Nedalo mi to, autor zmiňuje jak norma Euro6 "poravuje" tady u nás dvoulitrové motory. Tady je malé srovnání jak to v praxi chodí, a že dost často jsou hodnoty dodrženy jen na papíře. Mazda jasně ukazuje, že to není problém, clio zase, že ta celá legislativně turbovací anabáze má za výsledek necelý litr úspory v reálu oproti "staršímu" motoru, který je nezpochybnitelný, nicméně není to žádné terno.
Fabia 1,4 TSi
[odkaz]
Clio sport
[odkaz]
Mazda 3 2,0
[odkaz]
tak jasne ze je to cele jen habadura automobilek, downsizing ma jedinej duvod, snizit zivotnost motoru tak aby 2-3-4 majitel mel duvod menit nektere casti a tim prispet automobilkam do kasicek
po dieselgate ocekavam ze podobnej osud za par let potka i benzinaky, kdy se nekde provali ze taky nekde nekdo podvadi a hura zacne se proverovat vsechno co ma benzinak pod haubnou, automobilky ty stare neandrtalske proste nechteji prejit na neco co jim nebude tolik vynaset klasickou cestou, ale chteji si na to prejit postupne nejlepe behem nekolika desetileti aby je to co nejmin bolelo a stara technologie se jim zaplatila co nejvice
Něco jako "sazomet došel na konec svých možností, tak vymyslíme nějakou aféru, aby se to pohřbilo a my mohli chvíli těžit zase z benziňáků"? Tyjo, to by byla hodně dobrá konspirace...
na kazdem sprochu pravdy trochu, a ciste prakticky, nejaka ta krize je potreba kazdou chvili, protoze neustalej rust je proste neco co se udrzet donekonecna neda
politicky je to idealni stav, respektive pro politiky
kauza VW ale spise ukazuje praktiku kdy za co nejmensi vynalozeny financ splni naoko neco co musi splnit s technikou co se vpodstate jen recykluje, problem byl a je, ze jim nato prisli i diky firme co chtela propagovat v US diesel a jak je uzasnej a cistej a tak si zaplatila testy na univerzite >:D
nebudou, pidi benzíny s turbem mají turbo pro efekt, spotřeba stejná jako motory větší bez turba, jen to turbo musí někdo vymyslet, vyrobit, namontovat, udržovat
raz sa klasicke atmosfery podla mna este vravia... verim tomu :yes:
chce to zmenit sposob merania emisii a spotreby a potom sa pride na to ze kosackove turba v podstate v praxi nic neriesia ... a vlastne zeru este viacej ako bezny vacsi atmo motor...
cos by bylo jen dobre, ono nejen Mazda, ale i Toyota, jeji hybridy pouzivaji lety overene a celkem spolehlive atmosfericke motory, trosku se u te Toyoty obavam ze ten novej motor pro hybridy bude postaven tak aby se po case kazil a mohl zase vydelavat, coz se u tech soucasnych atmosfer 1.8, 2.5 a 3.5 rict neda, proste se tak nejak nekazej a jsou spolehlive a tedy automobilka na nich moc nevydela >:D
mazda je dnes hadam najsikovnejsia automobilka ( a to ani neratam wankel na ktory ma potrebne know-how dnes hadam uz len prave ona ) .... mazda je sikovna a vie co robi... o nu nemam strach.... a naopak verim ze casom mazdu napodobnia viaceri :yes: chce to viac takych paradnych znaciek ako mazda..
Wankel je z hlediska bezneho uzavatele zbytecnej nesmysl, ten motor nama zadna pozitiva pro bezny provoz takze je vcelku jedno kdo na nej drzi nebo nedrzi know-how
a pisu jako clovek co byl z RX8 nadsenej, kdybych si mel do toho auta ale moznost vybrat treba 2-3litr namisto te 1.3 wankl, tak bych si vybral prave treba ten 3 litr
Toyota ma na hybridy servis kazdych 15000? km, pricom sa nekazia = zlata bana, nepotrebuje spekulovat a podvadzat.
Buducnost toyoty, aspon ta strednodoba, je jasna - vlastne hybridy a HCCI benzinove skyactivy II od mazdy. Vodik je stale hudba buducnosti...
Dufam, ze sa ta norma merania spotreby zrealni co najskôr a ze sa plne preukaze, ze 1.0 turbotrojvalec s nizsej strednej/strednej jednoducho je zravy a neekologicky...
V rámci ekológie by sa mal hlavne zabrzdiť rast veľkosti a hmotnosti áut. Stále do nich nútia výrobcov pchať nové a nové veci, stále musia byť bezpečnejšie a bezpečnejšie...potom niet divu,že sú o pol tony ťažšie jak pred pár desiatkami rokov a výkon 100 koní sa nepovažuje za nijak veľký...
