Ekonomika
Tak bezpečnosti to nijak nepřispěje, ale vybere se víc peněz a o to jde především. Že by na silnicích díky tomuhle bolševickýmu nápadu ubylo mrtvejch to si iluze nedělám. Jen si říkám jestli by nebylo lepší dát každýmu už při narození čip a hlídat ho zrovna z družice. Jezdím teda po dálnicích dost často, ale nevšiml jsem si, že by nepřiměřená rychlost byla nějaký palčivý problém, který je potřeba akutně řešit. Spíš mě trápí takový věci jako bezohledná jízda, nedodržení bezpečný vzdálenosti, snaha jet těch povolených 130 i za deště a sněhu atd.
To bych podepsal. Když pojedu v noci 150 na prázdné dálnici, nikoho tím neohrozím, nejméně ze všeho virtuální dělníky na mnohdy nesmyslých omezeních (kteří jsou podle Tuk-tuka neustále ohrožováni piráty).
Opravdu jde jen o represi, a to ještě dost stupidní. Jenže co čekat od člověka, jehož mnohé výroky jen velmi volně korelují s pravdou (chtěl jsem původně napsat, že je to jasný lhář, ale autocenzurou to neprošlo).
Pokud se podíváte do černé kroniky, jen velmi málokdy je příčinou nehody nepovolená rychlost. Nepřiměřená rychlost ano, jenže ta je v podstatě nepřiměřená vždycky, když dojde k nehodě, že.
Opravdu jde jen o represi, a to ještě dost stupidní. Jenže co čekat od člověka, jehož mnohé výroky jen velmi volně korelují s pravdou (chtěl jsem původně napsat, že je to jasný lhář, ale autocenzurou to neprošlo).
Pokud se podíváte do černé kroniky, jen velmi málokdy je příčinou nehody nepovolená rychlost. Nepřiměřená rychlost ano, jenže ta je v podstatě nepřiměřená vždycky, když dojde k nehodě, že.
Ohrozíš, 150 jet prostě nesmíš, neni na to stavěna infrastruktura, takže pokud to nepovolí lokálně na 150, tak nesmíš a pokutu si zasloužíš, nicméně by měla být menší, než když to uděláš za deště/mlhy/námrazy a snížené povolené rychlosti, tam takové překročení klidně navrhuji potrestat i dvojnásobkem.
Některé dálnice v ČR jsou mnohdy na úrovni / nebo na lepší urovni než ty např. v Německu. Vždyť i politici hlasovali o tom, že by zvedli limity na vybraných úsecích.
Ano.. až je tam zavedou (a já jsem pro), tak potom si tam můžeme jezdit 150, do té doby to povoleno není a nevím, proč by to někdo mohl dodržovat a jiný ne 😄
Takže na to stavěny jsou. 😉
Ale ne všechny, proto píšu, pokud to nepovolí lokálně 😉
Takže podle tebe je nutné přesně dodržovat maximální rychlost, protože to nařídil stát, a ten ví nejlepe, jak se může jet rychle... Neboli musím dodržovat předpisy, protože je to správné...
Já přeci netvrdím, že pojedu pořád 150. Nicméně tak klidně pojedu, když bude volná dálnice, pěkné počasi a podobně.
Ostatně by mě zajímalo, jaký by mohl být například na teplické dálnici "konstrukční limit", který by mě měl objektivně ohrozit při 150 km/h.
Já přeci netvrdím, že pojedu pořád 150. Nicméně tak klidně pojedu, když bude volná dálnice, pěkné počasi a podobně.
Ostatně by mě zajímalo, jaký by mohl být například na teplické dálnici "konstrukční limit", který by mě měl objektivně ohrozit při 150 km/h.
Ano, přesně tak to je, ať se ti to líbí nebo ne, nebo snad ty sám jsi oprávněn (a to tak, že nejen ty, ale i ten nejšílenější závodník na silnici, včetně opilců a feťáků, co usednou za volant) rozhodnout o tom, jak rychle smíš jet nejvíc? Bohužel, tak to není.
Já jsem pro e😜ertní posouzení limitů silnic a jejich úsekové zvýšení (a nejen na dálnicích, ale třeba i na I. třídě či nesmyslné 30tky v některých městech), ale bohužel, pokud jedeš rychleji, než dosavadní limity na té či oné silnici dovolí, pokutu si zasloužíš.. o její výši bych právě diskutoval a zvážil, za jakých podmínek a jak moc limit překročíš, viz mé příspěvky ve vlákně výše 😄
Já jsem pro e😜ertní posouzení limitů silnic a jejich úsekové zvýšení (a nejen na dálnicích, ale třeba i na I. třídě či nesmyslné 30tky v některých městech), ale bohužel, pokud jedeš rychleji, než dosavadní limity na té či oné silnici dovolí, pokutu si zasloužíš.. o její výši bych právě diskutoval a zvážil, za jakých podmínek a jak moc limit překročíš, viz mé příspěvky ve vlákně výše 😄
Z tebe Ozzmane mluví ideální otrok...sorry! :-!
Otrok? Protože nejsem pirát silnic?
Člověk, který není schopen používat zdravý rozum a ohání se jen zákony, příkazy a zákazy je otrok! O pirátech silnic tu není řeč, jestli sis nevšiml. :-!
Cena místních dálnic občas překročí i tu Německou, na jakou rychlost sou podle tebe stavěný? 😉
Občas jedu po totálně prázdný D5 nebo D3, kam je vidět žádný auto přede mnou žádný za mnou. Jedu 140 km/h a pocit ze jsem na hraně teda fakt nemám 😄
Občas jedu po totálně prázdný D5 nebo D3, kam je vidět žádný auto přede mnou žádný za mnou. Jedu 140 km/h a pocit ze jsem na hraně teda fakt nemám 😄
Na co je stavěná D1? >😁 Na traktor.... >😁 Jak říkám, úsekové zvednutí rychlosti ano, rozhodně ano, ale dodržovat rychlost bysme meli a když nás někdo klepne přes prsty... tak musíme nést následky a ne brečet jak jsou na nás zlí >😁
D1 je po poslední rekonstrukci až na jeden kratší úsek úplně v pohodě 😄
Zato třeba opěvované Autobahny obzvlášť v DDR stojí za to, jakmile se rozjedu přes 110, začnu koktat.
Zato třeba opěvované Autobahny obzvlášť v DDR stojí za to, jakmile se rozjedu přes 110, začnu koktat.
Kde konkrétně ?
Mám pocit, že ty panelky už dávno všude opravili. Ale možná někde ještě ne.
Mám pocit, že ty panelky už dávno všude opravili. Ale možná někde ještě ne.
Bezohlednou jízdu asi radar neposoudí, leda z kamery nějaký policista zpětně, bezpečnou vzdálenost by teoreticky změřit mohli na krátkém úseku či stacionárně a dynamické změny povolené rychlosti v závislosti na počasí? Sem s tím!!! A kdo nedodrží, velkou pokutu, to je to nejnebezpečnější.
Jj, není nic lepšího než prachy z EU vyhodit za buzerkamery, golfová hřiště nebo 5* resorty uprostřed pole. :no:
dokud budou v tisku, na internetu a v ostatních médiích spoty se žádostí o peníze na obědy pro děti ze sociálně slabších rodin, mám s tímto zjevně nesmyslným a zapáchajícím utrácením peněz velký morální problém. 😒
me to vpodstet nevadi protoze jiz nejakou dobu jezdim predpisove a na dalnici proste nasadim tempomat 130 a at se auto postara o zbytek toho brzdeni a zrychlovani
docela casto jezdim na usekovem mereni na 5.kvetka a zadny zbesili brzdeni ani nasledny zrcyhleni a zase brzdeni jak tu nekdo nahore v diskuzi popisuje se tam nekona, auta normalne dojizdi nebo dobrzduji a pak jedou celej usek okolo padesatky, jen malokdy tam nekdo leti a ten vetsinou nepribrzduje ani pred kamerama, proste to pokud je volnej pruh prolitne cele a neresi, je zajimave ze tam tech 50 dodrzuje i docela dost motorkaru kterym to muze bejt u zadnice, pac jim to spz nesnimne
as budou vsichni jezdit predpisove tak nebudou zadny usekovi ani stacionarni mereni treba, lidi a vadi vam ze okolo silnic a dalnic jsou taky prikazove znacky? to je strasny ze nam nekdo prikazuje jezdit tak a tak rychle, zavedl bych na silnicich anarchii >😁
docela casto jezdim na usekovem mereni na 5.kvetka a zadny zbesili brzdeni ani nasledny zrcyhleni a zase brzdeni jak tu nekdo nahore v diskuzi popisuje se tam nekona, auta normalne dojizdi nebo dobrzduji a pak jedou celej usek okolo padesatky, jen malokdy tam nekdo leti a ten vetsinou nepribrzduje ani pred kamerama, proste to pokud je volnej pruh prolitne cele a neresi, je zajimave ze tam tech 50 dodrzuje i docela dost motorkaru kterym to muze bejt u zadnice, pac jim to spz nesnimne
as budou vsichni jezdit predpisove tak nebudou zadny usekovi ani stacionarni mereni treba, lidi a vadi vam ze okolo silnic a dalnic jsou taky prikazove znacky? to je strasny ze nam nekdo prikazuje jezdit tak a tak rychle, zavedl bych na silnicich anarchii >😁
Takže podle tebe je v Německu na dálnicích anarchie, protože tam není omezena maximální rychlost (jo, vím, je to čím dál tím vzácnější jev), a (ó, hrůzo), řidiči jezdí tak rychle, jak chtějí a umožňuje jim to okolní provoz?
Taky jsou jinak vychovaní......a mají na to silnice.
Ne, nemají. Mnohdy jsou i ty dálnice s neomezenou rychlostí horší, než naše třebas naše teplická.
Vychovaní - nerozumím. Spíš umějí na dálnicích lépe jezdit, nekoukají jen na předchozí auto, ale dále dopředu a podle toho se včas řadí do pruhů a korigují rychlost.
Jinak se na mě ve dne kupodivu na našich dálnicích lepí z 90% Superby, jejichž řidiči jsou nejspíš zamindrákovaní z toho, že jim šéf nekoupil audinu. Nicméně mi to v podstatě nevadí, pouštím je, když je to možné. Ostatní je jeho problém.
Vychovaní - nerozumím. Spíš umějí na dálnicích lépe jezdit, nekoukají jen na předchozí auto, ale dále dopředu a podle toho se včas řadí do pruhů a korigují rychlost.
Jinak se na mě ve dne kupodivu na našich dálnicích lepí z 90% Superby, jejichž řidiči jsou nejspíš zamindrákovaní z toho, že jim šéf nekoupil audinu. Nicméně mi to v podstatě nevadí, pouštím je, když je to možné. Ostatní je jeho problém.
No, na těch klikatých a horších mají hodně omezení na 120. Navíc si třeba všimni, že před křižovatkama na okrskách mívají 70tky, což u nás taky moc často není a jsou zvyklí to doržet, takže jejich disciplína je bohužel lepší.
No, Superby.... to je spíš tim, že jsou to služebáky, tak to honí, co to dá >😁 Já je taky pustím, ale někdy bývají otravní a agresivní... a daj ti to pořádně sežrat, včetně vybržďování.
