Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

S emisemi se podvádělo prý i v Evropě. VW: není jisté, že je to nelegální

198 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tahle kauza nemůže mít jiné vyústění na evropském kontinentu, než spodním vývodem.

Ale uznávám skvělou taktiku, koneckonců Plzákovo zlaté pravidlo zapírat, zapírat, zapírat je léty osvědčený princip. K tomu se přidává pravidlo č. 2: mlžit, mlžit, mlžit a pravidlo č. 3, které aplikuje eurobyrokracie, tj. hra na mrtvého brouka.

Mediální svět si rychle najde jinou bublinu, tahle kauza se stane nezajímavá a zákazník velmi rychle otupí.

Vždyť dosavadní vývoj vlastně všem vyhovoval - auta měla na papíře stále nižší emise, stále nižší spotřebu a tak se uměle mohl vynášet do nebes POKROK ve jménu EKOLOGIE. Byrokracie se mohla prezentovat úspěšným tlakem na snižování emisí, mohla vytvářet umělý tlak na obnovu vozového parku, resp. legálně vybírat od lidí další a další peníze za ekopoplatky, ekoplakety...

A tohle vše se teď má kvůli kauze v USA zmařit? Zajetý, osvwědčený systém?

Ne, tohle si Evrpa nenechá líbit. Toto totiž ukazuje na naprostou zoufalost, zabržděnost a zkostnatělost celé Evropské unie. Takto kauza ukazuje, že základní principy chování EU jsou naprosto marné, prezentovaný pokrok existuje jen na papíře a reálný obraz je úpně jinde.

VW by měl dostat naopak za tuhle kauzu metál, protože se (sice po mučení) přiznal, jak se věci mají >😒] :-! A myslím, že tohle neměl dělat, protože porušil pravidlo č. 1, 2 i 3. A tím asi nas ... štval docela hodně lidí 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Populismus je plivat na VAG jako že to jsou ti zlí podvdníci, zatímco ostatní přeci nepodváděli a jsou to ti hodní. Kopat do VAG když podváděli a podvádějí všichni (a zcela veřejně), to je populismus. Ten problém je ale mohem hlouběji. VAG je jen jednou houbou, která vyrostla z prohnilé země :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podle mě nás naopak euroúředník přinutí jezdit reálně podle evropského měřicího cyklu, takže na dálnicích se omezí na 110 a ve městě bude 30 >😁 >😁 >😁

Měřicí cyklus je přeci v cajku, jen řidiči jsou ekologičtí neandrtálci, co neumějí jezdit v souladu s měřicím cyklem...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, naprosto naopak. Podstatné na této kauze není to, že VW podváděl (to nejspíš podádějí i jiní). Podstatné (a zoufalé) na celé kauze je, že VW podváděl a eurobyrokracii je to úplně lhostejné a toto podvádění pravděpodobně bylo zcela legální. To je to podstatné :-! :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co je podstatného na tom, že VW podváděl? Je jen otázkou času, kdy se ukáže, že podávěli i jiní. Resp. již dnes je to zcela veřejně známé, když Renault (a další) vykazovali zcela nereálné spotřeby a emise dodatečnými úpravami svých vozů. Přehuštěné pneu, deaktivované palubní systémy, odpojená zařízení, přelepené technologické spáry, nestandardní rozměry pneu a kol, předehřáté díly a další a další podvody...

Podstatné je, že v EU tohle nikoho nezaráží a všichni tohe berou zcela samozřejmě!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zato ty píšeš, jak kdybys měl dosud růžový sen
Avatar - _Karel_
_Karel_
Napsat metodiku reálnějšího měření, to je práce na mnoho let? 😲
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co z toho, co jsem napsal, není skutečnost?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) zrušení veškerých omezení emisních zón dle EUROnorem, ekoplaket, ekopoplatků ze strany státu

2) navrácení veškerých vyplacených dotací (pokud porušil výrobce normu)

3) vymáhání škody ze strany zákazníků po výrobcích (pokud porušil výrobce normu)

4) převzetí norem (a právní úpravy) platných v US (proč vymýšlet vymyšlené)

Do té doby si ekolaketu můžou nalepit leda tak na ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
však takovouto úpravu SW mohl mít v EU každý... Co je na tom nepochopitelné?
MrBeranek
Souhlasím s tebou. Tahle kauza je takovým lakmusovým papírkem, který krásně ukazuje, jak se vymýšlí pravidla pro pravidla a celé je to jen fraška. Ani mne primárně netrápí, že se VW snažil ty předpisy obejít (ani v nejmenším totiž nepochybuju, že to dělají všichni), primární absurdita je v povaze předpisů, které se takto obchází. Jestli by něco mělo být poučením z této kauzy, tak je to nesmyslnost nastavených emisních limitů, které jsou mimo realitu.

Podvod VW je jen reakcí na tuto primární absurditu (vždyť kdo jezdí, tak jak se to měření provádí?). Tady už to prostě "vyhnilo", ale celé to nezačíná u VW nebo jiné automobilky, která pravidla ohýbá, ale u vymýšlení těch nesmyslných pravidel. Snad se lidem rozsvítí, aby si uvědomili, co stálo u prvopočátku toho podvodu, protože to je to podstatné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A proč by to měl být JEN software, když v EU zcela legálně podvádějí i jiní a dokonce "hardwarem" ... 8-s :no: :-!

"Renault ... spotřebu svého Clia 0,9 TCe změřil tak, že jej při reálném testu aerodynamického a valivého odporu pustil z kopce (lze) na přehuštěných pneumatikách upečených v troubě (lze), uřízl při tom zrcátka (lze), oblepil páskou všechny spáry karoserie (lze), roztáhl brzdové třmeny (lze), pak jej zařadil na hranu nejvyšší třídy setrvačnosti pro optimalizaci výsledků na dynamometru (lze), nabil akumulátor a odpojil alternátor (lze), vyměnil olej motoru (lze), roztopil místnost na 30°C (lze), v nádrži nechal asi dvě deci paliva (lze), auto dodal v naprosto základní výbavě (lze), deaktivoval veškerou palubní výbavu (lze), přehrál řídící software motoru (to prostě lze) a poté absolvoval celý ten stupidní cyklus Jamese Maye, ve kterém se akceleruje na stovku půl minuty. Pak výsledek vzal a v rámci zákonné tolerance jej snížil o 4 procenta (lze) a řekl, že jen tímto způsobem mohl dosáhnout udávané spotřeby 4,5 litru benzinu na 100 km, jíž se v praxi nelze přiblížit ani zaboha."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jak souvisí? Úplně jednoduše - NEDC :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz] Zajímavý článek. Výsledky reálných měření mě samozřejmě nepřekvapují, ale pobavila mě vyjádření automobilek. “The NEDC was never intended to represent real-world driving,” Aneb všichni se necháváme opíjet rohlíkem, nerealistické normy se řeší lhaním a podváděním, ale hlavně, že jsou všichni spokojení.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vývoj motoru kontra metodika měření emisí, hmmmm.
Je metodika nynější zhruba asi : zrychlování x sekund na rychlost y, poté ustálená rychlost x minut.....? Práce na mnoho let?
Řekl bych, pro diktátora práce na pár odpolední. V unii, kde do toho sto zainteresovaných prolobovává svůj zájem práce na pár let.
Dušan10
Podstatné na tejto kauze nie je ani tak vecná stránka - ako fakt, že koncern vedome klamal a podvádzal ....

Nejaké "sociálne" výhovorky má každý zlodej a podvodník ...... to, že v EÚ vládne v ekológii či skôr "ekológii" úplný debilizmus ešte neznamená, že to ospravedlňuje podvodníkov v koncerne VW ...

Tento koncern má dosť veľkú politickú silu aby loboval oficiálne ... a naklamal vlatných zákazníkov ....
Avatar - Anonym
Anonym
Tomu říkám lhaní a překrucování fakt těsně před smrtí. Pozítří se dozvíme, že ten software naopak fungoval i za normálního provozu a proto se bude dál v autech montovat, protože je vlastně žádoucí >😁 .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) metodika měření a stanovování jakýchkoliv normativních limitů by měla vycházet ze skutečných potřeb - ono se 130 kmh ani neobjevuje v současní metodice, takže současná metodika vůbec nezohledňuje emise současných motorů při dálniční rychlosti...

2) Podvádění při plnění platných norem - jenže tobě stále zřejmě nedochází, že podvádějí všichni a to podvádění je navíc podle nastavených norem a právní úpravy navíc zcela legální. A to je ten problém. Takže ten podvod zkrátka podle EU není podvodem, ale vše je vlastně naprosto podle předpisů 8-s 8-s
Avatar - Ondore
Ondore
Čítam tu názory automaticky odsudzujúce koncern. Kto ma čítal v iných diskusiách vie, že vw neobhajujem, ale tu by sme kolegovia mali spomaliť a zmierniť vyjadrenia, pretože😒br /> 1.) V US sú iné emisné normy. Je teoreticky možné, že tie európske vw plní s prehľadom (neviem a preto nesúdim).
2.) V US vw cielene podvádzal pri meraní emisií aktiváciou inej mapy v riadiacej jednotke. Ak by vw plnil európske normy, tak toto sa u nás teoreticky nemusí diať a teda "odpojovací zařízení" - ktoré je v EU ilegálne - nemuselo byť vôbec aktivované.
3.) Emisie v reálnej prevádzke s kauzou nemajú nič spoločné! Tam je na mieste diskusia o (ne)zmyselnosti byrokratických noriem a opatrení, ale oddeľme legislatívu, snahu legálne jej vyhovieť a cielené podvádzanie určitého výrobcu prosím.

