Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

ADAC: Test palubních počítačů – nikdo není dokonalý

29 komentářů

Avatar - Perun
Perun
že, nebyl uveden i seznam s výsledky podle značek a modelů.. :-!
Před pár dny jsem se vezl v kamarádově úplně nové Octávii TDI. Na počítači svítilo 6,5 na sto... ale podle tankování jsem si spočítal alespoň o litr víc.. no jezdí hlavně po městě a jako čuník k tomu 😉
P.S. Byl jsem úplně u vytržení, jak dobře se dá 1,9 TDI utlumit.. Tady Škodě za výbornou práci upřímně tleskám, bylo to o 50% lepší, než v A3 se stejným motorem 😲
Avatar - chlapecx
chlapecx
taky by mně ten výsledek zajímal. jak se ty palubáky ukázaly 😄
pedro26
Ani na stránkach ADAC ty informace nejsou. Nezmínili tam jedinou značku auta. Asi se s výrobcema nechtěli pouštět do sporu, tak´že to kulišácky zevšeobecnili 😉
Avatar - Perun
Perun
Důvod k tomu určitě je 😉 Jak by to tu pak vypadalo, kdyby ses dozvěděl, že Guru o 30% fixluje >😁
A2
Tak to by tady bylo pro jednoho dokonale na provaz.. >😁
Avatar - chlapecx
chlapecx
a k čemu pak je takovej test? k hnědýmu ze spodku zad?😞
no nevím jak nová ale O1 s 1,9TDI 81kW ukazovala stabilně na počítači 3,5-4,5l/100km a realita byla 6,5l/100km... cca 50% nárust.

u ceeda to ukazuje +/- 0,5l/100km. taky to není ideál ale už je to o něco lepší.
Mě to ukazuje +- 0,1 litru / 100 km přesně (O1 4x4 TDI/PD). Kdo s přesností není spokojen, může si v autorizovaném servisu nechat hodnotu korigovat. Trvá to 5 minut. Majitelé sady VAG-COM to mohou udělat i doma. Jak přesně se to dělá naleznete na [odkaz]

U aut vytuněných powerboxem palubní počítač už z principu funkce powerboxu nemůže ukazovat přesně, u chipovaných aut se může spotřeba dostat mimo kalibrovatelný rozsah palubního počítače.
Kamarád má focus 1.8 benzín. Palubní comp mu pořád ukazuje něco kolem 6.5-7. Trochu mu poklesnul úsměv po tom, co jsme trasu ostrava-praha-liberec a zpátky odměřili: plná-plná nádrž 9.2.
Teď v servisu řeší co s tím, že prý to tam zkusí přeprogramovat a zadat jiné pneu nebo co.
Navtech
Bože, takovej fundovanej machr přes káry a nad počítadlem se pozastavuje?! Jediný spolehlivý počítadlo bylo v Range Roveru 4.6 HSE. Tam to bylo pořád dvacet litrů a stačilo připočítat 6 a bylo to na deci přesně.
Avatar - Perun
Perun
>😁 :yes:
Zajímavý, já bych čekal že A3 i když je menší bude lepší... 😲 😉
Avatar - Perun
Perun
Já taky zíral... nevím, čím to je, protože s Octavií TDI už jsem samozřejmě předtím jezdil... s podstatně horší akustickou zkušeností.. ale tohle PD bylo izolováno prostě na výborné úrovni.. normálně jsem tomu chvíli nechtěl věřit 😄
podla mna je Octavia II 1.9 TDI aj tak desny traktor 😊. Je mozne, ze je utlmenie lepsie ako v A3, ale kvalita je este daleko 😄 Aby sa utlmilo kvalitne PD, to by muselo byt tak v 3kovom BMW, alebo v C5 😉
Avatar - Perun
Perun
No, babo, já bych to taky předtím netipnul... Možná tam teď dávají více izolačního materiálu? Možná navíc lepší silentbloky motoru? Opravdu nevím, přišlo mi to jako "ověřovací série s HDI" >😁
😉 :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak, ze by zrovna OII byla vzorem utlumeni...
Kolega ma 1.9TDI 77kW a kdyz jsem v tom poprve jel, neveril jsem, ze hluk motru muze v relativne modernim aute tak silne pronikat do kabiny. Vzdyt je u toho problem normalne mluvit. Nevim jak A3, ale OII TDI je i uvnitr neskutecny traktor. :no:
Volnoběh😒br /> Octavia 2,0 TDI: 47 dB
BMW 118😜 47 dB

130 kmh😒br /> Octavia 2,0 TDI: 71 dB
BMW 118😜 70 dB

1 dB je na hranici rozlišovací schopnosti průměrného lidského ucha.
oIoo
to jsou hodnoty z techničáku? víš co čísla snesou všechno, a hluk se nesčítá 10+10=20 ale log(10)=1 a log(10+10) je 1,3 takže dva hluky o stejné hlučnosti dají celkový jenom o 30% větší.
Takže když vezmeš že hlavní je aerodynamický hluk ve 130km/hod, tak podle decibelů absolutně nemůžeš soudit hluk v autě od motoru, kterej tě bude štvát, protože upoutá pozornost a soustředíš se na něj
To jsou výsledky měření, co byly v Autobildu. V techničáku se udává vnější hluk stojícího vozidla.
Že se hluk nesčítá je mi jasné. Nicméně, na volnoběh je slyšet jen a jen motor, a tam jsou ty hodnoty stejné. A co mám provozní zkušenosti - V O2 TDI je motor za jízdy překryt aerodynamikou a pneumatikami.
Ono taky dost záleží, co do toho leješ. Když já do svojí PD naleju naftu TopQ od Benziny, tak to běží fakt tvrdě a vtíravě hlučně, zatímco s OMV je ticho po pěšině a šepot květin...
milan3
Hoonzo, hooonzo 😢 , 1 db je obrovsky rozdil ktery slysi i hluchy sinpanz!!! 1 db znamemá nárust hlasitosti o 33,3333% a bohuzel je to velmi vysoka hodnota. 3db je narust o 100% uroven.
Tot zaklady akustiky! 😉
manetino
Tak o čem to vlastně je? :no: Zajímavější článek by byl o tom jak šel Honzík na kytičky.
asi tak nějak... hold jako polovina všech článků tady.
Navtech
To aby až bude test pneumatik, nebo motorů s výsledkem "nikdo není dokonalý", si nebyl zaskočen 😉
wolff
Zkoušel sem si to poměřit u svého Brava a vychází mi to + 0,1 deci..., je to dáno spíše zaokrouhlováním... Takže v pohodě...
100oktanu
A co mas za motor? Ja ted jezdil s T-Jetem 150k a ukazovalo mi to o 0,7l min(!) nez byla skutecnost a ani v servise s tim nic neudelali...
tak wolfovi v Brave ukazuje vsetko uzasne, nie? >😁
oIoo
asi jsi jel na 100oktanů ne? >😁 ... btw. Carrera 100 mňam mňam
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
scooter_x (AlkoholixXx)
wolff ma 150k T-Jet 😉 Já se 120k T-Jetem hlásím odchylku 0,2-0,3l/100km, což je podle mě taky v pohodě.
Zajímalo by mě, jaké auto mělo těch 29%, kdyby to někdo náhodou zjistil, dejte určitě vědět! >😒]
Hugo_lo
To se ví, že skutečná spotřeba je jiná, než jakou uvádí palubní počítač. Mně je ale vcelku jedno, jestli má moje auto spotřebu 6, 6,5 nebo 7 litrů. Stejně to neovlivním. Snažím se jezdit ekonomicky, ale občas na to šlápnu a prostě jedu 😁 . Hlavní je, že mi ukazuje ručička od nádrže, takže vím, kdy mám natankovat. Palubní počítač ale využívám. Je super, že ukazuje různé závady, které auto má. Já jsem si ho navíc nechal přehrát z němčiny do češtiny u https😐/www.autacesky.cz/ , takže už to nemusím konečně překládat.