Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Leaf dojede dále, na jedno nabití až 250 km

Modernizovaný Leaf dojede až o čtvrtinu dále než ten dosavadní. Delší dojezd zařídily nové baterie.
Zpět na článek
11. 9. 2015 11:38
11. 9. 2015 19:14
11. 9. 2015 19:55
11. 9. 2015 20:09
11. 9. 2015 20:21
12. 9. 2015 07:59
12. 9. 2015 08:47
12. 9. 2015 14:43
12. 9. 2015 15:20
12. 9. 2015 19:59
12. 9. 2015 08:46
12. 9. 2015 08:59
11. 9. 2015 11:57
11. 9. 2015 12:46
11. 9. 2015 14:38
11. 9. 2015 15:15
11. 9. 2015 19:46
12. 9. 2015 13:51
12. 9. 2015 14:33
12. 9. 2015 14:46
12. 9. 2015 14:54
12. 9. 2015 17:37
13. 9. 2015 13:46
13. 9. 2015 17:59
13. 9. 2015 20:42
14. 9. 2015 06:51
14. 9. 2015 07:24
14. 9. 2015 07:48
14. 9. 2015 07:45
12. 9. 2015 19:18
12. 9. 2015 07:44
12. 9. 2015 14:36
12. 9. 2015 19:19
13. 9. 2015 13:49
14. 9. 2015 10:27
11. 9. 2015 17:57
11. 9. 2015 16:23
11. 9. 2015 11:38
Dvepade...
...mozna podle G-O-M, realne by ale mohl davat 180-200 km vcetne topen, nebo klimatizace, 200 pak bez topeni a klimy. A to uz docela ujde :-) Nicmene slabinou elektromobilu segmentu Leafu je v CR mizerie s dobijecimi stanicemi.
Rozbalit vlákno
23
11. 9. 2015 19:14
Re: Dvepade...
No a nedejbože, že si zapneš rádio, dáš si nabít mobil nebo vše uvedené v kombinaci s klimou a nedojedeš ani 150km ;-)

Chtělo by to uvádět dojezd tak, jak děláš všechny normální činnosti jako v konvenčním autě, aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu. Tohle je vše teorie z laborky ;-\

U Leafu je ještě jeden podstatný problém a to je design, už by s ním konečně mohli něco udělat. Na tohle bych se každé ráno koukat nechtěl, ať raději vypadá jako Pulsar :yes:
Avatar - wakantanka
11. 9. 2015 19:24
Re: Dvepade...
Poznam chlapika co ma mensiu taxisluzbu. Zobral si jednu starsiu predvadzacku na tyzdnovy test. Po meste a okoli mu v tom zamestnanci bez obmedzovamia komfortu robili v pohode 200 km,takze objednal hned tusim 3 kusy. On je vysmiaty z nakladov na PHM a zakaznici z toho v com sa vozia. A navyse s elektromobilom nema nijaku konkurenciu. Vsetci ostatni maju vacsinou diesle.
11. 9. 2015 19:44
Re: Dvepade...
KLima z dojezdu ubere, ale radio, ani nabijeny telefon s dojezdem vubec nehne, to mam vyzkouseno. Design je sice na fotkach hrozny, ale v realu to tak hrozne neni, proste japonska roztekla zmrzlina. Vzhledem k neexistenci konkurence se to da akceptovat.
11. 9. 2015 19:55
Re: Dvepade...
Co Der e-Golf? To není konkurence? Vypadá výrazně lépe, tedy jako normální auto, dojezd bude podobný. Další kousek je BMW i3, taktéž hezčí auto ;-)

Jen cena u těch 2 jmenovaných je o víc jak 100k výše, ale raději koukat každé ráno na Golfa než Leaf ;-)
11. 9. 2015 20:09
Re: Dvepade...
Golf-e stoji o 220 tisic vic, v zakladu, pokud ho dovybavis tak o cca 350 tisic, kde jsi prisel na 100 tisic?
11. 9. 2015 20:21
Re: Dvepade...
Píšu o víc jak 100k, byl jsem línej hledat a vím, že Leaf stál kolem 800k a e-Golf přes 900k. Pokud ti jde o přesná čísla, tak ano máš pravdu - podíval jsem se. Leaf 715k a e-Golf 930k, spokojený? ;-)

