Nejnovější BMW řady 7 je od roku 1977 již šestou generací. Než přistoupíme k hodnocení jízdy, v krátkosti si popíšeme systémy a řešení, které nás zaujaly ze všeho nejvíce.
Co víc říct... jsem v tomto segmentu jen ubohý plakátovec, ale kdybych si měl vybrat velký sedan/limuzínu, bude to v každé generaci 7er (možná až na tu divnou od 2002).
Sedmičky po r. 2001 své majitele trápily hlavně elektronikou a i design nebyl zrovna okouzlující ;-\ . Současná dobíhající generace je vcelku OK, kromě V8. Asi není náhodou, že můj nejbližší garážmistr jezdí 730d, má to jen na kochačku, ale náklady vzhledem k tomu, že jezdí luxusním autem jsou směšné.
Co nechápu je, že bmw na oficiálních fotkách ještě nepředvedlo 7er, ale jen 7er v longu. Jdou sami proti sobě, žádná long verze v této třídě nevypadá dobře.
jj
SOUDRUZI NO JÁ JSEM TEDY Z TOHO PORTUGALSKA NABYL DOJMU, ŽE TA:
=VELICE TĚŽKÁ
=ŽRAVÁ
= 50:50 NEVĚŘÍM ŽE BY TO S MOTOROVÝM PŘETÍŽENÍM NA ČUMÁK DOKÁZALI, LAUF VZÁDU TO NEDOŽENE, TO JE PŘÍLIŽ TĚŽKÝ ZAVAZADLO, LEDA ŽE BY OSLABILI BLOK MOTORU?? [odkaz] ;-)
=LÍNA JEN 330kW slabý jak čajček [odkaz]
=A tůůůůůze DRAHÁ : 3MEGA+2MEGA PALIVO A SERVIS 8-s
...BMW 7dma na NEJLEPŠÍHO z NEJLEPŠÍCH [odkaz] STÁLE PROSTĚ A JEDNODUŠE NEMÁ :-) NO NEMÁ :-)
To není živý pružný auto který s radostí budete řídit [odkaz] ani omylem, to je pěkně těžká kráva na silnici
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Auto vypadá pěkně a podle všech užitých technologií je i hodně inovativní, ale vybrat motorizaci není lehké. 740e je pro hlavně dálniční provoz nevhodná, což částečně souvisí s tím, že v motoru není využit Millerův cyklus. 730d je slabá a není k dispozici silnější diesel, což je CHYBA, tohle může fungovat u M-B S, které má přeci jen okolo sebe ještě luxusnější auru a ke koupi benzínové verze přímo vybízí. 750i má zbytečně velkou spotřebu a cenu, taky je otázka, jak se popasovali se zapékáním turb, prostě ukázková kasička >:-[] . Takže výběr z rozumu je 740i, kterých se paradoxně prodá nejméně (vyjma 740e). Někomu může vadit absence 4x4 a i toho výkonu by mohlo být víc. Když jsme u bychaření, bral bych A8 4,2TDI, časem 4,0TDI.
Volba rozumu je samozrejme 730d, pripadne 740d, ktera zatim neni, ale jiste bude (spolu s 750d, ktera mi ale prijde zbytecna).
Celkove me 7er mile prekvapila, resp. jeji ciste pozitivni hodnoceni autora. Sice by se mohl na jizdu zamerit trochu vic, 7er vzdy byla i o tom jak jezdi, ale i tak tolik superlativ u 7er jsem necekal. Zda se ze S Klasse bude mit (i prodejne) zdatneho soka. :yes:
Sice je komické, že 328i bude zřejmě rychlejší než 730d, ale pokud si představím, že jsem vožen na zadním sedadle, tak výkon 730d stačí, větší přetížení při zrychlení je už nepříjemné, pokud se jedná o pohodovou jízdu.
Tohle jsou motorizace při uvedení, vrcholná, základní, mezi výplň přijde do roka, nevím jestli předstíráš naivitu, ale jestliže odcházející generace má 3 dýzly, těžko můžeš vážně předpokládat, že nová dostane jeden.
Čisto len zo zaujímavosti, bude 7er dostupná aj s V12 ako v predchádzajucej generácii? Zatiaľ som sa nedostal k informáciám ohľadom V12, preto sa pýtam
o co je toto auto spredu krajsie ako povedzme novy megane, sportage alebo povedzme lexus RX? [odkaz] .. za mna konkretne o nic.. vlastne nepaci sa mi to vobec... pritom BMW 7 z 90 rokov ... dodnes krajsiu limuzinu nepoznam
mam pocit ze aj novy prius ( aj ked to auto nebude samozrejme o dizajne ) sa mi bude pacit suma sumarum viacej ako toto co predvadza bmw poslednu dobu .... je to moj subjektivny nazor
PS: tie ladviny uz vacsie nesli? ;-) stale su moc male a auto akesi priuzke ..... zlaty jaguar ci lexus :yes:
Tak tak ... ono to kouzlo prémie nějak trochu vyprchalo (alespoň u mě). Až tě budou zase posílat si sednout do prémie, pošli je do základního MB E 200 CDI za 1,015 mil Kč, tam si ty prémiové materiály mohou užít výborně a i jízdně je to hotový prémiový skvost.
teraz len z pohladu dizajnu som chcel povedat ze ..... proste mi ten vyzor novej 7 nepride nejak uchvatny a krasny .... kludne si to postavme vedla megana spredu alebo inych novych aut roznych znaciek.... a nakoniec zistime ze ti najvacsi "krasavci" slusne povedane.... su skryti niekde inde ako v tych beznych "cenovo dostupnych" vodach.... pritom ale napriklad taky jaguar to stale vie... aj lexus.... ich vozy aj v luxusnom segmente ma proste dokazu strhnut a su paradne .... bmw to ale uz davno nedokaze... dizajn je kazdopadne hodne subjektivny ..... a podla mna je megane napriklad daleko krajsim autom ako tento mamut .. vec nazoru.... ja viem
Já si z dizajnu tohoto auta také nesednu na *, ale systémy které nabízí jsou inovativní. A to je prémie. Můžeš si auto nakonfigurovat v podstatě jak chceš. A to je prémie. Je třeba to cítit tak, nějak komplexně. Kupuješ prémii, tak očekáváš jiné chování že strany servisu potažmo prodejce.
no ja som zvedavy aj na ten novy hybridny outlander... v predaji by mohol byt uz koncom roka..... aj ked samozrejme v reale by mi uplne postacoval klasicky outlander... uplne by mi stacil a paci sa mi viac ako mnohe o milion drahsie SUV zo zapadnej europy ...
dnes uz na auta pozeram viac akymsi vnutornym hlasom ako kedysi ... ked som sa pozeral na auta viacej cez tabulky vykonov a maximalky.... ano ja viem outlander neda 100ku za 7 sekund ako BMW X3 ... napriek tomu poprosim jedneho bordoveho vonaveho ... a paradnu X3 kludne prenecham vacsim fajnsmerkom ;-) ktori ju viac vyuziju ako ja
prius bude urcite paradny a kto kupuje auta srdcom... ten nebude mat s priusom problem nech vyzera akokolvek :yes:
a co vravis teda na el leaf, soul ... ci povedzme i3 ... ;-) .... viem ze si spominal ze ti staci doslova nieco pre jedneho ... sikovne.. obcas vidim ( raz za polrok :-) ) ten maly peugeot iOn .. asi najlacnejsie elektro auto u nas... a inak aj celkom dobre vyzera.... do mesta ok.... aj ked cenou je stale akosi trosku vo vyssich sferach voci neelektrickej konkurencii
No je to pořád dost, ale stál 22 ... nejlevnější byl Up, ten je za 600 tis Kč, teď už je iOn pod 500 tis. ... Leaf je ofiko přes 700 tis.., ale dostaneš se někam k 600, což je cena Priusu ...
no prius je predsa len o dost vacsi ako povedzme ten iOn alebo el UP... takze zatial zda sa v tychto cenovych hybridno/elektrickych vodach prius hra prve husle..... aj ked ano viem.. konketne u teba nejde o to mat co najvacsie auto... rozumiem ti ;-)
Denně přesně 8,6 km a jednou za měsíc jedu na jih 200 km, tam jsem týden a jezdím denně 11,2 km a za týden se vracím do Brandýsa a zase 8,6 km .... Když potřebuju do Prahy jedu MHD ;-)
ja do mesta teda aspon ked je teplo napriklad v lete uz inak ako na horskom kole ak nemusim ani nechodim ......zobereme sa o 5 tej a ideme.... dokonca ked ideme s priatelkou ona mi postrazi bike a ja nakupim ak nieco treba... v lidli v kaufe a podobne co mame po ceste... usetril som takto uz snad hektolitre benzinu.... za tych par dlhych rokov... co uz takto bikujem....
samozrejme auto je auto... bike ho nikdy nenahradi..... ale nejaky ten pohyb mimo auta cloveku vzdy pride vhod :yes:
Polabí je na kolo ideál .... ráno jedu autem na golf a zpátky a pak už jen jezdím na kole/chodím pěšky. Mám kolovou dopolední (okolo pekárny) a odpolední (ovocnou, teď švestko-hruškovou) trasu, celkem cca 25 km.
tak to ja mam zase skor taku "horsku premiu" ;-) nakolko centrum mesta je o 70-100 m nizsie ako okolite sidliska po kopcoch takze ked idem do mesta dole je to 12-15 minut... horsie sa uz ide naspat ;-) .. teda pre mna pohoda... ale priatelka vecne frfle ... v meste som v podstate bikom rychlejsie ako autom .... ak teda ratam aj cas s hladanim bezplatneho parkovacieho miesta pre auto... lebo tu sa da stratit aj niekolko minut...
To je super ... Když jsem na jihu, tak si taky užívám kopečků. Začínám na 550 m nad mořem a vrchařskou prémii mám 739 nm. Pro mě je stálou výzvou Poluška, která je 919 nm, ale už jsem na ní asi starej. Zkoušel jsem ho 3x a vždycky ve 2/3 "umřu" ...
pekne....chvalim ......... no ja si obcas vybehnem na kojsovku ( tak 2 krat za rok ) ktoru nemam vobec daleko..... a ta ma uz slusnych 1246m ale to uz su roky treningu... tiez som nebol hned vo forme ;-) ... ale kto nema kondicku a cely den cas .... moze sa vyviest autom k chate erika ktora je tesne pod kopcom.... ;-) ... vyhlad na cele okolie z kojsovky stoji za to ... v podstate staci mi ist par km z domu a vlastne vidim tatry .. sice ako male spicaky v dialke .... ale je ich normalne vidiet aj ked su 100km daleko ...
A to komu by si chcel udelit taky trest ? >:D
( myslim zakladnu zrovna E-klassu, ktora sa hadam od zaciatku na svojich priamych konkurentov kvalitativne nechyta... :-! )
Nova ? Ta estelen bude.
Ak myslis aktualnu, tak doporucujem ist do salonu MB, sadnut a vyskusat. Ja som to urobil - mam predajcu az nechutne blizko "pod oknami !" a za tie prachy je to fakt sklamanie. Ano, BMW aj Audi su aj vo svojich holobytoch kvalitnejsie a to Audi - tam vidis, ze mysleli aj na toho, kto prijde do salonu s 40k € s tym, ze chce A6 a nebude sa za nu vnutri hanbit...
No, já sem třeba z prémiovek v základu vyzkoušel co si tak pamatuji třeba BMW 2AT. I když třeba dveře a sedačky nebyly nic moc, pořád tam byl skok ve zpracování, palubce, ale i ergonomii, volant a posaz oproti jiným MPV, grafika přístrojů a podobně. Když srovnám ten vůz za 600 tisíc s třeba základní Zafirou, nebo já nevím, Touranem, tak to BMW bylo o ligu lepší, jak jízdou, tak i dojmem z interiéru.
Pak jsem jezdil i vybaveným kusem a tam to bylo o mílový skok lepší.
Neni. Jediny problem aktualni E klasse je aktualni 5er a A6 ktere proste vybocuji vic. Jinak je Ecko furd nad mainstreamem, jen z premie nejmin a vek se na nem podepisuje nejvic ze vsech.
To neříkám, jenom píšu, že jsem si neobjednával prémii, ale normální auto a dostal jsem upgrade ... V Mondeu jezdil naposled jezdil v roce 2006 a to bylo ještě to hranaté. Měl jsem v tom 2,0 Zetec a bylo to fajn auto.
je to pekne auto, ale vsetci konkurenti bmw - audi- mercedes ponukaju takmer to iste cize ten kto si bude kupovat luxusnu limuzinu nemoze urobit chybu pri tychto autach ale nemyslim ze niekto kto prispieva do takychto diskusii ma na taketo auto / ja tiez nie / >:D ale osobne sa mi najviac paci audi a8
jazdím na 740d a som s ňou velmi spokojný..pravda je že dizajnovo sa mi páči viac f01 než tento nový model i keď rozhodne by som ho nehodnotil ako zlý..určite bude stáť za to aspoň novú 7er vyskúšať..jediné čo sa mi nepáči je že v takomto aute bude 728i čiže štvorvalec...nepáčilo sa mi to ani ked prišlo S250cdi a nepáči sa mi to ani tu kedže si myslím že v takomto aute by mal hniezdiť minimálne 6valec...kupovať ďalšiu limuzínu tak do novej 7er by som asi nešiel i ked popravde po zvezení a skúsenosti s Jagom XJ by som nešiel ani do jedného z Nemcov kedže Jag si hrá tak trochu svoju ligu a to sa mi páči. :*)
jag a lexus ... pre mna auta s velkou charizmou stylom a jedinecnym vyzarovanim :yes:
kazdy nech si kupi co sa mu paci.... dizajn je subjektivny.... ono v praxi stejne ide viac o to ako sa clovek v aute citi .. na co mu auto sluzi a ako na neho auto ako celok vyzaruje .... ako o to aky ma tvar svetlometov alebo kolko ma koncoviek vyfuku ....
inak v tomto fakt musím súhlasiť že Jag a Lexus majú svoj štýl, charakter a vyžaruje z nich niečo trochu iné než z Nemcov..LS Lexus síce nie je taký mrštný ako Jag ale účel kvalitne spracovanej, dokonale pohodlnej a odhlučnenej limuzíny spĺňa na jednotku...ja som osobne asi najviac očarený z Jagu..v Nemecku je jeden strieborný 5.0 V8 bez kompresora čiže riadna atmosféra...som z toho auta celkom na vetvy pretože dokáže žehliť cesty podobne ako S ale zároveň má v sebe tú dravosť BMW ..nehovoriac o tom že na Jag mám chuť sa pozrieť zakaždým ked od neho odchádzam a zakaždým ked doňho nastúpim sa proste usmievam a to sa mi bohužial u Nemcov a ani u mojej aktuálnej 740ky nestáva pritom škaredé auto to nie je..a bojím sa že to isté sa stane s novou 7er..síce technologicky pecka ale to auto zovšednie lebo síce je drahé ale zachvílu ich bude všade plno a to auto proste..zapadne.. ;-\
kym v minulosti boli stare velke lexusy LS skor len akoby "kopiou" vtedajsej S klady ... tak dnes ma podla mna lexus uz vacsi smrnc charizmu a styl aj jedinecnost a vacsiu auru ako vsetci nemecki premianti.... .... a jaguar? .... ten som vzdy radil "inde" ako nemecke vozy... v charizme a style vzdy bol u mna vzdy o level vyssie ... :yes:
v tejto triede zle auto nenajdeme.. ci je to 7 od bmw alebo XJ od jagu.... je v principe po technickej stranke vlastne uz jedno ... clovek chybu nespravi...... to co rozhoduje v tejto triede je uz skor akasi aura.. vyzarovanie.. charizma daneho auta... exkluzivita ... a tu vidim z mojho pohladu jaguar a lexus ako dvoch mojich jasnych favoritov v tomto segmente.... :yes:
PS: s tym jagom si to popisal pekne... je to podla mna jedna z tych mala znaciek sveta na ktoru clovek "mysli" doslova este aj "pocas spanku" , skratka uzasne charizmaticka znacka ;-)
Mne sa tiež najskôr nový model nepáčil, ale časom mu čoraz viac prichádzam na chuť. Vypadá celkom dobre a jazdiť bude tiež určite dobre. Dôvod na okamžitú výmenu to nie je, ale už sa teším na predvádzačky :-)
P.S. 728i nerieš, stále máš na výber 750i a 760i ;-)
určite že na predvádzačky sa teším aj ja rozhodne si chcem vyskúšať 740d celkom by ma zaujímala aj 750i...dizajn novej 7er sa mne osobne páči o to strach nemám a nepochybujem ani o jazdných vlastnostiach plus tých 130kilogramov dole na tom aute bude určite cítiť...
7er je velmi dobré auto pre mňa osobne lepšie než S alebo A8, ale ak ti môžem poradiť, ak budeš mať možnosť tak určite si vyskúšaj Jag XJ..3,0d ťa až tak nenadchne ale minimálne nový 3,0SC so štvorkolkou ťa ohromí..teraz nehovorím aby si si ho hneď bežal kúpiť to nie ale schválne ho niekde v Jaguári skús a osobne si myslím že budeš z toho auta velmi očarený.. ;-)
H/K..no Jaguar som mal vždy rád trebárs taký XK8 je pre mňa stále jedno z najkrajších áut a staré XJ8 tiež, trochu ma sklamali s S a X-typom to boli autá pri ktorých som začal mať o Jagu divnú mienku ale následne prišlo XF a to bola zas minimálne po stránke jazdných vlastností a hlavne dizajnu pecka takže situácia zachránená... :-!
Osobně si myslím, že ovládání gesty je zase jen technická ficura kterou nikdo nepotřebuje. Proč mám mávat před displejem prstem, když na to mám na volantu čudlík. To bylo kdysi řečí, že je nebezpečné pouštět volant a něco ladit.Tak se ty nejpoužívanější ovladače přesunuly na volant. No a teď budeme machat prsty před displejem jako Harry Potter.
Pekny auto..
... ale modre osvetleny repraky ... nektery napady me vazne fascinuji :-!
Mimochodem podle fotek sviti modre i ve chvili, kdy vsechno ostatni sviti cervene ... :-)
[odkaz]
Ambientní osvětlení je od zavedení ledek velká šou a milion možností k tomu. Podsvětlení lišt, repro apod. můžeš přes i-drive zapnout/vypnout, barvu zvolit podle sebe, nastavení od bílé, přes žlutou, červenou až po modrou a zelenou, tohle je lux segment, vše závisí na vkusu každého soudruha. ;-)