Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S emisemi se podvádělo prý i v Evropě. VW: není jisté, že je to nelegální

Michal Fokt
Diskuze (198)
Volkswagen připouští, že u v Evropě testovaných aut "mohl" podvodný software také zafungovat a teď se podržte - podle regulí EU by to nemuselo být nelegální!

Medializace emisního skandálu Volkswagenu je v posledních týdnech skutečně extrémní a nesrovnatelná snad s ničím v nedávné minulosti. Trable Toyoty se samovolnou akcelerací a airbagový průšvih Takaty nevyjímaje. Díky tomu je v USA další vývoj vcelku předvídatelný. Otázkou spíš zůstává, jak bouřlivý průběh tam ještě budou mít soudní spory, popřípadě vyjednávání o výši pokuty s poměrně nekompromisní agenturou EPA. Ostatně analytici Credit Suisse odhadují, že celá aféra bude Volkswagen stát něco mezi 23 až 78 miliardami euro.

Jak se budou věci vyvíjet v Evropě, o tom se ale zatím moc nemluví. Mrtvého brouka v tomto ohledu hraje nejen VAG, ale i evropský establishment. Obě strany asi dobře vědí, že sypat další písek do notně skřípajícího soukolí jednoho z motorů evropské ekonomiky není ani pro jednu stranu úplně žádoucí a lze očekávat, že se vše v tichosti zamete pod koberec. Maximálně za doprovodu nesmělého "tytyty", popřípadě překryje třeba nějakou uprchlickou tématikou.

Volkswagen zatím tvrdí, že, chudák, sám neví, zda jeho vozy švindlovaly i v evropských testech. Připouští sice, že motory EA189 byly upraveným softwarem vybaveny a že s nimi v Evropě jezdí osm milionů aut, to ovšem údajně ještě neznamená, že auta při testech podváděla. Zatím je prý tato možnost pouze "teoretická". Mluvčí Volkswagenu řekl Autocaru, že "software použitý v některých dieselových vozidlech mohl teoreticky detekovat probíhající zkoušky a ovlivnit emisní strategii". Zda tomu tak opravdu bylo, je prý teď předmětem vnitřního šetření.

Pokud přemýšlíte, zda si VW dělá legraci, pak asi nebudete věřit vlastním očím poté, co si přečtete, že ten samý mluvčí dodává, že "není jisté, zda tato funkce může být podle evropských standardů považována za odpojovací zařízení". To jako vážně? S ohledem na kauzy jako "pomazánkové máslo" to vyznívá dost groteskně. A co na to úřady? Mlčí... Přitom by neměly, protože i kdyby nad znečišťováním v rámci dobrých vztahů velkoryse mávli rukou, na "čisté nízkoemisní" vozy nabalilo obrovské množství všelijakých úlev a dotací a i za předpokladu, že je to celé jen "teorie", by asi bylo vhodné promýšlet a veřejně prezentovat mechanismy vracení těchto finančních pobídek. O peníze jde totiž vždycky až na prvním místě.

Michal Fokt
Diskuze (198)
12. 10. 2015 21:13
Re: VW = podvodníci ....
To, že Ford lže, se samozřejmě vyloučit nedá.

Ale když nejsou důkazy, tak mu ještě dávám šanci :-)

Benzínu zdar

PS Srovnání s měřením spotřeby není na místě, protože zde je skutečně povoleno (resp. není zakázáno) skoro vše. Každopádně, přefoukané pneu, přebitá baterka, a zelepené spáry jsou standardem snad všech automobilek. A ohánět se Renaultem je blbost. Zde: [odkaz] vyšel nejhůř např. Opel (z nehybridů). A Megane měl menší odchylku než Golf ;-)
12. 10. 2015 20:04
Re: VW = podvodníci ....
precetl jsem si clanek z wikipedie - mas pravdu, defeat device pouzivaji i ve smyslu sw. v tom pripade jsem oresvedcen, ze ford ve svem vyjadreni jeste vedome lze. dukaz pro to samozrejme nemam.
12. 10. 2015 19:50
Re: VW = podvodníci ....
Teď jsi na to kápnul :-)

Je rozdíl používat legální prostředky, třeba při měření spotřeby v EU.
A nelegální prosředky při měření emisí v USA!

V tom je diametrální rozdíl ;-)

U VW už to pochopili >:D
12. 10. 2015 19:43
Re: VW = podvodníci ....
Už jsem Ti to psal výše, ale VW defeat device skutečně má:

[odkaz]

:-|

A skutečně je VW (alespoň prozatím) JEDINÝ.
12. 10. 2015 18:53
Re: VW = podvodníci ....
Ahoj kuny,
ve výše zmíněném textu je věta:
''Důležitá je rovněž skutečnost, že v našich vozech se nenacházejí žádná „tajná“ zařízení, jejichž cílem by bylo ovlivnit výsledky měření emisí.''

Ty to chápeš jako nic neříkající kecy od Fordu.
Já to chápu PŘESNĚ jako to cos napsal (pouze předlad slova ''tajné'' není doslovný): "my u forda v rj nemame zadny sw ani jakekoliv jine zarizeni, ktere by rozpoznalo meici emisni cyklus a jakkoliv na nej adaptovalo jednotlive soucasti vozu." :-)

Promiň, podle mne je formulace Fordu o něco vznešenější než Tvoje!

PS Pro Tvoji informaci - defeat device je obecné označení, které v tomto případě označuje SW v řídící jednotce od Bosche (který si ovšem poprvé mohli upravit automobilky sami, v rámci značkové ''individualizace'' na míru) ;-)

Zkus si přečíst téměř jakýkoli článek v angličtině a zjistíš, že VW defeat device OPRAVDU MÁ (a dokonce to přiznal u 11 miliónů vozů ;-\ ) např.:
[odkaz]
Jinak obecně:
[odkaz]