Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF Diesel S: Nový superdiesel 3.0D pro XF

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Všichni očekávali spíše nový osmiválec, ale Jaguar přichází před koncem roku 2008 s oznámením o příchodu nového silnějšího šestiválce. Spaluje naftu, má sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly a lepší spotřebu než 2.7D.

Dosavadní jediný turbodiesel v Jaguaru XF nebyl a není vůbec špatný, ale německé konkurenci šestiválcových superdieselů mohlo 152 kW jen stěží konkurovat. S novým třílitrovým motorem to ale začíná být opět velmi zajímavý souboj.

Podrobná technická data zatím nejsou bohužel k dispozici, ale víme alespoň to nejdůležitější o konstrukci nového motoru. Vidlicový šestiválec bude zastávat roli druhého turbodieselu v nabídce, vedle stávajícího 2.7D. Na rozdíl od něj má přeplňování dvojící turbodmychadel různé velikosti a konstrukce. Větší turbodmychadlo s nastavitelnou geometrií rozvaděcích lopatek je logicky v činnosti v nízkých a středních otáčkách. Přibližně ve 2800 min-1 přebírá roli plnění válců menší turbodmychadlo s pevnou geometrií lopatek. Kdykoli není menší turbodmychadlo v činnosti, je zcela vyřazeno ze sacího a výfukového okruhu, aby nezhoršovalo účinnost plnění válců.

Doporučujeme
TEST Jaguar XF 2.7d - Darwinovi navzdory
PŘEDSTAVUJEME Jaguar XF – Němci třeste se!

Systém vstřikování common-rail patří k nejmodernějším na trhu. Pracuje s tlakem 200 MPa, má sedmiotvorové vstřikovače a čerpadlo, které zásobuje rail palivem podle aktuálního odběru, bez obtoků a tedy bez nutnosti plýtvání náročně vyrobeným extrémně vysokým pracovním tlakem. Motor plní emisní normu Euro 5 bez nutnosti zapojení nekonvěnčních systémů čištění výfukových plynů. Vystačí se zlepšenou funkcí recirkulace výfukových plynů, oxidačními katalyzátory a filtry pevných částic.

Motor 3.0D bude dodáván se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF 6HP28.

Z technických dat je zatím znám pouze nejvyšší výkon 202 kW, točivý moment 600 Nm dodávaný od 1500 ot./min, nejvyšší rychlost asi 249 km/h a akcelerace z 0 na 96 km/h za 5,9 s. Výrazně nižší než u motoru 2.7D má být u nového turbodieselu kombinovaná spotřeba paliva.

Novinkou modelové řady pro rok 2009 bude nový vrcholný stupeň výbavy XF Portfolio.

Jaguar XF - přehled modelové řady
Motor2.7D3.0D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720-296741964196
válce/ventily6/46/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000202/-175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]435/1900600/1500293/4100411/4100560/3500
Max. rychlost [km/h]229249237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55,4
Pohotovostní hmotnost [kg]1771-167917491842
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,56,710,511,112,6

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2009 17:20
Re: Milý del42sa Zdendo!
Děkuji :-)
PS: Tady je "přímější" cesta (k tomu podívat se jak Citroën C6 PORÁŽí Mercedes E, Jaguar S-Type a Chrysler 300C) ;-)

[odkaz]

Pěkné čtení (všem) a pěkný den (Zdendovi) :-)
Avatar - del42sa
23. 5. 2009 15:53
Re: Děkuji za ...
[odkaz]

tady je link Kylie ;-) Zdenda
Avatar - Hammunasakra
13. 1. 2009 17:39
Voilá du nouveau ...
... tak V6 3.0 HDi se od srpna dává do Citroën C6 :yes:, kdo by to byl čekal? ;-)
12. 1. 2009 17:35
Re: znaménka
No taky mi to brnklo do oka. Tabulka se stejnou hodnotou a znaminkem se da napsat i pro Moskvic ;-)
Avatar - Emel
9. 1. 2009 12:51
Re: Děkuji za ...
Biturbo nebo twinturbo znamená pokud vím prostě jen dvě turba, která mohou být pak ještě různě uspořádaná - sekvenčně nebo paralelně. U sekvenčních pak ještě mohou fungovat při plném výkonu buď obě, nebo jen to větší.