Počkajme si na výsledok a až potom môžeme hovoriť o porušovaní zákonov, škode a jej náhrade.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Transparency Dieselgate Iniciativy >😒]
wolf66
dyt o co jde? ze venku jezdi spousta aut vypoustejicich daleko vetsi bordel, ze v realu ikdyz v testech zcela v poradku auta spaluji vic paliva nez udavaji vyrobci? Dyt jsou to starsi auta a VW ten problem dnes uz resi spravne, takze je to o par virtualnich cislech s dopadem na ekologii 0.000000 nic .... tohle neni nic jineho nez tema do novin aby si to lidi jako vy mohli precist v praci ... tak snad nekde spadne letadlo, nebo vybuchne sopka aby jste meli jiny tema a na tohle zapomeli

nechapu ze si nespocitate 1 a 1 .... VW je klicovy prvek ekonomiky a proto je v zajmu kazdeho evropana to nezhorsovat .... teda nerejpat se v tom a v klidu si jit koupit prave VW a ne nic americkyho nebo cinskyho ale takhle premejslet asi nedokazete
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kéž by byli všichni tak rozumní jako Ty ...... Ale v EU, kde vidíš nablblé byrokraty na každém rohu, honící si svoje nabubřelé ego, hromadu připitomělých Eurohujerů rozličného zabarvení, v národních státech s politiky typu Sobotka-Babiš-Kalousek, s Mutti Merkel, jejím sekretáriusem Hollandem a jim podobnými, nelze čekat zázraky.
petr11
Inhaluj..
Avatar - Anonym
Anonym
Amerika mu to dá sežrat na 150% a v Evropě ho pochválí. Velmi vtipné.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud někdo tvrdí, že výrobce při měření zalepí spáry, jede z kopce, odpojí alternátor a nalije řidší olej, uřeže zrcátka....pak je to pro mě podvod. To, že v NEDC není výslovně napsáno, že automobil nesmí mít uřezaná zrcátka, neznamená, že je to pořádku.
Pokrytectví? Vztekáš se nad eko-podvodem VW, a tohle nazýváš "populismem nějakého pisálka"?
Pokud je výše popsaný způsob měření u Renaultu lež (netuším), pak to napiš. Tvrdit, že zrovna tohle tě nezajímá, ač je i tohle zcela jasně o emisích, je pokrytectví. Pro mě je to ještě odpudivější obcházení předpisů, než SW rozeznávající měřící cyklus.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdyby měl VAG čisté svědomí, tak není nic jednoduššího než vydání prohlášení, že SW v řídící jednotce detekující emisní normu měly pouze vozy pro US a EU se tohle netýká. Proč takovétp prohlášení VAG nevydá? Proč asi... :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, že podle něj je to v pořádku. Zákon přeci hovořil jasně... A vše je podle zákona!
Avatar - _Karel_
_Karel_
??? pokud skutečně probíhá měření tímto způsobem, je to podle tebe v pořádku?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
VAG měl SW úpravu, jiní HW úpravu. Jaký v tom spatřuješ rozdíl??
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pokrok musí byť sudruzi, a tak je to spravne !!!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Žádný režim neodpovídá realitě, jen se jí může trochu přibližovat. Ten Evropský měřící cyklus byl a je extrémně hloupý, americký a japonský jsou o dost lepší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dále to s velkou pravděpodobností dělali všichni, tudíž se nepoškozovala konkurence. ... Aha, už chápu tvojí logiku.

Takže když kradou všichni, tak je to v pořádku, protože nikdo není poškozen. Ale všichni musejí krást stejně, aby to bylo spravedlivé!

No teda ... :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
2) protože to umožňuje ta tvá norma a metodika >😒]
Avatar - Googelit
Googelit
ty plácáš gilgite, a většinou hodně blbě!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
S těmi zabitými je to vrchol blbosti. Velice se to přibližuje počítání jak mnoho andělů tančí na špičce jehly. Spekulace je silně slabý výraz, je to blábol a nesmysl.
To bys teď musel stejným způsobem spočítat kolik lidí mají na svědomí továrny a další producenti škodlivých emisí.
A KDYŽ UŽ BUDEŠ U TOHO, spočítej mi prosím kolik lidí zabije NOx vzniklý v přírodě přirozenou cestou (například elektrické výboje, blesky, ultrafialové záření ze slunce atd.)
Mimochodem, za určitých podmínek, v silně znečištěných zónách čínských měst (kde žádné diesely kromě náklaďáků nejezdí) by motory s Euro 6 a systémem SCR vypouštěly čistší plyny, než by nasávaly do motoru.
MrBeranek
Promiň, ale jestli (jak je shora popsáno) existuje 10 nikoli nelegálních důvodů, jak "podvádět" při tom testu (čti "vygenerovat ve výsledku číslo, které nemá s realitou nic společného") a někdo přidá 11tý (který ale není "legální"), což patrně udělal VW (jinde se nicméně uvádí, že i tento 11tý způsob není nelegální), pak opravdu problém nevidím u VW, který použil všech 11 způsobů, ale v tom, že existuje i těch 10 "legálních". Z celé kauzy si odnáším potvrzení, že celý systém měření emisí je prvotřídní šaškárna nevypovídající o ničem (což se ostatně ví u odborné veřejnosti dlouhodobě) a teď to jen v plné nahotě vyplavalo na povrch s odhalením toho 11. způsobu. Netrápí mne proto jen ten 11. způsob, trápí mne všechny, ať už "legální" nebo ne, protože ta metodika je prostě nesmyslná. A jestli to vyplavalo kvůli VW, tak VW beru jako takový katalyzátor celého problému (mlaskali tak moc, až to na ně prasklo), ne jako příčinu. Problém, který vyplaval, se totiž nevyřeší tím, že to VW už nebude dělat.

A jen pro pořádek - nic od VW nevlastním.
Avatar - Anonym
Anonym
nebo taky trefné "Ten Dým Ignoruj"
Avatar - Anonym
Anonym
Prosím vás všechny (co tu tvrdíte, že to dělaj všichni), pošlete mi nějakej odkaz, kde se dozvim, že ostatní taky podvádějí nějakým softwarem. Rád si to přečtu :-! .
To, že naměřili i jiným za reálnýho provozu vyšší hodnoty (ale rozhodně ne 40 násobný) přece neznamená, že tyto ostatní motory musí podvádět i v laboratorních podmínkách za pomoci nějakýho softwaru!!! Třeba to ostatní umí konstrukčně vyřešit a VW ne.
megacruiser
a to dělat to jako za starých časů - prostě auto projede několikrát nějakou normovanou trasu a potom se z toho spotřeba vypočítá. Nějaké trapné měření na stolici o reálné spotřebě neřekne skoro nic a tak se dostáváme do situace, kdy ani s ecorace není možné se přiblížit hodnotě spotřeby auta na papíře.
kuny
... "pokud takto postupuje renault, tak presne tak postupuji i ostatni automobilky". tohle je snad tvoje prvni trefa do cerneho. a ted pozor: ...pokud takto postupuje vw, tak presne tak postupuji i ostatni automobilky... premyslej o tom. je to uplne to same.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
NEDC je od 96. O tom, že spotřeba dle NEDC je blud, vědí i lišky v lese už přinejmenším 10 let... Nová metodika měření je otázka let. WLTC není novou metodikou, ale vychází a upravuje NEDC. To je podle tebe práce na desetiletí?? Pokud ano, tak chci pracovat u tebe ve firmě >😁 >😁 >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, ty považuješ za podvod porušení právního předpisu. Já považuji za podvod už samotné obelhávání zákazníka měřením podle nesmyslné normy :-!
Avatar - Jirka.12345
Jirka.12345
Pepek je m.gor, který o tom celém ví naprosté kulové, v diskusi pod jiným článkem mi vnucoval jeho moudra jak je celá kauza o EU6 a ne o EU5, vnucoval hlášky o tom, jak když někdo nepůjde na svolávačku tak jí pak zaplatí ze svého(přitom VW nemá žádné svolávačky časově omezené), pořád nemohl pochopit že v USA je jiná norma než v EU a spoustu dalších lží, které mu člověk snadno vyvrátí a on to stejně nepochopí, nebo dál mele tu svojí. S ním je debata opravdu ztracený čas. Na jasnou otázku není schopen odpovědi a místo toho dává odkaz na nicneříkající video ve kterém mimochodem nějakej Lojza mluvil o tom jak v tom není VW sám-a pak tady o den později zase chce důkazy o tom že podváděl i někdo jiný než VW- fakt směšné.