No, Superby.... to je spíš tim, že jsou to služebáky, tak to honí, co to dá >😁 Já je taky pustím, ale někdy bývají otravní a agresivní... a daj ti to pořádně sežrat, včetně vybržďování.
Jo, někde mají 120, to už ale musí být. Většinou tam ale už dnes mají obligátní 130. Jenže 80-90% jich jezdí stejně asi tak kolem 130. Ale to je v pohodě, nejhorší jsou opravdu asi mnohé východoevropské kamióny a jejich nepředvídatelné chování.
Pravdou je, že je hustota provozu vesměs tak velká, že na nějakou neomezenou rychlost můžeš rovnou zapomenout. Snad jen v noci a i tak jen někde (spíš málokde).
Pravdou je, že je hustota provozu vesměs tak velká, že na nějakou neomezenou rychlost můžeš rovnou zapomenout. Snad jen v noci a i tak jen někde (spíš málokde).
Kvalita silnic... no, jak kde. Ale naprosto souhlasím s poznámkou o "vychovaných řidičích". Jednou jsem popojížděl u Mnichova dvaceti kilometrovou zácpou. A světe div se, sice krokem, ale velmi plynule. Nikdo nepřejížděl z pruhu do pruhu, nikdo se na mě nelepil, neukazoval fakáče a náhle nebrzdil.... Vlastně jednou ano... vozidlo s českou RZ.
vychovani ako vychovani, staci ak vas nebude chciet v D poistit poistovna lebo zavinena nehoda... a mate o srandu postarane
a ak uz aj poistia, tak HK, VK, TK je extra vysoke bez bonusov
detto, ak za vyssie prekrocenie rychlosti dostane vodic len pokutu, tak sa citi ako lotto vyherca, vyska pokuty je v tomto pripade vedlajsia , vodicak ostavajuci v penazenke je bingo, s bodmi -zalezi od konta vo Flensburgu
stredne a vacsie porusenie predpisov= okrem pokuty aj body (a po nazbierani maxima do Flensburgu, drahy seminar, preskolenie plus ***n test) a mnohokrat s x priestupkami je spojene aj odobratie vodicaku na mesiac, dva, teda max strasiak pre kazdeho bez rozdielu financii, postavenia a stada pod kapotou,
body do Flensburgu a hrozba straty vodicaku su silnymi prevychovnymi argumentami pekne vrytymi do pamate a majuci vplyv na co najvacsiu snahu dodrziavat predpisy a rychlost zbytocne nad stanoveny limit neprekracovat
a ak uz aj poistia, tak HK, VK, TK je extra vysoke bez bonusov
detto, ak za vyssie prekrocenie rychlosti dostane vodic len pokutu, tak sa citi ako lotto vyherca, vyska pokuty je v tomto pripade vedlajsia , vodicak ostavajuci v penazenke je bingo, s bodmi -zalezi od konta vo Flensburgu
stredne a vacsie porusenie predpisov= okrem pokuty aj body (a po nazbierani maxima do Flensburgu, drahy seminar, preskolenie plus ***n test) a mnohokrat s x priestupkami je spojene aj odobratie vodicaku na mesiac, dva, teda max strasiak pre kazdeho bez rozdielu financii, postavenia a stada pod kapotou,
body do Flensburgu a hrozba straty vodicaku su silnymi prevychovnymi argumentami pekne vrytymi do pamate a majuci vplyv na co najvacsiu snahu dodrziavat predpisy a rychlost zbytocne nad stanoveny limit neprekracovat
A co kdyby to bylo jednodušší... Co když je skutečný důvod nikoliv v represích, ale třeba jen v pouhopouhém povědomí o toleranci, o skutečné hodnotě zdraví a lidského života? Já myslím, že v tom je ten zásadní rozdíl mezi východem a západem... ve vnímání společenských hodnot.
Jazdim tacho 50/100/135 nemam dovod porusovat zakonny ani predpisy ci uz doma, v Cr ani na zapade -nevravim, ze som uplne bez chyb, zial v nasich guberniach je nas asi mensina , ktorej povedomie, tolerancia, zdravie a cena ludskeho zivota nieco vravi, toboz dodrziavat zakonny, pravidla (na zaciatku by stacilo aspon tie zakladne).
Tie represie nie su preto, ze Nemci jazdili ako anjelici ale nasledkom, inak by ich len tak zo srandy nemali. Dobri a zli su vsade zalezi len od pomeru a tu tahame za kratsi koniec.
Tie represie nie su preto, ze Nemci jazdili ako anjelici ale nasledkom, inak by ich len tak zo srandy nemali. Dobri a zli su vsade zalezi len od pomeru a tu tahame za kratsi koniec.
To je ta největší lež na světě 😊) němci jsou stejně špatní (či dobří, záleží jak se na to díváš) jako my. Víc pruhů = katastrofa.
Co kolem tebe párkrát proletí auto dvoustovkou zatímco jedeš 120, naučí tě to hodně rychle dávat si pozor na to, jak řídíš.
Co kolem tebe párkrát proletí auto dvoustovkou zatímco jedeš 120, naučí tě to hodně rychle dávat si pozor na to, jak řídíš.
K tomu vychovani, minulou sobotu jsem jel do Drazdan, na dalnici vic aut s ceskou RZ nez s nemeckou, neomezena rychlost a svete div se, zadnej masakr jsem cestou nepotkal.
a vis proc se objevuji priznaky ze v Nemecku chteji tu "neomezenou" rychlost zrusit, prave proto ze tam jezdi nad 120-130 prevazne jen lide co nejsou Nemci, a ano na spouste useku maji v nemecku dokonce jen 120 a ne 130, ja kdys jedu do Mnichova nebo Hamgurgu tak kdys us nas nekdo predjede a jede nad 130, tak je to vetsinou auto s spz Polska nebo CR
holt maji Nemci celkem ukaznene ridice a tak nemaj potrebu je tolik buzerovat, navic a to jiste vis, pokud jedes vice nez 130km/h tak mas pri nehode spoluucast at jsi v tom nevinne jak chces a pojistovny tam pri takovich nehodach nevyplaci, ale sak to ty prece Horste moc dobre vis >😁
holt maji Nemci celkem ukaznene ridice a tak nemaj potrebu je tolik buzerovat, navic a to jiste vis, pokud jedes vice nez 130km/h tak mas pri nehode spoluucast at jsi v tom nevinne jak chces a pojistovny tam pri takovich nehodach nevyplaci, ale sak to ty prece Horste moc dobre vis >😁
Němci nemají ukázněné řidiče. Němci mají respektu hodnou policii - je vidět a měří tam, kde to dává smysl.
Všimni si i toho, že Němci netlačí na každém metru dálnice úsekové měření 😄
Všimni si i toho, že Němci netlačí na každém metru dálnice úsekové měření 😄
Když už zmiňuješ 5.května… a co to napojení z Jižní spojky? Hned za nájezdem je začátek úsekového měření. Denně registruji, jak se snaží řidiči jedoucí z Jižní spojky zařadit a náhle před nimi některý z méně zdatných řidičů, který nikdy nic neslyšel o defenzívní jízdě, zprudka zabrzdí. Kvůli radaru. Nevadí mi omezení rychlosti, ale nejsem přesvědčen o tom, že pro začátek měření bylo právě na 5.května zvoleno správné místo.
myslis napojeni z jizni spojky na 5 kvetna, jo tam je usekova 80ka, a ono malokdy se tam da vic ne 80 jet , smerem k lanovemu mostu tam v tech mistech vetsinou zacina zacpa , nikdy jsem tam nemel problem jet bud tech 80, a nebo naopak byl problem vubec jet protoze clovek stoji v zacpe (moje cesta je vetsinou D1 nebo D11, takze tyhle mista vzhledem k me poloze na Budejovicke a cesty smer Trutnov nebo Novy Jicin jezdim pravidelne)
Jasný. Ty jsi asi již zestárl a "již nějakou dobu jezdíš předpisově" tak co? Ostatní se můžou jít bodnout, že? Takový lidi mě s odpuštěním sseerroouu. >😒]
co je divneho natom jezdit podle predpisu? nebo ty zakony porusujes bezne? treba ze jdes krast, jdes nekoho zabit? a tak podobne? ja na jezdeni podle predpisu nevidim nic spatneho a kdyby podle nich jezdili vsichni, nehod a urazu ci mrtvich by na silnici extremne ubylo 😉
a se starim to nema co delat, je me 35, takze nijak zvlast starej opravdu nejsem
vis co se stane kdys porusujes pravidla ve forech? dostanes ban, a vis co se ma stat kdys porusujes predpisy na silnici, mel bys prijit o ridicak, a pritom na foru nikoho nezabijes, autem naopak muzes zabit velice snadno 😉
a se starim to nema co delat, je me 35, takze nijak zvlast starej opravdu nejsem
vis co se stane kdys porusujes pravidla ve forech? dostanes ban, a vis co se ma stat kdys porusujes predpisy na silnici, mel bys prijit o ridicak, a pritom na foru nikoho nezabijes, autem naopak muzes zabit velice snadno 😉
Buzerace normálních řidičů a pokus jak vybrat od lidí další peníze na katastrofální dálnici..
Na půlce se nejede ani 100 km/h...pak se nikdo nemůže divit , že tam kde je pěkný bezproblémový úsek ideální na 150km/h , že to lidi sešlápnou a ztracený čas dohoní..!
Až budou dálnice jako v Rakousku a Německu , at si měří..ale v obou vyspělejších zemích se mi nikdy podobná buzerce nestala. :-! :no:
Na půlce se nejede ani 100 km/h...pak se nikdo nemůže divit , že tam kde je pěkný bezproblémový úsek ideální na 150km/h , že to lidi sešlápnou a ztracený čas dohoní..!
Až budou dálnice jako v Rakousku a Německu , at si měří..ale v obou vyspělejších zemích se mi nikdy podobná buzerce nestala. :-! :no:
Tohoto ministra nám byl čert dlužen. Buzerovat, kontrolovat a kasírovat. Hlídat nás musí úředníček na každém kroku. Další krok od zodpovědnosti a svobody směrem k nesvobodě.
No a sazomety ze Skodofky budou mit po srande. Ted se majitele tech rozpadajicich, cadicich, osamolepkovanych, okridlenych... priser budou predvadet uz je na okreskach a ve mestech. Jo jeste jsem.zapomnel na jedno poznavaci znameni, potahy 😉 To neni zvenku videt, ale na rychlosti to kapku prida taky >😁
Tohle mě neskutečně stolicuje. Nejsem z těch, kdo po dálnicích lítají permanentně 150+ v levém pruhu, nemám na to ani auto, ale nehodlám při řízení hypnotizovat tachometr jen proto, že si nějaký trotl momentálně nasazený na ministerstvu vymyslel způsob, jak už tak oškubané řidiče ještě více sedřít z kůže. Všichni víme, že žádný jiný účel to nemá, reálný přínos bezpečnosti je prakticky nulový a mnohem více by pomohlo kupříkladu dovybavit naši dálniční síť aspoň svodidly. Přesto mu to projde a já se mohu těšit na pokutu jen proto, že na značné části mnou užívaných "dálnic" není ani 130 a když jsou podmínky, tak si dovolím chvíli zrychlit na 145...
Pokud by byl ministr rozumný, tak by z evropských dotací v rámci Operačního programu Doprava čerpal peníze na zkvalitnění dálnice typu kočičí oči po celé délce dálnice, oplocení dálnice, stínítka proti oslnění ve středovém pruhu dálnice apod. Bezpečnostní přínos by byl oproti zvolené represi nesporný... To bychom ale od Ťoka asi chtěli příliš...
...o výraz "ťokot" jistě nebude trvat dlouho 😄
Ale z trochu jiného soudku. V uplynulé době mě fascinovala situace na úseku Ostrava - Lipník, kde bylo na několika místech provedeno zúžení do dvou pruhů / uzávěrka odstavného pruhu a rychlostní omezení na 80. Projížděl jsem tam za měsíc asi 5x a ani v jednom případě jsem nenarazil NA NIKOHO, kdo by cokoliv dělal, opravoval nebo se jakýmkoliv jiným způsobem nějak podílel na "opravě" nevimčeho... tím opravdu myslím na NIKOHO!
Takže už aby to úsekové měření bylo - pyrátů, kteří toto jistě smysluplné omezení považovali za zcela bezdůvodné, bylo soudě podle rychlosti pohybu tak 80%..
Tím pádem bych doporučoval společně s úsekovými měřeními zavést i plošné snížení rychlosti na 80 :-! Všichni pyráti by byli odstraněni a zůstaly by jen hodné kamiony, důchodci a sváteční řidičky v Matizech...
Ale z trochu jiného soudku. V uplynulé době mě fascinovala situace na úseku Ostrava - Lipník, kde bylo na několika místech provedeno zúžení do dvou pruhů / uzávěrka odstavného pruhu a rychlostní omezení na 80. Projížděl jsem tam za měsíc asi 5x a ani v jednom případě jsem nenarazil NA NIKOHO, kdo by cokoliv dělal, opravoval nebo se jakýmkoliv jiným způsobem nějak podílel na "opravě" nevimčeho... tím opravdu myslím na NIKOHO!
Takže už aby to úsekové měření bylo - pyrátů, kteří toto jistě smysluplné omezení považovali za zcela bezdůvodné, bylo soudě podle rychlosti pohybu tak 80%..
Tím pádem bych doporučoval společně s úsekovými měřeními zavést i plošné snížení rychlosti na 80 :-! Všichni pyráti by byli odstraněni a zůstaly by jen hodné kamiony, důchodci a sváteční řidičky v Matizech...
Že zrovna ty nic a nikoho nepotkáš neznamená, že se tam nepracuje. To mají vždycky před zahájením prací vytyčit celý úsek a po ukončení ten den všechno sklidit? No proč ne, zaplatíš tu práci navíc? Určitě rád, že?
A když tam nic a nikoho nepotkám 5x (pokud počítám i jízdy zpět tak 10x), tak to znamená co? že si mám spokojeně brumlat nad tím, jak mají jistě vše dobře zorganizované a to omezení pro nic za nic je vlastně skvělé???
Tohle nebylo nic jiného než ukázka, že ze státního sektoru krev neteče a řidičům to nohy neurve, s nějakým sklízením před/po šichtě to opravdu nemá společného nic...
a ne, nejezdil jsem tduy ve 3 ráno, kdyby tě to náhodou napadlo 😄
Tohle nebylo nic jiného než ukázka, že ze státního sektoru krev neteče a řidičům to nohy neurve, s nějakým sklízením před/po šichtě to opravdu nemá společného nic...
a ne, nejezdil jsem tduy ve 3 ráno, kdyby tě to náhodou napadlo 😄
Tady přece VŮBEC NEJDE o nějaké pokuty! Připravuje se zde spuštění totalitního státu, který bude on-line kontrolovat pohyb VŠECH OSOB na svém území. Takže nejen rozpoznávání každé SPZ, ale také rozpoznávání tváří. A samozřejmě ukládání těchto dat do databáze - kdo, kde, kdy, co a s kým... Sbohem svobodo!
Zas tak horký to nebude, prý to bylo špatně formulované, přesněji Ťok už dostal od někoho přes prsty >😁
Měřit se bude jen v uzavírkách, což je v pořádku.
[odkaz]
Měřit se bude jen v uzavírkách, což je v pořádku.
[odkaz]
díky za ten odkaz... původní zpráva mi dnes neskutečně hnula žlučí...
No, ono zadání ŘSD se těmito slovy Ťoka hádám neruší...
Neruší, zadání je jen nešťastně formulované, takže to všichni špatně pochopili >😁
Já zadání četl a přišlo mi tedy formulováno jednoznačně. Jak to chápete vy? 😄
To byl samozřejmě vtip. Já to chápu tak, že ta nešťastná formulace je jen výmluva. Napsat to na rovinu, že Ťok dostal Babiše přes prsty, nemůžou 😄
EDIT: Mnoha voličům ANO by se tento krok (úsekové měření) jistě nelíbil a nezachránily by to ani Babišovi koblihy >😁
EDIT: Mnoha voličům ANO by se tento krok (úsekové měření) jistě nelíbil a nezachránily by to ani Babišovi koblihy >😁
No, asi reaguji předčasně... možná z touhy po sebeklamu, že existují v Česku mechanismy, které zabrání nelogickému vyhazování peněz, navíc za technologie, které bude třeba za pár let obnovit... čili nemají žádnou investiční hodnotu... Spoléhám na to, že budete, Ondro, informovat, jak to vlastně je / bude.
Vy asi nevíte co "velký bratr" znamená, že?
Tohle nemůže žádnému slušnému řidiči vadit.
Tohle nemůže žádnému slušnému řidiči vadit.
Tak tvůj názor na toto téma je zde znám... Mě by však zajímalo, jestli slušnému řidiči nemůže vadit třeba i další z milých moderních trendů - malování plné čáry na prakticky všechny rekonstruované/nové úseky silnic, byť by byly seberovnější a sebepřehlednější. To je taky v pořádku?
Upřímně, ještě jsem to neviděl. Myslíte čátu mezi stejnosměrnými pruhy? I na nových úsecích, kde už není "stavba"?
Ne, myslím klasickou plnou čáru na dvouproudých okreskách / přivaděčích... Zkrátka jakoby si někdo řekl - tam kde nejsou protijedoucí auta oddělena svodidly, dáme všude plnou, i kdyby to byla rovinka...
Zaznamenal jsem to na spoustě nových silnic a na několika rekonstruovaných starých silnicích - kde dřív byla přerušovaná, je nově plná.
Zaznamenal jsem to na spoustě nových silnic a na několika rekonstruovaných starých silnicích - kde dřív byla přerušovaná, je nově plná.
Můžu hádat? Sourozenec mužského pohlaví s výškou nad 1,9 metrů?
>😁 Ano, to je také velký bratr, ale ten Velký bratr od Orwella byl o neustálém dlouhodobém sledování všech aby neměli názory proti totalitnímu státu, ne nějaké měření na kusu silnice.
To by si pan Chamilla spíš mohl stěžovat, že řidičské zkoušky jsou od Velkého bratra, protože získáte řidičák, tím pod kontrolou inspektora svoje číslo (další spolu s občankou) a navíc ještě auta musí být pravidelně kontrolována na STK, no hrůza. No a bodový systém, to je přímo terorismus 😁
To by si pan Chamilla spíš mohl stěžovat, že řidičské zkoušky jsou od Velkého bratra, protože získáte řidičák, tím pod kontrolou inspektora svoje číslo (další spolu s občankou) a navíc ještě auta musí být pravidelně kontrolována na STK, no hrůza. No a bodový systém, to je přímo terorismus 😁
Pročetl jsem diskuzi a vidím tady zase to klasické čecháčkovství. všichni mají v hospodách plnou hubou keců, jak se všude krade a jak nikdo nedodržuje zákony a jak je to všechno hrozný.
A teď po nás někdo chce, abychom dodržovali rychlost (chápej pravidla) a už je oheň na střeše.
Když jedu tachometrových 140, GPS mi ukazuje 130. Tolerance radarů umožní jet tachometrových 150 bez pokuty. Takže kolik chcete po našich tankodromech jezdit? Tachometrových 150 nestačí? Komu to nestačí, ať si pronajme okruh a tam se vyřádí.
Pravidla jsou pravidla a každý nemá zájem jezdit s nohou na podlaze...
A teď po nás někdo chce, abychom dodržovali rychlost (chápej pravidla) a už je oheň na střeše.
Když jedu tachometrových 140, GPS mi ukazuje 130. Tolerance radarů umožní jet tachometrových 150 bez pokuty. Takže kolik chcete po našich tankodromech jezdit? Tachometrových 150 nestačí? Komu to nestačí, ať si pronajme okruh a tam se vyřádí.
Pravidla jsou pravidla a každý nemá zájem jezdit s nohou na podlaze...
I kdyz jsem jeden z tech, kterej ne vzdy uplne max. povolenou rychlost dodrzuje, tak to :"všichni mají v hospodách plnou hubou keců, jak se všude krade a jak nikdo nedodržuje zákony a jak je to všechno hrozný.
A teď po nás někdo chce, abychom dodržovali rychlost (chápej pravidla) a už je oheň na střeše." jsi teda trefil :yes:
A teď po nás někdo chce, abychom dodržovali rychlost (chápej pravidla) a už je oheň na střeše." jsi teda trefil :yes:
Milý Harolde, tady není řeč o dodržování max. povolené rychlosti, ale o Velkém Bratru, který nás chce špiclovat a kontrovat kde se jen hneme. To je špatně a zrovna tak špatně jsou leckde nastavené max. rychlostní limity. Ale chápu, že je určité množství jedinců, kteří si nechají od politiků kálet na hlavu a vůbec jim to nevadí. :-!
Pockej, ja prece netvrdim, ze to schvaluju. Ja jen rikam, ze jsem se v tom popisu pivnich kecu nasel. Chtel bych, aby se nekradlo, nezabijelo (tedy dodrzoval zakon) apod. a sam jsem jeden z tech, kterej ho porusuje, protoze obcas nedodrzim max. povolenou rychlost, at uz je nastavena podle meho mineni spravne nebo spatne.
jasně, tak si nastuduj, co všechno sleduje tvůj droidí chytrofon a možná se budeš divit, ty velký bratre...
Jen pro tvoji informaci, když pojedeš podle předpisů, tak tě nikdo nikde nezaregistruje. Tomu říkáš špehování?
Ale jasně, potrefené husy kejhají, zloději křičí chyťte zloděje... Když se chche zavést systémové řešení, které v plné nahotě odhalí podvodníky, ukáže na ty, co porušují pravidla, tak je rázem ohrožena svoboda. Protože svoboda pro mnéhé znamená MŮŽU SI DĚLAT CO CHCI. Jenže tento výklad svobody je úplně chorý :-!
Jen pro tvoji informaci, když pojedeš podle předpisů, tak tě nikdo nikde nezaregistruje. Tomu říkáš špehování?
Ale jasně, potrefené husy kejhají, zloději křičí chyťte zloděje... Když se chche zavést systémové řešení, které v plné nahotě odhalí podvodníky, ukáže na ty, co porušují pravidla, tak je rázem ohrožena svoboda. Protože svoboda pro mnéhé znamená MŮŽU SI DĚLAT CO CHCI. Jenže tento výklad svobody je úplně chorý :-!
to nemusí být ani telefon, stačí se připojit na internet se zapnutými cookies. Strýček Google o tobě ví za chvíli všechno
Nejen strýček Google ale i strejda Adolf měl systémové řešení. Zaplať pán Bůh Adolfovi to nevyšlo... :-!
jojo, král hýkalů se ozval. Když nejsou naprosto žádné argumenty, vždy se začne strašit ohrožením svobod, totalitními režimy adp. 8-s 8-s :no:
Ty rohu jsi asi dělal pro STB a nebo u Pohraniční stráže. Jinak se tvůj pro-totalitní postoj nedá vysvětlit. :-!
Jistě, v čem je ten postoj totalitní, se už ale nikdy nikdo nezdozví, že >😁 >😁 >😒] :no😒br />
Mimochodem, nevím, co máš proti pohraničníkům. Dělali svoji práci tak jako všichni ostatní.
Mimochodem, nevím, co máš proti pohraničníkům. Dělali svoji práci tak jako všichni ostatní.
Většina nestřílela do lidí
deda7 je docela pako (oznacuje lidi za príslusníky StB, píse primitivní príspevky proti zenám a spostu dalsích nesmyslu) ale tvoje slova "Mimochodem, nevím, co máš proti pohraničníkům. Dělali svoji práci tak jako všichni ostatní" snad nemyslís vázne. To by te totiz skutecne posouvalo do zcela jiné a ne zrovna príjemné kategorie lidí.
Byla to jejich práce. Když děláš hrobaře, kopeš hroby, když jsi dělal pohraničáře, měl jsi uhlídat hranici.
Každý, kdo na tu hranici šel, tam šel dobrovolně a s vědomím, že pokud bude přichycen, může být zastřelen. Tím nikde netvrdím, že schvaluji takovéto praktiky, ale ten pohraničář neurčoval pravidla hry, ani si nevybíral. Měl práci a s tou byly spojeny povinnosti. Dělal co musel. Plnil cíle dané zaměstnavatelem, tedy státem. Tečka.
Každý, kdo na tu hranici šel, tam šel dobrovolně a s vědomím, že pokud bude přichycen, může být zastřelen. Tím nikde netvrdím, že schvaluji takovéto praktiky, ale ten pohraničář neurčoval pravidla hry, ani si nevybíral. Měl práci a s tou byly spojeny povinnosti. Dělal co musel. Plnil cíle dané zaměstnavatelem, tedy státem. Tečka.
rohYpnole, z tvých názoru se cloveku delá nevolno. Zároven jsi ale konecne zcela jasne ukázal kde stojís takze veskeré tvoje kecy se ted dají posuzovat jenom na tomto základe😒br />
Ted moje názory😒br />
1.
Slusný clovek nemohl v dobe socialismu dobrovolně dělat pohraničáře.
2.
Tvou logikou se dá omluvit rada zlocinu komunistu, nacistu a podobne.
3.
Fajn ze ses tak odkopal. Dobre vedet kdo je kdo.
Ted moje názory😒br />
1.
Slusný clovek nemohl v dobe socialismu dobrovolně dělat pohraničáře.
2.
Tvou logikou se dá omluvit rada zlocinu komunistu, nacistu a podobne.
3.
Fajn ze ses tak odkopal. Dobre vedet kdo je kdo.
Věděl jsem, že napíšeš přesně tohle, i přesto jsem napsal co jsem napsal. Ano, pevně si stojím za svými názory. Tvé názory ti neberu a jestli se ti z mých dělá nevolno nebo ne, je mi celkem jedno. Nicméně souvisí s pochopením věci. To, že ty naprosto lacině dáváš za vinu pohraničářům to, že dělali svoji práci, jen ukazuje na tvoji povrchnost a populistický rádoby humanistický postoj.
Pohraničář nemohl být slušný člověk? Proč? Co když se mu jeho práce eklovala? Co když domů chodil s morání výčitkou, že někoho zastřelil, protože musel?
Co soudci? Soudce v socialismu nemohl býrt slušný člověk? Vždyť bral lidem majetky, posílal je za katr atp. Nacista nemohl být slušný člověk? Nacista ne, zatímco Čech co střílel Němce ano? Socialistický učitel nemohl být slušný člověk, když učil komunistické třesky plesky a nedal doporučení k dalšímu studiu, když rodiče byli kulaci??
Ne, na tyhle povrchní postoje se nikdy nesnížím odsuzovat absolutně podle nálepky. Právě ty jsi totiž ve své podstatě příkladem toho, co kritizuješ. Já nikde toho pohraničáře neomlouvám, ani neschvaluji to co dělal. Ale rozlišuji mezi subjektivní vinou jednotlivce a objektivní vinou státu/práva/režimu.
V důsledku totiž ten stát/práv👋režim byl výsledkem postoje společnoti té doby, tedy postoje všech lidí. Takže za to, že pohraničář střílel na hranici lidi, nesl svůj díl viny každý tehdejší občan. Všichni to věděli, přesto proti tomu společnost nic nedělala. A úplně stejné to bylo s nacisty. Vinu nenesli "vykonavatelé", ale každý Němec, který tehdejší režim podporoval/toleroval :-! :-!
Pohraničář nemohl být slušný člověk? Proč? Co když se mu jeho práce eklovala? Co když domů chodil s morání výčitkou, že někoho zastřelil, protože musel?
Co soudci? Soudce v socialismu nemohl býrt slušný člověk? Vždyť bral lidem majetky, posílal je za katr atp. Nacista nemohl být slušný člověk? Nacista ne, zatímco Čech co střílel Němce ano? Socialistický učitel nemohl být slušný člověk, když učil komunistické třesky plesky a nedal doporučení k dalšímu studiu, když rodiče byli kulaci??
Ne, na tyhle povrchní postoje se nikdy nesnížím odsuzovat absolutně podle nálepky. Právě ty jsi totiž ve své podstatě příkladem toho, co kritizuješ. Já nikde toho pohraničáře neomlouvám, ani neschvaluji to co dělal. Ale rozlišuji mezi subjektivní vinou jednotlivce a objektivní vinou státu/práva/režimu.
V důsledku totiž ten stát/práv👋režim byl výsledkem postoje společnoti té doby, tedy postoje všech lidí. Takže za to, že pohraničář střílel na hranici lidi, nesl svůj díl viny každý tehdejší občan. Všichni to věděli, přesto proti tomu společnost nic nedělala. A úplně stejné to bylo s nacisty. Vinu nenesli "vykonavatelé", ale každý Němec, který tehdejší režim podporoval/toleroval :-! :-!
...pokud máte slabší motor, tak ušetříte na palivu, protože u těch maloobjemů čím víc jedete, tím víc to žere, takže pozivitvní věci to má 😄
Pro slušného se nic nemění. Magoři si připlatí.
Dalsi z rady, co nechape, o co vubec jde. Ne o (opravnene) pokuty za ev. prekroceni max. povolene rychlosti, ale o to, ze je snaha o cim dal vetsi kontrolu a buzeraci. Jeste ke vsemu ne tam, kde by to melo nejaky vyznam, ale tam, kde to bez uzitku prinese jenom penizky do statni kasy.
Az ti budou chtit dat z bezpecnostnich duvodu do hlavy mikrocip, tak to taky urcite jako (po)slusny ovcan jenom privitas, nemusis se prece niceho bat. Ze stejneho duvodu by meli podobni bohabojni, pokojni a nikdy nechybujici a nehresici ovcane chtit prosazovat i presumpci viny. Kdo nic nespacha, nema se ceho bat a opravdovi pachatele budou mit zjednodusenou cestu do kriminalu. Super napad, ze?
Az ti budou chtit dat z bezpecnostnich duvodu do hlavy mikrocip, tak to taky urcite jako (po)slusny ovcan jenom privitas, nemusis se prece niceho bat. Ze stejneho duvodu by meli podobni bohabojni, pokojni a nikdy nechybujici a nehresici ovcane chtit prosazovat i presumpci viny. Kdo nic nespacha, nema se ceho bat a opravdovi pachatele budou mit zjednodusenou cestu do kriminalu. Super napad, ze?
Ale vůbec ne. (smajlík mavající otráveně rukou)
Koukám, že ten čip bys v hlavě už dávno měl mít. >😁
Koukám, že ten čip bys v hlavě už dávno měl mít. >😁
nemá smysl? Přinese peníze do státní kasy?
Takže tím sám mezi řádky říkáš, že čeští řidiči nedodržují předpisy v natolik hojné míře, že se to státu vyplatí >😒] :-!
Jinak řečeno - kdyby češi jezdili slušně a dodržovali předpisy, stát by tuhle šaškárnu vůbec nemusel řešit. Jenže na Čechy platí jen bič :-!
Takže tím sám mezi řádky říkáš, že čeští řidiči nedodržují předpisy v natolik hojné míře, že se to státu vyplatí >😒] :-!
Jinak řečeno - kdyby češi jezdili slušně a dodržovali předpisy, stát by tuhle šaškárnu vůbec nemusel řešit. Jenže na Čechy platí jen bič :-!
Nevidis mne do hlavy, tak nemusis dedukovat nesmysly.
Podobne veci se deji vsude na svete a vsude maji podobny ucinek. Zadna restrikce nicemu nepomohla. Dokud se budou lidi chovat jako hovada (v Cesku, v Nemecku, USA, ..), at pesi, cyklisti, motoristi, .., milion ruznych pokut, omezeni a zakazu je neodradi od podobneho chovani. Sekani ruky neodstrani kradeze, trest smrti nezabrani vrazdam a pochybuju, ze ovlivni jejich pocet.
Priklad- predevcirem se stala tady v Lucembursku oskliva nehoda- mladicek v novem silnem BMW nezvladl predjizdeci manevr na rychle okresce- 2 pruhy v jeho smeru + protismer. Jeho rychlost se odhaduje na VYRAZNE vyssi nez povolenych max. 110 km/h (jen v tomhle useku a pouze pro tyhle 2 pruhy). V SILNEM LIJAKU (!!!) se stocil do protismeru, celni srazka s dodavkou, on + 2 z dodavky mrtvi. Misto rozebirani osobni zodpovednosti se vsude v tisku rozebira omezeni Vmax v tomto useku na beznych 90 km/h, jako na vetsine vsech okresek a samozrejme bude do techto mist nainstalovan stacionarni radar. Typicky priklad podobneho nesmyslneho restriktivniho a represivniho pristupu. Ktery sice nijakym zpusobem nemuze ovlivnit podobne tragedie, zato maji moralisti radost a statni kasa se naplni par zlataky.
Podobne veci se deji vsude na svete a vsude maji podobny ucinek. Zadna restrikce nicemu nepomohla. Dokud se budou lidi chovat jako hovada (v Cesku, v Nemecku, USA, ..), at pesi, cyklisti, motoristi, .., milion ruznych pokut, omezeni a zakazu je neodradi od podobneho chovani. Sekani ruky neodstrani kradeze, trest smrti nezabrani vrazdam a pochybuju, ze ovlivni jejich pocet.
Priklad- predevcirem se stala tady v Lucembursku oskliva nehoda- mladicek v novem silnem BMW nezvladl predjizdeci manevr na rychle okresce- 2 pruhy v jeho smeru + protismer. Jeho rychlost se odhaduje na VYRAZNE vyssi nez povolenych max. 110 km/h (jen v tomhle useku a pouze pro tyhle 2 pruhy). V SILNEM LIJAKU (!!!) se stocil do protismeru, celni srazka s dodavkou, on + 2 z dodavky mrtvi. Misto rozebirani osobni zodpovednosti se vsude v tisku rozebira omezeni Vmax v tomto useku na beznych 90 km/h, jako na vetsine vsech okresek a samozrejme bude do techto mist nainstalovan stacionarni radar. Typicky priklad podobneho nesmyslneho restriktivniho a represivniho pristupu. Ktery sice nijakym zpusobem nemuze ovlivnit podobne tragedie, zato maji moralisti radost a statni kasa se naplni par zlataky.
Ok, tak si rozeber cos napsal.
Uvedl jsi - mladíček jel výrazně nad povolených 110...
Reakce - omezení na 90 + stálý dohled radarem. Důsledek? Pokud by tam ten mladíček jezdil pravidelně podobným způsobem, dávno by přišel o papíry a je otázkou, jestli by v měřeným úseku jel výrazně nadlimit. Takže kdyby tam ta úprava byla, možná by k té nehodě nikdy nedošlo.
Uvedl jsi - mladíček jel výrazně nad povolených 110...
Reakce - omezení na 90 + stálý dohled radarem. Důsledek? Pokud by tam ten mladíček jezdil pravidelně podobným způsobem, dávno by přišel o papíry a je otázkou, jestli by v měřeným úseku jel výrazně nadlimit. Takže kdyby tam ta úprava byla, možná by k té nehodě nikdy nedošlo.
Mylis se. Hovado pojede, i jelo jak hovado, at byly rychlostni limity a jak je vidno i podminky provozu jakekoli. V prutrzi mracen je pri spouste situaci nebezpecna často i o dost nizsi rychlost, nez ta povolena.
Prikazanych nizsich 90 km/h takovemu (sebe)vrahovi nohu z plynu nesunda, kdyz to neudelala ani 110-ka, ani ty extremni povetrnostni podminky.
Stejne tak neoznaceny stacionarni radar donuti ridice zpomalit jenom pri prujezdu okolo nej a jenom toho, kdo vi, kde je umisteny. Podobne hovado se tedy rozseka o kousek jinde.
Prikazanych nizsich 90 km/h takovemu (sebe)vrahovi nohu z plynu nesunda, kdyz to neudelala ani 110-ka, ani ty extremni povetrnostni podminky.
Stejne tak neoznaceny stacionarni radar donuti ridice zpomalit jenom pri prujezdu okolo nej a jenom toho, kdo vi, kde je umisteny. Podobne hovado se tedy rozseka o kousek jinde.
Přečti si ještě jednou co jsem napsal.
"Radar donuti ridice zpomalit jenom pri prujezdu okolo nej a jenom toho, kdo vi, kde je umisteny." .. jinak řečeno v daným úseku by zpomalil >😒]
"Podobne hovado se tedy rozseka o kousek jinde." ... jinak řečeno nehoda by se na daným místě nestala.
"o kousek jinde" ... celoplošné úsekové měření na dálnicích znamená, že to o kousek jinde nebude na dálnici :-!
A pokud jsi u toho hovada, tak jedinou správně položenou otázkou je, jak je možný, že takovýto jedinec dostane vůbec papíry na řízení vozidla??
"Radar donuti ridice zpomalit jenom pri prujezdu okolo nej a jenom toho, kdo vi, kde je umisteny." .. jinak řečeno v daným úseku by zpomalil >😒]
"Podobne hovado se tedy rozseka o kousek jinde." ... jinak řečeno nehoda by se na daným místě nestala.
"o kousek jinde" ... celoplošné úsekové měření na dálnicích znamená, že to o kousek jinde nebude na dálnici :-!
A pokud jsi u toho hovada, tak jedinou správně položenou otázkou je, jak je možný, že takovýto jedinec dostane vůbec papíry na řízení vozidla??
V danem useku zpomali jen tehdy, pokud o konkretnim radaru vubec vi (= dotycny musi byt mistni, nebo musi byt radar oznaceny. Za tu 2. moznost se primlouvam, pokud to bude na skutecne rizikovych mistech. Jinak jde jenom o to vybirani penez a o nulovy prinos k bezpecnosti provozu.
Ano, pokud hovado dopredu vi, kde radar/jine mereni rychlosti je, potom zpomali prave na tech par metrech a zavini nehodu mimo tenhle kratinky usek. Nejsi snad tak naivni, aby sis myslel, ze par radaru plosne eliminuje hovada za volantem.
Proc se vydava RP hovadum netusim, na to se ptej jinde.
Ano, pokud hovado dopredu vi, kde radar/jine mereni rychlosti je, potom zpomali prave na tech par metrech a zavini nehodu mimo tenhle kratinky usek. Nejsi snad tak naivni, aby sis myslel, ze par radaru plosne eliminuje hovada za volantem.
Proc se vydava RP hovadum netusim, na to se ptej jinde.
Pokud represe a restrikce nefunguje, tak mně zkus vysvětlit, proč po přejetí hranice začnou naši řidiči nebo Poláci dodržovat rychlost. Já osobně se bojím trestu.
přesně tak. U nás jezdí jak dobytci Poláci, Němci, Maďaři, Slováci... A proč? Protože tu nejsou reálně vymahatelné saknce a výše sankce je velmi nízká.
Já osobně nemám problém dodržovat rozumné rychlostní limity, na ty si ale musím většinou počkat právě až za hranice. Pokuty za méně závažné přestupky bývají zhruba stejné nebo nižší, než u nás, takže se trestu venku nebojím víc, než doma. Díky realističtějšímu nastavení limitů podle nich taky většina řidičů jezdí, takže bych si připadal i celkem hloupě, kdybych jel výrazně rychleji, než ostatní, tím spíš, když jsem v tu chvíli hostem v cizí zemi. Navíc dálnice třeba v Rakousku se hlavně v Alpách daleko víc kroutí, než ty naše, takže je leckde i při minimálním provozu těch 130 někdy skoro až moc. Tam těch 130 totiž vypadá jako 200+ na naší D27,5/120 (nové dálnice).
Já jsem měl v Rakousku na dálnici skoro všude 100. A kromě ekologie a hluku mě nenapadl jedinej rozumnej důvod, proč tam ta 100 byla. Přesto tam jel každej 100. A pochybuju, že by bu tu 100 někdo vnímal, jako rozumně nastavený limit.
Taky jsem chytil dlouhý úseky s rozsvícenou 110 IG-L (Immissionsschutzgesetz-Luft) - přechodně omezená rychlost kvůli snížení emisí. Možná to domácí berou relativně v pohodě, přece jen tam ta ekologie docela jede, navíc je to jen někde, což taky hraje roli. Kdyby u nás byla na dálnicích uzavírka s 80 vzácnost místo standardu, nedej bože, kdyby tam ještě zároveň někdo něco dělal, tak by se to omezení taky dodržovalo mnohem víc, i bez radarů.
Podle některých z vás jde státu jen o peníze. Jen o další buzeraci. Takže se ptám😒br />
1) Jak bude touto buzerací omezen člověk, který jede v rámci zákonných limitů??
2) Když se to státu tak úžasně vyplatí, tak není snad opravdu problém v řidičích, když jich tolik nedodržuje rychlost, že se to státu vyplatí?
Za mě beru všemi deseti úsekové měření. Spolu s dynamicky řízeným provozem je tohle jasný trend pro zvýšení bezpečnosti a kapacity dálnice. A těm, co v autoškole nepochopili význam slov MAXIMÁLNÍ POVOLENÁ RYCHLOST, a těm, kteří halekají, že ji nejsou schopní dodržovat podvědomně bez výraznějšího úbytku pozornosti na řízení, tak ať klidně posílá stát pohlednice z cest :-! :-!
1) Jak bude touto buzerací omezen člověk, který jede v rámci zákonných limitů??
2) Když se to státu tak úžasně vyplatí, tak není snad opravdu problém v řidičích, když jich tolik nedodržuje rychlost, že se to státu vyplatí?
Za mě beru všemi deseti úsekové měření. Spolu s dynamicky řízeným provozem je tohle jasný trend pro zvýšení bezpečnosti a kapacity dálnice. A těm, co v autoškole nepochopili význam slov MAXIMÁLNÍ POVOLENÁ RYCHLOST, a těm, kteří halekají, že ji nejsou schopní dodržovat podvědomně bez výraznějšího úbytku pozornosti na řízení, tak ať klidně posílá stát pohlednice z cest :-! :-!
Nechci ti kazit radost, ale asi jsi ještě nezaznamenal, že žádné úsekové měření se konat nebude (kromě uzavírek) 😉
První vlaštovka jaro nedělá, vím. Nicméně právě v úsecích mi chování českého dobytka za volantem vadí nejvíc. Ve 2+2 prostě 80 nepojedou a nepojedou a čím větší SUV nebo dodávka, tím víc na 80kmh kašlou, pražská značka je pak téměř pravidlem.
Pokud tam někdo jede stovkou a nikoho neohrožuje, tak ať si klidně jede, žíly mi to netrhá. Mnohem horší je sorta osmdesátkařů (tacho), kteří "olizují" středovou čáru nebo dokonce zasahují do rychlého pruhu 😉
Pokud jede stovkou a nikoho neohrožuje ... no jenže tohle je prakticky protimluv. Ve zúženích prakticky nejde jet 100 kmh a nikoho neohrožovat.
Naopak 80 kmh i když jede na hraně dělicí čáry, nedělá nic až tak strašného. Nikdo by totiž neměl jet rychleji a platí zde střídavá jízda. Problém je v tom, že střídavá jízda není právně vymahatelná a jde jen o doporučené chování. Je ale jsané, že tohle u nás nikdy fungovat nemůže, když se nedodržují ani pravidla vymahatelné podle zákona...
Naopak 80 kmh i když jede na hraně dělicí čáry, nedělá nic až tak strašného. Nikdo by totiž neměl jet rychleji a platí zde střídavá jízda. Problém je v tom, že střídavá jízda není právně vymahatelná a jde jen o doporučené chování. Je ale jsané, že tohle u nás nikdy fungovat nemůže, když se nedodržují ani pravidla vymahatelné podle zákona...
Koho, čím a jak ohrožuje?
Psal jsem 80 km/h tacho, takže tyto řidiče mohu s klidným srdcem v rámci předpisů předjet. Cože? Znáš vůbec dopravní značky? Střídavá jízda platí jen na zúžených místech (mosty atd.), jinak po většinu opravovaných úseků můžeš předjíždět.
Psal jsem 80 km/h tacho, takže tyto řidiče mohu s klidným srdcem v rámci předpisů předjet. Cože? Znáš vůbec dopravní značky? Střídavá jízda platí jen na zúžených místech (mosty atd.), jinak po většinu opravovaných úseků můžeš předjíždět.
Střídavá jízda - jenže to zúžení je při běžné původní šířce dálnice v celé délce režimu 2+2...
80 tacho... tohle nemá smysl rozebírat, jestli tacho nebo netacho a rezerva tuhle támhle, nepřesnost měření, kalibrace přístorje a já nevím co ještě... Prostě pokud jedeš 80, tak bys nikoho neměl brzdit ve zúženích a pokud někomu zavazíš, je to ten, co nedodržuje předpisy.
80 tacho... tohle nemá smysl rozebírat, jestli tacho nebo netacho a rezerva tuhle támhle, nepřesnost měření, kalibrace přístorje a já nevím co ještě... Prostě pokud jedeš 80, tak bys nikoho neměl brzdit ve zúženích a pokud někomu zavazíš, je to ten, co nedodržuje předpisy.
Dynamické řízení provozu tu skoro nefunguje... je jedno jestli na pražském okruhu leje nebo je hlášená nějaká havárie, tam se prostě jezdí 120-150 ať na těch cedulích svítí co chce. Přece se nenechá řidič "represovat" nějakými nařízeními o rychlosti, zvlášť když na tom samém místě bylo včera normálně 130, však řidič ví všechno nejlíp, to dá rozum! >😁
V Evropě umírá každá čtrnáctá oběť dopravní nehody na dálnici. V České republice každá třiatřicátá. Největší podíl usmrcených na dálnicích vykazují Španělsko (16 procent), Lucembursko (15 procent) a Slovinsko s Belgií (shodně po 14 procentech), nejméně naopak Rumunsko s Polskem (1 procento) a Česká republika (3 procenta).
Jinými slovy, dálnice jsou výrazně bezpečnější než ostatní pozemní komunikace a ti naši byrokrati to velmi dobře ví. Tam, kde selháváme, tj. procento nehodovosti nákladních vozidel, smrtelné úrazy chodců apod., to neřešíme. Naopak jdeme utrácet peníze za systém, který ve skutečnosti nepotřebujeme, a který nic nezlepší. Co za tím ve skutečnosti je, o tom nechci spekulovat. Spíše mě šokuje, kolik lidí si to tady spokojeně pochvaluje. Nad tím mi zůstává fakt rozum stát.
Jinými slovy, dálnice jsou výrazně bezpečnější než ostatní pozemní komunikace a ti naši byrokrati to velmi dobře ví. Tam, kde selháváme, tj. procento nehodovosti nákladních vozidel, smrtelné úrazy chodců apod., to neřešíme. Naopak jdeme utrácet peníze za systém, který ve skutečnosti nepotřebujeme, a který nic nezlepší. Co za tím ve skutečnosti je, o tom nechci spekulovat. Spíše mě šokuje, kolik lidí si to tady spokojeně pochvaluje. Nad tím mi zůstává fakt rozum stát.
Pritom treba v te Belgii je rychlost na dalnici limitovana 120 km/h a policii tam clovek vidi dost casto. Navic jsou dalnice v noci osvetlene.
Jiste je jednodussi plosne vybirat penize za banalni prekroceni rychlosti, nez se zamerit na bezpecnost provozu tam, kde to ma skutecny vyznam. Vzhledem k nutnym vysokym investicim na vznik a provoz do podobnych vybercich podniku pujde kvuli dlouhe navratnosti spis prave o samotnou zakazku.
Jiste je jednodussi plosne vybirat penize za banalni prekroceni rychlosti, nez se zamerit na bezpecnost provozu tam, kde to ma skutecny vyznam. Vzhledem k nutnym vysokym investicim na vznik a provoz do podobnych vybercich podniku pujde kvuli dlouhe navratnosti spis prave o samotnou zakazku.
Jenže podíl usmrcených na dálnicích je naprosto absolutně NICNEŘÍKAJÍCÍ ukazatel. Pokud chceš srovnávat, tak srovnávej počet mrtvých na běžný km dálnice nebo na vozokm a zjisti si, kdo je považován za mrtvého v té statistice (jestli když zemřeš do 1-dne od nehody nebo do 30 dnů...).
A pak porovnávej :-! :-!
Viz např.
[odkaz]
A pak porovnávej :-! :-!
Viz např.
[odkaz]
Ano, i ja souhlasim. Osobne povazuji za zdaleka nejbezpecnejsi prave dalnici, a to jsem jezidval i z prahy v patek ve spicce (klasicky vlacek a bud si vyberete jestli pojedete 100, nebo 140 km/h dokud se to neroztrha nekde za... Benesovem?).
Jak casto se vam stane na dalnici, ze by nekdo v protismeru nebezpecne predjizdel, oslnil vas a pod.?
Smrtelne urazy jsou vyhrazeny uz z logiky veci temer vyhradne pro okresni silnice. Realne rychlost skoro jako na dalnici, ale jen dva pruhy, neprehledne, casto spatny povrch atd. atd.
A ted k postihum rychlosti. Pokud se podivate jak pracuji zakonodarci zjistite, ze jsou to jen lidi jako my. Clovek je predevsim LINY tvor. Proc postihovat rychlost? A co jineho. Nepotrebujete na to ani toho policajta, jen vas to cvakne a prijde vam domu ucet, vyreseno.
Me osobne prijde jako naprosto nejhorsi telefonovani za jizdy, uz nekolikrat me a nejen me ohrozil takovy, nebo spise takova telefonista/ka. Dale pak nedodrzovani rychlosti, odstupu a plnych car na okreskach. Jenze, to uz neni jen zadat nekomu tendr za par desitek (stovek) milionu a pak posilat slozenky a pocitat penize, to uz chce policisty, spatne se to dokazuje, atd atd.
Prokazatelne nejvice nehod zpusobuje nedostatecne venovani rezeni, TAM maji co dohanet a ne "pitoma" rychlost. O nepochopitelnych vecech jako nezapnute pasy skoda mluvit.
Jak casto se vam stane na dalnici, ze by nekdo v protismeru nebezpecne predjizdel, oslnil vas a pod.?
Smrtelne urazy jsou vyhrazeny uz z logiky veci temer vyhradne pro okresni silnice. Realne rychlost skoro jako na dalnici, ale jen dva pruhy, neprehledne, casto spatny povrch atd. atd.
A ted k postihum rychlosti. Pokud se podivate jak pracuji zakonodarci zjistite, ze jsou to jen lidi jako my. Clovek je predevsim LINY tvor. Proc postihovat rychlost? A co jineho. Nepotrebujete na to ani toho policajta, jen vas to cvakne a prijde vam domu ucet, vyreseno.
Me osobne prijde jako naprosto nejhorsi telefonovani za jizdy, uz nekolikrat me a nejen me ohrozil takovy, nebo spise takova telefonista/ka. Dale pak nedodrzovani rychlosti, odstupu a plnych car na okreskach. Jenze, to uz neni jen zadat nekomu tendr za par desitek (stovek) milionu a pak posilat slozenky a pocitat penize, to uz chce policisty, spatne se to dokazuje, atd atd.
Prokazatelne nejvice nehod zpusobuje nedostatecne venovani rezeni, TAM maji co dohanet a ne "pitoma" rychlost. O nepochopitelnych vecech jako nezapnute pasy skoda mluvit.
Ja bych na celnich mistech urcite uvedl i alkohol. Unava (= nepozornost pri rizeni), precenovani vlastnich schopnosti. Naopak nejaky km/h navic na prehlednych usecich, jako je dalnice, vznik nehod jak na bezicim pasu nevyrabi.
Nepouzivani bezp. pasu ovlivni vysi nasledku nehody, neni jeji pricinou.
Nepouzivani bezp. pasu ovlivni vysi nasledku nehody, neni jeji pricinou.
To jsou všechno jen kecy a výmluvy. Napiš rovnou, že chceš jezdit rychle a bez možného postihu. To pochopím. Taky rychlost nedodržuju.
Ne, ja umim nest nasledky sveho chovani, i pri rizeni.
V tom případě ti nějaké úsekové měření nebude dělat problém.
Pokud bude na smysluplnych mistech, pak tam pro me ani byt nemusi- zpomalim i bez nej.
Limity rychlosti chapu jako kazda jina pravidla. Musi byt nastavena mj. i s ohledem na spatne ridice (bez urazky, kazdy nemuze nebo nechce byt dobry zrovna v rizeni automobilu). Pokud me chyti, zrovna kdyz je porusuju, je to moje blbost. Nevymlouvam se na nic a proste zaplatim co mam- nesu nasledky.
Limity rychlosti chapu jako kazda jina pravidla. Musi byt nastavena mj. i s ohledem na spatne ridice (bez urazky, kazdy nemuze nebo nechce byt dobry zrovna v rizeni automobilu). Pokud me chyti, zrovna kdyz je porusuju, je to moje blbost. Nevymlouvam se na nic a proste zaplatim co mam- nesu nasledky.
kecy.
Konečný výsledek je samozřejmě dán už samotným počtem kilometrů dálnic. Na menším počtu kilometrů se stane méně nehod. To je jednoduchá matematika. V ČR máme celkem asi 1100 km dálnic, naproti tomu naopak v Rakousku je to zhruba 5 x více a v Německu 11 x více. Mezi země s husou dálniční sítí patří i Španělsko, které je na prvním místě v podílu mrtvých při jízdě na dálnici. V této zemi představuje asi 16 %.
To vyplývá ze zprávy vydané v březnu Evropskou radou pro bezpečnost silničního provozu (ETSC). Celkem zemřelo v roce 2013 na dálnicích ve státech EU asi 1 900 osob, což představuje 7 % všech obětí dopravních nehod.
Konečný výsledek je samozřejmě dán už samotným počtem kilometrů dálnic. Na menším počtu kilometrů se stane méně nehod. To je jednoduchá matematika. V ČR máme celkem asi 1100 km dálnic, naproti tomu naopak v Rakousku je to zhruba 5 x více a v Německu 11 x více. Mezi země s husou dálniční sítí patří i Španělsko, které je na prvním místě v podílu mrtvých při jízdě na dálnici. V této zemi představuje asi 16 %.
To vyplývá ze zprávy vydané v březnu Evropskou radou pro bezpečnost silničního provozu (ETSC). Celkem zemřelo v roce 2013 na dálnicích ve státech EU asi 1 900 osob, což představuje 7 % všech obětí dopravních nehod.
Omezení rychlosti nic nevyřeší. Naopak je pravděpodobné, že dojde k nárůstu počtu nehod na dálnicích. Tuto zkušenosti mají v několika státech, kde už to zkusili před námi. Ale my si tenhle hazard chceme zkusit sami, nač se dívat po zkušenostech jinde, že? Viz můj příspěvek níže, co zkoušeli nebo zkouší v UK, Dánsku atd.
S rychlostí částečně souvisí i tenhle příspěvek. Dovoluji si jej sem zkopírovat a uvést, neboť zde je velká skupina diskutérů, kteří vědí, že oni jsou neomylní, nejlepší, nejchytřejší, všechno za volantem umí, všude byli dvakrát... Až budete příště psát na téma nesmyslné omezování rychlosti, tak si třeba vzpomeňte na tenhle příspěvek😒br />
Na 1.9.2015 už nikdy nezapomenu… byl jsem totiž u tragické dopravní nehody, která se včera stala u Holubic (okr. Vyškov).
Už od rána jsem si říkal, že je to přesně rok, co jsem měl v autoškole při výcviku s žákem (nezaviněnou) dopravní nehodu. Přesně před rokem, 1. září, nám nedala řidička přednost a vjela nám do cesty z vedlejší silnice v Kyjově, kde měla STOPku! Tehdy se naštěstí nikdo nezranil… asi i díky tomu, že jsem to stačil ještě hodně zbrzdit a částečně strhnout žákovi volant. Paní nás prostě přehlédla. Škoda na našem autě dosáhla 70 tisíc a 14 dní bylo auto mimo provoz. Hlavní ale je, že jsme to ve zdraví všichni přežili.
Včera, přesně rok poté, jsem byl zase u nehody. Tentokrát ale bohužel tragické.
