Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XF Diesel S: Nový superdiesel 3.0D pro XF

Všichni očekávali spíše nový osmiválec, ale Jaguar přichází před koncem roku 2008 s oznámením o příchodu nového silnějšího šestiválce. Spaluje naftu, má sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly a lepší spotřebu než 2.7D.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2009 17:20
Re: Milý del42sa Zdendo!
Děkuji :-)
PS: Tady je "přímější" cesta (k tomu podívat se jak Citroën C6 PORÁŽí Mercedes E, Jaguar S-Type a Chrysler 300C) ;-)

[odkaz]

Pěkné čtení (všem) a pěkný den (Zdendovi) :-)
Avatar - del42sa
23. 5. 2009 15:53
Re: Děkuji za ...
[odkaz]

tady je link Kylie ;-) Zdenda
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2009 17:39
Voilá du nouveau ...
... tak V6 3.0 HDi se od srpna dává do Citroën C6 :yes:, kdo by to byl čekal? ;-)
12. 1. 2009 17:35
Re: znaménka
No taky mi to brnklo do oka. Tabulka se stejnou hodnotou a znaminkem se da napsat i pro Moskvic ;-)
Avatar - Emel
9. 1. 2009 12:51
Re: Děkuji za ...
Biturbo nebo twinturbo znamená pokud vím prostě jen dvě turba, která mohou být pak ještě různě uspořádaná - sekvenčně nebo paralelně. U sekvenčních pak ještě mohou fungovat při plném výkonu buď obě, nebo jen to větší.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 19:00
Re: Děkuji za ...
..."úpravu", já vím "že" a "kterak" jsou ta turba použita, leč v tomto směru nějaká "jednotná" metodika zatím NEní zdá se mi a já řekněme o 2 turbových motorech "obecně" většinou mluvím (a je "chválím", neb toto "pojetí" pohonné jednotky VELMi zamlouvá se mi a BUDOUCNOST v něm vidím a jejich VELKÉ rozšíření očekávám - v různých "variacích" - mně jak verze 2.7 HDi, ony dvě stejná turba každé na jednu řadu válců; tak třeba 2.2 HDi Biturbo, ony dvě různá turba "za sebou" - se mi líbí ... a takový "tajný tip" pro všechny bych já asi 23d označila a jeho verzi v Alpina D3 za jeden z nejPODceňovanějších motorizací bych viděla - VŠEM k ozkoušení přála ..
8. 1. 2009 10:28
Re: 2.2 HDi Biturbo a "budoucnost"
tohle právě není bi-turbo ale twin stage. Bi-turbo se používá, když jde o dvě turba, která jedou současně a každé přeplňuje polovinu motoru. Tohle je twin stage, pak ještě záleží na sériovém a paralelním zapojení twin stage.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2009 22:31
Re: 2.2 HDi Biturbo a "budoucnost"
Já to samozřejmě TAKÉ NEvím, ale naftové motory HDi jsou technicky celkem "v pohodě" (a i "malé" 1.6/80 kW/ a 2.0/103 kW/ HDi mají snad ještě letos výkonově "poskočit") a 125 kW z objemu 2200 cm3 při použití dvou turbodmychadel .. tam rezervička BUDE ;-)
Já bych si čistě teoreticky nejvíc "přála" něco jako C5 (no C6 by bylo ještě "lepší") ve verzi "cupka". Ten hydraulický podvozek mi moooc vyhovuje a ty dvě dveře vzadu jsou pro mne trochu/skoro zbytečné. Ale s novu C5 si "vystačím" :-)
PS: Já vím, a také PROTO má TAK "sametový" chod, a i když v "reálném" provozu je výkon "dostatečný", lidé dají na "číslíčka" a tak (asi) "když už tak už" - ale třeba do "předokolek" dorazí jen ta slabší verze onoho třílitrového biturba.
Já bych se toho přenosu na vozovku zas tak neobávala, s tím 2.7 HDi to C6 zvládá LÉPE než zadokolky, určitě to (nějak) půjde i s třílitrem. :-)
Avatar - Emel
5. 1. 2009 22:02
Re: Zrychlení
Nevím, jestli je to u té 2.2 jen taktika a stejně tak mám své pochybnosti o 200kw na přední nápravě no, uvidíme co uvidíme :-).

Laguna je moc povedená, design se mi líbí čím dál tím víc, cena je lidová a 2.0dci také moc dobrý. Jen ten zadek... mám raděj vyváženější proporce, třeba ve stylu C5. Pokud bych dnes kupoval auto, byla by to asi Laguna nebo C5 v kombíku a naftě... tedy kdyby volba padla na nové auto ve střední. Pokud pro vás stačí dvoje dveře, pak ovšem Laguna kupé je teprve zajímavá...

PS: 2.7 je také biturbo, ovšem jinak uspořádané.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2009 15:36
Re: Zrychlení
Čekala bych, že po uvedení nového dieslu se (snad) dočká automatu i ten 2.2 HDi (prostě momentálně "taktika/marketing" vítězí nad "technikou"). C5 i 6ka používají docela DOST povedený automat Aisin, tam ani s tím výkonem 202 kW nebude problém a konstrukce přední části a rozložení hmotnosti si poradí i s vyšším výkonem - byť asi "jinak" poladěným/vnímaným než třeba v XF.
