Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
BRoy
jak já ty zelené (a ekonomy, kteří ty jejich kraviny s chutí využívají) nenávidím! Strčit do 1,5 tunového SUV benzínový tříválec je zločin proti lidskosti. A je úplně jedno, která značka to udělá. Ale u BMW je to navíc prznění rasy!!!
niekde som cital ze za par rokov bmw s klasickymi spalovacimi motormi skonci uplne ... paradoxne najsportovejsie ladena masova znacka s nimi mozno skonci ako prva.... ale neprekvapilo by ma to..
No a co, je snad sport o počtu válců pod kapotou nebo o druhu pohonu? Vždycky jsem si myslel, že sport je především o zážitku a čísla jsou až podružná. Asi jsem se celý život mýlil a tím pádem tedy asi nejsem sportovcem.
CommonUser
Kto chce BMW 1,6 D ale 4 valec tak si kupi Toyotu >😒]
BMW to taha k Jarovim slovam😒br /> [odkaz]
:😉
BMW to taha k Jarovim slovam😒br /> [odkaz]
:😉
Tomys69
Tříválce jsou tu od toho,aby celkově snížily flotilové emise a díky nim se do budoucna počítá s V8 a V12!....
Vsadím boty, že BMW by bylo schopno udělat čtyřválec se stejnou papírovou spotřebou, ale ekonomové spočítali kolik ušetří za nevyrobený píst.
Tříválec má v tomto objemu vyšší účinnost než čtyřválec.
Proč v reále žere MZD 2 s 1,5l čtyřválcem méně, než litr ve Fabii. Dokonce ani HTP nebralo v testech míň než čtyřválec 1,2 od Hyundae. Navíc kroutící moment Hyundae nebyl ani v jednom bodě křivky nižší než u HTP. V testech se dozvíš, jak musíš opatrně pracovat s plynem při rozjezdech, protože to má tendence zdechnout. Taky čteš hlášky typu: typický zvuk tříválce se nezapře.
Většinou s tebou souhlasím, ale za ten tříválec bojuješ jak Hondaclub za 1,8ku v Civicu.
Většinou s tebou souhlasím, ale za ten tříválec bojuješ jak Hondaclub za 1,8ku v Civicu.
Nějak ti nerozumím, měl jsem za to, že ti vadí tříválec, tedy, že mluvíš o R3 vs R4 ve stejném objemu, jenže ty následně srovnáváš 1,0 motor s 1,5.
Kdyby v bmw šetřili na výrobě válce, jak říkáš, pak by muselo platit, že např. R4 1,6 turbo, typ motoru používaný více automobilkami v této objemové kategorii, je výkonnější a úspornější než R3 1,5 turbo od BMW. Já si myslím opak, a to proto, že tříválec má v této kubatuře (limit je 0,5 litru na válec) vyšší účinnost než čtyřválec.
Kdyby v bmw šetřili na výrobě válce, jak říkáš, pak by muselo platit, že např. R4 1,6 turbo, typ motoru používaný více automobilkami v této objemové kategorii, je výkonnější a úspornější než R3 1,5 turbo od BMW. Já si myslím opak, a to proto, že tříválec má v této kubatuře (limit je 0,5 litru na válec) vyšší účinnost než čtyřválec.
Ten ideální půllitr je věc známá (teda, jestli to není výpočet s předem požadovaným výsledkem), ale tříválce jdou do módy až teď. Doufám v dobu, kdy se automobilky budou plácat po ramenou, že snížili tlak turba a zvedli objem a tím uspoří 15%.
Kdyby šlo o šetření na výrobě válce navíc, dočkal by ses třeba dvoulitrových tříválců, jenže se nedočkáš... 😉
To snad není možný, že někdo tohle se tříválcem fakt koupí..... 😒
Chýba mi v článku prehľadná tabuľka... ;-\
Btw. tá Tvoja spotreba je neskutočná; verím Ti, že si ju naozaj mal, ale asi to neboli štandardné trasy, lebo priemerka pre tento model na spritmonitore je o rovné 2 litre vyššia.
Nebo jde čistě o to, že jsou tam jen tři válce? Mě je šumák, jestli má motor 3 nebo 4 válce, projevem může být tříválec lepší a šestiválec není ani jeden z nich.
Kolegyne od manzelky jsou zase mlade doktorky, vesmes auto volili tak jako asi vetsina zen: ocima. No a kdyz se 1er libila tak dulezitejsi nez pocet valcu byla barva a snad vsechno ostatni. Staci jim ze auto je primerene rychle, hezke, nesezere je atd.
Jednoduse je pravda ze ty trivalce resime nejvic my tu, my co by jsme si stejne 116i nekoupili ani kdyby mela valcu 8. Az budou cpat 3 valec do auta pro fajnsmekry, do ekvivalentu takove dnesni 40i atd., pak se pridam k nazorove vlne ze se svet v p..el obraci, ale do te doby a zvlast u zakladu neni nad cim lamat hul. 😉
Sameho by me zajimalo jak ten 3 valec pojede a bude znit.
A s tim typickym zakaznikem podle me nemas pravdu. Ten koho auta nezajimaji je podle me prave ten typicky zakaznik BMW (!)s zakladnima motorizacema(!). Jednoduse veme trochu drazsi premii nez obdobne velky mainstream protoze i v tom zakladu tam dostane lepsi auto (lepsi ergonomii, lepsi materialy, lepsi odhlucneni...). Anebo treba nezajimajic se o auto, ale zajimajic se o vybavu znovu sahne po premii, protoze ani dnes ne kazdy z mainstreamu umi vse co premie. Treba ta kolegova stribrna, zvenci naprosto nezajimava 316d ma vyhrivane, elektricky stavitelne sportovni sedacky v kuzi, HUD, velkou navi se vsema aplikacema co k tomu BMW nabizi, stresni okno a mnoho dalsi vybavy. Myslim ze za ty penize by se klidne dostal na nejakou zakladnejsi 328i jako nic, ale to ho evidentne nelaka. Vykon nebo motor ho nezajimaji, laka ho ta pridana hodnota ktera se vaze na premii a ktera lezi jinde. Je spousta duvodu proc koupit BMW/Audi/MB a nemusi jit jen o pozerstvi nebo vysoky vykon. 😉
Takze znovu. Muzes mit nadupanou vybavu, muzes mit styl, muzes mit ergonomii, muzes mit materialy, muzes mit nemlatici podvozek, to vse i v mainstreamu, ale malokde to mas tak v jednom aute jako v spravne nakonfigurovane premii. Aplikovano na passat, styl (subjektivni) a podle testu ani nemlatici podvozek spise neumi, materialy bude za audi taky zaostavat => tudiz tu jsou objektivne dolozitelne vlatnosti kteryma je premie pred mainstreamem. Bylo tomu tak kdysi a kdyz clovek netopprovati musi videt, ze je tomu tak do dnes.
A pak je to o preferencich, nevim jestli soudis podle sebe, nebo podle lidi ktere vidis kolem sebe, ale uvahy o 90% lidi co kupuji premii / BMW kvuli renome jsou ciste vareni z vody (nebo z toho omezene vzorku lidi co mas kolem sebe). Kdyz ti tu ted ja nastrelim opacny pomer, ze jen 10% lidi kupuje BMW kvuli znaku na kapote kde lezi pravda? Pravda muze klidne lezet tam, ze ti min pozeri a vic racionalne uvazujici lidi klidne sahnou po premii z nahore vypsanych duvodu. Ze je mainstream jen o 10% horsi ale o 30% levnejsi pak bude tizit hlavne toho kdo tech 30% ceny resi. Kolega to evidentne neresil. Nekdo jiny treba jo.
A jestli si mysli ze 90% lidi jsou spis ti pozeri a jen 10% uvazuje racionalne je to tva uvaha / odsledovany stav, me o nem ale nepresvedcis, ja to kolem sebe takto nevidim. Kolem sebe mam ale nemce, ne (mozna) typicke cechy nebo slovaky, mozna proto rozdil v tom vnimani BMW a premie potazmo. 😉
Príklad 2: rodinný príslušník má Mercedes C. Predtým mal X5, prišla kríza, podnikanie nešlo, musel ho predať, ale sám vyhlásil, že by bolo preňho spoločensky neprijateľné jazdiť povedzme Octaviou, tak sa zmohol na predvádzačku so základným benzínovým štvorvalcom a výbavou, ale "aspoň je to Mercedes".
Príklad 3: rodinný príslušník má Mercedes ML. Kúpil ho vo full výbave, naklikal, čo sa dá, cena ho netrápila, išlo mu o luxus a technický náskok.
Teda tri modelové príklady, kde pri dvoch hrala značka rozhodujúcu úlohu. Príklad 3 by si kúpil ten Mercedes tak či tak, príklady 1 a 2 by sa ale v spoločnosti, kde image a značka nehrajú takú prehnanú rolu ako u nás, rozhodli inak.
Jinak samozrejme souhlas, ze cim vic na vychod clovek cestuje tim vic auto funguje jako generator nejakeho (casto falesneho) spolecenskeho statusu a vic se toho proda z duvodu, ktere popisujes ty spis nez z tech ktere popisuju ja. Neda se to ale pausalizovat, ze si 90% lidi koupi auto kvuli znacce. Naopak znam i mezi cechy/slovaky lidi, kteri se v premii vozi a stydi se za / musi to na dedine maskovat bo pekne po slovensku jsou prave hozeni do stejneho predvadejiciho se pytle o kterem pises a pritom jen chteli lepsi auto na ktere si normalne vydelali. Slovac uspech neodpousti a tak si rad aspon zapausalizuje (nez se tu do me nekdo opre to pisu jako slovak). 8-s
Proto jsem na podobne predjimani trochu alergicky. 😉
Pritom ako pise fOE, na zapad od CR hranic je to tak len ciastocne - v pracovnych vztahoch vo firmach, kde ak ma riaditel povedzme len vyssiu strednu, tak nejaky namestnik nemoze mat viac nez strednu. Pritom v sukromnom zivote moze aj ten namestnik pouzivat ako dailycar kludne P911 😄
Premia je tam len proste pojem dokonalejsie poskladatelneho auta, nez v tom mainstreame, kde ako ty spravne uvadzas, su ti niektore priplatkove polozky proste zapovedane a ten dojem z kvality materialov a zoskladania auta ako kompletu tam proste nemoze byt tiez bez rozdielu. ( aj ked uznavam, ze zrovna Passat teraz utoci dost tvrdo ).
Najjednoduchsi uakzovatel je ale rebricek povedzme TOP 30 aut, predavanych v DE a u nas, ked v DE najdes v tej TOP 30 hadam vsetky dolezite modely D3 s vyssiou strednou triedou vratane !!! A4, 3er, C-klasse - auta, ktore sa tam beru miesto O III >😁 - a to doslovne - aby dokazali odviezt tych 4 ludi, tak nizsia stredna je tam rozhodne v inej ulohe ako u nas ( univerzalne auto na vsetko ).
Holt, maju tam trosku viac tych Euracikov... :-!
nikdy som sa nevyjadroval tak ako uvadzas v priklade 2, predpokladam ze to vies, ked ti mozem odporucit netahaj "rodinnych prislusnikov" do svojich odbornych internetovych diskusii. Dakujem za porozumenie.
A, nevím, čím to je, ale holkám se BMW 1 fakt líbí. Hodně mých kamarádek a známých by ho chtěly jen kvůli vzhledu.
A k tomu páčeniu sa: možno je to tak, osobne si ale myslím, že keď pred babu postavíš Fiat 500 a BMW 1, dve tretiny si vyberú tú 500vku.