V pořadí již pátá generace Opelu Astra se představila začátkem června letošního roku a my jsme nyní měli možnost vůz exkluzivně prozkoumat. Je vůz krokem správným směrem?
mi z tych foto pride, ze moc kvalitne ten interier nepripada prave naopak... materialy vyzeraju lacno, ale moze to byt len fotkami, spracovanie myslim bude dobre
jj
SOUDRUZI, NAŠE STRANA A VLÁDA ROZHODLA ŽE: PROCENTO BIOSAJRAJTU VE VÁLCI BUDE S PLYNOUCÍM ČASEM ÚČELOVĚ STOUPAT A MÁ TO SETSAKRAMENTSKÝ DŮVOD ;-)
"ČÍM DŘÍV TOTIŽ ODEJDE MOTÓR TÍM DŘÍV KOUPÍŠ DALŠÍ POPELNICI" [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Kontrolní otázka soudruzi:
Víte vy vůbec, kolik biosajrajtu je obsaženo v elektrické zásuvce?? Nevíte, neva tak já vám to povim, tatatatatatatatatatak vůbec nic že to stojí za řeč 03/2016 [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Mně osobně teď auta připadají dost podobná. Už hodně dlouho mě nechytila touha si koupit auto, kvůli tomu, jak vypadá a u Priuse s tím teda dost bojuju, protože se mi líbí moc.
Opel už konečně potřebuje vzhledem k mizerným ekonomickým výsledkům úspěch jako sůl. Je vidět že si na astře dali záležet. Žádné výstřelky jako i-kokpit u Pegueotu, žádné pseudo-designové kreace jako hyundai .Není to zároveň fádní jako Škoda. Vidím tam kontinuitu s předešlou generací povýšenou o level výš německou precizností a smyslem pro detail. Opravdu se mi astra líbí uvnitř i venku. Teď ještě aby byla na úrovni jízda a může směle konkurovat Golfu, Focusu a vrátit se na místa kde byla v prodeji před 15 lety. Držím palce Astro.
Dík za odkaz, Rasťo Chvála je můj nejoblíbenější automobilový novinář. Umí komentář podat i s jistou dávkou specifického humoru který já můžu. Překvapuje mě že na autosme končí. Doufám že jeho testy budu vídat jinde a častěji.
Tak jak je na tom interier? Dobry jako v golfu? Nebo snad lepsi nez golf (dobry jako v A3?) / horsi nez golf (jako v octavii)?
Myslim ted kvalitu materialu, zpracovani a celkovy pocit (robustnost, pevnost atd.).
V clanku neco zminujete, ale vyvaroval jste se jakemukoliv srovnani, tim ty fraze vychazeji docela naprazdno. Prave to srovnani nas zajima. ;-)
To srovnani bude subjektivni, kazdy se zameri na neco jineho a jinak to vnima. Co si clovek neokoukne sam, tomu se da tezko verit, kor u takto vyrovnanych souperu ;-)
to opel nikdy nedelal, pouze v pripade elektrickeho kufru, co si tak vybavuju oplu jsm emel nekolik a ted to mam na insi prvne.
z vlastni zkusenosti otverit jen kufr je o to tam ty klicky nechat a zabouchnout (pak se vola asystencka a vlamava se do auta.) stalo se mi to u mondea.
Možná v lepší výbavě s tím elektrickým kufrem. Co mám zkušenosti se stávající novou Astrou, teď bohužel nevím výbavu, tak na klíčích byla jen dvě tlačítka pro zamykání a odemykání.
Auto vcelku povedene, exterier dynamicky, hlavne zadek povedeny, inerier pekny. Snad jedine slabe misto vidim v levne vypadajicich vyplni dveri a ovladani oken. To se dle meho na aute nepovedlo snad jako jedine.
Ak funguje rovnako, ako napríklad u Renaultov, je to skvelá vec. Neviem, ako je to teraz u VW, keď som pred časom jazdil s Passatom, tá brzda nestála za nič.
Nevím jak je to přesně dlouho (cca rok zpátky), kdy se tady ředitel Oplu (ČR) vyjádřil v tom smyslu, že současné Oply jsou sice těžší, ale alespoň jsou díky tomu bezpečnější než o dost lehčí konkurence. Takže teď konečně Opel dohnal konkurenci a jsou míň bezpečnější >:D
Matně si vzpomínám, že se jim nechtělo provést potřebné investice ve výrobě, aby mohli použít pevnější ocele, které by jim umožnily o něco snížit hmotnost. Jinak by ty peníze někde museli ušetřit.
Prevodovka bude nova, protoze zhubla 20kg a tu uz neni jen takovy facelift. Motor to je kazdopadne benzinovy podle otackomeru a napisu Turbo a podle velikosti to vypada na 4valec takze asi 1.4T.
Což to jo. Ale musí člověk připlácet za "prémovost" Audi aby získal něco co mají jiné automobilky běžně, když ten přínos ergonomii je nesporný? ;-\
Mimochodem, myslím, že nějaký Seat to nemá utopené dole.
Hlavní rozdíl je v tom, že u Audi máš "dálkové ovládání", pak můžou obrazovku klidně namontovat na kapotu. :-) Pointa byla, že se nemusí dívat k Opelu, mají to sami doma.
S tou ergonomií bych tu byl opatrný. Patří k ní i nutnost se natahovat a (ne)možnost si podepřít ruku. U VW míní řadící páku/ volič převodovky jako oporu pro ruku, takže mají omezení na vzdálenost obrazovky.
Za jízdy je stejně ta obrazovka dobrá akorát tak k chytání prachu. Větším přínosem by bylo, kdyby víc rozšířily ty velké displaye, co Audi roky používá v přístrojových štítech. Odtud beru informace za jízdy. Ovladač by samozřejmě byl fajn, když ho může mít Renault nebo Mazda. Ale při řízení více ocením lepší display v kapličce, když už ne pořádný HUD.
No kdyz uz jedu podle navigace, tak se na ten displej i koukam a diky tomu, ze ho mam na vrhu palubky trva me to zlomek casu oproti sklapeni oci nekam doprava dolu. Takze s tim usazovanim prachu fakt nesouhlasim.
A to jako u VW pocitaji ze bude clovek listovat v radiu behem cesty rukou? (jak to maji s tim oprenim, popravde moc nechapu jak to myslis :)) Od toho snad je ovladani na volantu, a pak zase je lepsi kdyz je display vys nez niz.
Proč bych se však měl dívat na hlavní display? Také ho běžně vypínám. Vše potřebné mám zobrazené jinde (kam se za jízdy stejně koukám).
Míní, že si položíš zápěstí na hlavici. Nebudu se k tomu vyjadřovat, osobně preferuji ovladač a ruku plně na opěrce. Nejde tady samozřejmě o triviální ovládání rádia. I když jsou auta, která z volantu umí nastavit kde co, třeba klimatizaci. Jakmile se s tím člověk sžije, není to špatné. Dobře fungující hlasové ovládání je však těžké porazit.
No, já nevím jak ostatní, ale většinou když opravdu navigaci potřebuji tak chci abych měl tu mapu co nejblíže zornému poli okna. A je mi v tu chvili úplně jedno kam jsem musel sahat když jsem ten cíl zadával. Hlavně nechci sundavat oči ze silnice a čučet kamsi dolů na středovém panelu.
A proč by mě měla zajímat celá mapa? Auto mi ukazuje příkazy (ať už v kapličce nebo na HUD), včetně navádění do pruhů a situačních plánků křižovatek. Víc běžně nepotřebuji.
To mě nějak neláká. Buď do ní vidím, nebo bych měl počítat s tím, že může být prudká nebo v ní může být překážka. Ale poslední výkřik mezi adaptivními tempomaty je automatické zpomalování do zatáček. :-)
Automatické zpomalování už je ale vyšší dívčí. Já se (pokud už zapnu navi) na mapu rozhodně dívám, hlasové pokyny mě obtěžují-ruší poslech rádia, nebo kolidují s telefonem. :-)
Tak hlasové pokyny také nemusím. Jsou výjimečné situace, kdy se na mapu podívám, ale to je otázka stisknutí jednoho tlačítka a typicky si taková situace vyžádá zastavení. Přijde mi nepřirozené dívat se na mapu, místo abych se díval ven. A jsem rád, že auto zobrazuje informace užitečné k navigaci i jinde. Nepřišlo by mi ideální, kdyby se například informace o řazení do pruhů zobrazovala jen na hlavním displayi. Nepřijde mi, že v běžných situacích o něco přicházím. Existuje něco jako přesycení informacemi a mapy umí poskytovat hodně nerelevantních informací.