Ještě PŘED testíkem na auto.cz jsem stejný v AutoZeitung (včetně všech měření) četla a dopadl ... právě obráceně (C5 2.2 HDi celkem jednoznačně - včetně VŠECH měření, od zrychlení přes elasticitu po brzdy - zvítězila). Tak já tak nějak spíše na ty deutsche výsledky/měření dám :yes:
Myslím, že 2.7 bude "odejit", nabídka/výroba dvou takových (byť povedených) motorů by NEefektivní se mi zdála. Ale je možné že ve vozech střední třídy bude třeba nabízena "jen" ta výkonově slabší varianta, to je dost dobře možné ..
Kombíky v té vyšší třídě jsou dnes spíše vzácností (tuto roli trochu "převzaly" různé mpv), já "naštěstí" i ty dvoje dveře vzadu trochu "navíc" s sebou vozím :-) (ale "zaplatitelná" cupka ve střední třídě je také trochu problém, NEjsem fanynka laguny, ale NEpůsobí/NEvypadá ... a ani testy NEdopadají špatně). Já sice už vyzkoušela všechno možné, ale teď jsem se nějak "zasekla" u hydrauliky a nemám to sice z "křišťálové koule", ale myslím že ... TADY zůstanu ... tedy něco jako koncept C-metisse by se mi líbilo ještě více, ale i "obyč." C5 mi jízdně (velmi) "vyhovuje" a již 2.7 HDi je "famózní", natož jeho další evoluce ... mno, už se těším :-)
PS: Ano těmi 2ma motory jsem myslela, že nabízet OBA mi příjde "nereálné", já bych moderní technologii v Biturbo výkon do "odpovídajících" hodnot "popustila" a 2.7čku novým 3.0 "nahradila" (a "tipuji", že by se to tak i mohlo stát)
Avatar - Emel
5. 1. 2009 14:20
Re: Zrychlení
Trakce je takové ošemetné slovíčko... jedna věc je zrychlení, ale druhá věc je třeba chování v zatáčkách, kde podle mě musí takový výkon už docela tahat za volant. C6 je laděná do komfortna, tak to asi tolik nevadí... no, člověk by to musel zkusit naživo.

PSA 2,2 docela znevýhodňuje tím, že ho nabízí pouze s manuální převodovkou... a tu zase neumí moc dobře udělat. Nevím, jestli to má nějaké technické opodstatnění, nebo je to hra na sportovní image... případně tím "chrání" prodeje 2,7. Možná i díky tomu se 2,2 prodejně moc nedaří.

Mimochodem, na auto.cz proběhl test, kde si C5 s 2,2 právě moc dobře nevedla, třeba spotřeba byla podstatně vyšší než u Mondea (se stejným motorem)... ale vidím to spíš na testovaný kus než obecnou vlastnost.

Jaké dva motory máte na mysli, 2,7 a nový 3,0? Je otázka, zda bude 2,7 nahrazen i ve střední třídě, nebo jestli bude vyhrazen pouze pro vyšší střední. Takže od toho se to asi bude odvíjet. Osobně potřebuju kombík nebo aspoň hatchback, takže mě vyšší střední moc nebere (po ukončení výroby Safrane a XM).
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2009 11:47
Re: Zrychlení
Já bych se o tu "trakci" Citroën C6 až tak neobávala (zkuste na "konstrukci/rozložení" mrknout "z profilu"). Ale HLAVNĚ, vzpomínám na testík v ...AutoZeitung (?), prostě v něčem německém, kde ze čtveřičky: Citroën C6 2.7 HDi, Jaguar S-type 2.7 HDi, Chrysler 300 C 3.0 CRD a Mercedes E 320 CDi (nebo 280? - také už nevím) měl nejLEPŠí TRAKCi právě Citroën - docela mne to překvapilo - předokolka/zadokolky ... a zrovna v "tomto" je lepší, ale je to tak.
PS: S tou inovovanou 2.7 HDi nevím ... Je to sice mocmoc "příjemný/pohodový/povedený" motůrek, ale "vyrábět/nabízet" v tak celkem "malém" (trochu "okrajovém") segmentu 2 (byť povedené) motory, to se mi spíše "nezdá". "Rozumnější/reálnější" mi příjde, že 2.7 bude "nahrazen" ... Ostatně u PSA mají k dispozici "dvouturbový" 2.2 HDi, momentálně spíše s "poddimenzovaným" výkonem (asi/zřejmě, aby V6 2.7 HDi výkonově příliš "nekonkuroval" - domnívám se já); očekávala bych, že aplikací nového třílitru se současně výkon 2.2 HDi Biturbo "zvedne", možná až někam do hodnot současného 2.7 - tak bych to tedy alespoň "pojala" já, kdybych "šéfkou" PSA byla .. :-)
Avatar - Emel
5. 1. 2009 11:08
Zrychlení
Moc zajímavé parametry, to zrychlení působí až neskutečně. A pokud má být úspornější než 2,7... uff, s 2,7 jezdím bez problému za 7, a takovéhle letadlo že by jezdilo za 6? Najednou se ta 2,7 jeví jako zastaralý motor, to bych nečekal :-).

Jak píše někde nahoře Kylie, nechal bych si líbit tento motor v C6, i když o přenosu na silnici mám už trošku pochybnosti. Pro C5 a 407 by byla asi lepší inovovaná 2,7, už ta je na střední třídu dost velká a těžká.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 20:16
Re: Oznámen 3,0 V6 HDi do Citroën C6
Ad PS - povídejte přehánějte! To ke mně zatím nějak NEdorazilo, tedy KONKRÉTNí data!
Ano na subřenku nedám dopustit - dokonce jsem k ní dostala rukavičky [odkaz] - 2 str. hned první obrázek - jinak některé ty fotečky NEberte vážně jsou to "odpovědi" na/do diskuze ..
