By měl krapet narůst, aby byl plnohodnotným zastáncem nižší střední, potom se Škodovka může vydat do vod zvýšené Fabie, jakožto konkurenta CX3, Kadjaru, P2008 atp.... tady zatím koncern nemá moc co nabídnout... i když se Škodovkou zcela jistě přijde i podobně zaměřený VW, nebo Seat, že ?
Novy Yeti bude vacsi nez dnes. 3.SUV od Skody bude zvysena Fabia, ala Mazda CX-3...4. SUV od Skody bude mozno nejaka dizajnova chutovka...otazka len je, akej velkosti....viac mozno napovie uz aj velkost Mazdy Koeru...
Ak nie dizajnova chutovka neznamej velkosti, potom jedine nieco malicke...mozno buduce Citigo bude uplne inej koncepcie a bude dizajnovo "v trende" doby, ala SUV...
Pokud si dobře vzpomínám, SUV na bázi up! - Taigun - už je dávno avizované a dokonce je známá jeho podoba. Teoreticky nic nebrání tomu, aby i on dostal sourozence s okřídleným šípem.
Přesně na to narážím, pokud větší SUV bude jako Tiguan, není moc prostor pro malé SUV, nebo naopak pro Yetiho, který bude mít opravdu malý odstup mezi SUV na základě B segmentu a mezi Csegmentovým SUV.
Smysl bych viděl ve voze, který bude velikostně postaven proti Sorentu, nebo Outlanderu, nabídne 7 míst, ale na Touarega se nebude chytat, aby nekonkuroval. Pak by byl prostor pro Yetinu i malý crossover od Fabie.
...ale ono to tak presne bude ako hovoris: nove velke SUV od Skody bude nastavene proti Sorentu/ Grand Santa Fe a Outlanderu, bude ale na bazi Tiguan XL (=dlhsi rozvor naprav ako novy Tiguan), technologicky (podvozky, motory) sa na Touareg a spol nechyta, a tym padom je priestor pre dlhsi/ vacsi Yeti a nasledne niekedy hodne daleko v buducnosti zvysena Fabia.
Už bylo několikrát v AutoBildu odhadováno, že 4. model bude velké SUV kupé. A to by bylo pro škodovku a její posilování prestiže určitě dobře.
I tato úvaha má smysl, vždyť Tiguan a Tuareg se též připravují ve verzích coupé.
To je taky dobrá merketingová ojebávka co, z 2 tunovýho barchatýho monstra, který se pomalu převrátí v druhý zatáčce uděláme kupé tak, že seskneme zád, čímž pádem je kufr na pikaču a zbyde masírka pro mediálně zpracované ofce.
Suv kupé, haha.
Kdy bude Van kupé, offroad kupé a MPV kupé?
Truck kupé už nestihnou, v tom už je předčili dakarské speciály >:D
Jediný komu se "bachratý monstrum" převracelo jsou amíci..Kyž vezmu SUV RR,BMW,Porsche atp. tak jednoznačně sportovní ambice mají. Nevidím problém v tom že by coby kupé měli jezdit pomaleji..
Definice kupé je dvoudéřový vůz sportovního až supersportovního charakteru nebo luxusní GT na pohodlnéé cestování pro bohatší klientelu.
A co je SUV kupé?
Těžká obluda se splácnutým zadkem, tunou elektroniky, která je v případě tebou zminovaného RR někdy do roku 2010 totální noční můra, to auto se sype jak perníková chaloupka, SUV od Porsche je obluda a BMW X6 je taky věc
No, SUV kupé mají něco do sebe, ale praktičnost v tom nehledej. Je to auto rychlé, bytelné, silné a projede i sníh. Nevadilo by mi jezdit X6tkou, ale k ní bych si musel koupit ještě normální kombik.
"sportovní ambice" to je dnes takový oblíbený spojení pod kterým si těžko co představit. Tak třeba taková X6. Ta bývá taky označována v recenzích jako auto se sportovními ambicemi. Nevím co je na 2,5 tunový káře sportovního. Dobře když se tomu dá dostatečně silnej motor tak to v přímce leccos zvládne, ale já si představuju sportovní ambice taky v zatáčkách. Co taková těžká a vysoká škatule bude dělat pokud ji poženu s hvízdajícíma kolama ze zatáčky do zatáčky? Co na to bude říkat motor, když ho budu točit k červenýmu? Nepřehřeje mi ESP po pár zatáčkách brzdy? Já si auto se sportovníma ambicema představuju jako mrštný auto, který poslouchá na povel a řidiči je v něm umožněno užívat si jízdu plnými doušky (napadá mě třeba Focus ST) ne přetížená krabice, která umí jet rychle jen rovně.
Nálepku sportovní jde při trošku fantazie nalepit na vše. V USA byl například sportovní sedan Sebring. ještě mam v ruce ofiko dobový prospekt.
No sportovního na tom bylo jedině to jméno dle slavného Okruhu.
Podobně je to s těmito kočkopsovými SUV.
Težká herka, v které má stejně každý nafták, takže výkon nic extra na hmotnost vozu, při výpadku ESP a asitentů to v poli bude cobydup, protože lidi s tím pojedou jak s osobákem a ještě je to ošklivý a k ničemu.
Hlavně že to generuje zisky od zmasírovaných lidí. Propaganda je věc, to by Pepík Gebls žasnul, jak to dneska funguje.
No, tak třeba X6 oproti velkým SUVčku, třeba tě Americkým se nerozhoupe v každé zatáčce, výkonné naftové šestiválce taky nepatří mezi brzdy provozu. Jasné, že to nebude jako ostrý HH na oksrce, ale umí to jezdit pekelně rychle a nejen v přímce.
Já vím, tuhle sem jel za AudiQ7, ale pouze do cedule konec obce a druhý zatáčky, za druhou zatáčkou na okresce sem to předjel, 60 v dlouhý táhlý zatáčce umí jet i 1978 Chevrolet Caprice, fakt pekelně rychlá jízdá >:D
Druhý extrém je zas plešatá hlava, co to valí přes dvojitou plnou na rovince mezi Slaným a Mělníkem 140 >:D A ještě za drobného mrholení. To je fakt, na to je potřeba sportovní podvozek.
Takhle jak ho*ado po rovině můžeš jet klidně s RAMkou co má tuhou zadní, těch 140 s HEMI udělá s prstem v nose.
Ale o tom, že by tyhle "sportovní SUV" ujeli běžnému osobáku co má cca 300 koní jako mají ty V6 CRD SUV si můžeš nechat zdát.
Jediné co je schopné tomu ujet sou benzínové verze typu M5, Grandčíro SRT8, RR V8 kompresor apod. Jenže ty když porovnáš zas s osobákem s V8 stejného výkonu, tak si opět jinde.
Fyziku neošálíš a nepomůže ti ani tuna elektroniky, ani speciální gumy za 10 táců kus :-)
140 po okrsce mezi mělníkem a Slaným můžu jet i v Golfu >:D
O tom to není, ale když někdo chce vyšší auto a k tomu trochu sportovního zaměření, je to tady v nabídce. Asi se to líbí, proto se to prodává, tím bych to ukončil. Některé jsou fajn, jiné přehnané.
Líbí se to, protože se lidem nalilo to hlavy že je to super, pár lidí to koupilo a ostatní se opičí.
Jezdit v sedanu vyšší třídy už nenív modě mamo, musíme si koupit SUV jako má Franta s Mánou odvedle.
Ale prdlajs. Líbí se to proto, že je to vyšší, je z toho teda lepší výhled, je to většinou 4x4, je to luxusní, má to silný motor a na okrsce to neni o nic horší, než osobák (nemyslím na limitu, tam se většina lidí ani nedostane).
Někdo si to koupí pro Image... proč asi? Je to prímiové, je to silné a velké... proto to má image drahého vozu (čímž také je). A proš si kupují lidí SUV? Třeba díky nastupování, že se jim to líbí a že se jim z toho dobře kouká a to jakékoliv SUV. Málokterý mladý člověk do 30ti touží po SUVčku.. s výjimkou žen, které si přijdou bezpečněji v takovém voze. A tohle jim sedan prostě nenabídne.
Kdyby si aspoň koupili skutečné SUV. Jenže v Evropě už všichni totálně zblbli a za SUV vydávají i klony Renaultu Clio. A já se nedivím, ono s pravověrným SUV jezdit po Evropě a speciálně třeba po Praze vč. parkování, to je na mašli. Tak vezmou kabelku Citygo, zvednou to a šup, na světě je "kompaktní SUV", nebo-li cool crossover. 8-s
Přitom co nezvládne sedan/kombi střední třídy? :-!
Co? Třeba přejet obrubník jako by se nechumelilo, když parkuješ a potřebuješ někam najet, nebo se do toho SUV nemusíš krčit (pro starší lidi dost zásadní), také lepší přehled, ve městě je to výhoda, vidíš více, když jsi výš.
S drtivou většinou obrubníků si běžné auto poradí, navíc proč jezdit po obrubníku?? Krčit se. Opravdu si nepřipadám skrčeně a že by si tady tato auta kupovali důchodci jsem si nevšiml. Ti jsou naopak vzhledem k svému věku značně konzervativní. Ale budiž. A lepší přehled? I můj roadster měl okna a světe div se, bylo přes ně vidět >:D
No, neporadí si vždy, někdy jsou dost vysoké a třeba když je u toho kanál a potřebuješ parkovat předkem auta na chodníku, je to dost nepraktické, mám klasické auto střední třídy a už párkrát jsem škrtnul. S SUVčkem na to najedeš jako by nic.
Krčit se.... až ti bude třeba 50-60 tak to pochopíš, vidím to na rodičích, kteří jsou za SUV rádi díky tomu, hlavně při nastupování (a podívej se, kdo ta auta jezdí, ty levnější si často kupují starší lidé namísto klasické nižší střední třídy) a přehled? No, tak... na to ti snad ani nebudu odpovídat, proč se dělávaly pozorovatelny ve výšce? Prostě sedíš výš, máš lepší přehled o situaci, hlavně v hustém provozu je to celkem přínosné. Navíc i z hlediska bezpečí to má svůj vliv, když se srazíš s nízkým autem, tak sedíš jakoby nad ním.
Souhlasim s tebou, ze nekolik jedincu si tim muze lecit komplex menecennosti (i kdyz pokud nekdo ma na novou X5, X6 a spol. tak nevim, jakej muze mit komplex ;-) ), ale nesouhlasim s tim, ze kazdej. Rekl bych, ze pro vetsinu lidi ta nejdulezitejsi vec je - libi se mi to ? mam na to ? a pokud je odpoved na obe otazky ANO, tak neni co resit.
Proč pořád každý řeší ty peníze? Za ty peníze si stejně tak můžeš koupit drahý sedan. A ty komplexy taky většinou nemají spojitost s penězi, ale s psychologickým profilem daného zákazníka. Šikanovali ho v dětství? Měří 160cm i s podpatkem? Nemá úspěch u žen? Tak si pořídí to největší podělaný SUV na trhu! Takže takhle to vidím já...
Zapominas na to, co jsem napsal jako prvni - libi se mi to ? a to dalsi dulezity asi taky je, ze clovek ma z ty masy plechu a velikosti asi takovy vetsi pocit bezpeci.
Podle me je to proste o cloveku a jeho preferencich, me se ty auta libi, ale kdyz premyslim o dalsim aute, SUV to nebude. Ale rozhodne si nebudu myslet, ze kdyz nekdo jede v SUV, tak je to zakomplexovanej jedinec. Spis mi prijdou zakomplexovani ti, kteri na to v diskuzich plivou, ale tim se te nechci nijak dotknout.
A bude je mít v nabídce protože je to móda. Stejně jako kalhoty s rozkrokem u kolen, Pompo čapka na hlavě a nošení bot bez ponožek. Všichni kolem to mají (hlavně celebrity), tak si to další ovečky kupujou, aby přímo ukázali, že jsou taky IN (a nepřímo ukázali, že mají dutou palici a nechaj se sebou mávat reklamou a pořadama pro primitivy typu TopStar magazín) >:D
Zajual mě v sobotu u globusu dědeček, tak 70 let právě v BMW X6.
Chápu, že do vyššího auta se líp nastupuje, ale X6 pro důchodce, zajímavý. Většinou z toho lezou blondatý zlatokopy, tam se to dá pochopit. Ty by jezdili i SsangYongem, být to prémiová značka a dostatečně drahá
Ale pro někoho, kdo dvacetpět let jezdil na chatu šáde 120 nebo žigulem 1500 , kterým tam taky dojel a úplně v pohodě....
No je evidentní, že lidi se nechají zmasírovat a nemají soudnost ani vkus. >:D A dokonce v pokročilém věku.
Myslíš si, že dědeček, kterýmu je 70 a má X6, na ní šetřil celý život a jezdil doteď v šáde? :D:D:D Buď mu to koupil hodný potomek, nebo si na to vydělal. Pro takové lidi to je také dělané, je to vyšší, přitom to vypadá dobře.
Já mám dnes asi nějak vypatláno nebo co, ale pokud jsou tři SUV málo a bude Yeti a to větší, tak logicky chyběj ještě dva úplně nový modely, ne? Přitom špekulujete jenom o jednom. Ale že by se mi chtělo věřit že Škoda bude v blízký budoucnosti vyrábět čtyři SUV, to ani moc ne..
Nejak se moc o nabidku SUV od Skody nezajimam, ale prijde mi ze se trochu prehani pocty.
"Tím ale Škodovka rozhodně nekončí! „Konkrétní zatím být pochopitelně nemůžu, dovolím si ale tvrdit, že tři SUV jsou pro Škodovku málo,“ prozrazuje Vlček. Takže tu máme připravované velké SUV, nového Yetiho… Máme čekat ještě větší model? Nebo snad SUV na základě Fabie?"
No kdyz jsou tri SUV malo, tak bych rekl, ze jich musi byt minimalne 4 a vice. No zatim se tak nejak nemuzu dopocitat ani tech trech jestli vubec budou. Mame tu Yetiho a pribude velke 7 mistne, tzn. mame dve SUV. Mozna pribude i male, kdyz ho udela i vw z Pola, ale o tom uz se mluvi dlouho a nic. No a dalsi tedy ctvrte by bylo jake?
Jak píšu výše - překvapuje mě, že zde nikdo nevzpomněl na Taigun, jehož uvedení je jen otázkou času. Pokud Vlček mluví o možnosti čtvrtého (!) SUV, přičemž víme pouze o blízkém představení Snowmana a Yetiho, pak by tím třetím teoreticky mohlo být "miniSUV" spřízněné s Citigo - sourozenec Taiguna. Získali by tak malou stylovku bez velké námahy.
No nevim, nejsou schopni prijit za x let s malym SUV a najednou ze by prisli s mini?
Nejak si nejsem jist, jestli pro to existuje trh. Obecne mi prijdou uz mini auto dost mimo natoz miniSUV.
Už před lety se o něm mluvilo jako o hotové věci, jejíž sériová produkce by se touto dobou měla blížit. I koncept, naposledy inovovaný začátkem minulého roku, působil jako blízký produkci...Ačkoli je zvláštní, že od té doby se po něm slehla zem...
Co se týče trhu - podívej na boom malých SUV. Myslím, že by si své zákazníky najít mohl.
Trocha ma zaskocil novy "vraj" termin uvedenia na trhy...koniec 2016, zaciatok 2017? :no:
Donedavna sa hovorilo, ze budu prve fotky zverejnene este okolo Vianoc 2015....to by sa hodilo potom zacat s vyrobou najneskor v lete 2016, nie? Alebo nastali nejake problemy pri finalizovani dizajnu/ konstrukcie?
je jasne ze yetina nemoze uspokojit zaujem vsetkych zakaznikov o skodovacke SUV... ten kto chce nieco vacsie ako yeti ma stale smolu a musi ku konkurencii .... takze ano vacsie SUV je potrebne ... a casom ked povyrastie yetina aj mozno nieco mensie.... SUV su v kurze a bez nich dnes uz neprezije takmer ziadna automobilka.... mozeme polemizovat a spekulovat komu a na co sluzia ale bez nich to proste nejde....
yetina by ale mohla narast aspon na uroven tucsonu cx5 a kadjaru..... v sucasnosti je yeti uz fakt dost kompaktny aj ked vysoky a terenny .. predsa len dlzkou aj razvorom na siroku konkurenciu akosi straca.... v podstate stoji este na podvozku O2.... a aj interierovo je to uz hodne "za zenitom" ..... chce to uz novy model ako sol.........
viac ako na novu yetinu som ale zvedavy na tu novu vacsiu "terennu" skodu postavenu na tom podvozku buduceho predlzeneho tigiho.... to moze byt skutocne paradna supa od skody.... :yes:
No je fakt, že se docela rojí hezká SUV normální velikosti. Tiguan alespoň na fotkách vypadá zajímavě, CX-5 je moc hezká, mně osobně se líbí vše japonské - tedy Outlander, RAV a CRV. Yeti není špatné auto, ale designově je poněkud nezajímavé.
tak outlander je podla mna nadherny, pacil sa mi uz pred faceliftom ale po facelifte je to predsa len uplne ine auto.... a este krajsie....
yeti sa mi viac pacil este pred faceliftom... akonahle prisiel o tie gulate kukadla akoby stratil identitu a isty smrnc ktory predtym mal....... ale to uz sa o tom popisalo dost... proste je to uz raz tak nezmenime to.... snad buduci yeti bude uz atraktivnejsi...
Stejne je to zvlastni, probiha jeden z nejvetsich evropskych autosalonu tohoto roku, navic udalost opakujici se jen kazde dva roky. Novinky, studie, exotika kam oko dohledne a zaroven akce, na kterou skodovka neprinesla v podstate nic noveho. A prece clovek prijde na auto.cz a co nenajde, render neexistujici skodovky na titulce. >:D
To vieš, ak Škoda na autosalóne nič nepredstaví, aj tak najväčšou zaujímavosťou je kresbička nejestvujúceho modelu. A teraz si prosím tú o nepreferovaní Škody na ACZ. ;-)
za chvíli tu bodou jezdit jen SUV a Crossovery, které sou většině majitelů úplně na na nic a ta výhoda že sedí výš, maj bytelnější auto atd bude pasé, protože to budou mít všichni.
Nechápu, nač to mají lidi, co nejezdí někam do hor, němají chatu někde na samotě 5 km rozbahněnou polnačkou atd.
Kdo s tím jezdí jen po asfaltu si má koupit kombík nebo sedan nebo MPV, pokud potřebuje vozit 7 lidí.
... ale SRX je taky nádherné SUV co stojí za (finanční) hřích!
A jeho nová generace klade důraz na větší vnitřní prostornost, což je další z plusů, které jsi ve svém příspěvku opomněl.
To znamená, že jako prodejce aut by jsi se mě zeptal, kde budu jezdit, a případně by jsi mi SUV neprodal? :-O
Na horách nebydlím, terény nejezdím, ale než za stejný peníze "zvýšený" osobák, koupím SUV, a především vystupování z něj pro mě jako pro sportovce bude asi tak 100x pohodlnější. Často bývám po náročných trénincích tak bolavej, že sednout si / vstát třeba ze záchodu chce jisté sebezapření. Momentálně mám trojku BMW, a ani ta mi v mém mladém věku nedělá dobře. Proto SUV nepovažuju za ujetou módu. Za ujetý nepovažuju ani to, když si průměrný lyžař koupí závodní lyže pro ty tři týdny hor v roce, nebo když si člověk koupí doplňky výživy, protože před týdnem začal chodit do posilovny, ale nemá vyřešenou základní stravu. Ať si každý dělá co chce, pokud tím neotravuje můj život a moje soukromí.
Pokud sedáš do auta zhuntovanej, tak asi děláš něco špatně, ale to bych tu ted neřešil
Pokud auto tohohle typu nepotřebuju, ale musím si ho koupit protože je to moda, tak to je taky dobrý.
A starat s sám o sebe a okolo at se děje co chce je přesně ten přístup, na který Evropa dojede a bude to znamenat její totální rozklad, pád a zánik.
Imigranti a soudruzi z IS a Al-kajdy to pouze uspíší.
K prvej vete: stačí , že aktívne športuješ, skončíš, sadneš do auta, dovezieš sa domov (pol hodinka jazdy napríklad) a rozmýšľaš ako z toho auta vylezieš. Mám to vyskúšané ;-)
Bezohlednost lidí v SUV otravuje můj život a soukromí. Překáží na parkovištích, na silnicích přes to není vidět, zbytečná masa je nebezpečná při srážkách...
Na cestách nevidíš ani cez mpv, dodávky, alebo kamióny, ich bezohľadnosť ti neprekáža? Prekážajú na parkoviskách - ako, tým že si ta dovolia zaparkovať?
Je to prostě móda. Máš malý péro pořiď si SUV. V dnešní době kdy se sypou a solí pomalu i polní cesty přestává mít význam 4x4 natož SUV. Hele to je ale jen dočasný trend pro ovečky. Až to všichni budou mít, tak se vymyslí něco jinýho po čem bude stádo prahnout. Za 10 let možná budou moderní úplně jiný auta, který všichni reklamou zpracovaní budou kupovat a do světa vykřikovat, že si to kupujou ne proto, že to je moderní, ale protože se jim to líbí. Ať je moderní co chce tak pro mě je pěkný auto limuzína nebo liftback a nic jinýho si nekoupím i kdybych byl jedinej nemoderní blbec co v tom bude jezdit. ;-)
Přesně. Každopádně na tom vydělají výrobci kol a pneumatik, protože tyhle obludky vypadaj dobře jen na cca dvacítkách a to už je nějaká pálka.
Klasické koncepce bohatě stačí a dle použití si z nich vybere každý. Chceš hodně místa? Kup si MPV. Chceš relativně dost místa + nějaké ty schopnosti do terénu navíc? Kup si SUV. Nevíš co chceš, jsi blbej a zmasírovanej reklamou? Kup si crossover :-!
Nu což, automobilky si jen mnou ruce. Nafouknou (ku příkladu) malý hatch (ani není třeba se obtěžovat s 4x4), ceny posadí o třídu výše a zákazníci jim utrhnou ruce. Co víc si přát? :-)
to toho Škodovka do Frankfurtu teda moc nepřivezla
ostatní prezentují novinky, Škoda prezentuje "informace". To je pomalu jak za časů AZNP :-) . Zřejmě to nějak souvisí s tím koncernovým přistřihováním křídel v západní Evropě...
Re: to toho Škodovka do Frankfurtu teda moc nepřivezla
Tak určitě.... Superb Combi je novinka, tak snad přiláká návštěvníky do stánku :-! Ostatně má vynikající reklamu díky množství vítězných srovnání s vozy STŘEDNÍ třídy, tedy měla by být hlavní m tahounem expozice.
Ale já taky čekal více... Asi do Frankfurtu nepojedu...
Nekteré z tech "exkluzívních informací" které Redaktor Machala nasbíral "prímo na výstavisti" byly jiz minulý týden publikovány v Hospodárských novinách.
Nad zmínkou o údajných terenních vlastnostech yetiho jsem se opravdu musel pousmát, jestli je trochu přizdvihlá octávka s haldexem terénní auto, tak Tiguan v paketu mimo město je ryzí offroad ;-)