Novinky
To není zábavné, ale zoufalé..., protože ani v Německu Vás na benzince nenechají nabít... pošlou Vás do háje, nebo je to drahé... Nebylo to vůbec příjemné, zbytečné trávení zbytku dne ve stresu (nevyzvednuté děti ze školky, školy, obvolávání známých...) to je ten poctivý Prius zlatý a vozí plnohodnotnou rezervu.
Tesla na předvádění fajn, pro kousky cest, musí se počítat -50% udávaného dojezdu a i tak to prostě někdy nestačí.
Tesla na předvádění fajn, pro kousky cest, musí se počítat -50% udávaného dojezdu a i tak to prostě někdy nestačí.
a dojazd si nesledoval? Ja beriem elektriku ako alternatívu pre toho kto jazdí cez deň, hlavne mesto - prímesto, má dostatočnú rezervu aj po prejazdení typickej dennej porcie km, dorazí domov, auto pripojí a nabije cez noc....
Mám HSD ale je to len predstupeň, v súčasnosti fajn alternatíva. Ak by ceny elektroauta boli len o kúsok nižšie tak jedno z áut v rodine by bolo elektro.
Mám HSD ale je to len predstupeň, v súčasnosti fajn alternatíva. Ak by ceny elektroauta boli len o kúsok nižšie tak jedno z áut v rodine by bolo elektro.
Prave, pro podobne hopsani po meste je mozna fajn maly elektromobil, co by financne vysel na vyrazne min, nez na cenu mensi nemovitosti. Ne predrazeny velky sedan vyssi stredni tridy, co ma kratky dojezd a porad nevyresenou nabijeci sit. Hlavne ze zrychluje jak supersport, to je u nej moc prakticka vec.
Praveze Tesla na to sla chytre a postavila auto, ktere vypada, jezdi, a je uzitecne stejne, jako jina, podobne draha a velka auta. Tedy Model S neni jen na hopsani po meste, da se s nim normalne cestovat na delsi vzdalenosti, muzes jizdou stravit cely den v klasickem obchodackem rezimu, stejne jako treba v..Panamere. Ta ovsem to kilo za 2,8 neumi, no. A navic nejezdi "zadarmo". Na hopsani po meste mas v elektrice predrazeny nesmysl I-Miev (Ion/C-Zero), pripadne o neco mene nesmyslne i3, nebo uz celkem smysluplny e-Up!.
ano ale pre nás obyčajných by mohli postaviť elektro za cenu obyčajného auta.. mne by tých 200km bohate stačilo.... ale zatiaľ sa dá asi len exkluzívne elektro za cenu exkluzívneho klasika. Nepoznám ceny Tesly, takže neviem porovnať technologie a cenu. Ak je cena porovnateľná s nejakou klasickou konštrukciou potom je tá nezmyselne predražená?
Model S cca od dvou mega CZK nahoru podle vybavy a kapacity baterii.
Klasicka alternativa je Panamera, A7/8 atd. Tedy podobne velka a draha auta. Samozrejme kazde ma svoje, ale pokud vezmes nejvykonnejsi Panameru, nebo Audi RS7, tak silne pochybuju, ze ujedes stejne km, jako Tesla model SP90D. A i kdyby ano, tak to porad znamena, ze jde o v podstate prvni elektromobil, plne srovnatelny s konkurenci. V tom je prave sila Tesly - jde o plnohodnotnou alternativu. Tedy...samozrejme tam, kde lze dobijet.
Elektricky cenovy ekvivalent maleho auta bohuzel neni a kdy bude, to neni jiste. Nejvice se blizi asi Nissan Leaf, ale porad je o tolik drazzsi, nez ne-elektricka konkurence, ze ciste z pohledu cena+naklady / uzitek se porad jeste nevyplati. Ale dejme tomu, ze je na dobre ceste.
Klasicka alternativa je Panamera, A7/8 atd. Tedy podobne velka a draha auta. Samozrejme kazde ma svoje, ale pokud vezmes nejvykonnejsi Panameru, nebo Audi RS7, tak silne pochybuju, ze ujedes stejne km, jako Tesla model SP90D. A i kdyby ano, tak to porad znamena, ze jde o v podstate prvni elektromobil, plne srovnatelny s konkurenci. V tom je prave sila Tesly - jde o plnohodnotnou alternativu. Tedy...samozrejme tam, kde lze dobijet.
