Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Optima se oficiálně odhaluje v evropské specifikaci, přijde i jako kombi

Sedan střední třídy Kia Optima se oficiálně představuje v evropské verzi. Zatím dostane dva motory, naftový a benzinový, přičemž později přijde kupříkladu i varianta kombi či hybrid.
Zpět na článek
26. 8. 2015 08:14
26. 8. 2015 08:22
26. 8. 2015 10:56
26. 8. 2015 08:48
26. 8. 2015 08:55
26. 8. 2015 09:02
26. 8. 2015 09:06
26. 8. 2015 09:10
26. 8. 2015 09:17
26. 8. 2015 10:55
26. 8. 2015 13:59
26. 8. 2015 14:02
26. 8. 2015 14:07
26. 8. 2015 14:04
26. 8. 2015 14:23
26. 8. 2015 13:55
26. 8. 2015 10:54
26. 8. 2015 11:01
26. 8. 2015 11:10
26. 8. 2015 11:57
26. 8. 2015 13:22
26. 8. 2015 13:43
26. 8. 2015 14:22
26. 8. 2015 11:08
26. 8. 2015 11:58
26. 8. 2015 11:08
26. 8. 2015 11:19
26. 8. 2015 11:29
26. 8. 2015 11:54
26. 8. 2015 12:02
26. 8. 2015 12:09
26. 8. 2015 12:12
26. 8. 2015 12:15
26. 8. 2015 12:31
26. 8. 2015 12:36
26. 8. 2015 13:26
26. 8. 2015 14:48
26. 8. 2015 14:55
26. 8. 2015 15:07
26. 8. 2015 15:29
26. 8. 2015 20:14
26. 8. 2015 12:34
26. 8. 2015 12:41
26. 8. 2015 12:42
26. 8. 2015 12:46
26. 8. 2015 12:48
26. 8. 2015 12:52
26. 8. 2015 12:53
26. 8. 2015 13:00
26. 8. 2015 13:09
26. 8. 2015 13:21
26. 8. 2015 13:39
26. 8. 2015 13:45
26. 8. 2015 14:04
26. 8. 2015 14:05
26. 8. 2015 19:28
26. 8. 2015 19:37
26. 8. 2015 13:28
26. 8. 2015 20:33
26. 8. 2015 14:44
26. 8. 2015 12:55
26. 8. 2015 13:24
26. 8. 2015 12:00
26. 8. 2015 12:15
26. 8. 2015 12:34
26. 8. 2015 12:44
26. 8. 2015 12:49
26. 8. 2015 12:55
26. 8. 2015 13:11
26. 8. 2015 13:09
26. 8. 2015 13:11
26. 8. 2015 13:15
26. 8. 2015 13:42
Avatar - Ji/Ri
26. 8. 2015 08:14
Novinka?
Pod kapotou se revoluce nekoná... nafta 140kW... nebyl dosud v KO 1.7CRDi? Nemá tam být 141 PS?
Rozbalit vlákno
1
26. 8. 2015 08:24
Re: Novinka?
Omlouvám se, přeskočila mi čísla, má tam být 104 :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 08:22
pod kapotou
pravdepodobne GT verzia to nakoniec zachrani... tam to vidim na slusnu porciu vykonu a samozrejme v benzine :yes: ... ale mozno ani ten hybrid uz tentokrat nebude uplne marny.... uvidime .. auticko sa mi paci.... ma presne to co od takehoto auta v tejto triede chcem... istu davku originality ..nebude to ani oblubeny taxik ani ho clovek nestretne 5 krat na jednej ulici ani nebude najsilnejsie v triede a predsa sa mi paci viac... ako mnohe europske bestselery ( a hadam aj tych 120kw by mi na beznu jazdu bohate stacilo )

