Novinky
Well-being
4
interiér nic moc. Za 280 tis. Kč by to šlo ... 😉
nebezpecnavosa
5
Mně se líbí i ten interiér. Nejvíc takový detail, který asi nikoho moc nezajímá, umístění tachometru a otáčkoměru.Podle mne je lepší tachometr nalevo, otáčkoměr napravo.
Keďže Tipo bolo len ako hatchback? Sedan a kombi mali iné meno. Teraz všetky tri varianty budú mať jedno meno? Vie niekto niečo viac?
aj croma by sa mohla vratit.... ale ako nejaky pekny sedan .... nie ako ta napuchnuta prerastena ropucha co tu bola naposledy co mala s cromou spolocne akurat len meno... ..... tu poslednu akoze cromu by sme inak tiez mohli smelo zradit medzi top "prepadaky" poslednej doby..... chce to nove punto bravo aj novu cromu... a fiat bude razom zaujimavy ako za starych cias.... :yes😒br />
PS: este by to chcelo aj novy fiat coupe 😉 .. bol to asi ten najuzasnejsi fiat aky si si mohol kupit
PS: este by to chcelo aj novy fiat coupe 😉 .. bol to asi ten najuzasnejsi fiat aky si si mohol kupit
O Fiate Coupe mi nemusíš rozprávať, jeden som bol pozrieť na prelome tisícročí u vás v KE a kebyže sme sa boli vtedy dohodli na cene .... asi by som ho mal doteraz. Červený v plnke aj s kožou a keď si dobre pamätám tak 2,0 20 V pod kapotou. V jeho modernú inkarnáciu ale neverím, minimálne nie v tomto desaťročí. Aj keď ktovie, možno motyka vystrelí. >😁
ten top model patvalec turbo s nejakymi 160 kw a maximalkou 250 ... podla mna svojimi parametrami budi respekt este aj dnes... ale mne by stacil aj ten slabsi co mal nejakych 108
vpredu pred spolujazdcom na cervenom panele napis pininfarina ... co viac si priat... bolo to aj vizualne dokonale auticko ... par ich este vidno ... zlty a cerveny sem tam stretnem... ale je to uz sviatok ;-\ .. lebo miznu nam tieto krasne kusky z roka na rok
ale dobra sprava je ze na zakladoch MX5 fiat uz predstavi coskoro nastupcu barchetty
😉 .. to bol inak tiez asi jeden z najuzasnejsich fiatov v historii
vpredu pred spolujazdcom na cervenom panele napis pininfarina ... co viac si priat... bolo to aj vizualne dokonale auticko ... par ich este vidno ... zlty a cerveny sem tam stretnem... ale je to uz sviatok ;-\ .. lebo miznu nam tieto krasne kusky z roka na rok
ale dobra sprava je ze na zakladoch MX5 fiat uz predstavi coskoro nastupcu barchetty
😉 .. to bol inak tiez asi jeden z najuzasnejsich fiatov v historii
Aj to ma napadlo, že z toho roadstera by nebola ž taký veľký problém urobiť kupé s pevnou strechou ... ale už to nebude to pravé orechové ako bol ten pôvodný. Mne sa u tejto vrcholnej verzie zdalo, že to už bolo dosť ťažké na predok a podvozok občas nestíhal na vtedajších cestách. Odpustil by som mu to vtedy ak by pôvodný majiteľ mal trošku reálnejšie predstavy o cene. Ktovie kde to auto nakoniec skončilo. >😁
Myslím, že na Cromu můžeš klidně zapomenout, do střední třídy se Fiat už jen tak neodváží.
Překvapivě hodně dobré :yes😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Pamätám si Fiat Tipo 1,9D, v zime po naštartovaní sa triasli poháre v kuchynskej linke na druhom poschodí 😄
väčšina TDI bez common railu má podobný prejav v danej situácii aj dnes >😁 a vtej dobe všetky podobné diesle hrkali rovnako >😁
A proto mi řekl bazarista, když jsem si kupoval první auto, že tenhle motor jenom přede, kdybych ti startnul Fiat, tak od toho utečeš. Byl rok 96
No jasne, lebo diesle vo Volkswagenoch boli vtedy tiché a kultivované...
1.9 Td byl v Tipu super diesel , následující JTD byly také skvělé..
Pro Fiat škoda , že auta jako Tipo nepokračovaly. 😉
Pro Fiat škoda , že auta jako Tipo nepokračovaly. 😉
měl jsem 1.9TDs v Tempře (viz moje.auto.cz). Ten agregát pocházel ještě z Ritma / Regaty. Nezničitelný motor a jela jako ohěň. Ale je pravda že při prudké akceleraci dost kouřila a starty byly hodně tvrdé - než se motor v zimě ohřál, rachotil jak kombajn. Na počítadle měla 200 tisíc, jenže kdo ví kolikrát...
předek solidně "ostrý", zadek prolámaností trochu připomíná VisionC a rozhodně zaujme. Trochu mi stylem připomíná starší Jaguáry. Uvidíme jak bude vypadat hatchback a hlavně kombi. Se solidní cenou by tohle Fiatu mohlo vyjít. Jen bych asi nevolil jméno TIPO, spíš Marea, Tempra.