Nic to nemění na tom, že Leaf má pro mě tak nestravitelný design, tj nekoupil bych ho ani kdyby stál 500k >:D
11. 9. 2015 20:58
Re: Dvepade...
Pisu o konkurenci predstavovaneho Leafu s delsim dojezdem, no chapu, ze to mozna neslo moc poznat. E-Golf umi v klidu cca 160 km. Jak pisu nize - proti Leafu je to lepsi auto v kazdem detailu i jako celek, ale cena to tezko vyvazi. I kdyz pri klasickem "cenovem jemnocitu" se daji na strane VW cekat slusne slevy...

BMW i3 je pak uplne mimo tyto dva, je to za mega Smart na baterky, zadni sedadla jsou v nem jen na okrasu, kufr mu zapomneli namontovat. Pokud chces znat muj nazor na i3, mam ho na blogu.
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 07:38
Re: Dvepade...
to i u nissanu jde cenu snížit a navíc je to japonská preciznost, takže :yes:
12. 9. 2015 07:59
Re: Dvepade...
Co jim ale nejde, je design. Co je platná nižší cena a preciznost, když še na to neda koukat ;-)
12. 9. 2015 08:47
Re: Dvepade...
tak se na to nekoukej ;-)
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 13:49
Re: Dvepade...
s tím designem s tebou vůbec nesouhlasím, pro mně je zase hnusnej golf a nepíšu na to ódy. pokud vím, nissan leaf je nejprodávanější a kdyby se lidem nelíbil, asi by si ho nevybrali a to platí i o jiných autech od nissanu
12. 9. 2015 14:07
Re: Dvepade...
Pro tebe je "hnusnej Golf" jen detinska poza, nebot pro tebe je vsechno od VW spatne, tak ses rozhodl a hotovo. Nissan Leaf je nejprodavanejsi elektromobil hlavne proto, ze je na trhu uz od roku 2010/11, e-Golf az 2015, to nemuzes srovnavat.

Co se tyka ceny - pokud se bavime o cenach soucasnych verzi Leafu a e-Golfu, tak Leaf za mene nez 600k CZK nesezenes (tedy ne novy, pokud nejsi nejaky VIP zakaznik Nissanu), e-Golf se da sesroubovat nekam k cca 700k CZK a s timto cenovym rozdilem se da v klidu a bez predsudku rict, ze e-Golf je o kilo drazsi, ale taky o kilo lepsi auto, a byl by moji volbou.
No nova verse Leafu s 30kWh bateriemi, pokud nabidne realny dojezd 200km, tak (jak ostatne pisu vyse) nema konkurenci, i proto, ze tato verze nabizi prvky, ktere zakladni verse Visia - jedina oficialne nabizena na nasem trhu - nema (LED predni svetla, Carwings...). Otazkou je pak jen ta cena.
12. 9. 2015 14:43
Re: Dvepade...
e-Golf se opravdu sesroubovat na 700k neda, prosimte tu nemystifikuj diskutujici ;-)
12. 9. 2015 14:50
Re: Dvepade...
Ze to nedaj tobe, neznamena, ze to nejde.
12. 9. 2015 15:20
Re: Dvepade...
tak jo, zeptam se znameho jestli to u nich ve firme pujde, rocne berou okolo 20 Passatu a nejake Sharany, tak jestli jim jejich dealer da slevu na Golfa-e v radu temer 300 tisic, tedy okolo 30% >:D

ne odpoved znam jiz nyni, s marzi autosalonu okolo 8-10% proste nemaj sanci na skladacku dat slevu 30%, takovou slevu daj mozna na nejakou predvadecku ktera bude na saloonu hoodne dlouho, ale urcite ne ted kdy je to novinka, a to ani zakaznikovi co bere rocne desitky aut