hlavne ten kombik mu moze neskor dost pomoct v eu, fajn ze bude.... moze to byt este zaujimave
Rozbalit vlákno
11
26. 8. 2015 10:11
Re: pod kapotou
Dovoz z USA by byl resenim, kde se prodava verze SX s turbenym 2.0L benzinem, ktery dava z 0-100 za 6,5 s a da se upravit na 400 kobil a pak dava z 0-100 za 4,5 s :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 10:12
Re: pod kapotou
tak v usa mas krasne kusky co sa tyka optimy... maju tam paradne motory .. to len u nas v eu ma optima povest takej pomalej okurky ... ale chystana GT verzia to hadam zachrani a zlepsi povest optimy v eu .. akurat ze na nu si musime este kusocek pockat...
26. 8. 2015 10:16
Re: pod kapotou
To je snad věc Kie jako takový, ne problém Evropy. Je to pětimetrový auto s obrovskými převisy, i když bude mít silnější motory, nevidím ji jako nějakej jízdní zázrak.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 10:38
Re: pod kapotou
no ta chystana GT verzia bude mat uz slusny vykon neboj ;-) ... a o nejakom jizdnom zazraku nikde nepisem.... to nebude cielom tohto auta, na zazraky mame ine vozy

to auto je o 1mm kratsie ako novy superb... takze k 5m mu predsa este kusocek chyba....nevidel by som vsetko vzdy tak pochmurne.... ;-) .. samo superb je uz tiez velke auto to ano ... ale 5m limuzina vyzera inak
26. 8. 2015 10:53
Re: pod kapotou
Jsou to jen dlouhý sedany, do 5m zbývá oběma dost málo, takže je shledávám jako pětimetrovky. Co bude pod kapotou GT vědí jen plánovači z Kie. Před x-lety slibovali silnější naftu, dodnes pouze utopie.
Jestli se jim opět nevejde dvoulitr, pak nechápu, proč s tímto vědomím už dávno nepřisli alespoň s dvouturbovou verzí 1,7.
Tímhle si sami připravují pozici na evropský prodejní propadák ve střední třídě.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 11:03
Re: pod kapotou
podla mna su na takom rozcesti, kde cedula vlavo ukazuje Talisman a vpravo Passat :-)
A ak sa bude Talisman predavat s tou spotenou 1,6-ou dobre, nebudu riesit 2.0 ani oni... :-! Coz je samozrejme blbe, ale takto to vidim ja. Platforma Optimy nema ziadne fyzicke obmedzenia co do motoroveho priestoru. Keby sa trosku naßrali, tak tam mozu picnut aj 2.2 CRDi 200 PS / 450 Nm zo Sorenta a mozu smelo vyrazit na lov zakaznikov Passatu, Supu, Mondea a spol... ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:21
Re: pod kapotou
presne tak.. bud motor zo sorenta alebo 135kw crdi zo sportagu.... preco ich tam nemame ... fakt neviem
26. 8. 2015 11:56
Re: pod kapotou
Po představení i40 proběhlo médii, že se do ní právě dvoulitrová nafta nevejde. Následně, že do tuším dvou let bude následovat bi-turbo 1,7 se zhruba 160HP. Ze všeho sešlo...
Avatar - Emel
26. 8. 2015 10:56
Re: pod kapotou
Délka je 4855 Optima vs. 4861 Superb, to je 6mm. Rozvor je 2805 vs. 2841, to je 36mm... podle mě žádná tragédie.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:22
Re: pod kapotou
navyse si zober ten nedavny test avensisu kombi ... ten ma len 2,7m razvor a dlzku vyse 4,8m ... tam to uz vidim na vacsi problem s prevismi ... passat a optima ci superb to maju teda uplne ok .. tam by som chyby moc nehladal
26. 8. 2015 11:57
Re: pod kapotou
OK, čísla hovoří jasně, přesto mi připadá, že Sup umí s převisy vizuálně hospodařit mnohem líp.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 08:48
Optima
Optima se mi vždycky líbila a i tohle je bez připomínek - má to šmrnc, není to těžkopádné, interiér bez zbytečných úletů a lánů piána nebo hliníku... jo, proč ne. Kdyby se kombík inspiroval nedávným prototypem, vůbec bych se nezlobil... a až tam dají nějaké to TGDI...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 08:55
Re: Optima
nepise sa nic o hmotnosti ( len to ze skelet je lahsi ) ... ale predpokladam ze sla o nejakych 30-50kg dole ... co sice moc nezachrani dynamiku sucasnej ponuky dvoch motorov ale ked pozeram na dynamicke parametre sucasnej optimy s tym 120kw gdi s manualom ... nie je to zase az take uplne marne... zrychlenie 9,7 a maximalka 210... su uz v beznej premavke pouzitelne cisla .... ak by tato nova optima bola lahsia ako ta sucasna ( s cim ratam ) mozno by tie udaje mohli byt este kusocek lepsie.... ale samozrejme ano... v boji so silnejsou konkurenciou to chce uz aj nejake poriadne turbo.... neskor pride GT verzia a ta uz bude celkom slusne delo... tesim sa na nu uz teraz ;-)
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 09:02
Re: Optima
Na 120kw mi 9,7s. nepřijde nic moc. Zatím snad o všech motorech H/K se tvrdí, že výkon líp vypadá na papíře než na kolech.Snad to nebude stejný případ.Jinak auto vypadá dobře, daleko zajímavěji než i40, jen ve střední třídě čekám i nějakou image, a tu u Kie zatím necítím.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 09:06
Re: Optima
tak je to klasicka atmosfera.... a auto ma svoju vahu ( sucasna optima okolo 1,5 tony ) .... ani ja netvrim ze je to pecka.... samo je to nic moc..... ale su to uz pouzitelne cisla na beznu jazdu.... a ten kto nechce turbo... tak preco nie...... ale ano chce to uz turbo... a tentokrat uz v europskej optime bude... sice si pol roka rok pockame ale bude.... a potom to uz moze byt slusna pila.... ;-)

