Nechcem sa ho nijako zastávať, ale čo by si robil na jeho mieste ty? Každému kto sa trochu pohybuje v automobilových kruhoch musí byť jasné, že vedenie o tom muselo minimálne vedieť a poskytnúť možno tichý súhlas. Teraz sa musí nájsť vinník taký, aby to firmu ako takú "bolelo" čo najmenej. Paralely s politickým systémom nielen vo východnej európe ako vyšité. A stavil by som sa, že v dohľadnej dobe sa nájde iná kauza (a bude za ňou stáť niekto z PR VW) taká, aby aspoň čiastočne prekryla mediálny záujem o kauzu "clen diesel".
Jasne, más pravdu. Presto je to jeho mlzení kouzelné. Viz citát "Kvůli tomu položíme karty na stůl, tak rychle, důkladně a transparentně, jak to bude možné. Rychlé a plné objasnění má naší nejvyšší prioritu,“ >:D >:D >:D a dalsí perly z toho videa.
To sú rovnaké perly ako keď náš súdruh birmovaný katolík premiér svojho času vykrikoval v telke, že mu stačí podozrenie na klientelizmus a korupciu a do troch sekúnd ten podozrivý človek skončil. Realita je ale diametrálne odlišná. To je proste politika. A tento pán generálny riaditeľ musí byť v tomto momente viac politik ako manager.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Přestaň už tak kopat do ostatních.... všichni víme, že redakce více či méně ráda manipuluje s testy (neříkám že vždy) a různými články ve prospěch VAG, všichni to tu vědí. Tohle je ale už zbytečné, článek se tu objevil, proč by to sem dávali včera, když se hojně diskutovalo a klikalo jinam? Tak si něco nechají na dnešek :-) A místní dikutéři? Já taky VAG fandím, tohle je průser, ale upřímě... a teď mne ukamenujte, je mi jedno, jestli moje TDI splní normu normálně, nebo s podvodem, pokud mi bude sloužit a jezdit dobře a zbytek auta mi bude vyhovovat.... Pořád to škodí méně než 20 let staré nafťáky, co nám tu jezdí a o ty se nikdo moc nestará.... Takže s Ekologí ať jdou do.... stejně je to jen hra o prachy.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
To video mohli pridat vcera a na dnesek mohli napsat serioznejsí analýzu toho co se v té cause deje. Taky by bylo zajímavé se podívat na to co to muze znamenat pro firmu Skoda Auto. Jenomze to by bylo moc práce a z Wolfsburgu/Mladé Boleslavi se za to nejaká pochvala nedá cekat,
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Me to jedno neni, ikdyz mi je putna jak dopadne VW, nemam rad jednani kde nekdo vyuziva (nelegalni konkurencni) vyhodu. Proto chci aby se podobne otestovali i dalsi znacky, i dalsi auta, bud se prokaze ze podvadi vsichni a my se pak rozhodneme (nebo jsme se uz rozhodli) ze nad tim kyvneme rukou (jiny scenar ani nastat nemuze), anebo se ukaze ze podvadi jen nekdo, treba jen mensina, anebo ze podvadi jen VW a v takovem pripade jsem rad ze se to provalilo. Evidentne si u svych naftovych motoru VW pomahal budovat renome podvodnym chovanim (znovu, za predpokladu ze zbytek emise splnuje) a za napravu budu jen rad, uz kvuli tem co se chovaji fer, co se dokazi chovat podle pravidel.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ano, také jsem rád, že se to provalilo, to jistě... navíc mnozí diskutéři, co slepě hájí VAG můžou mít konečně taky máslo na hlavě až zas budou útočit, ale v globále to neni tak hrozné, jako kdyby se muselo svolat stovky tisíc aut, že se samovznítí, viz. Tesla >:D CHápeš jak jsem to myslel ?:)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ja mam pocit ze to tu spousta lidi resi stylem ze uz vse vime, to nejhorsi je za nama, jde jen o US, jen o par aut, jen o par penez pro koncern velikosti VW, jen o jeden koncern atd...
