Novinky
kvôli ktorému skrachovalo zopar automobiliek a skoro aj mazda?
Velka spotreba oleja, benzinu aj casti motora = mizerna zivotnost a draha prevadzka.
Osobne si myslim ze ziadny seriovy wankel nepride. Ale poznatky z riesenia problemov by mohli uplatnit niekde inde, takze nejaky vyznam to predsa len ma.
Len nech pekne zmaknu Skyactiv II HCCI a pracuju na Skyactiv III.
Velka spotreba oleja, benzinu aj casti motora = mizerna zivotnost a draha prevadzka.
Osobne si myslim ze ziadny seriovy wankel nepride. Ale poznatky z riesenia problemov by mohli uplatnit niekde inde, takze nejaky vyznam to predsa len ma.
Len nech pekne zmaknu Skyactiv II HCCI a pracuju na Skyactiv III.
Myslím si, že dříve než bude vyvinut použitelný wankel, tak budou vynalezeny vhodné baterky a pro auta a tím skončí pomalu spalováky. Raději bych viděl MZD3 MPS a třeba V6 benzín skyactive pro staromilce. Uvidíme s čím bude jezdit CX9, můj tip je 2,5 t.
Měl jsem svého času kámoše s RX3. Měl před tím i RX100 i RX2 Capellu. Motory spravoval doma v prádelně. Motor byl lehoučký, dal se vytáhnout s vozu rukama. Těsnění rotoru měl vyměněné do dvou hodin. :-!
nieco k wankelu som si nasiel aby som nepisal len mnou predpokladane dojmy ale realitu.... nasiel som clanok kde sa pise ...... ze pri sportovom modeli RX8 sa odporuca generalka motora ( ak auto clovek setri ) uz pri 100 000km ..... pod pojmom generalka motora sa v tomto priapde rozumie vymena dvojdielnych tesniacich list rotora .. rotor ma pruzne tesnenia a opotrebenim tesneni moze dojst k strate kompresie.... otazne je ako by takyto motor zvladal beznu prevadzku v takom aute ako je mazda 3 alebo firemny golfik ... ci povedzme passat... kde tych 100 000km spravit dokaze firma/majitel niekedy uz aj za 2-3 roky .....
takze suma sumarum.... tieto motory su mozno aj preto tak malo rozsirene lebo ich "bezudrzbova zivotnost" je stale zda sa mensia voci beznym motorom..... koniec koncov o wankeloch je toho vsade dost.... pisat by sme tu mohli na 3 strany vyhody aj nevyhody tychto motorov ..... kazdopadne mazde palce hore ze si aj v casoch setrenia najde stale dost financii na dalsi "boj s wankelom" :yes:
Ale tady se jedná o sportovní náčiní, ne o rodinný HB. A ti kdo si to auto kupují o tom většinou vědí a počítají s tím. Lákadlo točit 10tis/ot. je velké 😄
Nehlede na opravdu vysokou spotrebu oleje i benzinu (zli jazykove tvrdi, ze se u Wankelu olej nemeni, ale doleva), treba nutnost ohrivani motoru na volnobeh pred vyjetim. RX 7 i 8 se i ve vybornem stavu daji sehnat oproti jinym sportovnim vozum hodne levne a kazdy pocita s tim, ze co usetri na nakupni cene, to do nich nasype behem jejich provozu.
Chapu, ze majitel takoveho auta ho proste musi milovat, ale pro me by to pres vsechny jeho prednosti nebylo to prave. Nejsem automechanik a nechce se mi ani sledovat hodnota rosneho bodu pred kazdou vyjizdkou. Jsou i jina auta, co jdou tocit skoro jak motorka, da se s nimi denne zachazet jako se sportakem a pritom vyzaduji jenom servis adekvatni jejich pouzivani.
Ale treba to ten tajny tym Mazdy nejak vyresi a tenhle clanek nebude jenom v duchu toho o patentu na letajici auto od Toyoty, nebo o kom to tu nedavno psali 😄
Mluvilo se o vhodnosti Wankelu pro spalování vodíku, tak třeba kápne něco z alternativních paliv...