ale líp už bylo. ;-\ Ale zase stačí koupit slabší 911, tedy bez eS a čipnout. Co se týká obtokového ventilu, snad alespoň nad 4000 otáčkami nebude prodleva.
Atmosférickému 3,8 motoru se to nevyrovná. Což je pro fajnšmekry škoda, ale dalo se to čekat. Tady tomu německému ekoterorismu nerozumím. Když ty turba rvou do SUV s oznáčkem Porsche, no ok....ale u aut pro zábavu to nemá podle mě co dělat.
U Porsche je jako vždy hned v den premiéry spuštěn německý konfigurátor, takže informace je dobré čerpat především tam.
Neznám automobilku, která by to s novým modelem/faceliftem zvládla takto rychle a v takové kvalitě - u Porsche je konfigurátor ve 3D, možnost rozsvícení světel, možnost poslechnout si zvuk motoru, všechny změny jsou vidět (dokonce např. změna laku na krytkách ostřikovačů světel atd.).
U nové 911 je zajímavé, že C2S má standardně 4 výfuky po stranách a při volbě aktivního sportovního výfuku má jen 2 koncovky uprostřed. Trochu škoda. ;-\
tak mě napadá, zda jsem slyšel podobné dohady o zvuku motorů s turbem před tím než se začalo mluvit o módním downsizing. Je opravdu to snížení objemu motoru o asi 20% a o něco snížené otáčky tak znát? Vždyť dříve 911 používaly také o něco menší motory. Nebo jsou turbo motory prostě tak mdlé? Dříve jsem nikdy neslyšel, že by někdo nadával na zvuk třeba zmíněné 911 turbo, nebo jiných oturbených verzí. Jak to vidíte vy? Je to prostě jen pořádně přifouklá bublina, nebopostupný konec jedné éry kdy zvuk motorů opravdu stál za to?
Dříve se přeplňování používalo jako způsob, jak ze stávajícího motoru vyždímat větší výkon. Měl jsi na výběr, jestli ti to za to stojí. I dříve se mluvilo o zvuku, ať už byl motor přeplňovaný jen kompresorem, nebo turbodmychadlem. Ale nebyl kolem toho takový humbuk, protože byl výběr a ten "zvláštní" zvuk byl znakem nejvyšší verze. Kompresor v sání a turbína ve výfuku se chovají prakticky jako tlumič, kolem toho se těžko dostává. A přináší nové zvuky, které každému příjemné nejsou. K tomu všemu je trend dělat tišší a tišší auta.
Stačí si přečíst/ podívat se na testy 997 a 991 Turbo. Ta auta jsou chválená pro sílu a použitelnost, ne pro zvuk. A můžeš se také podívat, jak si vychvalovali to "mírné" navýšení otáček u 991 GT3.
Kompresor v sani nema zadny vliv na to, jaky ma vuz zvuk z vyfuku. Zni porad jako atmosfera, nepusobi jako nejaky tlumic, jako je tomu u preplnovani turbem. Jenom se k tomu ozyva navic charakteristicke jeceni. Pokud i na motor s kompresorem nainstalujes otevrene sani, bude i rycet jako otevrene sani u NA motoru. Zachova se navic prakticky stejna vykonova charakteristika jako u NA- "cim vic, tim vic"= gradace vykonu i krouticiho momentu vcetne vykonove spicky v nejvyssich otackach, stejne vysokych.
Na rozdil od turba, kde se nejenom utlumi zvuk sani a vyfuku, ale predevsim vznikne vicemene plocha krivka vykonu i kroutaku. Coz je fajn na cestovani, ale neprekousnu to u sportovniho auta. Pisu to velmi zjednodusene, neni to samozrejme uplne tak cernobile a navic vsechno ma svoje vyhody i nevyhody.
Zajímavé, že ty nejsportovnější auta ze všech /F-1 a rallye vozy/ turbo mají:)
upřímně, pokud jde o nejrychlejší čas na okruhu, účel světí prostředky a je jedno, jakým způsobem je toho času dosaženo. počítají se jen čísla.
Např. CLS 63 AMG zajelo horší čas než přeplňované CLS 55 AMG. Přimo výkon je prakticky stejný. Jestli ti jde opravdu o sport, tak ti je jedno, z jakého motoru vydoluješ výkon a přeneseš ho na cestu.
Pisu o sobe a ja nejsem zadny pilot F1 nebo neco na ten zpusob, aby mne u auta slo ciste jenom o efektivitu a o co nejvyssi vykon na dany obsah motoru. A jeste ne absolutne, protoze je kazda konkretni motoristicka disciplina sesnerovana spoustou pravidel a omezeni.
U sportovniho auta se chci bavit- manualnim razenim, trefovanim meziplynu, heel-toe, vykonovou spickou a prubehem vykonu s kroutakem, zvukem, hravym projevem a naladenim podvozku, ..., ...- souhrnne charakterem auta. Ze me pritom obcas predjede treba i horsi ridic v rel. levnem, silnem a velmi efektivnim a pritom univerzalne-prakticko-nudnem HH, to je mne srdecne jedno.
Já však nejezdím (jen) závody a nejde mi (jen) o čas na okruhu. Už jsem tu v minulosti psal, že závodní auta jsou stavěná na vyhrávání (v rámci daných pravidel, kolikrát velmi restriktivních), ne na zábavu. Může to být pro řidiče to nejotřesnější auto na světě, podstatné však je, že s ním dokáže vyhrát. Za své utrpení bývají profesionálové slušně kompenzovaní. :-)
predpokladam ze _MT_ len popisal turboduchadlo ako 2 casti - kompresor na strane sania a turbinu na strane vyfuku. ;-) S tym, ze je jasne, ze ta turbina vo vyfuku defakto supluje stredovy tlmic. ( a vobec nechapem, preco hadam vsetky automobilky pouzivaju stredovy tlmic aj pri turbo-motoroch...)
A co sa kriviek vykonu a toc. momentu tyka - aj turbo sa da naladit na gradaciu vo vyssich otackach a nielen na plochost. ;-)
"Kompresor v sani nema zadny vliv na to, jaky ma vuz zvuk z vyfuku." Jenže motor není slyšet jen z výfuku. Snad nechceš tvrdit, že kompresor pomáhá tomu, aby byl motor od sání slyšet.
Je hezké, jak si hájíš svou garáž, ale já to nemyslel proti motorům s kompresorem, tak se nečil. ;-) Jinak to bylo míněno tak, jak píše AUDIRS6.
Nejel. Moje poslední motorka K1600GT měla 160 koní z šestiválce.
Harley Davidson je:
- pro starý dědky /stejně jako MB:)
- pro lidi co nedaj dohromady prachy na Indiana:)
Kolik má 103 motor koní? 80? :-|
No rozhodně není pro lidi jako jsi ty, bro. ;-) . Ale to nemůžeš pochopit. Kdybych nejezdil na HD, což je srdeční záležitost, tak bych uvažoval mezi BMW a Triumphem. BMW jsou skvělé, jen trochu studené, příliš dokonalé, málo mechanické, moc plastové a nemají správné vibrace. Ale ty 6 válce se jim opravdu povedly....rozhodně lepší než jejich mnohá nová pseudo auta.
Nový Indian je fajn, zkoušel jsem. Ale šíleně se na ně čeká, včetně všeho příslušenství. V Ostravě krachnul.