Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč

David Bureš David Bureš 1. 9. 2015 • 11:09
18
27
Zobrazit náhledy (18)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Modernizovaný Outlander je dostupný se benzinovým dvoulitrem a 2,2litrovým turbodieselem o shodném výkonu 110 kW.

Mitsubishi zveřejnilo český ceník modernizovaného SUV Outlander pro modelový rok 2016. Automobil se dočkal výrazně přepracovaného vzhledu, nazvaného Dynamic Shield, který doplňuje lépe zpracovaná kabina.

Nabídka motorů čítá dva agregáty – benzinový 2.0 MIVEC a vznětový 2.0 DI-D o shodném výkonu 110 kW. Ještě v polovině roku přitom bylo možné turbodiesel pořídit i ve výkonnější variantě se 132 kW.

Ceny modernizovaného Outlanderu začínají na částce 608.450 korun za benzinový dvoulitr kombinovaný s pětistupňovým manuálem a pohonem jedné nápravy. Na začátku července se přitom za stejný agregát platilo 552.850 korun díky tehdejší akční slevě. U turbodieselu je standardem pohon všech kol a manuál se šesti stupni, jeho ceny startují na 733.850 Kč.

Základní stupeň Intense je už slušně vybaven. Jeho součástí je sedm airbagů, dvouzónová samočinná klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání bočních oken, tempomat, rádio s bluetooth, zadní parkovací senzory nebo kožený volant.

Za Intense+ se připlácí 74.800 korun, za poměrně tučnou částku ale zákazník dostane porci výbavy navíc. Ta zahrnuje bezklíčové ovládání centrální zamykání, sedmimístnou kabinu s posuvnou prostřední lavicí, hudební systém Rockford Fosgate, diodové světlomety nebo zadní parkovací kameru.

Vrcholnou výbavou je Instyle s pokročilým systémem pohonu všech kol S-AWC, koženým čalouněním, navigací, elektricky ovládaným střešním oknem a víkem zavazadelníku nebo vyhřívanými předními sedadly. Při pořízení 2.2 DI-D se šestistupňovým automatem zákazník dále získá adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích nebo systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu.

Modernizací prošel také Outlander PHEV, jehož české ceny ale zatím zveřejněny nebyly. Plug-in hybridní varianta se vedle přepracovaného vzhledu dočkala lepšího odhlučnění kabiny nebo upravené přední nápravy, která přináší stabilnější jízdní vlastnosti.

Mitsubishi Outlander (2016) – ceny na českém trhu
Motor2.0 MIVEC2.2 DI-D2.2 DI-D
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]199822682268
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/6000110/3500110/3500
Točivý moment [N.m/min]195/4200380/1750-2500360/1500-2750
Převodovka5M6M6A
Max. rychlost [km/h]190200190
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,211,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,75,35,8
Cena Intense [Kč]608.450733.850-
Cena Intense+ [Kč]-808.650848.650
Cena Instyle [Kč]-914.850979.850

Témata
3. 9. 2015 13:48
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Já reagoval na výkřiky o tom, že s pětkou můžou jít k šípku. Já říkám, že bych už podruhé auto (benzínová atmosféra) s šesti rychlostmi nechtěl. Efekt na spotřebu má minimální. Stokrát raději si koupím auto s pěti rychlostmi a budu jezdit dálnici s lechtáním plynu 3000-3500 otáček než tam mít 2500ot a muset ve stoupání přišlapávat plyn. Taky se mi nikdy nestalo, že by to i ve velkém stoupání neudrželo rychlost na šestku, ale jaký to má efekt na spotřebu? Motor se má točit.
A přesně jste potvrdil, co jsem říkal výše. Stačí udělat delší pětku.
2. 9. 2015 11:32
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Pořád je to jen o tom, jak jsou ty stupně nastavené a ne o tom, kolik jich je. Vezmu příklad. Mazda 6 2,0 121kW při 130km/h točí na šestku 3200 otáček. Na Primeře 2,0 jsem měl pětikvalt a pětka točila právě těch 3200. Tedy těch pět kvaltů Primery bylo roztahaných na rozsah šesti kvaltů Mazdy (větší přeskoky) a na dálnici ten pětikvalt na tom byl úplně stejně jako šestikvalt (hovořím teď jen o zpřevodování). Tzn. počet stupňů vůbec nic nehovoří o tom, jak mi to do kopce pojede.

Teď mám Accorda 2,0 a ten má zase pět kvaltů a opět je to svým způsobem shodné s Mazdou, jenže teď těch pět kvaltů není roztaháno na rozsah těch šesti, ale dost to kopíruje ten šestikvalt s tím, že tam prostě chybí... šestka. Tedy na dálnici při 130 to točí cca 3700 jako na Mazdě pětka.

Tzn. ty čachry s převody tam mohou být tak obrovské, že vůbec nelze říct něco o tom, že trochu zkrátíme tohle a tamto, když v reálu se to zpřevodování liší klidně i o celý kvalt (na stejném převodu) a ne o půlku. Ten pětikvalt může na té dálnici lítat jak splašený a klidně se to nemusí ani hnout, totéž ale může úplně stejně tak platit o tom šestikvaltu (např. několik aut nižší střední má šestku kratší, než jsem já měl pětku(!) na Primeře). Z počtu kvaltů to prostě nepoznáš.

Ad turbobenziny. Hovoříš o tom, jako by snad atmosféra při 2000 otáčkách neměla žádný krouťák. Pro zajímavost, počítal jsem průměr asi 20 atmosférických motorů, při 2000 rpm tam dosahují zhruba 88% maxima. A pokud na dálnici obvykle motory točí okolo 3000 rpm (turba většinou trochu méně, atmosféry obvykle trochu více), tak co se dívám, v průměru atmosféry dávají 96% maxima při 3000rpm. Ten Outlander by tam tedy měl dávat cca 187Nm. Není to sice mnoho, ale že by to nestačilo na udržení rychlosti?
2. 9. 2015 11:04
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Ano, ale pokud chci, aby to na tu šestku vůbec udrželo rychlost, musím ji udělat jako trochu delší pětku a tím pádem pětku zkrátit. Něco jiného jsou turbobenzíny, kde je maximální krouťák kolem 2000 otáček. Tam naopak je šestka nutnost.
2. 9. 2015 10:58
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
Tady nejde o to, že to motor neutáhne, nebo jak někdo píše níže, že by to neudrželo rychlost. Obzvlášť pokud použiju na dálnici tempomat, tak mi to může být jedno. Jde o to, že na tu šestku pro udržení rychlosti do kopce je potřeba víc šlápnout na plyn a takto zatíženém autě roste spotřeba. Nehledě na samotnou zátěž motoru jako takového. Místo toho se mohl s lechtáním plynu točit sice v mírně vyšších otáčkách, ale na pětku. Takhle, když je skříň zpřevodovaná na šest stupňů, zpravidla je pětka zkrácená a nemělo by smysl případně podřazovat, protože otáčky už jsou zase zbytečně vysoké. Samozřejmě, že na rovince to pojede v pohodě i 70km/h. Když vzpomínáte korejce, za kolik taková jednačtyřka potom jezdí? Za stejno jako jednašestka s normální převodovkou.
Avatar - wakantanka
2. 9. 2015 09:08
Re: Tak FL pomohl opravdu moc, teď je to koupitelné
No čo ti ja viem, či CR 2,0 TDI bola nejaká výhra v Outlanderi? Mám pocit, že toto spojenie VW + japonci v absolútnych číslach nedopadlo práve najlepšie. Ale ak ti to vydržalo bezproblémov 250 tis. km tak klobúk dole a môžeš byť len rád. Poznám minimálne dvoch iných majiteľov, ktorí na túto kombináciu len nadávajú. Inak kupovali nové a jazdili si to sami - to len na margo aby sme neskĺzli do bazárovej tématiky. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud