Světlo světa spatřilo na autosalonu ve Frankfurtu Audi S4 pro rok 2016. Nově vyvinutý vidlicový šestiválec tohoto vozu posílá na všechna čtyři kola výkon 260 kW, respektive točivý moment 500 N.m.
Chápu, tématem článku je Audi S4 2016 (viz nadpis článku)..., na druhou stranu, tématem jeho příspěvku je motorizace R5 (viz nadpis jeho příspěvku).
Ano, možná od něj žádáš téměř nekompromisní jednoznačnost... ;-)
Protože tématem je tu S4 a uložení je pro mne otázka auta. Ano, motor musí být s daným autem kompatibilní, ale jinak je podobnému motoru celkem jedno, tak říkajíc, jakým směrem je v téhle rovině orientován. Musel by napsat něco jako, "návrat podélně uloženého R5," nebo "k podélně uloženému R5." A když si to tam dosadím, tak to tam nesedí, nenavazuje to na sebe... to však od toho příspěvku možná žádám příliš. :-)
No a ja sa zase divim, ako priaznivec znacky ( ktory ma par krat poucal o niektorych mne nejasnych faktoch ) dokaze ist proti oficialnemu PR daneho vyrobcu... ;-)
Jistě že měl VR6, podladěnou na zdechlých 260 koní, aby nekonkuroval Passatu >:D
To je tak, když by jeden mohl, ale nesmí a tak má pak v roce 2014 výkon jako 300C z roku 2005 s motorem 3,5 SOHC, který ale blokem motoru vycházel ještě z Concorde 1993 >:D >:D
250 HP z 3,5
Ale to sme odbočili.
Jinak o motání jablek s hruškou nemůže být řeč, vono když už skoro nikdo v evropě atmo motory nedělá....
A von na mě vytáhne V10 :o)))
Samozřejmě já, který brání poctivé klasické motory sem špatnej, ten kdo si kvůli 30 HP a 1,5 L nižší spotřebě dá vrtat koleno je ten dobrej. Holt jiná doba
>:D >:D
Predpokladas spravne.
Lenze praveze keby sme sa mali k tomu logicky korektne postavit, tak rozumny clovek by tie mnou uvedene nemecke vyrazy nemohol prelozit s pouzitim slova "turbo hocico", nakolko to slovo sa tam proste nevyskytuje.
To, ze lenivost anglickych a aj ceskych, slovenskych...novinarov je az taka, ze si to takymto sposobom zlahcuju, je len ich vizitka o ich vztahu k autam a ku svojej praci celkovo.
Pokial viem, tak len Boh dokazal urobit z nicoho nieco. A oni idu stvorit "elektricke turbo" z nicoho tiez ?
OK, ja z toho vedu robit neidem, akurat respektujem oficialne vyjadrenie automobilky samotnej o tom, ako to oni pomenuvaju...Dufam, ze taketo vysvetlenie ti staci. ;-)
Ty si beznadejny pripad: jablka / hrusky...ako keby si nevedel ( a necudoval by som sa ) ze Sup mal 3,6 VR6... :-!
A aky litrovy vykon dokaze Audi vydolovat z atmo-motora ? Hmmm...Tak sa pozri na R8 V10 Plus ( 5.2 FSI 610 PS, alebo dosluhujucu X rokov staru atmo V8 4.2 FSI 450 PS...)
Nemám podobnou potřebu..., ale zdejší časté hysterické reakce na toto slovní spojení jsou nepodložené. Turbo je latinsky bouře a neznamená to ani turbodmychadlo, ani turbína. A v tomto (krátkém) tvaru se používá i pro označení přeplňování obecně, proto může být např. 3.0 TFSI, a nemusí to být 3.0 KFSI a třeba na starších VW s G40/G60 jsem několikrát viděl polepy turbo. Prostě dělá se tady z toho zbytečně věda... ;-)
Nevím o co ti jde, toto je podladěná verze, schopnosti motoru budou někde na úrovni 450-500HP. Tady evidentně vyhladili chování motoru na plocho. Snad bude výrazná špička...
BTW: zdechlinu 2,0T v ATS bych nevytahoval, línější a užranější benzínovej dvoulitr jsem už dlouho nezažil. Vynikající podvozek ATS si tenhle nepodarek absolutně nezaslouží.
Proč by měl být slabší a menší motor lepší? Nemluvě o tom, že ten pětiválec postavili jako RS motor. Není pravděpodobné, že by se dostal do S modelu, nemluvě o obyčejném A. Pokud jde o úpravy, automobilky po tom pošilhávají, nechce se jim nechávat peníze na stole - rozhodně by nechtěli úpravcům přihrávat další peníze. A proč bych měl chtít úpravu motoru (což by v lepším případě znamenalo, že ho musí vyndat a přestavět; protože jen softwarem to nikdy nebude tak dobré) místo toho, abych měl z továrny motor vyladěný na daný výkon?
