Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1 F48: Tříválce z Mini přicházejí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 9. 2015
61
43
Zobrazit náhledy (61)
BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1
Motorová paleta druhé generace nejmenšího SUV se rozšiřuje o zážehové i vznětové tříválce a nejslabší čtyřválec na naftu s pohonem všech kol.

Tříválec v BMW? Před nedávnem nemyslitelné, dnes realita. Motorová obměna neminula ani nejmenší SUV v nabídce, řadu X1, jejíž vnější design navrhl Australan Calvin Luk. Ta se v generaci F48 stala předokolkou s alternativní nabídkou systému xDrive, předchůdce E84 měl standardně zadní pohon. Až dosud, od červnové premiéry ji ovšem poháněly výhradně čtyřválce, u kterých bylo nutné pouze měnit polohu voliče automatu – s výjimkou sDrive18d. Malé motory na oba konvenční druhy paliv tvoří nyní základní modely. V nabídce se objevují ve větší míře i manuální a automatické převodovky se šesticí rychlostí.

Nejméně výkonným zástupcem stále ještě novotou vonící řady je benzinová varianta sDrive18i. Číslo v názvu dávno neznamená zdvihový objem válců. Pod kapotou mu vrčí motor B38 z Mini Cooperu, tedy tříválec 1,5 l s výkonem 100 kW a točivým momentem 220 N.m. Pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. O jeho přenos na přední nápravu se starají právě ony výše zmíněné manuální a automatické převodovky, obě šestistupňové. Auto zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,7 s a na každých 100 km jízdy konzumuje mezi 5,1 a 5,6 l benzinu.

Také turbodiesel B37 má o válec méně a stejný zaokrouhlený objem. Z něj dává sice jen 85 kW, ale zároveň 270 N.m. Přímo řazené převodné ústrojí s klasickou pákou u něj není vůbec k dispozici, jen šestistupňové samočinné. Dvoustovku sDrive16d nepokoří, maximální rychlost leží na hranici 190 km/h. Rovněž sprint na stovku jí trvá mnohem déle, 11,1 s. Se standardními pneumatikami spotřebuje pouhých 3,9 l nafty, což odpovídá vypouštěným emisím 104 g/km. Na devatenáctipalcových je o dva decilitry žíznivější a do ovzduší se dostane o 5 g CO2 více.

Taktéž nová verze xDrive18d nemá v útrobách tříválec, nýbrž čtyřválec. Jak už název napovídá, jedná se o čtyřkolku, jež doplňuje standardní sDrive. Výkon již představeného dvoulitru zůstává na hodnotě 110 kW, převodovky jsou na výběr dvě: opět šestistupňová přímo řazená a automat, tentokrát však s osmičkou rychlostních stupňů, stejně jako u předokolky. V akceleraci z klidu na stovku se liší ústrojí o desetinu: zvládnou ji za 9,2, respektive 9,3 s. Obě jedou 204 km/h a v závislosti na použitých pneumatikách spálí od 4,7 do 4,9 l nafty na 100 km.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Tříválce...
Dinar
| 8. 9. 2015
Kdyby šlo o šetření na výrobě válce navíc, dočkal by ses třeba dvoulitrových tříválců, jenže se nedočkáš... ;-)
Avatar - Dinar
Roluju článkem
Dinar
| 8. 9. 2015
Turbená 1,6 se 100kW výkonu v hb nižší střední je pro tebe malý motor ve velkém autě?
Roluju článkem
Priklad2
| 7. 9. 2015
Mili iudex,
nikdy som sa nevyjadroval tak ako uvadzas v priklade 2, predpokladam ze to vies, ked ti mozem odporucit netahaj "rodinnych prislusnikov" do svojich odbornych internetovych diskusii. Dakujem za porozumenie.
Avatar - AUDIRS6
Roluju článkem
AUDIRS6
| 7. 9. 2015
Chalani sorry, ze sa vam pcham do vasej druznej debaty, ale rad by som prihodil moj - cisto pragmaticky pohlad na vec:
Ono je to totiz fakt o tom nasom "stredoeuropskom" rozmyslani - chcem byt na ociach, berem premiu. Chcem byt v ustrani, berem mainstream. Bodka.
Pritom ako pise fOE, na zapad od CR hranic je to tak len ciastocne - v pracovnych vztahoch vo firmach, kde ak ma riaditel povedzme len vyssiu strednu, tak nejaky namestnik nemoze mat viac nez strednu. Pritom v sukromnom zivote moze aj ten namestnik pouzivat ako dailycar kludne P911 :-)
Premia je tam len proste pojem dokonalejsie poskladatelneho auta, nez v tom mainstreame, kde ako ty spravne uvadzas, su ti niektore priplatkove polozky proste zapovedane a ten dojem z kvality materialov a zoskladania auta ako kompletu tam proste nemoze byt tiez bez rozdielu. ( aj ked uznavam, ze zrovna Passat teraz utoci dost tvrdo ).
Najjednoduchsi uakzovatel je ale rebricek povedzme TOP 30 aut, predavanych v DE a u nas, ked v DE najdes v tej TOP 30 hadam vsetky dolezite modely D3 s vyssiou strednou triedou vratane !!! A4, 3er, C-klasse - auta, ktore sa tam beru miesto O III >:D - a to doslovne - aby dokazali odviezt tych 4 ludi, tak nizsia stredna je tam rozhodne v inej ulohe ako u nas ( univerzalne auto na vsetko ).
Holt, maju tam trosku viac tych Euracikov... :-!
Avatar - iudex
Roluju článkem
iudex
| 7. 9. 2015
Myslím, že si začíname rozumieť. Ono prostredie, v ktorom žiješ, má silný vplyv, a to v pozitívnom i negatívnom zmysle. Sám napr. nezriedka počúvam, že prečo si nekúpim namiesto môjho XY (ktoré sa k môjmu postaveniu nehodí) nejakú prémiovku. Naopak náš nemenovaný kolega z ACZ na jednanie na východ nešiel s Jaguarom, lebo to nebolo "politicky vhodné".

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku