Novinky
čím víc to dění sleduju, tím víc jsem zastánce klasických benzínů s objemem, tak snad aspoň oroch zabloudí do evropy, stojím na něj pomyslnou frontu
Tak tenhle lidový hot-hatch by si v Evropě určitě nestěžoval na slabé prodeje a image Dacie by taky moc prospěl. Autíčko je to sice skromné, ale přesto líbivé a svižné. Takže by stačilo rozjet výrobu i v Pitesti, pod kapotu dát motor 1.6 16V/92 kW z minulé generace Twinga (skvělá verze R.S.), nasadit cenu kolem 300 000 Kč a úspěch by byl na světě. Jen by bylo potřeba motor 1.6 16V upravit na Euro 6, ale to by snad nebyl takový problém...
Fabia 1,4 TSi
[odkaz]
Clio sport
[odkaz]
Mazda 3 2,0
[odkaz]
po dieselgate ocekavam ze podobnej osud za par let potka i benzinaky, kdy se nekde provali ze taky nekde nekdo podvadi a hura zacne se proverovat vsechno co ma benzinak pod haubnou, automobilky ty stare neandrtalske proste nechteji prejit na neco co jim nebude tolik vynaset klasickou cestou, ale chteji si na to prejit postupne nejlepe behem nekolika desetileti aby je to co nejmin bolelo a stara technologie se jim zaplatila co nejvice
politicky je to idealni stav, respektive pro politiky
kauza VW ale spise ukazuje praktiku kdy za co nejmensi vynalozeny financ splni naoko neco co musi splnit s technikou co se vpodstate jen recykluje, problem byl a je, ze jim nato prisli i diky firme co chtela propagovat v US diesel a jak je uzasnej a cistej a tak si zaplatila testy na univerzite >😁
chce to zmenit sposob merania emisii a spotreby a potom sa pride na to ze kosackove turba v podstate v praxi nic neriesia ... a vlastne zeru este viacej ako bezny vacsi atmo motor...
a pisu jako clovek co byl z RX8 nadsenej, kdybych si mel do toho auta ale moznost vybrat treba 2-3litr namisto te 1.3 wankl, tak bych si vybral prave treba ten 3 litr
Buducnost toyoty, aspon ta strednodoba, je jasna - vlastne hybridy a HCCI benzinove skyactivy II od mazdy. Vodik je stale hudba buducnosti...
Dufam, ze sa ta norma merania spotreby zrealni co najskôr a ze sa plne preukaze, ze 1.0 turbotrojvalec s nizsej strednej/strednej jednoducho je zravy a neekologicky...
Lenže hmotnosť dnes "strážia" iba rozsiahlym použitím plastov, prípadne špeci materiálmi, ktoré sú drahšie, náročnejšie na výrobu a samozrejme menej šetrné k životnému prostrediu.
Kedysi po veľkej búračke boli na ceste pokrčené autá, prípadne kaluže vody alebo oleja...dnes je cesta plná haraburdia, úlomkov z plastov a autá na odpis...
Malý motor je jedným zo spôsobov šetrenia hmotnosti. Má to vplyv na bezpečnosť, ten ekologický prístup je skôr diskutabilný. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť. Možno downsizing vystrieda iný trend. Podľa dobrou prestupnou stanicou k elektromobilom sú plug-in hybridy. Malý, stacionárny benzín, baterky, elektromotor. Áno, je to trochu plytvanie, dve pohonné jednotky v jednom aute je asi veľa. Ale ako som písal - ako prestupná stanica k čistým elektromobilom sa to hádam znesie.
- musis mat garaz s elektrikou
- musis ho kazdu noc nabijat, teda ked chces usetrit = nocny prud
- sustavnym nabijanim doplna znizujes zivotnost baterii
Elektromobil ma problemy dva😒br /> - baterky = cenovo dostupne budu najskôr za 10 rokov
- elektrina = vyraba sa z uhlia alebo atomu, no zbohom...
Podla mna nie su potrebne ziadne zazraky, uplne by stacilo pomalicke realne znizovanie spotreby = nizsie emisie CO2 a lacnejsie jazdenie a eliminovanie NOx.
Taky mild hybrid na zaciatok by uplne stacil, a trosku popracovat na overenom atmosférickom motore, vid mazda...
Takže automobilky budou platit pokuty za nadlimitní CO2 - což se promítne v ceně aut, anebo se budou vyrábět oholená lehká autíčka a všichni budou brečet, jak je všechno na prd a jak to bylo super, dkyž se měřilo ještě podle starého cyklu...
Ale súhlas, chyba nie je iba v normách.
Človek je múdry tvor, ale ľudia sú hlúpe a nebezpečné stádo...