Spíš by mě zajímalo kdo se pod tímto novým nickem skrývá, protože hned po registraci je strašně aktivní, ke všemu má co říct a má tady za týden víc příspěvků než já za dva roky. Možná by bylo zajímavé kdyby redakce zobrazovala alespoň část IP adres přispěvovatelů do diskusí, to by jsme se možná divili, kolik různých nicků patří k jednomu člověku...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, ale tak to chce eurobyrokracie. Tak to chceme vlastně my všichni. Vykazovat lživý pokrok a obelhávat je přeci mnohem snažší, levnější. Fiktivní pokrok. Jakmile se začne lhát systém sám sobě, je to počátek konce. A že si tady socialismus dokázal nalhávat věcí...
Zkrátka systém, který není založený na udržitelném rozvoji, musí jednou padnout na hubu. Nelze růst do nekonečna. :-!
kuny
neboj, ti ostatni take maji sw, co detekuje merici cyklus. ani jeden konkurencni vyrobce e😜licitne takovouto vec nedementoval. pokud uz nekdo neco rekl, tak pouze mlzivym zpusobem zapiral. vyrobci v automotive o sobe navzajem vi prakticky vsechno. rozebiraji si auta, motory, prebiraji si zamestnance a hlavne, plati pro ne stejne fyzikalni zakony.
Avatar - Anonym
Anonym
No a jak souvisí podvod se spotřebou s podvodem s emisema????
Ty z toho, co píšeš, automaticky usuzuješ, že Renault podvádí s emisema????
Avatar - Jirka.12345
Jirka.12345
Pepku Vyskoči, neplakej 😢 😢 maminka ti koupí růžovýho slona >😁 >😁 Nevím kdo ti přitakával, asi někdo tvého intelektu >😒] Právě že si psal naprosté nesmysly, NEPODLOŽENÝ spekulace a ještě úplně lehce vyvratitelný(EU6, placené svolávačky, že v evropě platí USA normy atd) kdo bude chtít tak si to opravdu může dohledat, aby viděl co si za magora. Kdo je "onanáček" je docela dost dobře vidět z toho co píšeš >😒] >😒]
P.S. Do těch gay klubů chodíš za zábavou, nebo za prací >😁 >😒]
kuny
😄 oho, pogo, ja zadne reseni v teto veci nenabizim (ani rychle a ani pomale) ja ti jen rikam, jak to je. realista nejsi ani omylem, tve velmi povrchni uvahy jsou dokladem toho, ze nerozumis fyzikalni podstate toho celeho "problemu". jinak bys v tom totiz nemohl mit tak cernobile jasno. pamatuj si, ze prave povrchnost a sklony k cernobilemu vnimani skutecnosti jsou onim nebezpecim.
kuny
to je jednoduche, eurod€bil se rozhodl bojovat s neskodnym inertnim plynem co2. k boji s nim pominul letadla, lode nebo zovocichy, ale soustredil se na auta, produkovane co2 je primo umerne spotrebe, a tak zavedl stupidni flotilove limity s cilem produkci co2 snizit. jenze evropsky zakaznik nechce jezdit jak se zebrinakem, chce si udrzet vykonna auta a pekna svezeni, a tak se zacala vymyslet norma takova, aby se uspokojil jak aurod€bil se svym zcestnym pozadavkem, tak zakaznik se svou touhou po kvalitnim svezeni. a protoze i eurod€bil je v soukromy take clovek, co se rad sveze, zavira oci pred tim, co se deje - placa se po ramenou, jak jsme zatocili s globalnim klimatem (aneb porucime vetru desti jako v cccp), pricemz si plnymi dousky uziva ropnych produktu. kaze vodu, pije vino.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Das Filcka, Ochcávka...víc není třeba číst.
kuny
pomerne vyrazne precenujes schopnosti eurouredniku a pomerne vyrazne podcenujes jejich obludny cynismus a chamtivost... ale to uz jsem si tu stihl vsimnout, ze ti realita pomerne vyrazne unika.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nezajímá tě způsob obcházení měření emisí v EU, ale velmi tě zajímá obcházení měření v USA.
Avatar - _Karel_
_Karel_
I tahle data vypovídají o emisích. Pokud někdo měří tak, jak je výše popsáno, a ty najednou říkáš co říkáš, pak jsi král pokrytců.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, tebe metodika nezajímá a podle toho taky vypadá to, co tu plácáš...
Avatar - Ondore
Ondore
ad 2.) Efektivita? Jeden SW pre celý svet? Neviem, neobhajujem, hľadám racionálne vysvetlenie. Nesúdil by som ich automaticky.
ad 3.) Ja chápem snahu všetkých, ktorí chcú s čo najmenšou námahou vyhovieť požiadavkám štátu. Dane platíme čo najnižšie možné, lekárničku v aute máme len vo výbave ktorú vyžaduje vyhláška, málokto má zo sebou hasičák,... Rovnako tak automobilky investujú do motorov len toľko, koľko je nutné aby vyhoveli aktuálnej legislatíve. Problém je, ak sa vedome dopúšťame podvodov. Prepierame ilegálne prachy z drog, inštalujeme sw, ktorý oklame meranie - to už sú podvody, ktoré by tolerované byť nemali 😄
kuny
tak takovouto snusku hovadin je skoro zbytecne komentovat... ruzne testy (icct, adac) na nox dopadly tak, ze v globalu pouze minimum aut obstalo, vetsina propadla. v icct byl nejhorsi zrejme jeden konkretni vw, v adac testu jedno konkretni volvo. takze jestli tady nekdo svejkuje a prekrucuje fakta, jsi to ty sam.
kuny
pepku, ty pako, myslis, ze kdyz vymenis napr. passata 2,0 tdi za napr. 508 2,0 hdi, tak budes produkovat mene nox? to myslis vazne?? ty blaho, tady to dneska frci...
kuny
😃) no, zrejme jsi ponekud mdleho rozumu, pokud ti takto podane pomerne trivialni informace pripadaji chaoticke, ale to se stava, tak to neres. klidne si v tom mej to sve cernobile jasno dal...
kuny
mne neprijde, ze tady nekdo brani podvodnika. mne spise prijde, ze ty a tobe podobni mate cernobile bryle, kdy jste na jednu stranu postavili mirky dusiny (vsichni krome vw) a na druhou stranu velkeho vontu (vw), pritom realita je jako obvykle duhova, nikoliv cernobila. ja jsem si nevsiml, ze tu nekdo obhajuje vw, spis tu nekteri poukazujeme na to, ze zplostit problem na podvod vw je zcela zcestna logika, protozete realita jasne rika, ze to, co dela vw, delaji v blede modrem vsichni.
Avatar - Anonym
Anonym
Podle mě jediné logické. V ČR to ale nebude chtít nikdo, protože jsou tu takový tupci, že si svojí milovaný TDI raději nechají, než aby jezdili v jiným naftovým motoru (myšleno jiný značky). A to potom VW v ČR značně ušetří, protože je to tu samý patriot, který si myslí, že se nic nestalo, jen všichni jsou zlí na jejich modlu VW. >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Plácás.
Gvick2
Moje jednoduchost je možná úsměvná, ovšem tvoje snaha dokázat evidentní blbost je doslova dech beroucí.
Gvick2
Jasně, takže ten co vraždil včera je vrah, protože předním bylo odsouzeno 3 mil. vrahů pro vraždu a tedy musel vědět o nelegálnosti své vraždy. A ti co vraždili předevčírem jsou jenom nepoučení hlupáčkové v žádném případě vrazi. No to je logika za kterou by se nemusel stydět ani brouk Pytlík.
kuny
jakou konkurencni vyhodu ma ten diesel od vw?... ve srovnani s ostatnimi vyrobci dosahuje podobnych mernych vykonnu, podobnych spotreb, je homologovan podle totozne normy a ted pozor: produkuje podobne mnozstvi nox... ja teda jeho konkurencni vyhodu (v mainstreamu) vidim hlavne v tom, ze ho montuji do aut a ne do prazvlastne tvarovanych krabic jako konkurence (uznavam, tato vyhoda je ciste subjektivni hledisko).
Avatar - _Karel_
_Karel_
😄 :yes:
kuny
prace na destileti je se akorat na necem dohodnout. neco solidniho vymyslet neni takovy problem jako presvedcit vsechny dulezite (tzn. kazdeho urednika s dirou do prd@€le), aby k tomu dali souhlasne stanovisko... znam to z kazdodenniho nesmyslneho handrkovani v automotive firmach...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Už vím, co znamenal Darth Vader v reklamách na VW >😁 >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
spotřeba měst👋mimoměst👋kombinovaná... Zní ti to jako že by to měla být spotřeba "pro různé instituce"???

A proč se to tedy nenazývá spotřeba virtualA/virtualB/virtualC? Proč se ta spotřeba uvádí do TP, proč je v každém katalogu? Protože je to jen nesmyslné čísílko pro pár byrokratů?

Proč EU nařídila euroštítek pro auta, který vyhcází ze spotřeby/emisí??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
NEDC platí od 1996. WLTC má teoreticky platit od 2017. O tom, že normovaná spotřeba dle NEDC je blaf, se tu hovoří přinějmenším 10 let...

WLTC však bohužel není nic než rozpracovaná a upravená NEDC. Obchází se tu NEDC, úplně stejně se bude obcházet WLTC. Koneckonců odborníci tvrdí (tedy netvrdím to já), že WLTC bude znamenat zvýšení spotřeby v řádu jednotek procent.

Realita ale ukazuje, že reálná spotřeba se u moderních motorů dle NEDC liší v řádu desítek procent. Takže evropský byrokratický systém tu desetiletí brousí a piluje a dře jak mourovatý na normě, která je úplně mimo mísu. Zatímco spotřeba dle US normy se liší od EU spotřeby právě v řádu těch desítek procent a odpovídá mnohem více realitě.

Uplně jednoduchá otázka - proč eurobyrokrat desetiletí vymýšlí, co už bylo dávno vymyšleno a jinde funguje??
kuny
... ze emise neodpovidaji homologaci v ruznych podobach vedeli vsichni, ze sw ridicich jednotek rozpozna merici cyklus a podle toho upravi chod motoru neni informace stara 14 dni. to se tu rovnez uz leta pise. takze jedina novinka je, ze vw ofiko kapnul bozskou.

[odkaz]

toto je odkaz na clanek z auto.cz z roku 2012, kde se o tomto pise, konkretni inkriminovany odstavec zde😒br />
"Možná bychom sem ani neměli psát (protože automobilky dělají vše pro to, abychom to nevěděli), že moderní řídící jednotky motorů rozpoznají evropský měřicí cyklus"
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty zrcátka a spáry měly mnohem menší vliv než to co předvedl Hitlerwagen - to jest technický fakt.

Opravdu? Ok, tak mi konkrétně uveď, o kolik % snížilo emise SW úprava, kolik udělaly další opatření typu sundání zrcátek, přelepení spár, jiné pneu .... Prosím konkrétní čísla na konkrétních vozech a zdroj, když je to fakt. Děkuji :-! :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nekřivdí se jim, jsou to podvodníci. Podobně jako s nejvyšší pravděpodobností ostatní automobilky. Proto by to chtělo změnit systém. Ten nynější, který umožňuje přelepování spár a odpojování alternátorů je k smíchu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty to evidentně potřebuješ slyšet dvacetkrát denně, takže ano- VW jsou podvodníci a gauneři. Uleví se tvému spravedlivému rozhořčení? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
samozřejmě. Podvádět podle zákonů v EU při měření emisí totiž prakticky nelze, protože takřka vše je možné >😒] >😒] 8-s
kuny
jak vis, ze jen vw ma sw, ktery rozpozna merici cyklus a tomu prizpusobi mapovani motoru, atd.? kde jsi na to prisel?

to ostatni, co pises, jsou uz jen kecy. velmi hloupoucke kecy.
Avatar - Stewee
Stewee
Skutočne sa nedá len súhlasiť. VW oje..bal cely svet aký ma čistý dízel ktorý je svojou technológiou viac než environment friendly a my namiesto toho, aby sme ho v zmysle pravidiel potrestali, budeé hovoriť (bez dôkazov!!!!) že aj iní to robia. Podozrenie už padlo na BMW, ktore sa nepotvrdilo. Namiesto lamentovania nech preskúmajú všetky značky, ja som za. Ale máme exemplárný prípad, kde to dokázané je. Ja dúfam, že USA naloží VW slušnú pokutu aj za prehnitú Európu, ktorá nemá gule to urobiť a pravdepodobne sa nájde právnicka slepá ulička ktorou sa VW vyhne pokute. Viem si predataviť, že ak by sa take niečo stalo s KIA tak by ho v Európe zodrali z kože. Ale na našu európsku značku si šahať nebudeme, čo na tom, že je to podbodník svetového kalibru. Nevadí, že podvodom zarába na nás, že dostáva dotácie na ktore nemá právo. Ak už sme skutočne v takom moralnom bahne, že Európa nebude vedieť, teda chcieť VW potrestať, dúfam, že aspoň jednotlivé štáty, ktoré dávali VW rôzne dotácie budú ich žiadať späť. Samozrejme Nemecko nebude mať gule ani na to, i keď by sa im to hodilo, kvoli narastajúcej turistickej sezóne, aby mohli davať vreckové turistom.
kuny
ne ne, nic takoveho nerekli - ford rekl, ze nema "defeat device", jenze defeat device nema ani vw, vw ma sw upravu 😄, neco mlhaveho jeste pustil psa - neco v tom smyslu, ze powertrain auta na mericim cyklu odpovida powertrainu prodavanych aut, jenze to presne plati i pro vw s jejich sw upravou. takze je to pouze mlha. od ostatnich jsem zatim nic necetl - pouze volvo od boku o svem merenem kousku, ktery na nox mereni od adacu strcil do kapsy veskerou konkurenci s nejvetsi absolutni hodnotou produkovaneho nox zareagoval, ze auto muselo byt rozbite... nene, rozdil mezi vw a ostatnimi automobily je zejmena ten, ze pouze vw delal ramena na us trhu se znackou clean diesel. v realnem provozu produkuji ruzna auta napric automobilkami velmi ruzne hodnoty nox, povetsinou vyrazne nadlimitni (zajimave jsou rovnez srovnani totoznych motoru v ruznych modelech), pricemz zadny vyrobce nijak nevybocuje. holt fyzika plati u vsech stejne.
MrBeranek
Had se prostě zakousl do vlastního ocasu! Způsob, jakým se to lidé snaží "vydýchat", je dobrým měřítkem toho, kde zůstal ještě nějaký zdravý rozum.
kuny
tys take oslik. az 40-ti nasobne prekroceni se tykalo jednoho konkretniho auta v jednom konkretnim testu. je zavadejici tvrdit, ze vw prekracuje limit 40-ti nasobne. v testech v usa (icct) pouze jedno jedine auto splnilo normu. vsechny ostatni (13 kusu) byly mimo - nebylo tam jen vw. v testech napric spektrem typu vozu se jasne ukazuje, ze ta sama auta, co v kaboratori splnila limit nox, maji ten samy problem ho plnit v realu, s velmi vysokym rozptylem hodnot (od par kusu, ktere jsou ok az po kusy s x-nasobnym prekrocenim), bez ohledu na to, zda maji nebo nemaji scr, bez ohledu na to, od jakeho jsou vyrobce. a tento ohromny rozptyl se tyka i totoznych motoru v ruznych vozech. staci byt prumerne inteligentni jedinec a pochpis z toho nasledujici: 1) auomobilky neumi v realnem provozu efektivne ridit produkci nox (proto ten rozptyl u stejnych motoru) 2) vw nikterak nevybocuje v realu od ostatnich (fyzika plati pro vsechny stejna). Plyne z toho to, ze nikdo neobjevil zadny svaty gral, o nemz vw nevi, a stejne tak, jako scr system dodava do vsech aut hrstka subdodavatelu i ridici jednotky dodava hrstka subdodavatelu a pouzita reseni tedy maji vsichni velmi podobna. takze z tveho prispevku rozsir platnost o nehoraznem podvodu na vsechny automobilky a budes doma. hlavne si sundej ty cernobile selektivni bryle.
marianek
To typicky ceske svejkovani. "Vsak oni to delaji vsichni". Nedelaji! Nikdo, nikde neprokazal, ze by podvadeli jini. Jediny prokazatelny podvod je z dilny VAG.
Limit exhalaci je tolik a tolik a mereni je na svete proto, aby dana automobilka prokazala, ze jejich produkty behem uzivani nevypusti splodiny nad dovolenou miru. V pripadu VAG se prislo, ze tomu tak neni, ze dany limit prekracuje 40 nasobne. Prosel vsak testy jen diky nehoraznemu podvodu.
Podvod zustane vzdy podvodem, je zbytecne svejkovat a omlouvat podvodnika, ze vlastne nepodvadel.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Promiň, ale tady jseš úplně mimo...

Ano, normy jsou ujetý a pravděpodobně všichni vyrábějí auta, která tyhle ujetý euronormy plní jen při testu, v definovaném měřícím cyklu.
V reále už ne.
OK.

Ale jen VW byl natolik drzej a propadlej pocitu nepostižitelnosti, že do software řídící jednotky instaloval řetězec, díky kterému auto přešlo do úplně jiného režimu, než v provozu.
Nebylo mu to dost a takhle vědomě podvodný auta masivně propagoval na trhu a podbízel se sloganem "clean diesel", zatím co v reálu ten jejich diesel produkuje podstatně víc emisí, než konkurenční motory.

Hlavním důvodem tohoto podvodu byla neschopnost vyvinout konkurenceschopný benzinový motor, a naftový motor alespoň na úrovni konkurence.

Všechno ostatní jsou jen kecy.

Podvod nejhrubšího zrna... nikoliv využití blbě napsané testovací metodiky.

Pro mě je to mrtvej výrobce... a jak to tak vidím, tak pro US taky.

Že euroúředníci zavraždili evropskou výrobu automobilů, protože nutí výrobce k masivním investicím do systémů, který vlastně nikdo kromě těch úředníků nechce je taky pravda... ale je to úplně jiná písnička.
Avatar - Ondore
Ondore
O co jde? Máme tu nejaké zákony, normy, vyhlášky, zákony. Mali by sa dodržiavať, ich porušenie je trestné.

Tvoj prístup bagatelizácie preženiem a na nedávnej správe z TV novín dám príkla😜 "No tak niekoho zavraždili, veď o čo ide? Aj tak to bola nula, dokonca bezdomovec, spoločensky neprospešný, bez príbuzných a nikomu nechýba."

Máš pocit, že som to prehnal? Nie tak celkom. Už sa objavujú prvé odhady "zabitých" v tejto kauze. Ak povieme, že kvôli emisiám ročne zomrie 3 mil. ľudí, automobily zodpovedajú za 10 % týchto emisií a nedodržanie (rozumej zvýšenie) emisií koncernu 40-násobne vraj týmto spôsobom mohlo ročne zabiť stovky ľudí. Nepriamo. Sú to špekulácie, ale tváriť sa, že o nič nejde nie je na mieste.
Avatar - Anonym
Anonym
Jen ten, že píšeš (pouze o Renaultu) a píšeš ostatní. Jak prosím tě podvádí Mercedes, KIA, FIAT, PEUGEOT atd ?????????????????????????????
Avatar - _Karel_
_Karel_
Clio nebo cokoli jinýho- není to jedno?
Gvick2
Tak mi ten rozdíl vysvětli. To jako když někdo zavraždil před 20 roky manželku, tak je menší vrah, než ten co to udělal včera? Rozdíl mezi těmi případy není vůbec žádný, všichni podváděli zcela shodným způsobem a pod tlakem EPA se přiznali a dostali flastr.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, uřezávání zrcátek a součet všech těchto "opatření" nemá na nic vliv. Proto to taky dělají.
"Hitlerwagen" - počet ubožáků na auto.cz není evidentně omezen.
Gvick2
Nemáš pravdu. Podvádělo mnoho automobilek. Stačí se podívat na pokuty, které v minulosti EPA v USA vypálila za různé podvody. Konkrétně za "defeat device" kvůli maskování skutečných NOx, tedy úplně stejný podvod jako VW tam regulátoři načapali všechny americké výrobce trucků, ale třeba i evropské Volvo, Renault nebo dokonce Ford u benzínového motoru, kde všichni tvrdí, že NOx nejsou problémem. Samozřejmě to co je v USA podvod je v EU křišťálově čisté a projde zde prakticky cokoliv, takže v EU nikdy nikdo nepodváděl.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale jak jim chceš prokazovat vinu, když VAG zákony (velmi pravděpodobně) neporušil?? Proto znovu - jádro problému je úplně jinde a to, že VW "podváděl" je v souvislostech zcela nepodstatné (pro Evropu).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi vážně tak hloupý?

