Novinky
mohli by jste sehnat na test nejaky ten pekac ktereho se to tyka, nechat ho poradne promerit na brzde a emisich (konkretni namerena cisla jak brzdy tak emise) a nasledne s nim par tydnu jezdit a zjistit jaka je skutecna spotreba, pak az nastane den D, tak nechat od Skody/VW upravit a znovu zmerit na brzde, emise a pak zase 1-2 tydny jezdit a zjistit zda se spotreba nejak zmenila 😄
Jo to by chtělo ale obávám se, že se toho nedočkáme. Asi řeknu kámošovi aby někde splašil nějakou herku s tímhle motorem a otestoval to. Pro něj to zas tak velký problém nebude.
To je asi technicky/logisticky nad rámec toho, čo od auto.cz možno očakávať, ale bola by to najlepšia (a zrejme jediná) cesta, ako overiť, či sa niečo zmenilo a ako.
Už vidím všechny majitele, kterých se týká svolávačka, jak s vidinou snížení výkonu, zvýšení spotřeby, nebo obojího, si jdou do škodovky přehrát software.
Stačí že to udělaj těm, kteří přijedou na běžný servis. Ptát se jich nebudou.
Vyhnou se tomu jen ti, co si to opravují sami nebo jim to spravuje Fanda v garáži.
Vyhnou se tomu jen ti, co si to opravují sami nebo jim to spravuje Fanda v garáži.
No, čistě teoreticky, bez tvého souhlasu, nebo přes tvůj zákaz by to dělat neměli, a na emisích vždycky projdeš. Nebude na tebe metr.
ciste teoreticky na ty lidi ten metr bejt muze, pac se do toho zapojilo o ministerstvo dopravy a meli by tedy znat vsechny vin danych aut, na technicke ti vin vzdy skontroluji a to i pred merenim emisi, teda alespon minulej tyden kdy jsem byl na emisich a STK s autem pritelkyne, tak to kontroloval jak pan na emisich, tak posleze technik na STK, nebyl by tedy vpodstate zadny problem v tom aby ministerstvo vydalo vyhlasku kde dane VIn k emisim a STK pusti jen kdys bude doklad ze servisu ze dane auto proslo prohlidkou a aktualizaci SW
mimochodem by to byl totalni kotel pro ty co si auto nechali cipnout >😁
mimochodem by to byl totalni kotel pro ty co si auto nechali cipnout >😁
Ještě je otázka, jestli měření emisí pro STK není daleko zjednodušenější proces, než měření emisí pro splnění norem Euro-x pro uvedení nějakého modelu na trh. Dovedu si představit nějakou vyhlášku vyadnou MD, že třeba musíš mít od nějakého data přehraný sw od oficiálního dealera škody, plus od něj potvrzení. Ale dost pochybuji, že by byli schopni ti něco naměřit na STK, to by všichni ti "čipovači" už pohořeli dávno.
Je to přece jednoduché, mladé auta jezdí do servisu a starší na STK. Pokud nebudeš mít zapsáno, že máš přehraný SW neprojdeš emisema bez úplatku. Nejlepší to budou mít ti, co to mají čiplé, ti půjdou dost dolů.
No, mladé autá: týka sa to Euro5 motorov, teda väčšina z nich je už po záruke a takí do autorizáku nechodia.
A ku kontrolám na STK/EK: to by vyžadovalo veľkú ingerenciu štátu, minimálne nejakú databázu a spoluprácu všetkých STK/EK. Neviem si to reálne predstaviť.
A ku kontrolám na STK/EK: to by vyžadovalo veľkú ingerenciu štátu, minimálne nejakú databázu a spoluprácu všetkých STK/EK. Neviem si to reálne predstaviť.
pokud vim ministr dopravy to jiz zdeloval ze majitele tech aut budou obesilat diky VIN ktere jim doda Skodovka, tou databazi je tedy pak regisrt vozidel kde jsou vsechny v CR prihlasena auta
technicky nic sloziteho, otazkou je jestli k tomu dojde
technicky nic sloziteho, otazkou je jestli k tomu dojde
Problém by to vůbec nebyl, stačil by ti seznam dotčených VIN od výrobce. Problematická je právní stránka věci. Nevím o tom, že by existoval nějaký nástroj, kterým by šlo donutit provozovatele konkrétního vozu podstoupit konkrétní servisní úkon. U letadel takový prostředek je. Je to samozřejmě řešitelné, ale něco pro to budou muset udělat.
To, co tu píšeš, to je jen totální blábol. Nikdy neprojde, aby autu snížili výkon. A Češi by nezkousnuli ani zvýšení spotřeby. Jakmile se na jedno z těchto věcí sáhne, okamžite to skončí u soudu a lidi budou chtít peníze zpět protože budou mít něco, za co si nezaplatili. A vyhrají to. Takže by to položilo VW a to by položilo ekonomiku. Tak daleko to podle mě nezajde. Soudruzi z Bruselu, ale i ti přímo z VW, jistě vymyslí nějakou fintu jak VW oškubat ale zároveň nezničit. Vždyť je to největší automobilka na světě... nebo druhá. To si prostě nemůžou dovolit.
Bude to ale těžkej oříšek protože ostatní automobilky budou jistě prskat, tedy alespoň ty, které ty testy splňují (pokud takové jsou >😁 )...
Bude to ale těžkej oříšek protože ostatní automobilky budou jistě prskat, tedy alespoň ty, které ty testy splňují (pokud takové jsou >😁 )...
Když emisema projdou auta s vykuchaným DPF, pak takováto blbinka.......
Ale JAK projdou? Pochybuji, že tyhle kuchačky jezdí na reálné emise... Stejně jako přečipované sazomety, ty by nikdy nemohly projít. Leda tak pojít...
Veď práve, na zvolávačku Ťa proti Tvoje vôli nedostanú a do autorizovaného servisu chodiť nemusíš (zrovna škodovky odservisuješ hocikde, autorizák nepotrebuješ). Ako to teda chcú dosiahnuť?
Jednoduchou registrací kdo na úpravě snížení výkonu a točivýho momentu už byl
11 milionů kolonek s výrobnim číslem auta je připraveno k zaškrtávání 😉
11 milionů kolonek s výrobnim číslem auta je připraveno k zaškrtávání 😉
Pokud nezakážou jejich provoz, tak nemají žádný nástroj, jak tě donutit. Je to tvůj majetek.
