Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podvod s emisemi: Kterých modelů Škoda se týká?

Turbodiesely generace EA189 v minulosti používaly všechny modely Škoda, kromě nejmenšího Citigo. Jak poznat, jestli se problémová jednotka týká i vás?
Zpět na článek
24. 9. 2015 15:52
24. 9. 2015 17:58
24. 9. 2015 17:55
25. 9. 2015 21:19
24. 9. 2015 18:08
26. 9. 2015 00:05
24. 9. 2015 18:35
24. 9. 2015 18:43
24. 9. 2015 18:53
24. 9. 2015 20:36
24. 9. 2015 21:37
24. 9. 2015 23:17
25. 9. 2015 07:12
24. 9. 2015 19:05
24. 9. 2015 19:33
24. 9. 2015 21:45
24. 9. 2015 21:51
25. 9. 2015 08:30
24. 9. 2015 23:02
25. 9. 2015 11:02
25. 9. 2015 08:46
24. 9. 2015 20:51
25. 9. 2015 11:02
24. 9. 2015 19:43
24. 9. 2015 22:49
25. 9. 2015 01:04
25. 9. 2015 08:05
25. 9. 2015 08:52
25. 9. 2015 09:49
26. 9. 2015 16:15
25. 9. 2015 09:24
25. 9. 2015 09:41
25. 9. 2015 10:21
25. 9. 2015 09:56
25. 9. 2015 10:33
25. 9. 2015 18:04
25. 9. 2015 10:46
25. 9. 2015 10:58
24. 9. 2015 15:44
VW drama na pokracovanie
- VW vysetrovane pre emisie TDI v USA,
- VW sa priznalo, ze auta v USA naju podvodny SW, tyka sa to iba aut v USA,
- VW sa ospravedlnuje, uistuje ze sa to netyka aut v EU,
- VW sa ospravedlnuje. Pravdepodobne sa problem netyka aut v EU,
- VW sa ospravedlnuje, sef odstupuje. Problem sa pravdepodobne tyka aj aut v EU,
- VW sa ospravedlnuje. Potvrdene, problem sa tyka nektorych aut v EU.
- VW sa ospravedlnuje. Potvrdene, problem sa tyka vsetkych TDI serie EA189 v EU.
- VW sa ospravedlnuje. Zdůrazňuje, že u naprosté většiny motorů se podvodný software při běžné jízdě žádným způsobem neprojeví.
- VW sa ospravedlnuje..... divadlo pokracuje ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
24. 9. 2015 15:54
Re: VW drama na pokracovanie
Odvolávám co jsem odvolal a nařizuju co sem nařídil.

Prostě komedianti no >:D
25. 9. 2015 17:56
Re: VW drama na pokracovanie
VW Clean Diesel = VW cleaning. ;-)
Avatar - boost.
24. 9. 2015 15:52
...
Další zbytečný článek. Za 1. nic nového a za 2. tohle jste mohli napsat sem. [odkaz]

:-!
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2015 17:58
Re: ...
Banda z Wolfsburgu bude dostávať pokuty ako na bežiacom páse, avšak majitelia dotknutých vozidiel utrú huby. Mali by povinne všetkým refundovať minimálne 10% z predajnej ceny!!!
24. 9. 2015 16:44
Nejčtenější články
Nejčtenější články jsou vždy alespoň týden v horní liště ... nyní se to asi náhodou změnilo >:D
Rozbalit vlákno
3
24. 9. 2015 16:57
Re: Nejčtenější články
Tohle je okamžik, který si tento server vždy přál. A to ten, aby se na hlavní stránce neustále psalo o Vw,nebo Škodě.
Asi v jiných souvislostech....ale co jsou na hlavní stránce? Jsou... To bude - palců 8-s
Avatar - Variotek
24. 9. 2015 17:15
Re: Nejčtenější články
Špatná reklama - taky reklama
Avatar - Sumi2000
26. 9. 2015 00:04
Re: Nejčtenější články
Velká reklama pro VW...ne každý má diesel , že?
Nyní auta VW zná už celý svět.. :-)
24. 9. 2015 17:55
AUTO.CZ
Tento server by možná mohl žalovat VW také za způsobenou škodu, jelikož titulární sponzor těchto stránek Škoda Auto po propuknutí aféry zde nezadalo takové množství reklamy, jak mělo v plánu.

Zřejmě ty PR kecy by se minuly účinkem - pokud se projeví podvod i u Audi - pak slogan "náskok díky technice" je docela přiléhavý.
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2015 21:19
Re: AUTO.CZ
U Audi už se podvod projevil, u A1, A3, A4 a A6!
[odkaz]

Motoren vom Typ EA 189. Dieser ist auch eingebaut in die vier Audi-Modellreihen A1, A3, A4 und A6...
24. 9. 2015 18:08
Reklama
Nejak zmizela otravna reklama na prejmenovani Skofin na VW finance nebo jak se ten novej cirkus jmenuje.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
26. 9. 2015 00:05
Re: Reklama
VW PODVOD SE TO JMENUJE..? >:D
Avatar - Pepa_007
24. 9. 2015 18:35
????
Nějak nechápu podstatu problému pro obyčejného občana???

Řídící jednotka obsahuje nelegální kód který je o tomu aby oblafnul měření emisí.
Kód se aktivuje pouze při měření na zkušebně a v reálu nikdy.

Akce:
1) Dobrovolná svolávačka pro ty kdo chce kód odstranit.
2) Mastná pokuta VW.
3) Trestně právní zodpovědnost nejvyššího vedení - někdo to musel nařídit.
4) Kontrola ostatních dieslových motorů i jiných značek.

A je po humbuku a život jde dál.
Rozbalit vlákno
16
24. 9. 2015 18:43
Re: ????
Pro mě osobně je velmi zajímavý bod 3) !!!!

Trestněprávní odpovědnost je zcela jistě na určitých fyzických osobách, ovšem jaká je právní úprava v Německu? Není tam také za podvod trestně odpovědná právnická osoba?

Poškození by určitě nemuseli být pouze spotřebitelé, poškození mohou být také konkurenční automobilky, které nepodváděly. Navíc je v právním řádu upraveno také nekalosoutěžní jednání a tady vidím opět příležitost pro automobilky, kterým se nedařilo právě na úkor podvádějícího koncernu.
Avatar - WinDiesel
24. 9. 2015 18:53
Re: ????
Spotřebitelé nebyli poškozeni. A nebudou chtít sw upravit. SW sice zhoršoval emise ale zlepšoval výkon. Vím, je to prasárna ale českému člověku řekni čemu dá přednost - lepším emisím nebo lepšímu výkonu kombinovanému s lepší spotřebou.
A ještě líp: přijedou na servis lidi který se budou ptát - nemohli byste mi ten režim aktivovat? >:D
24. 9. 2015 20:36
Re: ????
Spotřebitelé byli jednoznačně poškozeni tím, že byli oklamáni a nedostali za svoje peníze to, co byla deklarováno, tzn. že daný model splňuje ty a ty emisní požadavky. Dokonce bych řekl, že nejen spotřebitel ale i podnikatel může odstoupit od smlouvy, jelikož prodejci by soud neměl přiznat námitku promlčení. Tato námitka se bude počítat od té doby, kdy se o podvodu dotyčný dozvěděl. Osobně bych do tohoto sporu zcela jistě šel a to z toho důvodu, že se nejedná o pochybení, konstrukční vadu či něco podobného, ale o podvod.
24. 9. 2015 21:37
Re: ????
...jinak, buď chlap a buď upřímný:-) hlavně bys do toho šel, aby jsi na tom vytřískal ty prachy, viď?:-)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:17
Re: ????
Hraješ to, seš cvok nebo fakt nechápeš o co de? >:D
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2015 07:12
Re: ????
Jo, s tím "českým člověkem" souhlasím... Otázkou je, zda ve vyspělých zemích třeba nepřijdou o plakety pro vjezd do nízkoemisních zón. To by mohlo dost vadit...
24. 9. 2015 19:05
Re: ????
Jelikož velmi pravděpodobně tyto vozy nesplňují emisní normy které jsou u nich deklarovány. A to vidím osobně jako problém. Člověk se starším vozem nedostane zelenou vinětu a tím pádem mu dnes v Německu aa možná za pár měsíců u nás bude zapovězen vstup do nizkoemisni zóny. Ovšem vozy které tuto normu splňovat taktéž nebudou budou mít přístup do těchto zón běžně. Přijde ti to vážně fér?
Avatar - Ja Prvni 123
24. 9. 2015 19:33
Re: ????
No, dotkne se oněch neobyčejných občanů, kteří investovali své vlastní peníze do vozidel VW, Audi, Škoda nebo Seat..
Téměř nepochybně bue něřízeno odstranit problém v řídících jednotkách.
To nelze udělat jinak, než za cenu zhoršených vlastností.. kdyby to šlo, tak bz to dávno udělali a neobtěžovali se podvodem.
Takže lidi, co zaplaili své vlastní peníze v naději, že si kupují sice dráž, ale "lepší zboží" budou mít zásahem v servisu auto, které je vlastnostmi pod průměrem konkurence.

Jakmile to praskne, tak se to ví = nelze se tomu vyhnout déle, než do nejbližší STK, přesněji emisní kontroly...

Ještě stále máš dojem, že vlastníci nebyli poškozeni?
24. 9. 2015 21:45
Re: ????
V tom vidím daleko větší problém, než ty emise. Pokud tomu autu opravdu klesne výkon a dojde ke zvýšení spotřeby, tak je to malér a to bych se i já ozval. Kdyby to vyřešilo nějaký přehrání softwaru, aby auto bylo legální, ale jelo to a žralo stejně, tak by mi to bylo úplně jedno.

Bude zajímavé sledovat ty STK při měření emisí, jak se k tomu postaví, protože dneska na emisích projde skoro všechno a když už někoho vyhazují, tak je to opravdu hardcore.

On totiž celý ten malér může navíc ještě ukázat malér, jak se u nás měří emise. :-)
24. 9. 2015 21:51
Re: ????
Větší malér jsou samozřejmě ty rakovinotvorné látky, které kvůli nim musíme dýchat. Jestli majitelům klesne výkon a dojde ke zvýšení spotřeby je mi naprosto jedno. Mají co si koupili. Ale takhle to proběhne v civilizovaných zemích, tady na rozvojovém východě počítám, že budem dýchat jedovaté zplodiny a ty motory zůstanou beze změny.
25. 9. 2015 08:30
Re: ????
Problém je, že majitelé budou mít něco, co si právě nekoupili.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:02
Re: ????
To snad je jasný že by musel klesnout výkon a zřejmě se i zvýšit spotřeba. O tom celej ten podvod přece je! >:D

Říct že ti nevadí že jedna Okta TDI má zplodiny jako 40 jinejch aut :yes: :yes: :yes: >:D >:-[]
Avatar - wakantanka
25. 9. 2015 11:02
Re: ????
Ak by to vedeli softwarovo poriešiť tak ako píšeš, aby to jelo a nežralo tak to hádam urobili už dávno a táto kauza by vôbec nebola.
25. 9. 2015 08:46
Re: ????
Já vidím problém už v tom, když si myslíte, že sice kupujete dráž, ale lepší zboží. Jde vidět, že se nenechají klamat pouze úřady. Na druhou stranu nejdůležitější je užitek, který Vám Vaše utracené peníze přinesou, i kdyby to měl být tento hřejivý pocit.
Avatar - wakantanka
24. 9. 2015 20:51
Re: ????
Jak dobrovoľná zvolávačka? Veď tie autá s tým SW reálne nespĺňajú potrebnú a stanovenú emisnú normu. Čiže keď už všetky autá s dotyčným typom motora do autorizáku a flashnut riadiacu jednotku tak aby vyhoveli emisnej norme nielen v skúšobni ale aj na ceste. A ešte len potom bude humbuk.
25. 9. 2015 11:02
Re: ????
Jde o to, ze Vam zamerne lhali a tim navysovali Emisni tridu, takze neplnite normu kterou mate a to vozidlo je tim padem nezpusobile k provozu. Tim padem doma mate srot. Protoze pokud mate plnit emise EU6 a plnite EU5 nebo EU4, tak jste v prd...Museli by zmenit legislativu.
Avatar - Auto CZ
24. 9. 2015 19:36
Šmejd Mladá Boleslav, a.s.
na jar sa hrdo pýšila sodofka, aký veľký zisk vyrobila, a že na počet predaných kusov im ide lepšie ako samotnému hitlerwágenu. Počkám si na budúci rok na tie červené čísla, alebo sa už začalo zdražovanie harabúrd?
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2015 19:40
To je fakt dojemný
90% dovezených ojetých dieselů v tomto státě má vytlučenej částicovej filtr, ale všichni jsou strašně dojatí, že VW někoho podvedl......
Rozbalit vlákno
6
24. 9. 2015 20:42
Re: To je fakt dojemný
jestliže si někdo odstraní částicový filtr, tak je to idiot - nemocný člověk. VW udělal podvod na zákazníky, státy - což znamená, že koncentrace idiotů je u VW docela vysoká, tzn. možná jde o léčebnu.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:10
Re: To je fakt dojemný
Podved 11 milionů zákazníků ;-)
Zaplatili si za špičkovej diesel dostali nejhorší motor na trhu. U nás ne ale v mnoha státech díky tomu byli daňově zvýhodněný. Koncern ušetřil miliardy na vývoji atd. ale způsobený škody vlastně skoro nejdou spočítat
25. 9. 2015 06:56
Re: To je fakt dojemný
Ono taky nejde jen o zakazniky, ale o to ze otravovali ovzdusi ve velkych mestech, tudiz lidi a ze vw tento podvod umoznoval v boji s konkurenci velkou vyhodu. Proste usetril hromadu penez na vyvoji a vyrobe a videlal na prodeji aut, ktere konkurence nemohla prodavat. V USA se vsichni snazili zavadet benzinove hybridy, coz stoji dost penez na vyvoj, vyrobu a pak na prodeji nevidelali nic extra a nekdo si tam proste v klidu prodava dehtaky. Pak se tu na auto.cz setkavame s idiockymi clanky ze dehtak je usporny stejne jako moderni hybrid, ale emise uz tu nikdo neresi.
25. 9. 2015 11:05
Re: To je fakt dojemný
takove vozy na emisich nemohou projit, pokud ano, tak zavrit emisni stanice, kde prochazi :-)
Avatar - Sumi2000
26. 9. 2015 00:10
Re: To je fakt dojemný
Mám takový dojem , že novější diesly od 2014 splnují emise bez problémů , ne?
Asi nějaký vývoj byl a musel ho koncern financovat.
Zajímalo by mne , jak na tom reálně právě nové TDI jsou.. ;-)
Avatar - Hittman
24. 9. 2015 19:43
To
se tady řeší, jako by to byla chyba typu možnost uvolnění převodovky a vypadnutí z auta. Program je od toho, že uleví motoru v eko zátěži, tím pádem se tolik nedusí a má vyšší výkon a nižší spotřebu, takže vlastně ti, co mají tento program ve svém autě, jsou na tom lépe.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - MGRR
24. 9. 2015 22:48
Re: VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na pa
VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na papíře...

...po připojení diagnostiky se tváří, že je vše OK.

To v pořádku není, jsou to podvodníci kteří se obohacují lží a podvodem na zákazníkovi.

Přitom ty auta mají vyšší spotřebu... navíc plátky a redakce opisují spotřebu z palubního PC a to je také podvod a záměrná lež, která napomáhá opět tomu kdo je platí.
25. 9. 2015 09:57
Re: VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na pa
Vsadím se, že to vymysleli v Mladé Boleslavi. O*** všechny, ušetřit miliardy na vývoji a zákazník si ještě pochvaluje, že jednoduchým fíglem z vývojově zaostalého motoru mávnutím proutku "je na tom lépe"...
25. 9. 2015 10:07
Re: VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na pa
Když o tom tak přemýšlím, tak doufám, že podobný fígl nemá koncern i s DPF filtrem.
25. 9. 2015 12:30
Re: VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na pa
V ČR to je stejně jedno, tady jezdí běžně auta bez DPF. >:D
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 14:03
Re: VW SKODA vypouští do ovzduší 35x víc srágor než má na pa
Jj což je důvodem proc v Česku furt neubejvá smog a v Praze, Brně a Ústeckym a Moravskoslezskym kraji se trvale neplní limity pro oxid dusičnej. Do teď nikdo nemohl přijít na to jak je to možný >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
24. 9. 2015 21:30
Obchodní válka
Čím se Německo provinilo? Podpisem smlouvy na Nordstream 2? ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MGRR
24. 9. 2015 22:42
Mnoho lidí prošlo VW Skoda, a o dost chudších odešlo
Kdysi jsem používal novou O1 Laurin & Klement 1,9TDi 81kw a ve své době poměrně fungovala 130.000km, pak už ne. Ta další II. generace Laurinu už byla zoufalá od počátku a zůstalo jí to dodnes.

Tehdy se to naštěstí vyřešilo Avensisy 2,0D-4D 93 a 91kw, spolehlivé, jiná liga, nestáli další peníze.

Ve stejně drahé Toyotě nemá jeden pocit, že jezdí Skoda odpadem z VW linky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
26. 9. 2015 00:11
Re: Mnoho lidí prošlo VW Skoda, a o dost chudších odešlo
Toyota se zaseklými pedály , jo? >:D >:-[]
24. 9. 2015 22:49
VW
Napriek tomu, ze som priaznivec koncernu musim konstatovat, ze uz maju toho na triku viac nez dost.

- 2,0 TDI 16V prve rocniky - predajcovia to nedoporucovali kupit 3 z 5 sa vratilo na reklamaciu - kamarata takto odhovoril od passata s 2,0 TDI
-zmrsena rozvodova retaz u 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI
- emisie u 1,6 a 2,0 TDI zatial
- uz je par nedostatkov aj u rady EA 211 1,2 TSI - nie hromadne ale uz sa niektore veci menia.

Prajem im nech dostanu pokutu, lebo sa tvarili ako majstri sveta a ako sa hovori pyche predchadza pad. Aby konecne zacali produkovat auta, ktorym hovori aj nieco pojem kvalita a naspat si museli ziskavat zakaznokov kvalitou produktov. Nie robit na kvantitu za kazdu cenu.

Inak bude zaujimave sledovat, co bude v USA, kde mozu majitelia podat hromadnu zalobu na vratenie penazi za auta. Vysledok asi by bol jasny popredu.
Drazdili hada bosou nohou, tak nech si to teraz vyzeru.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
24. 9. 2015 22:58
znovu a jednoduse, prosim
Asi mam dlouhe vedeni, ale jeste jsem se nedozvedel v cem je vlastne ten problem a jak to dopada na ceskeho zakaznika? Mam na mysli techniku, nikoliv pravni a moralni rovinu problemu.
Podle vseho s temi dotcenymi motory se jezdi dal a kdyby se v USA nic nemerilo, tak nikdo o nicem nevi.
Jeste mala drobnost. Podle dosavadnich mereni se vetsi spotreba projevuje ve vetsich emisich. Pokud jsou ridici jednotky cinkle, tak pri bezne jizde auta zerou vice a produkuji vice emisi nez pri "merene" jizde, kdy bylo treba, aby se emise vesly. Je to tak?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:16
Re: znovu a jednoduse, prosim
Gratuluju k bohatejm rodičum ;-)

35-40x víc. To je fakt hodně. Aneb jeden Passat má emise jako 40 naftovejch Mazd 6, Accordů nebo Subaru Outback >:D

Problém je že druhej taky. A dokonce 10 miliontej 999tej taky. A to už je fakt problém >:-[]
Avatar - Jenik3
24. 9. 2015 23:24
Re: znovu a jednoduse, prosim
Znamena to, ze dotycny pasat ma spotrebu nafty 35-40x vyssi nez mazda 6?
To asi tezko...
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:35
Re: znovu a jednoduse, prosim
Proč by měl mít 35x vyšší spotřebu? >:D

Jen 35-40x horší emise >:-[]
Avatar - Jenik3
24. 9. 2015 23:56
Re: znovu a jednoduse, prosim
a ty emise vznikly z ceho?
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 00:04
Re: znovu a jednoduse, prosim
Z toho že software VW narozdíl od všech ostatních automobilek naprosto kašle na emise :-)

Jestli to chápu správně, spojuješ spotřebu a emise jak seš asi zvyklej číst v různejch testech. To ale platí jen když všichni dodržujou v trojčlence výkon x spotřeba při určenejch emisích pravidla ;-)
V tu chvílí kdy povinný emise nedodržuješ dává ti to doslova křídla :yes: >:D

Vykašlánim se na emise máš v tu chvíli daleko větší možnosti maximálního výkonu. Nebo obráceně tyhle miliony TDI snad půjde softwarově opravit aby splňovaly emise. V tu chvíli budou mít ale výrazně nižší výkon. A zřejmě i vyšší spotřebu.
Dost možná by se při plnění eminích limitů staly možná výkonově a spotřebou úplně nejnezajímavějšíma motorama na trhu

Eště si to dovedu představit s tim půlmilionem aut v americe, těch 11 milionů v Evropě to je fakt katastrofa
25. 9. 2015 07:32
Re: znovu a jednoduse, prosim
Pod pojmom emisie sa toho skryva vela. Pri spalovani nafty v motore vznika hlavne voda a CO2. Tu plati priama umera o ktorej pises. Cim viac paliva sa spali, tym viac CO2 ide z vyfuku. Okrem vody a CO2 obsahuju vyfukove plyny aj dalsie zlozky - CO, nespalene uhlovodiky a oxidy dusika. A prave o oxidy dusika oznacovane ako NOX ide v tejto kauze. Passat ma podobnu spotrebu ako Mazda6 a jeho emisie CO2 su tiez priblizne rovnake. 35x vyssie su emisie NOX. Oxidy dusika sa tvoria pri spalovani za vysokej teploty. A vysoka teplota v spalovacom priestore vznika pri spalovani chudobnej zmesi. Samozrejme chudobna zmes prispieva k nizsej spotrebe. Podvod VW zrejme spociva v tom, ze ked riadiaca jednotka rozpozna emisnu kontrolu, obohati zmes - predlzi vstreky, do valca ide viac paliva na rovnaky objem vzduchu. Tym klesne teplota spalovania a emisie NOX tiez klesnu, samozrejme spotreba je v tomto rezime vyssia. Ak bude musiet VW upravit motory tal, aby splnali normu emisie v normalnom rezime, spotreba pojde urcite hore.
25. 9. 2015 09:06
Re: znovu a jednoduse, prosim
Konečně to někdo ostatním polopaticky a rozumně vysvětlil. Za mě :yes: :yes: :yes:
A somozřejmě potvrzuji, že máš naprostou pravdu.

Smutné je, že toto nedokázala redakce ACZ ve všech svých článcích na toto téma, kde buď vinu koncernu bagatelizuje a nebo bez jakýchkoli důkazů (!!!) obviňuje všechny ostatní. Pánové z redakce, doporučuji rtomase slušně požádat, zda by jste mohli jeho text použít v článcích. Pak by jste mohli vypadat jako skuteční odborníci, nikoli jako partička holek z Ženy a život. Mimochodem, včerejší výstup vašeho kolegy z SM na ČT24, to bylo taky pošušňáníčko...

No a nakonec - také smutné a v poslední době typické - je chování diskutujících na ACZ. Zatímco na příspěvek, který jasně a jednoduše vysvětluje jádro problému nikdo nereaguje a ani nepadl žádný palec, příspěvky na téma konspiračních teorií či příspěky dacanů kterým "ty emise nevaděj", jsou zde vesele palcovány a adorovány (mě teda ty emise jako vaděj, protože to tady ve velkém městě musím dýchat nejen já, ale i moje partnerka a moje dítě a i proto spaluje můj vůz vždy benzín, na rozdíl od stovek fleetových Oktávek, Superbů a Passatů, které se denně proženou 200 metrů od našeho domu).
Avatar - skejpa
25. 9. 2015 11:00
Re: znovu a jednoduse, prosim
S těma dieselama se smiř. Já to zkoušel ve firmě změnit ale když ve firemní Octavii najedu 40 tisíc za rok, tak se ten benzín obhajuje blbě (kór když mám trochu těžší nohu >:-[] ). Doma mám ale taky benzin :-) Ikdyž přiznejme si, že domů si benzín kupujeme hlavně proto, že líp zní, líp jede a je s ním méně problémů a nikoliv, že by měl nižší emise. A hlavně ten litr, dva benzinu navíc na 15 tisících km za rok neřešíš... Protože opačně bychom museli jezdit v elektromobilech :-)
25. 9. 2015 11:20
Re: znovu a jednoduse, prosim
Otázkou je, o kolik by ubylo dieselů v případě ukončení daňového zvýhodnění nafty v ČR. Tak hranice nájezdu, kdy se to vyplatí, by prostě byla výš...

Jinak být navíc podpora hybridů, takový Auris v kombíku by byl ideální alternativou k fleetové Oktávce 1.6 Tdi...

Ani nejsem žádný mogor, co by "nenáviděl" někoho pro to, že má diesel (něco jiného je de*il s vykuchaným dpf). Proste ale jestliže mám nějaké normy a jestliže je konkurence schopna je plnit (viz. to BMW X5), zatímco 1 Passat znamená totéž, jako 20-25 bavoráků, je to blbě. Je to blbě vůči podvedenému zákazníkovi, he to blbě vúči lidem co to musí dýchat a je to blbě vůči tomu BMW, které místo levného podvodu muselo věnovat peníze do vývoje, aby přísné normy v USA splnilo...
A řekl bych, že takhle bude uvážovat běžný západoevropan. A proto ta auta s těmito emisemi jezdit nemohou a dopad na zákazníka reálně bude - snížení výkonu, zvýšení spotřeby. Představy zdejších novinářů-odborníků jsou v tomto hodně naivní.

Jinak ano, benzín domů primárně pro to, že je fajn. Ty emise jsou bonus ;-)
Avatar - skejpa
25. 9. 2015 10:56
Re: znovu a jednoduse, prosim
Přidávám se k pochvale od lukas13 ! Perfektní vysvětlení ! :yes:
Avatar - boost.
25. 9. 2015 13:59
Re: znovu a jednoduse, prosim
Díky.

Mám ale otázku: když tedy v laboratoři podle tebe "nasadí" bohatší směs, CO2 tím pádem stoupne (NOx klesne). A CO2 neměří současně s NOx?
25. 9. 2015 00:07
Re: znovu a jednoduse, prosim
nerděla bych si iluze o tom že mazdy či jakákoliv jiná automobilka nemá něco podbného.
BMW například už má něco podobného za sebou.
25. 9. 2015 00:08
Re: znovu a jednoduse, prosim
nerděla bych si iluze o tom že Mazdy či jakákoliv jiná automobilka nemá něco podobného.
BMW například už má něco podobného za sebou.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 00:10
Re: znovu a jednoduse, prosim
V tomhle rozsahu s takovou důsledností že téma emise vpodstatě vypouští? Ne

Myslim že si úplně neuvědomuješ rozsah a hloubku Dieselgate TDI

Všichni ostatní investovali desítky miliard do novejch motorů, do ad blue a dalších technickejch fines. VW tvrdil že to samý jeho TDI dokážou i bez těch ***čár navíc a ušetřil tim miliardy. Doteď
;-)
25. 9. 2015 08:43
Re: znovu a jednoduse, prosim
Vidím to tak, že VW šlo v danou chvíli cestou nejmenšího odporu. Už vyvíjeli nové (aktuální) motory. Tím to nechci obhajovat, jen poukazuji na to že VW do nových motoru také investoval (s AdBlue atd.)
Ostatně dle nové metodiky měření emisí, nesplňuje Euro6 defakto nikdo. Viz třeba dnešní článek na novinkách. Ten to potvrzuje.
25. 9. 2015 08:54
Re: znovu a jednoduse, prosim
Jak se můžeš odvolávat na koncernovou propagandu? To má být jako nějaký důkaz? Problém je PODVOD a ne neplnění emisí. Až se najde jiná firma, která podváděla, tak sem dej zdroj. Do té doby je to jen pokus hájit podvodníka. A to tím nejtrapnějším způsobem -ukazováním na jiné.
25. 9. 2015 10:16
Re: znovu a jednoduse, prosim
Ty testy neprovádělo VW.
jejich podvod neobhajuju, jen si nedělám iluze že by to nedělali i ostatní.
25. 9. 2015 10:20
Re: znovu a jednoduse, prosim
Kdyby chtěli taky podvádět, tak ty motory dají do aut na US trhu. To neudělali.
25. 9. 2015 10:22
Re: znovu a jednoduse, prosim
Nebo jim na to zatím nikdo nepřišel.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 13:56
Re: znovu a jednoduse, prosim
Furt ti uniká že VW se jako jedinej chlubil že umí clean diesel bez dalších fičar a ad blue

Takhle masivní mega podvod tu ešte nebyl
Avatar - skejpa
25. 9. 2015 11:09
Re: znovu a jednoduse, prosim
Já být tebou tak si iluze dělám:
[odkaz]
strana 8 - Mazda je jediná, která volila odlišný způsob kontroly NOx :-) Je to možná vlaštovka ale je :-)
26. 9. 2015 00:11
Re: znovu a jednoduse, prosim
Asi ano, asi máš dlhé vedenie. Emisie. O to ide, vieš? To tak celkom vplýva na to, čo dýchaš 8-s
25. 9. 2015 00:13
Odebrat homologaci
Jiní musí platit eko poplatky, přitom mají emise lepší než tyto "prašivky". Je to
na odebrání TP, nebo nastavení do toho "podvodného" eko modu, aby věděli
jak by to ve skutečnosti mělo " trhat asfalt" jezdit. Asi by se toho rychle zbavili.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 00:21
Re: Odebrat homologaci
Tak nějak

Proto netušim jak to Evropa pořeší je to fakt megaprůser. Teoreticky je to na sebrání TP všem 11 milionum aut plus majitelé by měli vrátit daňový zvýhodnění. A všechno by měl zaplatit výrobce

Navíc když sem si koupil auto s výkonem třeba 130 kW a teď mi ho předělali na výkon třeba 100 kW navíc možná i s vyšší spotřebou měl bych mít nárok ho vrátit
To je průser rozsahu kterej tu fakt eště nebyl. Obávám se že politici v Evropě budou spíš jako ANO Ťok a budou to chtít nějak ututlat. A 11 milionů TDI bude mít emise jako ca 350 milionů nafťáků. Fakt nic moc :no: 8-s
25. 9. 2015 00:25
tak jako tak...
Dejme tomu že…
…existují společnosti, které na své tzv. „zelené politice“ částečně staví business. Krom jiného je součástí výročních zpráv i dopad jejich činnosti na životní prostředí a podle této zprávy si nastavují cíle na další roky. Jedním z cílů je i snížit produkci oxidu uhličitého do ovzduší. Výběr služebních automobilů manažerů takových společností je kromě konečné ceny limitován i množstvím produkovaných emisí.
Poté se sleduje množství ujetých kilometrů, spotřeba pohonných hmot, a dle technických údajů, uvedených u jednotlivých vozidel, se určuje koeficient pro výpočet zatížení životního prostředí emisemi.
Výsledky „zelených sledování“ tyto společnosti často prezentují svým potencionálním klientům.
No, nejspíš dlouhou dobu neprezentovali správné výsledky… kvůli veliké lži.
Obávám se, že celá tahle kauza poškodila nejen pověst koncernu VW, ale v důsledku i demotivovala slušné lidi a opět ukázala, že k moci a vysokému postavení vede jen a jen bezohlednost na úkor zdraví lidí a zdravého životního prostoru.
Pokud manažeři automobilky o celé kauze věděli a mlčeli, nechce se mi věřit, že by o tom nevěděli i úředníci a volení zástupci v Bruselu. Je to hanebné, ale především velmi smutné. Považuji to za zločin.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 01:04
Proč teď
Zajímalo by mne, proč to celé vypuklo až nyní, když už se to nějakou dobu ví? Qui bono?

Napadá mne spojitost s vyštípáním Piecha před časem - není ten člověk, který byl nyní dosazen do čela VW, náhodou jeho koněm?
Rozbalit vlákno
3
25. 9. 2015 06:43
Re: Proč teď
Cui bono, se rika. :-! To je asi jako se pidit po tom komu vadil JFK. Piechovi asi tezko, jelikoz maji ve VAG prachy a tim ze akcie padaly dolu...s*ali by si do vlastni kapsy.
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2015 07:18
Re: Proč teď
Nebo Piëch počká, až akcie klesnou dost nízko a za mizivou cenu skoupí, co půjde.:-D
25. 9. 2015 07:59
Re: Proč teď
:yes: Anebo to uz udelal. :-!
25. 9. 2015 07:46
xxl problém vw
Já plně chápu,že je vw group podvodný podnik z mnoha důvodů...toto je jeden z nich..
Další je motorama tsi,konkrétně jejich rozv.řetězem,který jsem už 2 x měnil,ale výrobce nezaplatí ani korunu,přestože já mu ji zaplatil...navíc tam pod turbo vrazili nějakou podložku,takže to teď tolik nejede...
Co je ale ještě horší,je fakt,že auta dieselgate u nás jezdí,přestože prošly STK + ME..
A tady vidím ten problém...na co tady je STK+ME ??? na co to platíme,když tady jezdí vraky a rakovinomety....
Prostě asi měli nějakou úmluvu,ale hubu plnou keců,,kdo odstraní DPF,bude trestně stíhán za podvod!!!!
M R D K Y...
O cenách těch šrotů ani nemluvím,když si vezmu,že japonské automobilky musí zaplatit dopravu aut přes oceán, zaplatit výpalné /CLO a emisema projdou,jpřestože v EU máme euro 5,5 a za chvíli 20...
spotřeba kdysi 4-5 l nafty,dneska 6-9...to je fakt ekologické....
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 07:55
Diskuze v EU o dieslech
Jen doufam, ze misto diskuze o emisnich normach se rozjede diskuze o naftovych motorech v osobnich autech. V EU se donedavna emisne dehtak zvyhodnoval a ted se jeste prijde na to, ze nejvetsi producent dehtaky normy ani tak neplnil. Je treba dehtak v osobakach zakazat. Normy musi byt jeste prisnejsi, aby si vyrobce rozmyslel jejich vyroby.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 08:05
smrad
Mám takový divný pocit.
1.Všechny automobilky vyrábí motory TDI,VW, FORD,Peugeot, Renault, BMW atd mají 2 L diesely.
2.Mají skoro stejný výkon
3.Mají skoro stejnou spotřebu
4.Jak je možné že jen u jedné firmy má motor 20 větší emise.To mi nesedí.
5.První stránky plní zprávy o VW.
6.O problému běženců v Evropě skoro nic.
7.Připadá mi to jako film Vrtěti psem. Předhoď lidem něco jiného a nebudou se soustředit na velký problém.
8.Něco tady smrdí,ale diesely to nebudou!!!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2015 08:26
Re: smrad
Přesně! A navíc klima Země se otepluje z důvodu nadměrné produkce CO2. Až budete mít vodu v obýváku, anebo vám tornádo vezme střechu, snad si konečně uvědomíte, že za to mohou benzínové motory s vysokou produkcí CO2 mnohem více, než diesely, byť by měly vyšší emise NOx. Ne diesely, ale benzínové motory by se měly konečně zakázat! A diesely vrátit do stavu před 15 lety, kdy měly sice vyšší zplodiny NOx, ale díky vyššímu kompresnímu poměru výrazně menší měrnou spotřebu a tedy výrazně nižší emise CO2!
A koncern VW je vinnen především proto, že a) prodej jeho vozů v USA předstihl GM, b) vinen je proto, že je německý a Němci leží amíkům v žaludku proto, že pokud se v budoucnu spojí s Rusy a Číňany, převálcují celou tu americkou pokryteckou lžiekonomiku, jako nic. :-!

PS: u rendlíků 2L diesel nemají, protože se životností alespoň 100 tis km ho neumí vyrobit.
25. 9. 2015 08:52
Re: smrad
:-) :-) :-) :-) tak rencek má 1,9TDi , VW ma 1968 cm3, to je skoro to samé, nebo 1896cm3. Každopádně to množství nafty ,které tam přiteče a výkon který to dá, tak v emisích nemůže být rozdíl 20x.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2015 09:49
Re: smrad
Boha proč ne? >:D

Protože je 35-40 krát vyšší? >:-[]
Re: smrad
Citát z Adolfových slintů: "A koncern VW je vinnen především proto, že a) prodej jeho vozů v USA předstihl GM."

Podle Adolfa prodej vozů VW v USA předstihl GM. Adolfe, jsi prolhaný psychopat. Tebe nedá dohromady ani Chocholoušek.
Avatar - Karen_
26. 9. 2015 16:15
Re: smrad
s tebou to zase mlátí gilgíte >:D Ada je jaký je, ale váš korejský dvoreček mu nesahá ani po kotníky ;-)
25. 9. 2015 09:24
Re: smrad
Příspěvek rtomase v 07:32 - tam se dočteš, proč emise NOx (nikoli emise jako celek) mohou být výrazně vyšší při nižší spotřebě. Aneb některé jevy a procesy ve světě jsou složitější a k jejich vysvětlení a pochopení nelze aplikovat trojčlenku.
Jinými slovy o dané problematice víš prd, ale na základě absolutně chybných myšlenkových konstruktů jsi dospěl k závěru, že to tak musej mít všichni a že to je konspirace a zamotáme do toho běžence a ještě bych přidal židozednářskou lóži...

Ne, vážně, nic ve zlém, neber to prosím osobně, ale vtipné je, že podobný myšlenkový konstrukt se nám snaží vecpat česká média a "odborníci" - rozuměj novináři, kdo by se obtěžoval zeptat na třeba na ČVUT, že - a ovlivnit tak veřejné mínění. Aneb úroveň českých médií a ukázka moci jednoha z největších inzerentů v zemi v praxi...
25. 9. 2015 09:41
Re: smrad
Presne, takove to maji skoro stejnou spotrebu ne nesmysl, jestli jeden jezdi za 6 a druhy za 7l nafty dela velke rozdily v emisich. Ten co jezdi za vice nafty sice jen o 1litry muze diky nizsim teplotam pri spalovani mit nekolikanasobne nizsi emise oxidu dusiku. Vubec bych sem netahal to obecna hazeni vsech dieslu do jednoho pytle. Kdyby to tak bylo, tak je japoncici uz davno v USA prodavali. Jelikoz ale vedeli ze nelze normy splnovat, tak zacli nabizet hybridy. Evropske volnejsi normy diky vselijakym berlickam v podobe nalhanych koeficientu odporu, upravenym prevodovkam na 5 kvalty a divnemu mericimu cyklu vetsina vyrobcu bude plnit. To ze skutecnost je ale jina neni veci podvodu, ale spatnemu zpusobu mereni, ktery je velmi odlisny od skutecneho provozu. To ale neni podvod, jako to co predvedl vw s upravou softu jen pro mereni kvuli homologaci. Media se akorat snazi problem hodit i na ostatni, ikdyz se jich vlastne vubec netyka.
Diky nevhodnemu mereni nam klesla i papirova spotreba u turbobenzinu, ale to rovnez neni podvod, ale jen vyuziti stavajicich moznosti legislativy.
25. 9. 2015 10:21
Re: smrad
Přesně :yes:

Doufám, že to nějak pohne s nastavením měření v EU, ale i v USA (zjistil to v rámci projektu univerzitní tým, nikoli organizace dohlížející na homologaci!)

