V Rusku se vše připravuje k uvedení třetí karosářské verze řady Priora na trh. První vozy již byly vyrobeny, sériová produkce se má ve větším měřítku rozběhnout v první polovině roku 2009.
konečně veze která podle měla být hned od začátku .. nenáročné prostorné auto pro obyčejného šlověka kterej nepotřebuje image, nemá zrovna peněz ku rozhazování a potřebuje odvážet a přivážet hafo věcí :-) ... tak ať se jim daří :yes:
Myslím si že tady ta lada se u nás moc neuchytí,protože lidé chtějí značku která je prestižní a to moc lada není, klidně si připlatí za lepší auto a co se týče desingu tak ho považuji za zajímavý,ale ne za atraktivní :no:
Všechny automobilky poskytují záruku na "prorezivění" (doslova).Záruku ale lze uplatnit až když prorezne díra skrz. Japonci, ale i některá evropská auta sice reznou již po dvou letech (nadkolí, vnitřní strana blatníků), ale bohužel bez demontáže blatníků to majitel nezjistí a po demontáži zase přichází o záruku. Výrobce to má dobře spočítaný, jak dlouhou záruku poskytne(než se udělá díra skrz)
Řekl bych, že se trochu pleteš :-). Proto aby jsi sledoval nadkolí určitě nemusíš sundávat blatníky. Zajímalo by mne, která auta reznou po dvou letech, snad jedině opravovaná, a to ještě pěkně blbě. A stím prorezivěním to nebude tak horké zadní víko na felicii jsem vyměnil bez mrknutí oka, a díra tam ještě fakt nebyla :-)
Jednak lžeš a jak např. M6 souvisí s touto Ladou? Nějaký společný konstr. prvek by se nenašel? Ať máš námět na odpověď :-! Už je nějaký vzorek MB typu G starý 30 let,aby se to posoudilo? >:D
To že by M6 a M3 podle tebe tak těžce rezla v několika kusech pro tuto část evr. kontinentu se mi opravdu nechce věřit. Ale abych pravdu pověděl, v životě jsem se nesetkal s nikým aby měl M6/3 a měl to zrezlé a to jsem jeden čas dělal přijímacího technika Mazdy a v životě jsem se tím nesetkal(sice v Německu), ale ony báby povídaly(i "pitomě Felicie co šly na západ ti nějak zvlášť nereznou"). Naopak má tetička co měla oktávii starou 6 let tak měla prožraný pravý zadní blatník pod výkem palivové nádrže (blatník byl originál škoda a nebyl nikdy měněn). A ještě tu připomínáš G od MB což je jiné auto, ale neni to náhodou ten MB, kterému auta svého času taky pěkně kvetla určitá třída?
tento pojem používam na vyjadrenie zaostaleho a nezaujimaveho(samozrejme subjektivne) dizajnu, ktory napadne pripomina objekt zmienovany v nazve prispevku. Ked si kupite televizor a pozriete na toto, nema to od seba az tak daleko, co vy na to?? >:D
Ano pane, videl som ich, tiez su to krabice(GLK je ale pekna krabica), taktiez X3 je podla mna krabica, predchadzajuca verzia Mondea kombi je tiez krabica, proste aut kt. sa mi nepacia je vela, ale som len mudrlant lebo ziadne z nich si zatial nemozem dovolit. Toz tak.
fúha, priora kombi sa očividne nepáči, 40% ľudí hlasovalo za 5, hmm..
len či vedia že sa nehlasuje mám/nemám rád ruské autá (a vlastne všetko) ale o dizajne...ten v rámci svojich možností v lade skomponovali solídne, dávam dvojku, dacia logan MCV mi príde škaredšia
Přesně tak. Možná, že kritici designu Priory pomíjejí fakt ceny tohoto vozu. Kdo by nechtěl design italských vozů (a třeba k tomu navíc spolehlivost japonských a výkony a dílenské zpracování německých) za cenu několika málo statisíců? Vše je třeba vidět v souvislostech. Proto dávám 2.
Jak je ctěná libost. Malou vysvětlivku. Samozřejmě, že Priora nemá mnou zmíněné vlastnosti zahr. vozů, proto stojí tolik, kolik stojí. No a tomu odpovídá i design. Takže v poho.
S tým desingem je to zvláštne lebo ako vznikala Priora mal to byť nový automobil, ale jedná sa len o kompletný restyling desiatkovej rady (Lada110/111/112). Oni sami vazovci v tom majú chaoz no rozhodne nejde o facelift. V podstate sa dá povedať, že je to akýsi prechod z Favoritu (desiatková Lada) na Felíciu povedzme keby sa vyrábala modernizovaná dodnes (Priora). Preto Priora vypadá tak ako vypadá. Tou NADgeneračnou výmenou teda "Fábiou" by bol až LADA Projekt C.