Elektricky cenovy ekvivalent maleho auta bohuzel neni a kdy bude, to neni jiste. Nejvice se blizi asi Nissan Leaf, ale porad je o tolik drazzsi, nez ne-elektricka konkurence, ze ciste z pohledu cena+naklady / uzitek se porad jeste nevyplati. Ale dejme tomu, ze je na dobre ceste.
Hlavni rozdil je ten, ze Panameru natankujes za 5 minut, Teslu za 2 hodiny u jejich nabijecich stanic. U klasicke zasuvky se musis nechat ubytovat.
Ano, jak pisu - kazde z tech aut ma svoje klady i zapory.
Co se tyka nabijeni, jsme jen na zacatku "ery", pri normalnim pouzivani auta bude (nekde uz je) mozne jej dobijet behem jine cinnosti (prace, nakupy, zabava...) a pak ho proste zase zacit pouzivat uz nabite, je tedy klidne mozne, ze nabijenim pak stravis realne mene casu, nez tankovanim. Musis premyslet komplexne.
Co se tyka nabijeni, jsme jen na zacatku "ery", pri normalnim pouzivani auta bude (nekde uz je) mozne jej dobijet behem jine cinnosti (prace, nakupy, zabava...) a pak ho proste zase zacit pouzivat uz nabite, je tedy klidne mozne, ze nabijenim pak stravis realne mene casu, nez tankovanim. Musis premyslet komplexne.
až vyrobia malé baterie s dobrou kapacitou budú sa na "pumpách" len vymieňať - vymením vybitú za nabitú, zaplatím a idem ďalej... tam alebo niekde inde ich budú nabíjať, servisovať,likvidovať....
Asi jsi me nepochopil, tak to zkusim jednoduseji: pri soucasnem dojezdu elektromobilu a "hustote" nabijecich stanic si jako cisty elektromobil umim dobre predstavit male a cenove rel. dostupne auticko na to hopsani po meste. Coz dneska jeste bez nejake vyrazne statni podpory nejde.
Tesla S je, bohuzel, zatim proste jenom rozmar pro bohate technofily. Zrychleni 200 v meste 300 z mista je u rodinneho sedanu super, ale odpovida to urceni presne jenom pro tuhle klientelu.
Az se poresi rozumny dojezd, hustota nabijeci site, rychlost nabijeni a cena samotneho vozu, pak si Teslu S rad koupim, i kdyby se nevyrabela v nedalekem NL a cekaci doba na ni byla klidne jak na VW.
Tesla S je, bohuzel, zatim proste jenom rozmar pro bohate technofily. Zrychleni 200 v meste 300 z mista je u rodinneho sedanu super, ale odpovida to urceni presne jenom pro tuhle klientelu.
Az se poresi rozumny dojezd, hustota nabijeci site, rychlost nabijeni a cena samotneho vozu, pak si Teslu S rad koupim, i kdyby se nevyrabela v nedalekem NL a cekaci doba na ni byla klidne jak na VW.
V podstate piseme o tom samem, no Tesla S je mnohem mene rozmarila za dva mega, nez treba BMW i3 za mega+. Jednoduse proto, ze ta Tesla muze byt jedinym autem v rodine, to i3 nzvlada, stejne tak ION a jeho klony atd. To silene, az neuveritelne, zrychleni je spise dusledek instalace konkretnich motoru a pekny bonus pro majitele, nemyslim, ze by se z ridicu Tesel stali pres noc amatersti sprinteri.
no videl som to raz na ceste a myslím že aj veľké motorky by mali problém držať krok. Neskutočná akcelerácia.... klobúk dole.... svet ešte nieje nastavený ale niekto musí byť na začiatku.
Viz moje odpoved z 12:17.
Svet je zatim nastaveny tak, ze od rodinneho vozu ceka bezproblemovy dojezd z mista A do mista B, ne jenom odpich jak s motorkou. To je sice dobra ficura, ale u sportovniho auta.
Svet je zatim nastaveny tak, ze od rodinneho vozu ceka bezproblemovy dojezd z mista A do mista B, ne jenom odpich jak s motorkou. To je sice dobra ficura, ale u sportovniho auta.
Pokud jsou mista A a B od sebe vzdalena mene nez 300km, tak s Teslou S nemusis mit strach, ze bys nedojel tam i zpet. Kor kdyz je cestou nejaky ten supercharger.
Jezdime docela casto vzdalenosti i jako 1000 km a tam, kam potrebujeme, ne tam, kam nainstalovali superchargery. Proste pouzivame rodinny vuz jako rodinny vuz. Za cenu Tesly S muzu mit rodinne auto, co me doveze kdy chci a kam chci a zbyde i na nakup PH po celou dobu jeho vlastnictvi. Az zvladne byt i Tesla S/ jiny elektromobil stejne realne pouzitelny jako kazdy jiny automobil, pak muzeme resit i dalsi podstatne veci. Treba value for money.
Ano, pokud jezdis casto pres 1000 km, tak pro tebe asi elktromobil jeste neni dobra volba, ja ti ho nenutim, no sam jiste uznas, ze drtiva vetsina lidi ma auto jen jako prepravnik vzduchu na kratke vzdalenosti.
BTW.: Takove argumenty mi prijdou na tebe dosti lacine, proste hledas nejakou slabinu, abys ji vypichl... Jako bych ti u Lotusu argumentoval malou nadrzi, do ktere sze navic musi tankovat jen vysokooktanovy benzin...
BTW.: Takove argumenty mi prijdou na tebe dosti lacine, proste hledas nejakou slabinu, abys ji vypichl... Jako bych ti u Lotusu argumentoval malou nadrzi, do ktere sze navic musi tankovat jen vysokooktanovy benzin...
Ale nehledam. Koupil bych si Teslu S, naopak mi prijde v principu zajimava. Zatim je ale pro me nevhodna a prilis draha, za podstatne mensi penize mam auto, co vyhovuje nasim potrebam mnohem vic. Lotus do toho neplet, to je muj rozmar pro jine ucely 😄
Mas deti ? Predstava, ze na 300 Km ceste musim zastavovat s celou rodinou na 2 hodiny, nez se auto dobije, je hrozna.
Mam deti, vcera jsem s nimi jel cca 75 km a zastavoval jsem hned 3x po cca 15 minutach. A nic hrozneho to nebylo. Predstava, ze po 300km zastavim, protahnu sebe i deti, najim se, napiju, skocim na toaletu, mrknu na net a pak jedu dal s plne nabitym autem mi taky nijak hrozna nepripada. Ostatne ja takove vzdalenosti prekonavam jen tak maximalne 2x za rok, takze pokud mi nekdo nabidne elektromobil s realnym dojezdem 200km (realnym jako realnym, ne dle NEDC, nebo podobne nerealne normy), a za "normalni" cenu, klidne do nej pujdu. Treba chystany Leaf s 30kWh bateriemi, ktery prijde na trh pristi rok.
Mame deti a delame prestavky, samozrejme. Diky zacpam po DE a v CR ale jezdime i se slusnymi pauzami (cca 2x 30 min. + 1x 90 min.) treba nasi castou 1000 km trasu uz dneska okolo 11 hodin a vic. Pri predstave, ze musim stat nekolikrat 2 hod. navic (protoze prave s detmi a se psem nezastavujes podle ujete vzdalenosti a site nabijecich stanic, ale kdy je to podle situace potreba) me docela jima hruza, ze bych to jezdil okolo 15 a vic hodin. Prave s detmi chci dobu stravenou na silnici snizit na nezbytne minimum, ne ze cesta je cil. Nechci urcovat destinace a trasy k nim podle sveho automobilu- auto ma slouzit mne a ne ja jemu.
Hej, kde furt berete ty dve hodiny na nabijeni? Pokud se bavime o superchargeru, kterych je v Nemecku, Norsku, Svedsku, Dansku atd... dostatek a hlavne kolem dalnic, tak dle jednoho znameho majitele Tesly S85: Tesla Supercharger: 0 - 80% 40minut, to jest 30 minut => 320km
3 fázová zásuvka 32A: 0 - 95% 4 hodiny, 1 hodina => 110km
To znamena, ze pokud jedes 1000 km a behem te cesty udelas dokupy dle tvych slov celkem 2,5h prestavek, tak za tu dobu muzes nabit na SC cca 1600 km. Na 3fazove zasuvce pak cca 275km (ano, to je malo).
Pokud jedes 1000 km cestu a Tesla S P85/90 udela pres 400km na jedno nabiti, tak budes nabijed pred odjezdem (nepocitam do cesty, pak behem jizdy 2x po cca 45 minutach a hotovo, jsi v cili. V cem je problem? ANo, samozrejme, musis jet po SC ceste, neni to pro kjakoukoliv cestu, to beru. Ale v tom pripade proste tu Teslu nekupuj, ja pisu o hromade dalsich lidi, kteri vetsinou v aute dale, nez tech 300km nejedou.
3 fázová zásuvka 32A: 0 - 95% 4 hodiny, 1 hodina => 110km
To znamena, ze pokud jedes 1000 km a behem te cesty udelas dokupy dle tvych slov celkem 2,5h prestavek, tak za tu dobu muzes nabit na SC cca 1600 km. Na 3fazove zasuvce pak cca 275km (ano, to je malo).
Pokud jedes 1000 km cestu a Tesla S P85/90 udela pres 400km na jedno nabiti, tak budes nabijed pred odjezdem (nepocitam do cesty, pak behem jizdy 2x po cca 45 minutach a hotovo, jsi v cili. V cem je problem? ANo, samozrejme, musis jet po SC ceste, neni to pro kjakoukoliv cestu, to beru. Ale v tom pripade proste tu Teslu nekupuj, ja pisu o hromade dalsich lidi, kteri vetsinou v aute dale, nez tech 300km nejedou.
Jdeš na to špatně, ty se pořád snažíš o rozumné argumenty... To na tyhle lidi neplatí.
Ale jo, Bully je v pohode, proste nekomu elektroauto muze vyhovovat na 100% uz dnes, nekomu pozitri a nekomu...kdo vi kdy 😄 Jak uz jsem psal - prtomnost jsou plug-in hybridy, budoucnost pak ciste EV, a neni to zase tak daleko, staci jen, aby lide zjistili, ze u tech plug-inu vlastne porad jezdi na elektriku a spalovak uz nepotrebuji.
Blue Sun😒br />
my, nepokrokovi zpatecnici prejici si dobu kamennou (nebo jaxi ten svuj pokus o flame myslel?) nahodou diskutujeme proto, abychom se prave argumenty dovedeli neco, co jeste nevime. A radi 😉 S mariachim se diskutuje dobre.
Ja bych Teslu klidne chtel, az se poresi veci, pro ktere ji dneska proste mit ani nemuzu. Zajima me, jinak bych neztracel cas prave v tehle diskuzi. Nevim kde beres svoje domnenky, ze bych mel byt a priori proti ni nejak zaujaty.
Ja bych Teslu klidne chtel, az se poresi veci, pro ktere ji dneska proste mit ani nemuzu. Zajima me, jinak bych neztracel cas prave v tehle diskuzi. Nevim kde beres svoje domnenky, ze bych mel byt a priori proti ni nejak zaujaty.
hmm, a proto se bude na kazde benzince v nemecku stavet minimalne dvojice dobijecich stojanu, a proto se v nemecku bude na kazdem odpocivadle stavet minimalne ctverice dobijecich stojanu a to proto ma behem 3 let v nemecku vzniknout 12 tisic dobijecich mist? to abys nahodou na benzince nemusel skemrat o moznost dobiti kdys nahodou mines jeden z tech asi 50 Superchargeru kde mas dobijeni zdarma >😁
mimochodem v nemecku jsem na Shllce dobijeli zadarmo a bez vetsiho premlouvani, normalne v zadni casti na 3 fazi, toliko k tomu ze v nemecku nenechaji na benzince nabit 😉
mimochodem v nemecku jsem na Shllce dobijeli zadarmo a bez vetsiho premlouvani, normalne v zadni casti na 3 fazi, toliko k tomu ze v nemecku nenechaji na benzince nabit 😉
Reputáciu si poškodzovali sami a dlhodobo, ich motorová ponuka bola úbohá a švindľovanie s emisiami bolo len jedným z mnohých klinčekov ktoré si sami zarážali.... alebo im ten soft implementovali nejaký hekeri zaplatení konkurenciou?
