Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč

Modernizovaný Outlander je dostupný se benzinovým dvoulitrem a 2,2litrovým turbodieselem o shodném výkonu 110 kW.
Zpět na článek
2. 9. 2015 00:02
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Ty ho ještě nemáš (hypoteticky) a řešíš co s motorem po 250 000 km. Úsměvné. První majitel s nim tohle nikdy nenajede, takže ho to netrápí. Dneska si každej spočítá, že je lepší se auta tak max. po pěti letech zbavit a přehrát drahou údržbu a opravy na nějakýho hejla, co chce machrovat s "teréňákem". Resp. s čímkoliv. Ceny aut jsou proklatě nízko, ceny dílů a práce proklatě vysoko. Takže koupit a po záruce prodat. Třeba Ádovi >:-[]
1. 9. 2015 20:37
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Tak záleží snad na zpřevodování, ne? Proč by šestka měla být moc a pětka málo? Já měl dva pětikvalty na dvoulitru a ten jeden pětikvalt měl pětku těžší než nemálo šestikvaltů šestku.
1. 9. 2015 13:46
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Souhlasím s tebou, konečně vypadá Outlander celkem k světu. 5M k atmo benzínu je sice anachronismus, ale jinde to není lepší. Spíš zamrzí "ne"možnost si koupit silnější diesel a pak samozřejmě cena. Za těch 600k měl být diesel se základní výbavou, za 733k je to utopie ;-)
1. 9. 2015 21:58
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Z vlastnej skúsenosti HONDA CRV 3. generácie, 2.0 i, 110 kw, 192Nm, 6 stupňový manuál - šestka udrží na tempomate rýchlosť na dialnici aj do mierneho stúpania, na šestku bežne jazdím už od 70 km/h, na rovine nie je problém ani s akceleráciou a predbiehaním na šestke. Iná situácia nastáva pri prudšom stúpaní na dialnici, napr. v Slovinsku dialnica - stúpanie pred Koperom, resp. niektoré úseky dialnice v Rakúsku. Ale tam už nevládze ani 5. rýchlostný stupeň. Je to daň za dlhosprevodovanú 5 a 6 za účelom zníženia spotreby. Po odjazdení 100 000 km, dlhodobá priemerná spotreba 7,8 l/100 km, v kombinovanom režime. Oproti CRV dieslu 2.2 DTEC spotreba vyššia približne o 1 liter. Výhoda oproti dieslu je nižšia hlučnosť, nižšie servisné náklady, nižšia poistka, v zime takmer okamžitý nábeh kúrenia, nižšie riziko vzniku poruchy ( DPF, vstrekovače, dvojhmotový zotrvačník, ...). Jednoducho aj SUV v benzíne má význam, nie je všetko len o spotrebe a krútiacom momente.
1. 9. 2015 15:24
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Ano, Nissan Qashqai r.v 2007 má motor 2.0i a 6-ti rychlostní převodovku.
Na dálnici ideální i při velmi plně naložením autě.
1. 9. 2015 15:28
Re: LADA
A Lada ho zas okopírovala od Toyoty :-)
1. 9. 2015 14:29
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Tak CX-5 je určitě lepší volba :yes:
Avatar - PepaJ
1. 9. 2015 14:19
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Ještě ze tu mame tu mě blízkou Mazdu cx 5 a cx 9 ...:) jinak bych s Vámi chca nechca musel souhlasit...ale takhle nemusím! :))
Avatar - guze
1. 9. 2015 17:18
Re: poloha zadních sedaček
Tyjo zkus hádat, neni to tak zapeklitý ... stačí se podívat na zadní dveře a snad ti to dojde ;-)
1. 9. 2015 16:05
Outlander
Před 14 dny tj.19.8 už měli prodejci demo vozy. :yes:
1. 9. 2015 15:34
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
No a co třeba motory od H/K, jak 1.4, tak i 1.6 CVVT/GDI 6st převodovku mají, můžu pokračovat přes Fiatí 1.2 6G, nebo prehistorie Toyota Corolla 1.6 6G atd. Všichni jmenovaní mají krouťák pod 160Nm :yes:
1. 9. 2015 15:07
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
A měl jste někdy šestikvalt u atmosférického benzínu? Krouťák 195Nm rozhodně není hodnota pro šestirychlostní skříň - u té je do kopce pětka málo a šestka moc...to raději dlouhou pětku a jen si lechtat plyn. Nečeká se, že s tímhle motorem někdo bude lítat víc než 150km/h.
Avatar - PepaJ
1. 9. 2015 14:20
Re: ... a bude móóójeeeee....
..proč ne je ta pěkná kára navíc japonec..:)
Avatar - Ada je zase tady
2. 9. 2015 07:34
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Omyl, brachu. Já Outlandera mám. Tu druhou generaci s motorem VW a 240tis km na tachometru. A začínám se rozhlížet, co koupit nového. Proto mne ten článek zaujal, nového Outlandera jsem si byl projet a konstatuji, že to není úplně to pravé ořechové.
Ostatně píšu o něm v moje auto. Takže asi počkám na nové větší SUV od VW a pokud to také nebude ono, tak s tímhle budu jezdit dál. Ono se to zas tak moc nesype (po 200tis km rejdové čepy za 1800Kč) a dalších 250 tis km to asi vydrží.
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2015 20:56
super auto
vyzera vyborne....... ked SUV v tejto cene a velkosti.... tak urcite zvolim outlandera ... :yes:

