Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Nové BMW X3 se přestěhuje z Rakouska do Spojených států

Místem vzniku příštího BMW X3 nebude jako dosud rakouský Graz, ale jihokarolinský Spartanburg ve Spojených státech.
Zpět na článek
28. 12. 2008 02:59
29. 12. 2008 13:10
neregistrovaný "Darth_Vader"
28. 12. 2008 17:49
neregistrovaný "507--"
29. 12. 2008 13:11
neregistrovaný "Darth_Vader"
28. 12. 2008 02:59
Magna padá...
Ondřeji, jen tak pro zajímavost... dej sem něco o firmě Magna, já ti v tom pomůžu. Celkem zajímavá firma, co?

X3 teď bude všem konkurentům šlapat na paty a ty nadšence s XC60, GLK, Q5 a spol. budou čumět!
Rozbalit vlákno
2
28. 12. 2008 11:48
Re: Magna padá...
Na paty šlapat asi bude, ale pokud bude vypadat tak, jak ukazuje foto, tak to bude (hlavně vedle XC60) celkem nuda... i když chápu, že nadšenec BMW si stejně koupí BMW, takže v zásadě o nic nejde... stejně tak jako nadšenec Volvo taky zůstane ve vlastní stáji... ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
29. 12. 2008 13:10
Re: Magna padá...
Nedelaji i vojenskou techniku? Nemontuji se u nich i evropske Voyagery a osobni Mercedesy 4Matic??
Avatar - Pjenkava
28. 12. 2008 15:23
Povedené maskování
Tomuhle řikám povedené maskovaní. Vo designu auta se nedovídáme téměř nic.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 16:05
Kvalita se lehco ztratí.
Jen aby je to nemrzelo. Přesun do US může být slušný propadák kvality, řada automobilek už to zažila a i BMW už zápasilo s "US kvalitou" které je TOP pro domácí trh v porovnání se šmějdy GM, CH, F ale jak s tím jdou do Evropy tak jsou trable protože tady je US TOP kvalita druhá nebo ještě horší liga.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "507--"
28. 12. 2008 17:49
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Čo príspevok, to tuposť. Jeden si myslí, že retuš a´la Lehman-Boys je realita, druhý, že ak niekto nezvládne riadenie v X6, je vo väčšom bezpečí než v BMW M3, tretí zas nechápe čo to znamená "Kto za tohlo může dáť peníze, štvrtý o tom, že presun do USA=ŠMEJD. Možno, že BMW malo problémy s kvalitou, ale teraz sa tam vyrába BMW X6 a myslím, že aj X5 a o žiadných problémoch neviem.
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 19:32
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Nu dobře, trocha faktů neuškoní. Pořadí spolehlivosti podle TUV:
16 místo trojka, 30 místo X3, 32 místo sedmička, 59 místo pětka no a 86 místo a "vítězem" se stává X5 vyráběná jak správně citováno v US. O jedno místo dokonce za KIA Sorento. Další komentáře (alespoň já) nepotřebuji.
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 19:58
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Nejake statistiky TUV, ADAC a ja nevim co jeste, jsou leda tak k smichu. Vetsina vyrobcu ma sve asistencni sluzby a klienti je vyuzivaji a o tech se tihleti nikdy nedozvi zhola nic... To je asi tak, jako kdybys meril spolehlivost aut podle nasich STK. :no: Michaji se tu hrusky s jabkama a jejich vypovidaci hodnota se = 0. Jedina tistena statistika, ktera se da jakz, takz vzit v potaz je statistika Auto Bildu 100 tis. km a pak totalni rozebrani autaku a ukazani konecneho stavu, ale i tady se da v nekterych pripadech pochybovat o objektivite, protoze se jedna o nemecky platek a ten vzdy bude o trosicku vic naklonen domaci produkci nez tem ostatnim, byt takove "skvosty" z produkce VW jako A6 nebo Passat v ni kupodivu totalne propadly, coz je v dosti pripadech odpovidajici a tudiz z toho se da usuzovat, ze to s tou objektivnosti u nich nebude asi az tak zle... ;-)
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 20:10
Re: Kvalita se lehco ztratí.
OK, nezbývá než Ti popřát hodně štěstí s nákupy aut z té nespolehlivé půlky pořadí. Statistika AutoBildu je a) moderovaná sponzory v pořadí VW, BMW, MB a za b) testuje jen jedno auto daného typu, což je statisticky vzato absolutně na nic a nevypovídá to o ničem.