1) VAG v EU pravděpodobně nepodváděl
2) Po provalení podvodu v US má VAG průser ... v US

Stalo se to, že se ukázalo, že zatímco v US se nenechají opít rohlíkem, tak EU se nechá opít obrázkem rohlíku nakresleného tužkou na toaletní papír... To se stalo :-!
kuny
... jak to vis, ze ostatni nepodvadeli? vsechna relevantni data ukazuji, ze ostatni delaji presne to same. jediny vw se zatim priznal - pod tohou hrozby z usa o odebrani homologace noveho motoru. to ale nepocital s tim, jak se to cele rozjede...
kuny
no a to je prave ta otazka, jestli vw v eu z pravniho hlediska nejaky predpis podvedl... no a jestli jo, bud si jist, ze ho podvedli vsichni...
kuny
podivej, fakta jsou jasna. jestli ty mas vlci mlhu, ja ne. to skandalni odhaleni vw ohledne sw me teda vubec neprekvapilo, ze tu dlouhodobe rikam, ze mereni emisi (obecne) je jeden velky podvod, je fakt. a ze to vsichni vyrobci delaji obdobne je jasne jak facka. ostatne i informace, ze sw rozpozna emisni cyklus a prizpusobi tomu spalovani, neni zadna novinka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
VW jsou podvodníci a gauneři. ... ano, stejně jako ostatní výrobci >😒]

VW udělal špatnou věc ... ano, stejně jako ostatní výrobci >😒]

Jinak řečeno, opravdu nevím, kde se bere tvůj optimismus, že ostatní jsou "lepší" než VAG ... Ale že to ve VAG pos*, ... tak to rozhodně ano :-!
kuny
vsimla sis, ze pouze 1 auto ze 14-ti v tom testu vyhovelo? prijde ti pak score 2 ze 2 mimo necim nepravdepodobne?
LW
A zatímco všichni podvádějí měřením podle nesmyslné normy, VW podvedl i právní předpis.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je to hezké, číst diskuse... Číst a dívat se, jak se prokázaný podvod VW krásně překroutil na vlastně špatnou emisní normu a to, že není možno ji dodržovat.
Lidi, jste směšní tím, jak bráníte podvodníka a překrucujete realitu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, neuleví... opakuji to pro typy, co to ještě nepochopily.

Dokud se tady sypou hesla o tom, jak VW neudělal nic špatného, jak to dělají všichni a vlastně se mu křivdí, dotud cítím potřebu opakovat tu druhou stranu.

😉
Johnn
Ale ano,myslím že BMW,Daimler,Ford se vyjádřili že žádný sw k detekci měřícího cyklu nepoužívají.
A hlavně nenabízeli Clean diesel.
Fyzikální,nebo chemie?Ono to zase nebude tak úplně jednoduché,protože jinak by všechny motory byli úplně stejné.Ale když si přečteme třeba i testy zde,tak zjistíme,že každý motor se při stejné fyzice chová jinak.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Vítej primitive. >😁 >😁 >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a teď se to snaží zakrýt mrakem mlhy, který tady část lidí možná vědomě, možná nevědomě pomáhá vytvořit.

Ano, evropské normy jsou nesmyslné... podobně jako většina ostatních rozhodnutí z Bruselu - ať už se jde o zakřivení banánu nebo řešení vlny "uprchlíků"...

Ale jen VW podvedlo cíleně všechny - svoje zákazníky, americké autority i konkurenci... ano, nejlepší by bylo, kdyby zkrachovali.
Jejich auta stejně za moc nestojí, aut se stejně vyrábí víc, než svět potřebuje - a produkci i zaměstnanost dokážou snadno "dohnat" ostatní automobilky.

Bylo by to výchovné pro lidstvo... ale bohužel se to asi nestane.
252kW
...to jsou fakta, takže zavřete pec a držte se jich. Každý měšťák ví, že problém je smrad z dieselu a ne z Priusu nebo Ochcávky CNG. Konec nafty je jen pozitivní impuls do budoucna.
Avatar - Anonym
Anonym
Mohl mít >😁
Pokud máš důkaz, že měl, tak pošli důkaz. Jinak vyzníváš jen jako majitel TDI, kterýmu šlapou po jeho modle VW >😁
pogo26
Nebudu se pitvat v tom, co se při měření dělá. Pokud je to legální, tak to dělají všichni. A smysl této metodiky je v tom, aby měli všichni stejné podmínky a mohlo dojít k porovnání výsledků. A to se předpokládám děje. Nikdo snad nečeká, že z toho vypadne nějaká "reálná spotřeba".
pogo26
Podle mě jen populisticky plácáš. A evidentně to není z neznalosti.
kuny
jo, mas pravdu, nalepkovat takovymto stylem jakehokoliv cloveka neni slusne, i kdyz to je treba stokrat pravda, omlouvam se...
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 pokud nevidíš rozdíl mezi standardním testem dle metodiky, s uřezanými zrcátky a vodou místo oleje, pak máš něco s hlavou >😁 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jestli nechápeš, že je v principu úplně jedno, jestli upravuji HW nebo SW automobilu, který pošlu na test spotřeby, tak máš vážně něco s mozkem :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Coby technický analfabet netuším, co má např. odpojený alternátor a řídký olej společného s aerodynamikou. To se nám, technickým analfabetům, na rozdíl od vás technických znalců, stává.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo se tady baví o US???

V Evropě upravovali auta pro emisní testy i ostatní automobilky. Ano, jen VAG zatím má prokázáno, že upravoval SW, jenže ostatní upravovali HW, což je podle mě snad ještě horší, resp. je to úplně jedno jestli upravují jedno nebo druhé.

A když to vezmu do důsledku, tak SW v Evropě upravovali pro testy i jiní, protože deaktivace různých palubních systémů dnes neznamená nic jiného, než úpravu SW. Pochybuji, že by někdo fyzicky odpojoval klimu atp.

Problémem VAG je, že jde o jednoho z mála výrobců eurodýzlů, co se pustil za louži. Kdyby tam s dýzlem šel PSA, Opel, Hyundai ... dost možná by si uřízl ostudu taktéž.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tohle nikdo neudělá, protože😒br /> 1) časově náročné
2) nelze provést "laboratorně", tzn. nelze garantovat stejné podmínky a opakovatelnost

Měřicí cyklus, který by ale odrážel reálnou spotřebu snad nemůže být problém vymyslet. Jen je třeba chtít a nastavit podmínky s rozumem.

Řešení - vyberu 4, 5 aut různých výrobců a kategorií, odjezdím na nich reálný provoz a odměřím spotřeby. Pak postavím do laboratoře a nastavím test tak, aby spotřeba odpovídala reálnému proovzu. Vyberu dalších 5 aut jiných různých modelů a výrobců, ověřím podmínky testu a potvrdím/vyvrátím hypotézu o tom, že podmínky jsou správě nastaveny. Tohle 3x zopakuji, uplynou dva roky. Mám hotovou metodiku, která dává reálný obraz spotřeby. Složité? Podle mě ne, jenže kdo chce znát reálnou spotřebu, když se pak ukáže, že dnešní supermoderní TDI s močovinou žere stejně jako 20 let staré TDI s rotačním čerpadlem??
Avatar - _Karel_
_Karel_
Klidně ti můžu být k smíchu. Info o přelepování spár a pod. je hodně staré. Ty to čteš dnes prvně?
kuny
... jsou i jine metody nez mocovina, jak redukovat produkci nox - napriklad recirkulace spalin a nebo zachytavani nox a jejich vypalovani pridavanim zvasenych davek paliva. nicmene v praxi ani scr (tedy system s mocovinou) neumi efektivne redukovat vice nez 50% nox. proto i systemy s instalovanym scr vyrazne prekracuji limity nox. v realu je to spise draha sranda nez opravdove reseni.
MrBeranek
Takový odkaz nemám, ale dám do diskuse následující - když se kauza rozjela, dohledával jsem si nějaké články o EURO 6 a o tom, jak se vlastně plní u naftových motorů. Dočetl jsem se, že funkční řešení spočívá ve vstřikování močoviny. Anžto mám trojkové BMW (resp. Alpinu) v šestiválcové naftě, která papírově má plnit EURO 6, zjistil jsem záhy, že do trojkové řady BMW ten svůj AdBlue systém na vstřikování močoviny nedává (ostatně to vím od začátku, protože se to nikde nedolívá). Zajímavé ale je, že u pětkové řady se stejnými motory ten systém instalován je. Když jsem se pídil po detailu, zjistil jsem, že rozhodujícím kritériem je hmotnost vozu (hraniční je prý 1700 kg, což moje auto lehce překračuje). Motor je to ale úplně stejný. Kladu si proto otázku - jak může moje auto plnit EURO 6, když nemá vstřikování močoviny, ale auta vyšší řady S TÍM SAMÝM MOTOREM ten systém mají?
Avatar - Ondore
Ondore
Ale o tom to práve je - ak vw neporušil platnú legislatívu v EU, tak niet dôvodu ho súdiť. Ak ju porušil, tak mu patrí pokuta a poškodeným náhrada škody, hotovka. Nemorálne správanie sa je iná rovina a tú môžeš odsúdiť úplne nezávisle od kauzy napr. tým, že si v budúcnosti nekúpiš auto z koncernu.
Avatar - Ondore
Ondore
Ale áno, súhlasím, že ich vyjadrenia k situácii v EU sú silným mlžením, ale tam sa to končí. Keď sa im dokáže vina, potom ich roznosme na kopytách 😄
Avatar - JGucci
JGucci
Gilgit/IPA tu opet urazi ostatni - Redakce by mela opet zakrocit!!!!!
marianek
ADAC? Dalsi podvodnik. Neni to davno, co prave ADAC pridaval hlasy Volkswagenu, aby prave tento vyhral nejake jine hlasovani. Neni to prave ADAC, ktery schvalne prevratil Dacii?
Kdyby tyto "testy" a testery nekdo bral vazne, tak se uz neco deje. V tuto chvili je to pouze VAG kdo se sam zaradil do zumpy svymi podvody.
ICCT na jare 2014 vykonalo proverku VW, kde Volkswagen totalne propadl.
Jses jako mistni Jelito.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale on ani ten VAG v EU (pravděpodobně) nepodváděl. A to je ten největší problém. Jsi fakt tak zabržděný?

Jinak o tom, jak výrobci upravují vozidla pro normotesty spotřeby se dočteš v každém druhém článku tomuto věnovanému :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
však já VAG nijak neodsuzuji, jestli sis nevšiml
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No vidíš to.. už i Ty ses chytil.
😒
Všechny automobilky měří emise a spotřeby v rámci normy - tedy se zcela nereálnými výsledky.
Ale jen jedna podváděla s cílem se obohatit na úkor ostatních.

😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Chaos máš v tom, že mícháš dohromady dvě neslučitelné věci, ale to nejen ty... O mdlém rozumu bych tedy, být tebou, radši mlčel.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Máš v tom slušný chaos, ale budiž ti přáno. I pro takové slunce svítí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jo... a co to má společného s tím, že VW jsou podvodníci a gauneři?
A ještě k tomu ani ne moc chytří...
😉
holden_holden
[odkaz]
no tak kdyz si uvedomime kdo byl zakladatel tak je to logicke
"Jak se můžete označovat za příslušníka lidské rasy, když lidi trávíte?" udeřil na Horna demokratický kongresman Peter Welch, zvolený za stát Vermont.
252kW
Přesně tak. Je to jednoduchý případ, ale někteří v tom vidí spiknutí iluminátů a rytířů Jedi, jenom aby se nic nestalo jejich oblíbené evropské továrně na šmejdy, která má kvůli nesmírné ironii osudu nacistickou minulost. Filcka klidně může pomalu skončit a díru na trhu bez problémů zalátají korejci z Nošovic, Toyota+PSA z Kolína a Slovensko s Jagym a PSA. Je jedno jaké logo mají dělníci na triku, důležité je jenom zdraví a to Filcka dlouhodobě poškozuje. Dnes je pátek a provoz byl tradičně hustý. Smrad z dieselu jasně převažoval nad benzínem....
Avatar - Anonym
Anonym
Jirko12345 (cos to jirko, cos to sněd), teď si mě teda setřel, až jsem se rozplakal >😁 .Mimochododem, kdo mi u těch posledníc příspěvků přitakával?

Všechno, co jsi napsal o vnucování názorů atd, mohu napsat i já o tobě. Jenže já nikomu (kromě tebe) nic nevnucoval, jen jsem nadhodil (ty STK, svolávačky), co se může stát a ty jsi hned mně začal vnucovat měření USA a EU. Já vždy popisoval problém celé aféry globálně a jednoduše (zkrátka, že VW prokazatelně podváděl a lže). Kdo chce si to dohledá a budeš za m.gora ty.
Už chápu i to, že tohle je web (podle testů) podporovaný VW a kde přispívají v 99% "VW-onanáčci" (včetně tebe), který tady nesmyslně a tvrdohlavě VW obhajují a vymýšlí tu NEPODLOŽENÝ spekulace, jak podvádí všichni, než aby jim docvaklo a připustily, že je to PROSTĚ průser jen VW. (připadám si zde jako člověk, co přijde do gay clubu a tvrdí v něm, že holky jsou super).

A máš pravdu přispívám dlouhodobě málo (právě proto, že mě nebaví onanovat nad tím, jak všechny auta od VW vždy vyhrajou v testu), ale tahle aféra mě zajímá a ty víš proč, to si už nenapsal a vypsal si jen to, za co ti ostatní VWonanáčci dávaj +palce.
Z mého pohledu jsi zkrátka jen další VWonanáček a víc na tebe nemám, co dodat.
😒 😒
pogo26
O žádný podvod samozřejmě nejde. To jsou jen populistická odhalení nějakého pisálka.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
No a co jako, plácale?
kuny
precetl jsem si clanek z wikipedie - mas pravdu, defeat device pouzivaji i ve smyslu sw. v tom pripade jsem oresvedcen, ze ford ve svem vyjadreni jeste vedome lze. dukaz pro to samozrejme nemam.
kuny
podivej, v originalu textu, ktery tady pajcujes, ford pise, ze nema zadne "defeat device". to neznamena zadne "tajne" zarizeni, jak je zde zcela spatne prelozeno. on ani vw totiz zadne "defeat device" nema, ma svou sw upravu. a tu maji vsichni, spolehni se.

... a jen tak mimochodem, tolik nic nerikajicich kecu od fordu = mlzeni. kdyby ford chtel tuto zalezitost dementovat, napise napriklad toto: "my u forda v rj nemame zadny sw ani jakekoliv jine zarizeni, ktere by rozpoznalo meici emisni cyklus a jakkoliv na nej adaptovalo jednotlive soucasti vozu." jasne, strucne. nic takoveho ale nerikaji, hadej proc...

nic podobneho dosud nenapsala zadna automobilka, nektere mlzi, jine radsi mlci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nikdo nevěděl o tom softwaru? Zcela běžně o tom, že to automobilky dělají , psal SM minimálně několik měsíců zpátky. Jako o veřejném tajemství, jako o běžné praxi.
Co se po provalení stalo, není objektivním měřítkem vážnosti.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tohle podle mě nedá >😒] 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
U nás taky nikdo nenapadl software VW. Nevylučuji, že si to někdo z AF přikrášlil, ale +- to asi lež není.
Budeme-li se bavit o Evropě, tak vážně nevím, že VW nejednal v souladu s metodikou. Skoro bych řekl, že jednal až příliš v souladu.
Nechce se mi už psát to po desátý, ale čemu říkáš legální? Tomu, že není výslovně zakázáno přelepování spár? A je výslovně zakázáno, aby auto poznalo měřící cyklus?
Ad poslední věta- jestli podobnost nevidí nikdo, pak máš něco s chápáním nebo zrakem.
DonVito
No každopádně je VW jediný, kdo něco podobného přiznal 😉
VW :no: :no: :no: je tedy jediný, u kterého máme JISTOTU podvodu.

Narozdíl například od Fordu😒br />
STANOVISKO FORDU K EMISÍM
Vzhledem k tomu, jakou pozornost věnuje celý svět emisním zkouškám dieselových motorů a jaký prostor dostává toto téma v médiích, bychom vás chtěli ubezpečit, že postoj Fordu k těmto klíčovým otázkám je naprosto jasný.
Především zdůrazňuji, že naše automobily i motory – včetně technicky vyspělých dieslových agregátů – splňují všechny platné emisní předpisy. Důležitá je rovněž skutečnost, že v našich vozech se nenacházejí žádná „tajná“ zařízení, jejichž cílem by bylo ovlivnit výsledky měření emisí.
Naprosto souhlasíme s tím, že emisní zkoušky by měly přesněji vystihovat podmínky reálného provozu. Proto plně podporujeme iniciativu European Real Driving Emissions a její připravované začlenění do evropské legislativy.
Záměrem Fordu je nabízet zákazníkům nízkou spotřebu a emise v rámci strategie, kterou nazýváme „síla výběru“. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi různými možnostmi od benzínových motorů EcoBoost přes technicky vyspělé diesely až po hybridy, plug-in hybridy a elektromobily.
Bližší podrobnosti o aktuálních modelech a technologiích Ford i o naší iniciativě Go Further se dozvíte na www.ford.cz, v nejbližším FordStore nebo u svého prodejce Ford.
Jim Farley