Ono by se to klidně mohlo jmenovat Bravo, které to nepřímo nahrazuje. A až na šířku, která je o 12mm menší je to jinak větší auto včetně rozvoru.
Jinak jméno TIPO je určitě lepší než Marea nebo Tempra - TIPO bylo auto roku a dodnes si ten název lidi spojují s Fiatem, takže je to z marketingového hlediska určitě lepší než Marea/Tempra, navíc doufám, že zůstanou jen u jednoho jména.
Jinak mě se to líbí a jsem zvědavý na kombi, pokud to bude cenově cca jako C-Elysse/P 301 nebo Fluence, tak to bude mít úspěch, kor v kombi.
Cenově by se mi líbil základ u kombi s klimou
Jinak jméno TIPO je určitě lepší než Marea nebo Tempra - TIPO bylo auto roku a dodnes si ten název lidi spojují s Fiatem, takže je to z marketingového hlediska určitě lepší než Marea/Tempra, navíc doufám, že zůstanou jen u jednoho jména.
Jinak mě se to líbí a jsem zvědavý na kombi, pokud to bude cenově cca jako C-Elysse/P 301 nebo Fluence, tak to bude mít úspěch, kor v kombi.
Cenově by se mi líbil základ u kombi s klimou
Tipo jsme měli a bylo super , Mareu jsme jezdili sedan i kombík..výborné na rok 2000 :yes:
souhlas s prvni cast Tipo bylo super bohuzel posledni z Fiatu. Marea - desna kvalita
Tehdejší Tipo přineslo úžasně příkladné prostorové možnosti na 4ech metrech délky hatchbacku a zároveň plošinu s tehdy velikým rozvorem 2540mm, s kterou se Fiat Temprou dostal až na hranici tehdejší střední třídy (4,5m délky). Bylo toho docílenou posunutím zadní nápravy až téměř nakonec vozu, což bylo v duchu o třídu menšího Una (také vůz roku). Na tézto plošině pak vyrostla i modernizované řada Brav👋Brava/Marea.
Fiat tehdy zasadil touto konstrukcí svým konkurentům doslova ránu. Je však dobré připomenout, že paralelně s tím se dle stejných myšlenek a stejným způsobem rozvíjely Citroeny: počínaje Z4 a s pokračováním Xarou. Měly dokonce naprosto stejné rozvory 2540mm. Společné detailní znaky celého vývoje je zajímavé vysledovávat.
Fiat tehdy zasadil touto konstrukcí svým konkurentům doslova ránu. Je však dobré připomenout, že paralelně s tím se dle stejných myšlenek a stejným způsobem rozvíjely Citroeny: počínaje Z4 a s pokračováním Xarou. Měly dokonce naprosto stejné rozvory 2540mm. Společné detailní znaky celého vývoje je zajímavé vysledovávat.
fiat mal kedysi neskutocne vozy... aj stare punto ci brav👋brava sa stali autami roku a vo svojej kategorii svojho casu boli nedostizne .... skratka legendy... punto vtedy zavidel fiatu snad kazdy....
inak zhodou okolnosti aj fiat coupe mal razvor 2540mm .... teda aspon ciselne hodnotou zhodny s vtedajsim bravom/bravou svojho casu
s radostou uvitam nove tipo aj nastupcu barchetty .... a uprimne sa tesim ze fiat nebude uz len o malej 500ke a jej nafuknutych derivatoch.... ale ze uz zacne mat nejake tie poriadne vozy :yes: nove tipo vyzera uzasne.... tadial pojde cesta 😄
chce to este obnovit bravo a punto.... a aj fiat cromu a pojde to... fiat ma na to byt opat na vyslni :yes:
inak zhodou okolnosti aj fiat coupe mal razvor 2540mm .... teda aspon ciselne hodnotou zhodny s vtedajsim bravom/bravou svojho casu
s radostou uvitam nove tipo aj nastupcu barchetty .... a uprimne sa tesim ze fiat nebude uz len o malej 500ke a jej nafuknutych derivatoch.... ale ze uz zacne mat nejake tie poriadne vozy :yes: nove tipo vyzera uzasne.... tadial pojde cesta 😄
chce to este obnovit bravo a punto.... a aj fiat cromu a pojde to... fiat ma na to byt opat na vyslni :yes:
Ano i Fiat Coupé stál ne shodné plošině Tipa.
Fiat má nejvíc vozů roku ze všech značek - výrazně -, a to v dobách, kdy to byla poctivá soutěž, kde jedny z nejhlavnějších kriterií byl technický přínos a poměr technika / ceně.
