Ojetiny
esper
8
Robi vobec vw koncern nejake motory, ktore by boli vhodne do mesta a zaroven to neboli motory mladsie ako dva roky, u ktorych sa este neukazali drahe nedostatky ?
Přejít do diskuze
stréc od piva
Pročpak ste mezi konkurenty nedali Duster ? Asi proto,že v terénu se s ním Yeti moc srovnávat nemuže že 😄
Xylo
Tohle se mi opravdu líbí : "a v našich podmínkách je stejně nutnost čtyřkolky takové lidové klišé". Můj pocit je stejný (za posledních 6 let mám se 4x4 najeto přes 140 tis km) ....
Futurista
Já si myslím, že Játyna byl hodně přeceňovanej model v souvislosti s rodinným zaměřením. Znám dost lidí, co je těžce zklamala prostornost a kufr. Pro rodinu s dvěma dětma je to prostě malý. Játyho bych viděl jako auto pro starší pár. A do terénu? Raději ne, tohle není Niva. 😄
Můj názor.
Můj názor.
_Karel_
To je prima vědět. Ale olej bere 1,8TSI, ne 1,2.
S motorem máš evidentně štěstí, spousta jiných ho bohužel nemá.
S motorem máš evidentně štěstí, spousta jiných ho bohužel nemá.
webpaja
To co jsi napsal na konci je zajímavý sdělení...jak Superb zatahoval nad 4k RPM prosím? 😉 . Srovnávat takto atmosférický R6 motor s naprosto jiným průběhem točivého momentu s naftovým je prima příspěvek do ženskýho magazínu... 😄
samael
"středně těžký terén",nějakou ne moc drsnou polní nebo lesní cestu ano,ale to je tak vše.Nemá redukci,uzávěrky dif.,dostatečné křížení náprav,není to prostě off-road a tak nemá v terénu,co pohledávat.
michael.snow
Yeti je na podvozku O2 a uvnitř je to znát, navíc díky vyšší stavbě kabiny a více místa na ramena ( nezužuje se směrem vzhůru tak moc jako O2) je tam místa víc. Jen ten kufr není takový jako u většiny škodovek, ale malý není. Taková Kuga 1. generace je na tom o dost hůř, navíc, pokud potřebuji odvést něco většího, tak je dobře řešená variabilita sedaček a při jejich sklopení se odveze přes 1700 litrů ( to je na úrovni Supa Combi).
Ale stěžovat si na málo prostoru v kabině mi přijde mimo mísu.
Ale stěžovat si na málo prostoru v kabině mi přijde mimo mísu.
michael.snow
Jety je je dle mě velmi zajímavý počin od Škody a to škodu moc nemusím. Tohle auto se jim povedlo. Dnes s odstupem času se původní verze před FL ukazuje jako velmi nadčasová a ten design funguje ( mnohem víc než po FL).
Zajímavé je, že Yety je nejlevnější auto od škody s víceprvkovou zadní nápravou, protože stojí ještě na platformě Oktavia 2/Golf 5-6. A po letošním malém FL, kdy se pod kapotu dostal konečně modernější 1,2 TSI s rozvodovým řemenem, tak bych se nebál ani této základní modernizace.
Druhá věc souvisící s dobou vzniku a platformou O2 je i mnohem kvalitnější zpracování než mají dnešní škodovky, Fabií 3 počínaje přes 03 pokračujíce a bohužel i Supem 3 konče ( to je uvnitř zpracováním materiálů opravdu krok zpět proti Sup2 FL).
Před FL bych bral určite 2.0 TDI 81Kw ( naštěstí se pod kapotu nedostala 1,6 TDI krom minoritního Greenline), po FL i novou 1,2 TSI. Bohužel s haldexem bývají dost problémy ( toto auto stejně není na nějaký vážný terén) a s DSG ještě větší, takže bych to kupoval jen pro lepší nastupování a vyšší posez a nemuset se bát obrubníků.
Za mě rozhodně povedené auto v konkrétních motorizacích a s manuálem a ideálně i jen jako předokolka.
Zajímavé je, že Yety je nejlevnější auto od škody s víceprvkovou zadní nápravou, protože stojí ještě na platformě Oktavia 2/Golf 5-6. A po letošním malém FL, kdy se pod kapotu dostal konečně modernější 1,2 TSI s rozvodovým řemenem, tak bych se nebál ani této základní modernizace.
Druhá věc souvisící s dobou vzniku a platformou O2 je i mnohem kvalitnější zpracování než mají dnešní škodovky, Fabií 3 počínaje přes 03 pokračujíce a bohužel i Supem 3 konče ( to je uvnitř zpracováním materiálů opravdu krok zpět proti Sup2 FL).
Před FL bych bral určite 2.0 TDI 81Kw ( naštěstí se pod kapotu nedostala 1,6 TDI krom minoritního Greenline), po FL i novou 1,2 TSI. Bohužel s haldexem bývají dost problémy ( toto auto stejně není na nějaký vážný terén) a s DSG ještě větší, takže bych to kupoval jen pro lepší nastupování a vyšší posez a nemuset se bát obrubníků.
