bude to vhodna volba pre tych ktorych "creva" auta uz dnes moc netrapia ale potrpia si skor na to spravne logo na maske... a tato skupina zakaznikov je coraz sirsia.... takze ocakavam uspech tohto 3 valcoveho radobypremianta.... predavat sa to bude suhlas a mozno az moc dobre :yes:
No jo no, ale nejhorší je, že ta cena bude stejná nebo ještě vyšší jako kdyby tam byl dvoulitr. A spotřeba bude jistě taky super. Měl jsem bmw 116i a papala 9L a to sem jezdil sám.. Teď mám 3,7 V6 a papá 12. Kde je asi chyba. ;-\
Sokare, měl jsem 335i a jezdila za 8,5 litru. Chyba je asi u tebe. Lidi co provozujou auto v čistě městském provozu se podivují, že nejezdí za šest... není to tvůj případ?
Tak predpokladám, že jazdí obdobné trasy a teda spotreba je porovnateľná.
Btw. tá Tvoja spotreba je neskutočná; verím Ti, že si ju naozaj mal, ale asi to neboli štandardné trasy, lebo priemerka pre tento model na spritmonitore je o rovné 2 litre vyššia.
Není neskutečná, píšou to ve všech testech. 8,5 litru bylo při rámcovém dodržování limitů, 9-9,5 při mojem stylu jízdy. Ale přes deset jsem nešel nikdy.
Měl jsem 116i několikrát z růz. půjčoven, mmj. jsem s ní najel po Turecku 1,5 tis. km vč. několika vícehodinových poskakování po Istanbulu, a průměr vždy kolem 7,5 litru aniž bych auto jakkoliv šetřil.
Jezdil jsem město a mimoměsto a aby to jelo, tak jsem to honil. Podstatný je to , že malý motor ve velkým autě je problém. Velký motor má lepší spotřebu i rezervy výkonu a tím i spotřeby. Poučení je : Nekupujte pidi motor do velkýho auta jenom kvůli značce na kapotě.
To auto je stejně velké jako vedle testovaný kadjar, který má motor sice o deci a válec větší, ale slabší a váží o sto kilo víc. A to je vrcholná varianta, tady ten tříválec znamená základ, to je rozdíl mezi maistreamem a premií, tam kde maistream končí, premie začíná.
Nebo jde čistě o to, že jsou tam jen tři válce? Mě je šumák, jestli má motor 3 nebo 4 válce, projevem může být tříválec lepší a šestiválec není ani jeden z nich.
Prakticky to môže byť tak, ako píšeš, vo všeobecnom vnímaní si ale stále trojvalec nesie stigmu menejcenného, nedostatočného motora, symbolizuje šetrenie, ktoré sa k image prémie moc nehodí a jeho majiteľ si iste užije nejaký ten posmešný úškrn, keď povie, čo za motor má pod kapotou.
Podle toho co vidim kolem sebe kdo sedla ty zakladni motorizace, tak majitel si zadny uskrn neuzije protoze nebude schopen odpovedet jestli ma 3, 4 nebo 15 valcu pod kapotou. Rozeznavaci schopnost kolegu s 316d konci u toho ze vi ze ma tankovat diesel. Stejne jsou na tom kolegyne me zeny s 116i, jen pro zmenu vedi ze maji sahat po benzinu. :-)
Procpak. Kolega je programator, auto ma proste na prepravu z bodu A do B, jeste to ma na lease a proste neresi. Dostal vybornou nabidku na 3er tak jezdi v 3er, vic bych tam nehledal protoze on vic nehledal.
Kolegyne od manzelky jsou zase mlade doktorky, vesmes auto volili tak jako asi vetsina zen: ocima. No a kdyz se 1er libila tak dulezitejsi nez pocet valcu byla barva a snad vsechno ostatni. Staci jim ze auto je primerene rychle, hezke, nesezere je atd.
Jednoduse je pravda ze ty trivalce resime nejvic my tu, my co by jsme si stejne 116i nekoupili ani kdyby mela valcu 8. Az budou cpat 3 valec do auta pro fajnsmekry, do ekvivalentu takove dnesni 40i atd., pak se pridam k nazorove vlne ze se svet v p..el obraci, ale do te doby a zvlast u zakladu neni nad cim lamat hul. ;-)
Sameho by me zajimalo jak ten 3 valec pojede a bude znit.
Tak ten, koho autá nezaujímajú a auto si kupuje na premiestňovanie z A do B nie je asi typický kupujúci BMW. ;-) A pri tej pani moc neverím, že jej nešlo o značku, ale len a čiste o výzor, lebo aktuálna 1er (pred f/l) je všeličo len nie pekné auto. Poznám nejaké vodičky 1er, ale auto im buď kúpil manžel, alebo im na tom image značky záleží.
Chtela neco lepsi, ale nevim jestli kvuli pocitu z loga na kapote, nebo vazne kvuli tomu ze chtela lepsi auto. Vzala pak 1er ktera se ji v cervene libila nejvic. Ze se nelibi mne nebo tobe je pak asi to nejmene dulezite a naprosto nic nerikajici. ;-)
A s tim typickym zakaznikem podle me nemas pravdu. Ten koho auta nezajimaji je podle me prave ten typicky zakaznik BMW (!)s zakladnima motorizacema(!). Jednoduse veme trochu drazsi premii nez obdobne velky mainstream protoze i v tom zakladu tam dostane lepsi auto (lepsi ergonomii, lepsi materialy, lepsi odhlucneni...). Anebo treba nezajimajic se o auto, ale zajimajic se o vybavu znovu sahne po premii, protoze ani dnes ne kazdy z mainstreamu umi vse co premie. Treba ta kolegova stribrna, zvenci naprosto nezajimava 316d ma vyhrivane, elektricky stavitelne sportovni sedacky v kuzi, HUD, velkou navi se vsema aplikacema co k tomu BMW nabizi, stresni okno a mnoho dalsi vybavy. Myslim ze za ty penize by se klidne dostal na nejakou zakladnejsi 328i jako nic, ale to ho evidentne nelaka. Vykon nebo motor ho nezajimaji, laka ho ta pridana hodnota ktera se vaze na premii a ktera lezi jinde. Je spousta duvodu proc koupit BMW/Audi/MB a nemusi jit jen o pozerstvi nebo vysoky vykon. ;-)
Myslím, že si trochu navrávaš niečo, čomu ani sám moc neveríš. Nadupanú výbavu môžeš mať dnes už v mainstreame, je máločo, čo napr. Passat nemôže mať (a teraz ma nechytaj za slovíčka). Pravda je skôr taká, že 90% ľudí si ten bavorák kúpi kvôli renomé značky, imidžu a dlhodobo budovanej povesti športovosti. My menšina potom kvôli tým jazdným vlastnostiam, technike a agilite danej koncepciou pohonu či výkonom, ktoré konkurencia neponúka. Ale netvrď, že bavoráky si kúpi niekto, komu je celý image BMW ukradnutý, hlavne kvôli výbave. To by totiž bola veľmi zlá kúpa, keď 90% toho, čo sa do BMW dá dať, je u konkurencie podstatne lacnejšie, resp. za cenu výbavou nabitého mainstreamu máš u BMW holobyt. Skrátka ten, kto pred Passatom uprednostní BMW, musí mať na to iný dôvod ako len dostupné prvky výbavy.
Popisuju co vidim kolem sebe. Jen se to chce oprostit od te nasi spolecne cesko-slovenske malosti a honeni si trika znackama, ci uz jde o teplaky adidas nebo o znak BMW na kapote.
Takze znovu. Muzes mit nadupanou vybavu, muzes mit styl, muzes mit ergonomii, muzes mit materialy, muzes mit nemlatici podvozek, to vse i v mainstreamu, ale malokde to mas tak v jednom aute jako v spravne nakonfigurovane premii. Aplikovano na passat, styl (subjektivni) a podle testu ani nemlatici podvozek spise neumi, materialy bude za audi taky zaostavat => tudiz tu jsou objektivne dolozitelne vlatnosti kteryma je premie pred mainstreamem. Bylo tomu tak kdysi a kdyz clovek netopprovati musi videt, ze je tomu tak do dnes.
A pak je to o preferencich, nevim jestli soudis podle sebe, nebo podle lidi ktere vidis kolem sebe, ale uvahy o 90% lidi co kupuji premii / BMW kvuli renome jsou ciste vareni z vody (nebo z toho omezene vzorku lidi co mas kolem sebe). Kdyz ti tu ted ja nastrelim opacny pomer, ze jen 10% lidi kupuje BMW kvuli znaku na kapote kde lezi pravda? Pravda muze klidne lezet tam, ze ti min pozeri a vic racionalne uvazujici lidi klidne sahnou po premii z nahore vypsanych duvodu. Ze je mainstream jen o 10% horsi ale o 30% levnejsi pak bude tizit hlavne toho kdo tech 30% ceny resi. Kolega to evidentne neresil. Nekdo jiny treba jo.
A jestli si mysli ze 90% lidi jsou spis ti pozeri a jen 10% uvazuje racionalne je to tva uvaha / odsledovany stav, me o nem ale nepresvedcis, ja to kolem sebe takto nevidim. Kolem sebe mam ale nemce, ne (mozna) typicke cechy nebo slovaky, mozna proto rozdil v tom vnimani BMW a premie potazmo. ;-)
Iste, že Nemci k tomu pristupujú inak, ja ale popisujem hlavne slovenskú (a zrejme dosť podobnú českú) realitu, kde (žiaľ?) tá značka a s ňou spojený image má veľký význam. Samozrejme hovorím o ľuďoch, ktorých poznám, ale nie je ich úplne málo a určitá miera zovšeobecnenia sa vyvodiť dá. Skúsim 3 odlišné príklady:
Príklad 1: kamarát, čo pracoval v Nemecku a priniesol si Audi A4. Iste, že svoje hrala aj slušná výbava a motor (V6 TDI), ale jeho nákupný postoj sa dal zhrnúť: nebudem si predsa kupovať Passat, to má v Nemecku každý robotník. Teda image prémie bola silným, ak nie kľúčovým rozhodovacím prvkom.
Príklad 2: rodinný príslušník má Mercedes C. Predtým mal X5, prišla kríza, podnikanie nešlo, musel ho predať, ale sám vyhlásil, že by bolo preňho spoločensky neprijateľné jazdiť povedzme Octaviou, tak sa zmohol na predvádzačku so základným benzínovým štvorvalcom a výbavou, ale "aspoň je to Mercedes".
Príklad 3: rodinný príslušník má Mercedes ML. Kúpil ho vo full výbave, naklikal, čo sa dá, cena ho netrápila, išlo mu o luxus a technický náskok.
Teda tri modelové príklady, kde pri dvoch hrala značka rozhodujúcu úlohu. Príklad 3 by si kúpil ten Mercedes tak či tak, príklady 1 a 2 by sa ale v spoločnosti, kde image a značka nehrajú takú prehnanú rolu ako u nás, rozhodli inak.
Nevim jestli ten prvni priklad je presne to o cem jsme se bavili do ted. Me treba taky vadi golf tou svou rozsirenosti ikdyz je to objektivne dobre auto. Nemohl vzit A4 uz jen proto ze jich je proste min? Ono to taky nemusi byt o te pozitivni aure kterou ma audi jako spis o te negativni aure, kterou (v jeho ocich) ma VW a ktere se chtel vyvarovat. ALe je to tvuj kamos, to vis urcite nejlip sam.
Jinak samozrejme souhlas, ze cim vic na vychod clovek cestuje tim vic auto funguje jako generator nejakeho (casto falesneho) spolecenskeho statusu a vic se toho proda z duvodu, ktere popisujes ty spis nez z tech ktere popisuju ja. Neda se to ale pausalizovat, ze si 90% lidi koupi auto kvuli znacce. Naopak znam i mezi cechy/slovaky lidi, kteri se v premii vozi a stydi se za / musi to na dedine maskovat bo pekne po slovensku jsou prave hozeni do stejneho predvadejiciho se pytle o kterem pises a pritom jen chteli lepsi auto na ktere si normalne vydelali. Slovac uspech neodpousti a tak si rad aspon zapausalizuje (nez se tu do me nekdo opre to pisu jako slovak). 8-s
Proto jsem na podobne predjimani trochu alergicky. ;-)
Myslím, že si začíname rozumieť. Ono prostredie, v ktorom žiješ, má silný vplyv, a to v pozitívnom i negatívnom zmysle. Sám napr. nezriedka počúvam, že prečo si nekúpim namiesto môjho XY (ktoré sa k môjmu postaveniu nehodí) nejakú prémiovku. Naopak náš nemenovaný kolega z ACZ na jednanie na východ nešiel s Jaguarom, lebo to nebolo "politicky vhodné".
Chalani sorry, ze sa vam pcham do vasej druznej debaty, ale rad by som prihodil moj - cisto pragmaticky pohlad na vec:
Ono je to totiz fakt o tom nasom "stredoeuropskom" rozmyslani - chcem byt na ociach, berem premiu. Chcem byt v ustrani, berem mainstream. Bodka.
Pritom ako pise fOE, na zapad od CR hranic je to tak len ciastocne - v pracovnych vztahoch vo firmach, kde ak ma riaditel povedzme len vyssiu strednu, tak nejaky namestnik nemoze mat viac nez strednu. Pritom v sukromnom zivote moze aj ten namestnik pouzivat ako dailycar kludne P911 :-)
Premia je tam len proste pojem dokonalejsie poskladatelneho auta, nez v tom mainstreame, kde ako ty spravne uvadzas, su ti niektore priplatkove polozky proste zapovedane a ten dojem z kvality materialov a zoskladania auta ako kompletu tam proste nemoze byt tiez bez rozdielu. ( aj ked uznavam, ze zrovna Passat teraz utoci dost tvrdo ).
Najjednoduchsi uakzovatel je ale rebricek povedzme TOP 30 aut, predavanych v DE a u nas, ked v DE najdes v tej TOP 30 hadam vsetky dolezite modely D3 s vyssiou strednou triedou vratane !!! A4, 3er, C-klasse - auta, ktore sa tam beru miesto O III >:D - a to doslovne - aby dokazali odviezt tych 4 ludi, tak nizsia stredna je tam rozhodne v inej ulohe ako u nas ( univerzalne auto na vsetko ).
Holt, maju tam trosku viac tych Euracikov... :-!
Mili iudex,
nikdy som sa nevyjadroval tak ako uvadzas v priklade 2, predpokladam ze to vies, ked ti mozem odporucit netahaj "rodinnych prislusnikov" do svojich odbornych internetovych diskusii. Dakujem za porozumenie.
Proč by ne? Image je více, než nějaké povědomí o jízdě či tom, co je pod kapotou. Prostě "mám BMW" zapůsobí více, než "mám osmiválec"...
A, nevím, čím to je, ale holkám se BMW 1 fakt líbí. Hodně mých kamarádek a známých by ho chtěly jen kvůli vzhledu.
Ale Ty vlastne tvrdíš to, čo ja, teda že image značky priťahuje; to je totiž to pôsobivé "mám BMW".
A k tomu páčeniu sa: možno je to tak, osobne si ale myslím, že keď pred babu postavíš Fiat 500 a BMW 1, dve tretiny si vyberú tú 500vku.
jak já ty zelené (a ekonomy, kteří ty jejich kraviny s chutí využívají) nenávidím! Strčit do 1,5 tunového SUV benzínový tříválec je zločin proti lidskosti. A je úplně jedno, která značka to udělá. Ale u BMW je to navíc prznění rasy!!!
niekde som cital ze za par rokov bmw s klasickymi spalovacimi motormi skonci uplne ... paradoxne najsportovejsie ladena masova znacka s nimi mozno skonci ako prva.... ale neprekvapilo by ma to..
No a co, je snad sport o počtu válců pod kapotou nebo o druhu pohonu? Vždycky jsem si myslel, že sport je především o zážitku a čísla jsou až podružná. Asi jsem se celý život mýlil a tím pádem tedy asi nejsem sportovcem.
Proč v reále žere MZD 2 s 1,5l čtyřválcem méně, než litr ve Fabii. Dokonce ani HTP nebralo v testech míň než čtyřválec 1,2 od Hyundae. Navíc kroutící moment Hyundae nebyl ani v jednom bodě křivky nižší než u HTP. V testech se dozvíš, jak musíš opatrně pracovat s plynem při rozjezdech, protože to má tendence zdechnout. Taky čteš hlášky typu: typický zvuk tříválce se nezapře.
Většinou s tebou souhlasím, ale za ten tříválec bojuješ jak Hondaclub za 1,8ku v Civicu.
Nějak ti nerozumím, měl jsem za to, že ti vadí tříválec, tedy, že mluvíš o R3 vs R4 ve stejném objemu, jenže ty následně srovnáváš 1,0 motor s 1,5.
Kdyby v bmw šetřili na výrobě válce, jak říkáš, pak by muselo platit, že např. R4 1,6 turbo, typ motoru používaný více automobilkami v této objemové kategorii, je výkonnější a úspornější než R3 1,5 turbo od BMW. Já si myslím opak, a to proto, že tříválec má v této kubatuře (limit je 0,5 litru na válec) vyšší účinnost než čtyřválec.
Ten ideální půllitr je věc známá (teda, jestli to není výpočet s předem požadovaným výsledkem), ale tříválce jdou do módy až teď. Doufám v dobu, kdy se automobilky budou plácat po ramenou, že snížili tlak turba a zvedli objem a tím uspoří 15%.