Testy
Ta slabší verze 1,4TSi 92 Kw má skutečně 220Nm. Stejná verze tohoto motoru montovaná do všech osobních aut celé VW group má jen 200Nm. Je to jen software, nebo i nějaké mechanické odlišnosti ( turbo )?
Docela mě pobavila ta první věta - srovnání s mladší sestrou. :yes:
Test se mi líbil, krátký stručný bez zbytečné omáčky a lehkým nadhledem.
Docela mě pobavila ta první věta - srovnání s mladší sestrou. :yes:
Test se mi líbil, krátký stručný bez zbytečné omáčky a lehkým nadhledem.
No ty už jsme potřebovali jako sůl! Jsou už všechny vymlácený!
No právě, všechny už jsou vymlácené, to říkáš přesně. Jestlipak sis všimla něčeho zvláštního na těch skleničkách, Mařenko?
Jsou stejný, stejný jako ty předchozí 😄
No právě, všechny už jsou vymlácené, to říkáš přesně. Jestlipak sis všimla něčeho zvláštního na těch skleničkách, Mařenko?
Jsou stejný, stejný jako ty předchozí 😄
Jak tento test probihal? Co jste do auta nalozili (kolik KG nakladu) a co to s autem udelalo?
Dlouhý převody, omezený komfort, vysoká cena, vysoká spotřeba (přidávám ne úplně dokonalou ergonomii)...klasickej kandidát na 4* >😁
cim to je ze fiat doblo si viem predstavit aj ako 5 miestne auto na kazdy den.... sikovne pekne zaujimave... aj ako bezny osobak pre rodinu........ ale u caddy to nedokazem.... proste nech pozeram jak pozeram.. vidim v tom stale len nezazivnu neatraktivnu firemnu dodavku na prevoz materialu bez ohladu na pocet miest v kabine..... navyse tie farebne disky tomu autu vobec "do krasy" a stylovosti ktora by ho odlisila od uzitkacov.... vobec nepomohli ... vyzera snad este prisernejsie ako keby bolo na normalnych klasickych diskoch ;-\
Možná to bude tím, že materiály a ergonomie v Doblu/Combu je lepší. O tom, že v civilní verzi máte zadní nápravu víceprvkovou namísto tuhé na listech nemluvě. To je zásadní rozdíl, proč Dobl👋Combo funguje i nezatížené a na špatné cestě.
Kdysi jsem občas jezdil starým Combem ( také listy a tuhá náprava) a na dobré cestě to bylo skvělé, ale jakmile přišly špatné cesty, tak to na svižnou jízdu opravdu nebylo. V tomto má to Doblo výrazně navrch, ale to bude asi datem vzniku konstrukce - Doblo 2010 a Caddy 2003.
Si říkám, že ten VW Group mohlo dost ušetřit, kdyby Roomstra rovnou odvodili od Caddyho - mohl na trh přijít dřív než původní Roomstrer, nakonec to tak dopadlo, ale s 12letým zpožděním :-!
Kdysi jsem občas jezdil starým Combem ( také listy a tuhá náprava) a na dobré cestě to bylo skvělé, ale jakmile přišly špatné cesty, tak to na svižnou jízdu opravdu nebylo. V tomto má to Doblo výrazně navrch, ale to bude asi datem vzniku konstrukce - Doblo 2010 a Caddy 2003.
Si říkám, že ten VW Group mohlo dost ušetřit, kdyby Roomstra rovnou odvodili od Caddyho - mohl na trh přijít dřív než původní Roomstrer, nakonec to tak dopadlo, ale s 12letým zpožděním :-!