Je to životu nebezpečnej majetek nesplňující homologační údaje
Právně to bude ale ještě zajímavý 😉
Jak moc to VW projde určujeme precedent do budoucna. A nejen v autoprůmyslu
Právně to bude ale ještě zajímavý 😉
Jak moc to VW projde určujeme precedent do budoucna. A nejen v autoprůmyslu
Pokud ten majetek budou považovat za [příliš] nebezpečný [respektive škodlivý], tak zakáží jeho provoz. Dokud to neudělají, tak budou fakticky říkat, že je jeho provoz v pořádku.
Takové zákazy si úředníci dovolí v silně regulovaných odvětvích, kde není veřejnost, která by mohla dělat potíže, kde pěkně všichni mají varlata ve svěrácích. Čím jsi menší, tím méně na tobě záleží. A nakonec je na tom nejvíc bit provozovatel (i když se potenciálně může soudit o náhradu škody).
Takové zákazy si úředníci dovolí v silně regulovaných odvětvích, kde není veřejnost, která by mohla dělat potíže, kde pěkně všichni mají varlata ve svěrácích. Čím jsi menší, tím méně na tobě záleží. A nakonec je na tom nejvíc bit provozovatel (i když se potenciálně může soudit o náhradu škody).
Že je škodlivý to víme. Proto ty přípravovaný omezení pro diesly i tady po Evropě už před vypuknutim Dieselgate
Co sem viděl v televizi ANO Ťoka a socana Mládka okecávání okecávání a okecávání je evidentně v plánu. Nebo aspoň jednim z variant řešení 😄
O tom neni sporu a proto se obávám že to původcum týhle fakt sprostý myšlenky spíš projde. A tim si zasejem na další eště větší průser podobnýho typu. Třeba v potrvavinářství
Co sem viděl v televizi ANO Ťoka a socana Mládka okecávání okecávání a okecávání je evidentně v plánu. Nebo aspoň jednim z variant řešení 😄
O tom neni sporu a proto se obávám že to původcum týhle fakt sprostý myšlenky spíš projde. A tim si zasejem na další eště větší průser podobnýho typu. Třeba v potrvavinářství
Potravinářství je velmi špatné přirovnání. Úplně jiný přístup lidí a potraviny jsou povětšinou snadno nahraditelné s relativně malou hodnotou i trvanlivostí. Porovnej, jaký na tebe bude mít dopad zákaz provozu tvého auta a oznámení, že víno, které máš doma, je zdraví nebezpečné a nemělo by se konzumovat. Problém je, že zákaz provozu netrestá ani výrobce, ani organizaci, která produkt schválila k provozu (a očividně selhala, pokud produkt ve skutečnosti nesplňuje podmínky). A lidé mají k emisím jiný vztah, než kdyby se jim někdo snažil prodat otrávené jídlo.
I když v tomhle případě by zákaz neznamenal konec provozu, sloužil by jen k donucení provozovatele k "opravě", která by měla být na náklady výrobce. I kdyby k zákazu provozu nedošlo, neznamená to, že by to VW prošlo a že by to vybízelo další. Zákaz prodeje trestá výrobce/ prodejce. Zákaz provozu trestá provozovatele. Nemá přímý dopad na výrobce. Pro to musí být dobrý důvod, dopad porušení předpisů musí být dostatečně závažný, aby vyvážil dopad zákazu.
I když v tomhle případě by zákaz neznamenal konec provozu, sloužil by jen k donucení provozovatele k "opravě", která by měla být na náklady výrobce. I kdyby k zákazu provozu nedošlo, neznamená to, že by to VW prošlo a že by to vybízelo další. Zákaz prodeje trestá výrobce/ prodejce. Zákaz provozu trestá provozovatele. Nemá přímý dopad na výrobce. Pro to musí být dobrý důvod, dopad porušení předpisů musí být dostatečně závažný, aby vyvážil dopad zákazu.
Já si myslím, že většina to odmítne, pokud dostane tu možnost, pokud se jich nezeptají a přehrajou to bez jakého koliv slova a sníží jim výkon, nejeden majitel se ozve a teoreticky by měl nárok i na vrácení peněz ne? Protože zboží nebude mít stejné parametry, s kterými bylo prodáno a které jsou uvedené v kupní smlouvě.
Přehrajou to možná fleetovým zákazníkům, protože ti nebudou chtít přijít o záruky na vozy.
Přehrajou to možná fleetovým zákazníkům, protože ti nebudou chtít přijít o záruky na vozy.
Jednoznačně zásahem státu donutit majitele k účasti na svolávačce. Podvod se musí trestat. Ať si to VW vyžere se vší parádou (žaloby majitelů okradených o výkony motorů, zvýšení spotřeb, případně tankování drahé močoviny).
EU si nejspíš ohlídá jednotlivé státy jak budou u 11 mil. dotčených aut dodržovat emise.
EU si nejspíš ohlídá jednotlivé státy jak budou u 11 mil. dotčených aut dodržovat emise.
Pekná je veta, že sa spraví zvolávačka, len aby sa niečo urobilo, resp. prezentovalo riešenie problému, ktorý sa ale nedá jednoducho vyriešiť (ak vôbec). Z finančných dôvodov je teda hardwarový zásah vylúčený (dodatočná montáž vstrekovania močoviny, iné vstrekovače, piesty a pod.). Softwarovo ale možno upraviť len samotný spaľovací proces (množstvo vstreknutého paliva, pomer vzduchu a pod.) a tam to vidím na priamu úmeru: čím menej paliva, tým menej práce, ergo výkon musí ísť dolu. Kľúčová otázka je teda: koľko výkonu uberie softwarové zníženie emisií? Stratí 2,0TDI 5 kW, alebo 25 kW? Pár kW sa asi nebude dať cítiť, ubrať motoru povedzme 20% výkonu ale u ľudí neprejde.
Mezi výkonem a "čistotou" neexistuje přímý vztah. Typicky lze stejného momentu dosáhnout vícero způsoby s různým dopadem na projev, účinnost a složení spalin. Je tedy otázkou, jak velké rezervy kde mají. Mohli by například více využívat recirkulace výfukových plynů, posunout ten kompromis směrem k větší produkci pevných částic a menší produkci oxidů dusíku. Nemluvě o tom, že v měřícím cyklu není potřeba 100+ kW; co se děje v těchto sférách (vyšší otáčky + vyšší zátěž), se v naměřených emisích neprojeví. Očekával bych, že bude větším problémem zachování průběhu momentu v nižších otáčkách než výkonové špičky.
U snižování výkonu je problém v tom, že je to podstatný parametr, který je v každém katalogu. Je to něco, co si zákazník kupuje. Takže se tomu chceš vyhnout. Je otázka, jak by případné spory vypadaly u starších aut. Zavání to však problémy. Zhoršení odezvy zákazníka také nepotěší, je to však obskurnější parametr.
Nadbytek NOx se ve spalovacím procesu produkuje v případě vysoké teploty nebo při nadbytku vzduchu (chudá směs s přebytkem kyslíku). Naopak pevné částice PM se produkují při bohaté směsi, tedy nedostatku vzduchu. A mezi tím bude VW hledat rovnováhu.
Při částečném zatížení, kdy je motor nastavený na chudou směs, aby měl nízkou spotřebu dochází ke zvýšené produkci NOx. Cestou je třeba obohacení směsi, lambda blízká 1, dojde ke zvýšení spotřeby paliva a zároveň produkci PM. Ale problematické NOx klesnou. Jen se bude častěji zanášet DPF a bude ho potřeba častěji vypalovat, tedy další přídavný vstřik paliva.
Neočekávám nijak dramatický pokles motoru, spíš růst spotřeby, větší produkce sazí. Bude potřeba změnit mapy v SW motoru. A to může být celkem pracné a zdlouhavé...
Bude ještě zajímavé jak to VW vybalancuje. Tlačí na něj instituce, stát, právníci z jedné strany a ze druhé to bude tlak zákazníků, pokud jim degradují jejich motory.
Při částečném zatížení, kdy je motor nastavený na chudou směs, aby měl nízkou spotřebu dochází ke zvýšené produkci NOx. Cestou je třeba obohacení směsi, lambda blízká 1, dojde ke zvýšení spotřeby paliva a zároveň produkci PM. Ale problematické NOx klesnou. Jen se bude častěji zanášet DPF a bude ho potřeba častěji vypalovat, tedy další přídavný vstřik paliva.
Neočekávám nijak dramatický pokles motoru, spíš růst spotřeby, větší produkce sazí. Bude potřeba změnit mapy v SW motoru. A to může být celkem pracné a zdlouhavé...
Bude ještě zajímavé jak to VW vybalancuje. Tlačí na něj instituce, stát, právníci z jedné strany a ze druhé to bude tlak zákazníků, pokud jim degradují jejich motory.
Co se týče maximálního výkonu, tak neztratí ani koně. Je potřeba si uvědomit, že měřící cyklus zatěžuje motor zcela minimálně, takže jde pouze o to, přizpůsobit motor aby splňoval emise v režimech měřícího cyklu a ten se skládá z pomalé městské jízdy, zrychlování v řádu desítek sekund, krátké jízdy po okresce ustálenou rychlosti a kousek po dálnici vždy se zrychlováním, které dokáže i auto s polovičním výkonem Škody 105. Takže běžná auta řekněme nižší střední třídy s motorem 100kW nepotřebují pro projetí tohoto cyklu víc jak cca 20% maximálního výkonu. V měřícím cyklu se vůbec neměří, kolik produkuje auto při max. výkonu, dokonce ani při nějaké zvýšené hodnotě, třeba 80% Pmax. Takže stačí motor uškrtit dole, bude mít tedy možná větší turbolag, možná přechodové stavy motoru budou daleko pomalejší, možná nástup výkonu bude mít větší prodlevy, možná z něj budou létat černé saze (bohatá směs), možná se v těchto nízkých výkonech zvedne spotřeba (bohatá směs spolehlivě likviduje NOx) ale s Pmax jako takovým se nemusí dělat vůbec nic, protože při Pmax může motor produkovat libovolné množství CO2 i NOx, to měřící cyklus vůbec nezajímá.
mozna, ze při maximálním vykonu, budou naopak emisni limity NOx plneny, protože ve smesi nebude prebytek kysliku, a veskery kyslik zreaguje s palivem.
při malem nebo castecnem zatizeni vlivem prebytku kysliku, s kyslikem reaguje dusik a jsou z toho ty slavny jedovaty NOx
při malem nebo castecnem zatizeni vlivem prebytku kysliku, s kyslikem reaguje dusik a jsou z toho ty slavny jedovaty NOx
Při maximálním výkonu se NOx ani CO2 v cyklu NEDC neměří. Takže mluvit o plnění emisních limitů v této oblasti práce motoru je zcela irelevantní. Žádné limity pro oblast Pmax nejsou definované, ani u dieselů, ani u benzínů.
Tady máš popis NEDC cyklu.
Městský cyklus má čtyři bloky. Každý z nich je dlouhý 195 sekund a automobil během něj třikrát akceleruje z klidu na 15 km/h, 32 km/h a 50 km/h. Celková délka tohoto cyklu měří 780 sekund, tedy 13 minut. Automobil při zmíněném testu jede nejvýše 50 km/h, průměrná rychlost činí 19 km/h a testovaný vůz zdolá vzdálenost 4 km. Při mimoměstském cyklu se auto pohybuje rychlostmi od 0 do 120 km/h. Jeho celková délka činí 400 sekund. Kombinovaný cyklus je tvořen výše popsaným městským a mimoměstským, trvá tak 1180 sekund (necelých 20 minut), automobil jede průměrnou rychlostí 34 km/h a urazí 11 007 metrů. Výsledné hodnoty spotřeby jsou průměrem, váženým vzdálenostmi ujetými v každé části testu. Simuluje se jízda po rovině (je povolen i určitý sklon směrem z kopce), se zahřátým motorem, za ideální teploty a tlaku vzduchu. To jsou rychlosti, které by autu pomalu nestačily ani na udržení se za trénovaným cyklistou. Na to stačí výkon motoru do sekačky na trávu. Co se děje v oblasti Pmax, ví jen výrobci a těm to může být jedno, protože žádné limity pro tuto oblast nemusí plnit. Vzhledem k tomu, že moderní turbodiesely vynikají nízkou spotřebou právě při vysoké zátěži (při 80 km/h rozdíl ve spotřebě mezi moderním turbo dieselem a moderním turbobenzínem není nijak zásadní, dalo by se říci spíše zanedbatelný, ovšem při jízdě 200 km/h, tedy v oblasti Pmax běžného motoru je rozdíl třeba 3-4 litry), tak je jasné, že musí pracovat i v této oblasti s chudou směsí, tedy nízkou produkcí CO2 a logicky vysokou produkcí NOx (odhaduji mnohonásobně vyšší než při NEDC).
Tady máš popis NEDC cyklu.
Městský cyklus má čtyři bloky. Každý z nich je dlouhý 195 sekund a automobil během něj třikrát akceleruje z klidu na 15 km/h, 32 km/h a 50 km/h. Celková délka tohoto cyklu měří 780 sekund, tedy 13 minut. Automobil při zmíněném testu jede nejvýše 50 km/h, průměrná rychlost činí 19 km/h a testovaný vůz zdolá vzdálenost 4 km. Při mimoměstském cyklu se auto pohybuje rychlostmi od 0 do 120 km/h. Jeho celková délka činí 400 sekund. Kombinovaný cyklus je tvořen výše popsaným městským a mimoměstským, trvá tak 1180 sekund (necelých 20 minut), automobil jede průměrnou rychlostí 34 km/h a urazí 11 007 metrů. Výsledné hodnoty spotřeby jsou průměrem, váženým vzdálenostmi ujetými v každé části testu. Simuluje se jízda po rovině (je povolen i určitý sklon směrem z kopce), se zahřátým motorem, za ideální teploty a tlaku vzduchu. To jsou rychlosti, které by autu pomalu nestačily ani na udržení se za trénovaným cyklistou. Na to stačí výkon motoru do sekačky na trávu. Co se děje v oblasti Pmax, ví jen výrobci a těm to může být jedno, protože žádné limity pro tuto oblast nemusí plnit. Vzhledem k tomu, že moderní turbodiesely vynikají nízkou spotřebou právě při vysoké zátěži (při 80 km/h rozdíl ve spotřebě mezi moderním turbo dieselem a moderním turbobenzínem není nijak zásadní, dalo by se říci spíše zanedbatelný, ovšem při jízdě 200 km/h, tedy v oblasti Pmax běžného motoru je rozdíl třeba 3-4 litry), tak je jasné, že musí pracovat i v této oblasti s chudou směsí, tedy nízkou produkcí CO2 a logicky vysokou produkcí NOx (odhaduji mnohonásobně vyšší než při NEDC).
pochybujum ze pro maximalni vykon tam budou pracne cpát pprebytek vzduhu jen proto, aby porad spalovali chudou smes.
a co energeticky rozdil vztazeny na objem mezi benzinem a naftou ??
taky by sis moh ujaznit souvislost mezi produkci CO2 a vykonem
a co energeticky rozdil vztazeny na objem mezi benzinem a naftou ??
taky by sis moh ujaznit souvislost mezi produkci CO2 a vykonem
Tady je rámcově popsaný😒br />
[odkaz]
Je jiný, ale co se týče využívání Pmax je podobně "měkký" jako ten evropský, žádné kosmické zrychlení ani Vmax. se nekonají podobně jako u NEDC, takže i tam jsou měřeny parametry motoru (emise) v oblasti velmi nízkého zatížení (možná ještě nižšího než v EU vzhledem ke skutečnosti, že průměrný výkon os. aut je v USA asi vyšší než v EU).
Edit: to byla reakce na tvůj původní příspěvek, který jsi kompletně přepsal.
Pokud má nafta při využívání max. výkonu nízkou spotřebu tak je jasné, že bohatou směsí by toho nikdy nedosáhla, konec konců příznakem bohaté směsi je černý výfuk a ten nafty dnes nemají (na rozdíl od minulosti nebo od různých čipovaných werglů) ani při jízdě na plný plyn po dálnici (zato podle mě vypouští "tuny" NOx).
Proč bych si měl ujasňovat souvislost mezi CO2 a výkonem? CO2 se produkuje přímo úměrně spotřebě, při malém výkonu se produkuje málo CO2, při max. výkonu se produkuje maximum CO2, protože má motor i největší spotřebu, lhostejno zda diesel či benzín.
Je jiný, ale co se týče využívání Pmax je podobně "měkký" jako ten evropský, žádné kosmické zrychlení ani Vmax. se nekonají podobně jako u NEDC, takže i tam jsou měřeny parametry motoru (emise) v oblasti velmi nízkého zatížení (možná ještě nižšího než v EU vzhledem ke skutečnosti, že průměrný výkon os. aut je v USA asi vyšší než v EU).
Edit: to byla reakce na tvůj původní příspěvek, který jsi kompletně přepsal.
Pokud má nafta při využívání max. výkonu nízkou spotřebu tak je jasné, že bohatou směsí by toho nikdy nedosáhla, konec konců příznakem bohaté směsi je černý výfuk a ten nafty dnes nemají (na rozdíl od minulosti nebo od různých čipovaných werglů) ani při jízdě na plný plyn po dálnici (zato podle mě vypouští "tuny" NOx).
Proč bych si měl ujasňovat souvislost mezi CO2 a výkonem? CO2 se produkuje přímo úměrně spotřebě, při malém výkonu se produkuje málo CO2, při max. výkonu se produkuje maximum CO2, protože má motor i největší spotřebu, lhostejno zda diesel či benzín.
proc by se výrobce dobrovolne pripravoval o moznost zvyseni vykonu pohym vstriknutim většího množství paliva??
psal jsi Pmax a nizka produkce CO2
psal jsi Pmax a nizka produkce CO2
Protože by se připravil asi o jedinou výhodu dieselu proti benzínu a to je nižší spotřeba při vysoké zátěži.
Psal jsem Pmax a nižší produkce CO2 u dieselu proti benzínu, u kterého při Pmax roste produkce CO2 více (protože roste i více spotřeba). U dieselu je ovšem právě nižší produkce CO2 při vysoké zátěži proti benzínu vykoupena vysokou produkcí NOx.
Psal jsem Pmax a nižší produkce CO2 u dieselu proti benzínu, u kterého při Pmax roste produkce CO2 více (protože roste i více spotřeba). U dieselu je ovšem právě nižší produkce CO2 při vysoké zátěži proti benzínu vykoupena vysokou produkcí NOx.
pokud jde o maximalni vykon, tak se na spotřebu nehledi
psal jsi o nizke produkci CO2, ne nižší.
vysoka produkce NOx je diky chude smesi a ta je nejchudci při nizkem vykonu motoru.
psal jsi o nizke produkci CO2, ne nižší.
vysoka produkce NOx je diky chude smesi a ta je nejchudci při nizkem vykonu motoru.
Bohatost/chudost směsi nijak nesouvisí s výkonem.
Pokud je někde použita u dieselů bohatší směs, tak je to právě v oblasti nižšího výkonu aby výrobce splnil produkci NOx, která se měří právě v oblasti nízkého výkonu. V oblasti vysokého výkonu výrobce preferuje nízkou spotřebu a tedy chudou směs a tím pádem vysokou produkci NOx protože u vysokého výkonu jeho motor nemusí splňovat žádné regulace, ale jenom požadavky zákazníků (spotřeba).
