Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kwid se prodává v Indii od 95 do 130 tisíc korun

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Renault začal na indickém trhu prodávat zvýšené mini Kwid. Je primárně určeno právě pro něj a nabízí se skutečně levně.

Renault Kwid se představil coby koncept v Novém Dillí v únoru 2014. Atraktivní šedožluté auto mělo vzhůru výklopné dveře a řidič seděl uprostřed. Ze studie zbylo letos v květnu při odhalené sériové verze jen jméno, základní silueta a přibližné rozměry, nicméně autíčko s krátkými převisy vypadá velmi sympaticky.

Sériový Kwid asi ze všeho nejvíce připomíná zmenšený Duster, hlavně zepředu, na masce trůní velké logo s kosočtvercem. Odpustil si komplikované křivky, módní oplastování včetně krytů podvozku jej řadí mezi crossovery, díky světlosti 1800 mm má usnadněný boj s nástrahami indických (ne)cest. Přitom se pořád jedná o vůz segmentu A, na délku totiž měří jen 3679 mm, do šířky pak velmi skromných 1579 mm. Výšku zatím Renault tají, ale to, že jde o křížence, do kterého se dobře nastupuje, už víme. Okna jsou na dnešní dobu poměrně velká, takže ven bude určitě vidět skvěle a miniaturní rozměry přijdou vhod i ve městě.

Kwid používá alianční platformu CMF-A s rozvorem 2422 mm. V útrobách se určitě objeví litrový tříválec s 57 kW a robotizovaná převodovka. Zatím si ovšem Indové musejí vystačit s menší zážehovou osmistovkou, taktéž tříválcovou, jež dává 40 kW v 5678 otáčkách. 72 N.m/4386 min-1 přenáší pětistupňový manuál. Ano, údaje jsou oficiálně takto přesné! Palivová nádrž pojme 28 l drahocenné tekutiny, což při normované čtyřlitrové spotřebě dle místní normy ARAI zaručuje dostatečný dojezd. Koncept poháněla větší dvanáctistovka TCe.

Pětimístný interiér navrhl tým designérů přímo v Indii, exteriér je dílem Davida Duranda. Přístroje špičkové verze jsou vesměs digitální, výdechy ventilace mají chromované rámečky, nejdražší model nabídne i posilovač řízení, klimatizaci, přední elektrická okna, mlhovky, bezklíčkový vstup a centrální zamykání. Nepřišel ani o moderní multimédia včetně rádia a navigace se sedmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth a USB i AUX konektorů. Taková výbava stojí 353.131 rupií, tedy 130.200 korun. Ne, to není překlep, nezahrnuje však ani řidičův airbag, za který se vždy připlácí. Základní pak přijde na 256.968 rupií, což je v přepočtu pouze necelých 94.800 korun. Objednávky už Renault přijímá od konce srpna, dodávky prvním klientům začnou v říjnu a v paletě laků karoserie mají celkem pět různých možností na výběr. Za tyto peníze dostanou i dvouletou záruku, byť omezenou pouhými 50 tisíci kilometry.

Kwid považuje za globální auto, také se testovalo nejen v Indii, ale i v domovské zemi značky, tedy ve Francii, v Koreji i v Japonsku. Díly pro indickou produkci v Čennaj dodávají z 98 % lokální firmy, proto je tak neuvěřitelně levný. Později se objeví i na jiných, zatím blíže nespecifikovaných trzích.

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
29. 9. 2015 08:57
Re: Kde ještě chce rendlík prokázat svou nekvalitu?
Škodovka v 80 letech nestála za nic. Lze z toho vyvozovat kvalita dnešních škodovek? Ne. Proto bych posuzoval každé auto bez předsudků, i Renault.
Avatar - Ada je zase tady
29. 9. 2015 08:12
Kde ještě chce rendlík prokázat svou nekvalitu?
Na indickém trhu tuhle vaginální značku dosud moc neznali, po pár letech budou už ale stejně, jako Evropané, dobře vědět, že rendlík není auto, ale pouze křáp! A navíc ošklivý.
Avatar - pumpkin
29. 9. 2015 08:11
Re: O Renaultu Kwid pro Evropu jeste nebylo rozhodnuto
Jasné, sekol som sa. 8-s
Re: O Renaultu Kwid pro Evropu jeste nebylo rozhodnuto
Zrejme más na mysli továrnu Revoz v Novo Mesto ve Slovinsku. Je pravda ze tam by taky potrebovali lepsí vytízení, otázka je jak to tam vypadá s náklady.
29. 9. 2015 01:10
Re: Ideální doplněk portfolia Dacie!
Mě by se to líbilo jako městské elektro-auto. Něco mezi Twizzy - ten nemá okénka a tak je pro mé potřeby na nic.. a Zoe - to je zas na popojíždění po městě zbytečně velké. Stačily by poloviční baterky jak ma Zoe a poloviční cena :-!