Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podvod s emisemi: Kterých modelů Škoda se týká?

David Bureš
Diskuze (99)
Turbodiesely generace EA189 v minulosti používaly všechny modely Škoda, kromě nejmenšího Citigo. Jak poznat, jestli se problémová jednotka týká i vás?

V tuto chvíli není jasné, zda se kauza vztahuje na opravdu všechny vyrobené automobily s těmito motory. VW Group totiž teprve zjišťuje, kde se automobily se speciálně upraveným softwarem prodaly.

I majitelé Škodovek tak zatím musejí počkat na řešení problému. Nejpravděpodobnějším scénářem je svolání vozů do servisů, kde jim bude přehrána řídicí jednotka motoru. Koncern nicméně stále zdůrazňuje, že u naprosté většiny motorů se podvodný software při běžné jízdě žádným způsobem neprojeví.

Volkswagen již přiznal, že podvodný software nalezený v modelech prodávaných v USA byl nainstalován i ve vozech nabízených mimo Ameriku. Tyto vozy přitom neprodával jen Volkswagen, ale i další značky koncernu VW Group, včetně Škody. Zjišťovali jsme, v jakých modelech mladoboleslavské značky se tyto motory objevovaly.

Z oficiálního prohlášení vyplývá, že se skandál týká 11 milionů automobilů poháněných naftovými agregáty EA189. Jmenovitě se jedná o čtyřválce prodávané s obchodním označením 1.6 TDI a 2.0 TDI mezi lety 2009 až 2015. Jsou to ty motory, které v Evropě splňují emisní normu Euro 5. Rodina EA189 zahrnuje i tříválec 1.2 TDI, ten se však v USA neprodával, tudíž by objevený software používat neměl.

Jmenované motory nejsou známé jen z modelů Volkswagen, ale také z aut nabízených Audi, Seatem a Škodou. V případě mladoboleslavské automobilky je používaly všechny modely, kromě minivozu Citigo.

U Octavie agregáty EA189 z české nabídky zmizely již v roce 2013 – po nástupu třetí generace tohoto modelu, která je kvůli platformě MQB nahradila modernějšími jednotkami EA288. Také Fabia a Superb se jich zbavily po mezigenerační výměně – po nástupu třetích generací v roce 2014, respektive 2015.

V modelech Yeti a Roomster turbodiesely EA189 setrvaly až do letošního roku. Zatímco Roomster (a užitkový Praktik) s nimi vydržel až do konce své výroby, Yeti je kvůli přísnější emisní normě Euro 6 nahradil v průběhu letoška, jak jinak než již zmíněnými motory novější generace EA288.

Modely Škoda s motory EA189
ModelMotorInterní kódVýkonRoky výroby
Fabia II1.6 TDI CRCAYA552010-2014
Fabia II1.6 TDI CRCAYB662010-2014
Fabia II1.6 TDI CRCAYC772010-2014
Octavia II1.6 TDI CRCAYC772009-2013
Octavia II2.0 TDI CRCFHF812011-2013
Octavia II2.0 TDI CRCFHC1032010-2013
Octavia II2.0 TDI CRCEGA1252008-2013
Rapid1.6 TDI CRCAYB662013-2015
Rapid1.6 TDI CRCAYC772012-2015
Roomster1.6 TDI CRCAYB662010-2015
Roomster1.6 TDI CRCAYC772010-2015
Superb II1.6 TDI CRCAYC772010-2015
Superb II2.0 TDI CRCFHC1032010-2015
Superb II2.0 TDI CRCFJA1252010-2015
Yeti1.6 TDI CRCAYC772010-2015
Yeti2.0 TDI CRCFHA/CFHF812009-2015
Yeti2.0 TDI CRCFHC1032009-2015
Yeti2.0 TDI CRCFJA1252013-2015

David Bureš
Diskuze (99)
Avatar - chetoos
27. 9. 2015 13:04
Lži všude kolem nás
Ano mě nepřekvapuje aféra koncernu VW o nepravdivých údajích o emisích. Dnes se lže všude a jen hrstka lidí je poctivá a bohužel i jen hrstka firem se snaží být poctivými. Automobilky lžou snad pořád. Stačí se podívat na údaje o spotřebě, kdy se málokterý uživatel dostane k hodnotě udávané výrobce. Lžou nám i o použitých materiálech...... Zkrátka VW si udělalo pěknou reklamu a dost si tak znehodnotili značku. Ale my Češi jsme velcí patrioti, takže škodovky budeme kupovat tak či tak...
27. 9. 2015 09:45
Niekto musel dať echo!
Automobilky ľúbia konkurenčné autá a ich motory rozoberať do poslednej skrutky a hrabať sa v SW. A určite prišli na to, kde je vo Wolfsburgu vlk zakopaný. ;-)
Avatar - Karen_
26. 9. 2015 16:15
Re: smrad
s tebou to zase mlátí gilgíte >:D Ada je jaký je, ale váš korejský dvoreček mu nesahá ani po kotníky ;-)
26. 9. 2015 09:22
Re: Podvody s emisemi dělala asi většina velkých automobilek
Ještě nám pověz, co to má společného s podvodem VW. To, co jsi tady vytáhl, jsou dlouho známě věci. Pokud jde o ten článek AutoBildu o BMW, tak to sleduj dál. Auto Bild silně couvá a zdůrazńuje, že šlo o špatnou interpretaci článku. Zdůrazńuje, že nejde o podvod a manipulaci s měřením. Doslova píše, že žádnou manipulaci nebo podvod u BMW nikdy nepředpokládalo. Se senzací, která z toho původního článku vznikla, nechce mít nic společného.
Re: smrad
Citát z Adolfových slintů: "A koncern VW je vinnen především proto, že a) prodej jeho vozů v USA předstihl GM."

Podle Adolfa prodej vozů VW v USA předstihl GM. Adolfe, jsi prolhaný psychopat. Tebe nedá dohromady ani Chocholoušek.