edit: tak nakoniec to nie je az take zle... nova 2.0 s manualom to da za 9,4s ... voci predchodcovi s rovnakym vykonom je to zlepsenie o 3 desatiny.... stale nic moc ale zlepsenie potesi ( mne by to stacilo ) ... maximalka ostala na urovni 210... tam sa nic nezmenilo
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 09:10
Re: Optima
to len tu sa nepise... :-!
uz vcera som ti daval odkaz, tak este raz a tento raz klikni aj na to show/hide press release :

[odkaz]

vycuc s PR-ka:
2.0 CVVL 1.7 CRDi
MT AT MT AT
Curb weight 1,455 1,470 1,515 1,530

je to uplne dole, mas tam aj rozmery aj spotreby.......vsetko......
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 09:17
Re: Optima
vdaka :yes:

tak zda sa ze hmotnost sla dole .....benzin s manualom -41kg voci sucasnej verzii ... aspon nieco... autu to len a len pomoze :yes:
26. 8. 2015 10:55
Re: Optima
Teď jde ještě o to, aby jsi srovnával normovaný váhy. Nejsem si jistej, jestli curb weight znamená váhu dle EN.
26. 8. 2015 13:59
Re: Optima
Normálně je to pohotovostní, tedy bez posádky a zavazadel. Ale nemusí tomu tak nutně být. WCF je snad americký web, takže bych nepočítal s evropskou normou. I když objem zavazadelníku tisková zpráva uvádí dle metody VDA.
26. 8. 2015 14:02
Re: Optima
;-) Obávám se, že to bude opravdu suchá váha
26. 8. 2015 14:07
Re: Optima
Naopak, mokrá. ;-) Suchou rádi uvádí Italové (u sportovních aut). Jak jsem napsal, normálně je to pohotovostní, ale té evropské normované v UK říkají stejně (dobře, pro Brity je to kerb místo curb). Němci také používají Leergewicht pro oboje. To se pak přenáší do češtiny a motáme pohotovostní s provozní.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 14:04
Re: Optima
ja skor tipujem ze je to Britsky web, nakolko sami radi pouzivaju bhp miesto PS ;-)
No a teraz uz len si spravne tipnut, ze podla akej normy bola pisana ta PR...
26. 8. 2015 14:23
Re: Optima
BHP se používá (používalo) i v USA. A i když "B" vynechají, jde pořád o mechanickou koňskou sílu. BHP znamená, že byl výkon změřen motorovou brzdou. Ale v USA jsou nějaké souvislosti s tím, jak se vyvíjely normy pro měření výkonu motorů.