S tím ford - to bude to co jste zde hned zpočátku zmiňoval, CO a JAK se PSA a Ford domluvili - to se my asi nedozvíme .. ale já se opravdu (důvodně) domnívám, že "většina" know-how je doma v citroën peugeot.
Já až tak NE-fanynka dieslu (vlastně jsem měla 1 jediný - 2.2 HDi v C5), ale boxer motory subaru jsou mi "velesympatické" a slyšela jsem o něm jen to nejlepší. Nevím máte-li se subřenkami nějakou zkušenost, já je chválím je, ale docela (tedy mi) trvá, než si na ně člověk "zvykne", než se je "naučí". Ono to samozřejmě od začátku jezdí "ohne Problem", ale než se tu/ty zatáčku/ky člověk "naučí", než "pronikne" do té "jiné" fyziky - nebo co to je - chvilku to trvá (u mě ta chvilka trvala asi tak rok a 30 t. km ;-))
PS: Povězte co vy slyšel o 1.6 HDi ... a zatím "na přečtenou"
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2009 19:32
Re: Oznámen 3,0 V6 HDi do Citroën C6
Tak jo, můj kamarád Peter opustil Maďarsko s rodiči v 5 letech a navrátili se nedlouho po pádu železné opony, teď v mém oboru jako můj maďarský kolega využívá svoji znalost AJ (ovšem písemně HORRIBLE, někdy se hrozně chechtám), samozřejmě mluveným slovem mě strčí do kapsy...
Jo jo 3,0 HDI bych také bral (je zajímavé, jak Ford nevyužívá tuto možnost, ale Ford nakonec u Mondea nevyužívá 4x4...)
Momentálně jsem ale zamilován do Subaru Boxer Dieselu - zatím pouze ve 2 litru ale ABSOLUTNĚ FANTASTICKÝ a se stálým 4x4 FAKT JEZDÍ ZA 6apůl litru...
P.S.: do půl roku se dostaví upgrade 1,6 HDI (vstřikování Conti) a upgrade 2,0 HDI (vstřikování Delphi) se zajímavými výkonovými parametry...
Zatím zdravím !!!
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 16:40
Re: Spolehlivost Jaguar
NEjen spolehlivé, podle dekra patří dokonce na naprostou špičku a v některých ročnících je XJ dokonce NEJspolehlivějším vozem své kategorie vůbec! :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 16:38
Re: Oznámen 3,0 V6 HDi do Citroën C6
Tak ještě během letošního roku tenhle nový motůrek dorazí i do citroën, což ale opravdu NEní překvapení (už jsem o tom slyšela a "čokala" to) - snad je jen otazníček ve které verzi, resp. zda-li v obou.
PS: Docela se těším, snad jen maličko "vyhrát/penízkyzískat" a opravdu bych tohle autíčko na své cesty "uvítala" (moc mi vyhovuje kterak "jezdí samo" ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 14:33
Re: Milý WinDiesel(e)!
Já sice kousek "západněji" narozena, ale odmala i česky na mne mluveno bylo a po pádu železné opony já sem "podívat" se jela .. a (víceméně) již zůstala ..
Jo ano, ten "co ho znáte", to by mohl můj bratr Oliver být... ;-)
Ohledně benzínů se shodneme, tak jako to před lety u PSA někdo správně "riskl" a do common rail se rozhodl investovat (a vrátilo se to násobně), tak benzíny trošičku (nu, nejen jednu) "zaostaly", ale spoluprací s bmw se situace docela lepší (1.4 a 1.6 v několika "variacích"). Ostatně litřík v malé C1 také není "k zahození" :yes:
Chtělo by to ještě nějaký "pořádný/povedený" 2.0, ale "trendy" nyní směřují trochu jiným směrem (bohužel).
Jinak "můj" 3.0 je trošičku "důchodového" věku, ale co se "chodu" a "zvuku" motoru, nedám na něj dopustit! A v běžném provozu je stále "postačující" a to včetně německých dálnic (220 km/h je u něj takové "rozumné" maximum, ale tímhle tempem "zvládne" na tempomat i těch 220 km za hodinu - i více, tedy jako 440 za dvě - tedy kdyby se tam neustále někdo "nepletl" - "zlaté" doby ještě tak před 15ti lety .. ;-\ kdeže ty časy poloprázdných dálnic jsou ..
Pěkný 2. leden (a nejen ten) ..
Avatar - WinDiesel
2. 1. 2009 12:54
Re: Oznámen druhý nižší výkon Lionu 3,0 D
Safra tak teď už tomu vůbec nerozumím. Rakušané a Němci obvykle takto perfektně česky nemluví/nepíší !!! Znám jednoho - Jak se máš, Peter, ahoj! - takhle mě vždycky zdraví, když se potkáme, 4 roky pracoval v Česku a je mu vcelku rozumět, ale srovnat se to nedá. :-)
S tím 2,2 biturbo souhlasím, 2,7 je již v tuto chvíli víceméně nadbytečné.
PSA nutně potřebuje výkonné benzíny - jakkoli jsem fanda dieselů, uznávám to - pouze s diesely, jakkoli dobrými, se nevystačí. Turbobenzín 3,0 a turbodiesel 3,0 - to je možná to, k čemu se spěje...
Jasně že 609 nebude nikdy to co XF nebo německé limuzíny, ale bude to zajímavá a příjemná alternativa a může to navrátit důvěru Francouzů ve francouzské značky - a to je to, o co tu jde - tam, kde je loajalita německy mluvících zákazníků vůči německým značkám na úrovni 90%, ve Francii je to pouze 75%. Pokud se na to podíváme z tohoto úhlu, vidím Ford v Evropě jako nesmírně úspěšný, protože postrádá jakýkoli "mother" market. UK je pro Ford jistě základnou, Vauxhall je zde ale silnější, takže ani UK Ford nezachraňuje - jestli UK někoho zachraňuje, tak Vauxhall-Opel...