Slovotvar "turbo" (bouře - z latiny) nemá technicky jednoznačný význam, na rozdíl třeba od turbodmychadla, nebo turbíny. Když může být turbo WC čistič, nebo turbo internet apod., proč by se nemohlo podobně mluvit třeba i o "elektrickém turbu"? ;-)
Sem překonal lenost a našel sem si to. Vono se 7stupnovou převodovkou, co to S4 kompresor minulé generace mělo a která je DSG, protože 7s.t HDM jaksi VW nemá - kde by ho vzalo - se to dost špatně porovnává s HDM.
Věř že ta převodovka tu sekundu na zrychlení udělá.
Leda porovnat verze s manuálem, ale to nemam náladu půl dne hledat, prorotže údaje výrobce zrychlení neuvádí a hledat test kde měli ATS v manuálu a měřili zrychlení se mi nějak nechce. Ale můžeš to zkusit.
Návrat k podélné zástavbě? Ale A4 ji neopustila. I tenhle šestiválec by bez pochyb mohl být naladěn na vyšší výkon. Výkon je však určený tím, že jde o S4. Má svou pozici v nabídce a na trhu. Ne možnostmi techniky. A ta 2,5 nebyla pro tohle ani dělaná.
Kdyby Audi mela 3.6 motor, tak by, pri zachovani litroveho vykonu, mela 430 koni, tj. proti ATS by turbo pridalo nejakych 110 koni, coz uz k tem 140 nema zase tak daleko.
Turbo se v soucasnosti aplikuje kvuli tomu, aby byla snizena spotreba. Uspech Caddilacu by to byl tehdy, pokud by ta atmosfera jela stejne a zrala stejne, nebo mene, jako to predvadi treba Mazda. Pokud je slabsi a to jak parametrove, tak pocitove, tak to spis potvrzuje opravnenost downsizingu. Bohuzel.
Ono na tom není v podstatě nic divného, auto s kompresorem většinou baší víc jak atmosféra, těch 0,6 objemu navíc na tom nemá takový vliv, jako ten kompresor.
Jde tu o filozofickou otázku, k čemu potřebuju turbo?
Jestli kvůli spotřebě?
Nebo kvůli koním?
Nebo kvůli menšímu objemu?
Pokud si na tohle odpovím, že to žere stejně i s vyšším objemem, pojistku na to zaplatím stejnou a má to jen o 25 koní méně, tak mě osobně teda vychází, že to turbo je tam k ničemu, resp. je to potencionální zdroj problémů navíc a kazič zvuku >:D
Navíc atmoška nemá turbodíru >:D
Mozno nas caka za nejaky ten rocik prekvapenie... ;-)
X krat som tu pisal o planovanej zakladnej motorizacii pre buducu A8...
Ze bud urobia "carovne kultivovany" R4, alebo budu musiet urobit nejaku uspornu - mensiu V6. Spominas si na clanok o tom, ako vyvyjaju V6 a V8 s Porsche ? A to, ze moooozno ( citaj - celkom isto ) z toho vznikne aj nova usporna varianta V6 2.5 s Millerovym cyklom ? v Aktualne predstavenej A4 je R4 2.0 TFSi s tymto Millerom a ma 190 PS / 320 Nm. Takze V6 2.5 ...cca 250 PS / 400 Nm... Pacilo by sa ? Ak bude mat este aj spotrebu podobnu ako ta R4 a mozno aj zazracne nizsiu... >:-[]
Toto su uz ale mooooc velke spekulacie, aj ked odovodnene - predsalen, nebudu robit taky motor len koli A8, ale ked sa da strcit do vsetkeho na MLB-cku... ;-)
Srovnávám americkou spotřebu s americkou spotřebou. Měřit snad novináři umí....
Narozdíl od českých, kde se pro jistotu neměří nic, protože na to nemaj kucí vybavení, že >:D
A nebylo by lepsi mit treba 270 konovou A4 s 2.5 r5, jakozto vrcholnou motorizaci? S tim, ze komu by to nestacilo, tak si ji muze nechat upravit. Nebo klidne i 250 koni (100 koni z litru podle me bohate staci) misto toho dvoulitru? A pro S6, ktera se precijen pohybuje v jinych sferach, nechat V6.
Zial, ako vidis, dnes sa za "rozumnu" povazuje aj hodnota cca 125-140 PS / liter. ( A4 2.0 TFSi 252 PS, Superb / Passat 2.0 TSI 280 PS, nehovoriac o vyslovene sportovych modeloch Golf R, S3, TTS - max. 310 PS...)
Aj ja som si prial R5 do S4. ;-\
To, ze tu nieje je ale lahko odovodnitelne:
- konkurencia ma tiez 3 liter, preco sa teda trapit s 2,5-ou...
- Z 3-litra sa da lahsie vytlacit poriadny krutiak odspodu - na pohodovu ( nie "RS" ) jazdu - vhodnejsie
- paradoxne, ale logicky, menej zatazuje prednu napravu - aj ked je mozno o nejake to kilo tazsia, je ale o dost kratsia, preto menej "prevysa" ponad prednu napravu a umoznuje lespie jazdne vlastnosti.
- R5 je bohuzial smädnejsia >:D - pozrite si spotreby v RS3... :-! - holt, S4 sa asi preda vcelku dost, preto kazdy gram CO2 sa rata...
Pre R5 som bol cisto z fanusikovskeho hladiska: charakter, zvuk, uz existujuce kity ladenia ( a ze tie moznosti uz su brutalne: B&B coskoro predstavi 750 PS verziu upravy !!! 500 PS uz ma...)
Ano, kludne by som privital takto naladenu R5, trosku tazsiu na cumak, neskor v RS4 / RS5 podla vzoru TT Turbo Concept doplnenu o EAV ( E-Lader ), vysteklenu na 450-500 PS...
Podla toho, co som pocul z testovania na "Ringu", tak toto bude veeeelmi krotke "S-ko" - co do zvuku.
A vobec by mi nevadilo, ze BMW ma R6, a Medo V8 ;-\
Takze kduz slabsi motor zere stejne, jako silnejsi, tak je to nejaka vyhoda? Jeste jednou, ani americka normovana spotreba neni uplne objektivni, turbomotor je potencialne nakladnejsi na opravy, tohle vsechno bych bral, ale ty to podavas fakt hrozne hloupe.
Jede to pomaleji, jenže to může být převodovkou. a žere to stejně, tudíž neí potřeba tam mít turbo a tudíž nevadí, že je to 3,6, když to baští stejně jak 3,0 >:D
Aha, takze to sice pomalejs jede, ale aspon ze to zere stejne... Kdybys napsal, ze je ta 3,6 uspornejsi, tak bych tomu i veril, ale ty se tady dobrovolne odstrelujes.
R5 je určený pro modely s motory napříč. A výkonnější je pouze nyní, V6 určitě bude mít verze pro RS4/RS5 někde k 500 hp. To by sice šlo z R5 vymáčknout také, ale za cenu už dost extrémního přeplňování a to u běžné produkce, která se musí chovat kultivovaně a plnit emisní limity, nepadá asi do úvahy. Spíše je škoda opuštění kompresoru u V6 a přechod k turbu.
R5 at daji v nejakem rozumnem naladeni pod 300 koni do normalni A4. Trilitr ma logicky rezervy vetsi, nez 2.5 a i tak mi prijde 360 koni z trilitru trochu moc.
O "elektrickom turbe" si mohol cital len od debilov. :-!
Normaly novinar si prelozi E-Lader, alebo elektrisch angetriebene Verdichter (EAV) ako elektricky kompresor / duchadlo.
A o nom si sa mohol docitat pri spekulaciach ( ale priamo od Hackenberga potvrdenych ) v pripade motora pre RS4/RS5. Tam bude tento motor, plus EAV. ;-)
S4 / S5 ho "nepotrebuje" - EAV vraj zatial ostane len pre naftaky a pre RS modely.
Prva ho dostane SQ7. ;-)
Že tu vteřinu může udělat třeba převodovka tě nenapadlo?
300C hemi co sem měl já mělo zrychlení za 6,3 s
Nové 300C s 8st převodovkou to dělá za 5,4.
Rozdíl ve výkonu je pouze 30 koní co se týče motorů.
>:D
Jinak at prolejzam německý stránky kudy chci, tak nejsilnějiší motor pro A4 je 2,0 TFSI s 252 HP. a to má zrychlení 5,8 s
ATS 2,0 T to dělá za 5,9.
Tj to samý.
ATS-V se také představil až vloni v listopadu, dlouho po uvedení ATS. Znáš snad nějakého výrobce, který při uvedení nového modelu okamžitě napráská všechny motorizace?
nie, to bola len 1 z uvah.
Na tomto V6 turbe uz pracovali pekne dlho. Otazka len bola, kedy a do coho ho picnu ako do prveho. ;-)
Ale vykon je totozny, ako v SQ5 TFSi, ktora sa tak dobre predavala v US ;-)
Vdaka tomu brutalne plochemu krutiaku a usporenej hmotnosti to ale ako vidis staci na fakt paradne cisla - defakto skoro na urovni minulej RS4 ;-)
...kto z Vas pani redaktori sa mi tu snazil natlacit, ze bude uvedeny A4 Allroad a nie S4 ? :-)
Uz to pochopte, nieje mozne pustit do sveta voz, ktory ma toho malo odtocene pocas testov !
Som zvedavy, ci sa dotycny prizna >:-[]
K autu ako takemu - musim pohladat fotky a nejake technicke vykresy motora ! Ja totiz predpokladam fakt len 1 turbo ako Ondrej pise, tak som zvedavy, ci ma fakt vyfukove zvody vnutri V a twin-scroll turbo - toto by bola najlepsia moznost ako preplnovat V6-ku. To, ze to ponuka 500 Nm od 1300 rpm mi k tomuto mojmu predpokladu nahrava...
Toz idem hladat..., alebo to pani redaktori najdete a doplnite do galerie ? ;-)
JInak Audi nějak šetří ne, když nedá ani biturbo. 3,6 twintrubo 464 HP. Cadillac ATS-V, přímá konurece S4. blbý co, ztrácet 100 koní na auto značky, které se před prá lety smáli, že je pro důchodce