Opel Astra K: První statické dojmy
Šedá Astra působí na první dojem elegantním dojmem. Nejedná se o žádnou vzhledovou revoluci, vůz se však jeví moderně a má čisté tvary, které by mohly oslovit velkou část zákazníků. Líbí se nám řešení zadních blatníků, které jsou příjemně svalnaté a spolu se záhyby C sloupku vytvářejí zajímavou kombinaci.
Co se týče detailů, pak očekávejte přední i zadní světla s typickým zobáčkem, který vepředu slouží rovněž jako denní svícení, vůz má obrácené stírače jako u nějakého MPV a odemykání a zamykání vozu při bezklíčovém vstupu je řešeno černými čtverečky na klikách. V nabídce budou rovněž plně diodové světlomety. Celý automobil má být o 120 až 200 kg lehčí, než předchůdce, nicméně nepůsobí nijak papírově, že by to šlo na první pohled rozpoznat. Udávaná hmotnost se pohybuje od 1248 do 1364 kg.
Uvnitř nás překvapila ještě lepší kvalita zpracování, byť ani předchůdce na tom v tomto ohledu nebyl zle. Kupříkladu středový tunel s řadicí pákou či tlačítkem elektronické ruční brzdy se ani při větším tlaku nijak nehýbe a neskřípe, vrchní část palubní desky je pak z měkčeného materiálu, spodní polovina je tvrdší, ale působí stále dobře.
Ve voze se dá sedět příjemně nízko, k pozici za volantem nemáme žádných připomínek. Samotný volant je pak posetý tlačítky, první dojem je však ten, že se s nimi půjde popasovat vcelku snadno. Automobil pak měl středový tunel s trochu nepraktickým lesklým klavírním lakem. Celkově působí interiér svěžím dojmem, stejně tak kvalitní jsou i výplně dveří. Sedadla Astry mají stát na vrcholu třídy, ty nejlepší mají být dokonce masážní a odvětrávaná, nám představený vůz však měl spíše běžnější typ manuálně stavitelných sedadel.
Opel Astra K - naměřené vnitřní rozměry | |
Model | Opel Astra K |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 370/1210 |
Výška nákladové hrany [mm] | 730 |
Podélný prostor vpředu min/max [mm] | 810/1060 |
Podélný prostor vzadu min/max [mm] | 690/950 |
Výška nad sedadlem - vpředu [mm] | 1010 |
Výška nad sedadlem - vzadu [mm] | 940 |
Šířka vpředu [mm] | 1510 |
Šířka vzadu [mm] | 1450 |
Délka sedáku vpředu [mm] | 510 |
Délka sedáku vzadu [mm] | 450 |
Výška opěradla vpředu [mm] | 660 |
Výška opěradla vzadu [mm] | 670 |
Místo vzadu pod předním sedadlem | Ano |
Řadicí páka dostala typický tvar připomínající obrácenou golfovou hůl, podobně jako u jiných Opelů, oproti předchůdci je však samotné řazení alespoň při první zkoušce na místě výrazně lepší – přesnější, hladší a bez vůlí. Nemáme však informace o tom, jaký přesně motor se nachází pod kapotou, a tedy o jakou šestistupňovou skříň se jedná. Interiéru samozřejmě dominuje velká osmipalcová dotyková obrazovka systému IntelliLink R, který je ve verzi 4.0 kompatibilní s Apple Car Play i Android Auto od Google.
Vepředu i vzadu jsem pak měl dostatek prostoru ve všech směrech, zejména vzadu je rozhodně více místa než u předchůdce. Se svými necelými 180 cm nebyl problém s místem na hlavu a i zadní lavice se jevila na poměry dané třídy pohodlně. Kompletní rozměry včetně zavazadelníku vám přinášíme v tabulce.
Když už jsme u kufru, tak ten má spíše vyšší nákladovou hranu, pod ní se ale nachází opravdu hluboká díra, která pravděpodobně nebude mít problém pojmout dostatek zavazadel tak, aby mohla plně konkurovat těm nejlepším ve třídě. Po složení zadních sedadel sice vznikne vyšší schod, prostor je ale jinak poměrně dlouhý. Papírově má objem 370 litrů, po sklopení zadních sedadel 1210 litrů.
Opel Astra K - naměřené rozměry zavazadlového prostoru | |
Model | Opel Astra K |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 370/1210 |
Výška nákladové hrany [mm] | 730 |
Šířka zavazadelníku min/max [mm] | 850/1040 |
Vstupní otvor šířka/výška [mm] | 1020/550 |
Výška po strop [mm] | 840 |
Výška po roletu [mm] | 580 |
Délka kufru [mm] | 750 |
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] | 1330 |
Délka po přední sedadla [mm] | 1630 |
Délka po přístrojovou desku [mm] | 2410 |
V Německu se automobil prodává ve čtyřech různých výbavách – Selection, Edition, Dynamic a Innovation. Motory jsou pak čtyři benzinové a tři naftové. Základem je atmosférická čtrnáctistovka se 74 kW, nad ní stojí přeplňovaný litrový tříválec se 77 kW. Současným vrcholem je čtrnáctistovka turbo s 92 a 110 kW. Diesely zastupuje výhradně šestnáctistovka CDTi se 70, 81 a 100 kW.
Celkově na nás Astra působila dobrým dojmem – zvenku je elegantní a poměrně přitažlivá, uvnitř kvalitnější a prostornější. Snažila se vyvarovat chyb předchůdce a při statických dojmech jsme neobjevili žádnou výraznější slabinu. Uvidíme tedy, jak se vůz bude chovat na silnici, zatím má však Opel našlápnuto velmi slibně.