Videa
Už jen jak se dělají emise u diesla. Plný plyn na neutrál a cosi se měří v absolutním nereálu.
Kdyby šlo o čistý vzduch, už dávno mohla polovina osobáků jezdit na plyn. Kdyby byl plyn už běžné palivo, mohla by být na něj uvalena spotřební daň. Auta by nechrochtala, nesmrděla a státní pokladna by se plnila.
Kdyby šlo o čistý vzduch, už dávno mohla polovina osobáků jezdit na plyn. Kdyby byl plyn už běžné palivo, mohla by být na něj uvalena spotřební daň. Auta by nechrochtala, nesmrděla a státní pokladna by se plnila.
Na plyn by se spotřební daň uvalovala dost těžko vzhledem k tomu, že se jím topí. A oddělit daň na plyn do auta a do kamen je jen těžko proveditelné.
Velmi by ma zaujimalo ako odkomunikuju "opravu" dotknutych aut 😄
Oni to "udelátko" do motorov nenaprogramovali bezdovodne. Pravdepodobne neslo splnit emisne normy sucasne s poziadavkami na vykon a/alebo zivostnost motora, resp. inych vlastnosti.
Ak oprava ma byt len prepisanim noveho SW, tak aby sa dodrzali emisne normy, tak to bude jedine na ukor niektorych spomenutych vlastnosti. st motora, resp. inych vlastnosti.
Cize "oprava" bude spocivat napr. v znizovani vykonu auta, alebo to bude na ukor zivotnosti motora, PRINAJLEPSOM zivotnosti motoroveho oleja. Ale nechajme sa prekvapit 😄
Oni to "udelátko" do motorov nenaprogramovali bezdovodne. Pravdepodobne neslo splnit emisne normy sucasne s poziadavkami na vykon a/alebo zivostnost motora, resp. inych vlastnosti.
Ak oprava ma byt len prepisanim noveho SW, tak aby sa dodrzali emisne normy, tak to bude jedine na ukor niektorych spomenutych vlastnosti. st motora, resp. inych vlastnosti.
Cize "oprava" bude spocivat napr. v znizovani vykonu auta, alebo to bude na ukor zivotnosti motora, PRINAJLEPSOM zivotnosti motoroveho oleja. Ale nechajme sa prekvapit 😄
Tak ti ho trošku pridusia a zrazu aj "nemecké kone" budú rovnaké ako "kórejské kone" v danej emisnej triede. >😁
Co udělá zákazník, kterému přiškrtíš výkon motoru, abys splnil emise? Hodí ti auto na hlavu a bude chtít zpátky své peníze. A bude v právu...
Na druhou stranu, mohla by to být smrt evropského downsizingu... Ne, to jsem moc velký optimista.
Na druhou stranu, mohla by to být smrt evropského downsizingu... Ne, to jsem moc velký optimista.
Mno byť tým zákazníkom ja, tak určite im ho otrepem o hlavu. >😁 Žiť v USA, ešte z nich vysúdim peknú kôpku ako odškodné >😁 bez rozdielu či by sa jednalo o VW alebo inú značku. S downsizingom to nepohne, určite nie hneď zo dňa na deň.
V USA se na to právníci už třepou, jak budou podávat žaloby... Z toho odškodného, co VW vyplatí, shrábnou hodně velký podíl (blijící smajl)...
Nic se nestane ze dne na den, ale realita prostě tu módní vlnu turbín může dohonit, až se zjistí, že vlastně ta úspora a ekologičnost není taková, jak se halasně rozhlašovalo.
Nic se nestane ze dne na den, ale realita prostě tu módní vlnu turbín může dohonit, až se zjistí, že vlastně ta úspora a ekologičnost není taková, jak se halasně rozhlašovalo.
Já bych jen chtěl vidět toho zákazníka co se bude dožadovat nápravy. Pokud nemá s autem problém tak na co si bude nechat nesmyslně snižovat výkon? 8-s
Zákazník nebude mít na vybranou. Auto nesplňuje podmínky homologace, tím pádem MUSÍ být upraveno tak, aby je splnilo. V opačném případě neprojde technickou - nesmí na silnice. Zásah bude znamenat omezení výkonových parametrů, tím ovšem zákazník dostává jiný produkt, než za který zaplatil...
Normálně diskutuješ rozumně, nevěřím, že jsi tak hloupý a tohle nechápeš...
Normálně diskutuješ rozumně, nevěřím, že jsi tak hloupý a tohle nechápeš...
Hochu chtěl bych vidět jak by náš státní aparát dokázal tohle uhlídat, aby skutečně všechny dotčený auta prošly skutečně danou úpravou software. Na papíře jednoduše proveditelný v praxi neproveditelný a neuhlídatelný. To navíc za předpokladu, že to půjde úpravou software vůbec vyřešit. Už vidím ty zástupy firem, který budou pokoutně ty softwarový úpravy zase vracet zpátky aby auto jelo normálně >😁 Nesmíš na to koukat tak dogmatickým pohledem. 😉 To není o hlouposti, ale vím jak věci fungují.
VW bude muset svolat všechny auta do servisu, závadu odstranit, pokud neodstraní, musí povinně vykoupit auta od majitelů a dá do šrotu.
Pokud to budou ingnorovat, další pokud nebo zákaz prodeje vozů koncernu VW v USA.
Jak jednoduché, to samé dostalo nařízeno FCA s Jeepy a Ramkami. Nejde odstranit závada? Vykupte auta, je fuk že sou 15 let stará.
Nazdar, těšilo nás. NHTSA
Pokud to budou ingnorovat, další pokud nebo zákaz prodeje vozů koncernu VW v USA.
Jak jednoduché, to samé dostalo nařízeno FCA s Jeepy a Ramkami. Nejde odstranit závada? Vykupte auta, je fuk že sou 15 let stará.
Nazdar, těšilo nás. NHTSA
No jsem na to v reálu zvědavej. 😉 Ale musím uznat, že sešrotovat 11 milionů nových aut, který se to týká (hypoteticky pokud by nedokázali závadu odstranit) je mimořádně ekologický počin lidstva >😁
Tak v USA jde "zatím" o 500 000 ks. Jak se rozhodnou jiné země je otázka.
Ale USA určitě nařídí odstranit závadu a pokud to nepůjde, stáhnout z oběhu.
Ale USA určitě nařídí odstranit závadu a pokud to nepůjde, stáhnout z oběhu.
Chtěl bych vidět VW, jak všechny dotčené vozy musí vykoupit >😁 Nebo bych spíš chtěl vidět ty nadšené majitele, kteří obratem objednávají nové vozidlo >😁
No jsem zvědav jak to zahýbe prodeji VW. Uvidí se jestli je myšlení zákazníků jednoduché nebo ne. Kolabující motory TSI nikomu nevadily (prodeje trhaly rekordy) a dovedu si představit, že takováhle marginalita, která existuje vlastně jen na papíře dokáže řádně zamávat s poptávkou po VW autech vzhledem k tomu, že bude notně medializovaná.
v CZ/SK su ludia schopni zaplatit si za vymontovanie DPF aby mali nizsiu spotrebu/vyssi vykon a este sa tym pochvalia na internete.
Obavam sa, ze bezneho majitela TDI nejake emisie absolutne nezaujimaju...
Obavam sa, ze bezneho majitela TDI nejake emisie absolutne nezaujimaju...
No tak zaplatit za vymontování něčeho s čím jsou víceméně jen problémy a navíc si tím zvýším výkon a snížím spotřebu mi nepřijde zase tak nepochopitelný. A uhodil si hřebíček na hlavičku. Běžného majitele TDI emise absolutně nezajímají, což si myslím, že je i v pohodě. Co není v pohodě jsou majitelé načepovaných a vyrachtaných TDI, který když jedou tak za nima není vidět. Nedávno jsem jel za relativně novou AUDI a za ní se tak neskutečně hulilo, že bych mu okamžitě sebral techničák a auto hodil do šrotu. Takový auta jsou hlavní ekologickej problém na silnicích.
to je věc VW.
Bude otázka, zda bude dobrovolné to auto odprodat VW nebo zda nařídí že ej to povinné a lidi s tím nebudou smět jezdit. To klidně totiž mohou.
Pak si asi nikdo pro nové VW nepůjde.
Smůla no >😁
Bude otázka, zda bude dobrovolné to auto odprodat VW nebo zda nařídí že ej to povinné a lidi s tím nebudou smět jezdit. To klidně totiž mohou.
Pak si asi nikdo pro nové VW nepůjde.
Smůla no >😁
Tak pokud jim VW vůz vymění, tak pro nové jistě půjdou 😄 ale je otázka, jak se k tomu VW postaví a jestli je vůbec finančně reálné ty auta měnit apod.
Já bych si teda pro auto od firmy, co udělala podvod nešel, může totiž klidně udělat další. navíc jezdit s autem s nálepkou eklogické katastrofy.....to si můžou rovnout Koupit Hummer >😁
Mě těší, že si se právě probudil. Z toho důvodu jezdím starou Oktávkou a čekám, až VW potažmo pak Škoda vyprodukuje něco co půjde koupit. Chtěl jsem totiž zase Škodovku, ale už to tak vypadá, že budu muset ač nerad šáhnout někam jinam. VW dělá podvody na zákazníky už dost dlouho. Dávno už neprodukuje kvalitní spolehlivý auta, nýbrž auta plná kurvítek, nedomyšleností a nedodělků. To jsou samý zadírající se motory, praskající hlavy, přeskakující řetězy a podobný radosti. To že fixluje emise mě jako zákazníka zajímá ze všeho nejmíň.
"Šéf amerického federálního Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA)Christopher Grundler pro Detroit News řekl, že jeho úřad rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory s objemem tři litry, které používají vozy Audi (modely Q5, Q7, A6, A7 a A😄, ale třeba i Porsche Cayenne." [odkaz]
Tady se VW a Audi bud krasne ocisti, coz by jim prihralo ted tak potrebne kladne body, anebo shori jako papir (minimalne v USA, minimalne Audi) jestli se prokaze, ze podvadeli i u jinych motoru.
Tady se VW a Audi bud krasne ocisti, coz by jim prihralo ted tak potrebne kladne body, anebo shori jako papir (minimalne v USA, minimalne Audi) jestli se prokaze, ze podvadeli i u jinych motoru.
Nemajú tie trojlitre už náhodou AD Blue? Tam by to švindľovanie teoreticky nebolo potrebné, či?
Jen ty nejnovější. Takže pokud to vztáhnou na starší řady motorů ze stejných let jako EA189, mohou najít stejný problém a pak to bude lavina...
To jsem zvedav. Mam Touareg 3.0 TDI rv. 2010. Pokud se ho to bude tykat taky, VW mi asi motor nevymeni. Bud poladi SW a o neco prijdu (vykon, spotrebu) nebo dostanu umyti zdarma 😉 A mozna nic. V Evrope prece problem neexistuje.
Jojo, umyjou ti Touarega a budou dělat, že se nic nestalo >😁 Zkušenost s výměnana rozvoďáku TSI >😁 A ještě to poškrábali na nárazníku >😁
To byla urcite aerodynamice prospesna drazka co zrychluje jizdu, a ty si jeste stezujes. >😒] >😁
Jo.... hlavně když předávací technik začal napadat nás, že jsme si to udělali, že slečna určitě neumí parkovat a je to od obrubníku (asi 10 čísel nad mlhovkama, běžně mívaj v Praze takový obrubníky půl metru vysoký žejo 😁)
GTI říkal, že žádný problém s rozvodama TSI motory neměli. Prý to byl jen marginální problém pár kusů >😁 >😁
koncis podvodniku.
Uvidíme. Winterkorn by mel skoncit, to je pravda, ale zrejme se bude snazit drzet jako klíste.
a ty si mal uz davno :-!
Vím ze se ti to nelíbí ale v tomto prípade by mel fakt skoncit Winterkorn. Myslím si ze o tom není treba vubec diskutovat. Pokud se udrzí na pozici predsedy predstavenstva tak to nebude dobrá vizitka pro Volkswagen.
Na průšvihu Volkswagenu může mít podíl špatné pochopení zákonů v USA
Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.
Zdroj - [odkaz]
Automobilka jistě nese svůj díl viny, který odhalí vyšetřování. Je však možné, že částečně lze z kauzy vinit i nedorozumění či nepochopení některých specifik amerických předpisů.
Zdroj - [odkaz]
Dá sa vôbec niekomu veriť?
VW auto áut, ikona Nemeckého automobilizmu na samom automobilovom olympe sa hrdí logom Clean Diesel, v podstate to je to je pravda že Clean až na to že iba na emisnej kontrole :-!
Minulý rok sa prišlo na to že ADAC podvádzal pri hodnotení obľúbenosti áut v nemecku a zasa uprednostňoval VW.
Nehovoriac o udávaných spotrebách, kde papierové údaje sú takmer nedosiahnuteľne a netýka sa to len VW.
...hlavne že máme na aute vycapené Greenline, BlueMotion, Clean Diesel.
VW auto áut, ikona Nemeckého automobilizmu na samom automobilovom olympe sa hrdí logom Clean Diesel, v podstate to je to je pravda že Clean až na to že iba na emisnej kontrole :-!
Minulý rok sa prišlo na to že ADAC podvádzal pri hodnotení obľúbenosti áut v nemecku a zasa uprednostňoval VW.
Nehovoriac o udávaných spotrebách, kde papierové údaje sú takmer nedosiahnuteľne a netýka sa to len VW.
...hlavne že máme na aute vycapené Greenline, BlueMotion, Clean Diesel.
zrovna před chvili jsem se malem udusil za zanovnim touranem tdi, kterej si hral na zavodnika. a ještě k tomu zabral levej stoupaci pruh na silnici, tak sem ho musel podjet, abych se před nej dostal a neztratil vedomi.
kour zadnej, ale takovej ten divnej smrad.
asi si do auto taky namontuju nejakej vyvijec jedu a zapnu ho vždycky, když za mnou pojede nejakej naftak
kour zadnej, ale takovej ten divnej smrad.
asi si do auto taky namontuju nejakej vyvijec jedu a zapnu ho vždycky, když za mnou pojede nejakej naftak
"Omlouváme se, že jste nás odhalili, příště si dáme větší pozor."
to už fakt není vtipný, hledat jméno se slovem "gate" pro každou aféru, týkající se čehokoliv.
To nemá být vtipné, je to prostě jednoduché pojmenovávání skandálů.
Volkswagen byli z korupci kvůli čistého dieselu chtěl na prvním největším automobilovém trhu na světě ...
Takže diesel není nejekologičtější :no:
Takže diesel není nejekologičtější :no:
V podstatě se Winterkorn formálně omlouvá za to, že narušili důvěru zákazníků ve VW. Takže se vlastně neomlouvá za nějaké podvody, kvůli kterým je vyšetřují a v podstatě se vůbec neomlouvá - jen pronáší formální omluvu. Je to něco, jako by se vrah u soudu formálně omlouval svému okolí za to, že byl usvědčen a tím utrpěla jejich důvěra v jeho osobu. To se musela zapotit spousta právníků - vymyslet (ne)omluvu a zároveň se v ní vůbec nezmínit o důvodu, proč to vůbec dělám >😒]
Takovouhle omluvu by měl spíše směřovat k zaměstnancům koncernu VW, protože to vyústí nejspíš ve velké finanční ztráty, které se jich, přinejmenším nepřímo, dotknou.