Pozn. foto bude, nějaké vyhrabu, ale potom ho zase stáhnu.
Není to tak dávno, co auto.cz muselo nařídit povinné registrace kvůli návalu trotlů a prasáckých anonymů přispívajících do diskuzí pouze konfrontací a urážkami.
Hezký 2. leden 2009 přeje, Petr
Avatar - skejpa
2. 1. 2009 01:55
Re: znaménka
nj tak to se omlouvam. nikdy by me nenapadlo, ze bude mezi 96 a 100kmh rozdil 0,2 sekundy. v tom pripade je to vporadku... :*)
Avatar - Hammunasakra
1. 1. 2009 21:51
Re: Oznámen druhý nižší výkon Lionu 3,0 D
:-) safra ono to je ještě trošičku "složitější" ;-)
Já NEjsem češka (jen tam pracuji/žiji), ale trochu původem jsem - rakušanka a jinak jsem němka (a vám jít má materstina sehr gut! - já vím, je to dost..., ale je to pravda :-)
V časovém pásmu "Dubaj" jsem (asi, myslím), ale ještě "maličko" jižněji ..
Já z Deutschland "zvyklá" na (víceméně) pravdivé údaje a fotky v takovýchto diskuzích, ale na to samé co vy, mne už někdo upozornil v obdobné diskuzi na TipCar a po troše zkušeností musím přiznat že pravdu máte, v česku docela až "převládají" nesmysly výmysly i invektivy .. tím raději já narazila na "normálního", tedy vlastně místně spíše NEnorm. ;-)
Já NEmyslím, že dojde na "upgrade" toho 2.7, nezapomínejte, že "doma" v citroën "čeká" stejnou technologií (malé velké turbo) vybavená 2.2 HDi s docela PODdimenzovaným výkonem (vzhledem k technologii), takže kdybych já "šéfovala", tak bych asi na nějaký facelift počkala a 4váleček výkonově "popustila" do odpovídajících hodnot a nový 3.0 do nabídky zařadila (u C5 i 6), tu "silnější" verzi bych si popř. pro C-metisse (citroën.com - concept cars) nebo něco takového nechala (pohon předních koleček tímto a připojitelné elektromotory v zadních kolech aktivující se při zadupnutí pedálu nebo při ESP - na "to" mám "zálusk" - TO se mi "líbí")
PS: Motto máte pěkné, také bych si měla nějaké "vymyšeňkovat"!
PPS: Co foto? Zn: já zvedavá blondýna!
neregistrovaný "IvanPoulik"
1. 1. 2009 19:29
Re: znaménka
Především je třeba objasnit výraz "skoro to same". Číslo 96 (km/h) je výsledkem přepočtu z 60 (mph), ale přesně to je 96,56 (km/h). Rozdíl 100 proti 96,56 je 3,6%.
Kdyby velikost zrychlení vozu byla konstantní (tzn. za každou jednotku času by auto zrychlilo vždy o stejnou hodnotu km/h), tak by se i o 3,6% prodloužila doba zrychlení. Pokud je pravda, že doba zrychlení z 0 na 96,56km/h je 5,9s, tak by doba zrychlení z 0 na 100km/h byla o 3,6% větší, tedy 6,1s. A určitě platí, že 6,1>6. Předpoklad konstantního zrychlení u aut obecně neplatí, ze vzrůstající se rychlostí se zrychlování zpomaluje, takže ten čas bude spíš větší než 6,1s, bude třeba 6,2 nebo 6,3s. Takže v článku je vše v pořádku.
Avatar - WinDiesel
1. 1. 2009 19:25
Re: Oznámen druhý nižší výkon Lionu 3,0 D
Safra, po babičce, Kylie a v Čechách ??? Zaplaťpánbu vím že jsme geneticky z 51% neslované, takže i Keltové, ale že by se u nás Keltové dožili až do dneška ?
Takže jste v Dubaji ? Co Arabášové ??? :-)
Myslím že ten snížený výkon je určen pro PSA a možná i pro Ford, ve hře bude i Volvo a bez pochyby Land Rover. Range dostane tu vyšší verzi a podrží si 3,6, myslím.
007 už v nemecka auto - dopra auto - nejezdí a zase to mastí v Astonu (bond girls to mastí ve Fordech, alespoň v tom posledním díle v Káčku).
DBS je krásný a přitom takový o chloupek konzervativější...
Mimochodem, to co si Siemensové připravili pro 3,0 D je v oblasti vstřikování paliva, které spolu s turbem rozhoduje o všem, PARÁDA. Turbo je ovšem VYMAZLENÉ !!!
Poznámka k věci: Nikdo se na auto.cz moc nezviditelňuje, je to trochu risk, spousta trotlů, kteří si tady honí triko (včetně mne), nediskutují a uražejí se, vysloveně touží po tom, dozvědět se více o totožnosti ostatních. Největší trotlové jsou nejvíce anonymní. Zvážil bych při registraci.
Avatar - Hammunasakra
1. 1. 2009 16:59
Re: Oznámen druhý nižší výkon Lionu 3,0 D
Vy opravdu "sledujete" a máte "přehled"! Já to tedy již také četla (jinde - přiznám že už ani nevím kde) a je možné, že do PSA "dorazí" jen ta slabší verze (což mi se mi do nové C5 (6 bych raději, ale ..) docela "líbilo/vyhovovalo/postačovalo".
