Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové BMW X3 se přestěhuje z Rakouska do Spojených států

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Místem vzniku příštího BMW X3 nebude jako dosud rakouský Graz, ale jihokarolinský Spartanburg ve Spojených státech.

Když se v roce 2003 začala řada X3 prodávat, začínali v Mercedesu a Audi teprve spřádat plány na výrobu jeho konkurentů. Teď se GLK, Q5 a navíc XC60 dostává na trh a BMW tak má díky X3 generační náskok. Chystá se už ale také nové vydání X3.

Nový model, jehož první snímky jsou ve fotogalerii pod článkem, bude zachovávat původní koncepci karoserie. Bude ale oděn do nového stylu, ke kterému patří velké ledviny na místě masky. Náhodou není ani podobnost určitých partií s větším X6. Vidět je to zatím na jedné z nezahalených partií - profilu A-sloupku a jeho přechodu do střechy.

První skica není sice asi zcela dokonalá (podle našich odhadů jí chybí opravdu velké ledviny), ale jako jednu z možných verzí ji vzít můžeme.

Růst není vyloženě nutností, protože i současné X3 se svými rozměry dobře vklínilo mezi GLK a Q5, ale nedivili bychom se, kdyby nějaký ten centimetr všemi směry přibyl, už vzhledem k tomu, že je potřeba uvolnit místo pro nové BMW X1. Mnohem více ale bude na programu dne zvětšování prostoru pro posádku na současném půdorysu. Jestli BMW půjde cestou zvýšení karoserie (dnes nejnižší z německé trojice SUV), ale není jisté.

Výroba se přesune za moře, do amerického Spartanburgu, kde tak vznikne centrum výroby SUV značky BMW. S využitím rakouské kapacity kanadské firmy Magna BMW už nepočítá, ačkoli se zde BMW X3 úspěšně vyrábí od roku 2004. Smlouva na nástupce X3 nebyla s Magnou uzavřena. Naopak kontrakty na výrobu Mini Crossman, komponenty Fiatu 500 Cabrio i příští generaci Porsche Boxster/Cayman mají v Rakousku jisté.

Příchod nového BMW X3 na trh se očekává v závěru roku 2009 nebo během roku 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
29. 12. 2008 02:02
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Koukám-li na poslední výstupy BMW, tak "retuš ala Lehman-Boys" je velmi optimistická možná podoba reality. Jinak jsi asi přehlédl slovo "pokud" v mém příspěvku... nejdřív číst, pak přemýšlet, pak psát o tuposti druhých, oook? :-!
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 21:16
Re: Kvalita se lehco ztratí.
To ze nekdo atakuje celo tabulky klesajicich prodeju jeste nemusi znamenat, ze vyrabi sunky. Tady se bohuzel snoubi vice faktoru. Treba i ten pro nekoho treba neatraktivni design nebo spatna skladba cilovych modelu. Urc. pokles prodeju u Nissanu se da ocekavat pri jejich skladbe produktu, kdy vyrabi temer vyhradne SUV a ty ted momentalne v te (do jiste miry umele vyvolane) panice s tou krizi jiz nejsou tak v kurzu, jako minule. O jejich vyjimecne motorarske schopnosti u sesti a vice valcu nema smysl ani mluvit! Tady z toho bude tezit Renault napr. v Lagune Coupe a tady mluvi za vse jejich GT-R nebo prichazejici znacka Infiniti na nas trh. Podle me Renault zase potrebuje rychle obmenit stezejni radu Megane, aby se mu prodeje zvedly. Ja sam mam zkusenost s Renaultem jeste kdysi davno z dob pred Ghosnem ve vedeni a musim uznat, ze ve srovnani zpracovani, uzitych materialu apod. to dost pokulhavalo za tehdejsi nemeckou a nekterou japonskou produkci. Jinak co se tyce zavad, tak se to nijak nevymykalo tomu, co jsem treba prozival u VW apod. Samozrejme Japonci svoji spolehlivosti jiz tenkrat byli nekde jinde, ale nestacili na ne zase vybavou a uzitymi materialy. Dnes, se ale karta obraci a obcas se setkavam s lidma, co maji treba nejnovejsi Lagunu a maji najeto pres 50 tis. a bez nejmensich zavad a to dokonce ani jim neodchazeji tlumice, cepy a ramena (vecna to bolistka vetsiny frantiku kolem 40 tis v dobe minule) drive nez to byva u konkurence. O nejake tragicke zpravy o nespolehlivosti nove Laguny jako u Laguny II jsem ani nezavadil. O nejake nekvalite ve zpracovani u nove Laguny (jak to bylo kdysi u Frantiku zvykem) uz nemuze byt ani rec. Dokonce ty interiery vypadaji velmi dobre a premioveji nez nektere premie. Co je ale porad da se rici, ze temer beze zmeny, jsou jejich tragicke servisni sluzby. Na ty se musi dat pozor a dost lidi se stezuje, ze se musi hodne vybirat, nez se narazi na solidni servis. Ale to byva i u jinych znacek a ja to prozival nekde se svym Audi taky a se svou Mazdou nakonec taky, takze u nas docela bezny jev, bohuzel! Z toho usuzuji, ze spojeni Renaul-Nissan bylo prinosne. A neni pravda, ze Renault toho Nissana stahne s sebou, naopak co vim, tak prave Renault Nissana zachranil pred jistym krachem a dovolim si tvrdit, ze tato aliance je jednou z nejperspektivnejsich globalnich hracu na automobilovem trhu vubec a uvidis, az se rozjedou ted nakupy tech zkrachovalych nebo tech tesne pred krachem, kdo a kde bude nakupovat... Jenom se ceka na co nejnizsi cenu! ;-)
Avatar - Ham.
28. 12. 2008 20:34
Re: Kvalita se lehco ztratí.
S polovinou souhlasím, dobré automobilky mají dobré normy kvality, Japonci jsou v tomto jednička, Němci hned za nimi. Ale nesouhlasím s druhou polovinou, že stačí dát dobrou normu Mexičanovi a je vystaráno. Není a život to ukazuje každý den. A Renault spojením s Nissanem nedosáhl zatím vůbec ničeho, má stále spolu s Fiatem a Seatem pověst nějvětších šunkařů v Evropě a Nissan to může stát život. Renault vždy zadotuje sociální stát/hrdost Francie a to bez ohledu na kvalitu/klesající prodeje. Nechápu jak můžeš kvalitu hodnotit slovy výsledky se dostavily okamžitě, to se pozná za 3, za 5 let nebo i později, to že auto dokáže ještě odjet od dealera ze showroomu a na bilbordu někdo něco plká o kvalitě ještě neznamená, že auto je skutečně kvalitní, to prověří až čas a pak již možná nebude návratu zpět. Ostatně výsledky prodejů dnes v době krize velmi hezky ukazují komu klesají prodeje nejvíce (Renault i Nissan atakují čelo všech odpadlíků když vynechám před krachem stojící US producenty).
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 20:29
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Dyt o tom pisu, ze je to nemecky platek a ten je vzdy naklonenej vice domacim... Ale berou to zgruntu a tomu testu se da verit vic, nez nejake statistice TUV nebo ADAC. Je pravda, ze tech testu je malo a tudiz to je znacne omezene, pouze na urcite modely a rocniky. Obecne u autaku taky zalezi, jak se k nemu chovas, jestli jsi prvni majitel, jestli nebylo fatalne bourane apod. Sam kupuji vyhradne nova auta a mam jako prvni majitel, jak jeden z nejnovejsich modelu od nemeckeho (a tudiz v ocich nekterych, mene spolehliveho) Audi (pul rok stare), tak od japonske Mazdy (rok stara), vse ma najeto do 50 tis. a jsem zatim maximalne spokojenej... :yes:
Avatar - Ghostyx
28. 12. 2008 20:15
Re: Kvalita se lehco ztratí.
Jasne, ale ve Francii montuje Toyota taky sva Versa a neda se rici, ze by byla mene kvalitni nez zbytek jejich produkce montovanej napr. v Japonsku. Vse opravdu zalezi na tom, jak nastavis normy kvality a vystupni kontroly pri samotne vyrobe a to maji Japoncici a uz i Korejci nejvymakanejsi. :yes: A vubec nezalezi na tom, jaka narodnost nebo rasa nebo kdo ty autaky montuje. Proto treba ja tvrdim, ze slouceni Renaultu a Nissanu, byl brilatni tah a toto slouceni prineslo Renaultu necekanou moznost osvojit si japonske postupy vyroby a kontroly kvality, ktere co si budeme povidat, jsou nejlepsi na svete. A vysledky se dostavily temer okamzite, byt jsou to lezerni Frantici. ;-) To same plati i pro montovny BMW ve Statech, kde se montuje podle nemeckych standardu kvality a vystupnich kontrol a tudiz ta produkce je po kvalitativni strance naprosto stejna jako kterekoliv Bawo vypustene z Evropy a neazlezi, jestli je montuji privandrovalci z Mexika, Karibiku, Vychodni Evropy nebo starousedlici...