Fiat má nejvíc vozů roku ze všech značek - výrazně -, a to v dobách, kdy to byla poctivá soutěž, kde jedny z nejhlavnějších kriterií byl technický přínos a poměr technika / ceně.
nebol som si isty ci stal na rovnakej plosine preto som to napisal tak ako som napisal 😉
samozrejme.... vdaka za info :yes😒br />
suhlas.. fiat vyhraval auta roku v casoch ked ta anketa mala svoju vahu takze to nemohlo vyhrat hocijake auto.. ale len skutocne paradne vozy... punto vyhralo v 95tom a hned o rok na to bravo brava... fiat vtedy neskutocne drtil.... potom vyhrala alfa 156 v 98mom a tusim aj alfa 147 este o par rokov na to ... to boli neskutocne casy nielen pre samotny fiat ale aj pre alfu
samozrejme.... vdaka za info :yes😒br />
suhlas.. fiat vyhraval auta roku v casoch ked ta anketa mala svoju vahu takze to nemohlo vyhrat hocijake auto.. ale len skutocne paradne vozy... punto vyhralo v 95tom a hned o rok na to bravo brava... fiat vtedy neskutocne drtil.... potom vyhrala alfa 156 v 98mom a tusim aj alfa 147 este o par rokov na to ... to boli neskutocne casy nielen pre samotny fiat ale aj pre alfu
Na plošině Tipa stála řada modelů z celé skupiny Fiat. Byla to příkladná plošina, která ukazovala na brzký příchod variabilní plošiny - na ní stálo potom Stillo - byla to první variabilní plošina na světě.
Ano, Punto 1 bylo ve své době nejprodávanějším autem v Evropě. Je to období pod vedením p. Cantarelly - na modelech z té doby je vidět nadšení, s jakým se ta auta tvořila.
Ano, Punto 1 bylo ve své době nejprodávanějším autem v Evropě. Je to období pod vedením p. Cantarelly - na modelech z té doby je vidět nadšení, s jakým se ta auta tvořila.
prve punto je obrovskou legendou .. to bez debaty ... a aj v nasich koncinach dodnes ich vidim kopec vo svojom okoli.... viac ako inych malych aut z tych rokov... na prvom yarise som robil autoskolu v r 2000 ..... ale vyslednu jazdu na skuskach ako aj kuzelky som absolvoval prave na spominanom prvom punte ( v ktorom som ale pred tym pocas autoskoly nesedel ).. ale zvladol som to a zvykol na neho hned ... mam teda na prve punto dobre spomienky 😉
chcelo by to postavit opat nejake take paradne punto ako kedysi.... fiat na to ma :yes:
chcelo by to postavit opat nejake take paradne punto ako kedysi.... fiat na to ma :yes:
Ano dcera ho měla taky - vedle perfektních jízdních vlasntostí, jistých v každé zatáčce, při jakémkoliv zatížení a s úžasným měkkým zvládání nerovností, by člověk mohl prohlásit, že to bylo až málem malé MPV: o 10 cm kratší než krátká Felicia a vzadu se vešly 3 osoby s úžasným místem pro nohy a do kufru se vešly také dvě banánové krabice, jako do ní - napříč! A ten výhled vpřed přes svažující se kapotu ve stejné přímce, jako čelní sklo. Přístrojová deska krytá "stříškou" včetně prostoru před spolujezdcem, kde se tím nezrcadlily odložené věci do čelního skla - byť bylo veliké a sklopené.
ano hlavne vyhlad z vozu bol v pohode jak pri zatacani tak aj pri cuvani...... ved prve punto je nieco vlastne podobne ako felda..... sam viem ze v yarise cez tie stlpiky bolo obcas v zatacke houby vidiet a clovek sa musel hlavou naklanat aby mal istotu a prehlad... v punte alebo felde nic take nehrozi.... tam z toho auta vidis obcas aj to co nechces 😉 ... ale na druhej strane aj zvonku vidia perfektne na teba... "neskryjes" sa v nom
inak razvor punta a feldy bol svojho casu uplne rovnaky 😉 to je 2450mm .. dodnes slusna hodnota porovnatelna s nejednym novym malym autom
inak razvor punta a feldy bol svojho casu uplne rovnaky 😉 to je 2450mm .. dodnes slusna hodnota porovnatelna s nejednym novym malym autom
Fiat Punto I. generace i řada Tip👋Tempra byly skvěle postavená auta s doslova geniálním využitím obestavěného prostoru. Už jen třeba ten systém, na jakém se u 3dv. Punta odklápěla přední sedadla, nebo ten zmiňovaný 80stupňový úhel otevíraní dveří u Tipa a Tempry...
A těch modelů, postavených již tehdy na unifikované platformě s na svou dobu velmi štědrým rozvorem 2540 mm (VW v té době měl jen 2470 mm): Alfa 145/146, 155, Spider/GTV (ty dokonce s víceprvkovou zadní nápravou!), Fiat Tip👋Tempra/Coupé, Lancia Delta/Dedra... Nádherné stroje. Joj, to byly zlaté italské časy! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
A těch modelů, postavených již tehdy na unifikované platformě s na svou dobu velmi štědrým rozvorem 2540 mm (VW v té době měl jen 2470 mm): Alfa 145/146, 155, Spider/GTV (ty dokonce s víceprvkovou zadní nápravou!), Fiat Tip👋Tempra/Coupé, Lancia Delta/Dedra... Nádherné stroje. Joj, to byly zlaté italské časy! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Ty aspoň tušíš význam slova "legenda"? Teda okrem popisu k obrázku. Legendou môže byť Topolino, po ňom Fiat 500 a ešte možno Uno. Punto sa dobre predávalo, ale punc výnimočnosti alebo niečo iné, čo by ho nejak zvlášť vyzdvihovalo z radu bežných Fiatov, by si muselo požičať. Výraz "obrovská legenda" je až absurdne prehnaný.
