Za příplatek dokonce i airbag řidiče a motor tak do zahradního traktůrku. Lze tušit, že evropská specifikace by se dostala do výšin, v nichž by tento laciný návrat do devadesátek nedával smysl.
Otázka je o koľko by sa navýšila cena ak by to dovybavili na EU homologizáciu. ABS, ESP, tlak v pneu, Airbagy ... pod značkou Dacia by to mohlo byť cca 200 tis. aj s rádiom (špekulujem) a to by teoreticky mohlo cenou uspieť.
Interiér sice na renderech vypadá pěkně (aby ne), ale z detailů je určení vozu zcela jasné. Že není přeplácaný je dáno jednoduše tím, že není čím přeplácat. Zkrátka pěkný interiér odpovídající ceně vozu.
Vykon motoru CitiGo z roku 2015 je 44kw, ty 4kw delaji rozdil temer 30 let? Vzhledem k jednoduchosti Kwida nemam duvod predpokladat, ze by byl hmotnosti nad Citigem.
Interier bude dozajista materialove horsi nez dacia, ale taky tomu odpovida cena. A pokud hodnotime interier ciste designove tak souhlas s Emelem, vzhledem k cenovce je naprosto luxusni.
20Nm clovek muze snadno objevit a jeste snadneji ztratit ve zprevodovani. Neznalost toho + neznalost hmotnosti nas tak stavi do pozice kde nemuzeme ani jen tusit jak to s tou nulaosmou pojede. :-)
Kazdopadne jo, ciste z pozice HW, a nikdy by me nenapadlo ze podobnou vetu kdy napisu, je trivalcove citigo s 44kw vys.
V daném duelu je to +30%, navíc dostupných o 1386 otáček níže. Z čísel je jasné, že až do 4300 otáček bude CitiGo minimálně o 30% silnější... a to je dost.
Z cisel je jasne jen to, ze je o 30% silnejsi motor, ne ze bude na kolech silnejsi auto. Nejde ti o silu na klice, ale o silu na kolech a ta se meni s prevodem. To citigo je auto stavene pro evropu, jestli ma i "proevropsky" poskladane kvalty (cti zbytecne dlouhe) tak z tech 30% navic nemusis na kolech videt nic. Pokud ma citigo kvality a finalni prevod cca stejne dlouhe jako kwid, pak se muzeme bavit o 30%. ;-)
EDIT: Tak Kwid ma vazit jen 660kw, takze citigo s 920kg je o 40% tezsi. Jinak hodnoceni motoru po prvnim svezeni, vzhledem k hmotnosti nevypada zle (pokud bude mit jeste lepe poskladanou prevodovku tak muze byt dost dobre rychlejsi nez citigo):
"This 799cc motor from the BR family of Renault engines makes 57PS@5,678rpm and 74Nm@4,386rpm. This petrol engine has a dual overhead cam architecture with a 4-valve per cylinder valve train. It is mated to a 5-speed manual transmission, also all new. Critical question though is whether the engine will feel adequate as a workhorse. Inner city running will be a breeze, the transmission ratios are nicely matched to the torque curve of this engine and it revs easily and never felt stretched to the limit. Thanks to the overall kerb weight, which stands at just 660 kilos, the engine never really breaks into a sweat. Engine responses too are quick and a slick transmission with a strong power band should keep the labours of driving in urban traffic to a bare minimum. The advantage here is that 80 per cen"t of torque is available from as low as 1,200rpm, so you feel the surge instantly."
[odkaz]
No, já to vidím jinak. Nikdo není zvědavý na to točit motor do 6000 jen proto, aby se v příměstském prostředí pohyboval aspoň trošku svižně. Můj názor je, že i městský motor by měl být schopen ve spektru 2500-3000 něco předvést... a jestli mě tady bude čekat nějakých 60-65Nm, tak to bude dost pruda.
Pro info, CitiGo má na pětku 3900 otáček, což je podle mě celkem rozumný kompromis u auta, které se má občas pohybovat i mimo město.
Ad EDIT: nojo, 660kg, ale v této podobě je to asi v Evropě nemyslitelné.
Ale ty prevody ti prece muzou doprat stejne Nm na kolech jak u citigo tak Kwida za cenu vyssich otacek, ale stejne dynamiky, resp. diky hmotnosti lepsi dynamiky. Jestli budou tyto auta jezdit mesto hlavne na 1-2-3 tak to zprevodovani je docela zasadni. Ono tech 130 u tohoto typu aut uz mi prijde jako zcela nic nerikajici cislo (nehlede na to ze podle testu tady toci 44kw citigo pri 130 3700ot a ne 3900, tolik toci silnejsi verze), to nebude typicky provoz.
Uvidime az vypusti cisla se zrychlenim, to nam rekne vic.
Prostě to budeš muset hodně točit aby to aspoň nějak jelo. U toho CitiGo taky můžeš jezdit 50 na dvojku, ale...
Beru, hmotnost to mění... a zároveň to ve mě vzbuzuje další pochyby o tom, jak je to auto udělané - nemyslím si, že by se při srovnatelné (?) velikosti dalo u CitiGo jen tak ušetřit 260kg.
To urcite ne. Kdyz si prectes ten clanek co jsem postnul tak tam i pisi o pouziti hodne plastovych dilu i u motoru. Tady je jasne ze ikdyz dnesni auta jsou osulena a rozhodne netrpim predstavou ze treba to citigo tu s nama bude bezne najizdet 300tis km, tak tady se slo na krev podle vseho jeste vic. To bude fakt tak na rozvoz pizzy, 3 roky, 120-150tis km a pak rovnou sesrotovat (resp. vetsi cast auta mozna vyhodit do plastu >:D ).
Ten litrový tříválec (nejspíše stejný jako má twingo) se snahou taky moc nepřetrhne. jednadvojka také ne, cpát do toho tce je nesmysl (je moc přetechnizované), zbývá 1.6, otázka je, jestli se tam vejde
Pokud by to auto nabízelo alespoň tříhvězdičkovou pasivní bezpečnost (dle současných norem Eudo NCAP) a Euro6, tak za tyto ceny by Dacii východoevropaně utrhali ruce, a vlastně i na Západě, a to i kdyby stálo 150 - 180 000! :-):yes::yes:
Mě by se to líbilo jako městské elektro-auto. Něco mezi Twizzy - ten nemá okénka a tak je pro mé potřeby na nic.. a Zoe - to je zas na popojíždění po městě zbytečně velké. Stačily by poloviční baterky jak ma Zoe a poloviční cena :-!
O Renaultu Kwid pro Evropu jeste nebylo rozhodnuto
Co se týze mozného prodeje modelu Kwid v Evrope tak v Renaultu jeste nepadlo finální rozhodnutí. Pokud se Renault rozhodne prodávat Kwid v Evrope, zhavým kandidátem na výrobu evropské verze je továrna v marockém Tangeru.
Re: O Renaultu Kwid pro Evropu jeste nebylo rozhodnuto
majú sandero, ale toto by sa tam tiež uživilo taký miniduster a o motor sa nebojím, mnohým by stačil, po tých ekoprúseroch a dawnsyndrómoch by človek aj privítal kus poctivého indického auta :-)
Re: O Renaultu Kwid pro Evropu jeste nebylo rozhodnuto
Zrejme más na mysli továrnu Revoz v Novo Mesto ve Slovinsku. Je pravda ze tam by taky potrebovali lepsí vytízení, otázka je jak to tam vypadá s náklady.
Na indickém trhu tuhle vaginální značku dosud moc neznali, po pár letech budou už ale stejně, jako Evropané, dobře vědět, že rendlík není auto, ale pouze křáp! A navíc ošklivý.