu predavat len ten diesel-hybrid a benzin-hybrid nechaju pre US a Čínu.
Prius nepřesáhne 5L extrém na Německé dálnici při 140-180km/h 5,3L, prostě to nejde, v praxi to není možné překonat a to jsem jich vystřídal několik. Musí i ve 180km/h ubrat plyn i když jsou tady čtyři pruhy a neomezená rychlost. Jak se ubere, motor se vypíná, baterie se plní... když se sejdou tři Poláci, nebo Slováci s LKW (kamion) tak se baterie dobije jen tím dojetím ke kamionu
To je nesmysl. Ano, dá se bez problémů jezdit v průměru za pět... ale že by se nedalo za víc, to teda ani náhodou. Stačí se mrknout na spritmonitor.de... aut se spotřebou přes 5,5 jsou tam stovky (rok 2004 a novější), ojedinělé případy jsou přes 7 - v průměru, ne v extrému.
Josef 1
Nejlepší by bylo, kdyby si redakce vypůjčila používaného, 5 let starého hybrida a tu spotřebu a kapacitu baterek změřila.
Co tak vím, tak baterky po 5 letech odejdou, alespoň u noťasů.
Co tak vím, tak baterky po 5 letech odejdou, alespoň u noťasů.
Máme Priusy II. ve firmě, baterie neodejdou.
Podobné řeči o úmrtnosti baterií je slyšet jen v CZ..., nikde jinde jsem to neslyšel.
Stojí tady ve firmě několik Priusů II. 2004 a baterie fungují naprosto stejně jako když byli nové. Některý Prius ujede třeba o 100m méně na baterie a rychleji se dobije, to ale neznamená, že jsou baterie špatné, stačí přehrát SW auta. To už máme vyzkoušené. Ani novinář nebude schopen poznat rozdíl, protože je zblbnutý novými auty. Navíc by s tím musel jezdit měsíc denně stejnou trasu cca 50-100km, aby se do něj vžil a pak vyzkoušel další dvě auta každé opět měsíc, aby si udělal obrázek. Na to nemají možnosti, ani čas.
Jedním 2004 jezdím často CZ-DE a funguje jako by byl včera vyrobený (schválně nejezdím do CZ novějším, aby mi jej ohleduplný Češi neotloukli 😄
Podobné řeči o úmrtnosti baterií je slyšet jen v CZ..., nikde jinde jsem to neslyšel.
Stojí tady ve firmě několik Priusů II. 2004 a baterie fungují naprosto stejně jako když byli nové. Některý Prius ujede třeba o 100m méně na baterie a rychleji se dobije, to ale neznamená, že jsou baterie špatné, stačí přehrát SW auta. To už máme vyzkoušené. Ani novinář nebude schopen poznat rozdíl, protože je zblbnutý novými auty. Navíc by s tím musel jezdit měsíc denně stejnou trasu cca 50-100km, aby se do něj vžil a pak vyzkoušel další dvě auta každé opět měsíc, aby si udělal obrázek. Na to nemají možnosti, ani čas.
Jedním 2004 jezdím často CZ-DE a funguje jako by byl včera vyrobený (schválně nejezdím do CZ novějším, aby mi jej ohleduplný Češi neotloukli 😄
Ach jo, srovnávat baterii v notebooku s bateriema v Priusu. Bože za co...
Chlape, když už kur.a o něčem píšu, a jak je z tvých příspěvků vidět, tak pouze teoreticky, tak si to aspoň tak někjak teoreticky naštuduju aspoň z internetu.
Chlape, když už kur.a o něčem píšu, a jak je z tvých příspěvků vidět, tak pouze teoreticky, tak si to aspoň tak někjak teoreticky naštuduju aspoň z internetu.
Kdyz uz tomu nerozumis, a jen ti lezi v krku hybridy, tak na nich kritizuj neco, co za tu kritiku stoji - je toho fakt dost a dost, no baterky kazdopadne ne.
