Frankfurt 2015
Přihlásit pro přidání komentáře
Hittman
myslím, že není potřeba, na co vlastně, kdo dnes jezdí dál jak 50 km od domu, že? Stačí přeci vyjet z garáže a opět zajet zpět >😒]
fisero
Většímu rozšíření elektromobilů ve městech, kde mají dnešní verze smysl, brání především fakt, že není kde je dobíjet. Těžko si každý majitel zaplatí parkovací stání a výstavbu elektrické přípojky na obecní ulici. Takže bez masivního rozšíření veřejných nabíječek - prakticky všude - to nemá smysl.
Anebo změňme technologii baterií akumulátorů a použijme "flow" baterie - kde stačí vyčerpat a natankovat elektrolyty. Na to již dnes infrastruktura existuje, jen by se upravily stávající pumpy.
[odkaz]
Když zajdu ještě o krok dál, pak by se každému vyplatilo mít na střeše solární panely, nabíjet elektrolyty a ty pak používat v autě nebo pro spotřebu domácnosti, když nesvítí.
Anebo změňme technologii baterií akumulátorů a použijme "flow" baterie - kde stačí vyčerpat a natankovat elektrolyty. Na to již dnes infrastruktura existuje, jen by se upravily stávající pumpy.
[odkaz]
Když zajdu ještě o krok dál, pak by se každému vyplatilo mít na střeše solární panely, nabíjet elektrolyty a ty pak používat v autě nebo pro spotřebu domácnosti, když nesvítí.
Stejsn
Problém je, že takové auto pak není vhodné k opuštění hranic města (malý dojezd, nemožnost ho nabít), takže když si tohle někdo pořídí k dojíždění do práce ( =místo skůtru), stejně potřebuje ještě druhé auto. S tímhle nedojedu ani z Prahy do Vídně na Vánoční trhy (a argument že mám jet vlakem neberu). A tím se jaksi ztrácí smysl.
Přesně, málokdo má dnes auto na jedno použití, tedy jen město. Auto je v podstatě multifunkční věc - musí zvládnout dojet do města, na chalupu na horách, výlet do Vídně, dovolenou kdekoliv v Evropě atd. Dojezd laboratorních 250km znamená, např. že se na tu chalupu dostaneš, ale zpět už ne, jelikož vetšinou nenajdeš v okolí nabíječku. Dost pochybuji, že někdo bude investovat x tisíc do vlastní. Tady konvenční motor jasně vede, pumpa je v každé větší vesnici a reálný dojezd přes 600km skoro u všech aut 😉
Ten pán v článku je v podstatě mimo realitu, nicméně chce prodat produkt. Tedy auto do města 😉
Ten pán v článku je v podstatě mimo realitu, nicméně chce prodat produkt. Tedy auto do města 😉
Chtělo by to změnit technologii akumulátorů tak, aby se dali nabít do pěti minut na plnou kapacitu. Pak odpadnou negativa okolo dojezdu.
Tak ked ides len na chalupu tak to je najmensi problem, kedze sa tam ide vasinou na vikend. Za noc sa ti auto nabije aj z obycajnej domacej zasuvky a spet tak dojdes bezproblemov. Horsie je ked ides do vzdialeneho mesta ci ku priatelom na par hodin a hned spet. Vtedy uz musis viac planovat, resp. pocitat z dlhsim casom nabijania a teda diskomfortu. Kolko krat za rok vsak s autom potrebujes ist v jeden den viac ako 200km zalezi na danom vodicovi. Zo statistiky Nissanu vyplyva, ze ludia s elektromobilmi viac cestuju ako bol predpoklad a dokonca aj viac ako s beznym autom (asi kvoli nizzsim nakladom). Vela ludi ktore Leaf kupilo (v USA) ako druhe auto nakoniec uplne prestalo jazdit so svojim beznym autom. Idealne by bolo cestovat elektromobilom na dlhsie cesty s autovlakom. Napr. do Berlina, Pariza, Kodane, Alp ci Splitu autovlakom a okolie pobehat elektormobilom.
