Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota už prodala více než 8 milionů hybridů, které ušetřily miliardy litrů paliva

Jan Mička
Diskuze (84)
Japonská automobilka Toyota si dosáhla důležitého jubilea. Prodala již více než 8 milionů hybridů, přičemž v posledních letech výrazně zvyšila tempo.

Řada motoristických fanoušků si při vzpomínce na hybridní vozy nejčastěji vybaví Toyotu Prius, která se začala prodávat v roce 1997. Tehdy se jednalo o neprobádané pole a zákazníci si museli zvykat, vůz si však za roky prodeje vydobyl velmi silnou základnu příznivců a aktuálně je očekávána jeho čtvrtá generace. Představí se již 8. září.

Hybridní technologie má velký smysl u luxusní značky Lexus, která se díky ní v současnosti naplno straní vznětovým agregátům, celkem byste ale napočítali 32 modelů Toyoty, které k pohonu využívají také elektrickou energii. Nejvíce se jich pohybuje po japonských silnicích, příliš ale nezaostává ani Severní Amerika, Evropa a další trhy.

Prodeje hybridních vozidel Toyota
 EvropaJaponskoSeverní AmerikaOstatníCelosvětověSouhrnný součet
1997 300300300
1998 17.60017.60018.000
1999 15.20015.20033.200
2000 70012.5005.80019.00052.300
2001 30018.50016.00020036.90089.200
2002 80020.00020.30020041.300130.500
2003 90027.20024.90040053.300183.800
2004 8.10068.70055.9001.900134.700318.500
2005 23.40058.500150.0003.100234.900553.500
2006 36.00072.400197.6006.500312.500866.000
2007 49.00082.000287.80010.700429.4001.295.400
2008 57.800104.400255.00012.600429.7001.725.100
2009 54.700251.100205.30019.000530.1002.255.200
2010 70.200392.200195.90031.900690.2002.945.400
2011 82.800316.400185.10044.700629.0003.574.400
2012 106.900678.000344.70089.5001.219.1004.793.500
2013 152.900679.100358.20089.0001.279.2006.072.700
2014 171.800684.200323.60086.5001.266.0007.338.700
Leden-Červenec 2015 111.800389.300163.20045.300709.6008.048.400
Celkem930.1003.887.8002.789.100441.400

Od roku 1997 Toyota celosvětově prodala už více než 8 milionů hybridních modelů. Na evropský trh se tyto vozy dostaly v roce 2000 a kromě dvou zaváhání (v roce 2001 a 2009) se těší rostoucí oblibě zákazníků. Loni se zde prodalo 171.800 hybridů, a na dobrý výsledek je zaděláno i letos – od ledna do července se totiž v Evropě prodalo 111.800 hybridů.

Toyota v tiskové zprávě uvádí, že ve srovnání s běžnými automobily podobného výkonu a velikosti ušetřily hybridní modely asi 58 milionů tun CO2, které by jinak vyletěly do ovzduší. Odhadem se má jednat o ušetřených 22 miliard litrů paliva. Obě hodnoty platí k 31. červenci tohoto roku.

Prodeje jednotlivých modelů (do července 2015)
 EvropaJaponsko Severní AmerikaOstatníCelosvětově
Prius 279.4001.553.4001.595.70098.7003.527.100
Prius α / Prius v / Prius + 32.800401.600142.7005.300582.400
Aqua / Prius c 901.500150.80029.0001.081.200
Camry 49.400356.900122.100528.300
Alphard 56.4001.90058.300
Auris 231.1009.000240.100
Yaris 172.2004.000176.200
Avalon 41.10010041.200
Highlander / Kluger 3.400141.1001.800146.300
Vellfire 28.40028.400
Sai 92.80092.800
Estima 114.00033114.000
Harrier 55.90055.900
Crown Hybrid 123.700123.700
Crown Mild Hybrid6.5006.500
Crown Majesta 10.50010.500
Corolla Axio 36.30036.300
Corolla Fielder90.40090.400
Voxy57.20057.200
Noah 43.60043.600
Esquire 31.50031.500
Sienta 3.1003.100
Lexus LS 600h / LS 600hL 4.70027.1003.0005.10039.800
Lexus GS 450h / GS 300h 15.50019.6007.1007.30049.500
Lexus RX 400h / RX 450h 93.60031.400159.20033.400317.600
Lexus HS 250h 43.60022.30010066.000
Lexus CT 200h 57.00049.80078.80056.200241.900
Lexus ES 300h 50046.30050.90097.700
Lexus IS 300h 19.30018.4006.80044.500
Lexus NX 300h 14.4009.9002.0009.70036.000
Lexus RC 300h 2.4002.400
Prius PHV 9.90021.70042.00010073.600

Jan Mička
Diskuze (84)
Avatar - Emel
26. 8. 2015 09:06
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Tahle diskuse už proběhla mockrát. Není potřeba nic více než Sandero v základu. Pokud ale jsem ochoten vydat víc peněz, tak můžu více dostat - více prostoru, více pohodlí (ať už ve smyslu podvozkového komfortu nebo výbavy), více dynamiky, více řidičských zážitků, více image, více bezpečí, více designu (vím, poslední dvě jsou těžko měřitelné, ale všichni asi cítíme že to funguje).

Priusem jsem dlouho nejel, ale z toho co si pamatuju tak nemůžu říct, že by Prius v čemkoli z toho nějak vynikal. Jo, prostor je solidní, výbava slušná... ale toť vše.

No a na druhé straně zůstávají provozní náklady, nebo pokud chceš tak třeba TCO nebo něco takového... ale kvůli té druhé straně by se nemělo zapomínat na tu první :-)
26. 8. 2015 06:35
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
To se opravdu nebojím. ;-)
26. 8. 2015 01:42
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Svata pravda, mal som tu cest sa previest v is300h a ok, vzadu je malo miesta, ale inak je to genialne auto, aj ten automat by som mu odpustil ako zastanca manualu...

Tichucke, interier premiovy, napriek F Sport dost pohodlne, neobkukane, nema ho kazdy pubertiak, da sa maximalne vyuzivat jazdu na elektriku v rezime eco ale aj zrychlenie v rezime sport, spotreba 5.6 litra, zrychlenie 8.3, bral by som ho vsetkymi desiatimi, je to fakt jeden vydareny hybrid.

A to GS so silnejsim hybridom musi byt este lepsie. Prestupit z A6 do priusa, ako keby neboli vhodnejsie hybridy...
25. 8. 2015 22:01
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Proč do toho hned taháš závodění? Co takhle odhlučnění, nebo provedení kabiny? Auto nemusí být sportovní.
25. 8. 2015 21:29
Re: Přešli jsme z TDi na Priusy a vrátili se doby, kdy auto
Jaký řetěz by se měl v převodovce přesouvat, to by mě tedy zajímalo.

Naštěstí hybridy Toyoty nezastupuje jen Prius. Pokud chceš HSD, můžeš vzít třeba GS. Z mého pohledu mnohem vhodnější náhrada za A6.