Z toho, co tu hloupe tlachas se da pochopit, ze nerozumis ani hybridum, ani notebookum.
Z toho, co tu hloupe tlachas se da pochopit, ze nerozumis ani hybridum, ani notebookum.
MGRR
Když vezmu cenově dostupnější Prius II.
1. spotřeba když jej honíte nepřesáhne nikdy 5,3L a to s nimi ve firmě jezdíme denně 130-180km/h celá léta
2. nemá gum. rozvody a nevyhazujete peníze oknem
3. nemá alternátor, startér jako v běžném autě
4. menší pov. ruč. než TDi, laciné pneu, brzdy, díly stojí pakatel
5. náplň oleje v motoru 3,7L za 500kč +100kč filtr
6. okamžitě topí
7. nesmrdí
8. je v něm hodně místa se vší vážností (víc než v A6)
9. nemá dvouhmoťák, spojku... to stojí desítky tisíc
10. nemusí se řadit a užíváte si pohodu, pokud nemá šlověk podivnou potřebu kopat nohou a kvedlat pákou.
11. automat nikdy neodejde, náplň je 3,7L za 600kč (jeden šroub dole a druhý nahoře, vypustit a napustit, žádný filtr a pod)
12. jsem technik náhradních dílů a neznám v Německu nikoho komu by odešli baterie (desítky tisíc Priusů v Německu), nebo že by někdo v Toyotě o něčem takovém slyšel (na Ebay se prodávají za 400-600euro a jsou neprodejné)
13. všechny Priusy které jsme ve firmě měli, několik jich máme, jezdí a jezdit budou bez závady. Tak to prostě je a to Toyotu nemám rád, není to hezké auto, ale funguje a nestojí zbytečnou korunu.
14. Vždy můžete mít v garáži nádherné auto které Vás stojí vždy jen peníze... u TDi vstřiky, DPF, močovinu... 😄
1. spotřeba když jej honíte nepřesáhne nikdy 5,3L a to s nimi ve firmě jezdíme denně 130-180km/h celá léta
2. nemá gum. rozvody a nevyhazujete peníze oknem
3. nemá alternátor, startér jako v běžném autě
4. menší pov. ruč. než TDi, laciné pneu, brzdy, díly stojí pakatel
5. náplň oleje v motoru 3,7L za 500kč +100kč filtr
6. okamžitě topí
7. nesmrdí
8. je v něm hodně místa se vší vážností (víc než v A6)
9. nemá dvouhmoťák, spojku... to stojí desítky tisíc
10. nemusí se řadit a užíváte si pohodu, pokud nemá šlověk podivnou potřebu kopat nohou a kvedlat pákou.
11. automat nikdy neodejde, náplň je 3,7L za 600kč (jeden šroub dole a druhý nahoře, vypustit a napustit, žádný filtr a pod)
12. jsem technik náhradních dílů a neznám v Německu nikoho komu by odešli baterie (desítky tisíc Priusů v Německu), nebo že by někdo v Toyotě o něčem takovém slyšel (na Ebay se prodávají za 400-600euro a jsou neprodejné)
13. všechny Priusy které jsme ve firmě měli, několik jich máme, jezdí a jezdit budou bez závady. Tak to prostě je a to Toyotu nemám rád, není to hezké auto, ale funguje a nestojí zbytečnou korunu.
14. Vždy můžete mít v garáži nádherné auto které Vás stojí vždy jen peníze... u TDi vstřiky, DPF, močovinu... 😄
Prius II som pouzival 1 den. :-!
Dakujem, ale zrovna jeho tu davat za pozitivny priklad automobilu v tom plnom slova zmysle je pre mna nezmysel. V ten den mi pribudlo viac šedín, ako za bezny kalendarny rok ! 8-s Dynamika absolutne nedostacujuca ( auto obsadene 2 ludmi ) a to sa nebavim o inych ako mestskych a kratko-primestskych "presuvackach".
Ked som ho vracal, spotreba bola 5,6 l/ 100km ale za tu "dynamiku" ... - proste absolutne to auto pre mna nedava zmysel. Prvy Cednik 115 PS CRDi dokazal za 6,3 l / 100km uplne divy oproti tomuto.
Priestor - >😁 - je fajn, ale budme sudni - nalozim A6 do full a to auto pojde aj s najslabsim motorom lepsie, nez ten Prius II s 2 ludmi :-! To su fakty.
Prius III som este pod zadkom nemal. Mozno by moj nazor zmenil, ale neprekonatelna prekazka su pre mna zatial vsetky Toyotacke interiery. 8-s
Dakujem, ale zrovna jeho tu davat za pozitivny priklad automobilu v tom plnom slova zmysle je pre mna nezmysel. V ten den mi pribudlo viac šedín, ako za bezny kalendarny rok ! 8-s Dynamika absolutne nedostacujuca ( auto obsadene 2 ludmi ) a to sa nebavim o inych ako mestskych a kratko-primestskych "presuvackach".
Ked som ho vracal, spotreba bola 5,6 l/ 100km ale za tu "dynamiku" ... - proste absolutne to auto pre mna nedava zmysel. Prvy Cednik 115 PS CRDi dokazal za 6,3 l / 100km uplne divy oproti tomuto.
Priestor - >😁 - je fajn, ale budme sudni - nalozim A6 do full a to auto pojde aj s najslabsim motorom lepsie, nez ten Prius II s 2 ludmi :-! To su fakty.
Prius III som este pod zadkom nemal. Mozno by moj nazor zmenil, ale neprekonatelna prekazka su pre mna zatial vsetky Toyotacke interiery. 8-s
Jednoduše s Priusem neumíš jezdit. Nic víc, nic míň.
Zůstaň u Audi.
Zůstaň u Audi.
Většina lidí jízdu Priusem nepochopí. Místo stálého dupání na plyn, stačí lehce přidat, nebo naopak plynový pedál sešlápnout na chvilinku víc a naopak lehce ubrat. Řetěz v CVT převodovce se přesune, více se zapojí elektromotor a auto po jemném ubrání plynu naopak začne zrychlovat.
Moje příhoda s mojí ex A6 3,0TDi Quattro je taková, že jsem jezdil stabilně s novým autem za 9-11L nafty, u řidiče to bylo stísněné a vzadu mnohem méně místa než v Priusu. Ta pointa je v tom, že mi u marketu dědula s nějakou hranatou Corsou ťuknul do LP nárazníku, A6 jen zasyčela a tak nějak s poskakováním klesla. Dědula se omluvil, já volal odtahovku, protože mi urval kompressor vzduchového podvozku, poškodil xenonové světlo. Z venku nebylo vůbec nic vidět 😄 Oprava s odtahem, půjčovnou a kolem a kolem stála jako starší Prius II. 😄
Musí se uznat, že jezdila skvěle, ale pořád to bylo Audi A6 které tady člověk potká každých pět minut.
Prius a Toyota celkově není a nikdy nebude hezká, nepotřebují serepetičky a cinkrlátka. Majitelé toyot jsou podle mne už někde jinde, než majitelé aut s pozlátkem kteří hledají image s prázdnou peněženkou (jelikož nemají na nové 18-19" pneu, měchy, šílený servis TDi motoru a rozvodů... to vše např. já považuji za hloupost a vyhození peněz). Že jezdím Priusy neznamená nic... efektivita, ohleduplnost, ekonomika, pro denní poskakování do 200km denně, naprosto ideální auto v CZ. Já přebytečné peníze pálil vždy o víkendu F456 V12 😄 tam jsem si užil zase jiný svět, než jsem při jednom banálním couvání spálil během tří minut spojku na zpátečku a při kontrole odhalili vadný elektronický, či jak stavitelný tlumič a na to už jsem nechtěl mít 😄
Poslední spolehlivé Audi které mi dokonale sloužilo týdně na cestách CZ-DE, byla první A8 4,2 Quattro 310PS 2001, ty ostatní A8 už stáli za houby, stále jen prachy, prachy, prachy za servis... prostě koncern to má jako Philosophy... zákazník je dojná kráva, my vyrábíme šunty a všichni to kupují. Já končil Phaetonem W12 a řekl jsem dost.... někdy je dobré udělat tlustou čáru a jít proti všem.