PS je jen německý ekvivalent HP. Ale protože je Německo na evropském kontinentě, jde o metrickou koňskou sílu, ne mechanickou (imperiální).
26. 8. 2015 13:55
Re: Optima
Bohužel jsem tam neviděl zmíněno, podle které normy to je. A neuvádí užitečné zatížení, podle kterého to lze poznat.
26. 8. 2015 10:54
Re: Optima
Mě to naopak přijde těžkopádný, s ohromnými převisy.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 11:01
Re: Optima
Viz odpověď pro Toppera - rozvor je o 36mm kratší než u Superbu při délce -6mm, tj. převisy v součtu +3cm. Mondeo je v obou rozměrech o kousek větší (+6mm délka, +9mm rozvor proti Superbu)... jo, rozvor mohl být o kousek delší, ale nevidím to jako zásadní problém.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:10
Re: Optima
a pozri si passat ;-) :yes: pride mi ze paja za kazdu cenu vidi vsetko moc negativne... asi je to tym ze ide o kiu... ( chapem nesedi mu ta znacka ok, sam viem ake to je )... ale proporcie optimy su naprosto v poriadku.... nikdy lepsie nevyzerala :yes:
26. 8. 2015 11:57
Re: Optima
Viz moje odpověď, čísla jsou pěkný, ale jak to v reálu vypadá je jiná věc. Sup působí mnohem štíhleji.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 13:22
Re: Optima
Beru tvůj názor na vědomí, pro mě osobně patří Optima k těm hezčím autům ve třídě.
26. 8. 2015 13:43
Re: Optima
To souhlasím, ale těch "ale" najdu víc. Nicméně diskuze nad designem je jako vždy zbytečná...sto lidí, sto chutí ;-)
Avatar - Emel
26. 8. 2015 14:22
Re: Optima
"Ale" najdu všude, i u té M6 vnímám problémové partie... například zadní světla a jejich okolí.

Diskuse o designu nevede ke shodě, ale zbytečná není... pokud ji teda zrovna nevedu s někým, pro koho je to jen část svaté války o znáček na kapotě, což není ten případ :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:08
Re: Optima
a co ma potom povedat taky passat... ten je od optimy este dlhsi a ma od nej o 15mm kratsi razvor.. ten bude mat este vacsie previsy ako optima ;-) ..a pritom mi nepride nejak tazkopadny... asi je to vec nazoru ... kazdy to vidi inak
26. 8. 2015 11:58
Re: Optima
To je naprostej nesmysl, domnívám se, že jsi zaregistroval co jsem včera psal k Cedníku. Vyjma raketových hnízd je vše OK, až tak, že snad žádný FL nepotřeboval.
26. 8. 2015 09:09
T-GDi a GT verzia
neviem prečo od začiatku neponúkajú 1,6 T-GDi, keď majú tento motor hotový. zbytočne sa ponúka "starý" dvojliter. ale zvedavý som, či sa uchytí v Európe GT verzia (2,0T?), bol by to dobrý krok k športovejšiemu imidžu Kie.
potom by mohli ponúknuť aj Sportage 4 vo verzii GT
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 09:56
Re: T-GDi a GT verzia
klasicky 2.0 gdi ako taky nema chybu a splna uz eu6 .... ale je pravda ze silnejsie turbo autu chyba to bez debaty ..... predpokladam ze v zeneve na jar alebo najneskor o rok na jesen uz pride GT verzia... je to uz iste... uz len cakat.... a bola by pecka ak by GT verzia bola aj pre ten chystany stylovy kombik.... ktovie.... este to moze byt zaujimave s optimou v eu...

