Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba

David Bureš
Diskuze (27)
Vylepšený Nissan Leaf ujede na jedno nabití baterií až 250 kilometrů, o čtvrtinu více než dosud. Ne všichni klienti ale takový dojezd vyžadují.

Nissan na frankfurtském autosalonu prezentuje Leaf s novými bateriemi, které vozu umožní dojet dále. V nabídce však zůstane i stávající provedení s kratším dojezdem. Na důvody tohoto rozhodnutí jsme se ptali Antoina Barthese, generálního ředitele společnosti Nissan Sales Central & Eastern Europe, která má na starosti prodeje japonské značky ve střední Evropě.

Vylepšený Leaf řeší jeden z hlavních problémů elektromobilů – krátký dojezd. Vylepšené baterie s kapacitou 30 kWh umožňují autu ujet až 250 kilometrů (na definitivní číslo si počkáme do finální homologace). Ne všichni zákazníci ale podle Barthese delší dojezd potřebují. Právě pro ně tu zůstane verze se stávajícími 24 kWh. Ta bude navíc samozřejmě levnější než nově odhalená "prodloužená" verze.

Cena Leafu s lepšími bateriemi však zatím zveřejněna nebyla. K jejímu odhalení dojde v následujících týdnech. V Evropě se vylepšený Leaf začne postupně prodávat od ledna 2016.

Na českém trhu se v prvním pololetí roku prodalo 32 Leafů. Podle Barthese jsou české prodeje Leafu dobré, s ohledem na to, že u nás nejsou elektromobily nijak zvýhodňovány. Firma však podle jeho slov lobbuje za to, aby se auta s elektrickým pohonem dočkala nějaké vládní podpory – ať už daňového zvýhodnění nebo rozšíření sítě dobíjecích stanic.

Nové baterie Leafu sice mají výrazně vyšší kapacitu než ty předchozí, Barthes ale přiznává, že jsou vlastně stejné jako ty předchozí lithium-iontové. Pouze se změnilo uspořádání jednotlivých článků, upravené jsou též elektrody.

David Bureš
Diskuze (27)
16. 12. 2015 14:15
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Nikde netvrdím, že elektromobil je kravina, tak mi to necpěte do huby! Jen dávám jasné příklady, se kterými se mnoho potencionálních zájemců musí zaobírat.

Pro člověka bydlícího na sídlišti bez možnosti garáže není řešením dvou hodinová anabáze s nabíjením auta (na 100%). Prostě infrastruktura není a nabíjení trvá moc dlouho na to, aby těch pár nabíjecích stanic obsloužilo všechny. Praha - 4 "rychlonabíječky" (cca 20 "nabíječek" celkem).
18. 9. 2015 15:20
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
Bydlim v Mongolsku, nekde ve stepi, asi tissic kilometru severne od nejblizsiho mesta, a desne nerad cekam na cokoliv, co trva vic jak tri minuty.

...a proto rikam, ze elektromobil je kravina.

No, vazeny fisero, tak je fakt, ze jste asi pripad, ktery hleda porad jen vymluvy, misto aby nasel reseni, s tim vam ale nepouzu.
Avatar - Peto02
18. 9. 2015 13:29
Re: Jo. Auto do města může být elektrické.
Tak ked ides len na chalupu tak to je najmensi problem, kedze sa tam ide vasinou na vikend. Za noc sa ti auto nabije aj z obycajnej domacej zasuvky a spet tak dojdes bezproblemov. Horsie je ked ides do vzdialeneho mesta ci ku priatelom na par hodin a hned spet. Vtedy uz musis viac planovat, resp. pocitat z dlhsim casom nabijania a teda diskomfortu. Kolko krat za rok vsak s autom potrebujes ist v jeden den viac ako 200km zalezi na danom vodicovi. Zo statistiky Nissanu vyplyva, ze ludia s elektromobilmi viac cestuju ako bol predpoklad a dokonca aj viac ako s beznym autom (asi kvoli nizzsim nakladom). Vela ludi ktore Leaf kupilo (v USA) ako druhe auto nakoniec uplne prestalo jazdit so svojim beznym autom. Idealne by bolo cestovat elektromobilom na dlhsie cesty s autovlakom. Napr. do Berlina, Pariza, Kodane, Alp ci Splitu autovlakom a okolie pobehat elektormobilom.
Osobne chcem Nissan Leaf kupit. Tiez si ponecham aj stare auto keby som potreboval zarazu za jeden den spravit 1000km a nemohol ist lietadlom. Do Tatier ci Prahy mi vsak Leaf bude uplne stacit. Sice si 1 hodinku pocestujem dlhsie ale to mi nevadi :-)
18. 9. 2015 07:37
Re: Jo. Auto do města může být elektrické.
Chtělo by to změnit technologii akumulátorů tak, aby se dali nabít do pěti minut na plnou kapacitu. Pak odpadnou negativa okolo dojezdu.
18. 9. 2015 07:27
Re: zemedelec nebo vyrobce aut
No, takže taková stanice dokáže nabít 48 aut za den. Jenom tolik jich parkuje u nás před barákem. A v ulici je těch baráků 20... Infrastruktura pro nabíjení stávajících elektromobilů prostě není. A nebude. Bude třeba zapracovat na rychlosti doplňování energie. Pak by ani menší dojezd nebyl problémem.

Osobně rozhodně nemám hodinu na to, abych jel k nejbližší nabíjecí stanici, půl hoďky tam čumákoval a zase jel nazpět.

PS: 80% nabití je doporučená úroveň pro dlouhodobé skladování akumulátorů. Při běžném provozu je to naopak nežádoucí. Jenže těch posledních 20% trvá další půl hodinu...