Co ma tohle okopavani kotniku VW spolecneho s clankem na tema "Nova tovarna Tesly v Holandsku"?
spoločné to nemá nič, je to len reakcia na názor " Ada je zase tady " že aférka VW je umelo vyvolaná s cieľom pozdvihnúť Teslu.... chcel som to dať ako reakciu ale hodilo mi to ako samostatný príspevok. Osud VW ma nezaujíma, smutné je že fixlujú všetci a všade. Vo svete kde sa nedá veriť ničomu a nikomu sa necítim celkom dobre.
A nie je?
Každému triezvo uvažujúcemu človeku je jasné, že táto aféra nevypukla len tak kvôli emisiám. V jej pozadí je celkom isto politika, ale aká a s akým cieľom, tak to si môžeme všetci iba domýšľať...
Každému triezvo uvažujúcemu človeku je jasné, že táto aféra nevypukla len tak kvôli emisiám. V jej pozadí je celkom isto politika, ale aká a s akým cieľom, tak to si môžeme všetci iba domýšľať...
A proc za vsim hledat nejake spiknuti ? Urad byl upozornen na problemy s emisema, oslovil VW a ten se prozradil. To je spiknuti ?
No mňa život naučil že treba hľadať jednoduché vysvetlenia. Ak Bosch už v roku 200? upozorňoval že daný soft nieje možné použiť v aute ktoré bežne jazdí tak sa asi o Tesle ešte nedalo uvažovať ako o nejakej konkurencii .... možno na niečo taký soft potrebovali alebo to len skúšali, však programátori vymyslia čokoľvek, potom niekoho napadlo prečo ho nevyužiť a nakoniec im to trošku prerástlo cez hlavu. A ako každé klamstvo sa raz prevalí. Ešte pár dní dozadu som si myslel že Gagarin bol prvý a nebol.
Možno len nedomysleli plán B - čo keď sa to prevalí, ono mať miliony áut po svete a teraz ich "riešiť" nie je sranda. Ale nech sa potrápia.
Možno len nedomysleli plán B - čo keď sa to prevalí, ono mať miliony áut po svete a teraz ich "riešiť" nie je sranda. Ale nech sa potrápia.
Dokud nebudou pořádné baterky jsem příznivec jednoduchých benzínových aut, které budou do města lehké a malé. Tím se zajistí nízké emise při výrobě i provozu.
Zdůraznit chci design jakoekoaut. Tesla je opravdu krásné auto, které by se prodávalo dobře i s dieslem od VW. Tesla je opakem toyotích zrůdiček.
Zdůraznit chci design jakoekoaut. Tesla je opravdu krásné auto, které by se prodávalo dobře i s dieslem od VW. Tesla je opakem toyotích zrůdiček.
Presne (az na fakt, ze Tesla neni auto do mesta, viz vyse). :yes:
aha takze podle tebe teda do mesta neni zadne auto velikosti Tesly S? safra to maj lidi ve mestech asi nejak jine mysleni nez ty, pac mesta jsou plna i mnohem vetsich aut >😁 pokud nekdo nechce nebo nemuze mit 2 a vice aut, tak je jeho auto proste urcene na vsechny spevnene komunikace a tedy i ty mestske
Nikde jsem nepsal, ze se s auty velikosti Tesly S neda jezdit do mesta, pisu o tom, ze to auto neni primarne urcene do mesta, neni to primarne mestske auto. Tim je BMW i3, VW UP, Smart a podobne. Ty zase nejsou delane pro jizdu po dalnici na dlouhych trasach, ale presto se tak s nimi samozrejme jezdit da a taky se tak s nimi jezdi. A kupodivu i na neZpevnenych komunikacich.
Edit.: Trochu jsem vychladl text zmirnil, no byl bych rad, kdybys mi necpal do ust (klavesnice) svoje hloupe vydedukovane nazory. Jestli nechapes psany text, je to tvuj problem, ne muj.
Edit.: Trochu jsem vychladl text zmirnil, no byl bych rad, kdybys mi necpal do ust (klavesnice) svoje hloupe vydedukovane nazory. Jestli nechapes psany text, je to tvuj problem, ne muj.
len rozdiel je v tom že zrúdičku som si kúpil a nepatrím do hornej vyššej... samozreme Tesla je vrchol kam sa to má dostať - aspoň teraz sa zdá že to je cesta?
