Modernizované Porsche 911 přijíždí s přeplňovaným šestiválcem. Zákazníci podle šéfa řady 911 ale spíše ocení jeho vyšší točivý moment než nižší spotřebu.
zaujimalo by ma preco porsche neskusi kompresor, mne sa zda lepsi ako turbo, linearny narast vykonu, viac vydrzi..ten narast spotreby u sportoveho auta je zanedbatelny...
Porsche se muselo rozhodnout pro turbo prave kvuli spotrebe. Kompresor sice zachova linearni, atmosferickou krivku vykonu, spotrebu ale naopak zvedne. Oproti turbu, kde je aspon v tom "relax" rezimu pri emisnich testech nizsi. Kompresor je taky ztratovejsi, nikdy se s nim nezvedne vykon tak, jako u preplnovani turbem.
chapem ze turbo tiez nieco vazi a doslo aj k dalsim upravam na aute ale napriek tomu by som ocakaval ze po modernizacii hmotnost carrery klesne a bude snaha auto odlahcit a nie mu pritazit.... a spotreba turbomotora v praxi ked tomu slapneme na krk zeby bola ozaj nejaka vyrazne mensia? neverim.... zacinam mat obavy aby porsche o dalsich 15 rokov bolo take to este "skutocne porsche" ako si ho za poslednych 20 rokov pamatam.... ostava len verit... zacinam mat totiz pocit ze aj v porsche uz viac zacinaju pozerat na spotrebu a ekologiu ako na radost z jazdy a filozofiu znacky .... ale je mozne ze sa mylim.... samozrejme az cas ukaze kam si to porsche nasmeruje .. drzim palce aby to bolo tam kde to chce zakaznik a nie tam kde to chce markting a biznis ;-) .... nad prichodom buducej carrery hybrid ale uz teraz tak nejak nejasam... ;-\
Hmotnost klesnout nemohla, v teto "nove" generaci se jedna spis o facelift s novymi motory ve "stare" platforme, takze do auta pridali turba a jejich prislusenstvi, el odlehcit nemeli kde. O budoucnost Porsche urcite nemusis mit obavy >:D
Tak proč zavádí ty nesmysly s turbem a ohání se zanedbatelně nižší spotřebou????
Stejný případ jako při změně posilovače řízení (tam se uháněli teoretickou úsporou 0.2 l/100 km)