Takovouhle omluvu by měl spíše směřovat k zaměstnancům koncernu VW, protože to vyústí nejspíš ve velké finanční ztráty, které se jich, přinejmenším nepřímo, dotknou.
ty americké emisní normy. U nás je euro 5 - 0,18 g/Km NOx, euro 6 0,08 g/Km NOx, ale kolik vlastně chtějí mít v us jsem nikde nenašel. Protože pokud jsou americké výrazně nižší, v evropě se můžou s klidem "vejít".
euro5 benzin 0.08NOx, euro 6 benzin 0.06NOx jestli si dobře pamatuju.
podle me v usa to bude podobne, jen s tim rozdílem, ze nerozlisujou mezi naftakem a benzinakem a benzinove hodnoty plati i pro naftaky, které v evrope mají stále benevolnejsi limity nez benzinaky. a přitom naprosta vetsi státu EU danove zvyhodnuje naftu oproti benzinu.
nechapu tu radoby eko-evropu, která zvyhodnuje spinave a jedovate palivo
podle me v usa to bude podobne, jen s tim rozdílem, ze nerozlisujou mezi naftakem a benzinakem a benzinove hodnoty plati i pro naftaky, které v evrope mají stále benevolnejsi limity nez benzinaky. a přitom naprosta vetsi státu EU danove zvyhodnuje naftu oproti benzinu.
nechapu tu radoby eko-evropu, která zvyhodnuje spinave a jedovate palivo
Tak zase nemusíme přehánět, já si diesely nekupuji, ale jsou tady, mají zde velkou tradici a velkou skupinu zákazníků. To že v americe mají oprávněný průšvih, neznamená že je to zlo, které může za všechny problémy světa.
Nakonec z toho problému budeme těžit i v evropě, že se buď omezí, nebo i zde se silně zpřísní limity na spalování nafty. U benzínu jsme taky léta spalovali a vypouštěli olovo.
Nakonec z toho problému budeme těžit i v evropě, že se buď omezí, nebo i zde se silně zpřísní limity na spalování nafty. U benzínu jsme taky léta spalovali a vypouštěli olovo.
Ne, že bych to za ten podvod VW nepřál. Jen ať to jde až na dreň a pěkně jim za to vypráší pérka. Je to podvod jako vrata. To, že do té jámy spadlo VW jako první je asi vysledek jejich nadutosti a suverenity. Co ale čtu v mnoha diskuzích ale občas zavání takovym tim kopanim do ležícího. "Kdo jako teď bude větší frajer... ".
Majitelům aut to bude tam, kde končí strava. Navic vítaná zaminka, jak vysoudit peníze...
Mne spíš zajímá, co z toho vzejde na poli mericich a testovacich cyklů. Když totiž tak dlouho procházelo premiantovi, nevěřím, že by ostatní byli za lilium...
Majitelům aut to bude tam, kde končí strava. Navic vítaná zaminka, jak vysoudit peníze...
Mne spíš zajímá, co z toho vzejde na poli mericich a testovacich cyklů. Když totiž tak dlouho procházelo premiantovi, nevěřím, že by ostatní byli za lilium...
Tak uvidíme kdo bude další, protože pokud někdo /bmw, MB/ prodávali něco podobného, těžko na dálku sw v autě přehrají, takže je to otázka testů x prodaných aut.
Tak R6 u BMW je asi z obliga, kdyz jej testovali spolu s VW a narozdil od VW prosel. Ale otazka jak si povede 20d (teda, jestli jej v USA vubec nabizeli (predpokladam ze ano) a v jake konfiguraci).
Pro BMW by pruser byl jeste o dost vetsi nez pro VW, precijen je to pro ne druhy (donedavna prvni) nejdulezitejsi trh, kdyz teda nebudu brat celou EU za jeden samostatny trh.
Pro BMW by pruser byl jeste o dost vetsi nez pro VW, precijen je to pro ne druhy (donedavna prvni) nejdulezitejsi trh, kdyz teda nebudu brat celou EU za jeden samostatny trh.
Hm, premiant v EU není premiantem v USA...
Osobně pochybuji, že se v měření cokoli změní, aspoň ne v blízké době. Vždyť i o náhradě NEDC se mluví roky a stále to odkládají. Němečtí politici sami říkají, že budou změny vetovat, protože by poškodily jejich průmysl...
Osobně pochybuji, že se v měření cokoli změní, aspoň ne v blízké době. Vždyť i o náhradě NEDC se mluví roky a stále to odkládají. Němečtí politici sami říkají, že budou změny vetovat, protože by poškodily jejich průmysl...
V Evropě to premiant je. Ziji v Evropě. To, že VW a navíc diesel ve Státech nefrčí je mi známo. Tento motor ma ale víc jednotek prodaných tady... Tedy jestli se nepletu.
Evropa je v téhle aféře mimo hru, tak proč ji sem taháš?
Fakt? A ja si myslel, ze mají centrálu v Evropě a tenhle motor tu prodavali. Jsem to ale hulvát...
Žádnou centrálu už nemaj, na jejím místě byl zízen tábor pro uprchlíky a výrobní závody musí předat GM.
Budou se tam vyrábět Chevrolety >😁 >😁 >😁
Budou se tam vyrábět Chevrolety >😁 >😁 >😁
Začnou do toho montovat pořádný motory? No tak konečně....
Jojo, 6,2 kompresor >😁 >😁
Chevrolet SS a Camaro do každé rodiny >😁
Chevrolet SS a Camaro do každé rodiny >😁
Ou jés.... Ale já jsem nature friendly, takže mi bude stačit neco kolem čtyř litrů.... Mysleme na ty emise přece....
Myslím si že se kolem toho dělá zbytečně moc velký halo. VW se omlouvá jak kdyby se stalo kdo ví co a přitom se jen přišlo na to, že diesel motory kouří a požadavky norem jsou tak drsné, že největší výrobce aut na světě je nucený fixlovat, aby se vešel do nesmyslných limitů. Tím ovšem není nikde řečeno, že ostatní velcí hráči jako Toyota a GM nedosahují splnění nesmyslně přísných norem podobným fíglem, akorát se na něj ještě nepřišlo. Ve výsledku se ale fakt neděje nic převratnýho. Dobře VW by zasloužilo určitou pokutu, ale to co se kuje v Americe vypadá primárně jako snaha o destabilizaci Evropskýho průmyslu. Je třeba si uvědomit, že VW dává práci přímo i nepřímo statisícům lidí. Takže můžeme ho nesmyslně ekonomicky zdecimovat astronomickou pokutou, můžeme ho dokonce zničit naprosto likvidační pokutou, ale co pak s těma zástupama nezaměstnaných, který bude VW a jeho dodavatelé muset propustit. Vidím to teda jako problém evropskýho významu a nemyslím si že by si měla Evropa kvůli takový marginalitě nechat zasadit poměrně velikou ekonomickou ránu od Ameriky jen kvůli tomu, aby se ukojil nějakej americkej úřad (ty pseudoneekologický auta totiž budou jezdit pořád dál, takže se v principu nezmění vůbec nic)
Kdyby se VW nevychloubal "Clean dieselem", asi by se nic nestalo. Emisní limity nejsou nesmyslné, když je dokáží splnit ostatní výrobci. USA prostě chtějí mít čistá města a jak toho výrobce dosáhne, je jim jedno. Ti rozumní nasadili částečně nebo úplně elektřinu. Ti, kteří byli méně rozumní použili aspoň to SCR, když už chtěli tlačit naftu. Ti hloupí podváděli...