sportage GT nebude ani sorento.. to skor pride vykonny soul ( vid studia soul GT )
26. 8. 2015 10:19
Re: T-GDi a GT verzia
Nemá chybu? Jel jsem ten motor v I40 a nesplňuje základní požadavek plynulý, komfortní jízdu bez nutnosti řazení v případě potřeby jakýhokoliv zrychlení. Žere kolem 9l/100 a přitom subjektivně ani objektivně nejede. Takže má jednu zásadní chybu. Do tak těžkýho auta s dlouhými převody se jednoduše nehodí.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 10:31
Re: T-GDi a GT verzia
no tu v eu to bude optima aj tak vsetko predavat len v dizli... ;-) ... to je pravda..... spolieham sa na to turbo ze autu hodne pomoze.... tak snad uz v zeneve... sa dockame ... potom to uz moze byt slusna pila ....
26. 8. 2015 10:54
Re: T-GDi a GT verzia
JJ, pár prodaných kusů s 1,7. Nevýkonným a nedůstojným.
26. 8. 2015 12:00
Re: T-GDi a GT verzia
bol som na 600 km ceste s Carensom 1,7D 136k a to ťahalo veľmi dobre. ale Optima s tým motorom nešla, tak skôr to bude nastavením motora. nová by mohla mať také reakcie ako aktuálny Carens, kde pri strmšom kopci na diaľnici pri 140km/h ešte stále živo reagoval motor na zošliapnutie plynu.
teraz bude mať Optima 141 koní, bude kombi, tak je väčší potenciál. ale čas realita ukáže, čo je pravda
26. 8. 2015 12:09
Re: T-GDi a GT verzia
1,7 jsem jel spolu s 2,0GDI v i40 a vzhledem k tomu, jak se aktuálně jezdí a jaký jsou zvyklosti mi oba motory přisly na danou třídu maximálně průměrný, možná i lehce podprůměrný.
Je otázka, jestli jsi od Carensu čekal automaticky míň, nebo má třeba i jinak poskládaný převody.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 12:09
Re: T-GDi a GT verzia
Ja som podobne blahorecil presadnutie z Optimy 1,7 CRDi do noveho C´eeda 1,6 CRDi.
Ten motor v tej Optime posobil proste ....hmm...nepatrične 8-s so vsetkymi moznymi negativami ( vibracie, hluk, ťah...- ano, v Cedniku sa mi zdala aj ta 1,6ka aj tichsia aj vsetko !...)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:12
Re: T-GDi a GT verzia
rychlenie za 10s s manualom tiez nenaznacuje ze by ta 1,7crdi v novej optime bol az taky lenoch a uplne na odstrel.... suhlas... tesim sa na test az tam zistime viac..... ale podla mna to nebude az taka tragedia ako s nam snazi kazdy nahovorit.... verim v solidne zlepsenie predaja novej optimy voci sucasnej optime... vylepsene motory a neskor prichod GT verzie a kombika by mohli optimu posunut z roly statistu v eu do celkom dostojnej hladiny.... ocakavam predaj na urovni okolo 10 000 kusov za rok v eu.... ( teda trojnasobok sucasneho ostavu ) ... ale az na konci dalsieho roka uvidime o kolko som sa sekol
26. 8. 2015 12:30
Re: T-GDi a GT verzia
Optima dynamicky končí tam, kde většina ostatních začíná...no way.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:39
Re: T-GDi a GT verzia
to je preto ze ma len jeden motor.. takze s nim zacina aj konci.... bohuzial....
26. 8. 2015 12:40
Re: T-GDi a GT verzia
O ničem jiným nepíšu. Nulová alternativní nabídky a současně jediný motory nepřesvědčivý. Pak to auto může být jakýkoliv a neprosadí se.
26. 8. 2015 12:01
Re: T-GDi a GT verzia
odkiaľ vieš, že Sportage GT nebude?
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:22
Re: T-GDi a GT verzia
ved mozno raz bude ( vsetko je dnes mozne ) ale je to asi hodne nepravdepodobne v blizkej dobe spekulovat o prichode nejakeho sportage alebo sorenta vo verzii GT...

ja konkretne skor cakam nejaku vykonnu verziu soula ale ani tej sa asi v sucasnej generacii este nedockame.... ;-) ... takisto sa skor hovori aj o riu GT .. ale to pride tiez najskor az v dalsej generacii... je fakt ze kia tie GT modely casom rozsiri ... ale na sportage asi tak skoro nedojde ... inak aky zmysel by davalo SUV ( sportage, sorento ) v GT verzii so znizenym podvozkom a mega spotrebou v dnesnej eko dobe? veskery zadny.... a ani predajom by to nepomohlo...
Avatar - Hittman
26. 8. 2015 11:08
Bez
silnější nafty to nebude mít lehké..
Rozbalit vlákno
47
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:19
Re: Bez
to je pravda.... ja by som si pockal na GT verziu.... ale takych zakaznikov bude v eu bohuzial malo... kazde chce dnes jazdit zadarmo... cize chce dizel....