uplne stejne by se dalo argumentovat u Leafa, ze nekdo jakoze dodahne na slevu 30% a ze ty na ni nedosahnes ;-) proste blbost a tvoje mystifikace neznaj konce
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 19:11
Re: Dvepade...
jo je to moje póza a nikoho s tím neotravuju. ale bylo to kontra na ericna a jeho tvrzení, že má nissan design, který neumějí. právě že nemám rád, když někdo řekne že to je hnusný. můžu říct, že se mně to nelíbí, ale vnímání designu je subjektivní. co se někomu nelíbí, tak druhý řekne že to je nádhera. kapišto... :-!
12. 9. 2015 19:59
Re: Dvepade...
Překrucuješ to, neřekl jsem, že to je u Nissanu plošně. Komentují specificky Leaf a Juke, ty se mi prostě nelíbí a design u obou hodnotím jako nepovedený. S ostatními aktuálními modely nemám problém. Kapišto >:D ;-)
Avatar - pelikoš
13. 9. 2015 12:29
Re: Dvepade...
jo a tady je odkaz na oficiální zprávu, kde zrovna popisují, jak mimo jiné vylepšili i navigaci ;-)
[odkaz]
12. 9. 2015 08:46
Re: Dvepade...
jo Tesla je proti Golfu taky mnohem lepsi, co mnohem lepsi, ultra brutalne lepsi, ale to neznamena ze budeme srovnavat Golfa s Teslou ;-)

proste jsi nadhodil nejaky cifry a ted najednou vse zjednodusujes a vlastne Leaf je pto tebe hnusnej, tak proc sem vubec pises? nebo si jen potrebujes zatrolit?
12. 9. 2015 08:59
Re: Dvepade...
Co to je za hloupý argument? Tesla proti Golfu? Leaf je s Golfem ve stejné kategorii, tudíš jsou srovnatelné. Tesla je úplně někde jinde, navíc její design je proti Leafu parádní = normální auto ve vyšší střední, jen s alternativním pohonem. Logické a jednoduché vysvětlení ;-)

Všiml jsem si, že jakmile má někdo jiný názor než ty, a to hlavně u elektromobilů, okamžitě ho napadáš. Divné. Ber to tak, že tu může býť i někdo s jiným názorem, který elektromobily neadoruje.

Ke zbytku - vysvětlení máš o pár příspěvků výše, toť vše...
;-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2015 09:50
Re: Dvepade...
180 až 200km včetně topení? Jseš potrhlý optimista. Ten vůz rendlíkovské geny nezapře. Od kdy se dá Francouzům věřit? Skutečný dojezd bude tak 150km. Na chatu a zpátky. S bídou a strachem, že když bude na silnici bouračka a bude se popojíždět, tak budeš posledních pár kilometrů domů tlačit. :no:
12. 9. 2015 14:17
Re: Dvepade...
Nevim, jestli ma smysl na tebe reagovat, ale kdyz je ta sobota...