Jinak tě opravím, ta auta v USA nebudou jezdit dál, protože v téhle chvíli nesplňují podmínky homologace.
A nakonec, Evropa do toho nemá co kecat, je to problém soukromé společnosti a ne EU nebo nějakého státního spolku.
Jinak tě opravím, ta auta v USA nebudou jezdit dál, protože v téhle chvíli nesplňují podmínky homologace.
A nakonec, Evropa do toho nemá co kecat, je to problém soukromé společnosti a ne EU nebo nějakého státního spolku.
nevim, jestli ostatní vyrobci jsou schopni limity splnit s naftovými auty, s benzinovymi zcela jiste
BMW ty limity splnilo, přečti si původní zprávu a i testovací metodiku.
rok stary test z EU z realnyho provozu znamenal v prumeru 7 nasobne prekroceni limitu NOx u aut s euro 6.
premianty byly mercedes a cintroen s prekrocenim "pouze" 3x. jedno auto se udajne veslo, a jedno auto vykazalo prekroceni 25x.
je mozny ze se veslo bmw, nikde to ale nebylo uvedeno.
obecne to ale nedopadlo vubec dobře a to ani pro takového premianta jako mercedes.
podle me problém bude u vyhonenych motoru
premianty byly mercedes a cintroen s prekrocenim "pouze" 3x. jedno auto se udajne veslo, a jedno auto vykazalo prekroceni 25x.
je mozny ze se veslo bmw, nikde to ale nebylo uvedeno.
obecne to ale nedopadlo vubec dobře a to ani pro takového premianta jako mercedes.
podle me problém bude u vyhonenych motoru
Už jsi s tím kopírováním jednoho a stejného všude vcelku dost trapný...
dunihlavum jako ses ty to je potřeba připomínat neustále.
třeba se z vas jednou stanou i slusny lidi a prestanete jezdit na palivo, který patri do kamen a do traktoru
třeba se z vas jednou stanou i slusny lidi a prestanete jezdit na palivo, který patri do kamen a do traktoru
Chlapečku, tak ty máš dost. Radši se postav před zrcadlo a dej si pár facek za tyhle kecy. Ani nevíš, s kým vlastně mluvíš, ale urážet by ti šlo...
Hlavně, že jsem tu mnohokrát psal o svých autech, co? Zjevně ti duní taky...
Hlavně, že jsem tu mnohokrát psal o svých autech, co? Zjevně ti duní taky...
Nikdo normální snad reklamním kecům nevěří 😉 "Clean diesel" to je stejný nesmysl jako voňavý lejno. Emisní limity začnou být nesmyslný ve chvíli kdy se oddělí od reality. Jestli to ostatní výrobci splňují není úplně jistý. No já bych to zase tak striktně neviděl. Nemyslím, že je všichni majitelé šmahem nahážou do šrotu. Jak jsem psal to je otázka evropskýho významu vzhledem k tomu co to může vyvolat za vlnu nezaměstnaných. Obzvlášť jestli se potvrdí, že se to týká i dalších motorizací o čemž jsem téměř přesvědčenej. ;-\
Tady jen aby sis uvědomil, že to není jen průser VW a že by se do toho měla EU vložit jak píšu a snažit se zmírnit dopady, který to bude mít pro evropský (nejen autoprůmysl)
[odkaz]
Koukáš na to moc krátkozrace s tvým pohledem typu "To je problém VW jen ať cálujou až se z nich bude kouřit mě se to netýká" Velký průsery jako tenhle nejsou jen problém soukromé společnosti.
[odkaz]
Koukáš na to moc krátkozrace s tvým pohledem typu "To je problém VW jen ať cálujou až se z nich bude kouřit mě se to netýká" Velký průsery jako tenhle nejsou jen problém soukromé společnosti.
Tím ovšem není nikde řečeno, že ostatní velcí hráči jako Toyota a GM nedosahují splnění nesmyslně přísných norem podobným fíglem, akorát se na něj ještě nepřišlo.
- Tak urciteee... VW je (okrem D3 premie) jediny, co tam predava diesel. Pretoze konkurencia presla z dovodu emisii na hybridy. Vedeli, ze s dieselom, ktory v USA i tak nefrci, tam neprerazia. Nemaju preto najmensi dovod klamat. Mazda preto neuviedla svoj diesel, lebo nesplnal parametre noriem.
Ten zvysny text je uz len konspiracia a paranoja. Microsoft dostal od EU mastnu pokutu a Google sa vysetruje. Tiez by Amici mohli vykrikovat, ze je to snaha o destabilizaciu. Ked niekto porusuje zakony a nariadenia, zasluzi si trest. Bodka.
- Tak urciteee... VW je (okrem D3 premie) jediny, co tam predava diesel. Pretoze konkurencia presla z dovodu emisii na hybridy. Vedeli, ze s dieselom, ktory v USA i tak nefrci, tam neprerazia. Nemaju preto najmensi dovod klamat. Mazda preto neuviedla svoj diesel, lebo nesplnal parametre noriem.
Ten zvysny text je uz len konspiracia a paranoja. Microsoft dostal od EU mastnu pokutu a Google sa vysetruje. Tiez by Amici mohli vykrikovat, ze je to snaha o destabilizaciu. Ked niekto porusuje zakony a nariadenia, zasluzi si trest. Bodka.
Pokuty od EU pro Microsoft a Google bych sem radši netahal, to je čistokrevné politikaření hloupé EU, která navíc vůči těm produktům ani nemá konkurenci... Plus k tomu, ani jeden z nich fakticky nic neporušil a neblokoval konkurenci, i přes své postavení a přes "podmínky" té žaloby.
myslím, že jsi to nepochopil. VW nefixloval protože by limity emisních norem byly příliš drsné. Ty limity lze pohodlně splnit buď pomocí zážehového motoru a nebo i pomocí dieselu s AdBlue. Jenže VW chtěl ušetřit na nákladech a dělat machra, jak to zvládne i s dieselem bez AdBlue. Tak teď to mají, tu úsporu. Kdyby nebyla česká ekonomika na VW tak závislá, přeju jim z celého srdce, ať si to vyžerou až do dna... podvodníci! :no:
a mimochodem testovali současně i BMW a to prošlo. Tedy BMW prošlo, VW 40krát překročil... :no:
GM prodá na celém světa asi tak 15% sazometů co VW, ty do toho netahej >😁 >😁 >😁
Kdyby náhodou, jakože se tak nestane - VW padlo, někdo ho milerád za pakatel zkoupí. Neboj >😁
Kdyby náhodou, jakože se tak nestane - VW padlo, někdo ho milerád za pakatel zkoupí. Neboj >😁
Souhlasím, celé mi to přijde až extrémně medializované na to, že nedošlo k žádnému ohrožení zákazníků (tak jako již tolikrát v minulosti) a velikost hrozící pokuty je vyloženě ujetá. Nemluvě o tom, že jen čekám na to, kdy se to samé objeví i u jiných...Tím samozřejmě nechci nikoho obhajovat.
Já docela koncernu fandím, ikdyž mám doma i Citroen i Mercedes. Za tuhle kauzu jsem ale rád, protože se aspoň ukáže, že stávající oblbovačky s emisemi, spotřebou a CO2 jsou jen divadlo.
V minulosti jsem jezdil hlavně benzíny, v poslední době jsem měl 2,0 TDI v Passatu (CR verze 103kw) a teď pravděpodobně mám tenhle "problémový" motor (2011,B7, 125Kw). A když srovnám zápach, který vytvářelo to minulý od 180tkm, kdy se vypalovalo DPF v podstatě pořád, s tím novějším, je mi zřejmý, že ten motor ani náhodou nedokáže držet parametry dýl než těch cca 150tkm. A to vůbec nemluvím o tom, jaký ty parametry byly reálně když to bylo nový...
Takže já si příště rozhodně koupím benzín a pokud to jen trochu půjde, tak hybrid. Jednak proto, že nesouhlasím s tvrzením, že na euro normě nezáleží. Protože tyhle normy tlačí výrobce snižovat emise (a v důsledku podvádět), pokud člověk jezdí někde v poušti tak je asi jedno, co to vypouští do vzduchu, ale v obydlených oblastech to je opravdu rozdíl. Každýmu, kdo tvrdí, že jsou dnešní auta "čistá", bych přál jedno přejetí Prahy v kabriu za 4-8 let starým dieselem. A to nemluvím o tom, že ČR je žumpa EU a tahají se sem stočený dieselový krámy..
Já doufám, že tahle kauza ukáže běžnýmu člověku, že diesel opravdu patří do kamen a místo toho se vývoj bude směřovat k hybridům a elektromobilům pro běžné použití a zůstanou na trhu možnosti koupit si něco pro radost s klasickým velkoobjemovým benzínem.
V minulosti jsem jezdil hlavně benzíny, v poslední době jsem měl 2,0 TDI v Passatu (CR verze 103kw) a teď pravděpodobně mám tenhle "problémový" motor (2011,B7, 125Kw). A když srovnám zápach, který vytvářelo to minulý od 180tkm, kdy se vypalovalo DPF v podstatě pořád, s tím novějším, je mi zřejmý, že ten motor ani náhodou nedokáže držet parametry dýl než těch cca 150tkm. A to vůbec nemluvím o tom, jaký ty parametry byly reálně když to bylo nový...
Takže já si příště rozhodně koupím benzín a pokud to jen trochu půjde, tak hybrid. Jednak proto, že nesouhlasím s tvrzením, že na euro normě nezáleží. Protože tyhle normy tlačí výrobce snižovat emise (a v důsledku podvádět), pokud člověk jezdí někde v poušti tak je asi jedno, co to vypouští do vzduchu, ale v obydlených oblastech to je opravdu rozdíl. Každýmu, kdo tvrdí, že jsou dnešní auta "čistá", bych přál jedno přejetí Prahy v kabriu za 4-8 let starým dieselem. A to nemluvím o tom, že ČR je žumpa EU a tahají se sem stočený dieselový krámy..
Já doufám, že tahle kauza ukáže běžnýmu člověku, že diesel opravdu patří do kamen a místo toho se vývoj bude směřovat k hybridům a elektromobilům pro běžné použití a zůstanou na trhu možnosti koupit si něco pro radost s klasickým velkoobjemovým benzínem.
Tak pod tu část s kabriem se podepisuju. Kouřící dieselový kombíky jsou fakt ekl, o užitkových aut od dodávek nahoru ani nemluvě.
BTW moje minulý auto byl dieselový kombík a další co jsem si koupil byl benzíňák, který žere o třetinu víc, ale jeden důvod proč si nekoupit znova naftu byl, že mi bylo stydno.
BTW moje minulý auto byl dieselový kombík a další co jsem si koupil byl benzíňák, který žere o třetinu víc, ale jeden důvod proč si nekoupit znova naftu byl, že mi bylo stydno.
Už sa začalo s odkupovaním tých harabúrd? A štáty na daniach už začali viesť konanie za krátenie daní ? :-!
Winterkorn by mal odpovedať na otázku, že tu zrazu máme 11 miliónov nepojazdných áut, čo s tým spraví VW?
takovy auta by vlastne nemely na silnici.
a ted si vem ze takovej naftak s euro5 dostane zelenou nalepku, umoznijici vjezd do nizkoemisnich zon, třeba do lazni, kde se leci lidi s respiračními chorobami
a ted si vem ze takovej naftak s euro5 dostane zelenou nalepku, umoznijici vjezd do nizkoemisnich zon, třeba do lazni, kde se leci lidi s respiračními chorobami
tak o tomhle jsme my antidieseloví prudiči vždycky snili - že se alespoň 10 milionů dieselů odveze rovnou na šroťák >😁 >😁 >😁
Ale teď když to už zdá se konečně nastalo, tak jsou pocity poněkud rozpačité - mám vážné obavy o další osud ekonomiky. Vy Slováci můžete být v pohodě - zaměstnanci Vašeho krachujícího VW plynule přejdou k Jaguar Land Roveru :yes:
Ale teď když to už zdá se konečně nastalo, tak jsou pocity poněkud rozpačité - mám vážné obavy o další osud ekonomiky. Vy Slováci můžete být v pohodě - zaměstnanci Vašeho krachujícího VW plynule přejdou k Jaguar Land Roveru :yes:
No co, VW krachne, škodovku převezme GM a bude tu mnotovat chevrolety a buicky.
Dinarovi, WL, AUDIRS apod jebne, dostanou šok a na halvní stránce auto.cz bude svítit reklama na Opel, chevrolet a Cadillac.
Značka ideál ne >😁 >😁
Dinarovi, WL, AUDIRS apod jebne, dostanou šok a na halvní stránce auto.cz bude svítit reklama na Opel, chevrolet a Cadillac.
Značka ideál ne >😁 >😁
tebe asi j€blo uz davnejsie :-!
ak sa ukaze ze 3.0 TDi je v cajku, tak na VW BA tato kauza bude mat absolutne minimalny dopad ty j€boooo >😒]
ak sa ukaze ze 3.0 TDi je v cajku, tak na VW BA tato kauza bude mat absolutne minimalny dopad ty j€boooo >😒]
"No co, VW krachne, škodovku převezme GM.." a prasata zacnou litat, hm? :-!
Vazne sis neucurknul do trenek kdyz jsi to psal? >😁
Vidis v tom neco co tam neni, jsi anglofil, tak se aktualizuj zde😒odkaz]
a "“The VW emissions scandal is the result of a politics in which environmental and consumer protection plays no role and every trick and means of cheating is accepted with a wink.”" [odkaz]
Vazne sis neucurknul do trenek kdyz jsi to psal? >😁
Vidis v tom neco co tam neni, jsi anglofil, tak se aktualizuj zde😒odkaz]
a "“The VW emissions scandal is the result of a politics in which environmental and consumer protection plays no role and every trick and means of cheating is accepted with a wink.”" [odkaz]
hlavní otázka je dá se vůbec po odstranění toho řekněme "podvodného zařízení" dosáhnout na deklarovanou emisní normu nějakou tovární úpravou motoru nebo ten co si myslel, že si kupuje auto např. s euro 5 bude mít najednou euro 4 v tom případě by vw na odškodněních vykrvácel...
ve vlkohradu musí panovat pěkný dusno >😁
ve vlkohradu musí panovat pěkný dusno >😁
v USA podle mě nezbyde než auta vykoupit a sešrotovat, protože je to levnější než výměna motoru na variantu s AdBlue. Jen softwarovým zásahem to podle mě nevyřeší (je-li norma překračována až 40krát)
v Evropě a zbytku světa udělají jen softwarovou úpravu, což bude znamenat pravděpodobně snížení výkonu (nebo alespoň změnu jeho průběhu) a zvýšení spotřeby. Evropská norma je pro diesely měkčí a evropské orgány nad VW přivřou oči...