ja som naopak dokonca veril ze z roomstera raz spravia seriozne MPV.... ze proste z neho bude nieco ako touran od vw [odkaz] aspon nejake tie vizualizacie z nedavnej minulosti to naozaj naznacovali ale asi som si moc fandil ;-\
ono to naozaj vyzera ze novy roomster bude asi uz len preznackovany caddy... skoda ;-\
ono to naozaj vyzera ze novy roomster bude asi uz len preznackovany caddy... skoda ;-\
tak ono to hned není o stáří konstrukce, ale prostě o nejvhodnějším řešení. Pokud to chce někdo prioritně pro rodinu má VW asi lepší kandidáty. Kamarád jich má na firmě celkem dost. Mění je každý tři - čtyři roky. A ono pokud do caddyny naložíš tunu tak auto vypadá normálně a celkem normálně jede. konkurence s komfortnější zadní nápravou je většinou při takovém naložení celkem v koncích. Navíc asi před dvěma roky se nechal ukecat na doblo - cenovka super, užitnost super - po najetí 60tis (asi rok) z toho strávení cca 3 měsíců po servisech (převodovka, zadní dveře - asi mockrát otvírali, atd) žádost o vrácení peněz. Mimochodem kupuje s 1,6 tdi najedou v průměru cca 250-300tis někdy i víc a s motorem neměl nikdy žádnej problém.
Nevím proč by měla konkurence s komfortnějším zadním víceprvkem bejt na tom hůř při plným naložení. Kdybys napsal náklady na údržbu, beru to jako fakt, jako daň za koplikovanější konstrukci. Jinak s tím problém není. Co se Dobla týče, je na něj záruka 5let, o převodovce a problému vím jen u 1,3JTD že se odporoučela, jinak bez problému.
Vlastní zkušenost mám s Doblem, najeto 52tisíc a žádnej problém, 2 litr JTD, max výbava, 7 míst, ve srovnání s Caddy co máme v práci je o cca 150tisíc levnější, ale i tak co se týče komfortu, jízdního projevu a i zpracování interiéru o level lepší auto.
Vlastní zkušenost mám s Doblem, najeto 52tisíc a žádnej problém, 2 litr JTD, max výbava, 7 míst, ve srovnání s Caddy co máme v práci je o cca 150tisíc levnější, ale i tak co se týče komfortu, jízdního projevu a i zpracování interiéru o level lepší auto.
1,3JTD je obecně problémový motor, naopak 1,6JTD a 2.0JTD jsou bezproblémové ( co by za to VW dal mít takto povedené diesely...). Pokud ten známý pravidelně rve do Caddyho 1tunu nákladu, tak měl asi zvolit jiné vozidlo...
Ale jinak pro účely osobního vozu Caddy nesplňoval moje nároky na komfort, jízdní vlastnosti, odhlučnění a zpracování ( u pracovního auta je to asi jedno, ale u verze Life to zamrzé). Pravda je, že mám zkušenosti jen s dosavadní generací, s letošním faceliftem ještě ne.
Ale jinak pro účely osobního vozu Caddy nesplňoval moje nároky na komfort, jízdní vlastnosti, odhlučnění a zpracování ( u pracovního auta je to asi jedno, ale u verze Life to zamrzé). Pravda je, že mám zkušenosti jen s dosavadní generací, s letošním faceliftem ještě ne.
Když si promítnu Dobla co máme na firmě ta jediný průserové kousek byl kupodivu 1,9D bez turba kterej frajeři zvládli zadřít. Druhej nejhorší je 1,3JTD z pohledu výkonu jinak jezdí bez problému. Za mě nejlepší motory 1,9JTD a 2.0 JTD ta 1.6 je naladěná na 66kW a to je na dálnici slabota.
bohužel je dnes na autech spoustu dalších vymoženosti , kromě motoru, které mohou znepříjemnit nebo znemožnit provoz
užitná u caddyny je větší, pokud ji naložíš do plna pořád je zadek dostatečně vysoko a vůle k dorazům je dostatečná a dá se s tím celkem v pohodě jet, pokud tak naložíš doblo, partnera (nevím co všechno zkoušel) auto sedí v podstatě podběhama na pneu..... otočil těch caddyn za posledních pět let cca 100. motor 1,6tdi 77kw. nikdy žadný problém. na zkoušku vzal 4 dobla lákavá cenovka dobrej komfort, výbava, k čemu to ale je pro firmu když to z roka je 3 měsíce v servisu byť je záruka 5 let? odešla postupně převodovka, milionkrát zadní dveře elektro+zámek (něco jiného otevírat 2x děnně a něco jiného 50x) různě zlobila elektronika auto prostě stálo a nejelo nebo něco nefungovalo. po roce jej od něj odkoupili. Je to pouze jeho zkušenost. Někdo jiný může mít jinou.
Je to bráno v poměru k dané třídě, kde se to hvězdnými modely zrovna nehemží...
I daná třída má svý 1* nebo 5* ne? 😉
Abych to upřesnil, chtělo by to srovnávací test, nicméně někde na spodní hranici by se mohl nacházet Mercedes Citan, na vrchní zase třeba Ford Tourneo Connect, Caddy pak i se svými neduhy rozhodně patří k tomu lepšímu.
Čtyři dospělí + 100 kg nákladu. Auto se uklidnilo a ztišilo na nerovnostech, byť zase bylo citlivější na dlouhé terénní vlny.
Mal som 6 rokov CADDY LIFE 1.9 TDI r. 2008.. Po 250 000 km som ho nahradil za CADDY 1.6 TDI Trendline 2014. Okrem Forda som jazdil na vsetkych civilnych dodavkach tejto kategorie. Aj ked ma CADDY tuhsi prejav zadnej napravy ako bezne kombiky, stale ma podla mna najlepsie jazdne vlastnosti vo svojej triede. Su vsak veci ktore ma trochu hnevaju. Rodina mi najviac vycita tvar oblozenia posuvnych dveri zvnutra. Neda sa tam opriet laket, dalej pri takomto drahom aute mi chyba moznost stahovania zadnych okien. Zadne sedadla by mohli byt delene ako ma Touran, ocenil by som aj nastavenie sklonu zadnych operadiel. Inak tie kriitizovane zadne vyklopne dvere dokaze zatvorit aj moj sedemrocny syn. Postavi sa hranu kufra a zavesi sa ako opica za madlo dveri. Vobec nas s manzelkou nechce k tomu pustit. 😄 . Z vlastnej skusenosti by som uz kridlovky nechcel. Nedaju sa odvorit ked mam pripojeny prives, dalej pod vyklopnymi dverami mi neprsi za krk ked vyberam veci z kufra.
Tak to ste teda Caddy "urazili", lebo dizajnovo je aj o generaciu starsi Caddy ovela vyssie, ako "hroozster" zo skodovky...
Inak spotreba je podla mna uplne v pohode pre tento typ auta. V takejto "krabici" ani s dieselom nepojdete po dialnici za 6, kopec-nekopec. Ovsem jazdit v zaklade s 1.2TSI/62kW, tak to by uz bolo fakt trapenie...
Inak spotreba je podla mna uplne v pohode pre tento typ auta. V takejto "krabici" ani s dieselom nepojdete po dialnici za 6, kopec-nekopec. Ovsem jazdit v zaklade s 1.2TSI/62kW, tak to by uz bolo fakt trapenie...
Nevím jak jiní, ale otec s Berlingem je schopen jezdit v 1,6 D pod 5 L při dálničních limitech, já s 1,3 D Fiorino jezdím podobně.
fiorino s 1,3 multijet diaľnicné rýchlosti nedávalo za 5 ani náhodou, teda pokiaľ nerátam cestu dole kopcom 😉. S 1,6 hdi je to podobné, u týchto krabíc narastá spotreba veľmi strmo keď sa prehupneš za 110km/h
tento konkrétní vůz není dobrý pro rodinu ani do firmy. i živnostník přišel na to, že jedno auto pro matroš a rodinu moc nefunguje. znám dvě firmy, kde jsou jako služební a za běžný kombík by byli jeho uživatelé vděčnější.
ojebaný vývoj na tuto novou pseudogeneraci je důsledek jeho ořezaných nákladů, který se zaměřuje na další variace SUV / Crossover
a to, že z toho bude nový "roomster", zkázu jen dokoná
ojebaný vývoj na tuto novou pseudogeneraci je důsledek jeho ořezaných nákladů, který se zaměřuje na další variace SUV / Crossover
a to, že z toho bude nový "roomster", zkázu jen dokoná
Jeden z faktorov preco som nesiel do lacnejsieho kombika, ( nova Octavia s rovnakou vybavou a motorom je lacnejsia ), je ze v praci potrebujem kufor minimalne 110 cm vysoky a rovnu nakladaciu hranu. Okrem toho musim vediet odviest 4 ludi aj na vacsiu vzdialenost. Ano Caddy je krabica, ale ked potrebujes priestor tak to inak nejde. Pouzivanim si na tento priestor zvykne aj rodina a casom uz mensie auto nechce.. 😄
Samozřejmě, že tento vůz není pro rodiny, na to má VW Golf Sportsvan, Touran a Sharan. Kadík je jednozněčně užitkáč a jako užitkáč je to jasná jednička v Evropě s velkým náskokem v prodejích na další konkurenci. "Rumunster" žádnou zkázu nedokoná, jenom rozšíří pole působnosti Kadíka na trzích střední a východní Evropy, kde je potřeba levnější/očesanější verze Kadíka a tuto roli podle mě bude plnit "rumunster", protože tady jsou živostníci a firmy podstatně chudší a koukají na co nejlevnější verze.
Právě naopak, ideální auto schopné vyhovět obojímu. Porovnání s kombíkem je poněkud mimo, pokud někdo říká pracovní auto tomu že potřebuje dát do kufru dvě brašny s nářadím, tak potom je caddyna kamion. Nemluvě o verzi maxi, která uveze 5 lidí a paletu vzadu, to dají horko těžko dva kombíky a budou rádi když to vydrží zadní náprava...
A ano, nová generace to skutečně není, na druhou stranu proč měnit něco co funguje a prodává se bezvadně, navíc když to má techniku nižší střední třídy, o čemž si mnohá konkurence nechává jen zdát.
A ano, nová generace to skutečně není, na druhou stranu proč měnit něco co funguje a prodává se bezvadně, navíc když to má techniku nižší střední třídy, o čemž si mnohá konkurence nechává jen zdát.
Nerozumiem celkom napadu, davat do takehoto tazkeho auta motory s malym objemom. Treba si uvedomit, ze uz len trochu nalozene Caddy moze mat cez 2 tony. Moja 1.6 TDI ma prazdna 1.6 tony. Aj najsilnejsi benzin 1.4 TSI by som do auta dal iba ak by auto jazdilo prevazne kratke mestske trasy. Toto diesle s casticovym filtrom radi nemaju. U mna palec hore, ze 1.6 TDI generacne nahradili 2.0 TDI. Aj ked pri 75 kW, co bude asi najpredávanejší diesel, je iba 5 kvalt, nemuselo byt celkom zle ani v meste ani na dialnici.
Tak to má o metrák a pol viac ako napríklad Kangoo. Jeden z dôvodov, prečo večný facelift nestačí.
Ta cena je (např. oproti Berlingu) absolutně ulítlá a přijatelná možná tak pro zavilého fanouška koncernu co z principu jiná auta odmítá. Rozdíl v ceně je cca 150 tis..
Ten motor do Caddy neeee. Isli sme s tym autom to Terstu.Dvaja v aute a naklad.Spolu cca 400kg vahy a spotreba 11,8L!!!!! Nesli sme sice predpisovo ale ani nejak nechvatali.
Nie dakujem >😒] :no: :no:
Nie dakujem >😒] :no: :no:
Správne. Do takého auta jedine ten hrozný, smradľavý, jedovatý nenávidený diesel. Ale dnes je v móde nadávať na diesel a do všetkého pchať nasilu benzín. Čo na tom, že má dvojnásobnú spotrebu, ale je "čistý"...
Tento svet je vážne na hlavu...
Tento svet je vážne na hlavu...
Když už je v článku uvedeno že nový roomster dostane vlastně technický základ starší než samotná pvní generace roomsteru, slušelo by se doplnit že zatímco roomster startoval na předku z PQ24 (první fabie z roku 1999) a vzadu měl příčku pamatující octavii I a rok 1996, tak caddyna dostala naopak na předek platformu z tehdy nového golfu PQ35, takže i když to už dnes žádný výkřik techniky není, pro roomster to znamená tak jako tak posun k výrazně lepším jízdním vlastnostem.
Jinak caddyna má možna spoustu neduhů počínaje cenou a konče některou choulostivou komcernovou technikou, na druhou stranu po stránce jízdních vlastností je v rámci dodávek na špičce, a užitné vlastnosti schopné používat auto jako dělníka i na odvoz rodiny o víkendu jsou taktéž zcela bezkonkurenční.
Jinak caddyna má možna spoustu neduhů počínaje cenou a konče některou choulostivou komcernovou technikou, na druhou stranu po stránce jízdních vlastností je v rámci dodávek na špičce, a užitné vlastnosti schopné používat auto jako dělníka i na odvoz rodiny o víkendu jsou taktéž zcela bezkonkurenční.
nedam na cadynu dopustit, jezdim s caddym v praci a planuju si ho koupit domu, jelikoz mi to auto maximalne vyhovuje. Chtel bych si poridit starsi model zajety z aaa auto, na nove nemam...
V tejto farebnej kombinacii je z toho neskutocna ohava. Tuzing ako na sutaz, uz len 6 subwoofrov dozadu a nalepky na kapotu.
Neviem si predstavit kupca pre tuto verziu.
Neviem si predstavit kupca pre tuto verziu.
...jako majitel roomsteru této generace, který ho používá pro práci i soukromě, tak nevím, jestli bych novou generaci roomsteru chtěl. To je prostě dodávka. Co se praktickéí stránky týče, tak jednoznačně ano. Pokud bude roomster stejně velký, tak prostor pro náklad je prakticky jednou takový a auto je větší.
Ale pokud bych ho měl používat pro normální soukromé účely, na chatu, na výlet nebo dovču, tak s dodávkou by se mi tedy chtět jet nechtělo. Ať měl roomster design jaký chtěl, tak to prostě byl osobáček, který se dál rychle přestavět na dodávku.
Tohle je prostě dodávka hrající si na osobáček.
Já mám auto 4 roky, takže ještě mi tak 6-8 let zbývá, než budu uvažovat o výměně a za ty roky toho bude ještě hodně. Ale majitelé prvních roomsterů nebo těch do 2010 by o něm samozřejmě jako o nástupci mohli uvažovat. Takže bude určitě zajímavé sledovat, kolik lidí přesedlá z roomsteru I do roomsteru II.
Ale pokud bych ho měl používat pro normální soukromé účely, na chatu, na výlet nebo dovču, tak s dodávkou by se mi tedy chtět jet nechtělo. Ať měl roomster design jaký chtěl, tak to prostě byl osobáček, který se dál rychle přestavět na dodávku.
Tohle je prostě dodávka hrající si na osobáček.
Já mám auto 4 roky, takže ještě mi tak 6-8 let zbývá, než budu uvažovat o výměně a za ty roky toho bude ještě hodně. Ale majitelé prvních roomsterů nebo těch do 2010 by o něm samozřejmě jako o nástupci mohli uvažovat. Takže bude určitě zajímavé sledovat, kolik lidí přesedlá z roomsteru I do roomsteru II.
Nie je dodávka ako dodávka. Ja jazdím piaty rok s Renaultom Kangoo a sťažovať sa naozaj nemôžem. Veľké, pohodlné, úsporné, spoľahlivé. Síce podvozok má svoje limity, ale pri vození rodiny to nevadí, cesta nie je pretekárska dráha. S Caddy som jazdil síce len niekoľko kilometrov, ale bolo to neskutočne tvrdé a uskákané auto, kým to trochu nenaložíš, je to fakt nepohodlný náklaďák. Kangoo prebral podvozok z minulej generácie Renault Scenic, voči tuhej zadnej náprave Volkswagenu Caddy je to iný svet.
Podvozek - odladění auta s takovou užitečnou hmotností (skoro 800 kg) musí být vcelku noční můra. Většinou tyhle dodávky fungují nejlépe s nějakými 300 - 400 kg na palubě, prázdné podivně poskakují a mlátí.
Jinak zatížené auto jezdí co se týče komfortu lépe, prázdné vážně trochu mlátí, akorát se tedy i tak sveřepě drží asfaltu, není to poskakování ve smyslu, že kola ztrácejí kontakt s vozovkou. Holt je to užitkový stroj.
Na druhou stranu je to stále lepší varianta, než nabízet stávající Roomster jako užitkový vůz.
- tak to mě po ránu rozsekalo. >😁 :yes: