Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf dojede dále, na jedno nabití až 250 km

David Bureš David Bureš 11. 9. 2015 • 11:38
10
65
Zobrazit náhledy (10)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Modernizovaný Leaf dojede až o čtvrtinu dále než ten dosavadní. Delší dojezd zařídily nové baterie.

Krátký dojezd je hlavním problémem elektromobilů. Právě z tohoto důvodu se Nissan při modernizaci svého elektrického modelu Leaf zaměřil na tuto oblast. Automobilka věří, že vyšší dojezd přiláká k Leafu více zákazníků.

Modernizovaný Leaf bude za příplatek dostupný s bateriemi o kapacitě 30 kWh, což je o 6 kWh více než u dosavadní verze. Leaf s těmito bateriemi ujede podle odhadu Nissanu až 250 kilometrů, na definitivní hodnotu dojezdu si ale budeme muset počkat až do homologace auta. Jisté je ale zlepšení proti dosavadnímu Leafu, jehož normovaný dojezd činí 199 kilometrů.

Výhodou nových baterií jsou vedle vyšší kapacity také jejich rozměry, které jsou totožné jako u těch dosavadních. Zároveň jsou ale nové akumulátory těžší, a to o 21 kilogramů.

Vyšší kapacitu zajistila nová konstrukce. Na elektrody je nově použit uhlík, dusík a hořčík, došlo i na změnu uspořádání jednotlivých článků. Nissan konstrukci věří tak, že na zachování kapacity poskytuje osmiletou záruku.

Nové baterie bude možné dobíjet stejně jako ty současné z domácí zásuvky, veřejných nabíječek nebo rychlonabíječek. Dobu nabíjení ale automobilka zatím nezveřejnila.

Facelift Leafu znamená také vylepšení systému Nissan Connect EV, který umí pomocí aplikace v chytrém telefonu dálkově vytopit kabinu auta nebo zjistit stav dobití baterií. Vedle jednoduššího ovládání a přepracované grafiky systém přináší nové funkce. Inovovaný Nissan Connect EV umí ukázat nejbližší dobíjecí stanice, a to včetně toho, zda nejsou právě využívány jiným elektromobilem.

Součástí multimediálního systému Nissan Connect EV je také navigace. Systém se ovládá pomocí sedmipalcového dotykového displeje.

Modernizovaný Leaf s vylepšenými bateriemi se začne na evropských trzích prodávat v lednu 2016. V následujících týdnech Nissan zveřejní definitivní technické údaje elektrické novinky.

Související články

Témata
14. 9. 2015 10:27
Re: Tak
facelift je zbytecnej, kdys behem pristiho roku (asi nekdy nakonci) ma prijit 2 generace leafu, delat facelift na 1 max 1.5 roku je da se rict nesmysl kterej by se asi ani nezaplatil

Leaf bezvadne poslouzil jako testovaci elektromobil Nissan-renault a vetsi prodeje a rozmach se da ocekavat az behem roku 2017 kdy ma bejt v prodeji jak Leaf 2 generace, tak dalsi konkurenti s dojezdem nad 300km podle neevropskych mereni
14. 9. 2015 08:55
Re: A kolik ty baterky stojí. 200 000 Kč nebo více???
za jakych 5 let? baterky v Leafu vydrzej zrejme vpohode 10-15 let ;-)

ruzne ze sveta kde leafy pouzivaji kuprikladu jako taxiky jsou zpravy primo od tech uzivatelu ze ani po 100 tisicich najetych mil nehlasi baterie ubytek kapacity, navic tech 100 mil znamena ze jen na pohonnych hmotach usetrili cca 300 tisic korun, takze proc by jako nekdo mel menit baterky Leafu po 5 letech za 200 tisic? kam na ty nesmysly lidi chodite ? >:D

ty menis v aute pohonne ustroji s nadrzi kazdych 5 let pokud ti klesne jeho vykon o par kW?
14. 9. 2015 08:33
Re: Japonský rendlík a WIFI
Tak u mých operárorů to sedí, u O2 inzerují 25MBit a chodí to 23 MBit a u kabelovky je téměř vždy plná rychlost.

Ale k autům, vycházejme z hodnoty 30 kWh. To je dost málo na 250 km.
Kolik W si to auto může brát při 130 km/h ???

Nedávno jsem viděl Leafa, jak ho všichni přejížděli a po přivaděči se sunul 50 km/h.
14. 9. 2015 08:13
A kolik ty baterky stojí. 200 000 Kč nebo více???
Po 5 letech zaplatíte za výměnu kolem 200 000 Kč.

Když ty baterky tolik stojí, tak je pochopitelná i cena nového auta 800 000 Kč.

Na dálnici ty 30 kWh při 130 km/h bude stačit maximálně na hodinu.
14. 9. 2015 07:48
Re: Tak
najednou sleva neni tak velka, najednou je to predvazdecka na kterou se pak mesic ceka a mesic to lidi ochmatavaj a nebo se v tom i v horsich pripadech svezou, proc nejadnou polevujes a menis cifry?

navic Golf R je auto ktere se nedari udavat v poctech v jakych by chteli, naopak na Golf-e se "na klikacku" ceka i 3-4 mesice, holt to neni masovka, ale pocita se s omezenym mnozstvim ;-) , takze znova, dam ti 50 tisic korun, pokud me sezenes fungl noveho Golfa-e za 700 tisic korun s dani a nebude to uplnej zaklad :-!
Články odjinud