Názory, že Rusi nepotrebujú moderné auto a preto im stačí takéto s jedným dvoma motormi alebo že Rus na Sibíre nepotrebuje iné sú neakceptovateľné. Ono to skôr súvisí s technológiou, ktorú AutoVaz má ako aj celou škálou logistyky, až po subdodávateľov. Proste musia vyrobiť automobil, ktorý dokážu aj relatívne lacno poskladať a predať a to sa im čoraz menej a menej darí, pretože nemajú know-how a zázemie napr. ako VW, tak ako ho mala a má Škoda či najnovšie na ňom povyrástla Dácia (Renaultom). Mali len malé dielčie projekty s GM, Fiatom a teraz ich zase Renault troška sanuje.
Osobně jsem teda zastáncem toho, že auto by mělo být navrženo tak, aby se líbilo a cenovkou by se nikdy argumentovat nemělo. Třeba taková Dacia Sandero je vcelku pěkné auto, přičemž patří mezi ty nejlevnější. A to, že je auto z Ruska, to je mi fakt jedno. Pro mě, za mě, ať si je třeba z Ugandy, ale pokud chce mít nějaké prodeje, tak by mělo nabídnout alespoň průměrný design. Ladě jsem dal za čtyři, protože ten zadek není až zas tak špatný...
Od doby ukončení výroby starých a lety prověřených Lad 2101 (ty co vycházely z Fiatu 125) to jde s Ladou z kopce. Už ani inovované pojetí Lady 2105 nebylo zdaleka tak kvalitní jako původní. Ani se nedivím, že si radši Rusáci kupují staré japonce. Lada se musí smířit s tím, že už boj se zahraničními automobilkami definitivně prohrála.
Nezlob se na mě, ale 700000 na Rusko je dost těžká porážka, vem si to v poměru k počtu obyvatel a dobereš se hodně tristního výsledku (i když vezmeš jenom ty obyvatele, kteří žijí ve vyspělejších částech Ruska).
Piš houmre jen o tom co víš a ne vymyšlené nebo nepřesné kecy. Lada nikdy nedělala auta po vzoru fiatu 125 ale 124! Trochu rozdíl, 125 dělali poláci.
A možná jsem sám,ale vzpomeňte že před lety byla lada to nejlepší socialistické auto co jste si mohli koupit.
To máš pravdu, že lada možná byla nejlepší socialistické auto, když z Moskvy přišel rozkaz, že lepší auta než lady se nesmějí vyrábět a nedej bože, aby třeba ve škodovce byl silnější motor!než v ladě! ;-)
Já se na Ladu v kombiku tesim a popravde docela i uvazuju o koupi, ted vlastnim Fiat Punto Classic, a pokud Lada bude stat do 240tis, velikostne je to jako Focus, Astra atd. a 1,6 motor, takova ta klasika, tak budu spokojenej maximalne.. Nechapu tu zaujatost proti Lade, a takovy pozitivismus k Dacii.. Dokud nebyl Logan tak o Dacii se radci jako o autech snad ani nemluvilo, a Logan, takova hranata krabice.. to se mi fakt nelibi..
Len či tých 426 litrov zavazadlového priestoru bude stačiť oproti konkurencii. Logan Combi má myslím viac, ale za to dizajnovo som mu nikdy neprišiel na chuť.
S tým Loganom súhlasím čo ste napísali. Inak paradox je ten, že v Rusku a na Ukrajine sa Dácia Logan predáva pod značkou Renault, no a ako si pamätám z autosalónu na Prime niekedy z roku 2006 MIPS 06, tak to dôvodili tým, že Rus by si Rumunské auto nikdy nekúpil.
Určitě ti to nebudu rozmlouvat. Každý ať si koupí co chce. Ale mně osobně přijde, že cena Priory za 240t Kč je dost nadsazená. Jediným opravdovým konkurentem je právě Logan, ale ten začíná na 179t. Na délku to možná velikostně odpovídá Focusu, ale rozvorem je to spíš podprůměr třídy B. Takže má jenom dlouhé převisy, sice velký kufr, ale uvnitř se cítíš jak sardinka. Jízdní vlastnosti nebudou žádný zázrak a díky dlouhým převisům bude stabilita taky dost mizerná. Takže kdyby Priora začínala na nějakých 170-180t Kč, asi by to nebylo marný, ale za 240t už je to neprodejný. 1,6 bude dost nenažraná, to bych radši pokukoval po Fábce s 1,4.
Tak ta 1,6 je 16V a co sem cet tak v hatchbacku jede pekne, kufr pisou kolem 500 tak nevim odkud Hindusan vzal 426..ale ja mam v Puntu 290 a kdyz jedu na ryby tak musim sklapet sedacky a to me fakt nebavi :-) 179 stoji logan ale na leasing, jinak 199tis a to nema ani posilovac,airbag spolujezdce, mlhovky atd..takze pak jedine varianta vyssi vybavy ale to je uz za 239 900 pokud budu chtit tu 1,6l. A halvne rikam je to takova dodavkova krabice.. a to je spis pro naky zivnostniky nez pro me do prace a na ryby..
a neuvažoval si třeba o ceedu? ted je tusim za 239tisic v zakladu a za kombik (přes 500litru) se priplaci tusim 20 nebo 30 tisic. motor 1,4 je dobrej ma 80kW a mas evropsky vypadajici auto s 5* což to ta lada mít stopro nebude ;-)
nebo pokud chceš levnější tak si zajdi do bazaru a ber pár let starou octavku za 200tisic ;-)
Tučné :-)
Ale zase treba im aspoň troška dať plusový bod, že už aj oni začínajú myslieť na bezpečnosť síce asi toľko "nemažú" aby im auto otestoval EuroNCAP, ale kopírujú ich metodiku v Dimitrovskom autopolygóne:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
naozaj pekne auto...by bolo pred 15-20timi rokmi >:D heh.no kto za toto moze dat 1-ku v ankete netusim :no: neviete co to bude stat u nas? ked viac ako 10 000 eur tak potom prioru asi tak casto na ceste nestretnem. za tu cenu mozme mat logan/sandero v plnej palbe s motorom 1,6 a ece sa mi aj zvysi (cca 270 000 SK u nas stoji logan aj sandero v najdrajsej verzii) a dizajnovo aj technicky je na to o nieco dalej.
Myslíš rumunské ARO ??? Když si ho po tom co ho koupíš nové trochu upravíš, tak se celá flotila G, LC 200 Patrolů a jim podobní mohou jít klouzat. Můj známý byl kdysi na expedici se svým Mercedesem G v zemích východního bloku, Při natankování nafty v Rumunsku si tak "zadělal" motor že to snad nikdo neviděl. Teď má G ale i ARO a do tohoto ARA můžech i nach...t a pojede to!!! A to nepočítám že to můžeš utopit po střechu (=hodit to do řeky a čekat kde to vyplave při brodění řeky). Navíc to jeho přežilo i zatopení při povodni 2002 kdy bylo asi 4 dny z 50% pod vodou. To by moje LC200 asi nikdy nedokázala :-) Ani s "větší" zárukou
Spoustu lidí zde nechápu a poněkud ani ne autora článku o Prioře ;-\
Poněvadž je potřeba si uvědomit že Priora je auto s cenou okolo cca 250tis.czk a které auto v této cenové kategorii má v základě klimatizaci ,EBD,ASR apd? :-O
Ostatně jako doplnkovou výba vu jde klimatizace objednat(je součástí verze Lux) s ABS je to obdobně.
Osobně se mě to auto docela líbí.
Je jisté,že ve srovnání s nenovější Audi,Mercedesem apd.je to naprosto nezajímavé auto ...no nicméně taky není určeno zákazníkům kteří se dívají na auta této kategoríe.
Mám pocit,že je to auto stvořené pro mě-4člená rodina,týdně ujedu 150km,2x do roka dvolená +1x hory.Pokud mi auto vydrží 10 let nepřemýšlím jdu a koupím klidně druhé.(a nevidím v tom problém když rodičům vydržela Lada 1600 23roků a měla bez problémů najeto 200-250tiskm ;-) Jako největší handicap zn.Lada považují řídkou servisní sít,tod asi vše.(nepočítám li averzi vůči všemu co má kořeny ny východě :-)
Mluvis mi z duse.. hlavne me dostavaj nazory lidi kteri jen kritizuji a buhvi jestli vubec maji auto.. a jestli ano, tak stejne nemaji ani na toho Logana a maji doma upocenou Felicii..
Ach jaj. Ale Vy sa tu darmo rozplývate nad názormi ľudí. Čo neviete, že mnohí ľudia píšu len aby písali teda musia sa nejak prezentovať ...
Neopomínajte fakt, že zastúpenie LADA v Európe teda aj u "nás" sa nejak výrazne nezaoberá reklamou.
Bolo by zaujímavé spraviť anketu napr. koľko zo 100 ľudí vie, ako sa volá "vlajková loď" automobilky LADA (AutoVaz) resp. či poznajú Kalinu alebo Prioru. IMHO Nivu pozná každý :-!
Ćo bráni Lade napr. spoločne importérovi zo SR a ČR napr. objednať si nejaký test Lady Priora so známym moderátorom a zavesiť si to na svoje webstránky alebo rovno na youtube.
Pro všechny co tady o tom autě tak zasvěceně píšete - sedněte si do toho a svezte se. A zkuste si s tim udělat jede vyhýbací manévr. Ten werk z Ruska je naprosto otřesnej. Sice to má trochu modernější pixlu, ale jezdí to pořád stejně jako Lada samra z roku 1985. Měl jsem tu možnost se v tom autě "hezky" projet. U nich doma. Takovej křáp se jen tak nevidí. To si opravdu radši koupím Fabii Combi holou se 480 l kufru. Vždycky, ale naprosto vždycky budu mít pocit že mám auto. Byť nevybavené. Ale komfortní, s výbornými jízdními vlastnostmi. U lady bych měl pocit že jsem nalít pdovodníkům co vymysleli kostitřas se starou technikou co se každou chvíli po... (jen např. tak strašný řazení jsem naposled měl v VAZ 2105)a prodávaj to jako moderní auto. Fuj! Na jejich místě bych se za tohle styděl.
No ja jezdim v praci denne s Fabii Combi a popravde horsi auto sem jeste nezazil, absolutne mi nevyhovuje.. a najdu na ni tolik chyb.. takze nevim jestli zrovna Škoda s třívalcem za 250tis je volba..
Ty jsi přesně ten o kom mluvím. Zatím si v Prioře nejel... Až to uděláš budeš Fabii milovat a prosit za odpuštění že jsi o ní kdy řekl cokoli špatnýho. Vážně. ;-\
Zdravim. Jezdim 3 roky v praci denne s Ladou 2111(predchudce Priory), z plnym kufrem nařadi, za tu dobu najel jsem 70000 km, (auto ma 120000). Stěžovat se nemam na co. Da se s tim jet i další cesty, jel jsem do Chorvacka, když mi prad dovolenou odešlo turbo na Oktavce. Jo ma to trochu horši zpracovani detailu, o trochu vic hlučnejši , ale vždicky to dojelo do cile. No a na zaver pro ti, kdo chce dělat „vyhýbací manévr“ tak bych radil kupit Ferrari, Porsche nebo podobne.
Podla mňa je to auto celkom pekné. Krajšie ako verzia sedan a lift. Prečo porovnávate so Západom? Jasne že to auto nemôže konkurovať západnému trhu, ale zato že má zastaralý dizajn ešte nemusí byť tak škaredé.
Vážený Saco,
podle Vaší logiky bych tedy měl, jako "neokapitalista", vzývat a klanět se politice Japonska, Itálie a Německa, protože některé vozy z těchto zemí se mi fakt líbí a dokonce je vlastním (a to v tom nejsem sám). Než napíšete něco tak "promyšleného" jako to, co jste právě vytvořil, několikrát se nejprve kousnětě do rtu a přesvědčte se, zda jsou Vaše smysly v bdělém stavu.
Pánové, proboha, proč na tento automobilový server taháte politiku??!!
Jó a podle tebe jsou všichni místní VW fanatici neonáckové. No jeden tady je, jiným jménem ZLATEJ JOUDA. Plus jeho nastavovač a podržtaškové. >:-[]
Jsem asi tady jedinej kdo se v Prioře svez. Na český silnice se hodí líp než třeba GTI. Je to kovařina, která se jen tak nerozsype a nějakej ten šrám nezamrzí.
Tak ty budeš profík >:D Prej lepší než GTI. A prej se to nerozsype. >:D Já v ní opravdu jel. A ve 40.000 vypadala jako Fabie po 200.000. Bez přehánění. A ten hluk. Vždyť i převodovka hučí stejně nahlas jako v malým evropskym autě motor. Řízení o ničem a doooost nepřesný a jízdní vlastnosti vysloveně nebezpečný - při stejným manévru a v relativně normánlní rychlosti mi to auto šlo ven jednou po předku a jednou zadníma kolama - předkolka pod plynem!! To jsem fakt nezažil. Eště že jsem to zkoušel v místech kde bylo jak ty hodiny srovnávat. Fakt kára na kterou nezapomenu. Se slzou v oku jsem vzpomínal na staré žugulíky. Ne proto že by byly lepší, ale že dojmy z jízdy byly stejný. Prostě auto ze země kde včera znamená zítra. :-)
Nechápu co tu tak řešíte design toho auta, vždyť tohle není auto pro labužníky co si potrpí na vytříbený design. tohle je auto pro rusy, kteří chtějí spolehlivé (relativně) nové auto. samozřejmě že v záp. evropě ani u nás si neškrtne...
Chybi tomu uz jen slusnej diesel a pro spoustu lidi by to byl idealni kompromis pro venkovsky provoz - za malo penez docela dost muziky. :yes: Bohuzel - s ohledem na novou spriznenost tehle automobilky s firmou rendlik a syn by to asi dostalo motor 1,5dci a to pak bude o nicem, protoze francouzskym zmetkem se cele tohle (jinak sice rozhodne nikoli perfektni, ale alespon kovarsky prakticke) dilo definitivne pokazi. :no: