Nissan Leaf dojede dále, na jedno nabití až 250 km
Krátký dojezd je hlavním problémem elektromobilů. Právě z tohoto důvodu se Nissan při modernizaci svého elektrického modelu Leaf zaměřil na tuto oblast. Automobilka věří, že vyšší dojezd přiláká k Leafu více zákazníků.
Modernizovaný Leaf bude za příplatek dostupný s bateriemi o kapacitě 30 kWh, což je o 6 kWh více než u dosavadní verze. Leaf s těmito bateriemi ujede podle odhadu Nissanu až 250 kilometrů, na definitivní hodnotu dojezdu si ale budeme muset počkat až do homologace auta. Jisté je ale zlepšení proti dosavadnímu Leafu, jehož normovaný dojezd činí 199 kilometrů.
Výhodou nových baterií jsou vedle vyšší kapacity také jejich rozměry, které jsou totožné jako u těch dosavadních. Zároveň jsou ale nové akumulátory těžší, a to o 21 kilogramů.
Vyšší kapacitu zajistila nová konstrukce. Na elektrody je nově použit uhlík, dusík a hořčík, došlo i na změnu uspořádání jednotlivých článků. Nissan konstrukci věří tak, že na zachování kapacity poskytuje osmiletou záruku.
Nové baterie bude možné dobíjet stejně jako ty současné z domácí zásuvky, veřejných nabíječek nebo rychlonabíječek. Dobu nabíjení ale automobilka zatím nezveřejnila.
Facelift Leafu znamená také vylepšení systému Nissan Connect EV, který umí pomocí aplikace v chytrém telefonu dálkově vytopit kabinu auta nebo zjistit stav dobití baterií. Vedle jednoduššího ovládání a přepracované grafiky systém přináší nové funkce. Inovovaný Nissan Connect EV umí ukázat nejbližší dobíjecí stanice, a to včetně toho, zda nejsou právě využívány jiným elektromobilem.
Součástí multimediálního systému Nissan Connect EV je také navigace. Systém se ovládá pomocí sedmipalcového dotykového displeje.
Modernizovaný Leaf s vylepšenými bateriemi se začne na evropských trzích prodávat v lednu 2016. V následujících týdnech Nissan zveřejní definitivní technické údaje elektrické novinky.