takze kdys budu mit mapy s radarovejma stanovistema v "pevne" navigaci, tak me jako ve svajcu skonfiskujou a znehodnoti cele auto 8-s >:-[] , ja totis do dalsiho auta zvazuju prave navigaci vestavenou v podobe autoradia a montazi LCD do horni casti palubky s automatickym vyklopem, nevo jako Pioneer AVIC-HD3BT nebo Pioneer AVIC-X3 s upravou a oddelenym diaplayem
měly by exemplárně trestat za způsobené nehody kde šlo opravdu o riskantní jízdu a v následku toho došlo k nehodě a způsobení škody dalším osobám ... buzerovat ale lidi za to, že jedou o 10 km rychleji tam kde značku někdo nesmyslně umístil, policie to ví a proto tam měří, je fakt nechutná buzerace
moc dobře si pamatuju cca před dvěma roky německou kampaň a boj proti tomuhle, a ve všech automagazínech varovali, že přístroje mají mít od výrobce atest, že do nich nejde ani uložit POI v podobě radaru. To že je to drzost a blbost je věc jiná, ale mě se zase nelíbí zimáky povinně v dubnu :-!
Jestli tomu článku rozumím tak bych se měl bát vozit si sebou mobil se symbianem a gps??? Není to na palici? A jak mám najít adresu třeba v Basileji? :no:
Nejak to cele nechapem. Clanom ma v nazve spomenuteho uzivatela antiradaru. GPS nema nic spolocne s rusenim vln vysielanych radarom => GPS nie je antiradar. Bud je chyba v nazve clanku, alebo v texte chyba za co vlastne dostal vodic pokutu - urcite nie za to ze mal v aute GPS...V Schweizi pouzivaju GPS pomaly vsetci, este aj ked idu na bezny kazdodenny nakup...
...za navigaci, konkrétně za možnost uložit do ní uživatelsky point of interest v podobě stacionárních radarů. Laicky, cokoliv co umožní nahrát soubor z netu s radary je nelegální.
Antiradar a radarovy detektor jsou dve rozdilne veci. Antiradar je aktivni zarizeni, ktery znemoznuje funkci policejniho doplerovskeho merice rychlosti (Policie nema zadny radar) a je proto logicky zakazan. Radarovy detektor je vysokofrekvencni prijimac, ktery detekuje pritomnost vysilace policejniho zarizeni k mereni rychlosti. Takovy detektor nelze zakazat, protoze v takovem pripade by bylo nutno zakazat i vsechny ostatni pristroje, ktere umoznuji prijem v pasmech, kde pracuji policejni merice rychlosti - tedy napriklad profesionalni merici pristroje jako je treba spektralni analyzator. A to by nepochybne vyvolalo ve spolecnosti zavazny problem.
Zarizeni GPS, ve kterem jsou ulozeny zajimave body, rovnez nemuze zapricinit nespravnou funkci policejniho merice rychlosti a nelze je proto zakazat.
Zajimava a zcela odlisna situace je u laserovych mericu rychlosti. Ty lze totiz eliminovat pomoci laserovych diod LED na stejne vlnove delce - tedy aktivnim rusenim. Presto se v tomto pripade nejedna o nepovolene zarizeni, protoze cinnost takoveho zarizeni nelze podle mezinarodne pravniho dokumentu - Radiokomunikacniho radu - definovat jako provoz nepovoleneho vysilaciho zarizeni, protoze Radiokomunikacni rad nereguluje pouzivani optickych sdelovacich zarizeni (viz stranky CTU). Takove zarizeni, ktere je napr. ve vozidle pripevneno pomoci sucheho zipu (neni pevne namontovano na vozidle) totiz ridici slouzi napriklad pro ovladani otvirani garaze, a jen omylem jej ridic zapomnel zapnute... Bez toho, aby Policie ridici prokazala umysl rusit funkci laseroveho merice rychlosti, neni mozne ridice postihnout.
Problem ridice ve Svycarsku je od nas, obcanu EU odlisny v tom, ze se dotucny nemuze jako my odvolat k nejvyssimu soudu Evropske unie do Strassburku, protoze tam by svou pri s vysokou pravdepodobnosti vyhral.
máš v tom chaos
antiradary sú pasívne zariadenia, ktoré nič nevysielajú, iba príjimajú, možno 5% je aktívnych, ale používajú sa iba v krajinách, kde sú antiradary povolené.
GPS sa môže radiť medzi antiradar, alebo na základe stiahnutých pozícií z netu, vo forme POI, či speedcams, upozorňujú na stacionárne, ale aj na mobilné radary, resp. na ich najčastejší výskyt.
Proste antiradary len zachytia "šum" z okolia na správne frekvencií, či vlnovej dĺžke je to ako rádio ;)
Ze zkušeností co mám můžu říct, že tam probíhá měření především stacionárními radary na které upozorňuje značka. V praxi to znamená že mimo tyto úseky se bežně jezdí i 30 mph nad limit (to znamená na dálniční 70 mph třeba 90-100 mph, tedy na 112 km/h evropských 140-160) a tam kde je značka všichni poslušně zpomalí.
Musim si koupit navigaci ktera hlasi radary. Jinou moznost nemam, vyrobci mi ji proste vnuti...
Musim k ni mit mapu, kde jsou radary zaznacene. Jinou moznost nemam, jina totiz neexistuje...
A pak musim zaplatit pokutu, protoze tohle vsechno nesmim pouzivat....
Nejsou spis nahodou vyrobci navigaci dohodnuti se staty, aby se vybralo vic na pokutach? Premyslel nekdo i o tomhle??
si mimo, na každej navi sa dajú radary, vypnúť, vymazať, nepoužívať.
V návodoch na to upozorňujú a zodpovednosť je na tebe, či si to zapneš a budeš používať, alebo to vypneš a nebudeš používať.
V navi MIO je v *.sys súbore zadané, že radary sa nemajú hlásiť v nemecku, šviajčiarsku a ešte jednej krajiny, ty si to môžeš samozrejme prepísať, aby sa hlásili všade, alebo nikde ;)
V návode je popísané ako a kde to máš spraviť.
Takže ak to zapneš, tak celá vina je iba a len na tebe
Výrobcovia skinov dávajú možnosť, že ak by bol problém, tak stlačíte tlačítko a zmiznú všetky radary, proste všetky info o tom, že tam nejaké radary a upozornenie na ne je ;)