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 20:29
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Dyt o tom pisu, ze je to nemecky platek a ten je vzdy naklonenej vice domacim... Ale berou to zgruntu a tomu testu se da verit vic, nez nejake statistice TUV nebo ADAC. Je pravda, ze tech testu je malo a tudiz to je znacne omezene, pouze na urcite modely a rocniky. Obecne u autaku taky zalezi, jak se k nemu chovas, jestli jsi prvni majitel, jestli nebylo fatalne bourane apod. Sam kupuji vyhradne nova auta a mam jako prvni majitel, jak jeden z nejnovejsich modelu od nemeckeho (a tudiz v ocich nekterych, mene spolehliveho) Audi (pul rok stare), tak od japonske Mazdy (rok stara), vse ma najeto do 50 tis. a jsem zatim maximalne spokojenej... :yes:
29. 12. 2008 02:02
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Koukám-li na poslední výstupy BMW, tak "retuš ala Lehman-Boys" je velmi optimistická možná podoba reality. Jinak jsi asi přehlédl slovo "pokud" v mém příspěvku... nejdřív číst, pak přemýšlet, pak psát o tuposti druhých, oook? :-!
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 19:33
Re: Kvalita se lehco ztratí.
To je docela pitchovina cos napsal. Neda se to tak zobecnovat! V tovarnach BMW ve Spartanburgu ve Statech se vyrabi podle nemeckych norem kvality (vyrabi zde X5, X6, ale dokonce i Z4) stejne jako treba v Regensburgu nebo Mnichove a nikoliv podle US norem kvality, kde lecos projde, co tady v Evrope nebo v Japonsku by nikdy neproslo. Proto hodne techhle US vyrobcu krachuje, protoze vyrabi dle "mekcich" norem kvality vyroby nez vetsina jejich konkurence. To se sice priznive odrazi na nizsi porizovaci cene, ale enormne navysuje dalsi provozni naklady sovisejici s nespolehlivosti vyrobku. Co je horsi, ve vetsine pripadu tihle krachujici US vyrobci jeste na pohled vyrabeji neatraktivni a v dosti pripadech i technologicky zastarale a nehospodarne modely, ktere proste svym pojetim nemuzou konkurovat produkci valici se hlavne z Japonska, Korei a Evropy. ;-)
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 19:46
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Normy kvality může mít BMW jaké chce, kvalifikovanou a pečlivou pracovní sílu v US nesežene, resp. sežene spratky vychované odboráři ve velké trojce a kvalita upadne tak jako tak a normy si budou moci v Mnichově pověsit na podnikovou nástěnku. Ano technicky je X5 někde úplně jinde než US káry ale kvalita je z dlouhodobého pohledu neméně důležitý atribut a nakonec se taková rozhodnutí vymstí, ale povězme si to za 4 nebo 5 let teď nemá cenu se o to dohadovat.
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 20:15
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Jasne, ale ve Francii montuje Toyota taky sva Versa a neda se rici, ze by byla mene kvalitni nez zbytek jejich produkce montovanej napr. v Japonsku. Vse opravdu zalezi na tom, jak nastavis normy kvality a vystupni kontroly pri samotne vyrobe a to maji Japoncici a uz i Korejci nejvymakanejsi. :yes: A vubec nezalezi na tom, jaka narodnost nebo rasa nebo kdo ty autaky montuje. Proto treba ja tvrdim, ze slouceni Renaultu a Nissanu, byl brilatni tah a toto slouceni prineslo Renaultu necekanou moznost osvojit si japonske postupy vyroby a kontroly kvality, ktere co si budeme povidat, jsou nejlepsi na svete. A vysledky se dostavily temer okamzite, byt jsou to lezerni Frantici. ;-) To same plati i pro montovny BMW ve Statech, kde se montuje podle nemeckych standardu kvality a vystupnich kontrol a tudiz ta produkce je po kvalitativni strance naprosto stejna jako kterekoliv Bawo vypustene z Evropy a neazlezi, jestli je montuji privandrovalci z Mexika, Karibiku, Vychodni Evropy nebo starousedlici...
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 20:34
Re: Kvalita se lehco ztratí.
