Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera S: Takto zní nové třílitrové turbo (videa)

Jan Mička
Diskuze (24)
Porsche 911 dostalo v rámci faceliftu přeplňování. V následujících videích si můžete poslechnout, jak zní nový třílitrový šestiválec verze Carrera S.

V polovině letních prázdnin jsme otestovali Porsche 911 Carrera 4 GTS, které poskytovalo neopakovatelné zážitky takřka na každém kilometru silnice. Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se představí nejnovější vydání legendárního sporťáku. V jistém smyslu už ale nebude takové jako dříve.

Na mysli máme implementaci nového přeplňovaného třílitrového šestiválce do verzí Carrera a Carrera S. Výkon sice u obou vzrostl na 272 kW, respektive 309 kW (+15 kW), avšak varianta Turbo (objem 3,8 litru, výkon 383 kW), která byla dosud považována za něco výjimečného, trochu ztratí svoje kouzlo. Jak to ale zatím vypadá, o vzrušující zvukový projev nepřijdeme.

Sešlápnutí pedálu plynu až do podlahy stále umí pořádně rozproudit krev v žilách! Zvuk nám sice nepřipadá tak sytý jako doposud, plochou šestiválcovou konstrukci však nezapře. Porsche navíc není v oblasti přeplňovaných motorů žádným nováčkem, rozhodně se tedy máme nač těšit. Modernizovaná 911 nebude špatná, ale zkrátka jenom trochu jiná…

Jan Mička
Diskuze (24)
15. 9. 2015 20:53
Re: Turbo
Já však nejezdím (jen) závody a nejde mi (jen) o čas na okruhu. Už jsem tu v minulosti psal, že závodní auta jsou stavěná na vyhrávání (v rámci daných pravidel, kolikrát velmi restriktivních), ne na zábavu. Může to být pro řidiče to nejotřesnější auto na světě, podstatné však je, že s ním dokáže vyhrát. Za své utrpení bývají profesionálové slušně kompenzovaní. :-)
15. 9. 2015 20:49
Re: Turbo
"Kompresor v sani nema zadny vliv na to, jaky ma vuz zvuk z vyfuku." Jenže motor není slyšet jen z výfuku. Snad nechceš tvrdit, že kompresor pomáhá tomu, aby byl motor od sání slyšet.

Je hezké, jak si hájíš svou garáž, ale já to nemyslel proti motorům s kompresorem, tak se nečil. ;-) Jinak to bylo míněno tak, jak píše AUDIRS6.
Avatar - CHerokee
12. 9. 2015 16:03
Re: Turbo
No rozhodně není pro lidi jako jsi ty, bro. ;-) . Ale to nemůžeš pochopit. Kdybych nejezdil na HD, což je srdeční záležitost, tak bych uvažoval mezi BMW a Triumphem. BMW jsou skvělé, jen trochu studené, příliš dokonalé, málo mechanické, moc plastové a nemají správné vibrace. Ale ty 6 válce se jim opravdu povedly....rozhodně lepší než jejich mnohá nová pseudo auta.

Nový Indian je fajn, zkoušel jsem. Ale šíleně se na ně čeká, včetně všeho příslušenství. V Ostravě krachnul.
Avatar - AUDIRS6
12. 9. 2015 11:23
Re: Turbo
predpokladam ze _MT_ len popisal turboduchadlo ako 2 casti - kompresor na strane sania a turbinu na strane vyfuku. ;-) S tym, ze je jasne, ze ta turbina vo vyfuku defakto supluje stredovy tlmic. ( a vobec nechapem, preco hadam vsetky automobilky pouzivaju stredovy tlmic aj pri turbo-motoroch...)
A co sa kriviek vykonu a toc. momentu tyka - aj turbo sa da naladit na gradaciu vo vyssich otackach a nielen na plochost. ;-)
Avatar - white label
12. 9. 2015 11:09
Re: ...
Jako, že čím víc koncovek, tím víc Porsche...? ;-)
Já bych byl zase za jejich menší počet naopak rád.