Můj kamarád měl sbírku nových Alpin. Dnes má se ženou dva nádherné, černé Priusy se solární střechou a MB G AMG. Ten vždy řekne, víš kolik ušetřím 😄
Občas od někoho slyším... musím mít manuál, V8, prostě auto s koulema. Já na to řikám... musíš mít koule na to jezdit Priusem 😄
Moje příhoda s mojí ex A6 3,0TDi Quattro je taková, že jsem jezdil stabilně s novým autem za 9-11L nafty, u řidiče to bylo stísněné a vzadu mnohem méně místa než v Priusu. Ta pointa je v tom, že mi u marketu dědula s nějakou hranatou Corsou ťuknul do LP nárazníku, A6 jen zasyčela a tak nějak s poskakováním klesla. Dědula se omluvil, já volal odtahovku, protože mi urval kompressor vzduchového podvozku, poškodil xenonové světlo. Z venku nebylo vůbec nic vidět 😄 Oprava s odtahem, půjčovnou a kolem a kolem stála jako starší Prius II. 😄
Musí se uznat, že jezdila skvěle, ale pořád to bylo Audi A6 které tady člověk potká každých pět minut.
Prius a Toyota celkově není a nikdy nebude hezká, nepotřebují serepetičky a cinkrlátka. Majitelé toyot jsou podle mne už někde jinde, než majitelé aut s pozlátkem kteří hledají image s prázdnou peněženkou (jelikož nemají na nové 18-19" pneu, měchy, šílený servis TDi motoru a rozvodů... to vše např. já považuji za hloupost a vyhození peněz). Že jezdím Priusy neznamená nic... efektivita, ohleduplnost, ekonomika, pro denní poskakování do 200km denně, naprosto ideální auto v CZ. Já přebytečné peníze pálil vždy o víkendu F456 V12 😄 tam jsem si užil zase jiný svět, než jsem při jednom banálním couvání spálil během tří minut spojku na zpátečku a při kontrole odhalili vadný elektronický, či jak stavitelný tlumič a na to už jsem nechtěl mít 😄
Poslední spolehlivé Audi které mi dokonale sloužilo týdně na cestách CZ-DE, byla první A8 4,2 Quattro 310PS 2001, ty ostatní A8 už stáli za houby, stále jen prachy, prachy, prachy za servis... prostě koncern to má jako Philosophy... zákazník je dojná kráva, my vyrábíme šunty a všichni to kupují. Já končil Phaetonem W12 a řekl jsem dost.... někdy je dobré udělat tlustou čáru a jít proti všem.
Můj kamarád měl sbírku nových Alpin. Dnes má se ženou dva nádherné, černé Priusy se solární střechou a MB G AMG. Ten vždy řekne, víš kolik ušetřím 😄
Občas od někoho slyším... musím mít manuál, V8, prostě auto s koulema. Já na to řikám... musíš mít koule na to jezdit Priusem 😄
Není nic co k tomu dodat.
Také jsem měl na předku 300 ps s váhou 1150kg a boží svezení a spoustu starostí.
Také jsem měl na předku 300 ps s váhou 1150kg a boží svezení a spoustu starostí.
😄
Pekna filozoficka uvaha, ale dufam, ze neides tu vsetkych diskuterov, ktori sa tu viac / menej priznali k nejakemu premiovemu vozeniu hadzat do jedneho vreca.
Cingrlatka / necingrlatka - presny opak je pravda toho co pises. V tom Priuse som mal oproti A6 C6 ( taku si mal, vsak ? ) praveze pocit, ze ten svet je uz moc digitalny.
Uz si ani presne nepamätam na detaily z interieru, ale mne ide o tu tvarovu zladenost, detailovu dotiahnutost, nepreplacanost, kvalitu zlicovania, kvalitu vyhotovenia daneho dielu... - toto su veci, v ktorych ma premia nad hocijakym mainstreamom stale ( a cim dalej tym viac ! ) co ponuknut.
Takze nejake tie falosne reci o setreni phm...sorry 😉 Ked som mal taku potrebu, raz som to riesil este u T 613 LPG-ckom ( viac menej zo srandy a s bavenim sa s nou...) a aj 1 A6 4.2 quattro bola na LPG. Skusil som aj iny usporny voz - Cednik 1.6 CRDi. Ale zostal som nakoniec verny mne najtypickejsej motorizacii V8 atmo - aktualne 4.8 😉 benzin, bez LPG. Mozno casom, aj ked casom skor dufam v presedlanie na 4.0 TFSi, ale zatial mi neurobili mnou pozadovanu kombinaciu typ auta / kasna ;-\
Co sa servisov tyka - kazde auto ma obcas nejaku tu svoju muchu. Mna na Audi nahnevala na tej A6 4,2 jej automaticka prevodovka - musela sa menit, a na inych len drobnosti ktore mozem povazovat za bezny servis sposobeny opotrebovanim.
Potesil ma Cednik - na nom sa nevedelo pokazit za toho pol roka a 61 tis. km ( ano - chudacik, uzil si so mnou >😒] ) NIČ.
Takze ano, dokazem priznat kvalitu a spolahlivost aj inemu, nielen premii - tvrdit opak by bolo klamanie si do zrkadla.
Tebou popisana porucha na tvojej A6 C6 mi je ale zahada. Tato generacia tejto Audi asi prepise historiu co do spolahlivosti. V mojom okoli ich beha velke mnozstvo v najrozlicnejsich konfiguraciach, aj ked hadam vsetky s 3.0 TDi quattrom. Ten motor zatial nepozna u nikoho koho poznam slovo problem. Vzduch. podvozok to iste. Senzory polohy, rozvodna "kocka", kompresor, mechy - vsetko o generaciu lepsie a spolahlivejsie ako na 1. allroade ( A6 C5 ). Proste nechapem :-!
Ako teda nas "problem" uzavriet ?
Ak si sa uspokojil s Toyotou - tvoja vec. Ja si este stale potrpim na interier ( aj ked aktualne nie Audinacky a ano - musim obcas prizmurit oko...) ale auto pokial ma byt pre mna moj dopravny prostriedok, tak sa v nom musim citit dobre. No a to sa mi vo vela autach nedari...
Ale kazdy ma ine priority. 😉
Tvoje negativne skusenosti s tvojimi Audinami ma mrzia, ja som ich nemal bud take zle, alebo som bol k nim benevolentnejsi ( vymena prednych ramien po 80 tkm proste byt musela - bral som to ako - ked treba, tak treba...).
No a tym Phaetonom si si teda fakt "polepsil" :😉
Ale neidem ti tu rozoberat cely tvoj motoristicky zivot, to by som si nedovolil. 😉
Prajem teda stastnejsiu ruku pri vybere noveho stroja 😉 :yes😒br />
PS: A nezanevri na "mojich" - stale sa zlepsuju 😉
Pekna filozoficka uvaha, ale dufam, ze neides tu vsetkych diskuterov, ktori sa tu viac / menej priznali k nejakemu premiovemu vozeniu hadzat do jedneho vreca.
Cingrlatka / necingrlatka - presny opak je pravda toho co pises. V tom Priuse som mal oproti A6 C6 ( taku si mal, vsak ? ) praveze pocit, ze ten svet je uz moc digitalny.
Uz si ani presne nepamätam na detaily z interieru, ale mne ide o tu tvarovu zladenost, detailovu dotiahnutost, nepreplacanost, kvalitu zlicovania, kvalitu vyhotovenia daneho dielu... - toto su veci, v ktorych ma premia nad hocijakym mainstreamom stale ( a cim dalej tym viac ! ) co ponuknut.
Takze nejake tie falosne reci o setreni phm...sorry 😉 Ked som mal taku potrebu, raz som to riesil este u T 613 LPG-ckom ( viac menej zo srandy a s bavenim sa s nou...) a aj 1 A6 4.2 quattro bola na LPG. Skusil som aj iny usporny voz - Cednik 1.6 CRDi. Ale zostal som nakoniec verny mne najtypickejsej motorizacii V8 atmo - aktualne 4.8 😉 benzin, bez LPG. Mozno casom, aj ked casom skor dufam v presedlanie na 4.0 TFSi, ale zatial mi neurobili mnou pozadovanu kombinaciu typ auta / kasna ;-\
Co sa servisov tyka - kazde auto ma obcas nejaku tu svoju muchu. Mna na Audi nahnevala na tej A6 4,2 jej automaticka prevodovka - musela sa menit, a na inych len drobnosti ktore mozem povazovat za bezny servis sposobeny opotrebovanim.
Potesil ma Cednik - na nom sa nevedelo pokazit za toho pol roka a 61 tis. km ( ano - chudacik, uzil si so mnou >😒] ) NIČ.
Takze ano, dokazem priznat kvalitu a spolahlivost aj inemu, nielen premii - tvrdit opak by bolo klamanie si do zrkadla.
Tebou popisana porucha na tvojej A6 C6 mi je ale zahada. Tato generacia tejto Audi asi prepise historiu co do spolahlivosti. V mojom okoli ich beha velke mnozstvo v najrozlicnejsich konfiguraciach, aj ked hadam vsetky s 3.0 TDi quattrom. Ten motor zatial nepozna u nikoho koho poznam slovo problem. Vzduch. podvozok to iste. Senzory polohy, rozvodna "kocka", kompresor, mechy - vsetko o generaciu lepsie a spolahlivejsie ako na 1. allroade ( A6 C5 ). Proste nechapem :-!
Ako teda nas "problem" uzavriet ?
Ak si sa uspokojil s Toyotou - tvoja vec. Ja si este stale potrpim na interier ( aj ked aktualne nie Audinacky a ano - musim obcas prizmurit oko...) ale auto pokial ma byt pre mna moj dopravny prostriedok, tak sa v nom musim citit dobre. No a to sa mi vo vela autach nedari...
Ale kazdy ma ine priority. 😉
Tvoje negativne skusenosti s tvojimi Audinami ma mrzia, ja som ich nemal bud take zle, alebo som bol k nim benevolentnejsi ( vymena prednych ramien po 80 tkm proste byt musela - bral som to ako - ked treba, tak treba...).
No a tym Phaetonom si si teda fakt "polepsil" :😉
Ale neidem ti tu rozoberat cely tvoj motoristicky zivot, to by som si nedovolil. 😉
Prajem teda stastnejsiu ruku pri vybere noveho stroja 😉 :yes😒br />
PS: A nezanevri na "mojich" - stale sa zlepsuju 😉
Jakože u Priusu neplatí rovnice "čím víc šlapeš na plyn, tím víc auto zrychluje"?
Mít koule na ježdění Priusem je jako mít koule na obědy v tržnici - když ti jde jen o naplnění žaludku, tak v tržnici ušetříš. Když ti jde jen o přesun z A do B, tak s Priusem ušetříš. No a to je všechno.
Mít koule na ježdění Priusem je jako mít koule na obědy v tržnici - když ti jde jen o naplnění žaludku, tak v tržnici ušetříš. Když ti jde jen o přesun z A do B, tak s Priusem ušetříš. No a to je všechno.
Je snad dnes potřeba něco více? Pro sportovní požitky sednu na bajk nebo půjdu s autem na okruh. V provozu závodí jen blb.
Proč do toho hned taháš závodění? Co takhle odhlučnění, nebo provedení kabiny? Auto nemusí být sportovní.
Tahle diskuse už proběhla mockrát. Není potřeba nic více než Sandero v základu. Pokud ale jsem ochoten vydat víc peněz, tak můžu více dostat - více prostoru, více pohodlí (ať už ve smyslu podvozkového komfortu nebo výbavy), více dynamiky, více řidičských zážitků, více image, více bezpečí, více designu (vím, poslední dvě jsou těžko měřitelné, ale všichni asi cítíme že to funguje).
Priusem jsem dlouho nejel, ale z toho co si pamatuju tak nemůžu říct, že by Prius v čemkoli z toho nějak vynikal. Jo, prostor je solidní, výbava slušná... ale toť vše.
No a na druhé straně zůstávají provozní náklady, nebo pokud chceš tak třeba TCO nebo něco takového... ale kvůli té druhé straně by se nemělo zapomínat na tu první 😄
Priusem jsem dlouho nejel, ale z toho co si pamatuju tak nemůžu říct, že by Prius v čemkoli z toho nějak vynikal. Jo, prostor je solidní, výbava slušná... ale toť vše.
No a na druhé straně zůstávají provozní náklady, nebo pokud chceš tak třeba TCO nebo něco takového... ale kvůli té druhé straně by se nemělo zapomínat na tu první 😄
Jaký řetěz by se měl v převodovce přesouvat, to by mě tedy zajímalo.
Naštěstí hybridy Toyoty nezastupuje jen Prius. Pokud chceš HSD, můžeš vzít třeba GS. Z mého pohledu mnohem vhodnější náhrada za A6.
Naštěstí hybridy Toyoty nezastupuje jen Prius. Pokud chceš HSD, můžeš vzít třeba GS. Z mého pohledu mnohem vhodnější náhrada za A6.
Svata pravda, mal som tu cest sa previest v is300h a ok, vzadu je malo miesta, ale inak je to genialne auto, aj ten automat by som mu odpustil ako zastanca manualu...
Tichucke, interier premiovy, napriek F Sport dost pohodlne, neobkukane, nema ho kazdy pubertiak, da sa maximalne vyuzivat jazdu na elektriku v rezime eco ale aj zrychlenie v rezime sport, spotreba 5.6 litra, zrychlenie 8.3, bral by som ho vsetkymi desiatimi, je to fakt jeden vydareny hybrid.
A to GS so silnejsim hybridom musi byt este lepsie. Prestupit z A6 do priusa, ako keby neboli vhodnejsie hybridy...
Tichucke, interier premiovy, napriek F Sport dost pohodlne, neobkukane, nema ho kazdy pubertiak, da sa maximalne vyuzivat jazdu na elektriku v rezime eco ale aj zrychlenie v rezime sport, spotreba 5.6 litra, zrychlenie 8.3, bral by som ho vsetkymi desiatimi, je to fakt jeden vydareny hybrid.
A to GS so silnejsim hybridom musi byt este lepsie. Prestupit z A6 do priusa, ako keby neboli vhodnejsie hybridy...
Proto si ten titulek opravte.
Já s Priusem cca 2.000km a žere to míň jak můj Auris 2.0 D4-D s průměrnou spotřebou dlouhodobou podle tankování 5,83. Ale nežere to samozřejmě to, co to má v papírech :-!
Důležité je projet se s Priusem i když mají baterky 5 let a již nemají žádnou kapacitu. Pak to žere hodně a mnoho lidí ty baterky včas nevymění ( nejlépe v intervalu 3 let ).
Takže se o úspoře paliva nedá hovořit.
Já jsem těch svých cca 2.000km (podle tebe nic moc) najezdil s Priusem 3 roky starým. A nějak mi nedochází proč by Toyota dávala záruku na baterie 10 let, když by byly po třech letech na odpis..
P.S.: Jo a jen tak mimochodem jsem se ptal známého v Toyota servisu jak je to s reklamacema na baterky - nijak, prostě to drží. Ale ser.u se tam jiný věci, například brzdy dostávaj zabrat, ale v opačném smyslu, hnijou, protože málo brzdí atp...