Jistotu toho, že se někde jinde neděje nějaký jiný podvod nemůžete mít NIKDY!
Zkuste se s tím už vy všichni VW fanoušci smířit (i kdyby alespoň jen prozatím, než se eventuelně objeví něco u někoho jiného) a doufat v nápravu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty akcie klesly kvůli PRŮŠVIHU V US, nikoliv v EU!!!!! Jestli ti tohle stále nedochází, tak už ti zamrzlo vedení >😒]
kuny
jasny, takze zmerene emise od adacu jsou podvod, spravne to melo byt tak, ze vsichni prosli, jenom vw emituje 40x nad limit, co ty testy icct? nech me hadat - tam bylo 13x vw (nad limit) a jedno bmw (na limitu). vyborne, podvod rozklicovan do nejmensiho detailu.
pogo26
Ta informace o jízdě na válcích z kopce, uříznutých zrcátkách,... byla na koncernovém autofóru v článku, který chtěl zlehčit podvod VW. Pokud by to byla pravda a bylo to nelegální, tak by to byl samozřejmě podvod. Pokud to nikdo nenapadl, tak jsou jen dvě možnosti😒br /> 1/ je to zcela legální a je to dle standardů NEDC
2/ na autofóru měl zase někdo bujnou fantazii.
S podvodem VW to tedy nemůžeš srovnávat. Nejednal v souladu s metodikou. Zkouška neproběhla standardně a VW vědomě lhal. Byl to klasický podvod. nevím v čem, vidíš podobnost. Koneckonců ji tam nevidí nikdo.
Avatar - _Karel_
_Karel_
V rámci normy? Já tu normu nemůžu najít v ČJ, a jestli se v ní píše o uřezávání zrcátek a odpojování altíků, tak se mýlím a omlouvám se. Ale pokud se to tam nepíše, pak je to PRO MĚ podvod velmi podobný tomu od VW. Jak píše mrBeránek- VW jen použil další, o nic horší možnost. Jen další přelepení spár.
LW
To je otázka jen pro EU. V USA je to fakt.
pogo26
Prosím tě, nevymýšlej vymyšlené. Načti si něco o tom, jak nová metodika vznikala. Kdo všechno se na jejím vzniku podílel, co to všechno obnáší.
252kW
Aby opravdu splňoval emise v USA, tak by musel obsahovat drahá zařízení na odstranění smradu, která konkurence měla (Mercedes močku) nebo diesel vůbec nenabízela. Šlo i o něco nižší spotřebu (u dieselu platí, že nižší spotřeba zhoršuje emise NOx), kterou tímhle Filcka získala - spotřeba závisí i na schopnostech naladit motor což hoši z Das Filcky tradičně umí ze všech automobilek hodně špatně - např. Honda, BMW, Toyota, GM jsou jiná liga. Vzpomínám ne přehrávání ŘJ jednotek u benzínové W8, protože ho napoprvé naladili špatně. Američani umí naladit svoje „zastaralé" V8 perfektně už pěkných pár desítek let. Pentastar V6 je subjektivně dle mě naladěn lépe než modernější přímovstřiková konkurence co se montovala třeba do Superbu. IMHO nikdo nemůže říct, že je V6 filcka lepší než pentastar i když by měla být. Co měly Filcky dřív proti skvělým benzínovým BMW, Vtecům a vvti? Maximálně reklamní keci.
pogo26
Tohle fakt nedám. 😄 😄
Nevšiml jsem si, že by někdo označil Renault za podvodníka kvůli ořezávání zrcátek, jízdě na valcích z kopce,.... Akcie nepadly, Ghosn neodstoupil, nebyl na koberečku v kongresu,...
Kluci, to jste opravdu takhle zabrždění jen na podzim nebo je šance na zlepšení?
pogo26
Je to spotřeba podle nějaké metodiky. Stará metodika se díky vývoji překonala, tak přijde nová. Za pár let zase bude uváděna spotřeba podle jiné metodiky. To je normální vývoj. Nikdy tam nebude napsaná reálná spotřeba podle toho, jak jezdím JÁ.
Avatar - IbizaFR
IbizaFR
toto by bylo docela dobré řešení
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Máš smůlu, mě nasere jen inteligent a proto jsem v absolutním klidu. :-!
marianek
Nešvejkuj. Zatímco jiní v testech jakžtakž obstali, pouze Volkswagen totálně propadl. Ostatní výrobci přelepí masku a nahustí gumy k prasknutí a pak normami +- projdou. To se dělá, o tom se ví a jde o věc, kterou dělá mnoho lidí i doma.
Volkswagen by s TDI ale ani tímto způsobem neprošel. Tak začali podvádět pořádně. Přirovnat se to dá k prodeji masa. Někteří výrobci do masa napíchnou vodu pro zvětšení váhy a objemu. Směrnice můžou jednoduše zakázat tuto aktivitu, která člověku žádnou jinou než finanční újmu neudělala. Pak se ale našel výrobce, který zamíchal do konečného výrobku nahnilé maso z uhynulých zvířat + tradiční vodu. Nebýt nezávislé laboratoře, lidé by to jedli a vystavovali se riziku nemocem. Jde o tak nehorázný podvod, že od tohoto výrobce už nikdo s rozumem nic nekoupí. To samé s firmou Volkswagen. To by zde však nesměli být švejci jako jsi ty, kteří budou fakta ještě překrucovat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
2 aut v 1 testu 😉
252kW
Ta zábavnost tkví v tom, že kdyby Škodě klesly prodeje, tak jen pošle domů nějaké poláky co nastoupí do jiné EU automobilky. Syn kolegy dělal před měsícem v TPCA a teď dělá ve Škodě. Normálka, život jde dál. Kdyby šel obrácenou cestou, tak je mu to jedno. Netrestat viníky jenom abychom náhodou nekopali do domácích je chování, které vede do pěkné *. Jedině objektivita vede ke zdravému trhu a hlavně k důvěře v právo bez které končí civilizace.
252kW
Ono tam toho o moc víc není. Někteří se nechají lehce opít rohlíkem, který Vám předhodil rohypnol, místo abyste se drželi faktů a zdravého rozumu. Při testech se řežou zrcátka a dává spešl olej? To je fakt blbý, ale dělají to asi všichni, tudíž nikdo nezískal konkurenční výhodu na úkor jiného. Das Filcka se přiznala, že porušila předpis a tím získala výhodu na úkor konkurence a všech lidí. Tečka.
pogo26
Hoď emoce za hlavu a zkus zapojit hlavu. Moc nechápu, co tady řešíš. Kromě vědomého podvodu VW se neobjevilo nic, co by se dávno nevědělo. Tak proč najednou ze všech děláš lháře a podvodníky?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Chjo... mluvčí Mitsu je taky asi pěkné mládě, s ohledem na ten blábol. NEDC je zkrátka metodika poplatná devadesátým rokům, kdy byla velmi aktuální. Jo, je to pětadvacet let od zavedení...
A přeci jen je rozdíl mít pětinásobek normy nebo čtyřicetinásobek... Trošku jiné světy.
Somewhere je už preč
A ešte mu pár blbov bude držať stranu... :-!
pogo26
Je mi to celkem jedno. Mě to měření nezajímá. Je to nějaká metodika, která má sloužit k tomu, aby mohla opakovaně a všem stejně změřit emise a spotřebu. Výsledky těchto měření pak jsou důležité pro různé instituce. Hlas veřejnosti chce jiné výstupy, tak se metodika změní. Lidi chtějí mít někde napsanou nějako "reálnou spotřebu". Mě tato čísla moc nezajímají. Auto si podle toho nekupuju a dovedu si představit, kolik bude auto asi žrát.
pogo26
Zkus mně rozumně vysvětlit, proč by měly být emise oxidu dusíku třeba při dálniční rychlosti stejné jako dle platné normy a metodiky měření. Podle mě to nikdy nikdo nechtěl a ani k tomu není rozumný důvod. Proč by tedy měly být emise v reálném provozu stejné jako při měření dle platné metodiky\? Jediný problém v této kauze je podvádění při plnění platných norem. To bylo zatím prokázané jen VW. To ostatní je jen honba za senzací, popř. snaha dělat z VWGate DieselGate.
pogo26
A s čím by asi nová metodika měla víc souviset než s vývojem motoru? Ani ti EU úředníci nejsou takoví diletanti, aby je napadlo napsat nějakou normu a pak ji jen poslat firmám k vánocům.
pogo26
Je to práce na mnoho let. Jak myslíš, že trvá dlouho vývoj nového motoru a další potřebné techniky. Jeho testování,.... Stejné je to i se samotnou metodikou měření. Není to jen o napsání nějakého papíru.
pogo26
Já jsem realista. Ty jen populisticky nadáváš bez toho, aby jsi vnímal, co se kolem děje. Chceš snad zpochybnit novou metodiku měření? Chceš snad zpochybnit fakt, že na tom úředníci a firmy mnoho let dělají?
pogo26
Ne, naprosto naopak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hlavně jediným problémem je to, že se to stalo v US. Kdyby totiž na tohle přišli v EU, tak všichni budou spokojeni, protože je vše v souladu s právními předpisy :-!
Dušan10
Krach je v normálne ekonomike zmena vlastníka .....

Takže nevidím dôvod obhajovať podvoníkov z tohoto pohľadu .... hádam si niekto nemyslí, že by po teoretickom krachu nový vlatník mal záujem na likvidácii svojho majetku .... VW by fungoval ďalej ... len s novým vlatníkom .....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a kde jsem napsal, že současný systém nevyhovuje automobilkám, když jsi tak chytrý a bystrý >😒] 8-s 8-s
kuny
miji se to ucinkem, sorry.
Avatar - IbizaFR
IbizaFR
tak to já bych na to klidně přistoupil a doplatil si Cupru >😒]
DonVito
To, že Ford lže, se samozřejmě vyloučit nedá.

Ale když nejsou důkazy, tak mu ještě dávám šanci 😄

Benzínu zdar

PS Srovnání s měřením spotřeby není na místě, protože zde je skutečně povoleno (resp. není zakázáno) skoro vše. Každopádně, přefoukané pneu, přebitá baterka, a zelepené spáry jsou standardem snad všech automobilek. A ohánět se Renaultem je blbost. Zde: [odkaz] vyšel nejhůř např. Opel (z nehybridů). A Megane měl menší odchylku než Golf 😉
DonVito
Teď jsi na to kápnul 😄

Je rozdíl používat legální prostředky, třeba při měření spotřeby v EU.
A nelegální prosředky při měření emisí v USA!

V tom je diametrální rozdíl 😉

U VW už to pochopili >😁
DonVito
Už jsem Ti to psal výše, ale VW defeat device skutečně má😒br />
[odkaz]

😐

A skutečně je VW (alespoň prozatím) JEDINÝ.
DonVito
Ahoj kuny,
ve výše zmíněném textu je věta😒br /> ''Důležitá je rovněž skutečnost, že v našich vozech se nenacházejí žádná „tajná“ zařízení, jejichž cílem by bylo ovlivnit výsledky měření emisí.''

Ty to chápeš jako nic neříkající kecy od Fordu.
Já to chápu PŘESNĚ jako to cos napsal (pouze předlad slova ''tajné'' není doslovný): "my u forda v rj nemame zadny sw ani jakekoliv jine zarizeni, ktere by rozpoznalo meici emisni cyklus a jakkoliv na nej adaptovalo jednotlive soucasti vozu." 😄

Promiň, podle mne je formulace Fordu o něco vznešenější než Tvoje!