Za mě rozhodně povedené auto v konkrétních motorizacích a s manuálem a ideálně i jen jako předokolka.
_Karel_
Tam asi není takový problém (vybrat ze spousty motorů ten nejméně poruchový). 😄
_Karel_
Pro mě je Yeti naopak jediným autem od Škody, který bych určitě vynechal.Ostatní bych v rámci svých kategorií vždy do výběru zahrnul.
esper
starsie 1.2 tsi v roomsteri ? a kolko je to "niekolko sezon" ? a aky najazd ? samozrejme nie vsetky tsi sa pokazia, ale vymena retaze bude nevyhnutna a po case aj turbo a dalsie veci.
CommonUser
Tolko vychvalovana moznost vyberu voci JPN cars a siroka paleta motorov ... a ak chces jazdit aj po zaruke, tak vlastne horsi vyber ako u tych JPN.
Schizofrenicky zaver recenzie - Auto je to spolahlive, ale len s jednym motorom a aj to po dedkovi z Reichu. Tak stastnu ruku.
Schizofrenicky zaver recenzie - Auto je to spolahlive, ale len s jednym motorom a aj to po dedkovi z Reichu. Tak stastnu ruku.
stréc od piva
ano zvládne max vyjet po šotolině k chalupě....ale vyjet terény co jezdial Š120 s zadním pohonem o tom si může nechat zdát....
Zkuste s Yettim vyjet po mokré louce ve svahu...
Zkuste s Yettim vyjet po mokré louce ve svahu...
Dzakobo
Líbí se mi, že i na auto.cz to řídí Honza Koubek >😁 . S Daliborem souhlasím, že ideál je 2,0 TDi o alespoň 103 kW s FWD, kdo skutečně potřebuje 4x4, tak vezme AWD. A moje pravidlo zní: když 2,0TDi, tak DSG. Howg
Kamarád měl 2,0TDi 125 kW s DSG v Supu (předopohon, bez chipu) a subjektivně zatahoval líp něž 325i + AT v E91...
Kamarád měl 2,0TDi 125 kW s DSG v Supu (předopohon, bez chipu) a subjektivně zatahoval líp něž 325i + AT v E91...
TomasPT
Na mě to při pohledu na zadní sedačky působí, že by se tam i tři děcka, která už nejsou v sedačkách, mohla vejít, ne?
Pravda, kufr je mrňavej, ale na převoz osob by to mohlo stačit?
Pravda, kufr je mrňavej, ale na převoz osob by to mohlo stačit?
Jenik3
Mame 1.2 a jezdi to tise a bez vicero servisnich nakladu uz nekolik sezon. Staci se k auto chovat mravne.
Ani kapka oleje navic nebyla treba. Pouze benzin kolem 6.5litru na sto.
Nemuzu si auto vynachvalit. Jezdi spolehlive.
Ani kapka oleje navic nebyla treba. Pouze benzin kolem 6.5litru na sto.
Nemuzu si auto vynachvalit. Jezdi spolehlive.
jossalito
O co se nedá srovnávat Yeti s Dusterem v térénu, o to zase ne Duster s Yetim na silnici. 😉
To je na zvážení každého, jestli je pro něj důležité pohodlí na silnici, nebo v terénu.
To je na zvážení každého, jestli je pro něj důležité pohodlí na silnici, nebo v terénu.
Futurista
Viděl jsem a souhlasím. Ono v B segmentu mnohdy rozhodujou v testech věci, nad kterými zůstává rozum stát. Osobně, pokud bych o B segmentu uvažoval, šel bych především kvůli designu do francouzů. 208, Clio. Nejlíp teda Clio GT grandtour, ale to jsme zas v cenových vodách C. 😄
Ale i20 vypadá dobře. Na Fabii jsem si nějak ještě nezvykl. Na mě moc hran.
Ale i20 vypadá dobře. Na Fabii jsem si nějak ještě nezvykl. Na mě moc hran.
PavelK_
Já zase nesouhlasím s poznámkami na adresu pohonu olejových čerpadel a vyvažováků. Může někdo zveřejnit alespoň jeden skutečný případ, kdy to u motoru s CR selhalo? Nebo se to bude ze setrvačnosti omílat dalších 20 let, jak se do zblbnutí ze setrvačnosti dávalo rovnítko mezi TDI a vadnou váhu vzduchu, ikdyž už to dávno nebyl problém.
Ji/Ri
... zajímavý test Honzy Koubka.... https😐/www.stream.cz/…ziplyn/10007137-…
npr.lukas
Chci vidět srovnání Land roveru a Yeti v terénu. Myslím že spoilery budou z yetiny jen létat ale projede stejně...