...ale ono co den, to nove info, to cisla rostou, to pribivaji staty kde se zacne testovat, dost mozna i jine automobilky, dnes treba info o tom ze budou testovat i koncernove V6, ne jen 2.0tdi (mozna necim podlozene podezreni, mozna taky nic). Celkove sme myslim jeste nekulminovali pokud jde o dieselgate (btw. strasny nazev), tak vystavovat uz ted ucet je takove, predcasne. ;-)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ano, rozhodně chápu, ale jde o to, že vyšší emise neohrozí auto, ani řidiče. Je zajímavé, kam to vše až sáhne a jaké to bude mít následky, dost možná se to dotkne až nás samotných.... viz Škodovka a dopady... já doufám, že to tak katastrofické není :-)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ak si dovolil VW v USA podvadzat v emiskach s prisnymi pravidlami, kde a v com este VW podvadza?.Toboz v EU, kde VW je svojim sposobom stat v state. V EU mu vacsina krajin zobe z ruky, v D ma tiez jasne karty v hre a jokerov ci uz politickych alebo hospodarskych na svojej strane a nevraviac o bruselskom bordeli s mnohymi poplatnymi lokajmi a silnou lobi.
Das Auto ein riesige Problem.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Krásně jsi se odhalil, je ti jedno jestli ten co jde po chodníku a nebo jede za tebou dýchá tvůj smrad, hlavně že tobě se jede dobře. Pro takové to chce odbočku z výfuku do kabiny.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ano, je mi jedno, jestli vypustim o pár procent více, nebo méně. Stejně tyto hodnoty časem to auto přestane mít i když je sebečistčí, opotřebením pak vypouští do ovzduší více a více.
Kdyby se tak hrálo opravdu na ekologii a ne na lobby a vymývání mozků "sluníčkárů", tak proč se nedělá opravdová ekologie? Proč dohajzlu někdo nepřemýšlí se všemi důsledky. Jo, vyhodíme nafťák z města, zamezíme jim vjezd, aby projelo méně aut, to že stojí v zácpě sice daleko více vypustí do ovzduší, než když jedou plynule 70tkou, to už si spočítat neumíme a že na obchvatu to začoudí a biosystém neni město, ale celá planeta! to taky spočítat neumíme.. že? (A ano, lodě opravdu škodí i nám, stejně jako elektrárny mimo město a více, než ten clean diesel od VW). Nechci se rozčilovat, ale v práci tyto "choré" myšlenkové pochody vyvracím několikrát za týden, kdy se nějaký chytrák, co si něco přečetl, snaží podobnou pitomost se samolepkou "EKO" prosadit. Nejsem ekolog, jezdim na naftu, ale vím a umím si spočítat, že takové omezení emisí je tak zanedbatelné, že je lepší mít fungující vůz co trochu vypustí a málo sežere paliva, než drahé zařízení, co se pořád "sere" a musí se renovovat, dobíjet atd... Když ekologicky, tak opravdu ekologicky a né tyhle pseduokecy. Navíc jsem četl i několik výzkumů na výskyt karcinomu plic (zabýval jsem se tímto tématem na studiích) v závislosti na exhalací (opravdu to nejsou články z Blesku, jako inspirace pro mnohé diskutéry) a závislost je tak strašně slabě prokazatelná, že je spíš zanedbatelná. Pak si tu tito ekoteroristé stěžují a jdou si zapálit cigaretu.... ! Jdu si jí dat taky...
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
ses proste dobytek.
nejede o par procent, ale o násobky.
jestli mas nejcistsi naftak splnijici euro 6, tak v prumeru vypoustis 7x vic jedovatého NOx nez je limit, tedy sotva splňuješ historickou normu euro 3.
mozna mes mercedes nebo citren, které ten limit prekracuje "jen" 3x.
anebo mas mozna auto, který ten limit prekracuje 25x !!!
koureni musu z vetsi casti ovlivnit, ale co dejcham ne
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Mam Euro 5..... vždyť si kuř, jezdi v elektromobilu, ale nehraj si na EKO, protože se vsadím, že vše EKO neděláš a ani tak nepřemýšlíš, jen se snažíš být "IN". Nebo jezdíš na kole? To je jako když tlustá holka tvrdí, že žije zdravě a na svůj salát si nakydá tunu majonézy >:D
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
kourim jen když chlastam, coz je uz jen tak 4x do roka, jinak si vybiram hospody kde se nekouri. jediny kdy se pak setkam s kourem z cigaret je, když si někdo na zahrádce zapali a jde to na nas. většinou staci pozadat, jestli by sel jinam, aby to nemuseli cuchat deti, a většina kuraku to chape, protože to jsou většinou slusny lidi.
mam benzinovy auto, nedelam si iluze, ze by z vejfuku zadny emise nesly, ale to co leze z dyzlu, to tedy.
smrad z benzinaku citim vyjimecne u aut tymu S120, nekdy favorit, smrad a kour z dyzlu jde i ze zanovnich aut.
přitom reseni je tak jednoduchy - nemzslet si ye usetrim , když místo benzinaku budu jezdy naftakem.
chtelo by to vic ohleduplnosti k ostatním lidem od vas naftových dunihlavu
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ale já třeba zrovna nikdy nepsal, že naftovým autem se extra ušetří, ale že ve větších vozech je to příjemější volba, než benzín pro některé uživatele... proto bych nechal na výběr. Mne nafta vyhovuje, s relativně malým výkonem mám solidně jezdící vůz, který uveze i naložené auto, nebo zapřáhnu vozejk. Přitom nemam astronomickou spotřebu. Máme i benzínové auto doma, tak rozdíl ve stejném režimu je pozorovatelný.
A tím kouřením - jistě většina kuřáku to chápe, pokud jsi slušný, ale když mi naběhne ekoterorista na zahrádce vynadat co si dovoluju kouřit, kde můžu a ještě u toho dělá, že se může udusit, tak si s chutí dám další >:D
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
nemuzes porovnávat naftovy turbo s benzinovou atmosférou.
porovnávej naftovy turbo s benzinovym turbem.
ja kdysi resil jestli kopim 2.0tdi nebo 2.0fsi. s dyslem jsem mel problém, ale prubeh vykonu mi prosel prijemnejsi nez u 2.0fsi. nastesti prisli s 1.8tsi, coz byla jasna volba a hrala v tom roli i ekologie..
vymlouvat se dnes na prijemnejsi svezeni s naftakem je nesmysl
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Porovnávám naftové turbo s benzínovým turbem ;)
Pořád si stojím za tím, že když naložím auto věcma, lidma, nebo s vozejkem, tak ten naftový vůz jede příjeměji a za nižší spotřebu a to výrazně, než ten naložený turbobenzín. Pokud chci jet s využitím výkonu, turbobenzín vyletí ze standartních 8 na 10, kdežto diesel z necelých 6ti na necelých 7 (a to už musím mít třeba i kola na střeše). Nafta má své výhody jako pohon, nevýhda jsou exhalace.... něco za něco. A motory mají i podobný kroutící moment 300Nm (diesel) vs 240/270 NM (benzin)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
samozrejme ze naftak jede za min, když nafta na objem obsahuje vic energie a (nejen) diky vyšší kompresy ma vyssi účinnost. a vyssi komprese znamena NOx.
ja zkousnu o něco vyssi spotřebu (při prepoctu na hmotnost, energii nebo vypoustene CO2 to dela u modernich motoru 10%), kdyz nevypoustim smrady jako naftak a v aute je daleko vetsi klid
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Čítať tvoj príbeh o výbere medzi dizlom a benzínom je dojemné, ak by ten 1,8 tsi neprišiel a nespasil ťa, tak by si nám tu teraz adoroval na dízel :-! .Benzínové turbá sú v bežne dostupnej produkcií o dosť kratšie ako dízle a sám mám možnosť vychutnávať si ich detské choroby. Atmo benzín sa aj vďaka pokriveným emisním limitom stal totálnou zdochlinou, takže sa obľube a rozšíreniu dízlou za poslednú dekádu nečuduj. Skôr ak začneš dávať morálnu kázeň, tak súkromne som 2x atmo benzín, z toho 1x prestavbu na plyn a 1x dízel. Dízel mám doteraz,drtivá väčšina jeho jázd má cez 20 km a časť svojho života si odťahal ťažký príve ( a ešte si aj odťahá). Nie tak dávno som mal súkromne dve autá súbežne ( dízel a benzín + plyn) a pri rozhodovaní , ktoré ponechať sa vychádzalo z môjho reálneho používani
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
topten:
Předevčírem jsi zde napsal: (topten 20.09. 12:48)
"nekourim a nejsem fanatickym odpůrcem koureni.
občas me kour obtezuje, to je pravda, ale spis naproto vyjimecne - v restauraci na zahrádce to cas od casu musim cuchat, v hospode nepamatuju, ze bych s tim mel problém - vybiram si takove, kde se nekouri.
takze inhalaci rakoviny z koureni jsem schopny z velke casti sam ovlivnit, ale rakovinu inhalovanou ze z plodin naftových motoru při soucasnem zivotnim stylu ne"
Takže né, že bys nekouřil, ty chlapče kouříš, sám dobrovolně vdechuješ to svinstvo z cigaret, ale bojíš se rakoviny z naftového motoru.
Tomu říkám gól do vlastní branky.
Já třeba nekouřím vůbec a nikdy jsem ani nekouřil. Vím, že za své zdraví si mohu sám. A nebudu to pokrytecky svádět na někoho jiného.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Chlapče, já tě za kuřáka považuji. Ono totiž není nic mezi tím.
Sám si do plic valíš dehet, který jen tak tělo nevstřebá, ani ho v briketách nevykašleš. A dehet, panáčku, to je kacinogen.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
jestli jsem pul roku nemel v hube cigaro, povazuju se za nekuřáka.
to bys za kuraka musel povazot kaydzho, kdo nekdy vykouril jedinou cigaretu.
a i kdy to tak bylo, nikomu ten muj kour nevnucuju (hulej tam i ostatní), pripadne muzou odejit, pripadne to tipnu nebo pujdu jinam, když to nekomu bude vadit.
to se obvem neda rict o naftových dunihlavech, co zamorujou ovzdusi vsem kolem a když jim reknu at to vypnou (třeba na parkovisti, který jsou schopni zamořit), tak na me koukaj jako blbecci.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ty se považuj za co chceš. Tvoje právo. Ale pro mě jsi kuřákem.
Je to jen opět variace na téma: Zloďej křičí, chyťte zloděje; S čím kdo zachází, tím také schází.
Ano, za své zdraví si můžeš předně ty sám a jelikož do sebe dobrovolně a s oblibou natahuješ ty jedy a karcinogeny z cigaret, a potom zde vykřikuješ o rakovině, jsi o to horší.
Když se bojíš raka, neměl by ses vůbec chovat rizikově. Ale nechováš se tak ze své vůle. Chováš se obráceně.
Tímto s tebou diskuzi na toto téma končím. Je zbytečné cokoliv dále psát. Ja ti svůj pohled napsal, ty ten svůj také.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
tak kdy clovek prestane byt kuřákem??
po pul roce?
po roce?
po 10 letech?
nikdy?
koureni muze každý sam ovlivnit a dnes uz ani do hospody nezmana ze budes dychat kour z cigarety.
ale kdykoliv vylezu na silnici, není uniku z toho, ze budu muset dýchat rakovinu a jedy z dyzlu
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Nezlob se na mne, ale těmi cigaretami do plic dostaneš mnohonásobně více karcinogenů, než když budeš každé ráno chodit po ucpané ulici plné kouřících cleandieslů.. tady má Jossalito pravdu.... a to ti říkám sám, jako kuřák >:D
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Sorry, ale trochu to cele pletes (umyslne?) aby sis to pred sebou cele obhajil? Myslim ze tady jde hlavne o NOx, ne "slunickarske CO2" a to ti jako karcinogen vadi hlavne kdyz ti smrdi pod nos. A nebavime se o jen tak "nejakem prekroceni", ale 40x (slovem ctyricetinasobnem). Ze auto jako takove nebude nikdy ekologicke je jasne, ale svet snad neni cernobily a clovek nemusi jit od extremu k extremu. A 40x vic NOx mit a nemit uz je neco co stoji za zvazeni a jen tak nad tim kyvnout rukou mi prijde takove, vychodoevropske. A to nejsem zadny ekolog. Jinak napsano nebyt civilizacnich narizeni tlacenych "ekoteroristy" a "urednickym diktatem z Bruselu" tak tu asi zijeme do dnes v h..nech, protoze si kazdy resi jen sve potreby. Idealne starej diesel bez, nebo s vykuchanym DPF, nebo rovnou jezdit na olej z fritaku, odpad z chatky hazet rovnou do lesa, vodu z haj..u poustet rovnou do potoka atd.
Smradecek, ale nas! ;-\
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Ale ne, trochu jsem se rozvášnil, protože tyhle kecy, jako píše topten a Kanuken mne vždy vytočí. Eko, Eko, jen rakovinomet atd, atd, včera se tu objevilo spousty teorií o tom, že když to vypustí tanker, nebe uhelná spalovna či elektrárna 20km od města, tak je to ok, kdežto jedno TDI a hned umřeš.... Snažím se poukzáat na nesmyslné tendence a omezení, které se tu poslední dobou hlavně diskuzně objevují. Už to tady někdo psal v jedné z minulých diskuzí, ale kolem nás je tolik daleko závažnějších faktorů, co působí karciongenně od jídla přes materiály, které můžeš oblékat či se s nima denně stýkat, že tohle je fakt minimální. Jiste, že regulace z Bruselu je důležitá, ale nemůže být zase extra přísná, protože na to nemáme ani prostředky, abychom se zbavili starých vozidel, proto pak kuchají DPF, je to vše otázkou peněz. Já jsem pro EURO 6, ale neudělal bych okamžitý zákaz všeho ostatního. Dávají se dotace na všemožné kraviny, tak proč to neudělat trochu inteligentněji? Třeba zrovna já si myslím, že nejvíce v městech neškodí naftové vozidla, ale naprostá neschopnost a koordinace infrastruktury ve velkých městech, protože ty kolony čoudících vozidel, ano... to je největší peklo... A to už málokdo vidí :-) A tam se musí začít... pak se nám bude i lépe dýchat a nebudem muset tak škrtit tříválce a lejt litry močoviny >:D
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
No podle me v mestech nejvice skodi naftove vozidla, ale spis nez ty osobni to vidim na ty nakladni, pripadne MHD (resp. nejvice mi vadi). Jako ze po Brne brazdi cesty karosy starsi nez ja je strasne hezke a dobra vizitka jak tvurce toho busu tak mechaniku co jej udrzuji uz tri desetileti pri zivote, ale uz myslim i stacilo. To same V3S, to bych rad videl tak max na veteranskych znackach a ne se promenadovat centrem mest. 8-s
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Jo, ale všude neni tak zle, nám tu jezdí CNG busy občas a Praha i dopravci meziměstských spojů inovují a je to vidět i v jiných městech, ale to se přesně dostáváme zpět k tomu, že je to o penězích, než o nějakém zavírání oka a stavění se zády k problému :-)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Přesně tak. Na internetu jsou všichni ekologové a moralizování jim jde, jak když bičem mrská, ale při rozhodování o koupi nového auta emise neřeší prakticky nikdo. Dokonce se dá říci, že při koupi nového auta je to s emisemi přesně naopak než na internetu:
- musím koupit auto rychle, než bude všude filtr pevných částic
- musím si koupit auto, dokud tam není ten odporný start-stop
- musím si pospíšit, příští rok už budou všude jen samé "chcanky" (rozuměj SCR)
- honem pro starou atmošku než tam nasadí ten tříválcový přeplňovaný chcípák
Takže suma sumárum, lidé nechtějí kupovat auta s nízkými emisemi, ale auta co nejméně komplikovaná, s co největším výkonem a s co nejmenší spotřebou. Dokonce si skoro myslím, že současná aféra VW zvedne zájem o EA189, protože teď všichni vědí, že je to v podstatě "poctivý" motor s "ojebanou" ekologii, což v podstatě všichni chtějí (jasně VW je zločinecká organizace, ale zítra si pro jistotu zavolám do showroomu jestli ještě nedoprodali ty staré kadíky s tímto motorem). A to jsme u té ekologičtější části populace, existuje zde i skupina (která je u nás bohužel dominantní), která běží do prvního bazoše ve městě a tam skočí do 5 let staré olítané popelnice po lékárníkovi z reichu u které, pokud to není již uděláno, okamžitě u benzínových motorů vykuchá katalyzátor a nasadí "sportovní" výfuk bez katu a u chrochtáků vyřeže všechno co souvisí s čistěním a opět nasadí rovné roury. A hurá na silnice.
A politici s plnou hubou ekologie je nakonec v reálu podporují, protože je to většina jejich voličů. Takže jsme vytvořili dokonalou virtuální eko-společnost, která ovšem funguje jenom na internetu, v parlamentu (EU parlamentu), na obecních úřadech, kde se o ekologii dokáže mluvit dlouhé hodiny a u některých spoluobčanů tvoří tato bohulibá činnost 100% pracovní doby, ale v reálu děláme něco zcela, ale úplně jiného. A netýká se to samozřejmě jenom jednotlivců/řidičů, ale i korporací. Jeden příklad za všechny, stačí se podívat, jak drtivě neekologická je letecká doprava (emise vypouštěné na tunu a kilometr jsou doslova děsivé proti ostatním druhům dopravy a v případě pražského letiště nám je tato doprava pouští přímo do držky) a jak nás různé zájmové a finanční skupiny usilovně přesvědčují tu o dostavbě další dráhy v Ruzyni, onde o novém letišti v Kbelích etc. Kdyby skutečně šlo o ekologii, tak je PRG dávno zavřená a letecké koridory nevedou přes ČR, to bychom ovšem nesměli být pokrytci. Podotýkám, že ani já bych se bez té letecké dopravy neobešel, takže jsem také pokrytec. Takže neboj, jsi jako ostatní, jenom si to umíš přiznat. :-)
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Patrilo by sa však aj dodať, že aj vo "vyspelých" motoristických krajinách to EKOlogické zmýšľanie začína a končí pri danej legislatíve. Proste bolo by naivné si myslieť, že by trebárs Briti či Nemci kupovali nové drahé a ekologické autá len preto, že na to majú peniaze a nenútila by ich k tomu nejak prijatá miestna legislatíva, či už formou nejakých výhod alebo naopak obmedzení. Resp. skupina kupujúcich, ktorí by uprednostnili síce drahšie ale ekologickejšie auto pred lacnejším a menej ekologickým by bola diametrálne odlišná a veľmi podobná tej ktorú si trošku nadnesene popísal.
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
dakujem ! :yes:
teraz som prvy raz otvoril ACZ a ked som videl zaciatok tejto diskusie, hned som chcel na Gigiho reagovat, ze nemal som cas. Vidim ale, ze napisal si to najkkomplexnejsie ako by som to ja hadam ani nezvladol ( dnes mam fakt fofry ) .
takze este raz velke dakujem, a antikoncernisti - naßerte si !
Som zvedavy ako sa budete vykrucat vy, ked sa ukazu vase oj€by ! >:-[]
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
To je právě velký omyl, dvacet let starý nafťák, i když třeba kouří jako blázen, je v některých parametrech méně škodlivý, než ten tvůj zázrak. Velké částice sazí jsou sice dobře vidět a obtěžují, nicméně lidský organizmus je umí zachytit a vyloučit. Neumí to ale u mikročástic, které produkují současné modernější konstrukce.
A ať je to jak chce, podvádět se nemá.
Tvůj postoj je otřesný. Je ti to jedno, hlavně že jezdí a dobře slouží. Až chcípneš na rakovinu resp. na leukémii ty nebo některý tvůj blízký jen proto, že to všem, stejně jako tobě, bylo jedno, pak mluv. :no:
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Za 1. Můj bratr na rakovinu "chcípl" a to ani nekouřil.....
Za 2. Je velmi pravděpodobné, že rakovinu, nebo nemoc oběhové soustavy bude i má či tvá příčina úmrtí a jsem si jistý, že tomu daleko více napomáhá to, co jíme a jestli pijeme či kouříme....
To co píšeš také není zcela prokazatelné, škodí obojí jak mikročástice, tak i ty velké..
Re: TOŤ MÁLO !! ODSTOUPIT !! VYHODIT !! a PORCUJEME MEDVĚDA
Naprosto souhlasím. Myslím si že zákazníkům, který už ty auta vlastní to může být ukradený. Prostě je dojezdí a nebudou nic řešit. Já bych to tak udělal a nějaká kauza by mi byla šumák.
Už jen jak se dělají emise u diesla. Plný plyn na neutrál a cosi se měří v absolutním nereálu.
Kdyby šlo o čistý vzduch, už dávno mohla polovina osobáků jezdit na plyn. Kdyby byl plyn už běžné palivo, mohla by být na něj uvalena spotřební daň. Auta by nechrochtala, nesmrděla a státní pokladna by se plnila.
Re: Nafta smrdí a u nás v Evropě si hrajeme na CO2
Kolik stojí domácí CNG plnička? 100t? Při větší rozšíření by ceny výrazně klesla a při velikosti spotřební daně by se rychle vrátila. O firmách nemluvě.
Velmi by ma zaujimalo ako odkomunikuju "opravu" dotknutych aut :-)
Oni to "udelátko" do motorov nenaprogramovali bezdovodne. Pravdepodobne neslo splnit emisne normy sucasne s poziadavkami na vykon a/alebo zivostnost motora, resp. inych vlastnosti.
Ak oprava ma byt len prepisanim noveho SW, tak aby sa dodrzali emisne normy, tak to bude jedine na ukor niektorych spomenutych vlastnosti. st motora, resp. inych vlastnosti.
Cize "oprava" bude spocivat napr. v znizovani vykonu auta, alebo to bude na ukor zivotnosti motora, PRINAJLEPSOM zivotnosti motoroveho oleja. Ale nechajme sa prekvapit :-)
Co udělá zákazník, kterému přiškrtíš výkon motoru, abys splnil emise? Hodí ti auto na hlavu a bude chtít zpátky své peníze. A bude v právu...
Na druhou stranu, mohla by to být smrt evropského downsizingu... Ne, to jsem moc velký optimista.
Mno byť tým zákazníkom ja, tak určite im ho otrepem o hlavu. >:D Žiť v USA, ešte z nich vysúdim peknú kôpku ako odškodné >:D bez rozdielu či by sa jednalo o VW alebo inú značku. S downsizingom to nepohne, určite nie hneď zo dňa na deň.
V USA se na to právníci už třepou, jak budou podávat žaloby... Z toho odškodného, co VW vyplatí, shrábnou hodně velký podíl (blijící smajl)...
Nic se nestane ze dne na den, ale realita prostě tu módní vlnu turbín může dohonit, až se zjistí, že vlastně ta úspora a ekologičnost není taková, jak se halasně rozhlašovalo.
Zákazník nebude mít na vybranou. Auto nesplňuje podmínky homologace, tím pádem MUSÍ být upraveno tak, aby je splnilo. V opačném případě neprojde technickou - nesmí na silnice. Zásah bude znamenat omezení výkonových parametrů, tím ovšem zákazník dostává jiný produkt, než za který zaplatil...
Normálně diskutuješ rozumně, nevěřím, že jsi tak hloupý a tohle nechápeš...
Hochu chtěl bych vidět jak by náš státní aparát dokázal tohle uhlídat, aby skutečně všechny dotčený auta prošly skutečně danou úpravou software. Na papíře jednoduše proveditelný v praxi neproveditelný a neuhlídatelný. To navíc za předpokladu, že to půjde úpravou software vůbec vyřešit. Už vidím ty zástupy firem, který budou pokoutně ty softwarový úpravy zase vracet zpátky aby auto jelo normálně >:D Nesmíš na to koukat tak dogmatickým pohledem. ;-) To není o hlouposti, ale vím jak věci fungují.
VW bude muset svolat všechny auta do servisu, závadu odstranit, pokud neodstraní, musí povinně vykoupit auta od majitelů a dá do šrotu.
Pokud to budou ingnorovat, další pokud nebo zákaz prodeje vozů koncernu VW v USA.
Jak jednoduché, to samé dostalo nařízeno FCA s Jeepy a Ramkami. Nejde odstranit závada? Vykupte auta, je fuk že sou 15 let stará.
Nazdar, těšilo nás. NHTSA
No jsem na to v reálu zvědavej. ;-) Ale musím uznat, že sešrotovat 11 milionů nových aut, který se to týká (hypoteticky pokud by nedokázali závadu odstranit) je mimořádně ekologický počin lidstva >:D
Chtěl bych vidět VW, jak všechny dotčené vozy musí vykoupit >:D Nebo bych spíš chtěl vidět ty nadšené majitele, kteří obratem objednávají nové vozidlo >:D
No jsem zvědav jak to zahýbe prodeji VW. Uvidí se jestli je myšlení zákazníků jednoduché nebo ne. Kolabující motory TSI nikomu nevadily (prodeje trhaly rekordy) a dovedu si představit, že takováhle marginalita, která existuje vlastně jen na papíře dokáže řádně zamávat s poptávkou po VW autech vzhledem k tomu, že bude notně medializovaná.
v CZ/SK su ludia schopni zaplatit si za vymontovanie DPF aby mali nizsiu spotrebu/vyssi vykon a este sa tym pochvalia na internete.
Obavam sa, ze bezneho majitela TDI nejake emisie absolutne nezaujimaju...
No tak zaplatit za vymontování něčeho s čím jsou víceméně jen problémy a navíc si tím zvýším výkon a snížím spotřebu mi nepřijde zase tak nepochopitelný. A uhodil si hřebíček na hlavičku. Běžného majitele TDI emise absolutně nezajímají, což si myslím, že je i v pohodě. Co není v pohodě jsou majitelé načepovaných a vyrachtaných TDI, který když jedou tak za nima není vidět. Nedávno jsem jel za relativně novou AUDI a za ní se tak neskutečně hulilo, že bych mu okamžitě sebral techničák a auto hodil do šrotu. Takový auta jsou hlavní ekologickej problém na silnicích.
Nemyslím, že by to mělo velký dopad na prodeje v Evropě či dokonce dále na východ. Ale s už tak nevelkou image Volkswagenu v USA to asi otřese slušně a pokud se jim nyní sotva dařilo udržet tržní podíl, čekají je těžké časy.
Tak pokud jim VW vůz vymění, tak pro nové jistě půjdou :-) ale je otázka, jak se k tomu VW postaví a jestli je vůbec finančně reálné ty auta měnit apod.
Já bych si teda pro auto od firmy, co udělala podvod nešel, může totiž klidně udělat další. navíc jezdit s autem s nálepkou eklogické katastrofy.....to si můžou rovnout Koupit Hummer >:D
Mě těší, že si se právě probudil. Z toho důvodu jezdím starou Oktávkou a čekám, až VW potažmo pak Škoda vyprodukuje něco co půjde koupit. Chtěl jsem totiž zase Škodovku, ale už to tak vypadá, že budu muset ač nerad šáhnout někam jinam. VW dělá podvody na zákazníky už dost dlouho. Dávno už neprodukuje kvalitní spolehlivý auta, nýbrž auta plná kurvítek, nedomyšleností a nedodělků. To jsou samý zadírající se motory, praskající hlavy, přeskakující řetězy a podobný radosti. To že fixluje emise mě jako zákazníka zajímá ze všeho nejmíň.
"Šéf amerického federálního Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA)Christopher Grundler pro Detroit News řekl, že jeho úřad rozšiřuje vyšetřování na šestiválcové motory s objemem tři litry, které používají vozy Audi (modely Q5, Q7, A6, A7 a A8), ale třeba i Porsche Cayenne." [odkaz]
Tady se VW a Audi bud krasne ocisti, coz by jim prihralo ted tak potrebne kladne body, anebo shori jako papir (minimalne v USA, minimalne Audi) jestli se prokaze, ze podvadeli i u jinych motoru.
Nemám dokonalý prehľad, ale čo si matne spomínam močovinu už mali (niektoré) Audiny oveľa skôr ako v r. 2010. Aj tak si ale myslím, že keď to začnú prešetrovať plošne naprieč výrobcami, tak v tom zrejme VW neostane sám.
To jsem zvedav. Mam Touareg 3.0 TDI rv. 2010. Pokud se ho to bude tykat taky, VW mi asi motor nevymeni. Bud poladi SW a o neco prijdu (vykon, spotrebu) nebo dostanu umyti zdarma ;) A mozna nic. V Evrope prece problem neexistuje.
Jo.... hlavně když předávací technik začal napadat nás, že jsme si to udělali, že slečna určitě neumí parkovat a je to od obrubníku (asi 10 čísel nad mlhovkama, běžně mívaj v Praze takový obrubníky půl metru vysoký žejo :D)
Jo.... já si to taky myslel... zvláště při každém ranním startu.. jak tichý motor to je a jak tam nic nerachtá a občas neztrácí výkon mezi 2-4 tisíci otáčkama >:D Ještě že už o tom autě dál nic nevím >:D
A seš zvědavej proč? Pokud se tě to bude týkat taky, tak se nestane nic. Myslíš, že VW vytáhne ze šuplíku nějaký zázračný motory, který budou mít v reálu 20x nižší emise >:D