Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra K: První statické dojmy

Ondřej Chamilla
Diskuze (114)
V pořadí již pátá generace Opelu Astra se představila začátkem června letošního roku a my jsme nyní měli možnost vůz exkluzivně prozkoumat. Je vůz krokem správným směrem?

Šedá Astra působí na první dojem elegantním dojmem. Nejedná se o žádnou vzhledovou revoluci, vůz se však jeví moderně a má čisté tvary, které by mohly oslovit velkou část zákazníků. Líbí se nám řešení zadních blatníků, které jsou příjemně svalnaté a spolu se záhyby C sloupku vytvářejí zajímavou kombinaci.

Co se týče detailů, pak očekávejte přední i zadní světla s typickým zobáčkem, který vepředu slouží rovněž jako denní svícení, vůz má obrácené stírače jako u nějakého MPV a odemykání a zamykání vozu při bezklíčovém vstupu je řešeno černými čtverečky na klikách. V nabídce budou rovněž plně diodové světlomety. Celý automobil má být o 120 až 200 kg lehčí, než předchůdce, nicméně nepůsobí nijak papírově, že by to šlo na první pohled rozpoznat. Udávaná hmotnost se pohybuje od 1248 do 1364 kg.

Uvnitř nás překvapila ještě lepší kvalita zpracování, byť ani předchůdce na tom v tomto ohledu nebyl zle. Kupříkladu středový tunel s řadicí pákou či tlačítkem elektronické ruční brzdy se ani při větším tlaku nijak nehýbe a neskřípe, vrchní část palubní desky je pak z měkčeného materiálu, spodní polovina je tvrdší, ale působí stále dobře.

Ve voze se dá sedět příjemně nízko, k pozici za volantem nemáme žádných připomínek. Samotný volant je pak posetý tlačítky, první dojem je však ten, že se s nimi půjde popasovat vcelku snadno. Automobil pak měl středový tunel s trochu nepraktickým lesklým klavírním lakem. Celkově působí interiér svěžím dojmem, stejně tak kvalitní jsou i výplně dveří. Sedadla Astry mají stát na vrcholu třídy, ty nejlepší mají být dokonce masážní a odvětrávaná, nám představený vůz však měl spíše běžnější typ manuálně stavitelných sedadel.

Opel Astra K - naměřené vnitřní rozměry
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Podélný prostor vpředu min/max [mm]810/1060
Podélný prostor vzadu min/max [mm]690/950
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]1010
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]940
Šířka vpředu [mm]1510
Šířka vzadu [mm]1450
Délka sedáku vpředu [mm]510
Délka sedáku vzadu [mm]450
Výška opěradla vpředu [mm]660
Výška opěradla vzadu [mm]670
Místo vzadu pod předním sedadlemAno

Řadicí páka dostala typický tvar připomínající obrácenou golfovou hůl, podobně jako u jiných Opelů, oproti předchůdci je však samotné řazení alespoň při první zkoušce na místě výrazně lepší – přesnější, hladší a bez vůlí. Nemáme však informace o tom, jaký přesně motor se nachází pod kapotou, a tedy o jakou šestistupňovou skříň se jedná. Interiéru samozřejmě dominuje velká osmipalcová dotyková obrazovka systému IntelliLink R, který je ve verzi 4.0 kompatibilní s Apple Car Play i Android Auto od Google.

Vepředu i vzadu jsem pak měl dostatek prostoru ve všech směrech, zejména vzadu je rozhodně více místa než u předchůdce. Se svými necelými 180 cm nebyl problém s místem na hlavu a i zadní lavice se jevila na poměry dané třídy pohodlně. Kompletní rozměry včetně zavazadelníku vám přinášíme v tabulce.

Když už jsme u kufru, tak ten má spíše vyšší nákladovou hranu, pod ní se ale nachází opravdu hluboká díra, která pravděpodobně nebude mít problém pojmout dostatek zavazadel tak, aby mohla plně konkurovat těm nejlepším ve třídě. Po složení zadních sedadel sice vznikne vyšší schod, prostor je ale jinak poměrně dlouhý. Papírově má objem 370 litrů, po sklopení zadních sedadel 1210 litrů.

Opel Astra K - naměřené rozměry zavazadlového prostoru
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Šířka zavazadelníku min/max [mm]850/1040
Vstupní otvor šířka/výška [mm]1020/550
Výška po strop [mm]840
Výška po roletu [mm]580
Délka kufru [mm]750
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1330
Délka po přední sedadla [mm]1630
Délka po přístrojovou desku [mm]2410

V Německu se automobil prodává ve čtyřech různých výbavách – Selection, Edition, Dynamic a Innovation. Motory jsou pak čtyři benzinové a tři naftové. Základem je atmosférická čtrnáctistovka se 74 kW, nad ní stojí přeplňovaný litrový tříválec se 77 kW. Současným vrcholem je čtrnáctistovka turbo s 92 a 110 kW. Diesely zastupuje výhradně šestnáctistovka CDTi se 70, 81 a 100 kW.

Celkově na nás Astra působila dobrým dojmem – zvenku je elegantní a poměrně přitažlivá, uvnitř kvalitnější a prostornější. Snažila se vyvarovat chyb předchůdce a při statických dojmech jsme neobjevili žádnou výraznější slabinu. Uvidíme tedy, jak se vůz bude chovat na silnici, zatím má však Opel našlápnuto velmi slibně.

Ondřej Chamilla
Diskuze (114)
Avatar - Jaros71
4. 9. 2015 13:53
Re: Němci...
Souhlas..jsem dost zvědavý na verzi kombi.. ;-)
Avatar - Jaros71
4. 9. 2015 13:51
Re: Dotykový displej pre penzistov ??
Astru G jsme měli 3 roky , bylo to velmi dobré auto , tehdy se mi líbil i jeho interier více než u Golfu.
Jen tehdejší diesel tuším od Isuzu nebyl nic extra.
Nové Opely se povedly , jen škoda že stále čekáme na větší SUV ..novou Antaru !!
Tady vidím největší deficit Opelu , po povedeném malém SUV Mokka , není už nic..?? ;-\
Nějak pánové zaspali dobu?
4. 9. 2015 10:44
Re: Nechodme kolem horke kase
A elektricky kufr je co? Sam se otevira?
4. 9. 2015 08:51
Re: infotainment
Tak hlasové pokyny také nemusím. Jsou výjimečné situace, kdy se na mapu podívám, ale to je otázka stisknutí jednoho tlačítka a typicky si taková situace vyžádá zastavení. Přijde mi nepřirozené dívat se na mapu, místo abych se díval ven. A jsem rád, že auto zobrazuje informace užitečné k navigaci i jinde. Nepřišlo by mi ideální, kdyby se například informace o řazení do pruhů zobrazovala jen na hlavním displayi. Nepřijde mi, že v běžných situacích o něco přicházím. Existuje něco jako přesycení informacemi a mapy umí poskytovat hodně nerelevantních informací.
4. 9. 2015 08:37
Re: No, asi takhle:
Proč ne Robur? Nebo rovnou buggyna?