Lenže hmotnosť dnes "strážia" iba rozsiahlym použitím plastov, prípadne špeci materiálmi, ktoré sú drahšie, náročnejšie na výrobu a samozrejme menej šetrné k životnému prostrediu.
Kedysi po veľkej búračke boli na ceste pokrčené autá, prípadne kaluže vody alebo oleja...dnes je cesta plná haraburdia, úlomkov z plastov a autá na odpis...
Malý motor je jedným zo spôsobov šetrenia hmotnosti. Má to vplyv na bezpečnosť, ten ekologický prístup je skôr diskutabilný. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť. Možno downsizing vystrieda iný trend. Podľa dobrou prestupnou stanicou k elektromobilom sú plug-in hybridy. Malý, stacionárny benzín, baterky, elektromotor. Áno, je to trochu plytvanie, dve pohonné jednotky v jednom aute je asi veľa. Ale ako som písal - ako prestupná stanica k čistým elektromobilom sa to hádam znesie.
Plug-in ma mensie problemy:
- stoji priplatok vacsi ako cena novej dacie
- musis mat garaz s elektrikou
- musis ho kazdu noc nabijat, teda ked chces usetrit = nocny prud
- sustavnym nabijanim doplna znizujes zivotnost baterii
Elektromobil ma problemy dva:
- baterky = cenovo dostupne budu najskôr za 10 rokov
- elektrina = vyraba sa z uhlia alebo atomu, no zbohom...
Podla mna nie su potrebne ziadne zazraky, uplne by stacilo pomalicke realne znizovanie spotreby = nizsie emisie CO2 a lacnejsie jazdenie a eliminovanie NOx.
Taky mild hybrid na zaciatok by uplne stacil, a trosku popracovat na overenom atmosférickom motore, vid mazda...
No hlavně se ukáže, že ony krásné od stolu naplánované flotilové emise není nikdo schopný dodržet, auta reálně žerou mnohem více, než na papíře a bude úplně jedno, jestli to bude atmosféra nebo turbíčko.
Takže automobilky budou platit pokuty za nadlimitní CO2 - což se promítne v ceně aut, anebo se budou vyrábět oholená lehká autíčka a všichni budou brečet, jak je všechno na prd a jak to bylo super, dkyž se měřilo ještě podle starého cyklu...
prave kdysi ty spotreby +- sedeli s tim co bylo v technicaku, respektive nebyl zadnej problem za ty hodnoty jezdit, ten trend papirove spotreby je tak max poslednich 10-12 let, vpodstate az s euro4 se to zacalo takto rozchazet
Ale proč taky? Auta jsou stále výkonnější, neustále se ženeme za více kilowatty a newtonmetry... Je zajímavé, že u základních motorů jsou ty rozdíly nejmenší a čím větší výkony a monstróznější auto, tím více bije do očí udávaná spotřeba (dvoutunová krabice za šest a podobně). Chyba fakt není jen v normách.
A prečo sa ženieme za kilowattmi a newtonmetrami? Za prvé je v tom kliatba kapitalizmu - chcieť za každú cenu viac a viac, za druhé, autá sú stále ťažšie, v sedemdesiatych rokoch mali autá strednej triedy okolo tony, dnes to ťahajú takmer na dvojnásobok.
Ale súhlas, chyba nie je iba v normách.
Ano, hmotnost taky hraje roli, ale stačí se podívat na názory lidí, kdy auto se zrychlením nad deset sekund je pomalu nebezpečné a nemělo by na silnice... Pak se nemůžeme divit tomu, co výrobci dávají na trh. A přitom by stačil jen rozum a výchova řidičů... a taky to, že řidičák není právo, ale výsada.
Inu...demokracia. Väčšina ľudí ešte nepochopila, že demokracia dnes znamená to, že mocní si robia čo chcú, a my ostatní robíme tiež.....čo chcú... :-!
Človek je múdry tvor, ale ľudia sú hlúpe a nebezpečné stádo...
Tak tenhle lidový hot-hatch by si v Evropě určitě nestěžoval na slabé prodeje a image Dacie by taky moc prospěl. Autíčko je to sice skromné, ale přesto líbivé a svižné. Takže by stačilo rozjet výrobu i v Pitesti, pod kapotu dát motor 1.6 16V/92 kW z minulé generace Twinga (skvělá verze R.S.), nasadit cenu kolem 300 000 Kč a úspěch by byl na světě. Jen by bylo potřeba motor 1.6 16V upravit na Euro 6, ale to by snad nebyl takový problém...