Známý koncern, resp. známá značka používá obě řešení, dokonce možná ve více modelech má řešení s obrazovkou nahoře
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ale řešení
[odkaz]
[odkaz]
považuji za lepší, stačí se s těmi auty projet, nastavování matláním po obrazovce je pohodlnější na krátkou ruku s oporou na řadičce, než na dlouhou ruku v "luftě" u nahoře zmíněných. A navigaci mají zdublovanou přímo v přístrojovém štítu, takže nikam dolů mimo zorné pole se nikdo koukat nemusí.
Nakonec obrazovka dole je dost často vidět u řady značek napříč třídami a určitě to nikdo nevnímá jako nějaký ergonomický problém
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nová Astra? Skoro bych na první pohled nepoznal rozdíl od staré. Ne že by to bylo na škodu, mě se ta aktuální líbí :-) . Jen ten interiér mi přijde, že mi přijde dost krok zpět, ta hromada tlačítek na současné Astře se mi moc moc libí >:D
Dobrý nápad urobiť evo, vychytať chyby, zoštíhliť. Ja by som ju zaradil predbežne do užšieho výberu. Golf neohrozí, ale predaje môžu stúpnuť.
Osobne nechápem, prečo sa mnohí výrobcovia uchyľujú ku menej oblým hlaviciam radiacej páky. Príjemné sú iba pri presnom uchopení, akýkoľvek iný úchop tlačí a je nepríjemný, do dokonalosti to doviedol minulý ceed, kde ku hranatej a tvrdej hlave pridali zboku tlačidlo spiatočky a nedalo sa to chytiť tak, aby to netlačilo. Na nejakom tlačidle, ktoré stlačím raz za deň môžu uprednostniť štýl, ale na šaltri?
No, zepředu pěkné a zezadu je to zase jak z jiného auta. Neladí mi k sobě dokulata tvarovaná příď s ostrými hranami vzadu. A ten přetlačítkovaný volant, to je taky zábava... :-(
ohyzdné kelímky okolo přístrojů
hrbatý volant, který se bude špatně držet
příliš nízká světlá výška
číslice na tachometru a otáčkoměru jsou chybně umístěné - jsou kolem dokola a vzhůru nohama
lesklé povrchy v interiéru budou v noci odrážet řidiči do očí světla z okolní zástavby
chybí ruční brzda
asijský vzhled
při položení zadních sedadel nevznikne rovná plocha
hliníkové disky, které se budou špatně mýt
Kde je rezerva?
Celkově tedy nic moc. Já bych si to nekoupil. :no::no:
u maloktoreho hatcha vznikne po sklopeni zadnych sedaciek rovna plocha.... ak vobec u nejakeho..... predsa len hatch je v tomto inak stavany ako SUV alebo MPV .... takze tu by som to nepovazoval za minus..... rovnako v terene to tiez nebude ideal ale na to su tu predsa ine vozy....
hlavne je ze sla hmotnost dole.. dokonca sa auto aj rozmerovo tak nejak "zmensilo" a skompaktnilo co moc chvalim.. kedze stara astra uz akosi prerastala bezne hatche.... a vyzerala ozaj monstrozne....
interier astry je moc pekny taketo nizke elegantne stylove palubovky zboznujem... a mozno ze sa pozerame vobec na najkrajsi interier v triede ( aj ked to je dost subjektivne ok ) ... [odkaz] :yes:
Ak chceme byť presní, výška nemôže byť vyššia alebo nižšia. To môže byť napríklad svetlosť podvozku. Svetlá výška môže byť väčšia alebo menšia. ;-)
Popravde ten veľký disk s nizučkou gumou vyzerá príšerne. Je tam vôbec ešte nejaký vzduch. Tie profily sú tak nízke, že tam zakrátko budú dávať plné obruče a nebude v tom jazdne rozdiel...
1. musím souhlasit pro mě jsou budíky dokonce hezčí tady na fotkách než v reálu.