Zrúdička jazdí skvele, som spokojný.
Zrúdička jazdí skvele, som spokojný.
Nejefektivnější alternativy jsou hybridní pohony a CNG.
Hybrid využíva myšlienku rekuperovať energiu inak stratenú jazdou v meste - opakované brzdenia, dojazdy a využíva ju na energeticky nevýhodné rozbiehanie, poskakovanie.... ale aj pri potrebe razantnej akcelerácie... plus úsporný benzín. Logické. V prevedení Toyoty výborne vyladené, či sa to iným páči alebo nie.
aj jednoduchy system rekuperacie energie - v suzuki oznacovany ako - mild hybrid dokaze uz rekuperovat tuto energiu.... aj ked samotny elektromotor tu ako pohon auto neutiahne ale je len ciste ako pomocna sila... je to takpovediac taky polohybrid.... nove baleno s tymto systemom rekuperacie energie moze byt zaujimavy kompromis .... a urcite nejake to deci usetri ...
o spusteni vyroby lady vesta 😉
niekoko slovenskych webov uz o tom pise... tu najlepsej jizde stale akosi kde nic tu nic...
inak krasne auto... podla mna najkrajsi maly sedan sucasnosti ( krajsi ako fiat linea ci rio sedan alebo liftback rapid.... ) ... tesim sa na clanok chlapci a verim ze uz je na ceste .... vesta :yes:
niekoko slovenskych webov uz o tom pise... tu najlepsej jizde stale akosi kde nic tu nic...
inak krasne auto... podla mna najkrajsi maly sedan sucasnosti ( krajsi ako fiat linea ci rio sedan alebo liftback rapid.... ) ... tesim sa na clanok chlapci a verim ze uz je na ceste .... vesta :yes:
No mel by jsi zajit k ocnimu.
zeby som ten clanok tu niekde prehliadol? to hadam nie 😉 ... aj ked moze sa stat....
alebo mozno narazas na ten dizajn... neviem
alebo mozno narazas na ten dizajn... neviem
Asi na design.
Článek tu nebyl, jen mateřský Blesk se krátce zmínil [odkaz]
Článek tu nebyl, jen mateřský Blesk se krátce zmínil [odkaz]
krasne auto .... len ci pride aj k nam .... dufam ze casom ano :yes:
Tak o tomhle se nepíše a nejen o tomhle.
Jinak na youtube sou videa z výrobní linky a další prezentace Vesty, stojí za zhlédnutí. Velmi podařené auto.[odkaz]
české články
[odkaz]
Jinak na youtube sou videa z výrobní linky a další prezentace Vesty, stojí za zhlédnutí. Velmi podařené auto.[odkaz]
české články
[odkaz]
tak dnes tu boli 2 dost humorne hlasky😒br />
1/ obchodak jezdici cely den v Panamere
2/ razantna akceleracia v hybridnej Toyote
to su pojmy ktore idu k sebe jak ...
>😁
1/ obchodak jezdici cely den v Panamere
2/ razantna akceleracia v hybridnej Toyote
to su pojmy ktore idu k sebe jak ...
>😁
Ale ted se role obratily a misto ropne lobby je tady elektricka lobby, vedena nenapadnym miliardarem odnekud z Karfiolnie. To je jasny pripad pro agenta 007, vid, Ado?
To nam to dnes ale zacina... >😁
jelikož křivák VW [odkaz] fiksloval, rakometný dízly [odkaz] dál vyráběl, lidem prášil s nima pod nos [odkaz] a ještě k tomu LHAL a PODVÁDĚL !! tak za to panáčku ÁDA za to pude [odkaz] prostě pude 😉
Jo a kdyby sis náhodou neviděl na špišku nosu ÁDA, tak ELON se cestou po Evropě samozřejmě zastavil taky v NĚMECKU [odkaz] [odkaz] [odkaz]
A jesi ste nezapoměli soudruzi tak DNESKA 24:00 SEČ ve FREMONTU CALIFORNIA USA PŘEDÁVAČKA NEJLEPŠÍHO AUTA NA SVĚTĚ SOUDRUZI [odkaz] [odkaz] 😄
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
S tebou byla vždycky sranda ale ty perly co píšeš poslední tejden sou na psychyatrii. Na dlouho >😒]