S polovinou souhlasím, dobré automobilky mají dobré normy kvality, Japonci jsou v tomto jednička, Němci hned za nimi. Ale nesouhlasím s druhou polovinou, že stačí dát dobrou normu Mexičanovi a je vystaráno. Není a život to ukazuje každý den. A Renault spojením s Nissanem nedosáhl zatím vůbec ničeho, má stále spolu s Fiatem a Seatem pověst nějvětších šunkařů v Evropě a Nissan to může stát život. Renault vždy zadotuje sociální stát/hrdost Francie a to bez ohledu na kvalitu/klesající prodeje. Nechápu jak můžeš kvalitu hodnotit slovy výsledky se dostavily okamžitě, to se pozná za 3, za 5 let nebo i později, to že auto dokáže ještě odjet od dealera ze showroomu a na bilbordu někdo něco plká o kvalitě ještě neznamená, že auto je skutečně kvalitní, to prověří až čas a pak již možná nebude návratu zpět. Ostatně výsledky prodejů dnes v době krize velmi hezky ukazují komu klesají prodeje nejvíce (Renault i Nissan atakují čelo všech odpadlíků když vynechám před krachem stojící US producenty).
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 21:16
Re: Kvalita se lehco ztratí.
To ze nekdo atakuje celo tabulky klesajicich prodeju jeste nemusi znamenat, ze vyrabi sunky. Tady se bohuzel snoubi vice faktoru. Treba i ten pro nekoho treba neatraktivni design nebo spatna skladba cilovych modelu. Urc. pokles prodeju u Nissanu se da ocekavat pri jejich skladbe produktu, kdy vyrabi temer vyhradne SUV a ty ted momentalne v te (do jiste miry umele vyvolane) panice s tou krizi jiz nejsou tak v kurzu, jako minule. O jejich vyjimecne motorarske schopnosti u sesti a vice valcu nema smysl ani mluvit! Tady z toho bude tezit Renault napr. v Lagune Coupe a tady mluvi za vse jejich GT-R nebo prichazejici znacka Infiniti na nas trh. Podle me Renault zase potrebuje rychle obmenit stezejni radu Megane, aby se mu prodeje zvedly. Ja sam mam zkusenost s Renaultem jeste kdysi davno z dob pred Ghosnem ve vedeni a musim uznat, ze ve srovnani zpracovani, uzitych materialu apod. to dost pokulhavalo za tehdejsi nemeckou a nekterou japonskou produkci. Jinak co se tyce zavad, tak se to nijak nevymykalo tomu, co jsem treba prozival u VW apod. Samozrejme Japonci svoji spolehlivosti jiz tenkrat byli nekde jinde, ale nestacili na ne zase vybavou a uzitymi materialy. Dnes, se ale karta obraci a obcas se setkavam s lidma, co maji treba nejnovejsi Lagunu a maji najeto pres 50 tis. a bez nejmensich zavad a to dokonce ani jim neodchazeji tlumice, cepy a ramena (vecna to bolistka vetsiny frantiku kolem 40 tis v dobe minule) drive nez to byva u konkurence. O nejake tragicke zpravy o nespolehlivosti nove Laguny jako u Laguny II jsem ani nezavadil. O nejake nekvalite ve zpracovani u nove Laguny (jak to bylo kdysi u Frantiku zvykem) uz nemuze byt ani rec. Dokonce ty interiery vypadaji velmi dobre a premioveji nez nektere premie. Co je ale porad da se rici, ze temer beze zmeny, jsou jejich tragicke servisni sluzby. Na ty se musi dat pozor a dost lidi se stezuje, ze se musi hodne vybirat, nez se narazi na solidni servis. Ale to byva i u jinych znacek a ja to prozival nekde se svym Audi taky a se svou Mazdou nakonec taky, takze u nas docela bezny jev, bohuzel! Z toho usuzuji, ze spojeni Renaul-Nissan bylo prinosne. A neni pravda, ze Renault toho Nissana stahne s sebou, naopak co vim, tak prave Renault Nissana zachranil pred jistym krachem a dovolim si tvrdit, ze tato aliance je jednou z nejperspektivnejsich globalnich hracu na automobilovem trhu vubec a uvidis, az se rozjedou ted nakupy tech zkrachovalych nebo tech tesne pred krachem, kdo a kde bude nakupovat... Jenom se ceka na co nejnizsi cenu! ;-)
neregistrovaný "Darth_Vader"
29. 12. 2008 13:11
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Na kvalitu prvnich X6 co tam sjely z pasu mam specificky nazor- zasvedceni vedi :no: