Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
AUDIRS6
...kto z Vas pani redaktori sa mi tu snazil natlacit, ze bude uvedeny A4 Allroad a nie S4 ? 😄
Uz to pochopte, nieje mozne pustit do sveta voz, ktory ma toho malo odtocene pocas testov !
Som zvedavy, ci sa dotycny prizna >😒]
K autu ako takemu - musim pohladat fotky a nejake technicke vykresy motora ! Ja totiz predpokladam fakt len 1 turbo ako Ondrej pise, tak som zvedavy, ci ma fakt vyfukove zvody vnutri V a twin-scroll turbo - toto by bola najlepsia moznost ako preplnovat V6-ku. To, ze to ponuka 500 Nm od 1300 rpm mi k tomuto mojmu predpokladu nahrava...
Toz idem hladat..., alebo to pani redaktori najdete a doplnite do galerie ? 😉
Uz to pochopte, nieje mozne pustit do sveta voz, ktory ma toho malo odtocene pocas testov !
Som zvedavy, ci sa dotycny prizna >😒]
K autu ako takemu - musim pohladat fotky a nejake technicke vykresy motora ! Ja totiz predpokladam fakt len 1 turbo ako Ondrej pise, tak som zvedavy, ci ma fakt vyfukove zvody vnutri V a twin-scroll turbo - toto by bola najlepsia moznost ako preplnovat V6-ku. To, ze to ponuka 500 Nm od 1300 rpm mi k tomuto mojmu predpokladu nahrava...
Toz idem hladat..., alebo to pani redaktori najdete a doplnite do galerie ? 😉
Nepsal jsi ze cekas ze bude mit S4 i nadale kompresor, a vykon kolem 370 koni?
Kdo seje vitr... >😒] >😒]
Kdo seje vitr... >😒] >😒]
nie, to bola len 1 z uvah.
Na tomto V6 turbe uz pracovali pekne dlho. Otazka len bola, kedy a do coho ho picnu ako do prveho. 😉
Ale vykon je totozny, ako v SQ5 TFSi, ktora sa tak dobre predavala v US 😉
Vdaka tomu brutalne plochemu krutiaku a usporenej hmotnosti to ale ako vidis staci na fakt paradne cisla - defakto skoro na urovni minulej RS4 😉
Na tomto V6 turbe uz pracovali pekne dlho. Otazka len bola, kedy a do coho ho picnu ako do prveho. 😉
Ale vykon je totozny, ako v SQ5 TFSi, ktora sa tak dobre predavala v US 😉
Vdaka tomu brutalne plochemu krutiaku a usporenej hmotnosti to ale ako vidis staci na fakt paradne cisla - defakto skoro na urovni minulej RS4 😉
Taky jsem někde četl, že bude elektrické turbo. Kde je? :-!
O "elektrickom turbe" si mohol cital len od debilov. :-!
Normaly novinar si prelozi E-Lader, alebo elektrisch angetriebene Verdichter (EAV) ako elektricky kompresor / duchadlo.
A o nom si sa mohol docitat pri spekulaciach ( ale priamo od Hackenberga potvrdenych ) v pripade motora pre RS4/RS5. Tam bude tento motor, plus EAV. 😉
S4 / S5 ho "nepotrebuje" - EAV vraj zatial ostane len pre naftaky a pre RS modely.
Prva ho dostane SQ7. 😉
Normaly novinar si prelozi E-Lader, alebo elektrisch angetriebene Verdichter (EAV) ako elektricky kompresor / duchadlo.
A o nom si sa mohol docitat pri spekulaciach ( ale priamo od Hackenberga potvrdenych ) v pripade motora pre RS4/RS5. Tam bude tento motor, plus EAV. 😉
S4 / S5 ho "nepotrebuje" - EAV vraj zatial ostane len pre naftaky a pre RS modely.
Prva ho dostane SQ7. 😉
Slovotvar "turbo" (bouře - z latiny) nemá technicky jednoznačný význam, na rozdíl třeba od turbodmychadla, nebo turbíny. Když může být turbo WC čistič, nebo turbo internet apod., proč by se nemohlo podobně mluvit třeba i o "elektrickém turbu"? 😉
ale noooo.... 😉
PS: Dufam, ze to nemienis bezne pri nasich debatach pouzivat... 8-s
PS: Dufam, ze to nemienis bezne pri nasich debatach pouzivat... 8-s
Nemám podobnou potřebu..., ale zdejší časté hysterické reakce na toto slovní spojení jsou nepodložené. Turbo je latinsky bouře a neznamená to ani turbodmychadlo, ani turbína. A v tomto (krátkém) tvaru se používá i pro označení přeplňování obecně, proto může být např. 3.0 TFSI, a nemusí to být 3.0 KFSI a třeba na starších VW s G40/G60 jsem několikrát viděl polepy turbo. Prostě dělá se tady z toho zbytečně věda... 😉
OK, ja z toho vedu robit neidem, akurat respektujem oficialne vyjadrenie automobilky samotnej o tom, ako to oni pomenuvaju...Dufam, ze taketo vysvetlenie ti staci. 😉
Předpokládám, že to oficiální vyjádření automobilky nebylo původně v češtině, čímž se podobné téma stává obvykle ještě méně řešitelným. 😄
Predpokladas spravne.
Lenze praveze keby sme sa mali k tomu logicky korektne postavit, tak rozumny clovek by tie mnou uvedene nemecke vyrazy nemohol prelozit s pouzitim slova "turbo hocico", nakolko to slovo sa tam proste nevyskytuje.
To, ze lenivost anglickych a aj ceskych, slovenskych...novinarov je az taka, ze si to takymto sposobom zlahcuju, je len ich vizitka o ich vztahu k autam a ku svojej praci celkovo.
Pokial viem, tak len Boh dokazal urobit z nicoho nieco. A oni idu stvorit "elektricke turbo" z nicoho tiez ?
Lenze praveze keby sme sa mali k tomu logicky korektne postavit, tak rozumny clovek by tie mnou uvedene nemecke vyrazy nemohol prelozit s pouzitim slova "turbo hocico", nakolko to slovo sa tam proste nevyskytuje.
To, ze lenivost anglickych a aj ceskych, slovenskych...novinarov je az taka, ze si to takymto sposobom zlahcuju, je len ich vizitka o ich vztahu k autam a ku svojej praci celkovo.
Pokial viem, tak len Boh dokazal urobit z nicoho nieco. A oni idu stvorit "elektricke turbo" z nicoho tiez ?
To je debata...pánové...vy máte trable :-! >😁
Já se právě divím těm, co z toho (zbytečně) trable dělají/mají... 😉
No a ja sa zase divim, ako priaznivec znacky ( ktory ma par krat poucal o niektorych mne nejasnych faktoch ) dokaze ist proti oficialnemu PR daneho vyrobcu... 😉
Tak to je diskusní "konstrukce" za kterou by se nemusela stydět ani Kylie v dobách své největší "slávy"... 😄
A pritom by uplne v pohode stacilo napisat😒br />
OK, mas pravdu, elektricke turbo je somarina...
A ja by som odpisal, ok, kasleme na to. 😉
A ja by som odpisal, ok, kasleme na to. 😉
V principu je to obdobná "somarina", jako třeba ten turbo internet, nebo turbo WC čistič..., čímž bych ten kruh uzavřel. 😉
Taran
A R5 nikde přičemž je o chlup výkonější (a že má ješte rezervu viz clubsport) a byl i lehčí... a samozřejmě návrat k podélné zástavbě
R5 at daji v nejakem rozumnem naladeni pod 300 koni do normalni A4. Trilitr ma logicky rezervy vetsi, nez 2.5 a i tak mi prijde 360 koni z trilitru trochu moc.
Zial, ako vidis, dnes sa za "rozumnu" povazuje aj hodnota cca 125-140 PS / liter. ( A4 2.0 TFSi 252 PS, Superb / Passat 2.0 TSI 280 PS, nehovoriac o vyslovene sportovych modeloch Golf R, S3, TTS - max. 310 PS...)
Aj ja som si prial R5 do S4. ;-\
To, ze tu nieje je ale lahko odovodnitelne😒br /> - konkurencia ma tiez 3 liter, preco sa teda trapit s 2,5-ou...
- Z 3-litra sa da lahsie vytlacit poriadny krutiak odspodu - na pohodovu ( nie "RS" ) jazdu - vhodnejsie
- paradoxne, ale logicky, menej zatazuje prednu napravu - aj ked je mozno o nejake to kilo tazsia, je ale o dost kratsia, preto menej "prevysa" ponad prednu napravu a umoznuje lespie jazdne vlastnosti.
- R5 je bohuzial smädnejsia >😁 - pozrite si spotreby v RS3... :-! - holt, S4 sa asi preda vcelku dost, preto kazdy gram CO2 sa rata...
Pre R5 som bol cisto z fanusikovskeho hladiska: charakter, zvuk, uz existujuce kity ladenia ( a ze tie moznosti uz su brutalne: B&B coskoro predstavi 750 PS verziu upravy !!! 500 PS uz ma...)
Ano, kludne by som privital takto naladenu R5, trosku tazsiu na cumak, neskor v RS4 / RS5 podla vzoru TT Turbo Concept doplnenu o EAV ( E-Lader ), vysteklenu na 450-500 PS...
Podla toho, co som pocul z testovania na "Ringu", tak toto bude veeeelmi krotke "S-ko" - co do zvuku.
A vobec by mi nevadilo, ze BMW ma R6, a Medo V8 ;-\
Aj ja som si prial R5 do S4. ;-\
To, ze tu nieje je ale lahko odovodnitelne😒br /> - konkurencia ma tiez 3 liter, preco sa teda trapit s 2,5-ou...
- Z 3-litra sa da lahsie vytlacit poriadny krutiak odspodu - na pohodovu ( nie "RS" ) jazdu - vhodnejsie
- paradoxne, ale logicky, menej zatazuje prednu napravu - aj ked je mozno o nejake to kilo tazsia, je ale o dost kratsia, preto menej "prevysa" ponad prednu napravu a umoznuje lespie jazdne vlastnosti.
- R5 je bohuzial smädnejsia >😁 - pozrite si spotreby v RS3... :-! - holt, S4 sa asi preda vcelku dost, preto kazdy gram CO2 sa rata...
Pre R5 som bol cisto z fanusikovskeho hladiska: charakter, zvuk, uz existujuce kity ladenia ( a ze tie moznosti uz su brutalne: B&B coskoro predstavi 750 PS verziu upravy !!! 500 PS uz ma...)
Ano, kludne by som privital takto naladenu R5, trosku tazsiu na cumak, neskor v RS4 / RS5 podla vzoru TT Turbo Concept doplnenu o EAV ( E-Lader ), vysteklenu na 450-500 PS...
Podla toho, co som pocul z testovania na "Ringu", tak toto bude veeeelmi krotke "S-ko" - co do zvuku.
A vobec by mi nevadilo, ze BMW ma R6, a Medo V8 ;-\
A nebylo by lepsi mit treba 270 konovou A4 s 2.5 r5, jakozto vrcholnou motorizaci? S tim, ze komu by to nestacilo, tak si ji muze nechat upravit. Nebo klidne i 250 koni (100 koni z litru podle me bohate staci) misto toho dvoulitru? A pro S6, ktera se precijen pohybuje v jinych sferach, nechat V6.
Mozno nas caka za nejaky ten rocik prekvapenie... 😉
X krat som tu pisal o planovanej zakladnej motorizacii pre buducu A8...
Ze bud urobia "carovne kultivovany" R4, alebo budu musiet urobit nejaku uspornu - mensiu V6. Spominas si na clanok o tom, ako vyvyjaju V6 a V8 s Porsche ? A to, ze moooozno ( citaj - celkom isto ) z toho vznikne aj nova usporna varianta V6 2.5 s Millerovym cyklom ? v Aktualne predstavenej A4 je R4 2.0 TFSi s tymto Millerom a ma 190 PS / 320 Nm. Takze V6 2.5 ...cca 250 PS / 400 Nm... Pacilo by sa ? Ak bude mat este aj spotrebu podobnu ako ta R4 a mozno aj zazracne nizsiu... >😒]
Toto su uz ale mooooc velke spekulacie, aj ked odovodnene - predsalen, nebudu robit taky motor len koli A8, ale ked sa da strcit do vsetkeho na MLB-cku... 😉
X krat som tu pisal o planovanej zakladnej motorizacii pre buducu A8...