Zrovna momentálně opravdu píši z místa kde jdou (proti česku) hodinky napřed a je tu vody více než pevniny a je tu lééééto (ne ta "chnusná" zima (!), ovšem Australia to není :-) (jsem teď tak "vpůli" cesty a trochu "stranou", ale "fuj-fuj" za chvíli se vracím, brrr - původ jména jste ale trefil, mám ho po babičce
PS: "Ručně šité boty" se vám líbí? A jaký model konkrétně? A na mne už je nový Bond asi moc "nový", jezdí ještě vůbec v Aston?
Avatar - WinDiesel
1. 1. 2009 14:30
Re: Oznámen druhý nižší výkon Lionu 3,0 D
Tak už je to tady, Kylie, safra, Vy píšete z Austrálie ???
www.greencarcongress.com zase zabodoval - mrkněte na to - již je známý druhý nižší výkon Lionu 3,0 D:
Jaguar is introducing a new 3.0-liter diesel engine—the AJ-V6D Gen III—in two power levels in its XF Diesel S sedan for the European market. The new V6 engine, derived from the 2.7-liter diesel, improves fuel economy by 12% and produces 10% less CO2 (179 g/km) than the 2.7L, while increasing power by 33%. The new 3.0L engines are Euro-5 compliant.

The 275PS (271 hp, 202 kW) version delivers 600 Nm of torque, accelerates the sedan from 0-60 mph in 5.9 seconds, and has combined fuel economy of 35 mpg US (42 mpg UK, 6.7 L/100km)—a 12% improvement in fuel economy over the 2.7-liter V6 diesel. The engine is also available in a 240PS (237 hp, 177 kW) variant, with 16% more power and 15% more torque than the 2.7-liter diesel.
Přeji pěkný den !
Avatar - Hammunasakra
1. 1. 2009 01:31
Re: Milý win jako zvítězit ..
Děkuji za PF a dtto ;-)
Přiznávám že "původní keltský orignál NEznám" a já se tak jmenuji a tam co já doma to není "běžné", ale také ne zas tak výjimečné jméno.
Tak zatím "dobrou noc" a pak "pěkný den" a "na přečtenou ...
Avatar - WinDiesel
1. 1. 2009 01:03
Re: Milý WinDiesel(e)!
sympatičtější je původní keltský originál Kayleigh = poangličtělá verze Kylie...
Vaše znalosti jsou ... :yes:
Trochu vylepším svůj profil... :-)
WinDiesel je právě parafráze na Vin Diesel, je to bláznivé spojení Vin Diesela, Windows, win jako zvítězit a diesel jako diesel...
P F 2 0 0 9 !!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2008 18:23
Re: Milý WinDiesel(e)!
Já jen "Kylie" (opravdu) :-)
Když tak na váš "nick" se dívám, které zimní aditivum preferujete (to já jen že - nerada bych aby to vyznělo "bubě" - málokdy narazím na chlapečka, který větší přehled než já má), když se nám taková zima blíží (odkaz na Vin Diesla to asi nebude, to asi opravdu spíš ta "zimní nafta", nebo ..)?
TAKÉ si dovolím malinko nesouhlasit (s vaším nesouhlasem :-) ). Motůrek 1.4 HDi znám a považuji ho za docela povedený a těch "uměle" snížených 40 kW v "kolínských trojčatech" je škoda, ale převodovka to prý "neutahla". Ta 16V verze se moc neprodávala, asi bylo "rozumné" na stejný výkon použít tu slabší verzi 1.6
S tím "testrem" to není až tak zlé, v něčem je to i naopak, prostě jak to s něčím novým "vyjde".
Ano ty filtry ...měla jsem jeden z prvních vůbec v minulé C5 2.2 HDi ... a když už to "vyvinuli" používají to dál (myslím že to patří k těm "lepším" variantám - vím že vw se svou "variací/verzí" měl/má docela problémy). Já s tím 2.2 HDi najezdila přes 150.000 km a ráda ho doporučuji (v bazaru je dnes občas i POD 200.000 kč - a býval to hodně dobře ceněný mmotor - Engine of the Year).
Myslím, že C6 by ten nový motor "ustála", vzpomínám si na testík v německém Auto Zeitung (?) kde "porazila", Jaguar S-type 2.7 HDi, Chrysler 3.0 CRD a MB E - také cca třílitr diesel, ale už se nepamatuji přesně, ale to HLAVNí, krom toho že je porazila "celkově", měl Citroën C6 nejlepší trakci! Maličko jsem s ním jezdila a 2.7 HDi se mi MOC líbil a mooooc mi vyhovoval a NEdostatkem výkonu v reálném provozu opravdu NEtrpí, ale ...
... o "silnější" naftovém i benzínovém motoru jsem slyšela a u benzínu to PRÝ bude stále ten starý "dobrý" V6 3.0 s příjemným zvukem a snad se dočká turba a o naftě jsem slyšela právě o "převrtání" na 3 a zvažovali snad i 3.3 litru .. takže .. no uvidíme.
Je to příjemné "osvěžení", když narazíte na někoho "normálního", kdo v diskuzi o autech mluví (a něco ví) o "autech" ;-)
PS: Já ale o sobě "pravdu" udala a foto dodala ...WinDiesel ... je VELMi přispívající ;-), ale nic dalšího jsem nenašla ..
Pěkný den
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2008 17:08
Re: Bez omylu ..
Milá Kayleigh !!! Já vím že něco málo vím a někdy žasnu nad tím, co si tady lidi vymýšlejí... >:D
Dovolím si malinko nesouhlasit... :-) :-)
1 - motory 1,4 HDI existují ve dvou verzích, 8 ventilové (se 40 kW se dodává do TPCA a s 50 kW do všech možných Fordů, Mazd, Peugeotů a Citroenů) a 16 ventilové (s 66 kW se dodávala do C3 a Suzuki). Peugeoty tyto motory nikdy neviděly.
Také se trochu obávám, že Citroen spíše slouží jako tester nových produktů, než jsou tyto nové produkty instalovány do Peugeotů... :'-(

Co se týče technických rozdílů mezi Fordem a PSA, našel bych nějaké, např. rozdílný způsob zachytávání pevných částic - PSA používá aditivum do nafty a Ford používá systém řízených dodatečných vstřiků paliva...
Co se týče 3 litrů diesel, nějak si nedovedu představit 205 kW a 600 Nm v 609. Já bych se nedivil, kdyby došlo i na upgrade stávajícího 2,7 litru a ten by dostávaly Peugeoty a Citroeny.
Jistě se to ale brzy dozvíme.
Také přeji pěkný den.
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2008 14:11
Re: Bez omylu ..
Milý WinDiesel(e)! Hned se pozná, že do problematiky "nevidíte" (oceńuji ,-) , myslím že pravdu máme tak trochu oba, resp. že situace v naftových motorech je u PSA/Ford opravdu podobná té Fiat/Opel ... tedy (dle MNE, a "důkazy" pro to věru nemám) že "DNA" motorů pochází od těch prvně jmenovaných, další .... samozřejmě už může být a asi i je práce Ford-Opel. Máte pravdu, že ona V8 asi nikdy do ničeho s logem Citroën Peugeot nedorazí (do čeho také), ten motor "pasuje" opravdu jen do toho Range Rover(u).
Ostatně "boss" PSA před pár lety "vysvětlil", že osmiválce jsou NErentabilní a že na některých prodělají/nevydělají ani "klasičtí" němečtí výrobci.
Trochu jinak to možná je u onoho třílitříku, neb šuškandy už nějakou dobu říkají, že v PSA se připravuje "lepší/větší/silnější" varianta onoho jinak příjemného 2.7 HDi. Varianta, že by se jinak vpodstatě 100% spojenci na poli naftových motorů zrovna tady "rozdělili" a každý vyvíjel "svoji" silnější verzi 6ti válce ... se mi zdá NEpravděpodobná - už proto, že zrovna tento motor (byť sebelepší) se NEbude prodávat v takových množstvích jako čtyřválečky 1.6, 2.0 ...
Prostě by to bylo docela dost NEekonomické - myslím/domnívám se já (ale může být samozřejmě nějaká interní dohoda typu že v PSA budou třeba používat jen tu výkonově "slabší" variantu atd. - o tom "jak" se výrobně/know-how/finančně dělí nám asi moc NEsdělí ;-)
Prostě můj "tip" (pár let se v oboru pohybuji a chvililinku jsem v jedné takové automobilce pracovala) je, že tenhle ("zajímavě" - snad až VELMi - vypadající třílitr) dorazí i do ... řekněme faceliftovaného Citroën C6 a do nového Peugeot 609 - či kolik to bude a já bych ho klidně dala i do klonů Mitsubishi Outlander - tedy kdybych "rozhodovala" já)
S tím PAG(em) to sice kdysi vypadalo "nadějně" - ale ... příští rok se (skoro určitě) prodá i Volvo a ...
Ještě k těm specifikům, to je přeci jen jemně jinak "poladěná/nastavená" řídící jednotka, jinak motor jako takový (komplet, se vším všudy) je naprosto identický - to "jiné poladění" je jen kvůli jiné převodovce a "filosofii o chování vozu" vůbec .. a "vyplatí" se jim s tím "hrát" u masově (aspiruje prý na nejprodávanější diesel vůbec) vyráběného mnoha značkami využívaného modelu, jak už jsem řekla, i kdyby se nový třílitr povedl na 1000% prodeje stejně nebudou "převratné" - viz docela "fenomenální" bmw 35i a 35d - ne že by se NEprodávaly, ale "HLAVNí" motorizací (bohužel ;-) asi nikdy nebudou - momentálně je hitem spíš něco jako autíčka z Kolína - nic proti nim).
S tím vstřikováním z hlavy nevím, tedy naopak vím, že malý 1.4 HDi (jehož je 1.6 jen "větším bratrem se stejným blokem motoru) právě spolehlivější Siemens používá.
Ráda jsem "narazila" ne na "mluvku" jak se občas stává, ale na někoho kdo "ví" (takže klidně napíše, že do toho nevidíme ;-) , oceňuji)
Pěkný den
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2008 13:09
Re: Bez omylu ..
Mno, tady je situace mnohem složitější.
Tak za 1. - všechny motory FORD-PSA od 1,4 až k 2,7 - byly vyvíjeny pod dohledem několika skupin odborníků - nedá se říci zcela přesně, čí je to vývoj - dá se ale říci že společný.
Za 2. - vyvinuté motory jsou specifické pro Ford a PSA, někdy dokonce jsou specifické i v rámci PSA. Např. 1,6 (DV6) má jiné parametry pro Ford a jiné pro PSA, 2,0 (DW1O) má pro Ford vstřikování Siemens a pro PSA Delphi. Atd. atd.
Za 3. - Kuratela Fordu znamená že Ford určoval specifikace a parametry, protože tyto motory jsou hlavně používány v PAGu (luxusní divize Fordu - Volvo, Jag a LR) - V8 3,6D se v PSA nepoužívá vůbec a podle mne se V8 3,0D nebude v PSA vůbec používat - je to opět produkt určený pro Jag a Land Rover.
Za 4. - není to o tom, jestli Ford umí udělat diesel nebo ne, Ford se v Evropě chová velice pragmaticky. Pokud o tom nevíte, tak je to oboustraně výhodná spolupráce, Ford dodává do PSA motory 2,2 Puma pro užitkové aplikace a od PSA dostává ty motory, které si v Dagenhamu nevyrábí sám.
Takže, jak je vidět, je to velice složitý propletenec dohod (podobný je u Opelu a Fiatu) a my do toho dostatečně nevidíme.
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2008 00:58
Re: Bez omylu ..
Nevím co myslíte tím: "pod kuratelou" ;-), ale myslím že se pletete. Tedy vyrábí se v Británii to ano, ale "know-how" je stále jen původní PSA - Citroën/Peugeot a napsala jsem Citroën, neb ta (původní) parta co diesly vyvíjí pocházela od citroën (ti "benzínoví" od peugeot - i když si z nějakého důvodu lidé myslí spíše opak).
V8 3.6 je (doslova) jen 2.7 V6 s "přilepenými" dvěma válci a dvouturbová technologie je opět JEN citroën (tedy "nej-" -dál, -nejlepší je v této "dispiclíně" bmw, ale i 2.2 HDi Biturbo je docela "prima"
Motoráři ford a naftové motory common rail to NEbýt moc dobří "kamarádi" - řekla bych já :-), snad by šlo málem i říci :no: , PROTO také "velký" ford do "ponižujícího" spojení s PSA šel, neb prostě sám NEuspěl.
Doufám že "marketingové hrátky" (nebo jak to říci) mezi Ford/PSA, které třeba "nedovolily" používat fordu 2.2 HDi Biturbo nebudou pokračovat a tenhle motor (V6 3.0 by se mi docela "líbil" v C6 po faceliftu). Ten 2.7 HDi znám právě z C6 a móóóóc se mi tam líbil a i když výkonově "kein Problem", silnější motor (původně jsem myslela spíše na osmiválec, ten by mi tam "pasoval").
Co do "techniky" a "know-how" naftových motorů tak ford (myslím) přispěl funkcí "overboost", jinak ..
Ostatně motoráři ford měli poslední roky vůbec spíše "pauzu", ostatně to že i benzínový "top produkt" ford je "doma" in Sweden u Volvo, to také není žádné tajemství (jsem docela zvědava na "uturbovanou" novou verzi Focus RS, neb tenhle motůrek znám ještě z volvo a i tam měla přední náprava - vlastně na stejném podvozku - místy problém přenést výkon na silnici; lepší tlumiče a pružiny a snad i diferenciál a "vůbec" co mají být na novém RS sice jistě pomohou, ale stejně ... výkon jak biturbo třílitr šestiválec od bmw a JEN na přední kola ... nějak tomu nevěřím)
PS: Ale naftové motory od citroën (od 1.4 až po 2.7 HDi - ten 3.6 V8 jsem neměla možnost zkoušet) se mi "líbí" a vyhovují, tedy některé "více", ale "obecně" všechny mi příjdou docela "povedené" (snad 2.0 - ten je asi nejslabší - vzhledem k "objemu") - za asi "nej" (pro "většinu") považuji 1.6 HDi - v Mazda 3 asi nejPODceňovanější auto v česku, řekla bych já ..
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2008 22:59
Re: Spolehlivost Jaguar
Omyl - rodina motorů "LION" V6 a V8, neboli 2,7 V6, 3,0 V6 a 3,6 V8 je pod kuratelou Fordu a vyrábí se v Anglii. Použití těchto motorů za Ford je v Land Roveru, Range Roveru a Jaguaru. PSA přispěli při vývoji, ale mají na starosti menší motory - 1,4, 1,6, 2,0 a 2,2 (tam zase přispěl Ford).
Avatar - Hammunasakra
30. 12. 2008 16:39
Re: Spolehlivost Jaguar
:-) to jste trochu NEtrefil stodolu, podle DEKRA patří S-type i XJ si stojí skvěle, ve starších ročnících 6-7; 8-9 a 9a více let je to dokonce ve své kategorii NEJspolehlivější vůz VŮBEC! :yes:
PS: Nějak to tu nepadlo, ale víte že ten motor 2.7 HDi je od Citroën?
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2008 12:37
Re: Spolehlivost Jaguar
2,7D V6, 3,0D V6 a 3,6D V8 používají piezovstřikování od Siemense, nejspolehlivější v současné době. Počítám že i pro ostatní díly budou podobně pečlivě vybráni dodavatelé a to co vyrábí Jag sám, bude pod pečlivou kontrolou.
neregistrovaný "Donovan"
30. 12. 2008 12:14
Re: Spolehlivost
BMW má srovnatelný třílitr (x35d) a nevím o tom, že by měl nějaké problémy se spolehlivostí. Jaguary jsou úplně normálně spolehlivý auta.
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 11:46
Re: Už jen 4x4
ty budeš bit jako žito až přilítnu do Opic!!! >:-[]
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 11:33
Re: Už jen 4x4
Jsem tak rad >:D >:D >:D
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 11:26
Re: Už jen 4x4
Uf tak to jsem rad ty moje zlaticko ;-)
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 11:24
Re: Už jen 4x4
nééééééééééééé >:D
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 11:17
Re: Už jen 4x4
Mam zarlit? >:D
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 11:16
Re: Už jen 4x4
i já po něm potají toužím... >:-[]
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 11:01
Re: Už jen 4x4
Priznavam budim se v noci kvuli nemu cely promoceny, odkopany a udajne ze snu kricim Jo Jo Seate a odstrkuji starenku se slovy nemas poradny vyfuk :-!