Jel jsem právě do Brna na motorce – odvézt ji do servisu. Kousek před nájezdem na D1 u Holubic najednou začala auta přede mnou brzdit a provoz se zpomaloval… říkám si, že asi (zase) nějaká kolona… ale najednou pomaličku vjíždím do zatáčky … přede mnou ještě tři auta … dívám se, co tam je, že se to zastavuje… a najednou za zatáčkou se mi naskytl hrozný pohled.
Všude trosky auta, rozházené věci po silnici i příkopě, prostě všude. Zastavil jsem. Přede mnou ještě tři auta. Chvíli mi trvalo, než mi došlo čeho jsem svědkem. S hrůzou jsem si začal uvědomovat, že nikde nejsou záchranáři, hasiči, nikde žádný policista… jen ticho a všude trosky… nikdo nikde nepobíhal, jen hrozivé a zlověstné ticho a všude trosky… o kus dál v příkopě nákladní Tatra… před ní kamion. Zmateně jsem se rozhlížel a snažil se pochopit kde je jaký kus auta a kde jsou nějací lidé. Nikdo nevystupoval z aut kolem!
Došlo mi, že prostě musím začít konat. Objel jsem po kraji silnice auta přede mnou, zastavil u jedné části toho rozpáraného auta, postavil motorku na stojan, sundal přilbu, rukavice a uvědomoval jsem si, že prostě musím začít hledat nějaké osoby. Kde jsou nějaká těla? Kolik osob tam asi cestovalo? Srdce jsem měl až v krku!! Procházel jsem kolem rozházených věcí, kusů toho vraku, osobních věcí z auta, kusy plastů, různé díly auta, zahlídl jsem na zemi vysokoškolský výkaz o studiu… chvíli mi trvalo, než jsem poznal, co to je vlastně za auto. To auto vypadalo jak papírový model, který někdo roztrhal na kusy. Hrozný pohled.
Pak jsem uviděl ležet bezvládné tělo… leželo až za příkopou, ve svahu … několik dlouhých metrů od trosek toho auta. To už ke mě šel další pán, který zastavil a šel pomoci. Nikdy nezapomenu na ten pohled… to tělo, jak tam ta řidička ležela bezvládně na břiše. Překonal jsem ten šok a snažil jsem se zjistit, zda dýchá, zda je při vědomí… byl jsem moc rád, že v tu chvíli už za mnou přišel ten pán a pomohl mi. Nedýchala a nejevila vůbec známky života. Všude krev. V tu chvíli nějaká paní s telefonem u ucha na nás ze silnice volala - kolik že je tam osob, tak jsem na ni volal, že jsme zatím našli jen jednu osobu.
Otočili jsme tu ženu na záda a pak ji společně snesli z toho svahu dolů na krajnici. Snažil jsem se uvolnit dýchací cesty, měla v puse plno krve. Bohužel jsem zjistil, že má vážné poranění na hlavě a dokonce jsem viděl ve vlasech mozkovou tkáň. Začali jsme s oživovacími pokusy a zahájili resuscitaci, kousek od nás jsem našel lékárničku z toho vozu a rozbalil jsem pár obvazů… snažil jsem se je použít k otření krve a otevření pusy a uvolnění dýchacích cest. Měli jsme ruce celé od krve, a když kolega dělal srdeční masáž, tak jsem se snažil ještě rozhlédnout kolem, jestli ještě s tou řidičkou necestoval někdo. Nějací dva chlapi už nadzvedávali zadní část vozu v příkopě a hledali, jestli tam třeba není ještě dítě té ženy. Další z mužů už komunikoval nějakou dobu s tísňovou linkou. Dostali jsme pokyn pořád pokračovat v masáži srdce, dokud nedojedou záchranáři… u toho těla té řidičky jsem byl jen já a ten druhý pán. Ani se nedivím, že ostatní se raději drželi dál, byl to hrozný pohled. Po pár minutách jsem uslyšel první hasiče, přijeli a převzali po nás oživovací pokusy, použili defibrilátor, ale ta žena nejevila vůbec známky života… Mezitím přijeli další hasiči, policie a chvíli potom už jsem slyšel blížit se od Brna vrtulník. Vrtulník byl už nad námi, udělal malé kolečko, rychle našel vhodné místo na přistání a za chvíli už byl u těla té dívky lékař. Bohužel, té dívce už jsme nepomohli. Zemřela.
Když pak přijela nehodovka a začala vyšetřovat, tak jsme konečně měli čas umýt si ruce. Hasiči nám polévali ruce, abychom smyli krev a použili jsme desinfekci. Hasiči nás oba chválili, že jsme si počínali dobře a že se hodně setkávají s tím, že lidé se bojí, nebo neví jak poskytnout pomoc a jen zavolají tísňovou linku. Až bylo po všem, tak mi postupně všechna ta hrůza začala docházet a fakt jsem se klepal strachy. Ještě jsme dlouhé minuty stáli s tím druhým řidičem a oklepávali se z toho hrozného zážitku. Když nám pak policisté řekli, že už nás nebudou potřebovat, tak jsme se rozloučili a já pomalu nasedl na motorku a jel jsem docela pomalu, pomaleji než obvykle… na obě strany byly už dlouhé kolony a nějací řidiči mě zastavovali a ptali se, co se tam stalo.
Když jsem pak motorku odevzdal v servisu, sedl jsem si v Brně na kašnu a dlouhé minuty jen tak seděl. Seděl jsem na sluníčku a přemýšlel o životě. O tom, jak je na silnicích nebezpečno. O tom, že bychom si měli všichni uvědomit, že pokud řídíme auto, tak jsme neustále jen kousíček od nějakého průseru. Té dívce bylo jen 21 roků a měla tedy řidičák jen krátce. Ale každý z nás je omylný a i sebezkušenější řidič může něco přehlédnout, nebo udělat chybu. Nejhorší je si myslet, že „já jsem ten nejlepší řidič pod sluncem". Všichni děláme chyby a jsme omylní – bohužel. Prosím, uvědomme si to všichni a taky podle toho jezděme. Když vidím, jakým riskantním a bezohledným způsobem nás (autoškolu) dost často někteří řidiči předjíždí… že třeba předjíždí před horizontem a vůbec nic (!!) nevidí… hlavně takoví by si to měli uvědomit anebo třeba zažít to, co jsem včera zažil já. A věřte, že jsem se z toho ještě večer vzpamatovával, nemohl jsem usnout a pak se i budil.
Buďte, prosím, všichni na silnicích opatrní, pozorní a ohleduplní řidiči k ostatním. Berte i ohled na to, že je někdo řidič začátečník, nebo že prostě nejezdí tak často a nemá tolik zkušeností.
Hodně šťastných kilometrů.
Karel Weiss, ml.
Zdroj: [odkaz]
Na 1.9.2015 už nikdy nezapomenu… byl jsem totiž u tragické dopravní nehody, která se včera stala u Holubic (okr. Vyškov).
Už od rána jsem si říkal, že je to přesně rok, co jsem měl v autoškole při výcviku s žákem (nezaviněnou) dopravní nehodu. Přesně před rokem, 1. září, nám nedala řidička přednost a vjela nám do cesty z vedlejší silnice v Kyjově, kde měla STOPku! Tehdy se naštěstí nikdo nezranil… asi i díky tomu, že jsem to stačil ještě hodně zbrzdit a částečně strhnout žákovi volant. Paní nás prostě přehlédla. Škoda na našem autě dosáhla 70 tisíc a 14 dní bylo auto mimo provoz. Hlavní ale je, že jsme to ve zdraví všichni přežili.
Včera, přesně rok poté, jsem byl zase u nehody. Tentokrát ale bohužel tragické.
Jel jsem právě do Brna na motorce – odvézt ji do servisu. Kousek před nájezdem na D1 u Holubic najednou začala auta přede mnou brzdit a provoz se zpomaloval… říkám si, že asi (zase) nějaká kolona… ale najednou pomaličku vjíždím do zatáčky … přede mnou ještě tři auta … dívám se, co tam je, že se to zastavuje… a najednou za zatáčkou se mi naskytl hrozný pohled.
Všude trosky auta, rozházené věci po silnici i příkopě, prostě všude. Zastavil jsem. Přede mnou ještě tři auta. Chvíli mi trvalo, než mi došlo čeho jsem svědkem. S hrůzou jsem si začal uvědomovat, že nikde nejsou záchranáři, hasiči, nikde žádný policista… jen ticho a všude trosky… nikdo nikde nepobíhal, jen hrozivé a zlověstné ticho a všude trosky… o kus dál v příkopě nákladní Tatra… před ní kamion. Zmateně jsem se rozhlížel a snažil se pochopit kde je jaký kus auta a kde jsou nějací lidé. Nikdo nevystupoval z aut kolem!
Došlo mi, že prostě musím začít konat. Objel jsem po kraji silnice auta přede mnou, zastavil u jedné části toho rozpáraného auta, postavil motorku na stojan, sundal přilbu, rukavice a uvědomoval jsem si, že prostě musím začít hledat nějaké osoby. Kde jsou nějaká těla? Kolik osob tam asi cestovalo? Srdce jsem měl až v krku!! Procházel jsem kolem rozházených věcí, kusů toho vraku, osobních věcí z auta, kusy plastů, různé díly auta, zahlídl jsem na zemi vysokoškolský výkaz o studiu… chvíli mi trvalo, než jsem poznal, co to je vlastně za auto. To auto vypadalo jak papírový model, který někdo roztrhal na kusy. Hrozný pohled.
Pak jsem uviděl ležet bezvládné tělo… leželo až za příkopou, ve svahu … několik dlouhých metrů od trosek toho auta. To už ke mě šel další pán, který zastavil a šel pomoci. Nikdy nezapomenu na ten pohled… to tělo, jak tam ta řidička ležela bezvládně na břiše. Překonal jsem ten šok a snažil jsem se zjistit, zda dýchá, zda je při vědomí… byl jsem moc rád, že v tu chvíli už za mnou přišel ten pán a pomohl mi. Nedýchala a nejevila vůbec známky života. Všude krev. V tu chvíli nějaká paní s telefonem u ucha na nás ze silnice volala - kolik že je tam osob, tak jsem na ni volal, že jsme zatím našli jen jednu osobu.
Otočili jsme tu ženu na záda a pak ji společně snesli z toho svahu dolů na krajnici. Snažil jsem se uvolnit dýchací cesty, měla v puse plno krve. Bohužel jsem zjistil, že má vážné poranění na hlavě a dokonce jsem viděl ve vlasech mozkovou tkáň. Začali jsme s oživovacími pokusy a zahájili resuscitaci, kousek od nás jsem našel lékárničku z toho vozu a rozbalil jsem pár obvazů… snažil jsem se je použít k otření krve a otevření pusy a uvolnění dýchacích cest. Měli jsme ruce celé od krve, a když kolega dělal srdeční masáž, tak jsem se snažil ještě rozhlédnout kolem, jestli ještě s tou řidičkou necestoval někdo. Nějací dva chlapi už nadzvedávali zadní část vozu v příkopě a hledali, jestli tam třeba není ještě dítě té ženy. Další z mužů už komunikoval nějakou dobu s tísňovou linkou. Dostali jsme pokyn pořád pokračovat v masáži srdce, dokud nedojedou záchranáři… u toho těla té řidičky jsem byl jen já a ten druhý pán. Ani se nedivím, že ostatní se raději drželi dál, byl to hrozný pohled. Po pár minutách jsem uslyšel první hasiče, přijeli a převzali po nás oživovací pokusy, použili defibrilátor, ale ta žena nejevila vůbec známky života… Mezitím přijeli další hasiči, policie a chvíli potom už jsem slyšel blížit se od Brna vrtulník. Vrtulník byl už nad námi, udělal malé kolečko, rychle našel vhodné místo na přistání a za chvíli už byl u těla té dívky lékař. Bohužel, té dívce už jsme nepomohli. Zemřela.