S Leafem jsem neco malo najel a pri mem stylu jizdy cinila spotreba nejakych 13-15 kWh na 100km. Pri kapacite baterii 24 kWh to je dojezd 160 - 180km. Se zapnutou klimatizaci a castym plachtenim. Pri stejnem rychlostnim prumeru na stejnych cestach jezdim s dieselem s automatem a 4x4 za cca 6l/100km. Pri bateriich 30kWh to znamena dojezd 200 - 230 km. Optimismus je tedy na miste. Osobne mi staci garantovat 160 km za jakychkoliv podminek a jsem spokojen, no to soucasna verse neumi, pokud bych je ve ctyrech dospelych + lyze a vybava na hory (cca 72km tam a 72 zpet) bez moznosti nabiti v cili + topeni a opatrna jizda, nemel bych jistotu, ze na jedno plne nabiti ujdeu celou cestu. S novou versi 30kWh uz bych tu jistotu mel.
Avatar - maros
11. 9. 2015 11:57
Problém Leafu.
Kdo dá skoro 800 za auto co vypadá jako žába pro socky? 8-s
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Individualita
11. 9. 2015 12:02
Re: Problém Leafu.
Jen ekoterorista...
Avatar - wakantanka
11. 9. 2015 12:35
Re: Problém Leafu.
takže zase nič konštruktívne k téme? Francúzsky nepriateľ už ti nestačí, už riešiš aj japoncov?
Re: Problém Leafu.
Pokud si pripomenes ruzné príspevku nicku maros tak tento clovek evidentne není schopen dát skoro 800.000 za auto takze je to jen jeho obvyklý blábol.
Avatar - Atomas
11. 9. 2015 16:28
Re: Problém Leafu.
Nedávno mne v Praze na Kolbence rozdrtil Leaf nečekaným způsobem. Měl suverénní odpich od semaforu, který jsem ani nečekal. Po asi 400 metrech skončil na nabíječce u Autobondu (asi tam chtěl být první). Tak to asi kupují závodníci... ;-)
Avatar - Individualita
11. 9. 2015 17:39
Re: Problém Leafu.
Je rád, že dal těch 400m a netlačil ;-)
Avatar - Hittman
11. 9. 2015 12:46
Tak
to je pecka, už běžím a za těch 800 tis si tu zrůdičku běžím koupit >:D
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Emel
11. 9. 2015 14:38
Re: Tak
Na full elektro to není špatná cena.
11. 9. 2015 15:15
Re: Tak
Kor s tim dojezdem.
No je fakt, ze o cene u nas zatim vsichni jen spekuluji.
Nejblizsi konkurent je MB-B, ktery mam kapacitu 31 kWh, ale vetsinou vyuziva jen cca 28 kWh. Ten ma ale zase vysokou spotrebu a stoji minimalne mega, takze pokud by Leaf 30 byl za cca 800, byl by na tom docela dobre.
Jeho probleme pak je celkove zastaraly interier a mizerny vzhled, Golf, Up, MB B, Kia Soul - vsichni vypadaji jako normalni auta a maji moderni interier ve srovnani s Leafem z roku 2010.
11. 9. 2015 17:37
Re: Tak
A nie je Leaf väčší a priestornejší ako klasická nižšia stredná? Nemeral som to, ale pocitovo to bolo väčšie auto ako napr. Golf.
11. 9. 2015 19:46
Re: Tak
Trochu prostornejsi proti Golfu je, ale ne tak, aby to pri vyberu zazdilo tech 300 tisic rozdilu v porizovaci cene (resp. cenikovych 200 tisic). Nebo jinak - e-Golf je celkove podstatne lepsi auto v kazdem detailu i jako celek, ale je podstatne drazsi.
12. 9. 2015 10:30
Re: Tak
Tak teraz iná otázka, čo ma zaujíma - je podľa teba e-Golf o toľko lepší, o koľko je drahší? Pri porovnaní suchých čísiel mi ten rozdiel až tak priepastný nevyšiel.
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 13:51
Re: Tak
no to si rozhodně nemyslím
12. 9. 2015 14:33
Re: Tak
Hehe :-) Uz to pisu vyse :-)

Takhle - pokud srovnam cenikove ceny na CR trhu, tak Leaf za 715 tis, e-golf v zakladu za 960 tis, k tomu e-golfu je pak nutne pridat aspon zakladni vybavu (vyhrivani zadnich sedadel, celniho skla a volantu) a jsi na 1M CZK. Tedy e-Golf je drazsi CENIKOVE o cca 280 tisic a to se opravdu nevyplati = neni o tolik lepsi, nez Leaf.

Ale: Leaf se da usmlouvat nekam k 620k CZK, e-Golf pak k 700k CZK is tou dulezitou vybavou a to uz je jine kafe. Tam uz bych kazdopadne volil e-Golf.

Proc? Tedy co e-Golf ma a Leaf (24 kWh) ne?

