Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě (rozhovor)

David Bureš
Diskuze (6)
Modernizované Porsche 911 přijíždí s přeplňovaným šestiválcem. Zákazníci podle šéfa řady 911 ale spíše ocení jeho vyšší točivý moment než nižší spotřebu.

Porsche na frankfurtském autosalonu představuje dvě důležité novinky. Zatímco koncept elektromobilu Mission E je hudbou budoucnosti, modernizovaná 911 je již současností. O novince jsme si v exkluzivním rozhovoru povídali s viceprezidentem produktové řady 911 Augustem Achleitnerem.

Hlavním tématem rozhovoru byl nový plochý šestiválec biturbo, který modernizovanou 911 pohání. Ptali jsme se ale i na možnost použití čtyřválce nebo hybridního pohonu v tomto sportovním modelu. Achleitner rovněž prozradil, jaká verze 911 je jeho nejoblíbenější.

Porsche 911 přijíždí s novým přeplňovaným šestiválcem. Žádali si ho zákazníci, nebo jsou hlavním důvodem pro jeho použití emisní normy?

Naším primárním cílem bylo snížit spotřebu paliva a emise, protože jsme chtěli zlepšit čísla flotily Porsche. Nikdo samozřejmě nekupuje 911 jen kvůli tomu, aby ušetřil palivo. Přeplňovaný motor je ale lepší také z hlediska točivého momentu a výkonu, což je v tomto segmentu konkurenční výhoda.

Měli jste doposud nějaké problémy se splněním emisních norem?

Neměli jsme problémy. Porsche 911 je v otázce spotřeby paliva měřítkem ve své třídě.

Má nový motor něco společného se šestiválcem Panamery?

Jedná se o zcela nový blok, není stejný jako v Panameře. Je to plochý motor, ne vidlicový.

Použijete nový šestiválec biturbo i v jiných modelech?

Ne, toto je motor určený jen pro 911. Samozřejmě máme plochý šestiválec v Boxsteru nebo GT3, to jsou ale varianty stávajícího motoru 981. Motor nové generace se jmenuje 982.

Jak se základ těchto agregátů liší?

Nejdůležitější rozdíl je umístění vstřikovacích ventilů. Ty nejsou umístěny na straně, ale na vrchu motoru, velice blízko zapalovacím svíčkám pro zlepšení směsi paliva. Toto řešení je hlavní důvod snížení spotřeby paliva a emisí.

Verze Carrera a Carrera S nově používají motor stejného objemu. Liší se technika těchto agregátů, nebo se jedná jen o jiné naladění softwaru?

Objem je stejný, hlavním rozdílem jsou ale turbodmychadla. Maximální plnicí tlak je jiný, u Carrery činí 0,9 bar, u Carrery S 1,1 bar. Je to malá změna, ale poznáte ji rychle. Není možné softwarově přeladit Carreru na Carreru S.

Budete 911 i nadále nabízet s manuální převodovkou?

Jsme velice šťastní, že ji uchováme. Vidíme, že skoro všichni soupeři se jí vzdali, a tak se z ní stává lákadlo na zákazníky.

Modernizovaná 911 byla testována také na Severní smyčce Nürburgringu. O kolik je rychlejší než předchůdce?

Předpokládáme, že 911 Carrera S dosáhne času 7:30, tedy o osm až deset sekund méně než u předchůdce. Je to jen odhad, protože nyní na Nürburgringu nemůžeme jezdit na čas.

Liší se nějakým způsobem hmotnost faceliftované 911?

Každá z představených verzí modernizované 911 je o 30 kilogramů těžší než ta předchozí. Asi 18 kilogramů je způsobeno samotným motorem, kvůli novým turbodmychadlům a mezichladičům, které zde dosud nebyly. Zbytek hmotnosti připadá na zesílenou převodovku s dvoutalířovou spojkou, nový brzdový systém s širšími kotouči a na širší zadní pneumatiky.

Účinným řešením, jak snížit spotřebu paliva je hybridní pohon. Dočkáme se 911 plug-in hybrid?

Je to možné, ale ne v dnešní generaci. Museli bychom udělat velké konstrukční změny, které by nebyly možné bez změny platformy. Hybridní ústrojí se do současné karoserie nevejde.

Porsche vyvíjí nové čtyřválce určené pro příští generaci Boxsteru a Caymanu. Objeví se takový motor i v 911?

Ne, v 911 chceme uchovat šestiválce, co nejdéle to půjde.

Porsche 911 je nabízeno v množství verzí. Jaká je vaše nejoblíbenější?

Preferuji základní Carreru S, protože chci, aby auto bylo lehké, agilní a zároveň komfortní.

A jakou variantu preferují vaši klienti?

Zákazníci mají také rádi Carreru S. V modelovém roce 2015 pak mezi nejoblíbenější verze patří i GTS, které je v nabídce umístěno mezi Carrerou S a GT3.

David Bureš
Diskuze (6)
21. 9. 2015 11:24
Re: Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě ....
Zákazníky nezajímá, ale úředníky a politiky ano.
21. 9. 2015 09:19
Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě ....
Tak proč zavádí ty nesmysly s turbem a ohání se zanedbatelně nižší spotřebou????
Stejný případ jako při změně posilovače řízení (tam se uháněli teoretickou úsporou 0.2 l/100 km)
20. 9. 2015 17:29
Re: hmotnost
Hmotnost klesnout nemohla, v teto "nove" generaci se jedna spis o facelift s novymi motory ve "stare" platforme, takze do auta pridali turba a jejich prislusenstvi, el odlehcit nemeli kde. O budoucnost Porsche urcite nemusis mit obavy >:D
Avatar - Bully_
20. 9. 2015 13:19
Re: preplnovanie
Porsche se muselo rozhodnout pro turbo prave kvuli spotrebe. Kompresor sice zachova linearni, atmosferickou krivku vykonu, spotrebu ale naopak zvedne. Oproti turbu, kde je aspon v tom "relax" rezimu pri emisnich testech nizsi. Kompresor je taky ztratovejsi, nikdy se s nim nezvedne vykon tak, jako u preplnovani turbem.
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2015 10:41
hmotnost
chapem ze turbo tiez nieco vazi a doslo aj k dalsim upravam na aute ale napriek tomu by som ocakaval ze po modernizacii hmotnost carrery klesne a bude snaha auto odlahcit a nie mu pritazit.... a spotreba turbomotora v praxi ked tomu slapneme na krk zeby bola ozaj nejaka vyrazne mensia? neverim.... zacinam mat obavy aby porsche o dalsich 15 rokov bolo take to este "skutocne porsche" ako si ho za poslednych 20 rokov pamatam.... ostava len verit... zacinam mat totiz pocit ze aj v porsche uz viac zacinaju pozerat na spotrebu a ekologiu ako na radost z jazdy a filozofiu znacky .... ale je mozne ze sa mylim.... samozrejme az cas ukaze kam si to porsche nasmeruje .. drzim palce aby to bolo tam kde to chce zakaznik a nie tam kde to chce markting a biznis ;-) .... nad prichodom buducej carrery hybrid ale uz teraz tak nejak nejasam... ;-\