v Evropě a zbytku světa udělají jen softwarovou úpravu, což bude znamenat pravděpodobně snížení výkonu (nebo alespoň změnu jeho průběhu) a zvýšení spotřeby. Evropská norma je pro diesely měkčí a evropské orgány nad VW přivřou oči...
teď trocha škodolibosti, takže mastná pokutička a navíc výkup aut, no to už není jenom na vyhazov všech co o tom věděli, ale přímo na jejich trestní stíhání snad za pokus o likvidaci značky >😁 to jsou vážně tak tupí a mysleli si, že se na to nikdy nepřijde?
vw to sice nezrujnuje, ale vím o jiných koncernech, které by to naprosto položilo...
ještě, že teď soudruzi dostali prachy za prodej akcií suzuki, budou se jim hodit >😁
vw to sice nezrujnuje, ale vím o jiných koncernech, které by to naprosto položilo...
ještě, že teď soudruzi dostali prachy za prodej akcií suzuki, budou se jim hodit >😁
pokuta a výkup aut je ta menší část škody. Zruinování image značky a propad prodejů, to budou hlavní následky... (toto se ale netýká rozvojových trhů v zemích třetího světa jako např. ČR, tady se lidi z 90ti % VW zastávají a kontrolorům nadávají do ekoteroristů >😁 )
Hele, ten problém se snad už netýká dieselů v současné nabídce VW, takže když pominu pokles image, jinak no problemo kauf. :-!
jak to ze ne??
naftaky s euro 6 v prekracuji limity NOx az 25x
naftaky s euro 6 v prekracuji limity NOx az 25x
jednoduše proto, že už tam aktuálně nedávají podvodný sw, jako do "stejných" motorů staršího data výroby, prý je to nezávisle otestováno... nejspíš to nějak doladili, co já vim... 😄
Bez ohľadu na to, čo sa bude ďalej diať, je to koniec naftových VW v Amerike, možno aj koniec VW celkovo. V Európe ho podľa mňa čaká tiež riadny pokles, taký škodu čo sa image týka len tak ľahko nezahladia. Ak v tom VW ostane sám, určite niektoré iné ďalšie značky pocítia šancu dostať sa na jeho bývalé pozície.
vw to ako znacka urcite ustoji... o nejakom zaniku vw nemoze byt ani rec... tomu neverim .. skor mam ale obavy o dizel ako taky.... mercedes uz avizoval ze chce v buducnosti prejst viac na hybridy ( benzin - elektromotor ) a dizle uz postupne zrejme odstavi...... kontrukteri odbornici trh ale aj samotni zakaznici pomaly pridu na to ze dizel je vazne v osobakoch krok vedla.... v buducnosti to vidim teda na benzin pripadne kombinacia benzin plus elektromotor.... a kedze dnes uz mame rozsirene turbobenziny ... "dietneho kroutaku" sa ( ustupom dizlov ) nikto nemusi bat... a aj planeta si aspon trosku vydychne
Ty si si všimol, že by som niečo písal o zániku VW? Kúp si okuliare!
Diesel v osobáku je prd, producentov znečistenia spaľovaním nafty treba hľadať inde a oveľa väčších.
Kvôli neschopnosti a nepoctivosti VW koniec dieslov? Dobrá hovadina... Veľký podiel dnes predávaných áut hmotnosťou pri jazde osciluje okolo dvoch ton, a tam má diesel čo povedať. Oproti tomu benzínový trojvalec s turbom je v takýchto vozoch blbosť. Turbobenzín síce ten ťah má, ale pri akej spotrebe...nalož trochu Fabiu a skús normálne svižne jazdiť...8-9 litrov reál. Pri cene 1,30,-€ za liter benzínu budeš určite šťastný.
Zrušením dieslov v osobákoch si planéta nevydýchne ani trochu. Ani to nezbadá.
Súhlas s tým že budúcnosť je inde. Benzín + elektrika v blízkej budúcnosti, a následne čistá elektrika.
Diesel v osobáku je prd, producentov znečistenia spaľovaním nafty treba hľadať inde a oveľa väčších.
Kvôli neschopnosti a nepoctivosti VW koniec dieslov? Dobrá hovadina... Veľký podiel dnes predávaných áut hmotnosťou pri jazde osciluje okolo dvoch ton, a tam má diesel čo povedať. Oproti tomu benzínový trojvalec s turbom je v takýchto vozoch blbosť. Turbobenzín síce ten ťah má, ale pri akej spotrebe...nalož trochu Fabiu a skús normálne svižne jazdiť...8-9 litrov reál. Pri cene 1,30,-€ za liter benzínu budeš určite šťastný.
Zrušením dieslov v osobákoch si planéta nevydýchne ani trochu. Ani to nezbadá.
Súhlas s tým že budúcnosť je inde. Benzín + elektrika v blízkej budúcnosti, a následne čistá elektrika.
Milovník koncernu tady nedávno psal, že když potká Prius, tak se za volantem směje. Dnes se směju za volantem Priusu já. Je to bezva pocit. Dík 😉
Jo, jo, VAGinisti jsou e😜erti. Ale v posledních dnech je vetsina VAGinistu nejak potichu. Címpak to asi bude?
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁
To, že má VAG prů....... v us přece neznamená, že když dnes někdo jede v 2,0 TDI tak je nějak horší, nebo víc "haj..." než třeba před měsícem. A naopak když někoho potkám v Priusu, tak ok, cením si ho za odvahu si to auto koupit a jít proti proudu. Neklesejme na úroveň psychopata IPY.
takový vyčůraný dieselový panáček je samozřejmě úplně stejný sociopatický hajzlík jako před měsícem. Akorát, že dneska už to máme i úředně potvrzeno >😁
Joudíku, já jsem nikdy netvrdil ze lidé kterí jezdí automobily urcitých znacek nebo modelu jsou lepsí nebo horsí automobily jiných znacek nebo modelu. Takze na úrovni psychopata, kterou evidentne dokázes velice dobre definovat, se pohybujes maximálne ty.
Už od včerejška jakou formou diskutuješ si tu akorát ventiluješ svoje komplexy /nebo spíš něco závažnějšíh👋. A klidně si dovolím předpovědět, že od posledního BANu intenzita opět vezme progresivní směr. Howg.
"Ventiluješ komplexy", "úroveň psychopata", Joudík okopávac je jeste k tomu psychiatr. >😁 >😁 >😁 To co si klidne dovolís predpovedet je celkem jedno. Ale chápu ze jako odborník na koncern Volkswagen más ted plné ruce práce. Predpokládám ze s tebou konzultují prípadné zmeny ve vedení a jeho mozné dusledky. Tak az budes mít nejaké konkrétní informace tak dej vedet at z toho i jiní ctenári neco mají.
Majitelum popelnic se jejich guru omlouva za to, ze jsou jejich auta jeste horsi nez je obecne znamo. Nasypte si jitrnice popel na hlavu za ty bludy co tady blijete na oslavu tech poloaut a hlavne prosim neminusovat. Nemate k tomu duvod.
V evrope by se melo urychlene prispet k nove metodice mereni a hlavne trochu nastavit i ty limity normalne, vzdyt uz ted je to u dieselu defacto nesplnitelne (i v te laboratori).
Sice vsichni ukazujeme na USA, ale emise aut v EU (oproti tomu s cim vyjedou z laboratore) budou rozdilove jeste vetsi "sranda" a rozhodne se to netyka jen VW, problem je v metodice a v tom, ze si nejaky ekoteroristicky *** usmyslel, ze v roce 2020 (nebo cojavim kdy) tady uz budou emise 0,0 nic.
Tradaaaaaaaa... NEBUDOU. Na papire? Mozna. V realu? Urcite ne.
Takze by bylo hezke, aby soudruzi v bruselu zas po case zasli do prace a vratili se trosku do reality. Uz pred casem automobilky deklarovali, ze tusim navr pro euro7(?) je v tom casovem obdobi NESPLNITELNY, samozrejme laboratorne, v bezne praxi cista utopie.
Viva la urednicci v bruselu 😉
//e edit - a jeste na pribuzne tema. To, ze bezne stanice technicke kontroly v cechach PODVADEJI, protoze auto, ktere neprojde emisemi, nemuze jit na technickou (tudiz by si sami pod sebou podrezavali vetev) je obecne znama vec. Proc myslite, ze je tady tolik aut, za kterym se tvori oblak dymu, kdykoliv za nimi jedete po najezdu na dalnici. Resi to nekdo? samozrejme ze ne. Pritom by se z toho i u nas dal udelat velmi slusny skandal, ale znate to... CR 😊
Sice vsichni ukazujeme na USA, ale emise aut v EU (oproti tomu s cim vyjedou z laboratore) budou rozdilove jeste vetsi "sranda" a rozhodne se to netyka jen VW, problem je v metodice a v tom, ze si nejaky ekoteroristicky *** usmyslel, ze v roce 2020 (nebo cojavim kdy) tady uz budou emise 0,0 nic.
Tradaaaaaaaa... NEBUDOU. Na papire? Mozna. V realu? Urcite ne.
Takze by bylo hezke, aby soudruzi v bruselu zas po case zasli do prace a vratili se trosku do reality. Uz pred casem automobilky deklarovali, ze tusim navr pro euro7(?) je v tom casovem obdobi NESPLNITELNY, samozrejme laboratorne, v bezne praxi cista utopie.
Viva la urednicci v bruselu 😉
//e edit - a jeste na pribuzne tema. To, ze bezne stanice technicke kontroly v cechach PODVADEJI, protoze auto, ktere neprojde emisemi, nemuze jit na technickou (tudiz by si sami pod sebou podrezavali vetev) je obecne znama vec. Proc myslite, ze je tady tolik aut, za kterym se tvori oblak dymu, kdykoliv za nimi jedete po najezdu na dalnici. Resi to nekdo? samozrejme ze ne. Pritom by se z toho i u nas dal udelat velmi slusny skandal, ale znate to... CR 😊
Výmluvy nepomohly. Martin Winterkorn odstoupil z pozice predsedy predstavenstva Volkwagen AG. Koho to nezajímá at to necte.
Mrtvy Indian - dobry Indian? :-! Chtel bych mit pulku jeho golden parachute.
A ted ten zbytek managementu bude litat jako posr*ny jak to vyretusovat.
Apropo, nekdo to uz tady napsal ze se historie opakuje? Tak ja to vyklepu tady: [odkaz] a tady: [odkaz]
A ted ten zbytek managementu bude litat jako posr*ny jak to vyretusovat.
Apropo, nekdo to uz tady napsal ze se historie opakuje? Tak ja to vyklepu tady: [odkaz] a tady: [odkaz]
Jinak to jak Winterkorn mlzí je prímo kouzelné. Na druhé strane vetsina místních VAGinistu se nám nejak podezrele odmlcela.
ODSTOUPIT !! nebo VYHODIT !! [odkaz] [odkaz] a návrat borce Ferdinand Piëch a jeho přechod k elektromobilům [odkaz] [odkaz] [odkaz]
PS: JINAK PORCUJEME MEDVĚDA !! [odkaz] "VOW3"
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
[odkaz] tydýdada [odkaz] ... 😉
Ad uvaha o kopani, souhlas.
...ale ono co den, to nove info, to cisla rostou, to pribivaji staty kde se zacne testovat, dost mozna i jine automobilky, dnes treba info o tom ze budou testovat i koncernove V6, ne jen 2.0tdi (mozna necim podlozene podezreni, mozna taky nic). Celkove sme myslim jeste nekulminovali pokud jde o dieselgate (btw. strasny nazev), tak vystavovat uz ted ucet je takove, predcasne. 😉
Das Auto ein riesige Problem.
Kdyby se tak hrálo opravdu na ekologii a ne na lobby a vymývání mozků "sluníčkárů", tak proč se nedělá opravdová ekologie? Proč dohajzlu někdo nepřemýšlí se všemi důsledky. Jo, vyhodíme nafťák z města, zamezíme jim vjezd, aby projelo méně aut, to že stojí v zácpě sice daleko více vypustí do ovzduší, než když jedou plynule 70tkou, to už si spočítat neumíme a že na obchvatu to začoudí a biosystém neni město, ale celá planeta! to taky spočítat neumíme.. že? (A ano, lodě opravdu škodí i nám, stejně jako elektrárny mimo město a více, než ten clean diesel od VW). Nechci se rozčilovat, ale v práci tyto "choré" myšlenkové pochody vyvracím několikrát za týden, kdy se nějaký chytrák, co si něco přečetl, snaží podobnou pitomost se samolepkou "EKO" prosadit. Nejsem ekolog, jezdim na naftu, ale vím a umím si spočítat, že takové omezení emisí je tak zanedbatelné, že je lepší mít fungující vůz co trochu vypustí a málo sežere paliva, než drahé zařízení, co se pořád "sere" a musí se renovovat, dobíjet atd... Když ekologicky, tak opravdu ekologicky a né tyhle pseduokecy. Navíc jsem četl i několik výzkumů na výskyt karcinomu plic (zabýval jsem se tímto tématem na studiích) v závislosti na exhalací (opravdu to nejsou články z Blesku, jako inspirace pro mnohé diskutéry) a závislost je tak strašně slabě prokazatelná, že je spíš zanedbatelná. Pak si tu tito ekoteroristé stěžují a jdou si zapálit cigaretu.... ! Jdu si jí dat taky...
nejede o par procent, ale o násobky.
jestli mas nejcistsi naftak splnijici euro 6, tak v prumeru vypoustis 7x vic jedovatého NOx nez je limit, tedy sotva splňuješ historickou normu euro 3.
mozna mes mercedes nebo citren, které ten limit prekracuje "jen" 3x.
anebo mas mozna auto, který ten limit prekracuje 25x !!!
koureni musu z vetsi casti ovlivnit, ale co dejcham ne
mam benzinovy auto, nedelam si iluze, ze by z vejfuku zadny emise nesly, ale to co leze z dyzlu, to tedy.
smrad z benzinaku citim vyjimecne u aut tymu S120, nekdy favorit, smrad a kour z dyzlu jde i ze zanovnich aut.
přitom reseni je tak jednoduchy - nemzslet si ye usetrim , když místo benzinaku budu jezdy naftakem.
chtelo by to vic ohleduplnosti k ostatním lidem od vas naftových dunihlavu
A tím kouřením - jistě většina kuřáku to chápe, pokud jsi slušný, ale když mi naběhne ekoterorista na zahrádce vynadat co si dovoluju kouřit, kde můžu a ještě u toho dělá, že se může udusit, tak si s chutí dám další >😁
porovnávej naftovy turbo s benzinovym turbem.
ja kdysi resil jestli kopim 2.0tdi nebo 2.0fsi. s dyslem jsem mel problém, ale prubeh vykonu mi prosel prijemnejsi nez u 2.0fsi. nastesti prisli s 1.8tsi, coz byla jasna volba a hrala v tom roli i ekologie..
vymlouvat se dnes na prijemnejsi svezeni s naftakem je nesmysl
Pořád si stojím za tím, že když naložím auto věcma, lidma, nebo s vozejkem, tak ten naftový vůz jede příjeměji a za nižší spotřebu a to výrazně, než ten naložený turbobenzín. Pokud chci jet s využitím výkonu, turbobenzín vyletí ze standartních 8 na 10, kdežto diesel z necelých 6ti na necelých 7 (a to už musím mít třeba i kola na střeše). Nafta má své výhody jako pohon, nevýhda jsou exhalace.... něco za něco. A motory mají i podobný kroutící moment 300Nm (diesel) vs 240/270 NM (benzin)
ja zkousnu o něco vyssi spotřebu (při prepoctu na hmotnost, energii nebo vypoustene CO2 to dela u modernich motoru 10😖, kdyz nevypoustim smrady jako naftak a v aute je daleko vetsi klid
Předevčírem jsi zde napsal: (topten 20.09. 12:4😄
"nekourim a nejsem fanatickym odpůrcem koureni.
občas me kour obtezuje, to je pravda, ale spis naproto vyjimecne - v restauraci na zahrádce to cas od casu musim cuchat, v hospode nepamatuju, ze bych s tim mel problém - vybiram si takove, kde se nekouri.
takze inhalaci rakoviny z koureni jsem schopny z velke casti sam ovlivnit, ale rakovinu inhalovanou ze z plodin naftových motoru při soucasnem zivotnim stylu ne"
Takže né, že bys nekouřil, ty chlapče kouříš, sám dobrovolně vdechuješ to svinstvo z cigaret, ale bojíš se rakoviny z naftového motoru.
Tomu říkám gól do vlastní branky.
Já třeba nekouřím vůbec a nikdy jsem ani nekouřil. Vím, že za své zdraví si mohu sám. A nebudu to pokrytecky svádět na někoho jiného.
vidim, ze si vedes poznámky, jako spravnej agent
Sám si do plic valíš dehet, který jen tak tělo nevstřebá, ani ho v briketách nevykašleš. A dehet, panáčku, to je kacinogen.
Poznámky si nevedu, jen si velmi dobře pamatuju.
A pak si zkus dohledat, jak a jestli vůbec se toho dehtu z plic zbavíš. :-!
to bys za kuraka musel povazot kaydzho, kdo nekdy vykouril jedinou cigaretu.
a i kdy to tak bylo, nikomu ten muj kour nevnucuju (hulej tam i ostatní), pripadne muzou odejit, pripadne to tipnu nebo pujdu jinam, když to nekomu bude vadit.
to se obvem neda rict o naftových dunihlavech, co zamorujou ovzdusi vsem kolem a když jim reknu at to vypnou (třeba na parkovisti, který jsou schopni zamořit), tak na me koukaj jako blbecci.
Je to jen opět variace na téma: Zloďej křičí, chyťte zloděje; S čím kdo zachází, tím také schází.
Ano, za své zdraví si můžeš předně ty sám a jelikož do sebe dobrovolně a s oblibou natahuješ ty jedy a karcinogeny z cigaret, a potom zde vykřikuješ o rakovině, jsi o to horší.
Když se bojíš raka, neměl by ses vůbec chovat rizikově. Ale nechováš se tak ze své vůle. Chováš se obráceně.
Tímto s tebou diskuzi na toto téma končím. Je zbytečné cokoliv dále psát. Ja ti svůj pohled napsal, ty ten svůj také.
po pul roce?
po roce?
po 10 letech?
nikdy?
koureni muze každý sam ovlivnit a dnes uz ani do hospody nezmana ze budes dychat kour z cigarety.
ale kdykoliv vylezu na silnici, není uniku z toho, ze budu muset dýchat rakovinu a jedy z dyzlu
jak by dopadli po roce ti, co kouri 2 krabičky denne???
Smradecek, ale nas! ;-\
- musím si koupit auto, dokud tam není ten odporný start-stop
- musím si pospíšit, příští rok už budou všude jen samé "chcanky" (rozuměj SCR)
- honem pro starou atmošku než tam nasadí ten tříválcový přeplňovaný chcípák
Takže suma sumárum, lidé nechtějí kupovat auta s nízkými emisemi, ale auta co nejméně komplikovaná, s co největším výkonem a s co nejmenší spotřebou. Dokonce si skoro myslím, že současná aféra VW zvedne zájem o EA189, protože teď všichni vědí, že je to v podstatě "poctivý" motor s "ojebanou" ekologii, což v podstatě všichni chtějí (jasně VW je zločinecká organizace, ale zítra si pro jistotu zavolám do showroomu jestli ještě nedoprodali ty staré kadíky s tímto motorem). A to jsme u té ekologičtější části populace, existuje zde i skupina (která je u nás bohužel dominantní), která běží do prvního bazoše ve městě a tam skočí do 5 let staré olítané popelnice po lékárníkovi z reichu u které, pokud to není již uděláno, okamžitě u benzínových motorů vykuchá katalyzátor a nasadí "sportovní" výfuk bez katu a u chrochtáků vyřeže všechno co souvisí s čistěním a opět nasadí rovné roury. A hurá na silnice.
A politici s plnou hubou ekologie je nakonec v reálu podporují, protože je to většina jejich voličů. Takže jsme vytvořili dokonalou virtuální eko-společnost, která ovšem funguje jenom na internetu, v parlamentu (EU parlamentu), na obecních úřadech, kde se o ekologii dokáže mluvit dlouhé hodiny a u některých spoluobčanů tvoří tato bohulibá činnost 100% pracovní doby, ale v reálu děláme něco zcela, ale úplně jiného. A netýká se to samozřejmě jenom jednotlivců/řidičů, ale i korporací. Jeden příklad za všechny, stačí se podívat, jak drtivě neekologická je letecká doprava (emise vypouštěné na tunu a kilometr jsou doslova děsivé proti ostatním druhům dopravy a v případě pražského letiště nám je tato doprava pouští přímo do držky) a jak nás různé zájmové a finanční skupiny usilovně přesvědčují tu o dostavbě další dráhy v Ruzyni, onde o novém letišti v Kbelích etc. Kdyby skutečně šlo o ekologii, tak je PRG dávno zavřená a letecké koridory nevedou přes ČR, to bychom ovšem nesměli být pokrytci. Podotýkám, že ani já bych se bez té letecké dopravy neobešel, takže jsem také pokrytec. Takže neboj, jsi jako ostatní, jenom si to umíš přiznat.
😄
Tak jest.
teraz som prvy raz otvoril ACZ a ked som videl zaciatok tejto diskusie, hned som chcel na Gigiho reagovat, ze nemal som cas. Vidim ale, ze napisal si to najkkomplexnejsie ako by som to ja hadam ani nezvladol ( dnes mam fakt fofry ) .
takze este raz velke dakujem, a antikoncernisti - naßerte si !
Som zvedavy ako sa budete vykrucat vy, ked sa ukazu vase oj€by ! >😒]
A ať je to jak chce, podvádět se nemá.
Tvůj postoj je otřesný. Je ti to jedno, hlavně že jezdí a dobře slouží. Až chcípneš na rakovinu resp. na leukémii ty nebo některý tvůj blízký jen proto, že to všem, stejně jako tobě, bylo jedno, pak mluv. :no:
Za 2. Je velmi pravděpodobné, že rakovinu, nebo nemoc oběhové soustavy bude i má či tvá příčina úmrtí a jsem si jistý, že tomu daleko více napomáhá to, co jíme a jestli pijeme či kouříme....
To co píšeš také není zcela prokazatelné, škodí obojí jak mikročástice, tak i ty velké..
Presne jako kuchaci DPF, je mi jedno co to dela, hlavne ze jedu za 5ku.