O tom se dá polemizovat, každopádně se prodávalo nejen dobře, ale přímo úžasně. Jestli se nepletu, bylo prvním autem, které po dlouhých letech na chvíli sesadilo i Golf a během své kariéry se stalo opravdu peckou.
Úspech mal, ale nič prevratné nepriniesol. To skôr jeho predchodca Uno.
Dovolím si reagovat - měl jsem uno, uno logo, punto I i punto II, takže nějaké srovnání na to mám. První uno bylo opravdu geniální auto - například odklopení, nikoliv posun předních sedadel, s následným návratem do původní polohy, to by se mělo používat u třídveřáků dodnes. Dokonce i ty atypické páčky okolo volantu byly na ovládání funkcí v praxi velmi příjemné, protože se cokoliv dalo udělat prstem a obě ruce stále držely volant (v tomhle směru byl odklon u una loga spíše k horšímu). Uno dokázalo poskytnout velmi slušný prostor 5 lidem a mělo pořád velmi solidní kufr, i pro těch 5 lidí stačil výkon na úrovni škody řady 742, při spotřebě o polovinu nižší (motor 1.0 FIRE).
Možná touto optikou není první punto tak revoluční jako první uno, nicméně legendární je určitě. Oproti unu totiž přineslo šílený posun vpřed v kvalitě zpracování, trvanlivosti a bezpečnosti a design, který udával tón (právě to je na něm asi nejdůležitější). To auto vlastně ani po 22 letech nevypadá špatně (soudobého clia by se dneska člověk leknul). Zároveň nadále poskytovalo na minimálním vnějším prostoru maximum místa - pořád se tam naložilo 5 lidí a dost zavazadel. A zatímco uno cabrio byl hodně velký exot, Bertone z punta udělal pravý kabriolet, který se docela rozšířil - a opět i dnes vypadá ještě dobře. K tomu nelze zapomínat, že technika punta byla základem pro barchettu, která se dneska začíná stávat sběratelským autem (ceny nezmrvených kusů už rostou).
Punto II z úspěchu předchůdců už nedokázalo tolik těžit. Bezpochyby bylo lepší než první generace, pohodlnější, bezpečnější, opět lépe udělané a trvanlivější - ostatně to potvrzuje i jeho oblíbenost jako ojetiny. Ale právě to, že to byl jen rozvoj myšlenek, nikoliv žádné nové, ho o pozici legendy připravilo. Uno bylo o uspořádání a využití prostoru, punto I o designu a užitné hodnotě, punto II bylo prostě jen další dobré malé auto.
Možná touto optikou není první punto tak revoluční jako první uno, nicméně legendární je určitě. Oproti unu totiž přineslo šílený posun vpřed v kvalitě zpracování, trvanlivosti a bezpečnosti a design, který udával tón (právě to je na něm asi nejdůležitější). To auto vlastně ani po 22 letech nevypadá špatně (soudobého clia by se dneska člověk leknul). Zároveň nadále poskytovalo na minimálním vnějším prostoru maximum místa - pořád se tam naložilo 5 lidí a dost zavazadel. A zatímco uno cabrio byl hodně velký exot, Bertone z punta udělal pravý kabriolet, který se docela rozšířil - a opět i dnes vypadá ještě dobře. K tomu nelze zapomínat, že technika punta byla základem pro barchettu, která se dneska začíná stávat sběratelským autem (ceny nezmrvených kusů už rostou).
Punto II z úspěchu předchůdců už nedokázalo tolik těžit. Bezpochyby bylo lepší než první generace, pohodlnější, bezpečnější, opět lépe udělané a trvanlivější - ostatně to potvrzuje i jeho oblíbenost jako ojetiny. Ale právě to, že to byl jen rozvoj myšlenek, nikoliv žádné nové, ho o pozici legendy připravilo. Uno bylo o uspořádání a využití prostoru, punto I o designu a užitné hodnotě, punto II bylo prostě jen další dobré malé auto.
Tipo jsem měl, jedno z posledních, konec roku 94, mělo ABS i airbag. Nejlepší na něm byl prostorný interiér a dveře, které se otvíraly kolmo ke karosérii.
Tak tak. Když to srovnáte třeba s tehdejší krátkou Fabií - tj. stejně dlouhou, jako Tipo, tak Tipo je rodinné auto, kdežto Fabia malé auto.
Dveře: srovnáte-li i dnes úhly otevírání dveří, ale i jejich délky (zejména těch zadních) s věhlasnou konkurencí, žasnete nad těmi rozdíly veprospěch Fiatů. To uložení dveří a sedadel v rozvoru, i v rozchodech, úhly sedáků a opěráků, .... je to dodneška příkladné.
Rovněž tak motory: s úžasně plochými momentovými charakteristikami, takže např. i malá 11-i stovka jezdila s Puntem živě. A k tomu úsporné. Nebo si vezměte velmi povedenou 12-i stovku se 60kW v Puntu a v Bravě - do dneška vzorem pro ostatní. Kolik patentovaných prvotin měl Fiat v dieselech, které pak převzala konkurence: Common-rail, Multijet, - i MultiAir (ještě převzít nemůže), ... ve vývoji jako jeden z prvních koketoval s proměným časováním ventilů (vložené vahadlo - MultiAir je výsledné provedení), ...
Dveře: srovnáte-li i dnes úhly otevírání dveří, ale i jejich délky (zejména těch zadních) s věhlasnou konkurencí, žasnete nad těmi rozdíly veprospěch Fiatů. To uložení dveří a sedadel v rozvoru, i v rozchodech, úhly sedáků a opěráků, .... je to dodneška příkladné.
Rovněž tak motory: s úžasně plochými momentovými charakteristikami, takže např. i malá 11-i stovka jezdila s Puntem živě. A k tomu úsporné. Nebo si vezměte velmi povedenou 12-i stovku se 60kW v Puntu a v Bravě - do dneška vzorem pro ostatní. Kolik patentovaných prvotin měl Fiat v dieselech, které pak převzala konkurence: Common-rail, Multijet, - i MultiAir (ještě převzít nemůže), ... ve vývoji jako jeden z prvních koketoval s proměným časováním ventilů (vložené vahadlo - MultiAir je výsledné provedení), ...
Tipo bolo rozhodne zaujímavé auto a voči vtedajším svojim konkurentom vyzeralo veľmi nadčasovo a moderne. Skvele obstavaný priestor, veľká plocha okien, hladké prechody a úzke špáry... Veko kufra bolo tuším z plastu, opravte ma, ak sa mýlim. Verzia s digitálnou prístrojovou doskou bola ako z iného sveta...
[odkaz]
[odkaz]
Škoda Fabia prišla o 11 rokov neskôr ako Fiat Tipo. 1999 vs 1988. V roku 1988 bol aktuálny Favorit. Fabia bola stavaná podľa celkom iných pravidiel ako Tipo, najmä z hľadiska bezpečnosti, preto nemohla z pohľadu priestoru napriek rovnakej dĺžke Fiatu Tipo konkurovať. Ani nemala prečo, neboli to súčasníci.
Tipo disponovalo väčšou vonkajšou šírkou, mohlo mať tenšie dvere a v móde boli oveľa subtílnejšie palubné dosky. V neposlednom rade malo výrazne väčší rázvor, však šlo o triedu väčšie auto. V tom čase mala prakticky celá nižšia stredná dĺžku hatchbackov pod 4 metre.
Tipo disponovalo väčšou vonkajšou šírkou, mohlo mať tenšie dvere a v móde boli oveľa subtílnejšie palubné dosky. V neposlednom rade malo výrazne väčší rázvor, však šlo o triedu väčšie auto. V tom čase mala prakticky celá nižšia stredná dĺžku hatchbackov pod 4 metre.
Praktické a jednoduché auto v nabídce Fiatu chybí už dlouho. Kupříkladu kombíka Fiat na evropském trhu nenabízí od roku 2007! proto na je na evropském trhu tam, kde je. Tempra ... pardon ... Tipo by mohlo být blýskání na lepší časy. Má to několik ALE. Fiat by musel co nejdříve představit karosářské varianty hatchback a kombi, které jsou na evropském trhu žádanější než sedan určený pro asijské a americké trhy. Musí tam být rozumná nabídka pohonných ústrojí (není to tak dávno, co třeba Fiat u některých modelů vyškrtl z nabídky zážehové motorizace, ač byly prodávány více než dieselové, na fotkách interiéru vidím automat, což opět není populární). A musí mít auta kdo propagovat a prodávat, prodejců Fiatu je poměrně málo.
Tak tak.
Při svém nástupu založil p. Marchionne všechno na výrobku, což je zdravé a dnes už zcela neobvyklé, a dostal Fiat do zisku. Pak ale nepřišel kombík Brava a dále pomalu zrušil všechno, co se vyrábělo a mělo vydělávat. Nebyla reklama, lidé nevěděli. To trvá do dneška. I nástup tohoto nového Tipa se stále odkládá. Co bude dál?
Při svém nástupu založil p. Marchionne všechno na výrobku, což je zdravé a dnes už zcela neobvyklé, a dostal Fiat do zisku. Pak ale nepřišel kombík Brava a dále pomalu zrušil všechno, co se vyrábělo a mělo vydělávat. Nebyla reklama, lidé nevěděli. To trvá do dneška. I nástup tohoto nového Tipa se stále odkládá. Co bude dál?
Dodnes nechápu absenci kombi u posledního Brava a AF Giulietta ( tam klidně i sedan, kor když jako Dodge Dart to jako sedan existuje a jako kombi a sedan to mohlo aspoň dočasně nahradit 159).
Nové TIPO jako sedan/kombi/hatch5D ( třeba i 3D) je výborný návrat Fiatu do nižší střední, ale chce to udržet cenovou politiku na úrovni hlavních konkurentů jako je C-Elysse/301, Fluence, Rapid, případně Dacia Logan combi a ne si hrát na něco víc jako je Golf/Focus/Astra - na to to nemá techniku a ani jméno, aby někdo dával za Fiat víc než za Kiu/Hyundai.
Nové TIPO jako sedan/kombi/hatch5D ( třeba i 3D) je výborný návrat Fiatu do nižší střední, ale chce to udržet cenovou politiku na úrovni hlavních konkurentů jako je C-Elysse/301, Fluence, Rapid, případně Dacia Logan combi a ne si hrát na něco víc jako je Golf/Focus/Astra - na to to nemá techniku a ani jméno, aby někdo dával za Fiat víc než za Kiu/Hyundai.