Pokud je někde použita u dieselů bohatší směs, tak je to právě v oblasti nižšího výkonu aby výrobce splnil produkci NOx, která se měří právě v oblasti nízkého výkonu. V oblasti vysokého výkonu výrobce preferuje nízkou spotřebu a tedy chudou směs a tím pádem vysokou produkci NOx protože u vysokého výkonu jeho motor nemusí splňovat žádné regulace, ale jenom požadavky zákazníků (spotřeba).
jak to ze ne?
když do stejného objemu vzduchu vstriknes vic paliva, tedy bude bohatsi, tak dostanes vyssi vykon.
nebo veris na perpetum mobile ??
ještě jednou😒br /> proc by se výrobce zbytecne obiral o vyssi vykon pouhym vstriknutim většího množství paliva?
když do stejného objemu vzduchu vstriknes vic paliva, tedy bude bohatsi, tak dostanes vyssi vykon.
nebo veris na perpetum mobile ??
ještě jednou😒br /> proc by se výrobce zbytecne obiral o vyssi vykon pouhym vstriknutim většího množství paliva?
Proč do stejného objemu vzduchu? Od čeho jsou asi tak turbodmychadla? Když chci vyšší výkon tak zvednu množství vzduchu, zároveň zvednu množství nafty vstřikované do válce a mám vyšší výkon. Poměr vzduch/palivo je stejný, takže bohatost směsi se nemění.
Ještě jednou: protože by ztratil jedinou výhodu turbodieselu a to je nižší spotřeba při vysokém výkonu než u turbobenzínů.
Ještě jednou: protože by ztratil jedinou výhodu turbodieselu a to je nižší spotřeba při vysokém výkonu než u turbobenzínů.
tak když pro jednoduchost vezmu atmosféru, tak mnozstvi nasatyho vzduchu ovlivnim jen otackama.
a když pojedu po rovine na ctvrt plynu, smes bude podstatne chudsi, nez když při tech samých otáčkách pojedu do kopce s cihlou na plynu..
a když pojedu po rovine na ctvrt plynu, smes bude podstatne chudsi, nez když při tech samých otáčkách pojedu do kopce s cihlou na plynu..
Ale diskutujeme snad o turbodieselech, tam vzduch dodává především turbodmychadlo. Podle max. výkonu, který je potřeba z motoru vymáčknout se volí i velikost turba resp. přetlak, který je schopno dodávat, větší výkon u tubodieselu dosáhnu větším turbem a tedy vyšší dodávkou vzduchu do válců (podívej se pod kapotu Passatu BiTDI nebo BMW 50d jaká šílená baga jsou tam napasovaná) a samozřejmě většími vstřikovači, výsledek je, že i při max. výkonu se pohybuji s bohatostí směsi pořád kolem optima. U atmosférického dieselu můžeš dodávat paliva kolik chceš a výkon výš nedostaneš, jenom dosáhneš vysoké kouřivosti. U turbodieselu ti turbo dodá právě tolik vzduchu aby směs byla pořád stejně bohatá/chudá. Prostě turbodiesely mají dnes problém, že sice produkují méně CO2 při vysoké zátěži než benzínové motory, ale za cenu vysoké produkce NOx, právě proto, že nepoužívají bohatou směs. Kdyby ji používaly, tak nikdy nedosáhnou tak nízkých CO2 při vysoké zátěži. A kdyby neměly nižší spotřebu při vysoké zátěži než benzín, tak by zcela ztratily význam. V tom je celý problém turbodieselů, jsou efektivnější než benzín, ale za cenu velkých emisí NOx a to ještě v měřícím cyklu se snaží NOx kamuflovat bohatší směsí při těch malých zátěžích, které cyklus zahrnuje, při plném výkonu budou ty emise NOx násobné, což zatím nikoho nezajímá.
takze chces tvrdit, ze když budu lechtat plyn se spotřebou 1 litr na hodinu, tedy pojedu vpodstate bez dopovani turba, a kdyz to prislapnu a spotřeba vybehne na 20 litru za hodinu, tak to turbo do valcu nazene 20x tolik vzduchu??
tak takovy turbo bych chtěl opravdu videt ...
tak takovy turbo bych chtěl opravdu videt ...
SW musí splňovat emise ve zkušebním cyklu bez změn v řízení motoru. To způsobí, že v reálu bude normy překračovat 10x a ne až 40x.
Ty ještě neprodaná auta s nevyhovujícími motory by se mohla doprodat v Česku. Myslím z celého světa. Tady to nikomu nevadí. Lid to vydýchá. A těch pár co to nevydýchá si za to může samo. A pro STK se schválí nějaká vyjímka. A budo to všechno v cajku.
a proto byl měl dorovnat úpravou to, o co auta připravil.
Nicméně při vychcanosti VW toto neočekávám. Auta s těmi motory by měly skokově zlevnit.
Nicméně při vychcanosti VW toto neočekávám. Auta s těmi motory by měly skokově zlevnit.
že se z toho dělá větší kovbojka, jak kdyby šlo např. o zasekávající se pedál plynu..
Svolávaček už byly tisíce. Velkejch malejch od největších automobilek po Rolls Royce. Plánovanej úmyslnej megapodvod aspoň vzdáleně podobnej tomuhle nikdy
Zkus se soustředit na spojení úmyslnej plánovanej >😒]
Věřim ti. To dáš >😁
Zkus se soustředit na spojení úmyslnej plánovanej >😒]
Věřim ti. To dáš >😁
Já si u Toyoty nedávno vyzkoušel zaseknutý pedál ("konečně" - už jsem si myslel, že veškerou zábavu mají Američané) při najíždění na dálnici... promptně vyřešeno třemi "kopanci" do akcelerátoru, kterým předcházelo vyřazení, abych nenabíral rychlost (příliš hustý provoz). Zajímavý "WTF?" moment, ale nestačil jsem se ani vystrašit.
Kdybych byl majitelem smradlavého TDíčka, asi bych pozvání do servisu nepřijal. Hrozí, že další emisní kontrolu můj oř nepřežije ... 😉
tak holt auta nebudou mít na válcovně 122 kW ale pouze těch papírových 110 kW nebo o chlup víc...
Trefa
Problém vidím jako spotřebitel v tom, že jsem byl oklamán ve smyslu uvedení v omyl o hodnotách emisí auta. Jelikož se na to přišlo, je bez diskuzí, že se jedná o podvod. Kdyby se na to nepřišlo tak je asi vše ok. Pokud hodlají svolávat auta a něco tam upravovat - Ok , ale sám tam s tímto motorem dobrovolně nepudu, pač mě zajímá výkon a ne debilní emise.
Jde o odškodnění za dobu využívání auta, kdy jako spotřebitel jsem byl uveden v lež.
Jde přece o princip. Kupuju něco co deklarují a eště se s tím chlubí a pak to parametry nemá a nemělo. Ať je to klidně položí, ale měli by všem vyplatit odškodné. Proč to v USA vydupou a v evropě je to vše zase OK ? :no:
Jde o odškodnění za dobu využívání auta, kdy jako spotřebitel jsem byl uveden v lež.
Jde přece o princip. Kupuju něco co deklarují a eště se s tím chlubí a pak to parametry nemá a nemělo. Ať je to klidně položí, ale měli by všem vyplatit odškodné. Proč to v USA vydupou a v evropě je to vše zase OK ? :no:
No počkaj, Ty na jednej strane tvrdíš, že si bol oklamaný ohľadom emisií a v druhej vete napíšeš, že sú Ti emisie ukradnuté (teda by si dobrovoľne nešiel na prehratie SW). Tak za čo chceš to odškodnenie, keď si žiadnu ujmu neutrpel? 😉
výše emisí souvisí s výkonem..
Jo a snížení výkonu a krouťáku by mohlo vést ke splnění limitů. Otázka je jak velký snížení
[odkaz]
[odkaz]
😲 , Tebe oklamali v tom co tě nezajímá.
Ale nás to zajímá, že ti auto smrdí víc než by mělo.
Ale nás to zajímá, že ti auto smrdí víc než by mělo.
Asi sem to nedobře napsal. Ano emise mě vůbec nezajímají, avšak pokud deklarovali nějaká čísla a ta to nesplňuje tak mám přece právo jako spotřebitel na odškodnění. Tím, že přehrajou SW nevyřeší ty roky co jsem vypuštěl víc emisí, než jsem si mohl myslet.
Keby mali všetky autá 122 kW a znížili by im výkon na papierových 110 kW, potom je všetko v cajku. Ale čo keď tých 122 kW mali len novinárske predvádzačky a Ty máš doma "len" tých 110 kW? 😉
nebo jiný skvost z dílny VAG, teprve teď mi došlo o kolik adrenalinových a tajemných zážitků přicházím se svým nudnou rejží..a co je nejhorší, na fórech se není o čem bavit,
pořád to jen jezdí, žádný rozvody, svolávačky, dílenský akce - nic, ta pos*** rejže prostě jen nudně jezdí a není s ní žádná zábava :-!
pořád to jen jezdí, žádný rozvody, svolávačky, dílenský akce - nic, ta pos*** rejže prostě jen nudně jezdí a není s ní žádná zábava :-!
Tak v servise kazdemu dotknutemu motoru precitaju pozitivny horoskop z Blesku, do nasavania daju kvapku tajneho olejceka (extraktu z panenskeho mocu jendorozca), do palivovej nadrze zavesia medajlonik z umeleho jantaru napusteneho pozitivnou energiou. A na zaver pre istotu, nezabudnu pridat do motoroveho oleja dostatocne zriedenu ale konsku davku extraktu z kacacej pecene (vyrobeneho v spolupraci e😜ertom na homeoliecbu, firmou Boiron). A hotovo!
No a já si furt říkal čím to bude, že mi ten Auris 2.0 v dieselu zdaleka nelítá tak, jako TDI-čka 😄
No ale uvidíme, teď si myslím přijde testování všech ostatních značek, ale já mám ještě EURO4, takže si myslím, že projdu 😄
Navíc než se k tomu dostanou, tak mi ta popelnice stejně shnije 😄
No ale uvidíme, teď si myslím přijde testování všech ostatních značek, ale já mám ještě EURO4, takže si myslím, že projdu 😄
Navíc než se k tomu dostanou, tak mi ta popelnice stejně shnije 😄
Netáhne poctivě vodspodu?! >😁 Alespoň to neni vykoupeno tím, že za tebou uvadají stromy a kytky >😁
No, ale snad ti Auris nerezne?
No, ale snad ti Auris nerezne?
Ale jo, rezne člověče.. Hnije rám okna u řidiče (lehce pod těsněním) a pak nosník nad výfukem. Ale já mám rok 2007, jednoho z prvních v ČR.
No a i když mám známého v servisu, tak záruka na prorezivění nic moc. Hlavně už nejezdím do autorizovaného (kdo by to platil), ale ke kamarádovi (ale má dokonce přístup do el.servisky, takže zapisujeme poctivě).
No a i když mám známého v servisu, tak záruka na prorezivění nic moc. Hlavně už nejezdím do autorizovaného (kdo by to platil), ale ke kamarádovi (ale má dokonce přístup do el.servisky, takže zapisujeme poctivě).
Když někomu v Česku řeknete, že mu to hulí z výfuku, tak mu snad i stoupne sebevědomí. Všiml jsem si jedné věci, že Ford a všechna auta od cca 2002 strašně kouří od nova. To nikomu nepřišlo ještě divné...
Hlavne nafťák dymí keď ho pán majiteľ 1 týždeň drží do max 1500 ot./min. Potom musí prejsť rýchlo na oranžovú lebo nemá už brzdnú dráhu tak to zošliapne a ja za nim nevidím červenú na semafóre. Dymu jak ... Preto nafťáky dymia lebo su zanesené výfukove potrubia.
Je to tak, jednou za čas to chce profouknout, pak skoro nekouří ani po chipu a jde pocitově líp za plynem. Ale když se to delší dobu neudělá, tak pak za autem padne noc 😉
Co se stane s auty?
Volkswagen má auta svolat do servisu a na vlastní náklady je opravit. To ukazuje hlavně na nepochopení problému. Je utopií, že by se podařilo jezdit autem s tabulkovou spotřebou (emise jsou k ní v přímé úměře). Reálně „opravit“ auto tak, aby vypouštělo v reálném provozu množství emisí stanovené v homologačním měření, nelze. Leda byste chtěli jezdit maximálně tak čtyřicítkou.
Zdroj: [odkaz]
Jsem zvedav jak se s tim vyporadaji v USA, tady se to asi zamete, kdyz vw je tahounem v EU. V USA se da predpokladat odprodej vyrobci a to se asi vw prohne.
Volkswagen má auta svolat do servisu a na vlastní náklady je opravit. To ukazuje hlavně na nepochopení problému. Je utopií, že by se podařilo jezdit autem s tabulkovou spotřebou (emise jsou k ní v přímé úměře). Reálně „opravit“ auto tak, aby vypouštělo v reálném provozu množství emisí stanovené v homologačním měření, nelze. Leda byste chtěli jezdit maximálně tak čtyřicítkou.