PS Pro Tvoji informaci - defeat device je obecné označení, které v tomto případě označuje SW v řídící jednotce od Bosche (který si ovšem poprvé mohli upravit automobilky sami, v rámci značkové ''individualizace'' na míru) 😉

Zkus si přečíst téměř jakýkoli článek v angličtině a zjistíš, že VW defeat device OPRAVDU MÁ (a dokonce to přiznal u 11 miliónů vozů ;-\ ) např.😒br /> [odkaz]
Jinak obecně😒br /> [odkaz]
pogo26
Mě už to taky nebaví. Ty opravdu nechápeš, že o podvodu VW nikdo nevěděl. Ty nevidíš, co se po provalení tohoto podvodu stalo? Jak to můžeš srovnávat s nějakým měřením spotřeby. Opravdu si myslíš, že Renault podváděl, všichni to vědí a nic se neděje? Kam jsi dal hlavu??? 😐
pogo26
S hlavou máš asi něco ty. Pokud nevidíš rozdíl mezi standardním testem dle metodiky a vědomým podvodem, tak si běž odpočnout. Třeba se z toho vyspíš.
pogo26
Ve SM to psal člověk od Škodovky, který o tom evidentně věděl. A taky věděl, že to praskne. Jen to do toho SM zapomněl napsat. Ten článek byl o něčem jiném. Když je to dle tebe veřejné tajemství, tak mě pouč. Kdo má ještě podvodný SW?
252kW
Pokud není výslovně zakázáno přelepování spár, tak to asi dělají všichni a není to zásadní problém, žádný podvod v konkurenčním prostředí - je to jen trapné. Problém je, když se motor v měřícím cyklu chová úplně jinak než v reálu a z toho byl usvědčen jen Hitlerwagen. Je to z Vaší strany jen trapné bychaření. Až odsoudí i jiného, tak můžete něco namítat.
252kW
Až se přiznají další, tak se ozvi. Osobně je mi to jedno a jestli podváděl v USA i M-B a BMW, tak ať je sejmou taky. Zasloužili by si to a neřekl bych ani slovo.
pogo26
Teď ještě zajistit opakovatelnost a absolutně stejné podmínky pro všechny na celém světě. Hlavním výstupek je totiž možnost srovnání.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To o fejkovym SW VW TDI EA189 je 14 dni stará novinka. Tys to snad věděl předtím? 😄
pogo26
Podle té vaší diskuse jste to jen trošku nepochopili. Stejně jako zkušební trasy testu NEDC vybírané na silnicích, kde je teplo a přetopené laboratoře. 😄
pogo26
Konkrétně. Kdo v Evropě podváděl? Pokud nemáš důkaz, tak mlč.
252kW
Karle, raději budu nekorektně připomínat nacistickou minulost vlčího hrádku než abych jako ty trpěl naprostou neobjektivitou. Ty zrcátka a spáry měly mnohem menší vliv než to co předvedl Hitlerwagen - to jest technický fakt. Ať Vám někdo spočítá jak moc malý je vliv aerodynamiky při těhle testech. Vzhledem k tomu, jakých hodnot spotřeby dosahují vozy SUV, je ten vliv směšně malý. Dvoustovkou se tam asi taky nejezdí. Dále to s velkou pravděpodobností dělali všichni, tudíž se nepoškozovala konkurence. Za všechny ubožáky končím diskuzi s technickými analfabety. Zase někdy příště pod jiným článkem.
252kW
Jaké diesely prodávali ti ostatní v USA? M-B se až na několikátý pokus podařilo ty normy splnit díky močce a pečlivé práci. Das Filcka je splnila podvodem. Co japonci? Uveď příklady usvědčených automobilek, nebo drž pec. Seš chudák co neumí rozlišit fakta od „jedna paní povídala".
252kW
Ok uřízni si na svém autě zrcátka a přelep spáry. Určitě se ti z auta EU3 stane najednou EU6 >😁 .
pogo26
Dej si pozor, aby jsi nebyl k smíchu. Věříš každému blábolu, který sem někdo hodí. trochu kritického myšlení by neuškodilo. Nebo si myslíš, že čteš diskusi, kde se objevují nová senzační odhalení?
pogo26
Nevím sice, jak ty můžeš posoudit něčí povrchnost, ale porozumění fyzikální podstatě problémů mě láká. Rozšiř moje obzory!
Johnn
A za normy nemohou automobilky?To myslíš opravdu vážně.Ať už to je NEDC, či jakákoliv jiná norma,tak má také za úkol bránit domácí výrobce,před konkurencí.Bez lobbování EU výrobců tyto normy nejsou.
Chytili se jen do vlastní pasti.
Avatar - Ondore
Ondore
Na mňa sa nemrač, ja som info o úmrtiach kvôli vysokým emisiám nepočítal, počítali to vedci: [odkaz] [odkaz]
Ale možno sa vyznáš, prípadne si priamo odborník v odbore a máš iné informácie, tak pokojne daj odkazy, sem s nimi.

"spočítej mi prosím kolik lidí zabije NOx vzniklý v přírodě přirozenou cestou" - ešte raz, ja som to fakt nepočítal, je to mimo môj obor. Ale na rozdiel od bleskov a ultrafialového žiarenia slnka ten vw vlastné emisie ovplyvniť dokáže...

"v silně znečištěných zónách čínských měst" - správne, tam za väčšinu emisií zodpovedá priemysel. A keby Ťa zaujímaly dôsledky, tak tu je nejaký nástrel - 4.400 úmrtí DENNE!: [odkaz]
To ale neospravedlňuje podvodníkov s emisiami áut, hájiť sa tým, že v Číne DENNE zomrie na emisie z fabriky 4.300 ľudí a z automobilov napr. iba 100 mi nepríde ok, sorry.
pogo26
Tvá jednoduchost je úsměvná. Kdyby jsi argumentoval prvním vrahem v historii lidstva, tak by to snad i mělo logiku.
pogo26
Já už se tě na to samé ptát nebudu. Odpověď mně dáváš každým svým příspěvkem. 😄
pogo26
A ještě si k tomu přidej vytopené laboratoře nad 30 stupňů a zkušební silnice v místech s vyšší teplotou. To jsou další finty amerického Autoblogu z kterého pisálci Autofóra čerpali, To Clio tam bylo jen jako příklad, jak to asi při testech funguje. Ale to jsi asi pochopil. 😄
pogo26
Rozdíl je v tom, že VW jasně věděl o co jde. Existovalo už v této věci rozhodnutí o nelegálnosti.
pogo26
Před 20 lety to v USA pár výrobců zkusilo. Všichni dostali pokutu a všem je od té doby jasné, že to není legální. Skoro všem. Ale svět chápe, jaký je rozdíl mezi předchozími příklady a tím, co udělal VW. Stačí se podívat na dopady těchto kauz.
pogo26
Myslím, že jsem realista. Proto se víc bojím jedinců, kteří nabízejí rychlé a jednoduché řešení. Třeba tebe.
pogo26
Já nevím, jestli to tak je. Pokud to tak je, tak o tom vědí i ostatní automobilky. Nikdo tento postup nenapadl. Nenapadla ho ani žádná instituce. Je to tedy přesně dle metodiky. Hlavním účelem této metodiky je udělat plně srovnatelné měření pro všechny. Pokud takto postupuje Renault, tak přesně tak postupují i ostatní automobilky. V žádném případě se tedy nejedná o podvod. Proč by mělo být pokrytecká, napsat. že mě detaily měření nezajímají. Ty se staráš o to, jak probíhají všechna možná měření všeho možného, co tě obklopuje?
pogo26
Problém bude asi v tom slovu podvod. Ty pod podvodem vidíš něco jiného než já.
pogo26
Mě zajímá jen to, když někdo vědomě podvádí. A je mně celkem jedno, kde to je. Ty podvody toleruješ? O jakém obcházení mluvíš? Máš nějaký důkaz, že někdo obchází měření emisí v EU?
pogo26
2/ Já vím, že to teoreticky možné je. Jen si nemyslím, že jsou ve vedení VW až tak velcí diletanti.
3/ S odsouzením vědomého podvodu souhlasím. Ten se nijak omluvit nedá.
pogo26
Proč bych měl být pokrytec? Co je špatného na tom, že měření probíhá jasně a transparentně podle nějaké metodiky, která je pro všechny stejná. Doufám, že dostanu odpověď.
pogo26
2/ Proč tam to "odpojovací" zařízení v EU dával, když je zbytečné?
3/ Proč by neměly být emise v reálném provozu vyšší. Copak norma někde řeší reálné emise? Proč by měly být normy nesmyslné? Kdo o tom rozhoduje? Může se stát, že převládne názor, že jsou normy moc měkké. To se stalo už dávno před vypuknutím VWGate a proto instituce a firmy připravily nové normy a metodiku (spotřeba a emise).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já jsem známý podporou evropské výroby... takže Korea a Japonsko mě neberou. Ale i v německu se může dobře vyrábět Opel nebo Ford.

Jinak je to pořád stejný... clona k dosažení neprůhlednosti😒br /> Palcový titulek😒br /> Dieselgate se rozrůstá: vysoké emise odhalily testy u dalších čtyř značek

a v textu pak nenápadné😒br /> Zatím ale není důkaz o tom, že by tato auta využívala podvodný software, ke kterému se přiznal koncern Volkswagen.

Zdroj: [odkaz]
pogo26
1/ Nejsou snad důležité emise oxidu dusíku spíš ve městě? Jak už jsem psal. Normy a metodika měření vždy tvoří celek. Pokud budeš chtít změnit metodiku, tak musíš pracovat i s normou. Nechal bych to na odborníky, kteří jsou schopni lépe rozhodnout, zda má auto na dálnici plnit nějaké ultrapřísné emise oxidu dusíku. Třeba tito odborníci při vyšších rychlostech upřednostní nižší spotřebu a emise oxidu uhličitého. Na nové metodice se pracuje už hodně dlouho a je v podstatě hotová. Není to tedy tak, že se v EU hraje divadlo a nic se neřeší.
2/ Nemůžeš jen tak napsat, že všichni podvádí a čekat, že tě někdo bude brát vážně. Jak může být podvádění legální?
pogo26
Píšeš, jako by jsi se včera probudil. Asi jseš těmi informacemi zahlcen a nejseš schopnej si to v hlavě v klidu přebrat. Drž se reality a kroť emoce.