Xonik
Haldex je všechno jenom né dobré řešení do terénu 😉 Odpory samozřejmě klade, protože jednak se novější generace automaticky připínají při rozjezdu, a především pak neexistuje mechanická možnost vypojení, takže vždy když auto jede, točí se i všechny jeho komponenty které odpor kladou.
Xonik
Je potřeba rozlišovat opravdové čtyřkolky se stálým pohonem, a pouze spínatelné jako je haldex. Stálá nějaký význam má, ta skutečně zlepšuje jízdní vlastnosti, haldex je dobrý na vyjetí zasněženého kopce (což někdo nepotřebuje jak je rok dlouhý), jinak je to skutečně jen metrák železa navíc...
Xonik
Taky to píšeš špatně - Yeti jasně O2 platforma PQ35, roomster předek z aktuální fabie (tzn. na počátku výrobu PQ24, poté PQ25), zadek pak Octavia I! Jinak prostornost yetiho opravdu skvostná není, ale to evidentně záměr aby nebyl.
michael.snow
Máš to popletené, Yeti je od začátku komplet na podvozku O2, naopak Roomster má do cca r.2010 přední nápravu z F1 a zadní nápravu z O2 a po zmíněném roce má přední nápravu z F2. S místem pro posádku je na tom Yeti opravdu dobře i proti O2, ale kufr je krátký a hodně na výšku, takže základní objem na O2 ztrácí, ale po sklopení sedaček je na tom lépe než O2 Combi.
sshskript
To je rozhodně nejlepší motor. Známej měl novou 1.8 benzín 4x4 -tu první generaci a dvakrát pak byl v servisu že to bylo nějaké od výroby vadné. S tou koupí i bazarové 2.0 neuděláte určitě chybu.
kerall
Diky za tip, vypada dobre. Zrovna koupi nejake ojetiny zvazuju. Musim se po ni podivat v mistnch AAAutobazarech.
holden_holden
obe jsou stejne hnusny ale to je tak vsechno. jo jeste poruchovy jsou podobne
Bud
Před časem, kdy se Yeti začal prodávat, jsem se z různých článků dočítal, že nejlepší volbou je 1,8 TSI. Teď jak vidím, to už neplatí 😉 Co bude platit zítra?? 😒
Tymkoo
Myslím, že to máš celé úplně pomotané 😄 Vždyť už jenom to, že je Yeti o půl metru širší a čtvrt tuny těžší, tak těžko může mít nápravu z Fabie.
O konceptech teda taky nevím, že by někdy byly společné.
O konceptech teda taky nevím, že by někdy byly společné.
wakantanka
Naozaj nemám až taký prehľad a len sa pýtam. Ja celý čas od predstavenia Yetyho žijem v tom, že to má upravenú prednú nápravu z FABIE a len zadný viacprvok z OCTAVIE 2. Tuším to tak aj v tej dobe prezentovali a vyšla mi z toho celkkom pekná koncernová skladačka. A logiku by to malo, keďže pôvodne Roomster aj Yety boli ako štúdia jedným autom a až neskôr ich oddelili a spravili modely dve. >😁
HAD46
Sjezdovka s jinovatkou není problém (teda u 4x4). tak se my to s tou tvojí 120cou nějak nezdá.
Tymkoo
A já za sebe můžu říct, že je Yeti i v terénu velmi schopné auto. Akorát většina uživatelů nemá koule to tam poslat.
Dzakobo
Myslíš, že se užovka spíš vyplazí než Yeti 4x4? Nenech se vysmát. Haldex je dobré řešení, už z toho důvodu, že neklade takový odpor spojce při rozjezdu (zpravidla), jako stálé čtyřkolky.
Střelec
Mne to prijde uvnitr hodne stisnene, horsi jak v nekterych autech B segmentu. Dale dost zasadni chyba je i maly kufr. Stredovy panel zbytecne masivni. Z venku je asi to auto nejzajimevejsi. Takze ideal to nechat nekomu jinemu 😉
Th0r
Něterý fotografie, by bylo lepší z galerie vymazat. Jsou hrozný. Ale ono to platí i pro to auto.
Jednou jsem s nim musel zajel k Mazdě a musel jsem se tam za tu zrůdu stydět.
Jako vždy nekritický. Auto bez zásadních chyb. Tak možná pro někoho kdo v tom nejel a chce to někomu vnutit v bazáru.
Jednou jsem s nim musel zajel k Mazdě a musel jsem se tam za tu zrůdu stydět.
Jako vždy nekritický. Auto bez zásadních chyb. Tak možná pro někoho kdo v tom nejel a chce to někomu vnutit v bazáru.
jossalito
Jen tak mimochodem, mimo silnici nemáš s autem co dělat. Pokud tedy neplníš nějaké pracovní povinnosti a máš potřebná povolení. Nebo pokud jde o tvůj pozemek.
Yeti nebyl nikdy koncipován jako off road, ale jako malé SUV.
Yeti nebyl nikdy koncipován jako off road, ale jako malé SUV.