Hatchback a kombi budou prístí rok.
Rozhodně vždycky raději FIAT než korejce.. :yes:
Jde hlavně o motor a design..to jinde tak dobře neumějí.
I když se konkurence z Asie hodně zlepšila.
Jde hlavně o motor a design..to jinde tak dobře neumějí.
I když se konkurence z Asie hodně zlepšila.
To je asi jasný..italové auta prostě umí ! :yes:
Žádné korejské Ferrari tady nikdy nebude.
Žádné korejské Ferrari tady nikdy nebude.
Ano, jo. Italové mají spoustu nápadů, které s nadšením realizují v "pár kusech" a pak zase udělají něco jiného. Žádná reklama, žádná touha to prodat. Konkurence závidí, ale prodává.
Kolik jen designérských prvků se v průběhu let od italského zaniklého vozu objevilo a objeví následně u konkurence. V souvislosti s novým Tipem připomeňme třeba zrušené poslední Bravo a jeho stoupající boční linii oken. Podle mého neúčelnou, ale krásnou a nádherně zapasovanou do přídě vozu - to u konkurence nalezneme v této partii jen zpřetrhané linie.
Kolik jen designérských prvků se v průběhu let od italského zaniklého vozu objevilo a objeví následně u konkurence. V souvislosti s novým Tipem připomeňme třeba zrušené poslední Bravo a jeho stoupající boční linii oken. Podle mého neúčelnou, ale krásnou a nádherně zapasovanou do přídě vozu - to u konkurence nalezneme v této partii jen zpřetrhané linie.
Info navíc:
1.4 70kw
1.6 eTorq + automat
1.3 mJTD
1.6 mJTD + TCT automat
1.4 70kw
1.6 eTorq + automat
1.3 mJTD
1.6 mJTD + TCT automat
Motory dobré, ale ještě by to chtělo i skvělý 1.4 T-Jet s 88 kW (lze jej ovšem naladit i na vyšší výkony). Sice by byl o dost dražší, ale jako vrcholná verze pro náročnější zákazníky by byl super!
Bohužel zatím hlášený není. Taky jsem doufal, že bude. Ideálně 1.4 MA 103 kw+ TCT
Dovedu si Tipo představit jako alternativu k Rapidu při výběru příštího auta do rodiny, právě s 1.4 70 kW...Snad ale nebudou příliš znatelné východní kořeny a zaměření na cenu.
ta motorizacia sa pozdava aj mne.... malo by to byt tak akurat.... navyse tipo bude u nas aj ako kratsi a lahsi hatch..... pripadne potom zase dlhsi kombik.... crta sa z toho skutocne moc sikovne a bytelne nekomplikovane auto a idealny rodinny "kamarat" ... na auto zurnale su uz realne foto interieru ziadne umele snimky..... fiat si u mna splhol, a chvalim aj navrat mena tipo :yes:
Pánové, nechci Vám kazit radost, ale atmosférická čtrnáctistovka (přesněji 1,36 l) v normě EU6 bude v 4,5 m dlouhém autě zoufale slabá. Když už atmosférický benzín, tak určitě alespoň tu 1,6ku! 😄
Zoufale ne, Tipo má být o 80kg lehčí, než Linea. Bude to motorizace na běžnou jízdu - díky 6q, s plným autem ale bude potřeba počítat s častějším řazením a "ztrátou dechu" v táhlých dálničních kopcích.
Pokud váží méně než Linea, pak by pro běžné ježdění určitě stačit mohla. Jestli tedy nebude nějak extrémně zabitá eko-naladěním a eko-převody.
A pokud bude 1.6 dostupná jen s automatem, tak není co řešit.
A pokud bude 1.6 dostupná jen s automatem, tak není co řešit.
Euro 4 a Euro 6 znamená u nepřímo-vstřikové atmosféry to samé, takže tam bych se většího škrcení kvůli euro-normě nebál, kor jestli zhubne 80Kg.
Samozřejmě je to motorizace pro někoho, kdo jezdí sám / ve dvou a sem tam to naloží naplno za cenu horší dynamiky, kdo pořád jezdí s plně vytíženým vozem to asi kupovat nebude, ale třeba mě, kdy jezdím 90% času v autě sám by to stačilo a v Praze v kolonách stejně větší výkon nevyužiji, tam je to spíš o čtení dopravní situace než výkonu.
Samozřejmě je to motorizace pro někoho, kdo jezdí sám / ve dvou a sem tam to naloží naplno za cenu horší dynamiky, kdo pořád jezdí s plně vytíženým vozem to asi kupovat nebude, ale třeba mě, kdy jezdím 90% času v autě sám by to stačilo a v Praze v kolonách stejně větší výkon nevyužiji, tam je to spíš o čtení dopravní situace než výkonu.
Cena u těch motorů je dle mého názoru to, co pomohlo zabít poslední Bravo. 1,4/66kW jako základ do nižší střední docela slabé a 1,4T/88kW už byla fajn motorizace, ale po většinu času prodeje Brava tuším o výrazných 60 tisíc dražší. Hodně tam chyběla levná, ale zároveň rozumně silná motorizace (100-110koňová 1,6 nebo tak něco).
Automat jako volba nebo povinně? Bude i tovární LPG nebo CNG verze?
Tohle bohužel už nevím. Plynová verze se dá se zpožděním očekávat....je to Fiat 😉
Hm, za me bohuzel spis zklamani. Cekal jsem ten slabsi 70kW benzin a pak silnejsi 1.4t-jet 88kW, coz by byl pro to auto podle me idealni motor (mimo 1.6mJTD, kterou stejne moc soukromych zakazniku jako cilovka nebude chtit).
70kW bude konkurovat byt litrovym turbenym trivalcum horko tezko, jedina sance bude dobra cenovka. A ten silnejsi, pokud bude mit 81kW a 150 Nm (parametry se lisi dle trhu, nekde uvadeji 86 a 165) bude to same v blede modrem. Tedy pokud bude cena dobra, pak ano (protoze zas o tolik hur nez rekneme 1.2 Tsi a spol by to jezdit nemuselo), za stejne penize bohuzel.
//e a oznaceni Tipo vidim jako vylozene nestastne, byt verim, ze to bylo dobre auto. Mnohem vice by se mi libila napriklad navrhovana Tempra, tipo ve me chte-nechte evokuje male (hranate) auto.
70kW bude konkurovat byt litrovym turbenym trivalcum horko tezko, jedina sance bude dobra cenovka. A ten silnejsi, pokud bude mit 81kW a 150 Nm (parametry se lisi dle trhu, nekde uvadeji 86 a 165) bude to same v blede modrem. Tedy pokud bude cena dobra, pak ano (protoze zas o tolik hur nez rekneme 1.2 Tsi a spol by to jezdit nemuselo), za stejne penize bohuzel.
//e a oznaceni Tipo vidim jako vylozene nestastne, byt verim, ze to bylo dobre auto. Mnohem vice by se mi libila napriklad navrhovana Tempra, tipo ve me chte-nechte evokuje male (hranate) auto.
Také jsem čekal hlavně T-jet. Stejně tak, jako jsem v 500L čekal T-jet/multiair s TCT, ale zatím bohužel jen pro USA. Volba 1.6 je jasná vzhledem k cílovým trhům. Třeba 1.4 turbo ještě přijde.
Mimochodem většina lidí mimo motoristicky znalé už si Tipo vůbec nepamatuje
Mimochodem většina lidí mimo motoristicky znalé už si Tipo vůbec nepamatuje
Netreba pchat do vsetkeho drahe turbo...
1.4 a 1.6 atmo EURO6 su pre jednoduche lacne auto idealne motorizacie. 1.4 bude stacit vsetkym, co kupuju 1.2/1.4 H/K, opel astra, auris, Suzuki, daciu a pod. A 1.6 by uz mala ponukat slusnu jazdu, bezproblemovu e a s moznostou prestavby na LPG...
1.4 a 1.6 atmo EURO6 su pre jednoduche lacne auto idealne motorizacie. 1.4 bude stacit vsetkym, co kupuju 1.2/1.4 H/K, opel astra, auris, Suzuki, daciu a pod. A 1.6 by uz mala ponukat slusnu jazdu, bezproblemovu e a s moznostou prestavby na LPG...
Pokud nová Egea (resp. Tipo) opravdu v dohledné době nabídne kromě sedanu i 5dv. hatchback a hlavně kombík a pokud to Fiat nezabije přestřelenou cenou, tak toto krásné a zdá se i pěkně prostorné auto má šanci i na českém trhu dosáhnout nemalých prodejních úspěchů.
Tím to ovšem nekončí, v dohledné době by měl dorazit i "neprémiový" malý hatchback (s pravděpodobným jménem Uno), který bude tvořit cenově výhodný protipól připravované stylové npětistovky s 5dv. karoserií. No a jako třešnička na dortu přijde již příští rok na jaře nový roadster 124 vyráběný Mazdou. Zdá se, že Fiat se konečně probouzí k plnohodnotnému životu. Teď ještě, aby to bylo schopné využít české zastoupení, nyní bohužel řízené z Budapešti... Mám takový pocit, že je jim český trh prozatím dost ukradený a bohužel to platí i pro Alfu 😒 :no:
Tím to ovšem nekončí, v dohledné době by měl dorazit i "neprémiový" malý hatchback (s pravděpodobným jménem Uno), který bude tvořit cenově výhodný protipól připravované stylové npětistovky s 5dv. karoserií. No a jako třešnička na dortu přijde již příští rok na jaře nový roadster 124 vyráběný Mazdou. Zdá se, že Fiat se konečně probouzí k plnohodnotnému životu. Teď ještě, aby to bylo schopné využít české zastoupení, nyní bohužel řízené z Budapešti... Mám takový pocit, že je jim český trh prozatím dost ukradený a bohužel to platí i pro Alfu 😒 :no:
Aegea by mi jako název k tomuhle autu seděl určitě více, než Tipo. Když už chtěli použít jméno z historie, měli použít název, který byl i v minulosti spojený se sedanem. Mě osobně by se nejvíc líbilo jméno Regata. Příp. vzhledem k low-costovému zaměření třeba Siena/Albea. Jinak auto z venku vypadá hodně dobře, interiér se mi už moc nelíbí a motorová paleta je z mého pohledu přímo tragedie. Nicméně pro Turecko a jako low-cost pro Evropu konkurující Toledu/Rapidu, 301 nebo C-Elysée by to mělo stačit. Plnohodnotný zástupce nižší střední třídy to ale není a zdá se, že ani nic takového Fiat pro Evropu nechystá. ;-\
Já si taky myslím, že jméno Tipo si měli chovat až na tu připravovanou 5dv. verzi hatchback. Sedanu byl asi ponechal jméno Egea (takto napsané), nebo popř. oživil jméno Marea či Tempra...