Lepsi ovladani rekuperace vs plachteni, LED predni svetla (nemuzu si pomoct, ale xenony jsou zbytecne drahe a halogenky nemaji na elektromobilu co delat), stahovani oken impulsni pro vsechna okna, telesluzby (ovladani auta pres aplikaci v chytrem telefonu), lepsi dojezd (byt Nisan udava u Leafu 24kWh 199km, VW "pouze" 190, tak lide na e-auto forech se shoduji, ze e-Golf dojede bez problemu 100mil, kdezto Leaf miva i s touto metou casto problem, lepsi navigaci, u nas lepsi servisni zazemi, k tomu lepsi design jak exterieru, tak interieru.
12. 9. 2015 14:46
Re: Tak
pokud me usmlouvas Gofa-e s poradnou vybavou na 700k (mnou vybrany kus ma cenikovich cca 1052000), tak ti dalsich 50k dam jako darek ;-) tak a ted se snaz >:D doufam ze ty nesmysly co tu pises ti nikdo nezbasti, salony VW z tech lidi pak budou nestastny kdys tam prijdou a budou chtit Golfa-e za 700k >:D
12. 9. 2015 14:54
Re: Tak
Nepisu o "poradne vybave", ale o dulezite vybave, ostatne nekteri prodejci na netu nabizeli e-Golfy s cenou pod 820k CZK jeste nedavno, ted muzes najit par aut s cenou +- 850. A to je zatim bez jakehokoliv smlouvani, tak nevim, o co ti jde. Jestli neumis jednat o cene, neni to muj probelm.
12. 9. 2015 17:37
Re: Tak
muzes dat odkaz na ty auta ? proc teda o kousek vejs pises "Ze to nedaj tobe, neznamena, ze to nejde." a u Nissanu zase "pokud nejsi nejaky VIP zakaznik Nissanu" vdyst ty si v ruznych postech doslova protirecis >:D

proste sem dej odkaz na toho fungl noveho Golfa-e s vzbavou za 700k jak pises vejs ;-) pokud ne, tak jsi jen lhář ;-)
13. 9. 2015 13:46
Re: Tak
Zkusim to brat tak, ze mas proste slabej den, vic na tebe reagovat nema smysl.

Jen jeste poznamka: Na svoje soucasne auto jsem dostal slevu cca 200 tisic, a to jsem soukroma osoba a nikdy driv jsem od te firmy nic nekoupil. Na stejny typ vozu dostal muj znamy slevu cca 220 tisic, pred tim vzal od stejneho prodejce jen dve motorky (byt drahe). Misto abys tu debilne tlachal o tom, kdo je lhar, tak zkus cvicne napsat do VW, kam jsou ochotni s cenou jit.
13. 9. 2015 17:59
Re: Tak
ja na sve aouto ziskal slevu 430 tisic a take jsem kupoval odnich prvni auto, jenze je krapet drazsi nez Golf-e, a byla to skladovka, ne 200-300 tisic na Golfa-e opravdu slevu neuhadas ikdyby ses snazil sebevic ;-) slabej den mas ty, a to zrejme opakovane :-!

ja do VW psat nic nemusim, znamej ma autosaloon kde maji 3 znacky koncernu, a bejvalej kolega je nakupci ve firme kde rocne berou okolo 50 aut, takze pomery narozdil od tebe zrejme celkem znam, proste si tu cucas udaje z prstu a trolis jak se da >:D

spolecne s Pasikem GTE mam objednanou na Golfa-e predvadeci jizdu

z podstaty veci je proste jasne ze slevy pokud nejake jsou a daji se ziskat jsou +- % obdobne at se jedna o jakoukoliv znacku, s tim ze cim vice se dane auto dari v dane lokalite udat, tim nizsi ty slevy budou, a pokud za takovej peniz nemuze koupit dane auto kdokoliv, je to zcela bezpredmetne takovou cenu zminovat, asi jako bych tu psal ze se litr N95 da koupit za 12 korun za litr

ty jsi tu proste plack ***inu a nechces proste priznat ze Golf-e za 700k je * a nikdo ti ho z dealeru v CR za takove penize neproda pokud si ho naklikas podle sveho, na takovem Golfu-e by danej dealer tratil cca 200-250 tisic
13. 9. 2015 20:42
Re: Tak
No jo, ja to vzdavam, kdyz ty to proste znas vsechno tak dobre, a navic znas vsechny ty lidi kolem, tak to proste nemam sanci nic uhajit. Kdyztak se zkus zeptat toho svyho dealera, kde tvuj znamej bere desitky aut rocne, jak je mozny, ze kolega dostal na Golfa R cenu 730 tisic = sleva cca 280 tisic (cenikovka lehoulince pres mega). A to byl naklikanej v konfiguratoru.
Avatar - pelikoš
14. 9. 2015 06:51
Re: Tak
na normální auto možná(čti fosilní) a může to být předváděčka ikdyž naklikaná. to prodejci dělaji, že je jako předváděcí, ale zákazník ji má doma a jezdí s ní. tam se sleva pohxbuje kolem 20%
14. 9. 2015 07:24
Re: Tak
Abych to poopravil - mel ho za 780 tisic (moje chyba), ale i tak je to sleva pres 200k, tedy pres 20% a mel to jak pises "naklikanou" predvadecku. Mesic muselo auto stat na place, od te doby s nim jezdi sam. Ale vysvetluj to vseznalkovi...
14. 9. 2015 07:48
Re: Tak
najednou sleva neni tak velka, najednou je to predvazdecka na kterou se pak mesic ceka a mesic to lidi ochmatavaj a nebo se v tom i v horsich pripadech svezou, proc nejadnou polevujes a menis cifry?

navic Golf R je auto ktere se nedari udavat v poctech v jakych by chteli, naopak na Golf-e se "na klikacku" ceka i 3-4 mesice, holt to neni masovka, ale pocita se s omezenym mnozstvim ;-) , takze znova, dam ti 50 tisic korun, pokud me sezenes fungl noveho Golfa-e za 700 tisic korun s dani a nebude to uplnej zaklad :-!
14. 9. 2015 07:45
Re: Tak
porad plati moje nabidka, ze pokud me usmlouvas Golfa-e na 700 tisic, mas u me odmenu 50 tisic korun ;-) ty o tech 50 tisic nestojis? vzdyt podle toho jak tu pises je to pro tebe tutovka a mas tak jistych 50k za 10 minut?
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 19:18
Re: Tak
a jak píšu níže, počkáme na příští rok na srovnání nové generace leafa a golfu...
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 07:44
Re: Tak
možná, že ten interiér není úplně podle poslední módy(rok vzniku před 2010) ale uvědom si, že se právě chystá druhá generace. a nissanu nikdo nevezme, že byl první sériově prodávaný elektromobil a že je hlavně nejprodávanější.. :-!
12. 9. 2015 14:36
Re: Tak
Co vim, tak ted ma byt jen upgrade baterii, o zmene designu ani slovo, takze Leaf bude vypadat zastarale jeste dalsi minimalne dva, tri roky. Ja mu prvenstvi neberu, ale to neznamena, ze nezaslouzi kritiku (ovsem vysvetlovat tobe kritiku Nissanu je zbytecne, ze?).
Avatar - pelikoš
12. 9. 2015 19:19
Re: Tak
a proč by měli měnit design, když funguje a je perfektní?
13. 9. 2015 13:49
Re: Tak
Jasne, klidne ho muzou nechat jak je treba padesat let, ze...
Pro tvoji informaci: Prodeje Leafu jdou posledni rok drasticky dolu, planovaneho prodeje zatim stale nedosahl. Je to prave proto, ze hromada zakazniku se rozhodla pro konkurencni vozy - Kia, VW, Honda, BMW atd... Jakmile neni Nissan jedinym elektromobilem na trhu, bude muset s konkurenci bojovat nejen lepsim dojezdem, ale i jinymi zbraneni, facelift by mel prijit co nejdrive.
14. 9. 2015 10:27
Re: Tak
facelift je zbytecnej, kdys behem pristiho roku (asi nekdy nakonci) ma prijit 2 generace leafu, delat facelift na 1 max 1.5 roku je da se rict nesmysl kterej by se asi ani nezaplatil