moc sa mi paci ... takisto priestor... komfort... kufor... imidz... konkurencia ma o com uvazovat
Avatar - KANKUNEN
1. 9. 2015 13:07
Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
V jaké době to žijeme? Dvoulitr s pětikvaltem. Nezdá se Vám, že japonské SUV začínají vypadat stejně napříč značkami. Nissan, Suzuki a teď tohle. Když si přidám popletení názvů, tak je to pěkný guláš.
Avatar - Ada je zase tady
1. 9. 2015 21:31
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Tak především: benzín do takového auta je blbost. Tak ještě do Ferrari, nebo Porsche 911.
Za druhé: Facelift je nepovedený, hezký předek je pryč a balvanovitost i školometský zadek zůstal.
Za třetí: nemožnost individualizace je tragická: když chci vyhřívaná čalouněná (ne kožená) sedadla, 5 sedadel (ne 7), xenony (ale ne šíbr), tak je výsledkem: no way :no:

Starší Outlander měl alespoň motor VW a odservisovali mi ho na každém rohu, tady je nějaký japonský diesel, kterých se vyrobilo pět a půl a kdoví jak to s ním bude vypadat po 250 tisících km, když každá, i banální práce se bude muset řešit ve značkovém servisu za docela značné ceny.
3. 9. 2015 13:48
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Já reagoval na výkřiky o tom, že s pětkou můžou jít k šípku. Já říkám, že bych už podruhé auto (benzínová atmosféra) s šesti rychlostmi nechtěl. Efekt na spotřebu má minimální. Stokrát raději si koupím auto s pěti rychlostmi a budu jezdit dálnici s lechtáním plynu 3000-3500 otáček než tam mít 2500ot a muset ve stoupání přišlapávat plyn. Taky se mi nikdy nestalo, že by to i ve velkém stoupání neudrželo rychlost na šestku, ale jaký to má efekt na spotřebu? Motor se má točit.
A přesně jste potvrdil, co jsem říkal výše. Stačí udělat delší pětku.
2. 9. 2015 11:32
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Pořád je to jen o tom, jak jsou ty stupně nastavené a ne o tom, kolik jich je. Vezmu příklad. Mazda 6 2,0 121kW při 130km/h točí na šestku 3200 otáček. Na Primeře 2,0 jsem měl pětikvalt a pětka točila právě těch 3200. Tedy těch pět kvaltů Primery bylo roztahaných na rozsah šesti kvaltů Mazdy (větší přeskoky) a na dálnici ten pětikvalt na tom byl úplně stejně jako šestikvalt (hovořím teď jen o zpřevodování). Tzn. počet stupňů vůbec nic nehovoří o tom, jak mi to do kopce pojede.