Ze bud urobia "carovne kultivovany" R4, alebo budu musiet urobit nejaku uspornu - mensiu V6. Spominas si na clanok o tom, ako vyvyjaju V6 a V8 s Porsche ? A to, ze moooozno ( citaj - celkom isto ) z toho vznikne aj nova usporna varianta V6 2.5 s Millerovym cyklom ? v Aktualne predstavenej A4 je R4 2.0 TFSi s tymto Millerom a ma 190 PS / 320 Nm. Takze V6 2.5 ...cca 250 PS / 400 Nm... Pacilo by sa ? Ak bude mat este aj spotrebu podobnu ako ta R4 a mozno aj zazracne nizsiu... >😒]
Toto su uz ale mooooc velke spekulacie, aj ked odovodnene - predsalen, nebudu robit taky motor len koli A8, ale ked sa da strcit do vsetkeho na MLB-cku... 😉
Proč by měl být slabší a menší motor lepší? Nemluvě o tom, že ten pětiválec postavili jako RS motor. Není pravděpodobné, že by se dostal do S modelu, nemluvě o obyčejném A. Pokud jde o úpravy, automobilky po tom pošilhávají, nechce se jim nechávat peníze na stole - rozhodně by nechtěli úpravcům přihrávat další peníze. A proč bych měl chtít úpravu motoru (což by v lepším případě znamenalo, že ho musí vyndat a přestavět; protože jen softwarem to nikdy nebude tak dobré) místo toho, abych měl z továrny motor vyladěný na daný výkon?
R5 je určený pro modely s motory napříč. A výkonnější je pouze nyní, V6 určitě bude mít verze pro RS4/RS5 někde k 500 hp. To by sice šlo z R5 vymáčknout také, ale za cenu už dost extrémního přeplňování a to u běžné produkce, která se musí chovat kultivovaně a plnit emisní limity, nepadá asi do úvahy. Spíše je škoda opuštění kompresoru u V6 a přechod k turbu.
Návrat k podélné zástavbě? Ale A4 ji neopustila. I tenhle šestiválec by bez pochyb mohl být naladěn na vyšší výkon. Výkon je však určený tím, že jde o S4. Má svou pozici v nabídce a na trhu. Ne možnostmi techniky. A ta 2,5 nebyla pro tohle ani dělaná.
Myslím, že myslel návrat k podélné zástavbě u R5 (motoru), nikoli u A4 (modelu).
To jsem doufal, ale tuhle interpretaci jsem v tom ani při nejlepší vůli neviděl.
Věřím ti, jen při nejlepší vůli netuším, proč jsi ji v tom (ani při nejlepší vůli) neviděl. 😄
Protože tématem je tu S4 a uložení je pro mne otázka auta. Ano, motor musí být s daným autem kompatibilní, ale jinak je podobnému motoru celkem jedno, tak říkajíc, jakým směrem je v téhle rovině orientován. Musel by napsat něco jako, "návrat podélně uloženého R5," nebo "k podélně uloženému R5." A když si to tam dosadím, tak to tam nesedí, nenavazuje to na sebe... to však od toho příspěvku možná žádám příliš. 😄
Chápu, tématem článku je Audi S4 2016 (viz nadpis článku)..., na druhou stranu, tématem jeho příspěvku je motorizace R5 (viz nadpis jeho příspěvku).
Ano, možná od něj žádáš téměř nekompromisní jednoznačnost... 😉
Ano, možná od něj žádáš téměř nekompromisní jednoznačnost... 😉
3,6 V6 atmosféra 325 HP
Zásadní rozdíl ve výkonu, že >😁
JInak Audi nějak šetří ne, když nedá ani biturbo. 3,6 twintrubo 464 HP. Cadillac ATS-V, přímá konurece S4. blbý co, ztrácet 100 koní na auto značky, které se před prá lety smáli, že je pro důchodce
GM rulezz >😁 >😁
Čím víc výkonu z turba, tím víc jeho nedostatků...
Hennessey nebo kutilové v garáži taky umí dostat z 6litrového OHV montáží kompresoru místo 400-500 koní taky 600-800 >😁
[odkaz]
Chevrolet Sonic? >😁
Jediný co nestíhala je zrychlení jak na to tak koukám, jinak spotřeba nachlup stejná >😁
Narozdíl od českých, kde se pro jistotu neměří nic, protože na to nemaj kucí vybavení, že >😁
Ono na tom není v podstatě nic divného, auto s kompresorem většinou baší víc jak atmosféra, těch 0,6 objemu navíc na tom nemá takový vliv, jako ten kompresor.
To jde z atmosféry vyždímat montáží lepších svodů a cold ai intake + přenastavení RJ a palivové mapy.
Akce za 40 tis kč >😁
A nemusíš mít debi*ní turbo.
Cadillac ATS 3,6 0-100 => 5,7s
Audi A4 3.0TFSI 0-100 => 4,7s
Cisla moc nerikaji, chapu, tak si je zasadme do kontextu.
Z 0-100 za 4,7s to ma treba Audi R8 V8, nebo Porsche Carrera
Z 0-100 za 5,8s to ma treba 4 valcove BMW 3er s 185kw dvoulitrem >😒]
300C hemi co sem měl já mělo zrychlení za 6,3 s
Nové 300C s 8st převodovkou to dělá za 5,4.
Rozdíl ve výkonu je pouze 30 koní co se týče motorů.
>😁
Jinak at prolejzam německý stránky kudy chci, tak nejsilnějiší motor pro A4 je 2,0 TFSI s 252 HP. a to má zrychlení 5,8 s
ATS 2,0 T to dělá za 5,9.
Tj to samý.
Jestli kvůli spotřebě?
Nebo kvůli koním?
Nebo kvůli menšímu objemu?
Pokud si na tohle odpovím, že to žere stejně i s vyšším objemem, pojistku na to zaplatím stejnou a má to jen o 25 koní méně, tak mě osobně teda vychází, že to turbo je tam k ničemu, resp. je to potencionální zdroj problémů navíc a kazič zvuku >😁
Navíc atmoška nemá turbodíru >😁
Věř že ta převodovka tu sekundu na zrychlení udělá.
Leda porovnat verze s manuálem, ale to nemam náladu půl dne hledat, prorotže údaje výrobce zrychlení neuvádí a hledat test kde měli ATS v manuálu a měřili zrychlení se mi nějak nechce. Ale můžeš to zkusit.
Pokud 20-40 Hp tak bohužel ne.
Asi takhle.
Mimochodem 3,6 atmo u Cadillacu měla nachlup stejnou spotřebu jak předchozí 3,0 kompresor Audi dle us testů.
U Jaga co sem měl byl aspon rozdíl 100 HP mezi atmo 4,2 a kompresor 4,2 atmo.
By mě zajímalo, kolik by teda měla atmo verze toho motoru 3,0 od Audi.
260 koní? Jako Superb II? >😁
BTW: zdechlinu 2,0T v ATS bych nevytahoval, línější a užranější benzínovej dvoulitr jsem už dlouho nezažil. Vynikající podvozek ATS si tenhle nepodarek absolutně nezaslouží.
A aky litrovy vykon dokaze Audi vydolovat z atmo-motora ? Hmmm...Tak sa pozri na R8 V10 Plus ( 5.2 FSI 610 PS, alebo dosluhujucu X rokov staru atmo V8 4.2 FSI 450 PS...)
To je tak, když by jeden mohl, ale nesmí a tak má pak v roce 2014 výkon jako 300C z roku 2005 s motorem 3,5 SOHC, který ale blokem motoru vycházel ještě z Concorde 1993 >😁 >😁
250 HP z 3,5
Ale to sme odbočili.
Jinak o motání jablek s hruškou nemůže být řeč, vono když už skoro nikdo v evropě atmo motory nedělá....
A von na mě vytáhne V10 😄))
Samozřejmě já, který brání poctivé klasické motory sem špatnej, ten kdo si kvůli 30 HP a 1,5 L nižší spotřebě dá vrtat koleno je ten dobrej. Holt jiná doba
>😁 >😁