Leaf bezvadne poslouzil jako testovaci elektromobil Nissan-renault a vetsi prodeje a rozmach se da ocekavat az behem roku 2017 kdy ma bejt v prodeji jak Leaf 2 generace, tak dalsi konkurenti s dojezdem nad 300km podle neevropskych mereni
11. 9. 2015 17:57
Re: Tak
Nevím jak ten nový, ale stávající Leaf se dá oficiálně koupit za 600 tis. Kč ....
11. 9. 2015 16:23
JE TO MALO
tak podla mna je to malo, a dizajn leafu nie je vobec zly podla mna . mohli by urobit aj combi aby to bolo aj praktickejsie a dojazd aspon zdvojnasobit
Rozbalit vlákno
3
11. 9. 2015 17:44
Re: JE TO MALO
A načo dvojnásobný dojazd? Pri dnešných cenách použiteľných technológií by kombík s dvojnásobným dojazdom bol tak o 50% ťažší, čo by sa podpísalo na spotrebe a tým pádom na prevádzkových nákladoch - nehovoriac o cene, ktorá by bola vyššia nie o cenu dlhšieho zadku ale aj o cenu množstva ďalších bateriek. Elektromobil zatiaľ je, a ešte nejakú dobu bude presúvadlom na denné použitie na kratšie jazdy. Treba dať vývoju čas. Vývoju techniky aj vývoju trhu. A vývoju motoristickej verejnosti tiež.
Evidentne ešte mnohým nedocvaklo, že obmedzený dojazd elektromobilov má asi niekde nejakú konkrétnu a odôvodnenú príčinu, nie? Capnúť takú koninu bez rozmyslu, že ja chcem väčší kufor a dvojnásobný dojazd, to je strašne ľahké... Aj by si ten väčší kufor a dojazd zaplatil? Alebo si myslíš, že za elektrické autá pýtajú také prachy len z rozmaru alebo že chcú rýchle zarobiť...?
11. 9. 2015 18:23
Re: JE TO MALO
Tak proč vůbec ten dojezd navyšujou, k tomu za víc peněz ? Mohli to udělat podle tebe, ubrat baterek, dojezd zkrátit na 30 kiláků a prodávat to jen za půl mega.
12. 9. 2015 10:48
Re: JE TO MALO
Kto nechce chápať, tomu je obvykle zbytočné vysvetľovať.
Dojazd navyšujú len o takú mieru, ktorú ešte bude niekto ochotný zaplatiť, čiže volia kompromis. Samozrejme, auto s dojazdom 30 km by nikto nekúpil za hocijakú cenu. Tak nehraj hlupáka.
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2015 09:38
Japonský rendlík a WIFI
Velkohubé oznámení o tom, že "ujede až 250km" mi velice připomíná velkohubé oznámení našeho WIFI operátora, že na jeho síti běhá připojení k internetu "rychlostí až 50Mb/s" i když skutečná průměrná rychlost je vždy tak 10x menší... :-!

No můžete se tomu sdělení divit, když firmy dnes řídí ekonomisti a marketingoví "odborníci"? 8-s
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2015 08:33
Re: Japonský rendlík a WIFI
Tak u mých operárorů to sedí, u O2 inzerují 25MBit a chodí to 23 MBit a u kabelovky je téměř vždy plná rychlost.

Ale k autům, vycházejme z hodnoty 30 kWh. To je dost málo na 250 km.
Kolik W si to auto může brát při 130 km/h ???

Nedávno jsem viděl Leafa, jak ho všichni přejížděli a po přivaděči se sunul 50 km/h.
14. 9. 2015 08:13
A kolik ty baterky stojí. 200 000 Kč nebo více???
Po 5 letech zaplatíte za výměnu kolem 200 000 Kč.

Když ty baterky tolik stojí, tak je pochopitelná i cena nového auta 800 000 Kč.

Na dálnici ty 30 kWh při 130 km/h bude stačit maximálně na hodinu.
Rozbalit vlákno
1
14. 9. 2015 08:55
Re: A kolik ty baterky stojí. 200 000 Kč nebo více???
za jakych 5 let? baterky v Leafu vydrzej zrejme vpohode 10-15 let ;-)

ruzne ze sveta kde leafy pouzivaji kuprikladu jako taxiky jsou zpravy primo od tech uzivatelu ze ani po 100 tisicich najetych mil nehlasi baterie ubytek kapacity, navic tech 100 mil znamena ze jen na pohonnych hmotach usetrili cca 300 tisic korun, takze proc by jako nekdo mel menit baterky Leafu po 5 letech za 200 tisic? kam na ty nesmysly lidi chodite ? >:D

ty menis v aute pohonne ustroji s nadrzi kazdych 5 let pokud ti klesne jeho vykon o par kW?