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 10:59
Re: Už jen 4x4
vadere, vadere, tobě ten Seat nenechá spát... :-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:52
Re: Už jen 4x4
To je novy slogan Seatu ci co?
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 10:48
Re: Už jen 4x4
hele prdi, já mám náskok díky technice... :-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:45
Re: Už jen 4x4
Dry and safety in First place ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:45
Re: Už jen 4x4
JJ Mea Culpa Mea Culpa Maxima
Avatar - Ricardo
30. 12. 2008 10:41
Re: Už jen 4x4
Tak tos byl ale pěkně popletenej, ta SPORTOVNÍ značka je přece Audi, ta prémiová značka se "skoro nejdelší" tradicí >:D
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 10:41
Re: Už jen 4x4
neni nad pocit sucha jistoty a bezpečí, když víš, že nehrozí že si naděláš bláto na ihrisko anebo cvrnkneš do textilu... >:-[]
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:35
Re: Už jen 4x4
Tak to pak jo to uleva muze prijit okamzite ;-)
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 10:22
Re: Už jen 4x4
depak, já sebou vozim v gatích preventivně pemrsku... :-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:18
Re: Už jen 4x4
A kdyz ses probudil tak jsi byl cely mokry ;-)
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 10:15
Re: Už jen 4x4
jo jo jen fajnšmekr dokáže ocenit to raketové zrychlení... v Rajchu jsem svýho času školil na autobahnu i Lamba...
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 10:11
Re: Už jen 4x4
JJ stara dobra 105S kdo s ni nepredjizdel v dlouhym tahlym nakladak nevi co je spravne zrychleni a nezna pocit zavodnika predvadejiciho nebezpecny manevr
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 09:58
Re: Už jen 4x4
podotýkám, že na driftovačku je ideálnější stodvaciášek, ale co do masírování - 105 S s chlupatym volantem a tygřími potahy, obvzlášť když ji na dlouhejch táhlejch v opicích povodí ten správnej drzek (leopardí tanga, třídenní strniště, vietnamský kopyta). Vadere, že by ty Brute??? >:D ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 09:51
Re: Už jen 4x4
Vim SeatoAudi ;-) Na nej totiz zensky letej stejne dobre jako na cool otunenou 120 s tygrimi potahy ..... . Nejlepsi babolep je ovsem Skoda 105 ;-)
Avatar - Pierro
30. 12. 2008 09:44
Re: Už jen 4x4
A že ty Vadere nevíš co je soupeřem klasického stodvaciášku?? >:-[]
neregistrovaný "Darth_Vader"
30. 12. 2008 07:54
Re: Už jen 4x4
Celou dobu jsem si myslel ze klasickym souperem Jagu je BMW ano ono to je asi Audi >:-[]
Avatar - Ji/Ri
30. 12. 2008 00:33
Už jen 4x4
...a máme tu 100-ního sportovního gentlemana. To by se pak, myslím, i Audi mohlo začít obávat. Do té doby to bude "jen" Jágo se silným motorem.
Avatar - skejpa
29. 12. 2008 23:29
Re: znaménka
ty jsi asi vubec nepochopil o co jde vid ? nejde o rozdil 96 a 100. jde o to znamenko. ma byt obracene...
96 a 100 uz je skoro to same. 5,9, maximalne 6,0. urcite ne vic nez 6...
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2008 22:54
rataTATA
Hm vypadá to dobře. Estate nebude?
neregistrovaný "IvanPoulik"
29. 12. 2008 22:41
Re: znaménka
Je trošku rozdíl zrychlení na 96km/h a na 100km/h...
Avatar - skejpa
29. 12. 2008 22:24
znaménka
co já vím, tak nas na zakladni skole ucili, ze pokud je x 6 tak je ono zrychlení větší než 6 vteřin. Tzn. že podle vaší tabulky jaguar zrychluje déle než 6 vteřin, avšak v článku mate ze zrychli za 5,9 vteriny. a ted kde je pravda...
Avatar - Podmáslí
29. 12. 2008 21:31
Spolehlivost
Je to pěkný že 3.0 nafťák má 202 kilowatt a 600 krouťák.Ale jak to bude spolehlivej motor?Jaguary nejsou moc spolehlivý auta
neregistrovaný "Donovan"
29. 12. 2008 20:18
Great job, Jag.
Jaguáru nebudu provolávat "bravisimo", ale uctím ho hezky po Anglicku. Well done. This was exactly what XF needed. :yes: Brittish legend strikes back again and again. Keep it up! :-!
29. 12. 2008 20:08
dobra volba
Jaguar prekvapil a prekvapi i konkurenci, kroutici moment uz zacina byt tak silnej ze ho za chvili nebude jak prenaset na kola, ale diky nemu to zrychleni popira vse co panuje o dieselech.
Tesim se na R.kovou verzi.
Avatar - WinDiesel
29. 12. 2008 18:17
Re: To nemá chybu
Na raketoplánu s nadsvětelnou rychlostí, Vadere >:D
29. 12. 2008 17:21
bude i pro LR
tak to je pecka , jagur se vytáhnul ... mohli by to ale dávat i do LR ... při tom jak maj těžký auta se každá kilowatta hodí ;-\
neregistrovaný "Darth_Vader"
29. 12. 2008 13:12
Re: To nemá chybu
A na cem jedes ty?