Zdroj: [odkaz]
Jsem zvedav jak se s tim vyporadaji v USA, tady se to asi zamete, kdyz vw je tahounem v EU. V USA se da predpokladat odprodej vyrobci a to se asi vw prohne.
K tomu lze jen napsat, že autor citovaného textu plete dohromady jablka a hrušky.
Asi to mozna bude stejny odbornik jako inzenyri se Skode auto. Kdyz z vehlasne firmy vypadne toto "Opravdu bych to viděl jen na drobný zásah do softwaru. Spíš jenom tak naoko, aby se zkrátka aspoň něco udělalo,“ Tak pochybuji o jejich zdravem rozumu. To jako mysli, ze v USA jim sezerou nejake takove to, aby se vlk nazral a koza zustala cela? Predpokladam, ze budou chtit v USA videt jak ta uprava softu zahybe s emisema a jestli to opravdu projde novou homologaci. Pocitam tedy bud vyraznejsi snizeni vykonu nebo zvyseni spotreby a to nevim, jestli zakaznik v USA akceptuje. Ikdyz tady asi jo, reklamace se neuzna a budou tu lidi nadavat na neuznane zaruky jako na TSI. Proste u tohoto vyrobce se da o kvalite konstrukce mluvit donekonecna 😉
jak je to dlouho, kdyz jsme na techto strankach cetli, ze bychom si sice mohli myslet, jak skodovka jen pasivne prebira vse od koncernu, ale ze to tak vubec neni a vse vcetne software si ladi sami ve Skodovce. Najednou je vse jinak, Skodovka jen nakupuje u VW a bez jakehokoli zasahu montuje.
jak to bude zitra???
jak to bude zitra???
Stejne, ne-li hur >😒]
Uz vidim jak v dnesni dobe globalizace ve vedlejsim state zivi soukromnik dalsi zbytecne lidi navic
Uz vidim jak v dnesni dobe globalizace ve vedlejsim state zivi soukromnik dalsi zbytecne lidi navic
"Skodovka jen nakupuje u VW a bez jakehokoli zasahu montuje."
V tom případě je ale Škodovka pouze oběť "zlého" VW 😉 >😁
V tom případě je ale Škodovka pouze oběť "zlého" VW 😉 >😁
Řídící jednotka motoru není jediná v autě. Nemá smysl ladit motor znovu na ty stejné hodnoty. Takže ho naladí ten, kdo ho udělal. Škoda má sice vývoj motorů, ale těžko dělají na všech (i kdybys bral jen malé). V tomhle případě se vyplatí hrát na "my muzikanti." A je tu prostor pro to, aby jedna část skupiny motor připravila a jiná ho "dodělala." Protože asi nebudeš chtít, aby se o podobných praktikách příliš vědělo. Leda by to považovali za něco normálního.
Autorizovaných partnerov Škody je 256.
1,2 mil./256=4.687,5
Pekná práca. 😉
1,2 mil./256=4.687,5
Pekná práca. 😉
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Už připravují, jak se zákazníky vy.. eebat. Jde jednoduše o tohle... Koupili jste si v dobré víře vůz s jistou deklarovanou spotřebou, plnící určitou emisní normu a s jistým výkonem. Jenže vyrobce Vás vedomou instalací uvedl v omyl. Oni teď upravi soft. A vsadim boty, ze když to bude plnit emise, nebude to plnit vykon a spotřebu. A teď to prijde... Vyj ebávka volume one... Upravili jsme vam soft, vse je ok.. Zapomeňte....
Neni... Nemam vykon.... To vite... Auto starne pane.... Je to jeho vlastnost...
Neni... Budou se cukat a vymyslet psi kusy... Amortizaci, stari vozu, ze jste jim ho ojezdili atd...
Doufam, ze jim to nekdo omlati o hlavu.... VW se dostal timhle kouskem do pozice Rumunů u silnice, co prodávají echt origoš gold pane....
Neni... Nemam vykon.... To vite... Auto starne pane.... Je to jeho vlastnost...
Neni... Budou se cukat a vymyslet psi kusy... Amortizaci, stari vozu, ze jste jim ho ojezdili atd...
Doufam, ze jim to nekdo omlati o hlavu.... VW se dostal timhle kouskem do pozice Rumunů u silnice, co prodávají echt origoš gold pane....
Nic se dit nebude.
Softwarem nezachranis nic, emise diesely neplni od Eura 4, na retrofit SCR nemaji prachy. Stat nezakaze taky nic, protoze volicu, co ma doma TDI je taky plno.
VW placnou pres zapesti, z Bosche a Continentalu vyhodi par nahodnych chudaku, nekdo si namasti kapsu na akciich, par dni se bude diskutovat o metodice mereni a smyslu Umweltplakett a jedeme dal.
Softwarem nezachranis nic, emise diesely neplni od Eura 4, na retrofit SCR nemaji prachy. Stat nezakaze taky nic, protoze volicu, co ma doma TDI je taky plno.
VW placnou pres zapesti, z Bosche a Continentalu vyhodi par nahodnych chudaku, nekdo si namasti kapsu na akciich, par dni se bude diskutovat o metodice mereni a smyslu Umweltplakett a jedeme dal.
Jj pravda a láska vs korporace. Jak to asi dopadne ? 😉
[odkaz]
[odkaz]
Clarkson je známý tím, že veškerou eko legislativu považuje za nesmyslnou buzeraci, protože klade nesmyslně přísné nároky na relativně málo významného znečišťovatele (osobní auta).
A tiež je známy tým, že už len z princípu najradšej hovorí presne opačne, ako väčšina. 😉
Btw. podľa tej twitterovej fotky si kúpil benzínový Golf, takže skutočne mu táto kauza môže byť ukradnutá. >😁
Btw. podľa tej twitterovej fotky si kúpil benzínový Golf, takže skutočne mu táto kauza môže byť ukradnutá. >😁
to někdo opravdu kupoval rakovinotvorny jedomet s tim ze si myslel, ze bude plnit emisni limity??
když si koupim praci prasek na zaklade reklamy, ze vse vypere docista docista a me se bily pradlo vyvaleny v hnoji vyprat do bila nepodari, tak při propadne zalobe taky ostrouham, protože kazdymu musi byt jasny, ze jde o nadsázku a uplnou blbost.
podobne u naftových motoru, jestli někdo veril, ze naftovy motor bude vyhovovat emisnim limitum, a nepoznal ze to je blbost, tak patri do blazince.
co me se na tom nelibi, a to uz hodne dlouho, ze staty EU, který si hraji na znamku EKO, tenhle dlouhodobej podvod podporovali a podporuji nižšími emisními nároky na naftove motory a danovym zvyhodnenim nafty oproti benzinu
když si koupim praci prasek na zaklade reklamy, ze vse vypere docista docista a me se bily pradlo vyvaleny v hnoji vyprat do bila nepodari, tak při propadne zalobe taky ostrouham, protože kazdymu musi byt jasny, ze jde o nadsázku a uplnou blbost.
podobne u naftových motoru, jestli někdo veril, ze naftovy motor bude vyhovovat emisnim limitum, a nepoznal ze to je blbost, tak patri do blazince.
co me se na tom nelibi, a to uz hodne dlouho, ze staty EU, který si hraji na znamku EKO, tenhle dlouhodobej podvod podporovali a podporuji nižšími emisními nároky na naftove motory a danovym zvyhodnenim nafty oproti benzinu
Vnímaš rozdiel medzi reklamou a štátom garantovaným údajom, ktorý je výsledkom homologizačného procesu?
Alebo inak: pojem biele prádlo je relatívny, ale údaj 98mg/km (vymýšľam si) je exaktný.
Alebo inak: pojem biele prádlo je relatívny, ale údaj 98mg/km (vymýšľam si) je exaktný.
Kolega ma 1,6 TDI EU5 a tiez sa ho to tyka. On ma uz auto 3 roky, cize po zaruke a do znackoveho servissu uz nechodi a ani ked ho zavolaju, tak tam nepojde. Myslim, ze hromada aut takto dopadne. Jednoducho tam majitelia nepojdu.
Český cyp to stejně vočipuje a dodá tomu přinejmenším 30% dieselpower a jedenkrát za dva roky protáhne rouru kominickou štětkou, tak co řešíte... >😒]
Natvrdo byjch jim zakázal provoz aut, která emise nesplní. budto upravte tak, at splní nebo vyměnte motory nebo odkupte auta, vyplatte zůstakové hodnoty + odkšodněnní a papa.
Pokud tohle projde VW, okmažitšě bych být na místě jiného koncernu žádal EU o vrácení poplatku za neplnění emisních limitů, které se platí třeba za V8 a spo. a to zpětně až dodby, kdy VW poprvé začal montovat podvodný SW.
Jinak bublina to rozhodně není a rychlé splasknutí napomůže jen dalším podvodům.
JAK BYSTE NAZVALI 😒br />
1) ROZVOD VW [odkaz] a ŠÁDE [odkaz]
2) ODCHOD ŠÁDE [odkaz] od VW [odkaz]
3) OSVOBOZENÍ ŠÁDE [odkaz] z PODRUČÍ VW [odkaz]
4) ZÁCHRANU ČESKÝ ŠÁDE [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] BOJ !!!
To je normální průběh, pokud někdo podvádí a projde mu to, tak proč jiní mají platit za to, že jejich auta v průměru mají vyšší produkci splodin než je povoleno.
Tady se prodalo x-milionů aut, které vypouštějí řádově více emisí než výrobce deklaroval, které tu teď budou další roky až desetiletí budou vypouštět řádově více emisí. Tohle by v žádném případě neměla spravit žádná pokuta.
Tady je jen jedno řešení - důsledně trvat na technickém opatření, které se bude týkat prodaných vozů. Jen to totiž do budoucna odradí před nekalým jednáním, protože automobilky si stokrát rozmyslí, jestli budou podvádět. Jen takové opatření bude mít za důsledek to, že prodaná auta budou splňovat to, co výrobce deklaroval. Jen takové opatření bude mít za důsledek, že zákazník nebude oklamán, že dotace na prodaná auta z veřejných rozpočtů nebyla vyhozena pr dobro akcionářů VW :-! :-!
Software na podvod při měření může bejt i v TDI pro Euro6. Prostě pro vyšší výkon - kterej se při měření sníží a splní tak emise
Nebo použít adBlue
Myslím že nikdo to tak extrémně moc jako VW nepřehnal. A v brzký době to bude potvrzený aktuálníma testama. Soumrak dominance dieselů v Evropě nastal už před vypuknutím tyhle aféry. Myslim připravovaný zákazy vjezdu do center velkejch měst nebo víc jak 2 násobný mýtný na německejch dálnicích pro diesly
Dieselgate tenhle trend dokonce ani neurychlí. Možná jen lidem trochu otevře oči. To že se nafta masově používá v osobácích na jedinym kontinentu nebude tim že sme proti zbytku světa tak neskutečně chytrý 😉
Tohle je bohužel nesrovnatelně násobně větší podvod a průser než TSI. Určitě si málem hlavy uvařili jak z toho ven ale výjímečně nastanou chvíle kdy se to okecat prostě nedá. Jako tahle
Mám pocit že si ne úplně uvědomuješ o co de. Tohle neni o žádný dobrovolný svolávačce! Těch 11 milionů aut je právně nezpůsobilejch provozu. Dát jim výjímku znamená další podraz a další znevýhodnění pro všechny ostatní automobilky! Plus s tim bude souviset vracení daňovejch zvýhodnění v miliardách. Je to znevýhodnění v hospodářský soutěži jak prase. Nepamatuju větší. Každá konkurenční automobilka utratila miliardy na to co VW řešil fikanou ale ultraprasáckou fintou. A každej má nárok na odškodnění. Tohle fakt hodně hodně přehnali
Je to něco jako když čekali pár bloků před cílem maratonu, přidali se k vítězný skupině a tu samozřejmě předběhli
A teď někdo do světa pustil záznam z pouličních kamer jak to proběhlo
Svolávačka v takovymhle případě se musí týkat absolutně všech. Faktem je že na hodně procent jediný řešení bude snížení výkonu
Je fakt že dost lidí by možná rádo sáhlo jen po nějakym odškodnění a auto by si nechalo
Případně ho časem dalo čipnout na původní výkon. A emise >😒]
Jak změní software motorů a co to přinese sem docela zvědavej
😉
Španělsko už peníze zpátky chce
Bude však zajímavé, jestli EU bude řešit rozdíl, pokud by s novým SW naměřili jiné hodnoty emisí CO2.
Dotace a jejich podmínky jsou úplně něco jiného.
Sem zvědavej jak se k tomu státy postavěj a jak to nakonec dopadne
Myslim že spousty právních kanceláří čekaj zlatý roky >😒]
Aspon by fleetáci věděli, co si příště nemaj kupovat.
Ze dne na den by to udělat nešlo, musela by se dát lhůta např. půl roku a pokud by to VW neuměl vyřešit, at ta auta stáhne a dodá zákzaníkům jiné nebo vrátí peníze. Za půl roku oběmnit vozový park zládne každá firma.