podla mna tam mohli kludne pouzit tu 2,2ku zo sorenta ... ale tak co my s tym spravime ... nic
Avatar - Hittman
26. 8. 2015 11:29
Re: Bez
No, já jsem zákazník, který preferuje objem a výkon, následně až cenu. Asi vymírající druh...
26. 8. 2015 11:54
Re: Bez
bohužiaľ sa nerieši, čo je reálne dobré, ale rieši sa, čo je hlavne papierovo dobré. a tak sa stále zmenšuje výber naozaj dobrých motorov, čo by mali vydržať. takže klasický šofér, čo chce objem a výkon zomrie s Euro 7 alebo Euro 8 normou ;-\
26. 8. 2015 12:02
Re: Bez
Tak proč jindy na diskuzích zatracovaná prémie nabízí třeba šestiválce? Plnit normu musí přece taky...
26. 8. 2015 12:09
Re: Bez
tiež klesli v prémii z V8 na V6. a z pôvodných V6 sa ponúkajú štvorvalce. dokonca BMW s trojvalcom???
to čo ostalo z pôvodnej ponuky z pred šiestich rokov sú len zbytky objemných motorov.
ide o priemer emisií za všetko dokopy, čo sa predá v rámci automobilky a za vyššie hodnoty sú pokuty. BMW si to znižuje pri Mini, Audi v rámci koncernu (napr. Seat, Škoda) a Mercedes pri Smarte (aj keď neviem, či im veľmi pomôže).
a ide o to, že tie pokuty z drahých áut lepšie zaplatí prémia ako napr. Kia, Citroen, Opel, kde výnos za jedno auto je oveľa nižší.
a o čo ide každému výrobcovi? o peniažky
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 12:12
Re: Bez
poopravim ta:
pokuty za nadlimitne emisie sa rataju pre kazdu automobilku zvlast, takze Audi si to kompenzuje tak max. A1 a A3 s R3 1.0 TFSi ...a spol... ;-)
Aj vdaka tomu a sustavnemu vyvoju a optimalizacii, ale neupustaju od 3.0 TDi v A4 - pozdravujeme MB C-klasu >:-[]
Avatar - Hittman
26. 8. 2015 12:15
Re: Bez
Víš, kdyby byl VAG chytrý, tak udělá "papírově" ze všech značek jednu a.a.s., která ty normy bude plnit levou zadní a Audi by dál mohla montovat V8, V10, V12..protože by všechny značky koncernu papírově byly vyráběny jednou automobilkou....a těch litru a 1,2dvojek se vyrobí většina.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 12:31
Re: Bez
a to nevies, ze jeden "náš inžinierko" ma chut presadzovat do "vhodnych modelov vhdodne atmosfericke motory"... ;-)
Pravdepodobne sa caka na to, ako sa situacia vyvinie s NEDC / WLTP a potom sa uvidi... ;-)
26. 8. 2015 12:36
Re: Bez
Poked by to bolo takto jednoduchý, pak se tak zřejmě zařídí všichni výrobci ;-)
Avatar - Emel
26. 8. 2015 13:26
Re: Bez
To si jen myslíš. Ta norma je taková, že ji brzo nebude plnit žádná značka koncernu... a pak bude jedno, jestli ty peníze odvedeš za Audi nebo za koncern - pokud vím, tak se platí za každé auto a gram.
26. 8. 2015 14:48
Re: Bez
To není pravda, automobilky se smí seskupovat. Pokud vím, není tam ani žádná podmínka na vlastnické vztahy.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 14:55
Re: Bez
Takze pre BMW a Mini sa rataju emisie ako pre koncern BMW ? A nie zvlast ?
26. 8. 2015 15:07
Re: Bez
Vím, že ta možnost je, ale nevím, jak jí kdo využívá.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 15:29
Re: Bez
Úplně volné to určitě není, viz epizoda Astonu s Cygnetem...
26. 8. 2015 20:14
Re: Bez
Můžeš to nějak rozvést? V praxi mezi nimi samozřejmě bude muset být nějaký vztah, automobilky si navzájem nezištně nepomáhají.
26. 8. 2015 12:34
Re: Bez
BMW mělo V8 pouze v jedný generaci 3er, Audi využívalo vynikajícího V8 v RS4 a M-B dtto u C, přesto i C začínalo kdysi na kompresorovým šestihrnku. To, že prémie nabízí jako holej základ tříválec nic neřeší. Mám obavu, že dynamicky i zvukovým projevem strčí Optimu s její nejvýkonnější evropskou motorizací do kapsy.
Neoháněl bych se tu ekonomikou, penále za emise jsou její součástí, ale ve srovnání s investicemi do R&D, výroby, zaměstnanců atd jde o marginální částky.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:41