2. dokud se nevyzkouší nemůže se soudit. Volant má pro můj úchop dobrý tvar včetně tloušky a měkkosti věnce.
3. Tohle je hatch nižší střední ne SUV
4. nevím jestli zrovna chybně umístěné Škodovka to svého času taky používala a tam jsme výtku neslyšel/nečetl - nojstě modla VW a spol ta má vždy ergonomii na 1
5. lesklé plochy vypadají divně a snadno se omatlají
6. nechybí
7. co dneska nemá asijský vzhled?
8. pokud bude dodaná pdolážka do kufru, vybrání v bocích nasvědčuje tomu kde bude uchycená, tak bude rovná plocha
9. jediné diksy které se myjou dobře jsou rovné 5paprskové Zetecy na Mondeu mk3 >:D
Větší mínusů vycucaná z prrstu je to jak při testech ve světě motorů VW vs. zbytek
všetky detaily sme už niekde dávno videli, celkovo prvý dojem z interiéru (fiat), palubovka bez dotykovky má chuť giulietty, zadok čiste talianský, .. JE TO PORIADNY ZLEPENEC. 8-s Tie odstávajúce čalúnenia predných sedadiel, priestor medzi stĺpikom zadných dverí a zadným sedadlom dosť úzky, pretlačítkovaný volant, ..veľmi sa s tým dederóni nevyhrali. :no: No auto neprinieslo do života nič nové, ... :-!
a co noveho by ti mal do zivota priniest hatch v tejto triede kde je dalsich 30 konkurentov? vodotrysk na volante ti tam chyba alebo v com ta to auto neuspokojuje? mne pride ze konkurencia tiez nema v sebe viac "zabavky" a paradiciek... a je na tom rovnako...
priniesť nové materiály, opracovanie, rýchlo sa vyvíjajú multimédia, navigácie, asistenty,... podľa mňa je toto rovnako spracované auto ako predchodca spred 7 rokov. >:D a medzi špičkou sa dnes nenosí napríklad polcentimetrová špára medzi zadnými svetlami a karosériou, predelené okno predných dverí, ..ktovie ako to auto bude vyzerať na 15 diskoch, s tými obrovskými vykrojenými blatníkmi,.. kde sa len pozrieš, rovno ti niečo padne nezmyselné do očí. A nezabúdajme, že istý čas bola rovnako vybavená Astra drahšia ako Golf ...
ešte mi nedá pohľad na lak, poriadný pomaranč, dosť nízka úroveň povrchovej úpravy na Astre. Chcelo by to ešte porovnať výrobcov v tejto oblasti. Čo je raz na očiach, to sa bude pamätať. Alebo ide Opel v zabehaných koľajách? Hrdzavé autá po dvoch rokoch?
Je pravda, že tie prvé promo fotky Astry v červenej farbe vyzerali dosť odlišnejšie od predchodcu, na týchto reálnych sú si dosť podobné; každopádne rozdiely tu sú a stále sa mi novinka páči (páčila sa mi aj doterajšia, tam mi ale vadila vysoká hmotnosť a menej miesta vnútri, čo práve novinka rieši). Takže je to opäť ako za posledné roky (desaťročia): pri kompakte by som vyberal medzi Golfom, Astrou a Focusom.
neviem ako budú vodiči obľubujúci osvedčené tlačítkové ovládače obsluhovať na dotykovom displeji jednotlivé funkcie... Hádam bude ponúkať Astra aj verziu plnú tlačítiek, tak ako doteraz. 8-s No nekup to. Displej je podľa mňa výrazne podsvietený,biely podklad bude v noci doslova žiariť. Nemohli tam dať dederóni tmavý podklad aspoň? Aj ten klavírny lak a chrómové lištičky (jedna sivá, druhá lesklá) urobia poriadny lunapark. :*):*):*):*)
ty retarde, kdybys někdy v životě jel s nějakym autem co má barevnej displej tak bys věděl, že když se setmí a/nebo rozsvítíš světla (nebo se rozsvítí sama) tak se i displej přepne do nočního řežimu a podklad je tmavý...tak to měla už vectra-b/omega-b/astra-g někdy na přelomu tisíciletí
Na prelome tisicrocia pomali este nemali ani len zinkovane plechy tie prehnite vectry, a nie tie polske popularne astry classic. Myslim, ze popelnica v rokoch 2000 okrem kazetaku za priplatok o dotykovom displeji ani len neuvazovala. Mal som na mysli, ze oplu viac sedi milion zaprasenych tlacitiek ako dotykovka.