Teď mám Accorda 2,0 a ten má zase pět kvaltů a opět je to svým způsobem shodné s Mazdou, jenže teď těch pět kvaltů není roztaháno na rozsah těch šesti, ale dost to kopíruje ten šestikvalt s tím, že tam prostě chybí... šestka. Tedy na dálnici při 130 to točí cca 3700 jako na Mazdě pětka.

Tzn. ty čachry s převody tam mohou být tak obrovské, že vůbec nelze říct něco o tom, že trochu zkrátíme tohle a tamto, když v reálu se to zpřevodování liší klidně i o celý kvalt (na stejném převodu) a ne o půlku. Ten pětikvalt může na té dálnici lítat jak splašený a klidně se to nemusí ani hnout, totéž ale může úplně stejně tak platit o tom šestikvaltu (např. několik aut nižší střední má šestku kratší, než jsem já měl pětku(!) na Primeře). Z počtu kvaltů to prostě nepoznáš.

Ad turbobenziny. Hovoříš o tom, jako by snad atmosféra při 2000 otáčkách neměla žádný krouťák. Pro zajímavost, počítal jsem průměr asi 20 atmosférických motorů, při 2000 rpm tam dosahují zhruba 88% maxima. A pokud na dálnici obvykle motory točí okolo 3000 rpm (turba většinou trochu méně, atmosféry obvykle trochu více), tak co se dívám, v průměru atmosféry dávají 96% maxima při 3000rpm. Ten Outlander by tam tedy měl dávat cca 187Nm. Není to sice mnoho, ale že by to nestačilo na udržení rychlosti?
2. 9. 2015 11:04
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Ano, ale pokud chci, aby to na tu šestku vůbec udrželo rychlost, musím ji udělat jako trochu delší pětku a tím pádem pětku zkrátit. Něco jiného jsou turbobenzíny, kde je maximální krouťák kolem 2000 otáček. Tam naopak je šestka nutnost.
2. 9. 2015 10:58
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Tady nejde o to, že to motor neutáhne, nebo jak někdo píše níže, že by to neudrželo rychlost. Obzvlášť pokud použiju na dálnici tempomat, tak mi to může být jedno. Jde o to, že na tu šestku pro udržení rychlosti do kopce je potřeba víc šlápnout na plyn a takto zatíženém autě roste spotřeba. Nehledě na samotnou zátěž motoru jako takového. Místo toho se mohl s lechtáním plynu točit sice v mírně vyšších otáčkách, ale na pětku. Takhle, když je skříň zpřevodovaná na šest stupňů, zpravidla je pětka zkrácená a nemělo by smysl případně podřazovat, protože otáčky už jsou zase zbytečně vysoké. Samozřejmě, že na rovince to pojede v pohodě i 70km/h. Když vzpomínáte korejce, za kolik taková jednačtyřka potom jezdí? Za stejno jako jednašestka s normální převodovkou.
Avatar - wakantanka
2. 9. 2015 09:08
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
No čo ti ja viem, či CR 2,0 TDI bola nejaká výhra v Outlanderi? Mám pocit, že toto spojenie VW + japonci v absolútnych číslach nedopadlo práve najlepšie. Ale ak ti to vydržalo bezproblémov 250 tis. km tak klobúk dole a môžeš byť len rád. Poznám minimálne dvoch iných majiteľov, ktorí na túto kombináciu len nadávajú. Inak kupovali nové a jazdili si to sami - to len na margo aby sme neskĺzli do bazárovej tématiky. >:D
1. 9. 2015 16:14
poloha zadních sedaček
Jsou ta zadní sedadla na fotce posunutá co nejvíc dopředu, nebo tam fakt není vůbec žádné místo na nohy? >:D
Re: LADA
V prípade Lady je to X dost specifické. Mitsubishi je jasná kopie a je taky známo jak k tomu doslo.
Re: LADA
Jiste, protoze firma Mitsubishi okopírovala stylový prvek X od Lady.