Re: Bez
casom ked pride GT verzia tak to uz bude lepsie... predpokladam tam vykon nejakych 170-180kw ... a to by uz mohlo stacit k spokjnosti nejedneho bezneho sofera... ;-) .... samo sportiak to nebude... ale uz ani ziadna okurka... bude to taky ideal... ;-) ktory ale uz postaci....
26. 8. 2015 12:42
Re: Bez
A přijde? Nebo dopadne jako slibovaná silnější verze 1,7 CRDi?
Nejde o to zda stačí...stačí ti tramvajenka, ale zda osloví s tou motorizací klienty.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:46
Re: Bez
v europe ako som pisal vyssie.... to nebude predajny trhak.... skoda... ludia chcu dizle
26. 8. 2015 12:48
Re: Bez
OK, že by měl benzínovej přímovstřik řádově lahodnější zvuk než moderní nafty se říct nedá. Takže pokud přijdou s něčím, co bude jezdit jako 200HP chrochták a zároveň žrát bez skrupulí 10, na dálnici 12...nemají šanci. Nekoupí to nikdo.
Baví mě komentáře o tom, jak všichni petrolheadi kupují benzín a skutečnost je zcela jiná... ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 12:52
Re: Bez
ja odhadujem ze nova optima svoje predaje v eu voci predchodcovi strojnasobi.... nadalej to sice bude hodne male cislo ( okolo 10 tisic kusov rocne ) ... ale predsa len to bude zlepsenie..... snad sa nesklamem....
26. 8. 2015 12:53
Re: Bez
Čím bude bojovat, když neoslovila příliš zájemců do teď a nová generace nic novýho nepřináší? ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 13:00
Re: Bez
vidim tu iste zlepsenie aj vo vykone toho skromneho crdi .. malicke ale predsa... a bude casom aj kombik.. je tu nova 7st a. prevodovka... modernejsi interier aj dizajn... neodpisoval by som ju... s tym jedinym dizlom v eu zazraky v predaji nespravi..... to je pravda..... ale novy model ma velku sancu predavat viac ako sucasny.... uz len tym ze je novy a zase kusok lepsi a atraktivnejsi pre zakaznika ako ten starsi model.... necakam zazraky... ale zlepsenie voci sucasnemu stavu ano...
26. 8. 2015 13:09
Re: Bez
Znatelný rozdíl exteriéru v nový generaci není. Reálně nepojede o nic líp než předchozí generace. Snad jedině v případě, že by byla v plný palbě do 450k CZK. Jinak to bude bída. Nic novýho tu není, design evoluční, jednotky slabý. Argumentace, že je o 4% výkonnější neuspěje ani u důchodce, kterej vymetá brífinky "šmejdů".
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 13:21
Re: Bez
no ja sa uz tesim na tie predaje v eu v roku 2016.... som optimista..... cakam strojnasobenie voci sucasnemu stavu..... tak uvidime.... ;-)
26. 8. 2015 13:39
Re: Bez
Každým příspěvkem násobíš, ale nevnímáš realitu. Co nabídneš klientům vyjma skalních příznivců? Proč by si měli Optimu koupit a dát jí přednost před ostatními v segmentu?
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 13:45
Re: Bez
to nechaj na zakaznikov... predaje povedia viac ako tvoj pesimizmus ;-) .... pockajme si .... co to nam povie uz buduci rok.... a preco by si mal ist do mondea miesto passatu? alebo preco radsej civic ako mazdu3? takto by som to nebral... kazdy si predsa kupi to co sa mu paci .... a stale existuje dost ludi ktori si kupia auto take ake chcu ... ktore sa im paci .... aj napriek tomu ze to nebude papierovy kral triedy ;-) ... aj ked neviem ci mi rozumies... nie je mojim cielom ta tu presviedcat o niecom ... zelam krasny den ;-) ... a dik za predosle nazory... su zaujimave :yes:
26. 8. 2015 14:04
Re: Bez
Porovnáváš auta, kde máš na výběr...tady žádnej výběr není. Chceš benzín? Tady je jeden a mazej. Naftu s automatem? Here U R a papa.
Já bych chtěl naftových 180 koní... Nebo 4x4... Nebo 200HP benzín. Nebo...