Osobne chcem Nissan Leaf kupit. Tiez si ponecham aj stare auto keby som potreboval zarazu za jeden den spravit 1000km a nemohol ist lietadlom. Do Tatier ci Prahy mi vsak Leaf bude uplne stacit. Sice si 1 hodinku pocestujem dlhsie ale to mi nevadi 😄
Osobne chcem Nissan Leaf kupit. Tiez si ponecham aj stare auto keby som potreboval zarazu za jeden den spravit 1000km a nemohol ist lietadlom. Do Tatier ci Prahy mi vsak Leaf bude uplne stacit. Sice si 1 hodinku pocestujem dlhsie ale to mi nevadi 😄
Ackoliv fandim elektropohonum, protoze ve mestech davaji smysl, tak v tomto pripade se mi chce zvracet. Opet plati, zadne dotace, zadne dotace a bude lepe.
Pro elektropohon zpravidla staci kapacita na prumerny dojezd 2x40 km denne a to je mozna jeste hodne. Takova Tesla da i pres 300 km na jedno nabiti, ale to je tak trochu jine vozitko.
Prostě dokud bude benzín/nafta/plyn ekonomicky výhodnější jak elektřina, nebude mít trh zájem.
Kdy už se lidi naučí uvažovat nad rámec svého dvorečku?
Ano, jezdí se jinak, třeba druhým, velkým rodinným autem, rychlovlakem 360km/hod nebo taxíkem/letadlem/taxíkem. Máme na tohle v tom našem dvorečku jménem Česká republika?
PS: Až mi někdo dá formou "dotace" (kterou si stejně na daních zaplatim) dostatečnou částku, která sníží pořizovací náklady na elektromobil, mile rád si jej koupím. Doslova čekám na ten okamžik, až to budu moci udělat! Dotace jsou ale nesmysl a jsem rád, že tuto vymoženost "vyspělého" světa u nás nemáme. A to je ten důvod, proč tu elektromobilům pšenka nekvete.
Kdyby demografický vývoj a prosperita společnosti úzce nesouvisela se stavem vozového parku, koupě schopností obyvatelstva, nemuseli bychom se na webu o autech zaobírat i těmito okolnostmi.
Jinak jsi přesně dokázal to, co jsem popsal v prvním příspěvku.
PS: Počet příspěvků nic nevypovídá o jejich kvalitě..
Počet příspěvků vypovídá o znalosti prostředí a dle toho by se měl návštěvník také chovat. Nicméně v dnešní době chápu, že pokora v novém prostředí se nenosí...
Bydlis-li ve meste, muzes vyuzivat rychlodobijeci stanice, za cca pul hodiny jsi na 80% nabiti, coz je nepsana hranice, kdy baterie vydrzi nejdele. Nemusis mit garaz, abys mohl mit elektromobil. Osobne znam hned dva lidi, kteri bydli v panelaku a provozuji elektromobily (jeden e-Golf, jeden Leaf).
Osobně rozhodně nemám hodinu na to, abych jel k nejbližší nabíjecí stanici, půl hoďky tam čumákoval a zase jel nazpět.
PS: 80% nabití je doporučená úroveň pro dlouhodobé skladování akumulátorů. Při běžném provozu je to naopak nežádoucí. Jenže těch posledních 20% trvá další půl hodinu...
...a proto rikam, ze elektromobil je kravina.
No, vazeny fisero, tak je fakt, ze jste asi pripad, ktery hleda porad jen vymluvy, misto aby nasel reseni, s tim vam ale nepouzu.
Pro člověka bydlícího na sídlišti bez možnosti garáže není řešením dvou hodinová anabáze s nabíjením auta (na 100😖. Prostě infrastruktura není a nabíjení trvá moc dlouho na to, aby těch pár nabíjecích stanic obsloužilo všechny. Praha - 4 "rychlonabíječky" (cca 20 "nabíječek" celkem).