Jinak právě se k tomu na ČT24 vyjadřoval další "odborník". Vše je v Evropě v cajku, majitelům těch vozů prý nic nehrozí a vyšší emise prý Čechům nevadí.

a.) Majitelé se budou sakra divit, až jim po aplikaci nového SW klesne výkon, zhorší se kultivovanost a zvýší spotřeba. A nebu přijdou o zelenou placky a do spousty měst v DE se prostě nepodívají. V tomto případě bych parafrázoval jednu známou reklamu - pan odborník je naifní jako motyl, fofofo.

b.) Jak si nějaký novinářský trouba může dovolit hovořit za "všechny Čechy"

Jinak samozřejmě doufám, že koncern se s kauzou úspěšně popasuje, majitelů těch vozů se to dotkne minimálně, daňové zvýhodnění nafty v ČR skončí a dieselů obecně ubude
25. 9. 2015 09:56
Re: smrad
Nevím, proč by se měl někdo ptát na ČVUT. O tom, jak to ve skutečnosti je dobře vědí i ti "odborníci" v našich médiích. Není to zase tak složité. Jen musí mluvit dle jiných not. A je možné, že by tak mluvil i člověk z ČVUT.
25. 9. 2015 10:33
Re: smrad
No, právě že o některých těch "odbornících" začínám vážně pochybovat. I zde na ACZ jsou pánové občas schopni napsat neuvěřitelné technické bludy. A vysvětlit jak je to s problematikou emisí NOx taky neumějí...

Skutečně si začínám myslet, že v případě některých ty noty ani nejsou třeba.

A na dopravně fakultě ČVUT je několik skutečně špičkových odborníků a někteří z nich by se ani kvůli Škodovce nezaprodali...

Každopádně uvidíme, o konkrétních dopadech (naštěstí) rozhodnou jiní a z jiných, vyspělejších, zemí.
25. 9. 2015 18:04
Re: smrad
A ako teraz prejdú tieto autá cez emisnú kontrolu? Čo im dodatočne vystavia EURO 3?
25. 9. 2015 10:46
Re: smrad
no já nevím,ale pokud se podívám do prospektu kterekoliv automobilky tak rozdil ve spotrebe 1,9 - 2.0TDI neni 1 litr. Viz test ford /Skoda 0,2 l/100 km ,mondeo/peugeot. To mi nesedí.
25. 9. 2015 10:58
Re: smrad
Přečti si ten příspěvek rtomase jak uvádím výše. Pokud tomu nerozumíš, vysvětlím přes SZ. Jinak i Střelec to vysvětluje dobře. A ten 1 litr byl příklad.
Avatar - Sumi2000
26. 9. 2015 01:05
Podvody s emisemi dělala asi většina velkých automobilek...
Cituji:"Mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT, u které vznikl celý skandál kvůli emisím u vozů koncernu Volkswagen, poukázala na to, že ani jiné automobilky na tom nebudou o moc lépe. Německý AutoBild například podle zdroje z ICCT napsal, že podobné problémy má například i BMW.

Není to tak obtížné rozklíčovat. ICCT totiž společně s německým autoklubem ADAC vzala do testu 32 reálných vozidel, které však v tabulkách označuje jen písmeny a určuje jen jejich velikost a výrobce. Testované značky byly: Audi, BMW, Citroën, Hyundai, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Renault, Volkswagen a Volvo. Ovšem dle tohoto klíče lze celkem spolehlivě zjistit, jaká kombinace velikostní třídy vozu, objemu motoru a výkonu k jakému vozu patří.

Co test zjistil? Předně je třeba říct, že test neměl za úkol určit, jakou mají auta spotřebu, ale jaké mají emise NOx (oxidy dusíku), a to v rámci nově chystaného testu WLTP (World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure), který by měl tabulkové hodnoty spotřeby, které jsou dnes výrazně nereálné, srovnat do reálnějších čísel. WLTP simuluje skutečný provoz mnohem lépe, i když se stále měří v laboratoři. Tyto výsledky pak porovnali s tradičním testem NEDC.

Výsledky testu překvapily všechny. Zatímco v testu NEDC, tedy v tom, který se nyní standardně používá, všechny vozy bez problémů splňovaly normy Euro 6, ve WLTP vykazovaly hodnoty až sedminásobně horší.

To by mohlo naznačovat, že podobné praktiky, jako Volkswagen, používají i ostatní. Jde o systémy rozpoznávání testovacího provozu NEDC. Pokud je nasazeno jiné schéma (WLTP), pak se tento software neaktivuje."

TAK A CO VY NA TO..? Že by DIESEL EPIDEMIE ?? 8-s
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2015 09:22
Re: Podvody s emisemi dělala asi většina velkých automobilek
Ještě nám pověz, co to má společného s podvodem VW. To, co jsi tady vytáhl, jsou dlouho známě věci. Pokud jde o ten článek AutoBildu o BMW, tak to sleduj dál. Auto Bild silně couvá a zdůrazńuje, že šlo o špatnou interpretaci článku. Zdůrazńuje, že nejde o podvod a manipulaci s měřením. Doslova píše, že žádnou manipulaci nebo podvod u BMW nikdy nepředpokládalo. Se senzací, která z toho původního článku vznikla, nechce mít nic společného.
26. 9. 2015 07:48
Nový kódex VW ...
"Doping" motorov je u nás neznámy pojem ;-)
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2015 09:45
Niekto musel dať echo!
Automobilky ľúbia konkurenčné autá a ich motory rozoberať do poslednej skrutky a hrabať sa v SW. A určite prišli na to, kde je vo Wolfsburgu vlk zakopaný. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
27. 9. 2015 13:04
Lži všude kolem nás
Ano mě nepřekvapuje aféra koncernu VW o nepravdivých údajích o emisích. Dnes se lže všude a jen hrstka lidí je poctivá a bohužel i jen hrstka firem se snaží být poctivými. Automobilky lžou snad pořád. Stačí se podívat na údaje o spotřebě, kdy se málokterý uživatel dostane k hodnotě udávané výrobce. Lžou nám i o použitých materiálech...... Zkrátka VW si udělalo pěknou reklamu a dost si tak znehodnotili značku. Ale my Češi jsme velcí patrioti, takže škodovky budeme kupovat tak či tak...
Rozbalit vlákno
0