Nemusíš přesvědčovat mě, zajímalo by mě, jak by jsi přesvědčoval někoho, kdo má připravených 25k EUR na sedan střední třídy ;-)
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 14:05
Re: Bez
25k € ?
To by som ti pred nosom zabuchol dvere >:-[]

( s tym, ze my niesme Citrón, ani Renó >:-[] )
26. 8. 2015 19:28
Re: Bez
Topper zaperlil tvrzením:

"a stale existuje dost ludi ktori si kupia auto take ake chcu ... ktore sa im paci".

Já neznám nikoho, do by si koupil auto, které sa mu nepáči. Možná si tu někteří myslí, že ačkoliv všichni touží po Kie, nakonec nakupují z musu Mercedesy ;-)
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 19:37
Re: Bez
som rad, ze moj zart si pochopil a neurazil sa ;-) :yes:

Po PR-ku o 2 motorizaciach v sedane a spekulaciach o kombiku, Plug-ine a GT ( aj ked asi budu ) tu vynasat nejake sudy o Optime ako sa deje vedla o Talismane kombi, sa mne tu moc filozofovat nechce...
Pisu tam, ze su vo vyvoji dalsie motorizacie...Pockajme a uvidime. ;-)
Avatar - Emel
26. 8. 2015 13:28
Re: Bez
Snad přijde kombík...
26. 8. 2015 14:44
Re: Bez
Pokuty za emise skleníkových plynů však nemají co dělat s Euro6, 7 nebo 8.
Avatar - Blue Sun
26. 8. 2015 12:55
Re: Bez
Však si v ceně auta platíš i tu pokutu za překročení norem. >:D
Avatar - Emel
26. 8. 2015 13:24
Re: Bez
No hlavně norma Euro X neřeší emise CO2, ne? Takže ekologicky čistý osmiválec není žádný problém...
26. 8. 2015 12:00
Re: Bez
To je fajn, že je tu někdo, kdo si objedná novou V8 a na cenu se podívá až při převzetí faktury ;-)
Avatar - Hittman
26. 8. 2015 12:15
Re: Bez
Neobjednávám nové (na to nemám finance), ale jeté.
26. 8. 2015 12:34
Re: Bez
Tak nepiš, že řešíš finance až v poslední řadě ;-)
26. 8. 2015 12:49
Re: Bez
Jen jeden čtvereček? A já myslel, že dáme celej Atlantik >:D
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 12:55
Re: Bez
Tak ked to zoberem z historickeho hladiska ( 2.sv. vojna ) tak GB / DE to v tom Atlantiku bolo zaujimave >:-[] Otazka je, ktore obdobie chces sledovat ;-) Do cca 43-eho to bolo skor v prospech DE ( alebo 3rd Reich ) neskor uz BG + spojenci ;-)
26. 8. 2015 13:11
Re: Bez
Tady spojence nehledej ;-) >:-[]
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 13:09
Re: Bez
Šlo to rychle. Mě napadlo něco mírně podobného (směrem k autorovi, co u ojetiny kuchá DPF), ale nenašel jsem kultivovanou vtipnou formu. >:D
26. 8. 2015 13:11
Re: Bez
Přiznám se, že neznám nikoho i z velmi bohatých, kteří neřeší náklady. Možná o úroveň jinde, ale vždy řeší. ;-)
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 13:15
Re: Bez
Možná někdy platí- čím bohatší, tím lakomější.
26. 8. 2015 13:42
Re: Bez
Vidím to trochu jinak, lidé co znám si na to co mají tvrdě vydělali a pakliže se nenarodíš ze zlatýho vejce, máš k prostředkům jistý vztah. Definice lakomosti je pak dost krkolomná a nacpat někoho do chlívku ještě krkolomnější ;-)
26. 8. 2015 12:40
Co podla vas bude vysokovykonna varianta?
Mam celkom ocakavania od novej optimy, proceed GT mi dobre sluzi, ale casom ho budem musiet vymenit za rodinnejsie auto a optima sa mi celkom oozdava, len tie doterajsie motory boli dost slabe. Bude konecne aj v Europe ten turbodvojliter?
Rozbalit vlákno
1
26. 8. 2015 12:42
Re: Co podla vas bude vysokovykonna varianta?
Mají nový R3 turbo...když s ním může Ford tvořit spodek nabídky Mondea... >:-[]