A já s ekvůli tobě i zaregistroval. Astru K mám docela prolezenou.
V dosavadní verzi si může vybrat jestli bude ovládat rádio/navi klikáním na dispolej nebo otočným ovladačem plus další funkce displej/ovladač/tlačítka. Záleží na vkusu každého jak se mu chce. Insignie v tomhle jde ještě dál a je tam možnost i touchpadu, prostě si vyber co ti sedí a tím to ovládej.
Jiank samozřejmě se dispelj změní ze světlého podkladu na tmavý. Když nemáš dešťové/světelné čidlo řídí se to on/off podle světel. Jiank se změní podsvětlení automaticky se zapnutím světel. Taky je možnsot v nastavení si vybrat pouze jednu variantu: chci stabilně tmavé pozadí nebo světlé.
Opel v tomhle nabízí velkou variabilitu nastavení. Tak přestaň trolit děláš tu ze sebe pouze blbce, který ukazuje, že v součastných Oplech neseděl a Astru K si viděl maximálně tady z fotek.
Astru G jsme měli 3 roky , bylo to velmi dobré auto , tehdy se mi líbil i jeho interier více než u Golfu.
Jen tehdejší diesel tuším od Isuzu nebyl nic extra.
Nové Opely se povedly , jen škoda že stále čekáme na větší SUV ..novou Antaru !!
Tady vidím největší deficit Opelu , po povedeném malém SUV Mokka , není už nic..?? ;-\
Nějak pánové zaspali dobu?
Nová Astra je pekná, ale ako obvykle reálne fotky oproti tým prvým promo fotkám/renderom trošku nadšenia ubrali a Astra vyzerá v bežnej špecifikácii síce fajn, ale nijak dychberúco.
Práve preto som už zvedavý na hot verzie, keď okrem extrémneho OPC vraj príde aj staronový pojem GSi, čo by mal byť menej hardcorový hot či warm-hatch. Je zrejmé, že OPC pôjde na/nad hranicu 300 koní (minulé OPC bolo jedno z najvýkonnejších HH na trhu a teda nástupca bude musieť ísť nahor, i keď len o málo), čo bude zrejme dosť ostré auto. Súčasne sa tým vytvorí priestor medzi extrémnym OPC a bežnou Astrou, takže avizovaná mierne športová verzia GSi má logiku (tipujem nejakú silne fúknutú 1,6ku s 230-250k).
Nová Astra GSi už jezdí s minimální kamufláží, premiéra by mohla být již ve Frankfurtu.
[odkaz]
[odkaz]
Motor bude pravděpodobně převzat s Insignie - 2.0 SIDI Turbo s 250 k a 400 Nm.
Pokud by se náhodou dostal můj příspěvek k autorovi fotek tak si prosím příště nasadte polarizační filtr. Člověk se chce podívat na auto a místo toho vidí jen odrazy oblohy, slunce a někde mám snad pocit ze i blesku, tak se da fotit ledacos ale leskle auto těžko..
a lá Renault Clio exteriér a v interiéru mi vadí ta lacině vyzerající přístrojovka..., navíc, trošku přeplácané linkami po celém interiéru a exteriéru...jsem koncernista, takže třeba majiteli i30 to tak nepřijde..
Předchozí mi připadá hezčí...
...dokáží i hezkou novinku prezentovat v nejunylejší barvě, kterou mají na skladu. Je to škoda, dříve prezentovaná červená dodávala nový Astře švih a punc mladice, tato z ní udělala lady, která nakupuje sice možná kvalitní, ale dost neatraktivní oblečení. Interiér není tvarově žádný útulný obývák, vynechal bych oblinu pod obrazovkou, ale jinak bez výhrad. Pokud je kvalita na úrovni Golfu, kila šla dolů a bude příznivá cena, pak by to mohlo znamenat výrazný nárůst prodejů ;-)