Když pak přijela nehodovka a začala vyšetřovat, tak jsme konečně měli čas umýt si ruce. Hasiči nám polévali ruce, abychom smyli krev a použili jsme desinfekci. Hasiči nás oba chválili, že jsme si počínali dobře a že se hodně setkávají s tím, že lidé se bojí, nebo neví jak poskytnout pomoc a jen zavolají tísňovou linku. Až bylo po všem, tak mi postupně všechna ta hrůza začala docházet a fakt jsem se klepal strachy. Ještě jsme dlouhé minuty stáli s tím druhým řidičem a oklepávali se z toho hrozného zážitku. Když nám pak policisté řekli, že už nás nebudou potřebovat, tak jsme se rozloučili a já pomalu nasedl na motorku a jel jsem docela pomalu, pomaleji než obvykle… na obě strany byly už dlouhé kolony a nějací řidiči mě zastavovali a ptali se, co se tam stalo.
Když jsem pak motorku odevzdal v servisu, sedl jsem si v Brně na kašnu a dlouhé minuty jen tak seděl. Seděl jsem na sluníčku a přemýšlel o životě. O tom, jak je na silnicích nebezpečno. O tom, že bychom si měli všichni uvědomit, že pokud řídíme auto, tak jsme neustále jen kousíček od nějakého průseru. Té dívce bylo jen 21 roků a měla tedy řidičák jen krátce. Ale každý z nás je omylný a i sebezkušenější řidič může něco přehlédnout, nebo udělat chybu. Nejhorší je si myslet, že „já jsem ten nejlepší řidič pod sluncem". Všichni děláme chyby a jsme omylní – bohužel. Prosím, uvědomme si to všichni a taky podle toho jezděme. Když vidím, jakým riskantním a bezohledným způsobem nás (autoškolu) dost často někteří řidiči předjíždí… že třeba předjíždí před horizontem a vůbec nic (!!) nevidí… hlavně takoví by si to měli uvědomit anebo třeba zažít to, co jsem včera zažil já. A věřte, že jsem se z toho ještě večer vzpamatovával, nemohl jsem usnout a pak se i budil.
Buďte, prosím, všichni na silnicích opatrní, pozorní a ohleduplní řidiči k ostatním. Berte i ohled na to, že je někdo řidič začátečník, nebo že prostě nejezdí tak často a nemá tolik zkušeností.
Hodně šťastných kilometrů.
Karel Weiss, ml.
Zdroj: [odkaz]
A proc ne. Zvysovani pokut ani bodový systém ani tragické záběry v mediich nezabiraji takže pokud jde tuhle úlohu automatizovat a donutí to dodržovat rychlost vsechny tak jsem jenom pro. Nakonec by to mohlo i spoustu úseku zrychlit protože se bude pracovat s přesnými čísly a ne s velkou rezervou pro závodníky. V kombinaci s nejakyma likvidacnima pokutama by to brzy vycvicilo českého řidiče k pořádku a policie co ted hlídá rychlosti může hlídat další přestupky. Bohužel se musím přiznat ze sam jezdim jak hovado jenže něco mi říká ze kdyby všichni jezdili podle předpisů tak já tak budu jezdit taky.
A i kdyby to nezafungovalo, tak argumentovat statistikami je nesmysl. Každý život stoji za záchranu. Pokud váš ne tak vás obdivuju, protože můj nebo mých blízkých rozhodně ano.
A i kdyby to nezafungovalo, tak argumentovat statistikami je nesmysl. Každý život stoji za záchranu. Pokud váš ne tak vás obdivuju, protože můj nebo mých blízkých rozhodně ano.
Já bych se obával spíš toho, že po instalaci úsekového měření budou všichni sledovat rychlost. Ano, represí donutíme některé lidi zvolnit, ale všechny bez výjimky donutíme častěji sledovat ručičku rychloměru. Vůbec mě nepřekvapí, když se po zavedení systému zvýší počet nehod na dálnici. Něco podobného se už stalo a v Británii dokonce tohle testovali na dvou úsecích silnic. V obou případech snížení rychlosti nebo jen prostá instalace značek beze změny rychlosti vedla k nárůstu dopravních nehod.
Austrálie například v minulosti zavedla limit 130 km/h na dálnicích, což vedlo ve střednědobém horizontu ke zvýšení počtu mrtvých. Následovalo návrat k neomezené rychlosti. Dálnice bez rychlostních omezení mají také v Německu a ty patří k nejbezpečnějším v Evropě. Dánská studie dokonce prokázala, že zvýšení rychlostních limitů vede ke snížení počtu nehod.
[odkaz]
[odkaz]
Austrálie například v minulosti zavedla limit 130 km/h na dálnicích, což vedlo ve střednědobém horizontu ke zvýšení počtu mrtvých. Následovalo návrat k neomezené rychlosti. Dálnice bez rychlostních omezení mají také v Německu a ty patří k nejbezpečnějším v Evropě. Dánská studie dokonce prokázala, že zvýšení rychlostních limitů vede ke snížení počtu nehod.
[odkaz]
[odkaz]
Takových studií jsou stovky a vždy s výsledkem dle zadání. Třeba ta britská je skoro směšná. Pokud ty nejméně bezpečné úseky převedeš na nižší rychlostní limit, tak je celkem logické, že u těch, kde necháš rychlost vyšší, počet nehod klesne. A takhle se dá celkem jednoduše vyvrátit skoro všechno.
Připomeňme si, že Kapsch si pro stát nevýhodnými smlouvami udělal fajn byznys. Miliardy nejdou do betonu a asfaltu ale těmhle zlodějům. A teď chtějí pokračovat co?
A jasně nám papaláši lhali, že k měření a fízlování se brány používat nebudou.
Nezbývá než fyzicky likvidovat brány - dám 500,- každýmu čmoudovi z Afriky co na to bude házet šutry.
Ještě pro přesnost - denně jezdím 220km po dálnici, a vím že průměrná rychlost je 150.
Normální je nedělat z většinové populace kriminálníky, ale adaptovat na to komunikace.
A jasně nám papaláši lhali, že k měření a fízlování se brány používat nebudou.
Nezbývá než fyzicky likvidovat brány - dám 500,- každýmu čmoudovi z Afriky co na to bude házet šutry.
Ještě pro přesnost - denně jezdím 220km po dálnici, a vím že průměrná rychlost je 150.
Normální je nedělat z většinové populace kriminálníky, ale adaptovat na to komunikace.
Mně se to lící... snad bude na dálnicích konečně klid... nebo aspoň trochu klidněji.
😉
😉
Taky z toho nejsem nadšený, ale když lidi nechtějí dodržovat pravidla, tak co se dá dělat. Normální člověk jedoucí povolenou rychlostí totiž nemá šanci ani v klidu předjet náklaďák, aniž by neměl okamžitě na nárazníku nalepený nějaký nějaký zuřivě blikající Passat.
Tohle je jenom represe, která vede na to, že lidi místo před sebe koukaj na tachometr...
on netvrdi ze nezvlada sledovat tachac a cestu.... pise o niecom uplne inom .... a urcite vie na co ma v aute tachac... riesis kraviny ale pointa jeho prispevku ti unikla ....
"Tohle je jenom represe, která vede na to, že lidi místo před sebe koukaj na tachometr..."
Když nezvládaj koukat před sebe a přitom sledovat tachometr, nemaj tam co dělat.. jinak musí zvládnout jet dle předpisů předpisovou rychlostí... sorry, ale teď jsi vedle ty.
V tomto konkrétním případě je primární problém v tom, že maximální povolená rychlost je nesmyslně nízká.
Magistrála a její 50tka není však dopravním či bezpečnostním opatřením, ale jen a pouze hlukové, které si vyžádali obyvatelé nově vzniklých bytů podél silnice, kde dříve bývaly prostory nebytové.... to je tak, když to nějaký podnikavec koupí, někoho podplatí a předělá na byty 😄
Jsem rád, že nyní ji v 90% jezdím jen z Těšnova k Muzeu nahoru na Vinohradskou a zas zpátky >😁
Jak jsem psal níže, rychlost se bohužel dodržovat musí, a smysl nastavení limitů na některých místech je na povážnou, ale výmluva na koukání na tachamoter a způsobení bouračky, to je jen trapná obhajoba. Já jsem hlavně pro postih nebezpečné jízdy, hlavně za horších vnějších podmínek 😄
A že rychlost nezabíjí, to je největší mýtus a obhajoba sebe sama, co na diskuzích čítám, protože kdyby se každý řídil jen svým rozumem a pudem sebezáchovy, nechci vidět, jak by to vypadalo...
A jen takový návrh na téma článku: Praha a její dopravní infrastruktura a "nesmyslné" vylepšení. Co to někdy projet, zmapovat... já, jelikož aktivně už řadu let dojíždím z okraje Prahy do centra, to vidím jakožto největší problém rozmachu a fungování dopravní sítě města a myslím, že ani bájná Blanka tomu moc nepomůže >😁 Už jen samotná koordinace stavebních prací na všech výjezdech z jedné strany města najednou je totální fail 😄 Navíc se všichni ohání ekologií a dopravní zácpy tvoří dál a dál jejich úpravami infrastruktury, kde vozy stojí a jen a jen kouří...
Samozrejme ten čo brzdí pred "bránou" toto robí aj pri vidine "podozrivého auta" ...
(to je samozrejme irónia s tým postihovaním, pretože budú radšej merať na výjazde z dediny ...)
To, co tu předvádí soudruh Bábovka je arogance nejhrubšího zrna. Věřím, že jeho auta se vejdou do nějaké výjimky, když mu bude tendr a zákonnou úpravu připravovat jeho vděčný nohsled a rektální alpinista Ťok.
Já jednu cestu znám a proti té se okamžitě zvedne obrovská vlna nevole a odporu a bude se tu křičet o policejním státu...
Lovit opravdový piráty je nesrovnatelně náročnější a hlavně neefektivnější 😐
Prostě buzerovat normální řidiče co samozřejmě nedodržujou absolutně rychlostní limity je tak snadný ;-\
Stejně tak 80 na jižním parkovišti, kde v pohodě bejvávala stovka.
To, co uvádíš ty, platí až od roku 1979.
zadej si do wiki : Omezení rychlosti na pozemních komunikacích v Česku. Tam si to můžeš dostudovat.
Nejčastější chyba při vkládání je že nesmažeš s v https😐/ musí bejt jen http😐/
Já nepamatuju ani 1975 😄
Ado dlžím ti ospravedlnenie. >😁
Info pro některé: úroveň hluku není lineárně závislý na rychlosti.
Všiml jsem si, že staví zvukové bariéry za Pankrácem, jsem zvědavý, jestli to něco změní😊
Takový člověk je blb, kterému by mělo být do konce života zakázáno řídit.
A řidič neschopný udržovat rychlost bez "hypnotizování tachometru" by taktéž měl být stažen a to dokud nedokáže, že umí řídit bezpečně.
[odkaz] :-!