suhlas... mohlo dojst k oziveniu mena marea....... sedan sa kludne mohol volat marea a kombik marea weekend ...... a len hatch by sa volal tipo...
kazdopadne inak uz nebude a budme radi za to meno tipo a to aj v sedane .... predsa len to bude pre europana stravitelnejsie ako meno aegea.... ktore konzervativneho europana asi skor odlaka ako prilaka.... takze meno tipo v podstate chvalim :yes: ono vhodne a spravne meno je tiez zaklad pre evznik uspesnej skladacky na konci ktorej su predajne uspechy .... sedan nesedan kombik nekombik.... tipo bude pre takyto fiat vzdy vhodnejsie meno ako nikomu nic nehovoriace slovicko aegea ... zda sa ze fiat sa nam uz prebera.... a ja takyto fiat velmi rad uvitam opat na vyslni :yes:
kazdopadne inak uz nebude a budme radi za to meno tipo a to aj v sedane .... predsa len to bude pre europana stravitelnejsie ako meno aegea.... ktore konzervativneho europana asi skor odlaka ako prilaka.... takze meno tipo v podstate chvalim :yes: ono vhodne a spravne meno je tiez zaklad pre evznik uspesnej skladacky na konci ktorej su predajne uspechy .... sedan nesedan kombik nekombik.... tipo bude pre takyto fiat vzdy vhodnejsie meno ako nikomu nic nehovoriace slovicko aegea ... zda sa ze fiat sa nam uz prebera.... a ja takyto fiat velmi rad uvitam opat na vyslni :yes:
Mrea bylo větší auto než Brava..kterou toto auto nahrazuje.
Sedan by tradičně měl mít název Brava nebo Tempra.
Sedan by tradičně měl mít název Brava nebo Tempra.
Marea byla větší. O kufr. >😁 Jinak šlo o normální sedan a kombi nižší střední třídy, třídvéřový hatchback byl Bravo a pětidvéřový Brava. Je to jak říct, že Jetta je větší než Golf.
Samozřejmě, že auto na fotkách s 18" koly vypadá suprově. Na obyč kolechu už je to relativní tuctovka. Stejně jako třeba RAPID, který při představení VISION C byl opravdu pěkný, ale to co jezdí většinou po našich cestách je docela katastrofa.
Opravdu to vypadá na rozpočtovku, u které si trochu víc pohrály s vzhledem.
Co se msí opravdu nechat, tak prolis, který je na kapotě je negativní s tím co je na střeše, to působí opravdu zajímavě a osobitě
Opravdu to vypadá na rozpočtovku, u které si trochu víc pohrály s vzhledem.
Co se msí opravdu nechat, tak prolis, který je na kapotě je negativní s tím co je na střeše, to působí opravdu zajímavě a osobitě
Jen tak mimochodem, Vision C neměl s Rapidem mnoho společného, to až MissionL. A s tím, že Rapidy na cestách jsou katastrofou, nemohu souhlasit. Většinou jezdí v nějaké střední výbavě a naopak jim to podle mě sluší. 😄 Ačkoli se k němu hodí nějaká větší kola. No a Monte Carlo, to už je dle mého názoru celkem pecka.
Vypadá dobře i "normální".. nechápu, proč sem ještě nedali lepší fotky nebo video, když jsou dávno dostupný.
Nebo asi chápu..
😒
Tak třeba tady😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…… />
a nebo tady😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?……
Nebo asi chápu..
😒
Tak třeba tady😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…… />
a nebo tady😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?……
To se docela hodí když původní Tipo je předchůdcem modelů Brava a Bravo a po kterých přišlo Stilo a pak znovu Bravo!!!
sedana a SW, a tak by se mi i u Aegey tyhle karosářské verze líbily pod názvem Tempra, a hatchbacku kdyby nechali Tipo. Auto je na obrázcích pěkné, ale uvidíme naživo. 301 se mi taky na fotkách líbil a takové zklamání, jaké jsem zažil naživo, bych nerad znova.
Ja jednu, v uplne stejne barve jako Ty, zato s tou paradni scifi palubkou 😄
Tady to nove Tipo v kombiverzi bude urcite zhavy kandidat na moje pristi auto.
Tady to nove Tipo v kombiverzi bude urcite zhavy kandidat na moje pristi auto.
Corolla 2016 má přijít snad za tři měsíce s novým předkem, podobným Avensisu a Aurisu. Reálnější bude srovnání s Fiatem v běžných, obyč. verzích.
Mmm... měl jsem kdysi Punto z Áček a bylo to docela pohodový auto? Že bych začal šetřit na dalšího Fiata?